En dat bijna twee maanden na de ontvreemding...quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet, want dat wisten die vader en zoon niet.
Er was dus kennelijk ook niet een reeks aan inbraken.
Kennelijk was er 1 inbraak gemeld en gingen vader en zoon op eigen houtje en gewapend even de buurt verkennen en zagen een zwarte man rennen, reden daar een tijdje achter en trokken wrs de conclusie dat deze zwarte man de dader was.
Ja want het onderzoek heeft in eerste instantie onvoldoende bewijs geleverd voor een aanklacht. Daarom zag de openbaar aanklager van een aanklacht af. Vervolgens over een paar maanden worden wat beelden publiekelijk gemaakt, en er ontstaat allerlei commotie en sjw's winden zich goed op. Dan komt er een andere DA langs, buigt voor deze politieke druk en gaat over tot aanklachten.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:12 schreef archito het volgende:
[..]
Jij speculeert er op los naar aanleiding van 1 onduidelijk filmpje.
Vind je het een slechte zaak dat de rechterlijke macht in deze zaak duikt om te kijken wat er precies is gebeurt zodat de daders wel of niet vervolgd moeten worden?
Op zich ook niet heel verwonderlijk. Als de openbaar aanklager daar er net zo in staat als jij hier kom je met moord gewoon weg zolang het slachtoffer een andere huidskleur of een strafblad heeft. Dat moet je niet willen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:20 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ja want het onderzoek heeft in eerste instantie onvoldoende bewijs geleverd voor een aanklacht. Daarom zag de openbaar aanklager van een aanklacht af. Vervolgens over een paar maanden worden wat beelden publiekelijk gemaakt, en er ontstaat allerlei commotie en sjw's winden zich goed op. Dan komt er een andere DA langs, buigt voor deze politieke druk en gaat over tot aanklachten.
Zonder dat er een nieuw onderzoek is gekomen of het bewijs veranderd.
Dat vind ik wel degelijk kwalijk. Want het laat zien dat de rechtspraak in Amerika afhankelijk is van publiek en politiek sentiment en druk.
Ze wisten dat er een inbraak was gepleegd waardoor er een wapen verdween. Hun eigen namelijk. Daarnaast dragen de meeste inbrekers in de VS sowieso hun eigen wapen. En het betreft een felony. Waartegen een burgerarrest met geweld mag plaatsvinden.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat de heren niet wisten dus volkomen irrelevant. Zij begingen een msidrijf door iemand gewapend te dwingen tot stoppen. Dat leidt direct tot de dood van die persoon.
Die inbraak gebeurde op 1 januariequote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:23 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ze wisten dat er een inbraak was gepleegd waardoor er een wapen verdween. Hun eigen namelijk. Daarnaast dragen de meeste inbrekers in de VS sowieso hun eigen wapen. En het betreft een felony. Waartegen een burgerarrest met geweld mag plaatsvinden.
Tja dan maar meteen racisme gaan roepen als je niet met feiten en bewijs het argument kunt winnen. Laat jezelf vooral kennen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Op zich ook niet heel verwonderlijk. Als de openbaar aanklager daar er net zo in staat als jij hier kom je met moord gewoon weg zolang het slachtoffer een andere huidskleur of een strafblad heeft. Dat moet je niet willen.
Sorry maar ik zie deze twee opa's als brave burgers die alleen hun buurt wilden beschermen en misschien iets te betrokken waren geraakt. Ik zou ze graag als buren willen hebben.quote:
Ik kan niet direct iets zinnigs zeggen over je intenties, maar feit is dat er in de VS vrij frequent mensen worden doodgeschoten of vermoord. Feit is ook dat sommige Amerikanen nogal triggerhappy zijn en er niet voor schuwen om wat sneller een wapen te trekken als het om een donker iemand gaat. Dergelijke zaken moet je altijd kritisch blijven onderzoeken.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:25 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Tja dan maar meteen racisme gaan roepen als je niet met feiten en bewijs het argument kunt winnen. Laat jezelf vooral kennen.
Brave burgers met een shotgun die de buurt willen beschermen heb ik liever niet als buren eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:27 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie deze twee opa's als brave burgers die alleen hun buurt wilden beschermen en misschien iets te betrokken waren geraakt. Ik zou ze graag als buren willen hebben.
Dat is een nogal subjectief begrip he. Mag ik vragen waarom je op deze zo arrogante manier jezelf de waarheid toeschrijft? Dat blijkt nergens uit.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik kan niet direct iets zinnigs zeggen over je intenties, maar feit is dat er in de VS vrij frequent mensen worden doodgeschoten of vermoord. Feit is ook dat sommige Amerikanen nogal triggerhappy zijn en er niet voor schuwen om wat sneller een wapen te trekken als het om een donker iemand gaat. Dergelijke zaken moet je altijd kritisch blijven onderzoeken.
Je moet als maatschappij ook niet willen dat types als Michael Dunn de kans krijgen om meer dan 1 moord te plegen. Dat jij daar vrij makkelijk in staat en rechtvaardigheid niet zoveel prioriteit toekent is dan ook vrij vreemd.
Dan is dat een cultureel verschil maar in Amerika houden ze van hun vuurwapens. Dat kun je deze twee opa's niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:31 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Brave burgers met een shotgun die de buurt willen beschermen heb ik liever niet als buren eerlijk gezegd.
Voor je het weet raken ze iets te betrokken en eindig je bloedend op het wegdek.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:31 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Brave burgers met een shotgun die de buurt willen beschermen heb ik liever niet als buren eerlijk gezegd.
Ik heb de pest aan vuurwapens, dat is een cultureel verschil met deze "twee opa's". Maar dat kun je mij ook niet kwalijk nemen, hoop ik?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:35 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dan is dat een cultureel verschil maar in Amerika houden ze van hun vuurwapens. Dat kun je deze twee opa's niet kwalijk nemen.
Waar heb je dat vandaan dat-ie vader in slechte gezondheid verkeert? Niet gelezen ergens. Ook gek dan dat iemand in slechte gezondheid op eigen houtje een beetje boeven gaat vangen...quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:30 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Degene die aangevallen werd was 64 en in slechte gezondheid. Dus?
Nope. Ieder zijn mening. Geniet wel van een rustige dag verder, oke? 😊quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:39 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Ik heb de pest aan vuurwapens, dat is een cultureel verschil met deze "twee opa's". Maar dat kun je mij ook niet kwalijk nemen, hoop ik?
Volgens mij liggen die verhoudingen juist andersom en weet jij kennelijk al door een aantal beelden vanuit 1 hoek waarin de aanloop niet eens zichtbaar is wat er is gebeurd en of dit legitiem was of niet. Ik zeg juist dat je dit soort zaken heel goed moet onderzoeken. Jij vindt dat dan juist weer kwalijk. Dan lijkt de conclusie dat jij rechtvaardigheid niet heel belangrijk vindt ook niet heel vergezocht.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:33 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat is een nogal subjectief begrip he. Mag ik vragen waarom je op deze zo arrogante manier jezelf de waarheid toeschrijft? Dat blijkt nergens uit.
Op basis van wat beelden vanuit 1 hoek. Right.quote:En ik beoordeel dit specifieke incident.
Nee dank jequote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:40 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nope. Ieder zijn mening. Geniet wel van een rustige dag verder, oke? 😊
Maakt dit het minder erg dat iemand is doodgeschoten? Is iemand die vroeger een fout heeft gemaakt minder waard?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:10 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Naja, een in het verleden vuurwapen gevaarlijke iemand. Tel maar je winst.
Je wilt graag in een gevangenis in Georgia zitten?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:27 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie deze twee opa's als brave burgers die alleen hun buurt wilden beschermen en misschien iets te betrokken waren geraakt. Ik zou ze graag als buren willen hebben.
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:27 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Hij was ook fout in deze. Omdat hij volop in de aanval gaat, iemand dwingt tot een noodweermaatregel en vervolgens aan het kortste einde trekt, moet ik medelijden hebben dat hij gestorven is?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maakt dit het minder erg dat iemand is doodgeschoten? Is iemand die vroeger een fout heeft gemaakt minder waard?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |