abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:51:46 #151
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192965832
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:17 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Nee, in Frankrijk is het 1 meter en in Amerika is het 6 feet.
Frankrijk had ook verschrikkelijke cijfers en 6 feet is 2 meter
pi_192965849
De jojo variant heet dus in vaktermen de lichtknop variant
pi_192965871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:49 schreef houdafstand het volgende:

[..]

This study, too, began only after schools closed, says RIVM epidemiologist Susan van den Hof, but there’s additional evidence from Dutch contact tracing studies: Of 43 contacts of infected children and teens who were followed, none became infected.

https://www.sciencemag.or(...)ndemic-still-mystery
En ook:

quote:
Critics have noted these numbers, posted on RIVM’s website, are too small to be statistically significant.
quote:
Ajelli, who thinks such moves are premature, teamed with colleagues in China to estimate the effects of school closures and other social distancing measures in Shanghai and Wuhan, China. Based on contact surveys, which ask subjects how many people they typically meet during school or workdays and on the weekend, the team found that children have approximately three times as many contacts as adults. Although they were only one-third as likely to be infected, keeping children at home helped curb the outbreak in China, the team concludes in a paper published online by Science on 29 April. Reopening schools will likely accelerate transmission, Ajelli cautions.
Het is mij wel duidelijk dat deze kwestie nog gewoon onzeker is. In dat licht vind ik dat het RIVM te stellig is geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 5 mei 2020 @ 22:54:43 #154
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_192965890
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:28 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Obama ook afgelopen week stond dat wijf te roepen overal blijf thuis ga niet onnodig weg stond manlief te golven :') was op fox
fox :D :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192965891
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat ik ervan denk te begrijpen is het rivm in de veronderstelling dat besmetting plaats vindt door mensen met symptomen en niet asymptomatisch.

Dus dan heb je het advies, bij klachten blijf thuis. Heb je geen klachten is er niks aan de hand. Door mondkapjes yoe ye laten krijg je schijnveiligheid en gaan mensen met klachten de straat op.

Verspreiding gebeurd voornamelijk via droplets en ook enigszins aerosal.
De verspreiding die plaats vind met een mondkapje door iemand die anders thuis was geweest gebeurd doordat die mondkapjes aerosol niet tegenhouden tenzij zo'n ffp2 en beter masker.

Afstand houden, handen wassen en thuisblijven zorgt voor minder besmettingen dan mondkapjes introduceren.

Ik denk dat dit de gedachtegang van het rivm is. Lijkt mij weg te vallen als asymptomatische besmetting ook erkend wordt een rol te spelen in de verspreiding?

Ik vind contactberoepen en klanten, ov, supermarkt een mondkapjesplicht ney als de Duitsers een prima stok achter de deur en noodzaak vanuit economisch weer opstarten perspectief maar goed.
Het Rivm blijft tegen de veel landen in gaan door te doen of het amper iets toevoegd.
Volgens mij hebben ze alleen helemaal aan het begin gezegd dat overdracht alleen symptomatisch plaatsvindt, in maart werd tijdens de technische briefings al aangegeven dat ook pre-symptomatische overdracht mogelijk is.

Zie bijv. de eerste sheet in de presentatie van Van Dissel van 25-3:
https://www.tweedekamer.n(...)presentatie_rivm.pdf
pi_192965914
Scenario’s van jaren doorlooptijd. Realitycheck voor velen dit
pi_192965921
quote:
OProg het volgende:[/b]

[..]

Naja, het is ook het gevolg van alles natuurlijk. Spanje pakt 90+ miljard op toerisme. En neem een land als Griekenland, dat draait voor een vijfde van de totale economie op toerisme. Dat gaat in zijn totaliteit ook op voor Oostenrijk maar dat komt grotendeels pas met de wintersport. Maar de hele industrie die er achter zit, ook met firma's als Doppelmayr-Garaventa is echt enorm. En dan is Oostenrijk een netto betaler aan de Unie. Als dit soort dingen onderuit gaan dan is het probleem in Europa gewoon gigantisch. Dat beseffen sommige mensen nog lang niet. :X
Is dat tegen te houden eigenlijk? EU lijkt sowieso te gaan klappen. Of wij krijgen hier massaal de rekening vanuit het zuiden gepresenteerd. Veel landen waren al zwak voor corona.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:56:42 #158
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192965929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En ook:
[..]

[..]

Het is mij wel duidelijk dat deze kwestie nog gewoon onzeker is. In dat licht vind ik dat het RIVM te stellig is geweest.
Het betere gokwerk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:56:58 #159
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192965934
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat ik ervan denk te begrijpen is het rivm in de veronderstelling dat besmetting plaats vindt door mensen met symptomen en niet asymptomatisch.

Dus dan heb je het advies, bij klachten blijf thuis. Heb je geen klachten is er niks aan de hand. Door mondkapjes yoe ye laten krijg je schijnveiligheid en gaan mensen met klachten de straat op.

Verspreiding gebeurd voornamelijk via droplets en ook enigszins aerosal.
De verspreiding die plaats vind met een mondkapje door iemand die anders thuis was geweest gebeurd doordat die mondkapjes aerosol niet tegenhouden tenzij zo'n ffp2 en beter masker.

Afstand houden, handen wassen en thuisblijven zorgt voor minder besmettingen dan mondkapjes introduceren.

Ik denk dat dit de gedachtegang van het rivm is. Lijkt mij weg te vallen als asymptomatische besmetting ook erkend wordt een rol te spelen in de verspreiding?

Ik vind contactberoepen en klanten, ov, supermarkt een mondkapjesplicht ney als de Duitsers een prima stok achter de deur en noodzaak vanuit economisch weer opstarten perspectief maar goed.
Het Rivm blijft tegen de veel landen in gaan door te doen of het amper iets toevoegd.
Het RIVM doet dat advies niet op basis van onderzoek, maar op basis van schaarste.
schijnveiligheid is hun eigen uitvinding, geen enkel onderzoek of land ondersteunt dat.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:57:16 #160
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192965938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:55 schreef Faraday01 het volgende:
Scenario’s van jaren doorlooptijd. Realitycheck voor velen dit
Dat wisten we al, maar men kijkt liever de andere kant op.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192965965
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat wisten we al, maar men kijkt liever de andere kant op.
Ik heb een scenario geschreven voor 3 dagen. Wil je die zien?
pi_192965968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat wisten we al, maar men kijkt liever de andere kant op.
ook tussen neus en lippen door nog een opmerking over de verwachtingen voor een vaccin :o
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:59:28 #163
14505 OProg
A Life in Music
pi_192965978
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is dat tegen te houden eigenlijk? EU lijkt sowieso te gaan klappen. Of wij krijgen hier massaal de rekening vanuit het zuiden gepresenteerd. Veel landen waren al zwak voor corona.
Ik heb echt geen idee.

Maar het is wel iets waar ik ook grote zorgen over heb voor de komende jaren. En dan ook weer direct omdat ik populisme her en der tot hier toe vrees.

De mazzel die we hebben is de lage rente nu. Maar goed, de vraag is dan ook weer voor hoe lang nog.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192965982
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het RIVM doet dat advies niet op basis van onderzoek, maar op basis van schaarste.
schijnveiligheid is hun eigen uitvinding, geen enkel onderzoek of land ondersteunt dat.
Ik zeg alleen wat ik denk dat zij zeggen.
Ik heb liever dat ze dan eerlijk zeggen dat het om schaarste is.
Zou inmiddels al lang verholpen kunnen zijn ook.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:59:45 #165
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192965984
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:58 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ik heb een scenario geschreven voor 3 dagen. Wil je die zien?
Ga iemand anders lopen zieken. Als jij nou gewoon niet meer op mij reageert, dan zal ik jou verder ook negeren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192965989
Miljarden mondkappen er doorheen jagen, super voor het milieu. :P
pi_192966017
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:50 schreef Noek het volgende:

[..]

We gaan het meemaken, Ven!
Buckle up.
Je lijkt het wel leuk te vinden.
Ik vind het maar ondoordacht. Voorzichtigheid moet toch gewoon een half jaar geboden worden in de vorm van deze maatregelen vasthouden.
pi_192966028
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:59 schreef OProg het volgende:

Maar het is wel iets waar ik ook grote zorgen over heb voor de komende jaren. En dan ook weer direct omdat ik populisme her en der tot hier toe vrees.
Er is veel om te vrezen. Denk aan een surveillancestaat of een maatschappij waarin risicogroepen tot minderwaardige burgers worden gemaakt met een beperking van vrijheden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192966035
We zullen hoe dan ook uit die lockdown moeten anders wordt het funest voor de economie. Ik denk ook dat die belangen achter de schermen steeds zwaarder worden meegenomen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 23:02:59 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_192966042
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Frankrijk had ook verschrikkelijke cijfers en 6 feet is 2 meter
Eigenlijk is het 1,82 meter. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 5 mei 2020 @ 23:03:00 #171
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192966043
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:01 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Je lijkt het wel leuk te vinden.
Ik vind het maar ondoordacht. Voorzichtigheid moet toch gewoon een half jaar geboden worden in de vorm van deze maatregelen vasthouden.
Mee eens, na 2 maanden vind ik veel te kortzichtig om toch iets versoepelen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192966044
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:01 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Je lijkt het wel leuk te vinden.
Ik vind het maar ondoordacht. Voorzichtigheid moet toch gewoon een half jaar geboden worden in de vorm van deze maatregelen vasthouden.
Een half jaar, jij bent gek, minstens 5 jaar.
pi_192966064
Trumpert wil de Corona Task Force volgende maand opheffen en de grenzen opengooien. Dat, met
vandaag 1,232,604 besmettingen...
Leipe shit ouwe
  dinsdag 5 mei 2020 @ 23:05:18 #174
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192966076
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:01 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Je lijkt het wel leuk te vinden.
Ik vind het maar ondoordacht. Voorzichtigheid moet toch gewoon een half jaar geboden worden in de vorm van deze maatregelen vasthouden.
Waarom een nieuw account? Je zat hier vast al onder een andere naam.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 5 mei 2020 @ 23:05:20 #175
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192966077
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:04 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Trumpert wil de Corona Task Force volgende maand opheffen en de grenzen opengooien. Dat, met
vandaag 1,232,604 besmettingen...
Dat lijkt me echt veel te snel denk ik zo.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')