Weegdag naar vrijdag verplaatsen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 18:17 schreef Pinuts het volgende:
Waarom moeten mensen hier thuis altijd op vrijdag bedenken dat het lekker is om weer eens frietjes te eten. Ik heb niks tegen frietjes, maar zaterdag is mijn weegdag en dan valt het altijd zo tegen door al dat zout
Dat kan nu met thuiswerken wel. Maar als we dadelijk weer 'normaal' gaan werken ben ik door de week weg, dus geen weegschaal.quote:
Zijn dat ook van die Sistema bakjes, en zo ja, welke? Met nootjes enzo werkt dat voor me, al vrees ik dat ik bij B&J alsnog de 4 bakjes opentrekquote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, mij helpt dit echt enorm. Ik doe dit nu al maanden voor noten en heb ook kleine bakjes om B&J ijs meteen in kwarten te verdelen. En koop verder ook bewust veel in kleine portieverpakkingen. Gewoon een makkelijke duidelijke grens van wat een portie is. Die niet geleidelijk of tijdens een vreetbui ineens groter kan worden. Ik ken mezelf een beetje.
Ik was vroeger al van de chips in m'n bakje aanstampen, want dan was het toch echt maar 1 bakje chips.
Maar je kan nog wel gewoon naar de winkel voor de kleine dingen. Ik zie ook zat mensen dat doen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:51 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Weet je wat mij helpt? Niet meer 'zo maar' de winkel in kunnen om vreterij te halen. Ik beperk me tot de weekboodschappen en af en toe een rondje ''dit ben ik vergeten''.
Nee, ik vond het lastig om bakjes in de juiste maat te vinden. Ik heb uiteindelijk deze gehaald, volgens mij eigenlijk voor babyvoeding.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 06:38 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zijn dat ook van die Sistema bakjes, en zo ja, welke? Met nootjes enzo werkt dat voor me, al vrees ik dat ik bij B&J alsnog de 4 bakjes opentrekDat is iets waar ik nog bar weinig controle over heb. Maar 3x raden wat hier nu in de vries ligt... Misschien zo die potten eens in 4 snijden en proberen.
Even gekeken, die maat is echt perfect qua inhoud, haha!quote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, ik vond het lastig om bakjes in de juiste maat te vinden. Ik heb uiteindelijk deze gehaald, volgens mij eigenlijk voor babyvoeding.![]()
https://www.bol.com/nl/p/(...)00000002224218/?s2a=
Het kán wel, maar ik vind het zo'n gedoe. Karretje ontsmetten, met dat ding door de winkel, mensen ontwijken, je bent dan veel bewuster bezig met het proces van ''junk'' kopen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 07:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar je kan nog wel gewoon naar de winkel voor de kleine dingen. Ik zie ook zat mensen dat doen.
Ik heb ook een best gênante (deel)reden voor afvallen. Mn vriend moet nauwelijks nog ‘s avonds weg. Dat was voor mij ook wel eens een moment om lekker teveel chippies te eten op de bank.
Naast de gemiste etentjes is dat gewoon een erg slechte gewoonte, waar ik moeizaam vanaf kwam.
Die bakjes zijn fijn lijkt me! Ik heb weleens 12 gram walnoten afgewogen en dat is nu wat ik als snackje meeneem naar mn werk (naast appel en een bakje snoeptomaatjes). Voordeel van zo’n klein bakje is dat hem niet voller kan gooien!
Ik heb ze van de sow low. Ideale maar voor mijn nootjes, maar ook voor 1 portie eiwitpoeder of saladedressingquote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:36 schreef Holyme het volgende:
[..]
Even gekeken, die maat is echt perfect qua inhoud, haha!
Die kleintjes bedoel je? Die heb ik al, dit ging om een B&J maatquote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik heb ze van de sow low. Ideale maar voor mijn nootjes, maar ook voor 1 portie eiwitpoeder of saladedressing
Blij dat die hier niet zit...quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Voor de B&Js Moo liefhebbers; vanaf volgende week in de aanbieding bij de Dirk voor 1,99 per pint. Woensdag zelfs voor 99ct..
Ik had eergisteren net eentje bij de AH gehaald voor 3,99quote:
Ik merk zelf vooral dat de magie van IF pas opkomt na 24 uur vasten. Tussen de 24 uur en 36 uur vasten gaan mijn ketonen flink omhoog wat dus een indicator is dat mijn insuline in dat tijdsbestek drastisch omlaag gaat (insuline in het bloed voorkomt dat je vet verbrandt). In die uurtjes verbrand je dus het meeste vet zonder dat het lichaam het signaal krijgt om het metabolisme af te zwakken. Voor mij was het ook een flinke stap maar 36 uur vasten geeft mij net wat betere resultaten dan 24 uur vasten.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:44 schreef Holyme het volgende:
Mooi dat je iets hebt gevonden wat voor je werktEr zijn er hier meerdere die aan IF doen (waaronder ik), maar 36u vasten spreekt me totaal niet aan. Kans dat ik in een vreetbui verval is dan groter als ik eenmaal begin met eten - ookal is mijn hongergevoel dan minder groot. Mijn intentie is om op gewicht te blijven (kilo'tje of wat mag er nog wel af), en dat op een gezonde manier die lange termijn vol te houden is, en waarbij ik niet veel hoef te laten. Zoveel mensen, zoveel manieren...
Klinkt tof, die ga ik downloaden!quote:Op zondag 10 mei 2020 12:32 schreef Holyme het volgende:
Maar even een hele dikke aanrader voor de (beginnende) lopers hier: Zombies, Run! appIk ben totáál niet van de horror, maar man, wat een onwijs toffe app. Vanochtend wezen lopen, weer een missie compleet, en ik wil nu weer
![]()
Goed bezig! Dat zijn de kleine overwinningen die het doen!quote:Op zondag 10 mei 2020 18:27 schreef Myraela het volgende:
Weer een kleine overwinning. We wilde eten bestellen, mijn vriend had erg veel zin in spareribs, maar ik kon eigenlijk niets vinden dat me echt enthousiast maakte. Dus nu bespaar ik kcal en geld door gewoon de geplande rauwkost met hummus en falafel te eten terwijl mijn vriend wel zijn spareribs eet.
Yay. Waarom alleen uit gezelligheid ook iets bestellen. Dat is helemaal niet gezelliger.
Ben wel benieuwd wat je van dat easy veggie vindtquote:Op maandag 11 mei 2020 17:35 schreef Declan-Harp het volgende:
T: Bakje watermeloen
L: 2 volkoren boterhammen met eitjepreitje salade en kaas
T: 2 havermoutmuffins
D: Easy Veggie met zilvervliesrijst
T: Laatste paar blokjes kaas die ik nog heb liggen
https://www.ah.nl/product(...)-veggie-roasted-corn
Ik vond het lekker! Had liever de falafel variant gehad maar die was er niet. Zoete aardappel vinnik vies.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat je van dat easy veggie vindt![]()
Hier een geroosterde boterham, skyr, stukje quiche en vooral velen zwarte koffiedag na een weekend de Bourgondiër uithangen![]()
Straks asperges en wat risotto met groenten als avondeten
Echt een toffe tip! Net voor een tweede loopje gegaan, en dit maakt het toch wat dynamischer. En geeft je de motivatie toch nog even iets langer of sneller weer te gaan rennen. En het maakt helemaal niets uit voor het verhaal dat ik ook gewoon veel wandel. Bedankt!quote:Op zondag 10 mei 2020 12:32 schreef Holyme het volgende:
Maar even een hele dikke aanrader voor de (beginnende) lopers hier: Zombies, Run! appIk ben totáál niet van de horror, maar man, wat een onwijs toffe app. Vanochtend wezen lopen, weer een missie compleet, en ik wil nu weer
![]()
Suikerbroodquote:Op dinsdag 12 mei 2020 08:48 schreef Barreltje het volgende:
Goed. Lijstje.
O: 1 ei , 2 x eiwit
B: 25 min fietsen
T: 2 plakken suikerbrood![]()
T: 2 maiscrackers met gebakken kipfilet
L: salade
T: handje nootjes
T: appel met kaneel
D: agv
Uhuh.. met roomboterquote:Op dinsdag 12 mei 2020 08:51 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
SuikerbroodGaat hier altijd in één keer op
quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:36 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag qua gezond eten geen goede dag want jarige hier. En aangezien dat nu niet echt met gezelligheid/familie kan dan komt er hier meestal eten
Vanmorgen daarom ook geen zin om te sporten. Dus eerste keer in 3 weken geskipt... Maar goed, morgen weer gewoon goed verder. Vandaag op de weegschaal 73.0. Dus met een beetje geluk dit weekend voor het eerst in de 72 ergens..
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 07:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt een toffe tip! Net voor een tweede loopje gegaan, en dit maakt het toch wat dynamischer. En geeft je de motivatie toch nog even iets langer of sneller weer te gaan rennen. En het maakt helemaal niets uit voor het verhaal dat ik ook gewoon veel wandel. Bedankt!
Damn, respect hoor om zo vroeg op te staan om te gaan sporten!quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:07 schreef minilot het volgende:
Ik loop gewoonlijk 's morgens erg vroeg (starten vóór 06:00) buiten en iets in me zegt dat ik dan nog te slaperig ben om Zombies! Run! niet meer eng te vinden
Mwah, 'sport', dat nou ook weer niet. Ik wandel tussen de één en twee uur op toffe muziek, mits ik toch al heel vroeg wakker ben (meestal dankzij mijn koter), meestal maar een keer of twee per week - ik zet er nooit een wekker voorquote:Op woensdag 13 mei 2020 11:10 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Damn, respect hoor om zo vroeg op te staan om te gaan sporten!
En, hoe is het afgelopen vandaag?quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:00 schreef Myraela het volgende:
Normaal weet ik eigenlijk de dag van te voren al wat ik ga eten, maar vandaag kom ik er niet echt uit. Ik weet gewoon niet waar ik zin in heb.Grote kans dat ik het weer helemaal omgooi. Alleen de avocado's zijn rijp, dus die moet in het lijstje blijven. En de twee vega burgers moeten ook op.
O: Banaan
T: Skyr met een pruim en blauwe bessen
L: Twee geroosterde boterhammen met geprakte avocado en misschien een ei erop
T: Komkommer met hummus en sambal
D: In ieder geval twee vega burgers, een bonenburger en een champignonburger, die moeten op. Misschien met een broodje? Misschien met alleen wat tomaat en gekookte worteltjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |