quote:In de ziekenhuizen zijn er momenteel in totaal 2 381 patiënten opgenomen met covid-19. De voorbije 24 uur waren er 76 nieuwe opnames, maar 210 patiënten werden ontslagen. Ook op intensieve zorg liggen minder patiënten.
Het Nationaal Crisiscentrum meldt 585 nieuwe besmettingen met het coronavirus (gisteren werden 591 nieuwe besmettingen gemeld). Daarvan wonen er 407 in Vlaanderen, 129 in Wallonië en 45 in Brussel.
Goed nieuws is er vanuit de ziekenhuizen. Daar zijn er momenteel in totaal 2 381 patiënten opgenomen. De voorbije 24 uur waren er 76 nieuwe opnames (vrijdag waren dat nog 108 nieuwe meldingen). 210 patiënten werden gisteren genezen verklaard en mochten naar huis. Sinds 15 maart zijn al 13 411 patiënten ontslagen uit het ziekenhuis.
Het crisiscentrum meldt voorts 76 nieuwe overlijdens (gisteren waren het er 107). In totaal werden intussen 8 581 sterfgevallen gerapporteerd. Van de 76 nieuwe sterfgevallen overleden 37 mensen in het ziekenhuis en 39 in een woonzorgcentrum. In deze laatste groep werd 69 procent bevestigd door een COVID-test.
Nouja het was vorige week nog zogenaamd gelekt uit de Five Eyes inlichtingendiensten. Je moet het maar goed genoeg volgen om te begrijpen dat het Witte Huis dat had gelekt om een vijandbeeld van China te creëren en de andere Angelsaksische inlichtingendiensten het bepaald niet ondersteunden.quote:
Ik denk wel dat het gewoon is ontstaan hoe dan ook.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:47 schreef Pino112 het volgende:
15 procent, ik vind het best veel. Eng.twitter:rudybouma twitterde op zaterdag 09-05-2020 om 10:22:2815% van de Nederlanders gelooft dat het nieuwe coronavirus een gefabriceerd biowapen is, zo blijkt uit een peiling van buro @:IpsosNL i.o.v. @:Nieuwsuur naar complotclaims. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat het virus op natuurlijke wijze is ontstaan.
https://t.co/7sSdbPdgFO reageer retweet
twitter:lookner twitterde op zaterdag 09-05-2020 om 12:12:16Two children in New York, a 7-year-old boy and a 5-year-old boy, have now died from an inflammatory syndrome affecting children that's believed to be connected to COVID-19
https://t.co/MeheBoGaGY reageer retweet
quote:Het is druk in de treinen naar Zandvoort, meldt de NS. De spoordienst verzoekt iedereen de trein te mijden, of de reis uit te stellen. 'De trein is geen uitje', meldt de NS er nog maar eens bij.
De drukte is volgens het spoorbedrijf nu nog te doen, maar de vervoerder vreest later op de dag te moeten ingrijpen als nog meer mensen naar Zandvoort de trein pakken.
Daar komt weer een piek aan over 2 wekenquote:
Benieuwd hoeveel procent dat dan geloofd in die complot theorieën over 5G, Bill Gates etc..quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:47 schreef Pino112 het volgende:
15 procent, ik vind het best veel. Eng.twitter:rudybouma twitterde op zaterdag 09-05-2020 om 10:22:2815% van de Nederlanders gelooft dat het nieuwe coronavirus een gefabriceerd biowapen is, zo blijkt uit een peiling van buro @:IpsosNL i.o.v. @:Nieuwsuur naar complotclaims. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat het virus op natuurlijke wijze is ontstaan.
https://t.co/7sSdbPdgFO reageer retweet
Het strand is best een prima optie nu, alleen snap ik niet waarom mensen massaal dezelfde stukjes strand opzoeken. De Noordzee kust is lang genoeg toch?quote:
Dit gaan we over twee weken terug in de cijfers zien.quote:
Als je geen auto hebt heb je niet veel goed bereikbare keuzesquote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:23 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het strand is best een prima optie nu, alleen snap ik niet waarom mensen massaal dezelfde stukjes strand opzoeken. De Noordzee kust is lang genoeg toch?
Dit dus.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je geen auto hebt heb je niet veel goed bereikbare keuzes
Er is veel erg goed bereikbaar, maar dat kost wel meer tijd en moeite en dat willen de mensen natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je binnen 10 km van het strand woont kun je ook fietsen, als je echt verder weg woont moet je perse naar het strand dan? Geen andere natuurgebieden of plassen?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:29 schreef Blik het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:21 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Daar komt weer een piek aan over 2 weken
Dat hoor ik elke keer als het een dagje druk is, maar de cijfers blijven dalen...quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit gaan we over twee weken terug in de cijfers zien.
Ja maar ooit komt er een piek. En dan komt het allemaal door Pinksteren, Pasen, Koningsdag. En ohja van vandaag.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:33 schreef Messina het volgende:
[..]
[..]
Dat hoor ik elke keer als het een dagje druk is, maar de cijfers blijven dalen...
Zelfbenoemde onafhankelijke denkers geloven allemaal precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel procent dat dan geloofd in die complot theorieën over 5G, Bill Gates etc..
Ja, wij zijn allemaal schapen maar hun zijn zo slim dat ze hun informatie van Jensen en andere youtubefilmpjes halenquote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:45 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Zelfbenoemde onafhankelijke denkers geloven allemaal precies hetzelfde.
Allemaal verpakt in één enorme tweede golf nog voor de sportscholen open mogen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:44 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja maar ooit komt er een piek. En dan komt het allemaal door Pinksteren, Pasen, Koningsdag. En ohja van vandaag.
Laten we hopen dat dat zo blijft. Hopelijk worden de meeste mensen door die versoepelingen niet veel nonchalanter.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:33 schreef Messina het volgende:
[..]
[..]
Dat hoor ik elke keer als het een dagje druk is, maar de cijfers blijven dalen...
Ramadan, de stranden, Hornbach, Ikea en drukke winkel straten niet vergeten.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:44 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja maar ooit komt er een piek. En dan komt het allemaal door Pinksteren, Pasen, Koningsdag. En ohja van vandaag.
Ik merk toch echt wel dat ik wat nonchalanter word bij mezelf. En dan ben ik iemand die vrij streng in de leer is in principe.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dat zo blijft. Hopelijk worden de meeste mensen door die versoepelingen niet veel nonchalanter.
Ok! Hoeveel geld zet je erop?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:20 schreef TheVoice4ever het volgende:
alles opengooiendat gaat zo'n grote fout worden
dan komt die tweede golf nog eerder dan gedacht, en in de winter een derde golf
Ik meende het niet echt ik geloof er ook niet in.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:33 schreef Messina het volgende:
[..]
[..]
zal bij iedereen die niet direct regelmatig contact heeft met een risicoloper zo zijnquote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik merk toch echt wel dat ik wat nonchalanter word bij mezelf. En dan ben ik iemand die vrij streng in de leer is in principe.
Wel mooi: dreigen met een tweede golf is al niet genoeg meer, nu wordt er zelfs al een derde golf bij gefantaseerd.quote:
Dat zag je al, en dat zie je nu nog meer. Vandaag eventjes de Gamma en nog 2 winkels ingelopen. Bij de kassa wordt nog wat afstand gehouden, maar dat is het dan ook wel.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dat zo blijft. Hopelijk worden de meeste mensen door die versoepelingen niet veel nonchalanter.
In de winkel gedraag ik me wel netjes en probeer de afstand tot onbekenden te bewaren.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat zag je al, en dat zie je nu nog meer. Vandaag eventjes de Gamma en nog 2 winkels ingelopen. Bij de kassa wordt nog wat afstand gehouden, maar dat is het dan ook wel.
Mensen boeit het gewoon niet meer. Ik doe er zelf overigens ook aan mee.
Ik gedraag me ook waar het kan. Ik ga echter geen gekke dingen doen om altijd die afstand te kunnen houden. Zeker niet als je ziet dat de ander het ook niks uitmaakt.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de winkel gedraag ik me wel netjes en probeer de afstand tot onbekenden te bewaren.
Prive spreek ik gewoon weer af met familie en vrienden en dan gaat het intussen al iets losser met die 1,5 meter.
Ik heb 't idee dat het nooit ook zo extreem is geweest. In gangpaden van supermarkten hield niemand anderhalve meter afstand. Wat dat betreft geloof ik wel in de hypothese dat de afvlakking vooral en misschien zelfs alleen komt door het stoppen met grote evenementen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik gedraag me ook waar het kan. Ik ga echter geen gekke dingen doen om altijd die afstand te kunnen houden. Zeker niet als je ziet dat de ander het ook niks uitmaakt.
Familie en vrienden thuis inderdaad ook niet echt nee.
Waarom? Als iedereen zich gewoon aan de voorzorgmaatregelen houdt kan je prima naar de winkel. Dat is de afgelopen tijd wel gebleken.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik gedraag me ook waar het kan. Ik ga echter geen gekke dingen doen om altijd die afstand te kunnen houden. Zeker niet als je ziet dat de ander het ook niks uitmaakt.
Familie en vrienden thuis inderdaad ook niet echt nee.
In de Gamma kwam een oude man binnen gelopen met een mondkapje op. Dan hoor je ook 2 sjappies zeggen 'als je zo bang bent moet je thuisblijven, zeker op die leeftijd' en ergens hebben ze wel een punt.
Nee precies, dat idee heb ik ook. Ik ga ook niet expres de afstand verkleinen ofzo. Maar als ik in een gangpad sta en iemand anders komt daar ook ingelopen ga ik niet snel weg bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb 't idee dat het nooit ook zo extreem is geweest. In gangpaden van supermarkten hield niemand anderhalve meter afstand. Wat dat betreft geloof ik wel in de hypothese dat de afvlakking vooral en misschien zelfs alleen komt door het stoppen met grote evenementen.
Voor mij mag iedereen naar de winkel. In de praktijk zul je echter zien dat die 1.5 meter echt niet overal gehouden kan worden. Dat lossere gedrag zal alleen maar meer worden.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waarom? Als iedereen zich gewoon aan de voorzorgmaatregelen houdt kan je prima naar de winkel. Dat is de afgelopen tijd wel gebleken.
Dat zou heel mooi zijn maar ik geloof niet dat het virus zich daar braaf aan houdtquote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb 't idee dat het nooit ook zo extreem is geweest. In gangpaden van supermarkten hield niemand anderhalve meter afstand. Wat dat betreft geloof ik wel in de hypothese dat de afvlakking vooral en misschien zelfs alleen komt door het stoppen met grote evenementen.
Ik probeer de afstand altijd zo groot mogelijk te houden. In de praktijk betekent dat soms een halve meter, niet meer. Een farce misschien, maar ik hou er sowieso al niet zo van om een ander in de nek te hijgen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nee precies, dat idee heb ik ook. Ik ga ook niet expres de afstand verkleinen ofzo. Maar als ik in een gangpad sta en iemand anders komt daar ook ingelopen ga ik niet snel weg bijvoorbeeld.
Evenementen verbieden tot vaccin kan ik wel begrijpen ja. Moet het echter ook in omringende landen zo zijn, anders krijg je het alsnog.
Het virus hoeft zich daar ook niet aan te houden. Het gaat om het verspreidingsrisico als je met 50.000 man op elkaar staat uit elke windhoek.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn maar ik geloof niet dat het virus zich daar braaf aan houdt
Precies dit.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik probeer de afstand altijd zo groot mogelijk te houden. In de praktijk betekent dat soms een halve meter, niet meer. Een farce misschien, maar ik hou er sowieso al niet zo van om een ander in de nek te hijgen.
Goed nieuws! Denk je dat de reden van de afname nog steeds de maatregelen zijn en dat de mensen zich daar goed aan houden? Of is meer aan de hand (goed weer, beginnende groepsimmuniteit)?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:08 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik heb vanochtend de laatste COVID patiënt van de afdeling ontslagen! Nu alleen nog maar op IC een paar langliggers.
Dat staat daar dan ook nietquote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn maar ik geloof niet dat het virus zich daar braaf aan houdt
Dus dan ga je niet. Het is niet alsof je één scenario hebt en je naar het strand MOET.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 12:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit begin ik ook te te denken.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar zelfs als dat wel zo is, is dat tot een bepaalde hoogte okay bevonden.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:12 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit begin ik ook te te denken.
Ik merk ook dat het drukker wordt op straat en heb al een paar keer gedacht dat dit wel tot een stijging van het aantal IC-opnames moet leiden.
Maar het gebeurt steeds niet. Gelukkig maar.
Het zijn misschien geen officiele cijfers, maar ik hoor links en rechts om me heen van mensen dat ze vanaf juni weer op kantoor worden verwachtquote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Veel bedrijven. Waar blijkt dat uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |