Hoe kan het anders dat er elke dag toch weer nieuwe besmettingen bij komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want dat lukt met de huidige daling niet?
Alsof iemand zonder gains en met een slecht kapsel op een terras gaat flaneren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik snap het nut van sportscholen en kappers niet zo. Terrassen moeten wel koste wat koste z.s.m. weer open, de rest mag dichtblijven.
Ik denk dat "indammen versus mitigatie" een schijntegenstelling is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een dusdanig laag aantal besmettingen dat we terug kunnen naar de indamfase. Als we vervolgens nauwlettend testen, contactonderzoek doen en mensen in quarantaine zetten, kan de rest van de samenleving veilig weer op gang komen.
Er komen dagelijks honderden besmettingen bij en de GGD geeft niet voor niets aan geen capaciteit te hebben om voor dergelijke aantallen contactonderzoeken uit te voeren, laat staan om alle contacten te isoleren.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want dat lukt met de huidige daling niet?
Kan alleen maar goedgaan toch?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:27 schreef Solingjan het volgende:
[..]
En dan willen ze volgende week 1,4 mljn kinderen loslaten en 154.000 leraren waarvan 30% 55 jaar of ouder is.
0 is ook vanaf het begin nooit een doel geweest. Zolang het leven door gaat zal het ook nooit 0 worden ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:34 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Hoe kan het anders dat er elke dag toch weer nieuwe besmettingen bij komen.
Zolang er geen TTI is gaat er geen daling komen.
Precies. Een stijging wordt verwacht en geaccepteerd tot een bepaald niveau.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
0 is ook vanaf het begin nooit een doel geweest. Zolang het leven door gaat zal het ook nooit 0 worden ook.
Niet realistisch. Er zijn bepaalde vitale processen die moeten blijven doordraaien. Besmetting hou je toch. Nog minder dan dit aantal is onhaalbaar.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er komen dagelijks honderden besmettingen bij en de GGD geeft niet voor niets aan geen capaciteit te hebben om voor dergelijke aantallen contactonderzoeken uit te voeren, laat staan om alle contacten te isoleren.
Je moet terug naar een paar, niet naar een paarhonderd.
Raar want zoals je kunt lezen, verwachten ze dat in Zwitserland wel:quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het kan, maar men verwacht het niet. Dan ga je er namelijk vanuit dat half Europa dom is en Nederland het slimme Jaapje.
Kinderen lopen nauwelijks risico.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:45 schreef Solingjan het volgende:
Ik hoop echt dat al die kinderen besmet raken, met zeer milde tot geen klachten.
Dan kunnen die voor een buffer zorgen.
Echter kan me niet voorstellen dat daar geen slachtoffers bij vallen.
Er zijn te veel kinderen met onderliggende ziektes zoals obesitas.
Het kan wel, maar men maakt de afweging om dat niet te doen. Over een maand of twee weten we hoe slim die keuze is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet realistisch. Er zijn bepaalde vitale processen die moeten blijven doordraaien. Besmetting hou je toch. Nog minder dan dit aantal is onhaalbaar.
Je moet slachtoffers ook afzetten ten op zicht van de gehele populatie. Niet individuen gaan counten.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:45 schreef Solingjan het volgende:
Ik hoop echt dat al die kinderen besmet raken, met zeer milde tot geen klachten.
Dan kunnen die voor een buffer zorgen.
Echter kan me niet voorstellen dat daar geen slachtoffers bij vallen.
Er zijn te veel kinderen met onderliggende ziektes zoals obesitas.
Waarom zegt een gerenommeerde wetenschapper als Yaneer dat het broodnodig is om het virus effectief in te dammen dan?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef Noek het volgende:
Maar met deze cijfers nog steeds denken dat we in juni een hardere lockdown krijgen. Dan ben je gewoon niet oké. Gewoon niet. Dat vind ik niet eens, dat is gewoon zo.
Winkels moeten daar veel strenger in zijn. Maar die nemen alleen maar 16-jarigen aan voor een hongerloontje die het niet de moeite waard vinden om hun mond open te trekken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:47 schreef F.Sinatra het volgende:
En het kabinet mag ook gaan nadenken over het controleren op 1.5 meter af te schaffen.
Net in 4 winkels geweest en echt niemand houdt zich er meer aan. Prima voor mij, maar erken dan als kabinet dat het in de praktijk gewoon niet werkt en/of gebeurd.
Prima als advies, niet als regel.
Er zit een heel team aan gerenommeerde wetenschappers Rutte te adviseren. Schijnbaar vinden zij het verantwoord om 1 juni lekker aan de zuip te gaan. Deze gap is geen eens een viroloog of arts.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:50 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Waarom zegt een gerenommeerde wetenschapper als Yaneer dat het broodnodig is om het virus effectief in te dammen dan?
Even puur praktisch. Hoe wou je dat doen? Geen politie op straat? Ziekenhuizen dicht? Supermarkt gesloten? Huisartsenbezoek alleen via beeldbellen? Dat kan toch niet man.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het kan wel, maar men maakt de afweging om dat niet te doen. Over een maand of twee weten we hoe slim die keuze is.
Het kan niet. Het is simpelweg geen keuze om alles plat te leggen. Hoe denk jij anders bijv. stromend water uit je kraan te krijgen? Of wil je dat er niemand komt als je huis in de fik staat?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het kan wel, maar men maakt de afweging om dat niet te doen. Over een maand of twee weten we hoe slim die keuze is.
Maar het interesseert de mensen over het algemeen ook gewoon niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Winkels moeten daar veel strenger in zijn. Maar die nemen alleen maar 16-jarigen aan voor een hongerloontje die het niet de moeite waard vinden om hun mond open te trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |