Het hoeft niet persé een verhoogde plantenbak te zijn maar die voegen wel iets toe natuurlijkquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tnx!
@ magnolia, er zitten nu van die zachte knopjes aan de takjes.. is ie dan helemaal daud?![]()
onder de tegels zit zandgrond , dus daar zal dan inderdaad een verhoogde plantenbak moeten komen. ik vind dat golfplaat van Seven ook wel super gaaf! wellicht dat daar iets mee kan..
voor de schaduwkant kan ik er geen tegels uit halen..daar is alleen het strookje ( 3 cm diep) onder de houten balk beschikbaar.. daar gaat geen varen of rhodondendron in passen vrees ik .. ik zat zelf nog te denken aan pampasgras ofzo.. maar weet daar niet zo goed de gebruiksaanwijzing incl voor en nadelen van
een gekleurde schutting is wellicht wel een optie.. al ben ik niet zo enorm avontuurlijk qua kleuren vrees ik..
en electriciteit zou vast kunnen , maar ik vrees dat we dan een gat in de muur moeten maken. en ik zou dan weer niet weten hoe dat moet ..
Het ligt er een beetje aan wat dan je budget is.quote:Op donderdag 7 mei 2020 01:07 schreef Barreltje het volgende:
Ghehe.. goede input Seven!
De laurier is inmiddels redelijk terug gesnoerd.. en met wat sisaltouw op de juiste plek gemanoeuvreerd
Ik wilde de tuin "low budget " doen.. maar een voorlopige schatting komt nu al uit in de honderden euro's.. dan hopelijk wel klaar voor een paar jaar..
@:Lucky.. de compost bak is voornamelijk voor het verwerken van de takken/takjes en bladeren van de laurier.. Ik bezem de tuin nu zo'n eens per 2 weken aan en dan wil ik dat graag snel ergens kwijt kunnen.. note: we hebben hier geen gft bak. Wat dat betreft moet ik wellicht eens kijken bij de afval containers in de buurt. Maar om nou iedere keer met die blader zooi te slepen..
Ik zal morgen eens een plattegrondje maken van de tuin.. van hoe het nu is, hoe de tegels liggen ( ik wil echt niet opnieuw gaan betegelen dus de borders zijn afhankelijk van het huidige tegelwerk.) En hoe de zon/schaduw verdeling nu is. Het liefst wil ik namelijk het zitje in het zonnetje..
Goed.. genoeg om over na te denken
Vooral s nachts als je eigenlijk hoort te slapen![]()
Kan haast niet andersquote:Op donderdag 7 mei 2020 02:23 schreef Barreltje het volgende:
Zou het door de stand van de maan komen denk je?
Ik zie nu pas dat de planten nep zijn. Wel onderhoudsarm.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:23 schreef Blues het volgende:
Dát ziet er gezellig uit zegMet niet al te veel middelen.
Zouden ze blijven zitten als ik ze kärcher?quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat de planten nep zijn. Wel onderhoudsarm.
🤪quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat de planten nep zijn. Wel onderhoudsarm.
In de aanbieding nu bij makro.😂quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zouden ze blijven zitten als ik ze kärcher?
Wow wat een enorm verschil al!quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:25 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ging kijken bij directplant, die minimale bezorgkosten.(Ik snap het wel hoor, maar dat wordt dus even goed plannen vooraf en op een maandag bestellen.
)
Hoi.Ik kom hier ook een beetje aanhaken, mijn klinkerparadijs is nogal verwaarloosd en sinds het mooie weer in combinatie met nergens heen kunnen, ben ik me daar ineens enorm aan gaan ergeren. De eerste stap was dan ook al het onkruid, mos en dennennaalden verwijderen en ik kom nu op het punt dat ik daadwerkelijk kan gaan nadenken over de mogelijkheden van de tuin in plaats van alleen maar wanhopig worden van het ding.
De situatie voor ik begon:
[ afbeelding ]
De situatie nu:
[ afbeelding ]
De hedera moet nog flink teruggedrongen, net als her en der nog genoeg troep tussen de klinkers. Achterin rechts (vanuit de deur gezien) is ook een perkje, helaas is dat de hele dag schaduw, dus dat beperkt de keuze in plantjes (hoewel, gezien de beschikbare planten is dat wellicht een voordeel...). Op dit moment neig ik naar aan de rechterkant er nog een berg klinkers uit te trekken en deze naar de achterkant verplaatsen, de strook zon is ook een strook zand/onkruid (ooit stond daar een niet goed verzorgde coniferenhaag) en na een werkdag een uurtje nog lekker buiten kunnen zitten, klinkt chill.
Oh, en tuin is op het oosten, ook wel nuttige informatie geloof ik.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
@:IJsdraakje : dan zou ik zo’n t..v. Programma als Eigen Huis en Tuin uitnodigen.😉
Goed al aangepakt met ruimen. Nu moet je wel doorgaan!
Of Klinkers eruit - op marktplaats - hoge druk lenen (van buren of zo) - grond erin en op tuinsites kijken voor een lijstje gezien de ligging.
Óf Seven kan niet slapen vannacht...😎
Succes!
Met álle klinkers eruit, zou ik iemand inhuren ja.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
@:IJsdraakje : dan zou ik zo’n t..v. Programma als Eigen Huis en Tuin uitnodigen.😉
Of Klinkers eruit - op marktplaats - hoge druk lenen (van buren of zo) - grond erin en op tuinsites kijken voor een lijstje gezien de ligging.
Succes!
Het pad ligt er al zo te zien. Cirkel en pad laten liggen en de rest eruit! Mooi vol stoppen met planten en heesters en bodembedekkers en klaar is kees!quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:25 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ging kijken bij directplant, die minimale bezorgkosten.(Ik snap het wel hoor, maar dat wordt dus even goed plannen vooraf en op een maandag bestellen.
)
Hoi.Ik kom hier ook een beetje aanhaken, mijn klinkerparadijs is nogal verwaarloosd en sinds het mooie weer in combinatie met nergens heen kunnen, ben ik me daar ineens enorm aan gaan ergeren. De eerste stap was dan ook al het onkruid, mos en dennennaalden verwijderen en ik kom nu op het punt dat ik daadwerkelijk kan gaan nadenken over de mogelijkheden van de tuin in plaats van alleen maar wanhopig worden van het ding.
De situatie voor ik begon:
[ afbeelding ]
De situatie nu:
[ afbeelding ]
De hedera moet nog flink teruggedrongen, net als her en der nog genoeg troep tussen de klinkers. Achterin rechts (vanuit de deur gezien) is ook een perkje, helaas is dat de hele dag schaduw, dus dat beperkt de keuze in plantjes (hoewel, gezien de beschikbare planten is dat wellicht een voordeel...). Op dit moment neig ik naar aan de rechterkant er nog een berg klinkers uit te trekken en deze naar de achterkant verplaatsen, de strook zon is ook een strook zand/onkruid (ooit stond daar een niet goed verzorgde coniferenhaag) en na een werkdag een uurtje nog lekker buiten kunnen zitten, klinkt chill.
Oh, en tuin is op het oosten, ook wel nuttige informatie geloof ik.
Dat pad is inderdaad m'n leidraad.quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het pad ligt er al zo te zien. Cirkel en pad laten liggen en de rest eruit! Mooi vol stoppen met planten en heesters en bodembedekkers en klaar is kees!
[ afbeelding ]
Als ik die foto zie krijg ik echt zin om lekker op te ruimen en te tuinieren daarquote:Op donderdag 7 mei 2020 12:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat pad is inderdaad m'n leidraad.
Hedera-kant laat ik, voorlopig, even zoals 'ie is qua indeling en achterin zit ook zo'n cirkel als voorin, die wil ik ook graag houden om lekker te kunnen zitten. Steentjes van links hergebruiken om die cirkel een beetje uit te breiden naar achter en vlak voor de schutting een groenstrookje.![]()
Iets beter te zien:
[ afbeelding ]
Laat meteen goed zien waar ik nog een boel op te ruimen heb.
Ik verbaas me vooral over hoeveel ruimte we eigenlijk hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als ik die foto zie krijg ik echt zin om lekker op te ruimen en te tuinieren daar![]()
Ik vind het leuk als een tuin op orde en netjes is enzo, maar saai is het wel.
Boog met klimplanten erbij en klaar is kees!quote:Op donderdag 7 mei 2020 12:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het pad ligt er al zo te zien. Cirkel en pad laten liggen en de rest eruit! Mooi vol stoppen met planten en heesters en bodembedekkers en klaar is kees!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
Succes!
Wat een goed idee!quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:09 schreef Barreltje het volgende:
ik bedacht vandaag dat ik nog oude eikenhouten planken van de vloerbedekking heb liggen.. wellicht dat ik daar iets mee kan qua border? of kleven daar nog nadelen aan ?
Ik heb er van leren houdenquote:Op donderdag 7 mei 2020 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
@:Burdie, ik krijg nostalgische gevoelens bij je vogelhuis! En ik houd juist erg van tuinen met muren vanwege het stadstuingevoel.
Lekkere grote tafel! Zitten jullie daar regelmatig met 8 mensen?quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:09 schreef Barreltje het volgende:
goed.. eens een tekeningetje gemaakt..
de huidige situatie : [ afbeelding ]
links is 2 meter, rechts is 4.60 m de tegels zijn 60x60 cm. De tafel (uitgeklapt) is 2.60x0.70
groen is wat daadwerkelijk in de tuin onder het bladerdek zit, geel is was de zon komt
de nieuwe situatie:
[ afbeelding ]
links en rechts een border. met rechts een zitje in de border![]()
ik bedacht vandaag dat ik nog oude eikenhouten planken van de vloerbedekking heb liggen.. wellicht dat ik daar iets mee kan qua border? of kleven daar nog nadelen aan ?
Dat ziet eruit als een oase bij @Koettie!quote:
Het is een eenvoudige IKEA tuintafelquote:Op donderdag 7 mei 2020 20:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lekkere grote tafel! Zitten jullie daar regelmatig met 8 mensen?
Die vloerdelen moeten dan ook geverft worden vermoed ik..quote:
Van die planten heb ik er al een paar op mijn lijstje staan.quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:07 schreef Seven. het volgende:
@:Ijsdraakjewat een klus. Je pad behouden is een slimme zet, je tuin is qua vorm rechttoe rechtaan dus een kronkelend pad gaat dat een beetje opbreken.
Voor de schaduwhoek kun je alle planten gebruiken die ik voor Barrel heb gepost op de vorige pagina. Het wordt denk ik zaak voor jou om met zorg struiken uit te zoeken die de zichtlijnen opbreken, zodat het juist minder overzichtelijk wordt.
Chillen achterin de tuin klinkt heerlijk. Wat voor ideeën heb je nog meer?
![]()
(niet te vroeg posten, voor het geval ik niet kan slapen straks)
Mediterraanse sfeer, superleuk!quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die vloerdelen moeten dan ook geverft worden vermoed ik..
Ik wil de borders een beetje in deze stijl doen:
https://pin.it/552yTAq
En
https://pin.it/ra5VP3i
Welke kleur schutting kan daar dan het beste bij?![]()
En moet ik tegen die vloerdelen en de schutting een soort van plastic doen ofzo? Ik ben bang dat het hout anders weg gaat rotten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in je border niet of nagel je idd iets ter bescherming van het hout, dat stelt houtrot wel een paar jaartjes uit. Landbouwplastic of worteldoek werkt prima. Na 10 jaar ga je het echt wel merken, na 15 jaar is het meestal wel einde verhaal. Ik vind 15 jaar trouwens een mooie periode om te genieten van een verhoogde border.Resistance is futile.
Eens. En het steen van die border van drie centimeter zou ik ook schilderen. Qua kleuren is er denk ik veel mogelijk omdat terracotta wel terug kan komen in de potten. Ik vind deze kleur mooi:quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:
Ik zou het bij rustige natuurlijke tinten houden voor je schutting. En ik zou je borders in dezelfde kleur schilderen als idd wel gaat schilderen. Verschillende houtsoorten verstoort de rust die jij zoekt.
Mooie suggesties. Wel lastig, mediterrane planten voor een schaduwtuin.quote:Verder kom je al een heel eind met 2 of 3 van die echte Italiaanse cypressen, als je ze koopt van 1m hoog kosten ze je 20 euro per stuk. Zijn langzame groeiers en wordt uiteindelijk 8m hoog maar groeit van nature in die typische kolomvorm, snoeien niet echt noodzakelijk. Verder veel lage struikjes in bolvorm zie ik. Liguster (Japanse hulst) leent zich daar goed voor en die kunnen goed tegen weinig daglicht, dan groeien ze ook niet zo enorm hard. Olijfboompje is ook superleuk. OERSTERK, willen echt verwaarloosd worden. Alleen teveel water vinden ze echt niet fijn maar kunnen blijkbaar wel tegen schaduw.
Zou ik wel doen, en met landbouwplastic inderdaad.quote:En in je border niet of nagel je idd iets ter bescherming van het hout, dat stelt houtrot wel een paar jaartjes uit. Landbouwplastic of worteldoek werkt prima. Na 10 jaar ga je het echt wel merken, na 15 jaar is het meestal wel einde verhaal. Ik vind 15 jaar trouwens een mooie periode om te genieten van een verhoogde border.
Haha, dat van je verschillende schuttingen was me opgevallen. Ik zou daar die hele achterkant lekker laten begroeien.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Al die hangmatten.
[..]
Van die planten heb ik er al een paar op mijn lijstje staan.
Verder wil ik eigenlijk de schutting achterin ook wel wat anders hebben, door de wat vreemde tuingrenzen staan er vijfverschillende. Complete schuttingen vervangen gaat 'm niet worden en een rondje googlen leert me dat beits de way to go is, dus dat dan maar.
(En dat lijkt me toch makkelijker als er niet net vanalles vers geplant is.
)
Vanmiddag nog wat bende weggehaald, er kruipt een of ander nare liaan rond, dus ik probeer 'm nu te bedwingen door gewoon op tijd de boel weg te trekken in plaats van als 'ie mijn braam compleet ingepakt heeft.Wel meteen gevonden waar mijn klinkers eindigen en dat was verder dan ik me herinnerde, dus dat wordt slechts een afscheiding creëeren tussen perk en terras om de boel een beetje in bedwang te houden.
![]()
Spelen met hoogte om wat zichtlijnen te breken is een goeie! En dan wil ik achterin dus graag een loungehoekje, dus iets van een bankje/stoelen en tafeltje, parasol erbij (want optie tot even minder zon is ook fijn) en sfeerverlichting, waarschijnlijk solar want stroom regelen klinkt als een uitdaging die me voor nu een stap te ver gaat. En een hangmat-met-standaard, want een bevestigingsmethode heb ik verder niet en de ruimte heb ik denk ik wel. (Helemaal als ik de hederakant van het paadje geklinkerd hou.)
Morgen maar een en ander ergens gaan uitschrijven voor mezelf.
Haagwinde?quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:43 schreef IJsdraakje het volgende:
Vanmiddag nog wat bende weggehaald, er kruipt een of ander nare liaan rond, dus ik probeer 'm nu te bedwingen door gewoon op tijd de boel weg te trekken in plaats van als 'ie mijn braam compleet ingepakt heeft.![]()
Met mediterrane planten denk ik aan houterig, vergrijsd, kleine blaadjes, kleine bloemetjes. Er zijn wel schaduwplantjes die in dat plaatje passen. Munt houdt van schaduw en doet wel wat mediterraans aan. Woekert wel! Siberisch edelweiss is een vergrijsd plantje met kleine bloemetjes. Verder aster, geitenbaard of blauw schapengras.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eens. En het steen van die border van drie centimeter zou ik ook schilderen. Qua kleuren is er denk ik veel mogelijk omdat terracotta wel terug kan komen in de potten. Ik vind deze kleur mooi:
[ afbeelding ]
Maar zwart kan ook, dan krijgt het wat moderns:
[ afbeelding ]
Of gewoon wit, grijs of beige.
[..]
Mooie suggesties. Wel lastig, mediterrane planten voor een schaduwtuin.
[..]
Zou ik wel doen, en met landbouwplastic inderdaad.
Blauw schapengras is toch ook een zonaanbidder? Ik ben onderstaand boek aan het lezen en ik heb net het stukje over siergrassen uit. Conclusie: bijna alle siergrassen zijn zonaanbidders. Er zijn wel twee of drie uitzonderingen. Even opzoeken.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Met mediterrane planten denk ik aan houterig, vergrijsd, kleine blaadjes, kleine bloemetjes. Er zijn wel schaduwplantjes die in dat plaatje passen. Munt houdt van schaduw en doet wel wat mediterraans aan. Woekert wel! Siberisch edelweiss is een vergrijsd plantje met kleine bloemetjes. Verder aster, geitenbaard of blauw schapengras.
Ik zou het niet proberen met lavendel en rozemarijn trouwens, die gaan met een paar uurtjes daglicht niet tevreden zijn.
En ik ben gek op zwart in de tuin, lekker dramatisch.
Carexquote:Op donderdag 7 mei 2020 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Blauw schapengras is toch ook een zonaanbidder? Ik ben onderstaand boek aan het lezen en ik heb net het stukje over siergrassen uit. Conclusie: bijna alle siergrassen zijn zonaanbidders. Er zijn wel twee of drie uitzonderingen. Even opzoeken.
[ afbeelding ]
Ik zie het. Wordt in mijn boek niet genoemd. Merkwaardig.quote:
Dank, dat is 'm! Nu dus precies het verkeerde gedaan, zodra 'ie weer terug is maar even op een efficiëntere manier bestrijden. Gelukkig staat daar verder alleen die braam, dus dat moet lukken. (Ik doe liever zo min mogelijk met bestrijdingsmiddelen, maar dit kan nog op een redelijk vriendelijke manier zo te lezen.)quote:
Het is ook vooral dat ik me steeds meer begin te ergeren aan de kleur van het ding.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, dat van je verschillende schuttingen was me opgevallen. Ik zou daar die hele achterkant lekker laten begroeien.
Wat trouwens ook een supergaaf effect geeft is om een grote spiegel (denk 150 hoog) tussen je klimplanten te zetten. Als je planten daar omheen en erboven dichtgroeien, dan is het net alsof je een geheime doorgang hebt naar een andere tuin (of Narnia, whatever).
Ff vijvertje wegdenken:
https://pin.it/2XxAABG
Heb je al een sfeertje in gedachten?
Cottage garden is geweldigquote:Op donderdag 7 mei 2020 23:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dank, dat is 'm! Nu dus precies het verkeerde gedaan, zodra 'ie weer terug is maar even op een efficiëntere manier bestrijden. Gelukkig staat daar verder alleen die braam, dus dat moet lukken. (Ik doe liever zo min mogelijk met bestrijdingsmiddelen, maar dit kan nog op een redelijk vriendelijke manier zo te lezen.)
[..]
Het is ook vooral dat ik me steeds meer begin te ergeren aan de kleur van het ding.Plus dat 'ie niet echt netjes gebeitst is, een beetje onderhoud kan geen kwaad. Daarna inderdaad een lekkere lading groen erover laten groeien.
Qua stijl, ik hou wel van een beetje rommelig. Net wat zitten Pinteresten en qua vibe spreken de "cottage gardens" me het meeste aan tot nu toe. Spot on dus, de Narnia-verwijzing.
Mijn app zegt dat de linker knopig helmkruid is. En die rechter misschien kranssalomonszegel? Even de bloei afwachten, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 08:37 schreef Koettie het volgende:
Weet iemand wat deze zijn? Google lens geeft bij elke foto een andere optie.
[ afbeelding ]
Hortensia? (Links)quote:Op vrijdag 8 mei 2020 08:37 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]
Top! Meer groen en kleur in de stratenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:19 schreef Burdie het volgende:
Ik kwam even ons geveltuintje showen. Toen we hier kwamen wonen, hadden we alleen een stoep. Via de overbuurman kwamen we er achter dat we langs de gevel strook stoeptegels breed mochten verwijderen om er plantjes neer te zetten. En kijk dat geveltuintje nou eens bloeien!
[ afbeelding ]
Jaaaaa! De overbuurman heeft tegelijk met ons ook een geveltuintje gemaakt (nu een jaar geleden) en een aantal andere buren hebben het afgekeken en ook gedaan. Sommigen alleen maar één steen eruit, maar de hele straat is er van opgefleurd.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:00 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Top! Meer groen en kleur in de straten
Mooooooi!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:19 schreef Burdie het volgende:
Ik kwam even ons geveltuintje showen. Toen we hier kwamen wonen, hadden we alleen een stoep. Via de overbuurman kwamen we er achter dat we langs de gevel strook stoeptegels breed mochten verwijderen om er plantjes neer te zetten. En kijk dat geveltuintje nou eens bloeien!
[ afbeelding ]
Een Amerikaanse sering, magnolia, viooltjes, Spaanse margriet en de buurman heeft een nog wat dingen bij gezet. Sedum geloof ik en ik had een pioenroos geplant die waarschijnlijk niet is aangeslagen. Aan de andere kant van de gevel staat nog een jasmijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:42 schreef Barreltje het volgende:
wat leuk Burdie! wat voor plantjes heb je er staan?
Qua werk gaat een "echte" cottage garden het ook niet worden, daar ben ik realistisch in.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 07:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Cottage garden is geweldigmaar wel veel onderhoud. Wat niet echt past in een cottage garden is bodembedekkers, wat betekent dat onkruid vrij spel heeft tot je planten opkomen. Schoffelen kan dus niet. Dus ook daarin goed nadenken over je beplanting, die moet namelijk dicht genoeg zijn zodat onkruid geen ruimte krijgt. En ik zou zeggen, zoveel mogelijk wintergroen spul met daartussen veel plantjes die heel uitbundig bloeien. Eetbare planten tussen je bloemetjes is ook typerend voor cottage gardens. Verder ook nadenken over bloeitijden zodat je van februari t/m oktober bloeiende planten hebt. Planten die lang bloeien zijn dus aan te raden.
Wat is je grondsoort? En ik denk dat de rest van je tuin halfschaduw is?
Die doen het goed!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:19 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
Olijf, roos, afrikaantjes...quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Welke plant (voor in een pot met gaatjes) kan nou echt super goed tegen zon?
Ik heb op een tafeltje achterin mijn tuin 2 lege potten omdat alles wat ik erin zit gewoon verbrand.
Wat het al niet deed was lavendel (aantal soorten), boerenhortensia, campanula en purperklokje.
zucht, ik had ook twee grote berken (30 jaar oud) in de tuin.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben hangmatfan! Wij hebben het geluk dat we twee fijne berken voor onze tweepersoonshangmat hebben. Een ideale boom om onder te liggen omdat-ie gefilterd licht doorlaat.
[ afbeelding ]
Oh nee!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:44 schreef Radegast het volgende:
[..]
zucht, ik had ook twee grote berken (30 jaar oud) in de tuin.
Totdat een bejaarde uit de buurt er élke dag over begon te zaniken. Om er vanaf te zijn, berken weg laten halen. Wat denk je? Bomen weg, paar maanden later die bejaarde dood..
Excuus voor het binnenvallen, die lange sprieten komen uit de Euphorbia-familie oftewel Wolfsmelk.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 08:37 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]
Nu.nl verkoopt dingen?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb voor het eerst planten via nu.nl besteld: vier Acers (ik wil met een Japanse tuin beginnen). Eigenlijk erg positief over de levering. Netjes verpakt en redelijk op tijd. Ging via Perfect Plant Deal.
Wat leuk!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:19 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had precies dezelfde set via Groupdeal. Ging ook heel netjes.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb voor het eerst planten via nu.nl besteld: vier Acers (ik wil met een Japanse tuin beginnen). Eigenlijk erg positief over de levering. Netjes verpakt en redelijk op tijd. Ging via Perfect Plant Deal.
Supercool!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:19 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |