abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192959279
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want dat lukt met de huidige daling niet?
Hoe kan het anders dat er elke dag toch weer nieuwe besmettingen bij komen.
Zolang er geen TTI is gaat er geen daling komen.
pi_192959295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik snap het nut van sportscholen en kappers niet zo. Terrassen moeten wel koste wat koste z.s.m. weer open, de rest mag dichtblijven.
Alsof iemand zonder gains en met een slecht kapsel op een terras gaat flaneren.
- verwijderd door admin -
pi_192959305
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een dusdanig laag aantal besmettingen dat we terug kunnen naar de indamfase. Als we vervolgens nauwlettend testen, contactonderzoek doen en mensen in quarantaine zetten, kan de rest van de samenleving veilig weer op gang komen.
Ik denk dat "indammen versus mitigatie" een schijntegenstelling is.

Het is juist een vloeiende lijn.

Bij de mitigatie-strategie horen dezelfde maatregelen als bij de indam-strategie. Doel van beide strategieën is Re<1.

Door te mitigeren bereik je op een gegeven moment de indam-fase.

De ene strategie sluit de andere strategie niet uit.

Bovendien is helemaal niet aangetoond dat een "strenge" lockdown veel effectiever is dan onze "intelligente" lockdown.

De zogenaamde (en zelfbenoemde?) "complexe systemen"-denkers denken echt te simpel over "indammen" en creëren een polariserende schijntegenstelling. Best ironisch eigenlijk.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:37:04 #104
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192959312
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Want dat lukt met de huidige daling niet?
Er komen dagelijks honderden besmettingen bij en de GGD geeft niet voor niets aan geen capaciteit te hebben om voor dergelijke aantallen contactonderzoeken uit te voeren, laat staan om alle contacten te isoleren.

Je moet terug naar een paar, niet naar een paarhonderd.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:37:41 #105
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192959323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:27 schreef Solingjan het volgende:

[..]

En dan willen ze volgende week 1,4 mljn kinderen loslaten en 154.000 leraren waarvan 30% 55 jaar of ouder is.
Kan alleen maar goedgaan toch?
pi_192959352
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:34 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Hoe kan het anders dat er elke dag toch weer nieuwe besmettingen bij komen.
Zolang er geen TTI is gaat er geen daling komen.
0 is ook vanaf het begin nooit een doel geweest. Zolang het leven door gaat zal het ook nooit 0 worden ook.
pi_192959361
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

0 is ook vanaf het begin nooit een doel geweest. Zolang het leven door gaat zal het ook nooit 0 worden ook.
Precies. Een stijging wordt verwacht en geaccepteerd tot een bepaald niveau.
pi_192959382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:37 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Er komen dagelijks honderden besmettingen bij en de GGD geeft niet voor niets aan geen capaciteit te hebben om voor dergelijke aantallen contactonderzoeken uit te voeren, laat staan om alle contacten te isoleren.

Je moet terug naar een paar, niet naar een paarhonderd.
Niet realistisch. Er zijn bepaalde vitale processen die moeten blijven doordraaien. Besmetting hou je toch. Nog minder dan dit aantal is onhaalbaar.
zie email 27 oktober
pi_192959383
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het kan, maar men verwacht het niet. Dan ga je er namelijk vanuit dat half Europa dom is en Nederland het slimme Jaapje.
Raar want zoals je kunt lezen, verwachten ze dat in Zwitserland wel:

Auch wenn der Bundesrat nun – unter strikter Einhaltung von Schutzkonzepten – die Massnahmen lockert: Das neue Coronavirus ist immer noch da. Wir müssen uns leider darauf einstellen, längere Zeit mit ihm zu leben. Um das Risiko einer erneuten starken Verbreitung zu reduzieren, müssen wir alle weiterhin konsequent die Hygiene- und Verhaltensregeln befolgen sowie unnötige Kontakte vermeiden.

:7 Zelfde Zwitserse bron.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:44:30 #110
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192959385
0 komt pas als we een Vaccin hebben
pi_192959402
Ik hoop echt dat al die kinderen besmet raken, met zeer milde tot geen klachten.
Dan kunnen die voor een buffer zorgen.
Echter kan me niet voorstellen dat daar geen slachtoffers bij vallen.
Er zijn te veel kinderen met onderliggende ziektes zoals obesitas.
pi_192959407
Ja kleine zaken hebben helaas hier nog niet veel aan. Ook al hebben ze een terrasje of zelfs niet dan nog heeft het voor hun weinig zin als je binnen niemand mag hebben. Ok het is lekker weer en de meeste gaan toch buiten zitten maar toch. Bij mijn vorige werk zit dit wel goed. Die zitten in Breda en daar heb je heel veel grote pleinen met volop terrassen (veel daarvan is ook van Meyer). Daar zie ik het echt wel weer binnen no time goed druk worden.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:46:15 #113
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192959412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:45 schreef Solingjan het volgende:
Ik hoop echt dat al die kinderen besmet raken, met zeer milde tot geen klachten.
Kinderen lopen nauwelijks risico.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:46:20 #114
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192959414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet realistisch. Er zijn bepaalde vitale processen die moeten blijven doordraaien. Besmetting hou je toch. Nog minder dan dit aantal is onhaalbaar.
Het kan wel, maar men maakt de afweging om dat niet te doen. Over een maand of twee weten we hoe slim die keuze is.
pi_192959426
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:46 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Kinderen lopen nauwelijks risico.
Obesitas, diabetes etc.
pi_192959435
En het kabinet mag ook gaan nadenken over het controleren op 1.5 meter af te schaffen.

Net in 4 winkels geweest en echt niemand houdt zich er meer aan. Prima voor mij, maar erken dan als kabinet dat het in de praktijk gewoon niet werkt en/of gebeurd.

Prima als advies, niet als regel.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:47:50 #117
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192959437
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:47 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Obesitas, diabetes etc.
Klopt inderdaad.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:48:59 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192959455
quote:
Je moet slachtoffers ook afzetten ten op zicht van de gehele populatie. Niet individuen gaan counten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192959467
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:32 schreef Noek het volgende:
Maar met deze cijfers nog steeds denken dat we in juni een hardere lockdown krijgen. Dan ben je gewoon niet oké. Gewoon niet. Dat vind ik niet eens, dat is gewoon zo.
Waarom zegt een gerenommeerde wetenschapper als Yaneer dat het broodnodig is om het virus effectief in te dammen dan?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:51:10 #120
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192959484
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:47 schreef F.Sinatra het volgende:
En het kabinet mag ook gaan nadenken over het controleren op 1.5 meter af te schaffen.

Net in 4 winkels geweest en echt niemand houdt zich er meer aan. Prima voor mij, maar erken dan als kabinet dat het in de praktijk gewoon niet werkt en/of gebeurd.

Winkels moeten daar veel strenger in zijn. Maar die nemen alleen maar 16-jarigen aan voor een hongerloontje die het niet de moeite waard vinden om hun mond open te trekken.
pi_192959487
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:50 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Waarom zegt een gerenommeerde wetenschapper als Yaneer dat het broodnodig is om het virus effectief in te dammen dan?
Er zit een heel team aan gerenommeerde wetenschappers Rutte te adviseren. Schijnbaar vinden zij het verantwoord om 1 juni lekker aan de zuip te gaan. Deze gap is geen eens een viroloog of arts. :')
pi_192959489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het kan wel, maar men maakt de afweging om dat niet te doen. Over een maand of twee weten we hoe slim die keuze is.
Even puur praktisch. Hoe wou je dat doen? Geen politie op straat? Ziekenhuizen dicht? Supermarkt gesloten? Huisartsenbezoek alleen via beeldbellen? Dat kan toch niet man.
zie email 27 oktober
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:52:06 #123
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192959494
Tevreden met het toelaten van de kappers. Maar meer dan dat zie ik de komende weken niet gebeuren. Het OV is zonder verplichte mondkapjes niet werkbaar, ook kun je in de trein of bus geen 1,5 meter afsfand hanteren.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:52:43 #124
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192959502
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het kan niet. Het is simpelweg geen keuze om alles plat te leggen. Hoe denk jij anders bijv. stromend water uit je kraan te krijgen? Of wil je dat er niemand komt als je huis in de fik staat?
pi_192959525
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:51 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Winkels moeten daar veel strenger in zijn. Maar die nemen alleen maar 16-jarigen aan voor een hongerloontje die het niet de moeite waard vinden om hun mond open te trekken.
Maar het interesseert de mensen over het algemeen ook gewoon niet.
Genoeg mogelijkheden, maar niemand neemt een andere route.
pi_192959527
quote:

Idd helemaal eens. En wil je dat niet? Blijf dan lekker binnen!
Love is in the air!
pi_192959535
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:44 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Raar want zoals je kunt lezen, verwachten ze dat in Zwitserland wel:

Auch wenn der Bundesrat nun – unter strikter Einhaltung von Schutzkonzepten – die Massnahmen lockert: Das neue Coronavirus ist immer noch da. Wir müssen uns leider darauf einstellen, längere Zeit mit ihm zu leben. Um das Risiko einer erneuten starken Verbreitung zu reduzieren, müssen wir alle weiterhin konsequent die Hygiene- und Verhaltensregeln befolgen sowie unnötige Kontakte vermeiden.

:7 Zelfde Zwitserse bron.
Toch zijn de terrassen, musea, bibliotheken, sportscholen, zwembaden maandag open; ze verwachten dus niet dat we eind volgende week allemaal op de IC liggen, anders zouden ze het niet doen he.

Dat het coronavirus voor altijd/langere tijd blijft is overal al bekend, net als verkoudheid, griep, klimaatverandering en terrorisme.
pi_192959544
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:54 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Idd helemaal eens. En wil je dat niet? Blijf dan lekker binnen!
Ja zoiets. Ik snap wel dat het dan weer sneller kan oplaaien, maar dit werkt ook gewoon niet.
Begin met buiten...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 16:56:21 ]
pi_192959554
quote:

Klopt valt me hier ook op. Veel mensen zijn er klaar mee en doen gewoon weer wat ze altijd deden. Trouwens winkelwagentjes desinfecteren moet je nu zelf doen hier. Eerst stonden hier altijd personeel die het deden nu moet je het blijkbaar zelf maar doen. En zie al zat mensen die dat al niet meer doen en gewoon karretje pakken en boodschappen doen. Ik doe het trouwens nog wel voor de zekerheid.
pi_192959575
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:56 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Toch heeft iedereen het er over, dan is het toch niet gek dat wij er steeds op ingaan?
Het is gewoon een feit dat veel mensen blijkbaar de kapper en terras zo belangrijk vinden, zelfs als het gaat zorgen voor vele onnodige doden.
Rutte en zijn mannetjes schijnbaar ook. :)
pi_192959579
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:51 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het is gewoon niet te doen - ook eenrichtingsverkeer in gangpaden ofzo.. jij en ik kunnen ons er wel aan houden, maar zo veel mensen houden zich er niet aan of zien het niet eens. Tja, dan krijg je op den duur een 'schijt aan die afstandregel' gevoel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192959580
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:56 schreef FerryN7 het volgende:

[..]

Klopt valt me hier ook op. Veel mensen zijn er klaar mee en doen gewoon weer wat ze altijd deden. Trouwens winkelwagentjes desinfecteren moet je nu zelf doen hier. Eerst stonden hier altijd personeel die het deden nu moet je het blijkbaar zelf maar doen. En zie al zat mensen die dat al niet meer doen en gewoon karretje pakken en boodschappen doen. Ik doe het trouwens nog wel voor de zekerheid.
Precies, en ik moest een minuut of 10 in de auto wachten op een levering vanuit het magazijn, naast de karretjes. Ik heb misschien 15 mensen een karretje zien pakken en niemand desinfecteert.
pi_192959601
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is gewoon niet te doen - ook eenrichtingsverkeer in gangpaden ofzo.. jij en ik kunnen ons er wel aan houden, maar zo veel mensen houden zich er niet aan of zien het niet eens. Tja, dan krijg je op den duur een 'schijt aan die afstandregel' gevoel.
Ik heb ook niet het idee dat men het expres doet. Het is gewoon in de praktijk vaak niet haalbaar.
pi_192959622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat men het expres doet. Het is gewoon in de praktijk vaak niet haalbaar.
Nee het is puur instinctief gedrag en ik betrap mezelf er ook gewoon op. Dit weekend nog een blinde man de straat over geholpen en instinctief pakte ik 'm bij de arm om hem goed over te brengen. Daar sta je toch totaal niet bij stil soms..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:02:14 #135
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192959630
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens Rutte en consorten zijn het de winkels die daarop aangesproken kunnen/moeten worden. Dat houdt in dat zij verantwoordelijk zijn voor voldoende personeel dat mans genoeg is om in te grijpen als het nodig is.
Kennelijk gebeurt dat niet of onvoldoende en hangen daar voor de winkels ook totaal geen consequenties is. Dan is het inderdaad niet gek dat de discipline heel snel wegvalt. Dat zie je nu ook al in de winkelstraten van Den Bosch gebeuren. Daar is ook een eenrichtingsbeleid, met 0,0 handhaving. Zodra men dat door heeft, houdt niemand zich er meer aan.
pi_192959634
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:56 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Toch heeft iedereen het er over, dan is het toch niet gek dat wij er steeds op ingaan?
Het is gewoon een feit dat veel mensen blijkbaar de kapper en terras zo belangrijk vinden, zelfs als het gaat zorgen voor vele onnodige doden.
Je zult je er bij neer moeten leggen dat het vroeg of laat toch gaat gebeuren. Zoals het nu lijkt al heel binnenkort.

Geen doden meer is een utopie en nooit het doel geweest. Natuurlijk hoop je op zo min mogelijk, maar het aantal besmettingen zal gaan oplopen en dat is ingecalculeerd.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:03:05 #137
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192959641
quote:
Nu pas in de wereld van Corona gedoken? Dan heb je denk ik gemist dat kinderen tot 12 jaar amper tot geen klachten hebben na besmetting. Zet daar nog de NICE cijfers naast en dan zie je dat ze net met een vergrootglas zichtbaar zijn in de grafieken en staafdiagrammen. Dat is dus inclusief de dikkertjes en diabeetjes.
Weisst
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:03:28 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192959645
quote:

[..]

in de supermarkt gaat het nog aardig met een karretje pp maar als dat er niet is inderdaad zinloos
pi_192959646
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee het is puur instinctief gedrag en ik betrap mezelf er ook gewoon op. Dit weekend nog een blinde man de straat over geholpen en instinctief pakte ik 'm bij de arm om hem goed over te brengen. Daar sta je toch totaal niet bij stil soms..
En meen dat jij dat scheef dat je dat maar niks vond die drie kusjes.

Dat wordt dadelijk nog wat op die nieuwjaarsreceptie
pi_192959653
quote:

Kabinet komt met ‘routekaart’ tot einde van coronacrisis

Het kabinet wil woensdagavond een soort routekaart uit de coronacrisis presenteren. Premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Zorg) hopen zo perspectief te bieden aan burgers die naar versoepeling van de maatregelen snakken.

Tobias den Hartog 05-05-20, 14:49 Laatste update: 15:13

Een vastomlijnd plan is het nog niet, maar het kabinet wil duidelijk maken dat alle vakministers in het kabinet gaan broeden op plannen om de ‘nieuwe samenleving’ vorm te geven, zeggen ingewijden.

Het is de bedoeling die ‘stip aan de horizon’ te zetten na het crisisberaad van morgenmiddag. Dan geven Rutte en De Jonge hun persconferentie om de plannen toe te lichten. Ze zullen daarbij zeggen dat het niet uitgesloten is dat een zoektocht naar een vaccin nog één tot anderhalf jaar kan duren en de samenleving dus opnieuw vormgegeven moet worden tot die tijd.

Het kabinet hoopt ermee ook de kritiek te pareren dat het te langzaam of zonder perspectief een weg uit de ‘intelligente lockdown’ zoekt.

Daarom moeten er plannen en protocollen worden vastgelegd op alle werkterreinen van ministers. Hoe gaat het openbaar vervoer eruit zien? Wie mag er gebruik van maken? Wanneer gaan rechtbanken weer helemaal open? Welke bedrijfstakken kunnen weer op locatie gaan werken? En hoe?

Rutte en De Jonge zullen nog niet alle antwoorden neerleggen, zeggen betrokkenen, maar wel ‘denkrichtingen’ die verder moeten worden uitgewerkt.

Kappers

Heel concreet wordt ook besloten over het heropenen van terrassen en strandtenten. Die gaan mogelijk per 1 juni weer open. Kappers en enkele andere contactberoepen zouden volgende week alweer aan het werk kunnen.

Daarbij wordt het ‘optioneel’ om met een mondkapje te gaan werken. Het Outbreak Management Team (OMT) heeft onderzoek gedaan naar het nut of de noodzaak van dat beschermingsmiddel, maar heeft geen uitgesproken oordeel neergelegd als het gaat om contactberoepen. ,,Er is net zoveel voor als tegen’’, zeggen ingewijden.

Eerder raadde het kabinet en het OMT het gebruik van mondkapjes nog af, omdat burgers daardoor geneigd zouden kunnen zijn om minder afstand te houden dan de voorgeschreven 1,5 meter. Die lijn wordt losgelaten. Wie liever een mondkapje draagt, kan dat doen.
https://www.ad.nl/politie(...)ronacrisis~af3457ba/
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:04:09 #141
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_192959657
quote:

[..]

Mwah, heel veel mensen doen er gewoon ook geen enkele moeite (meer) voor.

Terwijl we het júíst zullen moeten hebben van het naleven van de extra hygiëne als we de lockdown gaan versoepelen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192959666
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

in de supermarkt gaat het nog aardig met een karretje pp maar als dat er niet is inderdaad zinloos
Enigszins, maar ook daar lopen mensen door 1 pad verschillen richtingen op. Dat ga je niet kunnen voorkomen, dus reken ook niet met die regel.
pi_192959685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:24 schreef Ven1972 het volgende:
Kijk, versoepelingen van horeca, kappers/contactberoepen en sportscholen nemen wij dan weer een zeer groot risico dat het weer verkeerde kant op gaat. Mensen, jullie zeuren om dit, als over paar weken dan weer meer besmettingen en opnames in het ziekenhuis gaat stijgen, dan is jullie schuld dat de politiek hiernaar luistert!
Watje.

De rest van de landen doen het ook dus wij kunnen niet uitblijven. Met jouw redenering kunnen we wel ons hele leven binnen blijven zitten bibberen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192959686
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mwah, heel veel mensen doen er gewoon ook geen enkele moeite (meer) voor.

Terwijl we het júíst zullen moeten hebben van het naleven van de extra hygiëne als we de lockdown gaan versoepelen.
Klopt, maar dan komt het dus van 2 kanten en interesseert het de mensen simpelweg niet.

Extra hygiëne zie ik als iets anders overigens.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:06:54 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192959689
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:02 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Volgens Rutte en consorten zijn het de winkels die daarop aangesproken kunnen/moeten worden. Dat houdt in dat zij verantwoordelijk zijn voor voldoende personeel dat mans genoeg is om in te grijpen als het nodig is.
Kennelijk gebeurt dat niet of onvoldoende en hangen daar voor de winkels ook totaal geen consequenties is. Dan is het inderdaad niet gek dat de discipline heel snel wegvalt. Dat zie je nu ook al in de winkelstraten van Den Bosch gebeuren. Daar is ook een eenrichtingsbeleid, met 0,0 handhaving. Zodra men dat door heeft, houdt niemand zich er meer aan.
Alsof winkels dat personeel hebben... en dan zijn het vaak van die jonge grietjes die 0,0 daadkracht uitstralen.
pi_192959698
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Watje.

De rest van de landen doen het ook dus wij kunnen niet uitblijven. Met jouw redenering kunnen we wel ons hele leven binnen blijven zitten bibberen.
Daarnaast is de stijging verwacht en ingecalculeerd. Dus een stijging komt er, en dat is okay bevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 17:08:21 ]
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:08:23 #147
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192959704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Rot op gast. Ik mijd druktes, maar ik moet gewoon naar de supermarkt. En daar moet jij gewoon anderhalve meter afstand van mij houden.
dat moet je zelf natuurlijk ook
pi_192959709
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:04 schreef houdafstand het volgende:
‘nieuwe samenleving
:r
pi_192959716
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:21 schreef Qarrad het volgende:
Maar goed, dan heb ik een halve familie die in de zorg werkt op onchristelijke uren dus die hebben een probleem totdat iemand uitvindt hoe je per mail een katheter inbrengt. De docenten onder ons kunnen ook niet even na half acht 's avonds als hun eigen kroost op bed ligt nog even een lesje afdraaien via teams, de politiemensen kunnen ook niet heel veel uren inleveren massaal, de brandweer faxt ook geen reanimatie of bluswater door op een moment dat het uitkomt.

Een hoop beroepsgroepen kunnen creatief doen wat ze willen, de praktijk staat het niet toe.
Dat snap ik, maar jouw voorbeelden hadden in de huidige situatie ook al een probleem (en mochten veelal hun kroost al naar school brengen vanwege werk in een vitale sector). Voor deze mensen verandert er dus niet zoveel.
pi_192959719
Je kunt dan beter bepaalde uren hanteren voor mensen die de afstand wél willen behouden.

De rest doet het toch niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')