Er is een markt voor mondkapjes, voor bouwmarkten en tuincentra, voor afhaalmaaltijden, voor online bestellen en laten bezorgen, voor comfortabele kleding. En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:
Ik heb een scenario voor 10 jaar bedacht. Mag ik nu ook op tv?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 22:55 schreef Faraday01 het volgende:
Scenario’s van jaren doorlooptijd. Realitycheck voor velen dit
Interessant. Ik heb zelf vorig jaar een nog altijd onverklaarde ziekte gehad. Het is wel eens bij me opgekomen om m'n longarts naar een verband te vragen, maar dat leek me te vergezocht. Dat lijkt het me nog steeds, maar ik volg de ontwikkelingen wel met interesse.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 23:47 schreef eigendeegcookie het volgende:
inderdaad: Dit geeft een heel nieuw beeld op alles:
Wereldgezondheidsorganisatie roept landen op om te zoeken naar eerdere coronagevallen
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) vraagt landen om mogelijke besmettingen te onderzoeken die speelden voordat het coronavirus wereldwijd werd waargenomen. De oproep volgt kort nadat een Frans ziekenhuis heeft vastgesteld dat een patiënt met een longontsteking in december al Covid-19 had. Dat zou betekenen dat het virus veel eerder rondzwierf dan oorspronkelijk werd gedacht.
„Dit geeft een heel nieuw beeld op alles”, reageert WHO-woordvoerder Christian Lindmeier dinsdag. Onderzoek naar eerdere gevallen van het virus moet meer inzicht geven op hoe het virus zich heeft verspreid. Specifiek moet gekeken worden naar longontstekingen in 2019 waar tot nu toe nog geen directe verklaring voor was.
Het ziekenhuis in Frankrijk testte monsters van voormalige patiënten met een longontsteking. Daaruit bleek dat een Franse visboer al op 27 december het virus had, bijna een maand voordat de Franse regering de eerste besmettingen meldde. China lichtte op 31 december de WHO in over de ontwikkelende epidemie. Tot nu toe werd ervan uitgegaan dat het virus zich pas vanaf januari in Europa verspreidde.
Aangezien alles er op wijst dat het virus uit de Chinese stad Wuhan komt, gaan onderzoekers ervan uit dat de vroege patiënt in Frankrijk in contact is geweest met iemand die kort daarvoor in China was geweest. De visboer had verder geen connecties met dat land en had de periode voor de besmetting geen reizen naar het buitenland gemaakt. Verder onderzoek moet uitwijzen hoe hij het coronavirus heeft opgelopen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/05/coronablog-5-mei-a3998721
Ongeveer 50 onder de 70 met geen onderliggend leiden op het algehele aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat die groep klein is? Ik denk dat je het aandeel 'pech' schromelijk onderschat ten aanzien van het lijden dat ons treft.
Onderliggend lijden is toch vaak ook gewoon een kwestie van pech?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 23:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ongeveer 50 onder de 70 met geen onderliggend leiden op het algehele aantal besmettingen.
dat laatste is natuurlijk moeilijk te bepalen zeker zolang men het moment van herstart niet weet, daarom was ik wel verbaasd over die enorme geste naar de KLMquote:Op dinsdag 5 mei 2020 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is een markt voor mondkapjes, voor bouwmarkten en tuincentra, voor afhaalmaaltijden, voor online bestellen en laten bezorgen, voor comfortabele kleding. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Natuurlijk zal er een klap komen die ten koste van de koopkracht zal gaan, maar geld bijdrukken, grotere schulden aangaan en ondernemers helpen die toch failliet gaan doen de staatskassen geen goed.
Eeeuh, nee. Daar moeten we ons nu nog steeds voor inspannen. Een beetje net niet doen alsof we het nu niet wisten wat er kon gebeuren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 23:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen. Moeten we minder energie stoppen in het redden van mensen die hun ellende aan zichzelf hebben te danken? Of moeten we minder energie stoppen in het redden van mensen die niks aan hun ellende kunnen doen? Of moeten we minder energie stoppen in levensverlengende maatregelen voor mensen die terminaal ziek zijn?
Nee hoor. Die groep is echt gewoon relatief klein. Als je kijkt naar onder de 50 in de RIVM rapporten van de mensen zonder onderliggende problematiek die op de IC komen of dood gaan.quote:Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat die groep klein is? Ik denk dat je het aandeel 'pech' schromelijk onderschat ten aanzien van het lijden dat ons treft.
Je kunt 'onderliggende problematiek' niet gelijkstellen met 'geen pech hebben'.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 23:56 schreef OProg het volgende:
Nee hoor. Die groep is echt gewoon relatief klein. Als je kijkt naar onder de 50 in de RIVM rapporten van de mensen zonder onderliggende problematiek die op de IC komen of dood gaan.
Dit mag wel in een aparte thread, echt heel interessant.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 23:47 schreef eigendeegcookie het volgende:
inderdaad: Dit geeft een heel nieuw beeld op alles:
Wereldgezondheidsorganisatie roept landen op om te zoeken naar eerdere coronagevallen
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) vraagt landen om mogelijke besmettingen te onderzoeken die speelden voordat het coronavirus wereldwijd werd waargenomen. De oproep volgt kort nadat een Frans ziekenhuis heeft vastgesteld dat een patiënt met een longontsteking in december al Covid-19 had. Dat zou betekenen dat het virus veel eerder rondzwierf dan oorspronkelijk werd gedacht.
„Dit geeft een heel nieuw beeld op alles”, reageert WHO-woordvoerder Christian Lindmeier dinsdag. Onderzoek naar eerdere gevallen van het virus moet meer inzicht geven op hoe het virus zich heeft verspreid. Specifiek moet gekeken worden naar longontstekingen in 2019 waar tot nu toe nog geen directe verklaring voor was.
Het ziekenhuis in Frankrijk testte monsters van voormalige patiënten met een longontsteking. Daaruit bleek dat een Franse visboer al op 27 december het virus had, bijna een maand voordat de Franse regering de eerste besmettingen meldde. China lichtte op 31 december de WHO in over de ontwikkelende epidemie. Tot nu toe werd ervan uitgegaan dat het virus zich pas vanaf januari in Europa verspreidde.
Aangezien alles er op wijst dat het virus uit de Chinese stad Wuhan komt, gaan onderzoekers ervan uit dat de vroege patiënt in Frankrijk in contact is geweest met iemand die kort daarvoor in China was geweest. De visboer had verder geen connecties met dat land en had de periode voor de besmetting geen reizen naar het buitenland gemaakt. Verder onderzoek moet uitwijzen hoe hij het coronavirus heeft opgelopen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/05/coronablog-5-mei-a3998721
En mogelijk ook al veel eerder in Italië, daar waren in november al onverklaarbare longontstekingen volgens mij.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:02 schreef Za het volgende:
Nog interessanter indien het bv in Italië ookal in december heerste of in Iran.
nu draaf je wat doorquote:Op woensdag 6 mei 2020 00:02 schreef Za het volgende:
[..]
Dit mag wel in een aparte thread, echt heel interessant.
Stel dat ze bij verder onderzoek ontdekken dat het virus in november al in Frankrijk was, dan was het later in Wuhan, maar reageerden de Chinezen adequaat en kregen ten slotte de schuld het virus te hebben verspreid.
Nog interessanter indien het bv in Italië ookal in december heerste of in Iran.
Het virus moet jaren bij host dieren aanwezig zijn geweest om te kunnen muteren naar deze variant, mogelijk 2 jaar, en we weten niet eens welke hostdieren dat zijn of waar ze zijn.
Wie weet op meerdere plekken ter wereld, simultaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:05 schreef Discombobulate het volgende:
En mogelijk ook al veel eerder in Italië, daar waren in november al onverklaarbare longontstekingen volgens mij.
Waar hebben we het nu over?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 23:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt 'onderliggende problematiek' niet gelijkstellen met 'geen pech hebben'.
Op welk punt, Frankrijk heeft in december geen alarm geslagen de Chinezen wel.quote:
Klinkt meer als stress.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:00 schreef FerryN7 het volgende:
Het zal wel niet hoor, maar heel soms denk ik wel dat ik een hele licht variant heb opgelopen. Ik heb verder geen pijn, koorts of wat dan ook en daarom nog niet de huisarts gebeld. Maar ik heb ook al langer dan een maand een rare kriebel in mijn keel (beetje zoals wat je bij een kriebelhoest hebt maar dan zonder te hoesten) wat ik soms ook in mijn regio (borst, luchtwegen, hart) voel. Verschilt heel erg per dag. De ene keer valt het mee de andere dag kriebelt het zo erg dat ik heel soms een braakneiging krijg of dat ademen sporadisch eventjes moeilijker gaat. Maarja grote kans dat het gewoon stress is want ik heb ook al een lange tijd last van hartkloppingen en overslagen en soms steekjes op mijn borst.
goh! dat ze die samples dan zo lang bewaren... maar toch deze zaak niet onderzoeken?quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:22 schreef Za het volgende:
Coronavirus may have arrived in Sweden in November
https://www.thelocal.se/2(...)eden-in-november/amp
Kan je niet lezen? Of ben je te lui om het artikel te lezen? Zal allebei wel zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 21:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Kan je niet lezen?
Jij hebt een blog gevonden van Joost mag weten van wie met allemaal hersenspinsels en grafiekjes dat op 21 maart online is gezet.
Leg jij dan eens helder uit waarom er geen versoepelingen kunnen zijn? Of gaat het weer net als vanmiddag met de cijfers uit Duitsland?
Ja best vreemd, daar komen ze maanden later achter, de Chinezen zaten er gelijk bovenop.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:25 schreef eigendeegcookie het volgende:
goh! dat ze die samples dan zo lang bewaren... maar toch deze zaak niet onderzoeken?
vreemd toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |