Lekker geniet van t vrij zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 07:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben klaar met werken
Ergens deze week de tuin van mijn ouders doen en vrijdag weer nachtdienst.
Oei dat is ook schrikken.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:13 schreef Myraela het volgende:
Vroeg wakker door een knal. Was m'n vriend in de badkamer flauw gevallen. Lelijke snee bij zijn oog, dus zo even naar de huisarts. Tussendoor al een uurtje gewerkt. Aparte ochtend zo.
Dat is schrikken.. gelukkig bleef het bij een flinke snee.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:13 schreef Myraela het volgende:
Vroeg wakker door een knal. Was m'n vriend in de badkamer flauw gevallen. Lelijke snee bij zijn oog, dus zo even naar de huisarts. Tussendoor al een uurtje gewerkt. Aparte ochtend zo.
Heb jij mondkapjes in huis?quote:Op maandag 4 mei 2020 09:14 schreef Myraela het volgende:
Er zit wat lijm in, verder was alles okay. Dus dat is weer fijn. Was niemand bij de huisarts, ze vroegen ook echt in de auto te wachten tot de afspraak. Ik ben daar blijven zitten, natuurlijk. Voor de rest netjes met een mondkapje en waar mogelijk gewoon voldoende afstand.
Neuh, de huisarts met een mondkapje bedoelde ik. Ze vroeg overigens aan de telefoon wel of we misschien een mondkapje hadden.quote:
Wel netjes allemaalquote:Op maandag 4 mei 2020 09:14 schreef Myraela het volgende:
Er zit wat lijm in, verder was alles okay. Dus dat is weer fijn. Was niemand bij de huisarts, ze vroegen ook echt in de auto te wachten tot de afspraak. Ik ben daar blijven zitten, natuurlijk. Voor de rest netjes met een mondkapje en waar mogelijk gewoon voldoende afstand.
Schrik, gelukkig goed gekomen. Badkamer kan behoorlijk fout gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:14 schreef Myraela het volgende:
Nou precies dat. Ik heb nog even een uurtje een dutje gedaan, want ik was een partijtje brak.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Myra mien gott, of gewoon maandag al niet naar genoeg is
Voor pannenkoeken heb je toch geen mix nodig? Meel, eieren, zout en melk is genoeg!quote:Op maandag 4 mei 2020 13:08 schreef z80 het volgende:
Wat eten we vandaag. Eerst gedacht aan een stukje vis. In de aanbieding. Wels-hybridfilet klinkt leuk. Tot je gaat zoeken wat het is. Een kweekvis met de naam Claresse. Even verder kijken, is het een vis zonder echte smaak. een laf stuk vis als vulling in een salade. Laat maar.
Maar wat dan wel? Naar Nederland jakkeren op de fiets voor een pak pannenkoekenmix?
Mix is op dit moment beter verkrijgbaar dan meelquote:Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Voor pannenkoeken heb je toch geen mix nodig? Meel, eieren, zout en melk is genoeg!
Het was hier in het Volkspark ook drukker dan normaal en drukker dan op een 'normale' Dodenherdenking, omdat iedereen dan s avonds komt. Nu kreeg ik toch het idee dat veel mensen gedurende de dag even een moment nemen en een bloemetje leggen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:25 schreef golfer het volgende:
Tulpen waren duur. 4 euro voor een klein bosje. Toch maar gekocht, want ik ga vanavond dus wel naar Hannie Schaft haar beeld om daar een bloemetje te leggen. (Is geen officiële herdenkingsplek en komen nooit veel mensen, dus voldoende afstand houden is daar mogelijk)
Skip de eieren en melk voor mij. Eigeel in wat grotere hoeveelheden komt er net zo snel weer uit. En melk wekt als katalysator mbt de hooikoorts.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Voor pannenkoeken heb je toch geen mix nodig? Meel, eieren, zout en melk is genoeg!
Meel heb ik. Gist in een pakje is niet te koop. Gewoon op. Al weken. En geen zin om zelf gist te maken.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mix is op dit moment beter verkrijgbaar dan meel
Mijn moeder is onmogelijk, want op een uithongerdieet, ze is niet van de bloemen verzorgingsproducten of whatever. Dus ik kwam uit op een aspergepakket, asperges kan ze vast nog wel eten. Maarja, die kan ze niet schillen en ze bezorgen hier alleen ongeschilde. Dus nu ga ik zelf asperges schillen en een pakketje maken en langsbrengen. Whooptiefuckingdoo.quote:
Mooi, inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het overigens best een mooi en ook indrukwekkend monument.
https://www.4en5mei.nl/oo(...)ent-in-het-volkspark
[ afbeelding ]
Deze ook:quote:Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het overigens best een mooi en ook indrukwekkend monument.
https://www.4en5mei.nl/oo(...)ent-in-het-volkspark
[ afbeelding ]
In het geheel niks. (geen moeders meer aanwezig).quote:
quote:Op maandag 4 mei 2020 13:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn moeder is onmogelijk, want op een uithongerdieet, ze is niet van de bloemen verzorgingsproducten of whatever. Dus ik kwam uit op een aspergepakket, asperges kan ze vast nog wel eten. Maarja, die kan ze niet schillen en ze bezorgen hier alleen ongeschilde. Dus nu ga ik zelf asperges schillen en een pakketje maken en langsbrengen. Whooptiefuckingdoo.
Ik vind het massala van bijv de Dam best indrukwekkend maar die 'kleine' samenkomsten ook heel mooi.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Mooi, inderdaad.
Hannie Schaft-monument staat in Haarlem en daar komen nu elk jaar ca. 20 mensen samen op 4 mei.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 mei 2020 13:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn moeder is onmogelijk, want op een uithongerdieet, ze is niet van de bloemen verzorgingsproducten of whatever. Dus ik kwam uit op een aspergepakket, asperges kan ze vast nog wel eten. Maarja, die kan ze niet schillen en ze bezorgen hier alleen ongeschilde. Dus nu ga ik zelf asperges schillen en een pakketje maken en langsbrengen. Whooptiefuckingdoo.
Ja, het monument kan je best naar de keel grijpen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Deze ook:
[ afbeelding ]
Mooi volledig beeld wel van de verschillende soorten slachtoffers.
Ik mopperde vanochtend op alle mensen die te vroeg vlaggen maar ik had even de memo gemist dat het de hele dag mag
Nog geen idee. Loop van de week even vragen of een bak koffie komen drinken goed is.quote:
Die heb ik een paar jaar geleden voor een tientje bij de Gamma gehaaldquote:Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, het monument kan je best naar de keel grijpen.![]()
Ik heb een vlaggending aan de muur, maar nog steeds geen vlag.
Het is ook echt zo'n 'oja, dat moet nog' aankoop voor mij. Ik vind het wel belangrijk maar ik vergeet het ook de hele tijd.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die heb ik een paar jaar geleden voor een tientje bij de Gamma gehaald
Ah, dat is wel heel mooi jaquote:Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, het monument kan je best naar de keel grijpen.![]()
Mooie quote ook:
'Het is een toneel zonder beweging. Jaargetijden wisselen elkaar af, zon en maan volgen elkaar op, de spelers in dit drama staan roerloos. Mensen overvallen door een oorlog. Hij sneed dwars door hun leven heen. Ze werden ongevraagd helden of slachtoffers, vaak allebei'.![]()
Ik heb een vlaggending aan de muur, maar nog steeds geen vlag.
Ik ga niet langs, trouwens. Zit te broeden op een bezorg-cadeautje. Maar ok, ik ben vorige week wel naar ze toe geweest voor het nieuwe huis, dus heb ze wel recent nog gezien.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben wel jaloers, ik zou m'n moeder ook wel weer eens willen zien. Het is al lang geleden dat ik ze gezien heb....
Kun je niet een ontbijtpakket sturen? Dat vind ik wel een echt moederdag-iets. Dat was eerst ook mijn plan. Toen wilde ik voor een fruitbox gaan, want gezonder. Maar toen ik voorzichtig vroeg of ze wel fruit at, zei ze alleen blauwe druiven en blauwe bessen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Jeetje. Ja dan gaat de lol er natuurlijk ook wel beetje vanaf.
Mijn ouders zitten middin in de verbouwing van hun nieuwe huis en daarmee aan het begin van de verhuizing dat maakt het hier wat lastig. Ze heeft ook niet echt...hobby's, ofzo.
Ik wilde daar nog wel even naar googlen. Maar mijn ouders wonen in een dorp omringt door dorpen. Even kijken of er iets is wat daar bezorgd.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kun je niet een ontbijtpakket sturen? Dat vind ik wel een echt moederdag-iets. Dat was eerst ook mijn plan. Toen wilde ik voor een fruitbox gaan, want gezonder. Maar toen ik voorzichtig vroeg of ze wel fruit at, zei ze alleen blauwe druiven en blauwe bessen.Die zouden ergens goed voor zijn ofzo.
Echt mijn moeder soms.
![]()
Verder is het wel een schat en wil ik niet zonder haar. Maar pff.
Ik vind AC nou net zo'n tussendoor game voor de momenten dat je je echte game even niet meer ziet zitten:Dquote:Op maandag 4 mei 2020 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:
Animal crossings of links awakenings... ik kan niet kiezen .:(
Wij konden ook niet kiezenquote:Op maandag 4 mei 2020 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:
Animal crossings of links awakenings... ik kan niet kiezen .:(
Als ik zie hoeveel uren sommige mensen nu al in AC hebben zitten, is er weinig tussendoor aan.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind AC nou net zo'n tussendoor game voor de momenten dat je je echte game even niet meer ziet zitten:D
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Kun je bij de switch versie wel gewoon door spelen? Want bij pocket camp is het eigenlijk om de 3 uur een half uurtje actie nadat je wat verder bent.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel uren sommige mensen nu al in AC hebben zitten, is er weinig tussendoor aan.
Voor sommige dingen moet je wel wachten tot de volgende dag. Wanneer je alle materialen van je eiland al hebt bijvoorbeeld of om een project (winkel, museum, trap, brug of whatever) af te ronden. Maar dan kun je je eiland verbouwen, insecten vangen, vissen, naar onbewoonde eilanden reizen of naar de eilanden van andere spelers reizen. Dus je kunt wel echt uren achter elkaar doorgaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kun je bij de switch versie wel gewoon door spelen? Want bij pocket camp is het eigenlijk om de 3 uur een half uurtje actie nadat je wat verder bent.
Ik zweer bij ons stoomstrijkijzer, met zo'n aparte stoomunit. Stoomt zoveel beter..quote:Op maandag 4 mei 2020 14:50 schreef Barreltje het volgende:
Goed.. mijn strijkbout is kapot.. er moet vast wel een moederdag aanbieding zijn ergens![]()
@:minilot , als grote strijk goeroe.. waar moet ik op letten? Ik wil eigenlijk ook meteen maat 2 van die dingen en 2 strijkplanken.. tips please?
Ja in PC heb je dus maar 4 eilanden, (ik speel nog niet lang, ik hoop dat er nog wat bij komt, maar vrees van niet) daar even schudden, vangen en vissen en klaar. Vrienden bezoeken heeft in PC geloof ik niet echt een functie, anders dan inspiratie opdoen.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor sommige dingen moet je wel wachten tot de volgende dag. Wanneer je alle materialen van je eiland al hebt bijvoorbeeld of om een project (winkel, museum, trap, brug of whatever) af te ronden. Maar dan kun je je eiland verbouwen, insecten vangen, vissen, naar onbewoonde eilanden reizen of naar de eilanden van andere spelers reizen. Dus je kunt wel echt uren achter elkaar doorgaan.
Jeuj!quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef golfer het volgende:
HA gebeld. Labuitslagen van jl vrijdag zijn binnen en bijna alles is verbeterd.
Ik heb geen idee van struiken, maar zo'n ding ziet er best lomp uit en vol met water is ie behoorlijk zwaar?quote:Op maandag 4 mei 2020 14:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik zweer bij ons stoomstrijkijzer, met zo'n aparte stoomunit. Stoomt zoveel beter..[ afbeelding ]
Zoiets, geen idee welke wij precies hebben. Verder zou ik altijd een zo breed mogelijke strijkplank willen. Ik hoop altijd dat die van ons snel kapot gaat, zodat ik een bredere kan kopen. Tot nu toe houdt hij het helaas goed. Al staat hij sinds corona al tijden werkeloos in de kast, want er worden geen overhemden en blousjes meer gedragen in dit huis.
Dat ding met water is de aparte stoomunit.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van struiken, maar zo'n ding ziet er best lomp uit en vol met water is ie behoorlijk zwaar?
Je moet ook niet strijken met een rhodondendron Ludolfquote:Op maandag 4 mei 2020 15:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van struiken, maar zo'n ding ziet er best lomp uit en vol met water is ie behoorlijk zwaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lome dag vandaag en J. heeft een verplichte vrije dag. Zin in dutje, maar in plaats daarvan verder aan de lasagne voor vanavond.
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op maandag 4 mei 2020 14:39 schreef golfer het volgende:
HA gebeld. Labuitslagen van jl vrijdag zijn binnen en bijna alles is verbeterd.Da’s mooi nieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Dan nog snap ik Ludolf wel. Ik vind kleine, lichte strijkijzers veel prettiger strijken dan van die grote.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je moet ook niet strijken met een rodondendron LudolfDat onderste is een losse unit, daar til je het strijkijzer uit.
Aha, nou weer iets geleerdquote:Op maandag 4 mei 2020 15:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je moet ook niet strijken met een rhodondendron LudolfDat onderste is een losse unit, daar til je het strijkijzer uit.
Heh!quote:Op maandag 4 mei 2020 15:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik persevereer de laatste tijd een beetje op klanken, hardop uitgesproken zou ik er denk ik 'comtemplatiepleuter' van makenNet als zo'n stom Toettoet-autootje hier in huis wat ik steevast Claire Clabrio noem
![]()
Och!quote:Op maandag 4 mei 2020 15:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb dus het weekend een bureau geïnstalleerd in onze logeer-was-boeken-en-nu-studeerkamer van ongeveer 6 vierkante meterMeegenomen uit mijn ouderlijk huis, drie keer verhuisd en net realiseerde ik me dat ik er exact 20 jaar geleden mijn eindexamen aan zat te leren en daar werd ik nostalgisch van
Daar ben ik ook enigzins bang voorquote:Op maandag 4 mei 2020 14:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind AC nou net zo'n tussendoor game voor de momenten dat je je echte game even niet meer ziet zitten:D
Deze kregen we cadeauquote:Op maandag 4 mei 2020 15:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Heh!
Hier overigens nog geen last van irritant speelgoed, want dat wordt gewoon gewoon niet gekocht, ergo: Günther weet niet dat het bestaat.Niet eeuwig vol te houden natuurlijk, maar tot dusver in elk geval niks met storende geluidjes
ja maar hoe werkt het dan?quote:Op maandag 4 mei 2020 15:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ding met water is de aparte stoomunit.
ohja.. ik blijkbaar ook.. mijn phillips strijkijzer blijkt ook errug goedkoop te zijn om te vervangen.. en fijn. dus ik blijf denk ik bij m'n oude vertrouwde.quote:Op maandag 4 mei 2020 15:13 schreef minilot het volgende:
@:Barreltje Bij mij moet je niet wezen. Ik gebruik al eeuwen alleen het simpelste,
strijkijzertje van een willekeurig A-merk (momenteel Philips). Stomen via strijkijzer doe ik niet, ik gebruik in plaats ervan een plantenspuit met water. Zo eens in de acht jaar ofzo gaat mijn strijkijzer van dat moment kaduuk en dan haal ik weer een nieuwe vergelijkbare van twee tientjes
Voor strijkijzer hetzelfde, gewoon een simpel standaard ding. Wel af en toe een verse hoes erover. Nu de derde hoes erop in de twintig jaar dat ik op mezelf woon![]()
Mja ij moet de switch ook nog kopen... dus dat is dan wel weer prijzig.quote:Op maandag 4 mei 2020 14:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij konden ook niet kiezen
Daarom zijn ze beide onderweg nu
quote:Op maandag 4 mei 2020 15:37 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ij moet de switch ook nog kopen... dus dat is dan wel weer prijzig.
Maar tegelijkertijd fluisterde iemand hier op de bank me in: “dus je geeft 400¤ uit aan switch en spel voor dochterlief...
maar een spel voor jezelf vind je te duur. Of vergis ik me nu?”
oh! das ook wel erg tof!quote:Op maandag 4 mei 2020 15:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb dus het weekend een bureau geïnstalleerd in onze logeer-was-boeken-en-nu-studeerkamer van ongeveer 6 vierkante meterMeegenomen uit mijn ouderlijk huis, drie keer verhuisd en net realiseerde ik me dat ik er exact 20 jaar geleden mijn eindexamen aan zat te leren en daar werd ik nostalgisch van
Mja dan zou jk beter heel de zwitch niet kopen denk ikquote:Op maandag 4 mei 2020 15:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
Als je een maand droog brood moet eten zou ik het niet doen. Maar anders ook gewoon een spel voor jezelf kopen
En je moet ook maar zo denken, hoe meer spellen je koopt, hoe minder die switch uiteindelijk per spel heeft gekostquote:Op maandag 4 mei 2020 15:37 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ij moet de switch ook nog kopen... dus dat is dan wel weer prijzig.
Maar tegelijkertijd fluisterde iemand hier op de bank me in: “dus je geeft 400¤ uit aan switch en spel voor dochterlief...
maar een spel voor jezelf vind je te duur. Of vergis ik me nu?”
Nou go for itquote:Op maandag 4 mei 2020 15:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja dan zou jk beter heel de zwitch niet kopen denk ik
Dit zijn dingen waar ik wat mee kanquote:Op maandag 4 mei 2020 15:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En je moet ook maar zo denken, hoe meer spellen je koopt, hoe minder die switch uiteindelijk per spel heeft gekost
Ken je Stardew Valley? Volgens mij is die ook niet zo duur, ik had hem ooit met korting voor 5 euro gekocht. Vele uren plezier gehad.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dit zijn dingen waar ik wat mee kan
Ik zag trouwens dat ze ook harvest moon hebben...
Dat is hetzelfde concept maar dan 22¤
Maar ik zag OOK rollercoaster tycoon.. dat zou ze ook wel heel tof vonden.
Dus voor dochterlief nu twijfel tussen die 2.
En voor mezelf dus tussen Links awakening en civilisation.
Moeilijk moeilijk..
maar als ik voor dochterlief gewoon een iets ander geprijsd spel koop dat ze ook gewoon leum vond.. koop ik toch makkelijker een 2e spel erbij
Wel de switch weer uitverkocht voor de variatiequote:Op maandag 4 mei 2020 16:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ken je Stardew Valley? Volgens mij is die ook niet zo duur, ik had hem ooit met korting voor 5 euro gekocht. Vele uren plezier gehad.
De kleine van mijn zusje ooit een keer een blaasmuziekinstrument gegeven. Bestond uit een los mondstuk, eindstuk in de vorm van een trechter en een zooi losse stukjes al dan niet met bocht.quote:
Zooooquote:Op maandag 4 mei 2020 18:25 schreef Lonaa het volgende:
Bohh. Ik maakte Bibimbap met Bulgogi.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 mei 2020 18:25 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Je schrikt je rot!. Hoe kwam t? Heeft ie het vaker?quote:Op maandag 4 mei 2020 08:13 schreef Myraela het volgende:
Ik moest hier aan denken: https://mens-en-gezondhei(...)-na-het-plassen.htmlquote:Op maandag 4 mei 2020 18:32 schreef Blues het volgende:
Je schrikt je rot!. Hoe kwam t? Heeft ie het vaker?
Wij strijken bijna niks. Eens in de tig maanden een overhemd of blouse.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:08 schreef Candaasje het volgende:
Tof Clubsoda!![]()
En ik heb een trauma aan stoomstrijkijzers sinds mijn werk in de thuiszorg. Als mensen die hadden, waren dat van die mensen die echt ALLES superstrak gestreken wilden hebben. Van zakdoeken tot beddengoed tot 37 overhemden. En daarna maar rennen met je stofzuiger en dweil om toch nog verder iets gedaan te krijgen, met je bezwete, bestoomde (is dat een werkwoord?) hoofd. (En klotsende oksels...mèn....)
Wij strijken ongeveer 3x per jaar denk ik. Een overhemd zo nu en dan, en af en toe eens een jurkje als het echt niet om aan te zien is hoeveel kreukels en vouwen erin zitten. (U ziet, zo vaak zijn wij 'net' gekleed) Verder vervloeken we de strijkplank voornamelijk, want hij is laatst met haakje en al van de deur komen zetten, en nu dondert 'ie telkens om als we de voorraadkast openen. /struggles.
Yup kan altijd!quote:Op maandag 4 mei 2020 18:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest hier aan denken: https://mens-en-gezondhei(...)-na-het-plassen.html
Maar geen idee of dat het geval was hoor
Bimbimbap-buddy-boks!quote:Op maandag 4 mei 2020 18:25 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
zelf maken.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bimbimbap-buddy-boks!Wat voor sausje heb je erbij? Ik wil ook weer kimchi. Ik was van plan om langs de Koreaanse supermarkt vlakbij mijn werk te gaan voor kimchi en okinomiyakisaus, maar ja, toen ging ik opeens twee maanden niet naar m'n werk
Edit: verder doorgelezen: hoe kom ik aan kimchi-mayonaise![]()
Was inderdaad behoorlijk schrikken. Zag er behoorlijk eng uit. Hij werd duizelig in de douche, toen was hij daar al gaat zitten. Maar daar kreeg hij het benauwd, dus stapte hij uit de douche. Toen is hij dus omgevallen. Maar dit was de eerste keer. Huisarts kon verder niets vinden.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:32 schreef Blues het volgende:
Je schrikt je rot!. Hoe kwam t? Heeft ie het vaker?
Dit klinkt heel erg lekker.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:36 schreef Lonaa het volgende:
Ja, mijn eten was erg lekker
Op het bord: Bulgogi, rijst, gebakken/gefrituurd ei, tauge geblancheerd met sesam, sesamolie en groene ui, gewokte courgette met sesam en soja, gewokte wortel, pickled komkommer, geroerbakte raapstelen met chillivlokken, kimchi, en kimchimayonaise.
Ha, dat kan ikquote:Op maandag 4 mei 2020 18:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
zelf maken.![]()
Het is, echt waar, mayonaise + kimchi. Einde. Deze saus had nog een beetje extra tomatenketchup en (zoete) sojasaus) voor wat extra zoet en zout.![]()
Marley Spoon heeft een recept met broodjes speklap met kimchi mayo en dat is awesome dus daar heb ik het van gejat.Omdat ik dat anderhalve week geleden at had ik kimchi over van het blikje. Zodoende vandaag bibimbap.
Ik vind het mooi hoe we net een klein beetje langs elkaar heen posten. Zie 2 posts boven je over gochujang en waarom ik dat niet had (nog los van het feit dat het alleen paar 400 of 500 gram te koop is)quote:Op maandag 4 mei 2020 18:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ha, dat kan ikIk eet er altijd (een beetje
) gochujang bij.
Haar website is kapotquote:Op maandag 4 mei 2020 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hadden een salade van ons aller goede vriendin Kayotic, sla met tomatendressing, avocado, bacon, mozzarella en rauwe ui. Niet per se goed voor je adem en/of je cholesterol, wel lekker
Ja, dat zag ik ook netquote:Op maandag 4 mei 2020 18:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het mooi hoe we net een klein beetje langs elkaar heen posten. Zie 2 posts boven je over gochujang en waarom ik dat niet had (nog los van het feit dat het alleen paar 400 of 500 gram te koop is)
Klopt, maar deze ken ik uit mijn hoofd. En uit een ander topic in CUL werd deze hack gepost: https://web.archive.org/w(...)log/category/recipesquote:
Dit was overigens de eerste keer dat ik bibimbap maakte maar was awesome.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik ook netMijne is 300 gram. Dat is nog steeds debiel veel.
Oh! Danku!quote:Op maandag 4 mei 2020 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt, maar deze ken ik uit mijn hoofd. En uit een ander topic in CUL werd deze hack gepost: https://web.archive.org/w(...)log/category/recipes
Ja hè, met 100 pannen ookquote:Op maandag 4 mei 2020 18:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit was overigens de eerste keer dat ik bibimbap maakte maar was awesome.Wel veel werk.
Gut, hierdoor ging ik nadenken en ik heb 18 jaar geleden eind examen gedaan...pfff, zo lang voelt het niet...quote:Op maandag 4 mei 2020 15:30 schreef Clubsoda het volgende:
Bij mij ook absoluut nietquote:Op maandag 4 mei 2020 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Gut, hierdoor ging ik nadenken en ik heb 18 jaar geleden eind examen gedaan...pfff, zo lang voelt het niet...
Ik had 3 pannen. En 5 bakjes. En een bord. Zoiets.quote:Op maandag 4 mei 2020 18:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja hè, met 100 pannen ookMijn lief is bimbimbapfan dus die zeurt er regelmatig om. Maar ik heb haar gelukkig ook aan de okinomiyaki verslaafd gekregen, gaat veel sneller
![]()
Ja, je kan de rode saus in een flesje kopen. En daarbij ook nog kewpie-mayo.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had 3 pannen. En 5 bakjes. En een bord. Zoiets.
okinomiyaki hadden we hier tijd geleden voor het eerst, was jum!
Maar daar is dus speciale saus voor?
Ik zal eens kijken volgende keer.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, je kan de rode saus in een flesje kopen. En daarbij ook nog kewpie-mayo.
[ afbeelding ]
Is lekkerquote:Op maandag 4 mei 2020 19:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken volgende keer.
kewpie-mayo heb ik echt al wel 10x in de handen gehad en dan toch niet gekocht.
Poeh zeg. Kan jij nog wat betekenen voor de mensen die hun al jaren verzorgden. Want daar moet het ook zwaar voor zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 18:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
![]()
Helft van de afdeling nu overleden. We hopen dat het nu klaar is. Al zijn er nog een paar bewoners die het nu redelijk doen, maar waarbij het zo kan omslaan. En dan kijken wanneer er nieuwe bewoners kunnen komen, er gaan ook stemmen op om dit voorlopig de ‘centrale’ COVID (herstel) afdeling van de instelling te maken.
Nu nog bedenken wat ik met Moederdag doe. Ik wilde bij mooi weer een ontbijtje in mijn tuin serveren, maar daar wil moeders niet naartoe komen. Dus nu mag mijn vader dat voor hen thuis regelen.
Bloemen heeft ze afgelopen weekend al gehad dus ik ben inspiratieloos nu.
Heel raar ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:54 schreef Lonaa het volgende:
Bizar wel, die lege Dam. Ook wel spectaculair.
Ik kijk eigenlijk dus nooit de Damherdenking, altijd de Vlakte. Maar was wel benieuwd naar deze beelden.quote:
Ze zijn de dood daar wel gewend. Maar dit is veel en in heel korte tijd.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Poeh zeg. Kan jij nog wat betekenen voor de mensen die hun al jaren verzorgden. Want daar moet het ook zwaar voor zijn
Meestal lopen ze mee, maar dan komen ze nu te dicht op de scoutsquote:Op maandag 4 mei 2020 20:08 schreef derLudolf het volgende:
Is dat altijd zo dat Willy de krans niet zelf legt trouwens?
Dat vroeg ik me ook af.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:08 schreef derLudolf het volgende:
Is dat altijd zo dat Willy de krans niet zelf legt trouwens?
Worden er andere herdenkingen uitgezonden? Behalve bij bij regio omroepen?quote:Op maandag 4 mei 2020 20:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk dus nooit de Damherdenking, altijd de Vlakte. Maar was wel benieuwd naar deze beelden.
Worden er andere herdenkingen uitgezonden? Behalve bij bij regio omroepen?quote:Op maandag 4 mei 2020 20:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk dus nooit de Damherdenking, altijd de Vlakte. Maar was wel benieuwd naar deze beelden.
Lamme hondquote:Op maandag 4 mei 2020 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Meestal lopen ze mee, maar dan komen ze nu te dicht op de scouts
Waalsdorper vlakte.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Worden er andere herdenkingen uitgezonden? Behalve bij bij regio omroepen?
Volgens mij nemen ze hem normaal over van de dragers en hangen hem zelf op de staander. Kan nu natuurlijk niet ivm de afstand.quote:
Waalsdorpervlakte.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Worden er andere herdenkingen uitgezonden? Behalve bij bij regio omroepen?
Kom hem net tegen.. 16¤ bij bol.quote:Op maandag 4 mei 2020 16:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ken je Stardew Valley? Volgens mij is die ook niet zo duur, ik had hem ooit met korting voor 5 euro gekocht. Vele uren plezier gehad.
quote:Op maandag 4 mei 2020 18:55 schreef Barreltje het volgende:
Ik zit te wachten op K.
Hij zou gaan koken maar is nu nog druk bezig met schilderen van soldaatjes...
quote:
Hij is bezig met zn oude hobby: modelbouwen.. hij prutst lekker wat aan.. en laat mij met rustquote:
Jaquote:Op maandag 4 mei 2020 20:20 schreef Lonaa het volgende:
'Sobibor begon in het Vondelpark, met een bordje 'verboden voor Joden'
Ja.quote:
Ja, ik ookquote:Op maandag 4 mei 2020 20:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond vooral “Niet normaal maken wat niet normaal is” heel indrukwekkend
Eh dat heb ik al zo vaak gehoord afgelopen weken, dat is niet van hemzelfquote:Op maandag 4 mei 2020 20:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond vooral “Niet normaal maken wat niet normaal is” heel indrukwekkend
Weet ik, maar dat hij het juist op dit moment zei vond ik mooi.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Eh dat heb ik al zo vaak gehoord afgelopen weken, dat is niet van hemzelf
Mooi dat ie Jules Schelvis citeerde.
Hier staat voor morgen "the longest day" en "saving private ryan" op het programmaquote:Op maandag 4 mei 2020 21:33 schreef derLudolf het volgende:
Goed, tijd voor de traditionele oorlogsfilm, Dunkirk dit keer.
Nog nooit gezien, wel over gelezen. Had hem wel in de bioscoop willen zien. Of specifieker, in Eye Amsterdam. De film is opgenomen op 70mm film en Eye kan dat nog projecteren.
Oh, ik ook niet. Het lijkt me een enge film.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Wij gaan Schindler's List kijken; die geeft Jross nog nooit gezien
Eng vind ik niet het juiste woord. Maar je wordt er niet vrolijk van, nee.quote:
Begrijpelijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:39 schreef golfer het volgende:
Ik sla zoveel mogelijk TV en films over gedurende deze dagen.
quote:
Ik werd er niet vrolijk van, maar ik vond het wel hoopgevend om te zien hoeveel verschil één man kon en durfde te maken. Hoe wrang het ook klinkt. Maar elk leven dat hij redde, was er één. Ondanks dat hij er vele, velen niet kon redden.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eng vind ik niet het juiste woord. Maar je wordt er niet vrolijk van, nee.
Als ik alleen maar de vioolmuziek ervan hoor moet ik altijd huilen.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Eng is de film niet, 1 keer gezien en wil ’m nooit meer zien
Wat bouwt ie?quote:Op maandag 4 mei 2020 20:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hij is bezig met zn oude hobby: modelbouwen.. hij prutst lekker wat aan.. en laat mij met rust![]()
Alleen ook geen eten dus..
Een tankquote:
mja heel de weekquote:
Jammer dat je waarschijnlijk niet met een bootje oid kan. Maar voor de rest vast mooi wandelen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 07:33 schreef borisz het volgende:
Mogge
Vrij... Aan de wandel maar weer. Rondje Aalsmeer wordt het vandaag
Ziek als in spieren die protesteerden of van iets anders?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik heb zin in vandaag. Gewoon een werkdag maar als het goed is een lekker productieve.
Gisteren was ik flink ziek, vandaag niet meer
De Vuurlijnroute. Langs de Stelling van Amsterdam en over oude spoorbanen van de Haarlemmermeerspoorlijnen. Ben even snel de lokale geschiedenis aan het doorlezen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jammer dat je waarschijnlijk niet met een bootje oid kan. Maar voor de rest vast mooi wandelen.
Ik vind alles eigenlijk wel interessant als je maar wat van de omgeving, geschiedenis etc weet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:08 schreef borisz het volgende:
De Vuurlijnroute. Langs de Stelling van Amsterdam en over oude spoorbanen van de Haarlemmermeerspoorlijnen. Ben even snel de lokale geschiedenis aan het doorlezen..
Aalsmeer is voor mij zo dichtbij, maar kom er dus nooit. Blik is toch altijd naar Amsterdam gericht. Af en toe Leiden, maar het hele gebied binnen Amsterdam, Utrecht en Leiden ken ik totaal niet. Nu is niet alles even boeiend, maar wel leuk om het gebied eens te gaan verkennen.
De holy trinity: migraine, last van prikkelbare darm en nekpijn van het weekend. Plus een nacht nauwelijks geslapen waardoor mijn lichaamstemperatuur op hol sloeg. Meestal heb ik wel één van die dingen in meer of mindere mate. Dat is prima, hoort bij mijn leven. Maar een paar keer per jaar heb ik een dag als gisteren. Kan nauwelijks denken, moet me vasthouden aan de muren bij het lopen. Niet leuk.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ziek als in spieren die protesteerden of van iets anders?
Komt bij mij ook altijd binnen. En is een indrukwekkende film die een goed beeld geeft, hoewel er honderden verschillende films moeten zijn om een volledig beeld te kunnen geven van WO2.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Als ik alleen maar de vioolmuziek ervan hoor moet ik altijd huilen.
Zeker niet leuk, klote ellendig zelfs. Dat zal vooral de eerste keren doodeng geweest zijn, nu weet je dat het over gaat.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De holy trinity: migraine, last van prikkelbare darm en nekpijn van het weekend. Plus een nacht nauwelijks geslapen waardoor mijn lichaamstemperatuur op hol sloeg. Meestal heb ik wel één van die dingen in meer of mindere mate. Dat is prima, hoort bij mijn leven. Maar een paar keer per jaar heb ik een dag als gisteren. Kan nauwelijks denken, moet me vasthouden aan de muren bij het lopen. Niet leuk.
Daar trek je ook nogal een vergelijkingquote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Komt bij mij ook altijd binnen. En is een indrukwekkende film die een goed beeld geeft, hoewel er honderden verschillende films moeten zijn om een volledig beeld te kunnen geven van WO2.
Vond de speech van de koning echt prachtig. 100x beter dan dat gedicht.
Run, while you still can!quote:Op maandag 4 mei 2020 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben bezig met Pocket Camp maar het doel ontgaat me nog een beetje. De trage gameplay helpt ook niet. Ik kijk het nog even aan.
Oef, dat klinkt niet heel plezierig nee. Fijn dat het vandaag beter gaat.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De holy trinity: migraine, last van prikkelbare darm en nekpijn van het weekend. Plus een nacht nauwelijks geslapen waardoor mijn lichaamstemperatuur op hol sloeg. Meestal heb ik wel één van die dingen in meer of mindere mate. Dat is prima, hoort bij mijn leven. Maar een paar keer per jaar heb ik een dag als gisteren. Kan nauwelijks denken, moet me vasthouden aan de muren bij het lopen. Niet leuk.
Ah, die ken ik niet. De omschrijving kwam me verder al niet bekend voor. Kan dus op mijn #nooitkijken lijstjequote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Son of Saul! Bahbah. Ik kon hier echt helemaal niks aan waarderen vanuit artistiek oogpunt zeg maar.
Het voelt als gigantische griep. Maar het is inderdaad wel te doen als je weet dat het maar een dag duurt. Ik had cookie dough, slechte reality tv en pizza. Vandaag ben ik weer op volle sterkte, dat trekt de laatste jaren weer snel bij gelukkig.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker niet leuk, klote ellendig zelfs. Dat zal vooral de eerste keren doodeng geweest zijn, nu weet je dat het over gaat.
Ben je dan nu op je volle sterkte of duurt het opknappen ook een paar dagen?
Hoezeequote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:28 schreef Candaasje het volgende:
Tweede nacht op rij zonder muggen die ons wakker hielden
We hebben van dat horrengaas over de ventilatieroosters van de ventilatieschachten gespannen. Meer mensen in de flat hadden namelijk last van muggen, en niemand kon de bron vinden. Maar we hebben ook allemaal al eerder dit jaar last gehad van wespen...die kwamen uit onze (inpandige) badkamer. Dus wellicht dat er ergens in zo'n schacht een plasje water ligt te broeien...ofzo...quote:
Dacht ik ook al wel aan. 16, wat wil je? Maar in ieder geval heeft ze er wel een en ander over gelezen en is ook goed dat het niet vergeten wordt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar trek je ook nogal een vergelijkingIets wat een 16-jarige verzonnen heeft of de toespraak van een zeer geoefend spreker met tekstschrijvers achter zich. Ik vind het superdapper van zo'n grietje dat ze daar staat en bovendien heel hoopgevend dat er nog altijd animo voor is om mee te doen aan die wedstrijd.
Mijn grootouders waren jongvolwassen in de oorlog en ik heb kunnen horen vertellen wat ze hebben meegemaakt en hoe het was. Mensen die 20 jaar jonger zijn, kennen dat niet meer en dat maakt dat het ook direct een stap verder weg is. Ik denk dat zo'n iniatief als de gedichtenwedstrijd een middel is om verhalen en het besef toch door te geven.
Dat bedoel ik ook niet. Er zijn er ook honderden maar zijn nodig. Elk heeft een ander verhaal. Ik bedoel dat met alleen Schlinders List, hoe ontzettend mooi ook, niet alles over de oorlog is verteld.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er zijn ook honderden films over WW2
Laatst, paar jaar geleden weer zo'n bejubeld gedrocht. Per ongeluk in mn mik gekregen omdat ik anderen altijd mn selectie laat bepalen.
Ik kan niet op de titel komen, volgens mij oost europese productie. Alleen maar kampellende, gruwelijkheden en narigheid. Lekker gejaagd en dicht op de camera gefilmd. Bejubeld en vol in de prijzen terwijl het voor mij echt voelde als een miskleun en uitbuiten van ellende. Een film die niet gemaakt had hoeven te worden, voelde bijna als een soort nagespeeld faces of death effectbejag.
Wat zijn kasteeltjes ?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet. Er zijn er ook honderden maar zijn nodig. Elk heeft een ander verhaal. Ik bedoel dat met alleen Schlinders List, hoe ontzettend mooi ook, niet alles over de oorlog is verteld.
Ben nu bezig met een boek over vlak na de 1e oorlog. Gisteren herdacht ik slachtoffers van beide wereldoorlogen. Had liever 4 min gehad
Heb net kasteeltjes gehaald om de vrijheid te vieren![]()
Fijn he, word je even vrolijk vanquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:14 schreef Uhmmpie het volgende:
Ondertussen collega op de koffie gehad en ik meek dat ik weer een beetje leef... was kennelijk hard nodig even wat aanspraak anders dan via videobellen
Even heel nieuwsgierig: wat doe jij tegen de muggen (behalve netten spannen)?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:28 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt heel erg niet tof LuckyFijn dat je je weer beter voelt in elk geval!
Tweede nacht op rij zonder muggen die ons wakker hielden
We vangen ze. Oprechtquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:17 schreef Yinny het volgende:
[..]
Even heel nieuwsgierig: wat doe jij tegen de muggen (behalve netten spannen)?
Bij mij worden ze doodgemaakt met elektrische vliegenmepper, aangezien ik er ook allergische reactie op muggenbulten krijg.
Maar muggen vangen en loslaten lijkt me best lastig.
Ik vond het al raar dat je bier gekocht hadquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gebakjes met roze marsepein omhuld.
Ik noem dat altijd petit of grand foursquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gebakjes met roze marsepein omhuld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Dank je wel voor je antwoord!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We vangen ze. Oprecht. Dat gaat eigenlijk bijzonder makkelijk; muggen zijn als ze eenmaal geland zijn vaak veeeeeel trager met reageren dan vliegen. Dus bekertje, papiertje, en we bonjouren ze naar buiten. Scheelt ook weer bloedvlekken op de muur
![]()
(Nu zijn we dan ook al wel getrainde vliegenvangers. Vermoedelijk ooit eens hooi gehad voor de konijnen of iets van potgrond voor de planten waar eitjes in zaten, want opeens hadden we 60 vliegen in de woonkamer
. Geen fruitvliegjes, geen dikke brommers, geen groene die maden veroorzaken bij konijnen, maar iets ertussenin qua formaat. Niet te lokken met eten ook; zijn vooral dol op een beetje glimmende oppervlakten. Maar die zijn 'slimmer' dan muggen, dus muggen maken bij ons geen schijn van kans.
)
Jawel, oefening baart kunst!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:31 schreef Yinny het volgende:
[..]
Dank je wel voor je antwoord!
Hier zitten de muggen meestal in de slaapkamer op plafond of gordijnen. Dat werkt niet met papiertjes.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef Barreltje het volgende:
Tevens al zo'n 3 maanden af en aan buikpijn![]()
Toch eens een lijstje bijhouden wat ik eet en of dat al dan niet effect heeft op die buikpijnAh, minder Barrel. Hier rond die perioden ook vaak wel wat last.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar even een eetdagboekje bijhouden is wel een slimme![]()
Ik ook niet, plus ook de zin niet om onder de dekens vandaan te komen. Dus we maken elke avond even een rondjequote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb gewoon in de nacht de zen en motoriek niet omdat allemaal met beleid te gaan zitten te lopen te regelen
Goed, ronde 2 gaatjes vullen vandaag. Al 2 lagen monodek over de kleurenmuur. Nog steeds kleurenmeur
Aaah, work smarter, not harder!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ook niet, plus ook de zin niet om onder de dekens vandaan te komen. Dus we maken elke avond even een rondje![]()
(We hadden de eerste avond 15 muggen te pakken, dus dan loont het de moeite wel.)
Interessant artikel trouwens!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:28 schreef Barreltje het volgende:
Oh..
Ik vond vandaag deze link over corona :
https://www.ftm.nl/artike(...)fCnyl9deRAIecpDb6a18
Over de exit strategie .. het is een lang maar (in mijn ogen) goed onderbouwt artikel
Ik moet niks over mijn hoofd hebben als ik slaap, te benauwd. Voor de rest: slim! Ze krijgen hier altijd mijn tenen, handen, of laatst zelfs mijn borst en bil te pakkenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Aaah, work smarter, not harder!
Ik slaap zodra het iets erger (en dus ook warmer) wordt gewoon in een dekbedovertrek. Oprollen in foetushouding, dichtknijpen met slaapknuisten van binnen uit en het instopflapje over mn hoofd geflapt
Ik kan er tegen zolang ik nog vrij kan ademen EN dingen blijf horen. Zo'n enkel katoenen flapje is dus perfect op mn zij!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik moet niks over mijn hoofd hebben als ik slaap, te benauwd. Voor de rest: slim! Ze krijgen hier altijd mijn tenen, handen, of laatst zelfs mijn borst en bil te pakken
Dat zou heel raar geweest zijn jaquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vond het al raar dat je bier gekocht had
Yes alle C&A's zijn alweer 1,5 week open. Sowieso is t best soepel geworden vind ik. Politie hier in t park heb ik al een week niet gezien terwijl er genoeg boetes uit te delen vallen. Met zn 30'en op een skatebaan zitten enzo.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:55 schreef Blues het volgende:
Wat een &^^$%# dag dan gister @:Lucky_strike
Ik klop af @:migraine-aanvallen want dat heb ik al maaaaanden niet gehadZal toch wel met de leeftijd te maken hebben. Tóch een voordeel van post-overgang/oud zijn
#klopt af
Heb ik ergens 2 weken of langer geleden 2 leuke C&A bloesjes besteld omdat die zaak in mijn werkstadje dicht is... heb ik nu pas mail dat ze onderweg gaan (dus niet zijn) maar gisteren tijdens lunchwandelrondje was de fysieke winkel ook weer open
Ik ben niet naar binnen gegaan om niet teleurgesteld te worden in die bestelde bloesjes, want er stond groot op de ramen: 70% kortingen!!!!!
Ik vind het belangrijker om te bedenken wat wijs is om te doen en wat niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Yes alle C&A's zijn alweer 1,5 week open. Sowieso is t best soepel geworden vind ik. Politie hier in t park heb ik al een week niet gezien terwijl er genoeg boetes uit te delen vallen. Met zn 30'en op een skatebaan zitten enzo.
Beetje onduidelijk vind ik of er echt versoepeling mag en wat dan mag.
En maakt niet uit wat voor reden. Geen migraine is goed![]()
![]()
Ja absoluutquote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Fijn he, word je even vrolijk van
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 11:30 schreef Barreltje het volgende:
Tevens al zo'n 3 maanden af en aan buikpijn![]()
Toch eens een lijstje bijhouden wat ik eet en of dat al dan niet effect heeft op die buikpijnOf even naar gyn om te checken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drink je eigenlijk wel soms alcoholvrij/arm bier?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat zou heel raar geweest zijn ja
Oh, een handdruk...ja dat zal de eerste keren wel veel bewuster voelenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuiswerkdagje vandaag omdat ik die gisteren niet kon maken ivm werken in de zorg.
Tussendoor balkonbezoek gehad van mijn ouders met aspergesoep![]()
Ik kreeg gisteren voor net eerst in maanden een handdrukBeiden beschermd, maar dat voelde echt even apart zeg.
![]()
Muggen: nog niks gespotMaar daar ga ik ook niet vanuit nu ik horren in de ramen heb.
Niet eens voor iedereen, ik blijf dat zo bijzonder vinden. Mijn vriend moet gewoon werken, niet eens in de 5 jaar vrij. Nu heeft 'ie meer dan genoeg vrije dagen per jaar, dus hij zit er niet zo mee verder. Maar toch...wel met van die christelijke feestdagen (verplicht) vrij waar driekwart van de bevolking geen fluit mee heeft, en dan niet op een dag zoals vandaag. Die wel wat zwaarder weegt voor velen, in mijn optiek.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:20 schreef Jagärtrut het volgende:
ik was echt verbaasd om over jullie dagplannen van vandaag te lezen. Tot ik een beetje nadacht dat het een feestdag is in NL.
Hier ook, maar alleen hier in huis, onze kleinste is jarig. Vieren we pas zondag, maar toch voor mij een ietwat sentimentele dag.
Zweden heeft zo bijvoorbeeld 2e pinksterdag omgeruild voor hun nationale dag. Dat zou NL ook kunnen doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet eens voor iedereen, ik blijf dat zo bijzonder vinden. Mijn vriend moet gewoon werken, niet eens in de 5 jaar vrij. Nu heeft 'ie meer dan genoeg vrije dagen per jaar, dus hij zit er niet zo mee verder. Maar toch...wel met van die christelijke feestdagen (verplicht) vrij waar driekwart van de bevolking geen fluit mee heeft, en dan niet op een dag zoals vandaag. Die wel wat zwaarder weegt voor velen, in mijn optiek.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de feestdagen in België zijnquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:26 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zweden heeft zo bijvoorbeeld 2e pinksterdag omgeruild voor hun nationale dag. Dat zou NL ook kunnen doen.
Wat ik hier in België zo vreemd vind is dat er zo weinig aandacht voor het einde van WWII is. Er is armestice dag, maar dat is niet specifiek WWII. WW! was hier natuurlijk ook veel heftiger...
En merci!
Het was ook een mooie dag om te bevallen 2 jaar geleden, op een zondag. Mooi weer. We zijn 's morgens nog met z'n driëeen wezen ontbijten in een restaurantje, daarna nog even naar de speeltuin gegaan en ik heb nog boodschappen gedaan. Om 4 uur 's middags was O daar toch al. Midden tijdens de geboorte stonden m'n ouders nog even in huis...pff...quote:
Ohquote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het was ook een mooie dag om te bevallen 2 jaar geleden, op een zondag. Mooi weer. We zijn 's morgens nog met z'n driëeen wezen ontbijten in een restaurantje, daarna nog even naar de speeltuin gegaan en ik heb nog boodschappen gedaan. Om 4 uur 's middags was O daar toch al. Midden tijdens de geboorte stonden m'n ouders nog even in huis...pff...
Yes alleen aardig wat mensen hebben wel richtlijnen nodig want ze lopen gewoon weer vlak langs/door mensen. In ieder geval in mijn buurt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijker om te bedenken wat wijs is om te doen en wat niet.
En ja, ik ben heel blij. Het is zo'n vreselijke hersenziekte om te hebben
Gefeliciteerd met de kleinstequote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:20 schreef Jagärtrut het volgende:
ik was echt verbaasd om over jullie dagplannen van vandaag te lezen. Tot ik een beetje nadacht dat het een feestdag is in NL.
Hier ook, maar alleen hier in huis, onze kleinste is jarig. Vieren we pas zondag, maar toch voor mij een ietwat sentimentele dag.
Ik lust radler maar drink t eigenlijk niet meer. En Liefmans fruitesse lust ik ook maar mag ik niet want zoetstoffenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Drink je eigenlijk wel soms alcoholvrij/arm bier?
Zit opeens te bedenken dat het misschien wel leuk is om dat eens te proberen te brouwen.
Hallo.. COVID belde...quote:Op dinsdag 5 mei 2020 13:47 schreef Myraela het volgende:
Meh, ik ben zo slecht in mezelf vermaken zonder de deur uit te gaan en onder de mensen te zijn.
Eens. Maar toch altijd maar van korte duur, want geen zelfbeheersing als er niemand bij isquote:
Issues met de halslijn van de jurk aan het oplossenquote:
Dan helemaalquote:Op dinsdag 5 mei 2020 14:52 schreef Blues het volgende:
20 minuten op de crosstrainer.
Helemaal geen zin
Ik verveel me ook nooit gelukkig 🤩quote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik verveel me eigenlijk nooit. Dat is geloof ik wel fijn
Ditquote:Op dinsdag 5 mei 2020 15:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik verveel me eigenlijk nooit. Dat is geloof ik wel fijn
Yes! Zelfs mijn man met zijn 2 meter en ver boven de 100kilo zit er dagelijks in.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:sarabi jij hebt toch zo'n improvbad waar je enthousiast over bent? Welke is dat?
Thanks!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yes! Zelfs mijn man met zijn 2 meter en ver boven de 100kilo zit er dagelijks in.
Het is de bath bucket.
Heb ik weer iets gemist van feestboek?quote:
Ik drink doordeweeks alcoholvrij. Pils (Jever fun) of IPA (Bavaria). Een enkele keer zelfs alcoholvrije wijnquote:Op dinsdag 5 mei 2020 12:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Drink je eigenlijk wel soms alcoholvrij/arm bier?
Zit opeens te bedenken dat het misschien wel leuk is om dat eens te proberen te brouwen.
Geen FB:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |