Het hele feit dat er nog geen vaccin of candidaat vaccin is lijkt mij ook een indicatie dat het geen eenvoudig vaccin is. Want veel meer dan het virus inactief maken en dat in te spuiten hoeft het niet te zijn. Wellicht lukt dat niet, of maak je met het virus ook de immuun reactie ertegen inefficient.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind dat geloof in één vaccin ook altijd lastig bij dit soort ziekten (vergelijkbaar met griep) is het maar de vraag of je een goed vaccin voor elkaar krijgt. Bij griep is het nog niet echt gelukt en is er wel de griepprik maar dat iets heel anders dan een hepatitus B vaccin etc. Bij de griep zitten ze er ook elk jaar net naast, en krijgen mensen die het vaccin hebben gebruikt toch griep.
Er is trouwens ook nooit een goed werkend HIV/AIDS vaccin gemaakt, zo eenvoudig zal het denk ik niet worden. Maar wellicht is het wel zo eenvoudig en dan zou het mooi zijn
Volgens mij waren er al iets van 98 kandidaatvaccins.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het hele feit dat er nog geen vaccin of candidaat vaccin is lijkt mij ook een indicatie dat het geen eenvoudig vaccin is. Want veel meer dan het virus inactief maken en dat in te spuiten hoeft het niet te zijn. Wellicht lukt dat niet, of maak je met het virus ook de immuun reactie ertegen inefficient.
Een makkelijk vaccin gaat dit niet worden.
Klopt, en ik las laatst dat er nog steeds jaarlijks honderd miljoenen (als het geen miljarden zijn) wordt gestopt in onderzoek naar een Aids/HIV-vaccin. Geen idee waarom dat zo complexe ziekte is, maar laten we hopen dat dit anders is.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het hele feit dat er nog geen vaccin of candidaat vaccin is lijkt mij ook een indicatie dat het geen eenvoudig vaccin is. Want veel meer dan het virus inactief maken en dat in te spuiten hoeft het niet te zijn. Wellicht lukt dat niet, of maak je met het virus ook de immuun reactie ertegen inefficient.
Een makkelijk vaccin gaat dit niet worden.
Okay dan is het dus gewoon dat hele logge medische testcircuit (gelukkig dat het er is) dat roet in het eten gooit.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:26 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Volgens mij waren er al iets van 98 kandidaatvaccins.
Vooral omdat HIV receptoren van de mens zelf "overneemt" en de cellen die normaal de immuunreactie veroorzaken juist getarget worden. Dat is bij corona niet zo dus in dat geval kun je het beter vergelijken met waarom we nog steeds geen werkend goed griep vaccin hebben. (dat gewoon langer dan een jaartje werkt)quote:Op maandag 4 mei 2020 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en ik las laatst dat er nog steeds jaarlijks honderd miljoenen (als het geen miljarden zijn) wordt gestopt in onderzoek naar een Aids/HIV-vaccin. Geen idee waarom dat zo complexe ziekte is, maar laten we hopen dat dit anders is.
Kunnen we het testen gewoon overslaanquote:Op maandag 4 mei 2020 08:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okay dan is het dus gewoon dat hele logge medische testcircuit (gelukkig dat het er is) dat roet in het eten gooit.
nope, daarvoor is het gewoon niet erg genoeg. Kijk als je nou ebola hebt je je hebt een hele groten groepen die allemaal massaal doodgaan en je hebt een vaccin dan zijn testen punt een makkelijker en is men eerder bereid om een risico te nemen. Maar we leven in een veiligheids gefocusde risico mijdende tijd dus zonder testen gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:34 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Kunnen we het testen gewoon overslaan
Tja het eerste vaccin heeft niet zo'n lange ontwikkeltijd doorgemaakt hoor. De persoon die bedacht dat de melkmeisjes mooie handen hadden heeft vrij snel zelf geinactiveerde koepokken ingenomen en zo zelf bewezen dat vaccinatie werkte... dat was een n=1 testquote:Op maandag 4 mei 2020 08:37 schreef Cue_ het volgende:
Hoorde laatst dat een gemiddeld vaccin meestal 10 tot 15 jaar duurt om ontwikkeld te worden.
Best lang.. maarja, daar krijg je dan ook weinig van mee. En natuurlijk uitgebreid testen.
Nu is het moment om juist dat beter in kaart te brengen, zodat je kan zien wat er "eigenlijk" is gebeurt en eventueel conclusies aan kan verbinden, als dat mogelijk is.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:22 schreef _I het volgende:
[..]
Die immuniteit is geen gegeven, de omvang van de populatie die besmet is geweest is niet bekend en de testen zijn nog niet nauwkeurig.
Je zal eerst uit moeten zoeken of die grafiek die jij graag wilt zien wel bestaansrecht heeft in de werkelijkheid.
Het grootste probleem met HIV is toch dat nooit iemand daarvan spontaan genezen is en er dus geen antistoffen gemaakt kunnen worden door het lichaam?quote:Op maandag 4 mei 2020 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en ik las laatst dat er nog steeds jaarlijks honderd miljoenen (als het geen miljarden zijn) wordt gestopt in onderzoek naar een Aids/HIV-vaccin. Geen idee waarom dat zo complexe ziekte is, maar laten we hopen dat dit anders is.
Er zijn nog geen goede serologische testen, dus het is nog maar de vraag of dat nu in kaart gebracht kan worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nu is het moment om juist dat beter in kaart te brengen, zodat je kan zien wat er "eigenlijk" is gebeurt en eventueel conclusies aan kan verbinden, als dat mogelijk is.
Als blijkt dat er een miljoen mensen besmet hebben rondgelopen, en in de eerst week al 100.000, dan kan de rol van die mensen in de besmetting van de zwakkere/ouderen een veel grotere rol hebben gespeeld dan dat nu wordt aangenomen.
Ik weet niet waarom ze dan hier dit zijn begonnen: Switzerland launches nationwide coronavirus immunity study. in samenwerking met 12 universiteitenquote:Op maandag 4 mei 2020 08:42 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn nog geen goede serologische testen, dus het is nog maar de vraag of dat nu in kaart gebracht kan worden.
quote:Vitamin D Insufficiency is Prevalent in Severe COVID-19
We determined the frequency of VDI among COVID-19 patients to evaluate the likelihood of a VDI-COVID-19 relationship. Results: Twenty COVID-19 patients with serum 25OHD levels were identified; 65.0% required ICU admission.The VDI prevalence in ICU patients was 84.6%, vs. 57.1% in floor patients. Strikingly, 100% of ICU patients less than 75 years old had VDI. Coagulopathy was present in 62.5% of ICU COVID-19 patients, and 92.3% were lymphocytopenic. Conclusions: VDI is highly prevalent in severe COVID-19 patients. VDI and severe COVID-19 share numerous associations including hypertension, obesity, male sex, advanced age, concentration in northern climates, coagulopathy, and immune dysfunction. Thus, we suggest that prospective, randomized controlled studies of VDI in COVID-19 patients are warranted.
Preprint
Onderzoeken naar het vitamine D tekort in patiënten met Covid en een onderzoek naar de werking van Vitamine D op trombose.quote:The relationship between vitamin D status and idiopathic lower-extremity deep vein thrombosis
Conclusion
Low levels of 25(OH)D are associated with idiopathic lower-extremity DVT. Further investigation is needed to establish determinants and probable causative role of 25(OH)D.
Link
Omdat het wel werkt op een grote groep, maar niet op individueel niveau nog te weinig zekerheid geeft.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom ze dan hier dit zijn begonnen: Switzerland launches nationwide coronavirus immunity study
https://www.straitstimes.(...)on-covid-19-immunity
Elke dag een half uur buiten met dit weer en een ieder heeft zijn portie vitamine D.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Onderzoeken naar het vitamine D tekort in patiënten met Covid en een onderzoek naar de werking van Vitamine D op trombose.
Ben benieuwd of hier iets uitkomt. Als vitamine D tekort echt zo'n grote factor kan zijn in de ernst van het verloop, zou de oplossing goedkoop en simpel zijn.
Zie hier de reden waarom farmaceuten de prijzen zo hoog proberen te houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:37 schreef Cue_ het volgende:
Hoorde laatst dat een gemiddeld vaccin meestal 10 tot 15 jaar duurt om ontwikkeld te worden.
Best lang.. maarja, daar krijg je dan ook weinig van mee. En natuurlijk uitgebreid testen.
Totdat het herfst wordt.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Elke dag een half uur buiten met dit weer en een ieder heeft zijn portie vitamine D.
Hoe simpel kan het zijn! Alhoewel ik niet weet of iedereen een tekort kan oplossen met een half uurtje luchten.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Elke dag een half uur buiten met dit weer en een ieder heeft zijn portie vitamine D.
Dat is niet zo, niet elk lichaam neemt de vitamine D goed op. Normaal golf ik 2x per week en ben ik dus veel buiten en toch had ik een behoorlijk vitamine D tekort.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Injectie bij de huisarts van 25.000 IE. o.i.d. na wat bloedonderzoek.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan zijn de vit D. pilletjes een goed alternatief.
quote:Op maandag 4 mei 2020 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het grootste probleem met HIV is toch dat nooit iemand daarvan spontaan genezen is en er dus geen antistoffen gemaakt kunnen worden door het lichaam?
Van Covid-19 zijn al enorme aantallen mensen spontaan genezen (of helemaal niet ziek geworden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |