abonnement Unibet Coolblue
pi_192992034


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 07-05-2020 16:33:40 ]
pi_192992107
Van Dissel: Kappers kunnen betere risico inschatting maken dan het RIVM. De man wordt steeds warriger
pi_192992117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
Van Dissel: Kappers kunnen betere risico inschatting maken dan het RIVM. De man wordt steeds warriger
Zei die dit echt?

Van Dissel😂😂
  donderdag 7 mei 2020 @ 11:47:19 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192992135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
Van Dissel: Kappers kunnen betere risico inschatting maken dan het RIVM. De man wordt steeds warriger
Kappers hebben natuurlijk ook helemaal geen financiële motivatie om wat meer risico te nemen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192992138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 09:51 schreef Simmertje het volgende:
Trouwens voor de mensen die zeggen "het dooft uit":

https://www.statista.com/(...)er-worldwide-by-day/

Best wel shocking dat er wereldwijd eigenlijk nog echt geen sprake is van een daling, elke dag gewoon nog steady 80.000 (geconstateerde) besmettingen erbij.
Uit dezelfde link:
There are daily fluctuations in the number of new COVID-19 cases, but infections appear to be leveling off overall.

Iedereen is als een malle aan het testen, mensen zonder symptomen komen daardoor ook op overzichten als dit.

Volgens onderzoek van Sanquin had NL 560.000 covid-19 besmettingen rond 20 maart in vergelijking met de 3000 geregistreerde besmettingen op dat moment. Indien die 560.000 allemaal getest zouden zijn indertijd zouden wij de worldometer lijst aanvoeren voor de komende 10 jaar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 mei 2020 @ 11:54:35 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_192992248
Het kabinet heeft op dat gebied gewoon gefaald. Ze hadden veel eerder kunnen en moeten testen. Dan was er veel meer duidelijkheid geweest dan het gegok van nu.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_192992270
Stel de grote bioscopen gaan vanaf 1 juli weer 100 man per zaal toelaten. Krijg je dan - bij de echt grote spelers zoals een Pathé Arena of Kinepolis Utrecht met >3000 stoelen - niet alsnog de kans dat je op een zeker moment (zaterdagavond tussen 19u en 23u bijvoorbeeld) 1000-2000 mensen tegelijkertijd over de vloer hebt? Dat zijn zelfde aantallen als bij een kleinschalig evenement als een popconcert zowat...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 mei 2020 @ 11:56:21 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192992283
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
Van Dissel: Kappers kunnen betere risico inschatting maken dan het RIVM. De man wordt steeds warriger
Jaap mag dat.
pi_192992302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Stel de grote bioscopen gaan vanaf 1 juli weer 100 man per zaal toelaten. Krijg je dan - bij de echt grote spelers zoals een Pathé Arena of Kinepolis Utrecht met >3000 stoelen - niet alsnog de kans dat je op een zeker moment (zaterdagavond tussen 19u en 23u bijvoorbeeld) 1000-2000 mensen tegelijkertijd over de vloer hebt? Dat zijn zelfde aantallen als bij een kleinschalig evenement als een popconcert zowat...
Is die 100 man niet voor het hele gebouw i.p.v. per zaal?
pi_192992315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Stel de grote bioscopen gaan vanaf 1 juli weer 100 man per zaal toelaten. Krijg je dan - bij de echt grote spelers zoals een Pathé Arena of Kinepolis Utrecht met >3000 stoelen - niet alsnog de kans dat je op een zeker moment (zaterdagavond tussen 19u en 23u bijvoorbeeld) 1000-2000 mensen tegelijkertijd over de vloer hebt? Dat zijn zelfde aantallen als bij een kleinschalig evenement als een popconcert zowat...
Films spreiden. Dus niet meer met de vroege en late film werken, maar trapsgewijs de avond door zodat je nooit meerdere zalen tegelijk laat beginnen en eindigen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 7 mei 2020 @ 11:58:01 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192992319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Stel de grote bioscopen gaan vanaf 1 juli weer 100 man per zaal toelaten. Krijg je dan - bij de echt grote spelers zoals een Pathé Arena of Kinepolis Utrecht met >3000 stoelen - niet alsnog de kans dat je op een zeker moment (zaterdagavond tussen 19u en 23u bijvoorbeeld) 1000-2000 mensen tegelijkertijd over de vloer hebt? Dat zijn zelfde aantallen als bij een kleinschalig evenement als een popconcert zowat...
Ik denk dat ze het wel zo gaan mikken dat voorstellingen niet tegelijkertijd beginnen en eindigen, zodat publiek van de ene voorstelling het publiek uit andere zalen niet tegenkomt. Op Instagram werd die vraag aan hun gesteld, waarna ze bevestigden dat ze daar protocollen voor zouden invoeren, dat er later meer details zouden volgen. ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 7 mei 2020 @ 11:58:19 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192992329
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is die 100 man niet voor het hele gebouw i.p.v. per zaal?
Is per zaal ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192992350
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het wel zo gaan mikken dat voorstellingen niet tegelijkertijd beginnen en eindigen, zodat publiek van de ene voorstelling het publiek uit andere zalen niet tegenkomt. Op Instagram werd die vraag aan hun gesteld, waarna ze bevestigden dat ze daar protocollen voor zouden invoeren, dat er later meer details zouden volgen. ^O^
Oke dat klinkt logisch en te realiseren, maar kan me voorstellen dat hierdoor andere branches (onterecht) aan de bel gaan trekken dat ze het oneerlijk vinden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 mei 2020 @ 12:13:33 #14
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192992629
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
Van Dissel: Kappers kunnen betere risico inschatting maken dan het RIVM. De man wordt steeds warriger
Is natuurlijk ook zo. Voor de individuele situaties.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 7 mei 2020 @ 12:15:25 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192992660
@Tris

kan aangepast worden in OP

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192992790
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 10:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het druist natuurlijk wel tegen de logica in om thuiswerken als norm in te stellen en vervolgens leggen bedrijven dat naast zich neer.

Vooral dat de optie me niet geboden is maar meneer doodleuk beslist voor mij staat mij tegen.
Is er binnen jullie organisatie/bedrijf geen bedrijfsarts? Ongetwijfelt kan je het probleem daar voorleggen en zal er best begrip zijn ivm met jouw risico met oog op Corona. :)
pi_192992799
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:15 schreef Pumpalov het volgende:
@:tris

kan aangepast worden in OP

[ afbeelding ]
Ik heb ooit een keer eerder iets aangepast in een OP maar geen idee meer hoe :@
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_192992826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
Van Dissel: Kappers kunnen betere risico inschatting maken dan het RIVM. De man wordt steeds warriger
63 jaar heh, tijd om het stokje over te geven aan de jonge generatie.
  donderdag 7 mei 2020 @ 12:25:02 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192992831
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Kappers hebben natuurlijk ook helemaal geen financiële motivatie om wat meer risico te nemen.
De mijne is nog onbereikbaar vooralsnog. Misschien is hij al wel failliet...
pi_192992841
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:22 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Is er binnen jullie organisatie/bedrijf geen bedrijfsarts? Ongetwijfelt kan je het probleem daar voorleggen en zal er best begrip zijn ivm met jouw risico met oog op Corona. :)
Ik heb geen idee, vast wel.
Eerste instantie wil ik er geen conflict van maken en het gewoon aankaarten.
Reageert hij normaal en begriovol dan kunnen we verder. Bij een negatieve reactie moet ik goed nadenken en dan maatregelen treffen.
pi_192992855
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:15 schreef Pumpalov het volgende:
@:tris

kan aangepast worden in OP

[ afbeelding ]
Die lijn is wel erg puntig, zal mij benieuwen als het oppervlak straks groter is als in 2017
pi_192992858
Vond de briefing weinig toevoegen. Heel veel herhalen van wat al tot in den treure herhaald is en nauwelijks nieuwe informatie. Na een paar vragen was ik er alweer klaar mee, want daar kwam ook weinig interessants uit.

Lijkt me wel duidelijk dat de politiek heeft besloten zelf (ongetwijfeld o.b.v. schattingen van het RIVM) een routekaart te maken. Het OMT heeft adviesgegeven voor de maatregelen in mei. Die in juni zijn vooralsnog op conto van de regering te schrijven, ongetwijfeld dus na voorzichtige inschatting van het RIVM hoe het zich gaat verlopen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192992864
quote:
14s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Kappers hebben natuurlijk ook helemaal geen financiële motivatie om wat meer risico te nemen.
Totdat jouw kapperszaak in het dorp bekendstaat als die plek waar corona lokaal uitbrak.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 7 mei 2020 @ 12:28:23 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192992883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
Heel veel herhalen van wat al tot in den treure herhaald is en nauwelijks nieuwe informatie.
Dat idd.
Eerst zeurt iedereen om mondkapjes en waarom dat niet wordt geadviseerd.
En nu zeuren ze weer waarom ze het nu wel "adviseren" (wat ze ook niet precies doen, maar uitgaan van een enkele positieve studies en het kan sowieso geen kwaad)
pi_192992920
quote:
6s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat idd.
Eerst zeurt iedereen om mondkapjes en waarom dat niet wordt geadviseerd.
En nu zeuren ze weer waarom ze het nu wel "adviseren" (wat ze ook niet precies doen, maar uitgaan van een enkele positieve studies en het kan sowieso geen kwaad)
Dat deel vond ik nog het enige interessante. Hij refereerde naar (slechts) 12 RCT's waarin het effect van mondkapjes onderzocht is en slechts in drie studies kwam een zeer beperkt positief effect (5 à 10%) naar voren.

Ben wel benieuwd of er ergens een overzicht is van die 12 studies. Ondertussen komen er zoveel studies hier langs, maar voor ons is het natuurlijk zeer lastig te beoordelen welke studie een beetje hout snijdt en wat belabberde onderzoeksdesigns zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')