Al die hangmatten.

quote:
Op donderdag 7 mei 2020 19:07 schreef Seven. het volgende:@:Ijsdraakje

wat een klus. Je pad behouden is een slimme zet, je tuin is qua vorm rechttoe rechtaan dus een kronkelend pad gaat dat een beetje opbreken.
Voor de schaduwhoek kun je alle planten gebruiken die ik voor Barrel heb gepost op de vorige pagina. Het wordt denk ik zaak voor jou om met zorg struiken uit te zoeken die de zichtlijnen opbreken, zodat het juist minder overzichtelijk wordt.
Chillen achterin de tuin klinkt heerlijk

. Wat voor ideeën heb je nog meer?
(niet te vroeg posten, voor het geval ik niet kan slapen straks

)
Van die planten heb ik er al een paar op mijn lijstje staan.

Verder wil ik eigenlijk de schutting achterin ook wel wat anders hebben, door de wat vreemde tuingrenzen staan er vijf

verschillende. Complete schuttingen vervangen gaat 'm niet worden en een rondje googlen leert me dat beits de way to go is, dus dat dan maar.

(En dat lijkt me toch makkelijker als er niet net vanalles vers geplant is.

)
Vanmiddag nog wat bende weggehaald, er kruipt een of ander nare liaan rond, dus ik probeer 'm nu te bedwingen door gewoon op tijd de boel weg te trekken in plaats van als 'ie mijn braam compleet ingepakt heeft.

Wel meteen gevonden waar mijn klinkers eindigen en dat was verder dan ik me herinnerde, dus dat wordt slechts een afscheiding creëeren tussen perk en terras om de boel een beetje in bedwang te houden.
Spelen met hoogte om wat zichtlijnen te breken is een goeie! En dan wil ik achterin dus graag een loungehoekje, dus iets van een bankje/stoelen en tafeltje, parasol erbij (want optie tot even minder zon is ook fijn) en sfeerverlichting, waarschijnlijk solar want stroom regelen klinkt als een uitdaging die me voor nu een stap te ver gaat. En een hangmat-met-standaard, want een bevestigingsmethode heb ik verder niet en de ruimte heb ik denk ik wel. (Helemaal als ik de hederakant van het paadje geklinkerd hou.)
Morgen maar een en ander ergens gaan uitschrijven voor mezelf.