SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker, gebakken bananen!quote:Op zondag 10 mei 2020 15:18 schreef drakin het volgende:
Mijn dessert
Hoofdingredient was een banaan en ik maakte dit recept: https://dizzybusyandhungry.com/pan-fried-cinnamon-bananas/
Veel te simpel en dus maakte ik er dit recept bij: https://www.lowcarbchef.nl/recept/mascarpone-toetje-met-bessen Maar dan zonder bessen
En samen werd dat dit:
[ afbeelding ]
En nog warm opgegetenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit...eigenlijk..eigenlijk moet de siroop 24 uur intrekkenquote:Op zondag 10 mei 2020 16:29 schreef Lonaa het volgende:
Dus, ik had filodeeg dat niet uit de vriezer kwam (en eigenlijk voor boreks is maar hey).
Ondanks he-le-maal geen zin toch maar begonnen. Zodoende wel weinig foto's
Sowieso vind ik foto's maken onder het bereiden altijd matig, zijn mijn foto's matig en ik werk chaotisch, slordig en mijn keuken is klein. Het is dus al-tijd een teringbende.
Zoals te zien.
[ afbeelding ]
De simple syrup stond al op met suiker, water, citroen, kaneel en orange blossom water.
Ik smolt ook boter, deed pistache en amandel in het blenderding en sneed het deeg soort van op maat want het was driehoekig voor sigaarvormige boreks.
[ afbeelding ]
boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-nootjes-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter-filo-boter
Toen 20 minuten in de oven en de simple syrup eroverheen:
[ afbeelding ]
Nu wachten tot het helemaal afgekoeld is. Duurt lang
Ingredienten:quote:Syllabub is een Engels dessert dat dateert uit de 16de eeuw. In die tijd werd het met wijn en geklopte room gemaakt en een hele nacht koel weggezet. De drank scheidde zich dan: smakelijke room bovenop en smakelijke wijn eronder, die men met lange lepels of door een tuitje aan een speciaal glas door de room heen dronk.
Maar ik vind het ook heel lekker op de nieuwerwetse manier: luchtig opgeklopte slagroom met een zurig, licht alcoholisch vruchten-iets erdoorheen geschept.
Het wordt meestal gemaakt met een scheut brandy, citroensap en -rasp en wat foelie of nootmuskaat. Het mengsel wordt een nacht weggezet om te trekken en dan gezeefd en door opgeklopte room geschept.
Ja, I know.quote:Op zondag 10 mei 2020 16:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit...eigenlijk..eigenlijk moet de siroop 24 uur intrekkenmaar ik zou ook niet kunnen wachten. En er blijft vast wel wat over 😉
quote:Op zondag 10 mei 2020 16:23 schreef AnneX het volgende:
@:Barrel : Lekkere wafels met al het verse fruit.
In ons dorp bij lokale festiviteiten worden die bij duizenden gebakken door de dames.
Deeg werd voorheen gemaakt door de lokale broodfabriek.
Nu weet ik niet, ws. andere bakker en men staat dan met 10-12 wafelijzers te werken.
En het wordt gegeten met kaneel en suiker.Ik heb ze daar wel eens gegeten, bij de rommelmarktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh, dat ziet er heerlijk uitquote:Op zondag 10 mei 2020 16:42 schreef AnneX het volgende:
Afgekoeld en opgestijfd - godenzij dank - en heerlijk met allerlei vleug van sinasappel en gember.
Foto voor de collage 🤪 [ link | afbeelding ]
Even teruglezen, want ik zag dat golfer ook even losging!
Envoor de chocolade vla.
😎quote:Op zondag 10 mei 2020 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb ze daar wel eens gegeten, bij de rommelmarkt
Dat moet toch, misschien moet er meer siroop overquote:Op zondag 10 mei 2020 16:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, I know.maar ik kan wel vast stukje proeven, vind ik.
Ook die zou ik eten.quote:Op zondag 10 mei 2020 17:12 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Appeltaart voor mijn moeder gemaakt
Nog meerquote:Op zondag 10 mei 2020 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat moet toch, misschien moet er meer siroop over
Grapje...maar om dat zeker te weten moet je proeven (eiwitschuim was ook goed op smaakquote:
Ik denk dat het “aftercoronaculweekend” omgezet moet worden naar een week. Gevolgd door een detox/sport weekquote:
Dank.quote:Op zondag 10 mei 2020 16:42 schreef AnneX het volgende:
Afgekoeld en opgestijfd - godenzij dank - en heerlijk met allerlei vleug van sinasappel en gember.
Foto voor de collage 🤪 [ link | afbeelding ]
Even teruglezen, want ik zag dat golfer ook even losging!
Envoor de chocolade vla.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |