abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2020 @ 20:22:05 #51
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192930221
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, al moeten mogen we ons best afvragen hoelang het nog zinvol is.
Zolang als nodig is. Ik begrijp dergelijke invalshoeken niet echt, het is niet dat men het in Den Haag wel even een leuk experiment vindt om mensen thuis te houden en daar voldoening uit haalt ofzo.
pi_192930223
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:18 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

2,12 dombo.
Sorry, je hebt gelijk...

Gisteren kwam ik nog op 1.62 uit dus maar goed dat ik hem met de cijfers van vandaag nog een keer uitgerekend heb.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:22:50 #53
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192930236
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk...

Gisteren kwam ik nog op 1.62 uit dus maar goed dat ik hem met de cijfers van vandaag nog een keer uitgerekend heb.
Dus vandaag is het gestegen ten opzichte van gisteren?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192930237
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:14 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Je bent niet goed wijs. Italië, Spanje, Griekenland, Bulgarije, Noorwegen, China, zo ongeveer alle landen met relatief zware lockdowns tonen exact hetzelfde aan, dat het wel degelijk effectief is. Je bloedeigen RIVM stelt zelfs dat het té effectief is en onder meer om die reden in Nederland nooit ingevoerd is geweest. Maar blijven volharden als de grote denker en allesweter die je denkt te zijn.
De meeste landen uit je lijstje hebben een hogere besmettingshaard dan NL ondanks strengere lockdown. Leg die eens uit
pi_192930247
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:22 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ziet er goed uit inderdaad
  zondag 3 mei 2020 @ 20:24:17 #56
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192930251
quote:

[..]

Een R0 van 2.1 is onzin, dan zou je wekelijks een verdubbeling van het aantal nieuwe gevallen zien.
are we infinite or am I alone
pi_192930253
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:20 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En anderen houden het weer op twee meter of meer. Tsja.

Afstand heeft altijd effect, zeker op de totale virale lading. Uiteindelijk kan je bij zo'n 95% van de mensen in principe zelfs op hun lip zitten als je dat mocht willen maar het gaat nu net om die paar gevallen te ontwijken die wel een probleem zijn :+

Anderhalve meter is best haalbaar, in vergelijking met de meeste landen zelfs vrij kort. Hier wordt twee meter gehanteerd, op de terrassen die over een paar dagen weer open mogen zelfs 2,5meter tussen de tafels.

Wat in principe ook logisch is omdat je gedurende langere tijd op dezelfde plek zit.
Klopt. Ik denk dat 1 waarheid in deze niet bestaat.

Ik kan me wél voorstellen dat het gedrag van lucht of aerosollen buiten totaal anders is dan binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 20:24:52 ]
pi_192930256
Wel mooi dat al die shoppers van afgelopen weekend het lekker verpesten qua verdere versoepeling de komende tijd (op dat gebied). Bedankt allemaal ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 3 mei 2020 @ 20:26:05 #59
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192930273
quote:
U.S. Secretary of State Michael Pompeo said “enormous evidence” shows the novel coronavirus outbreak began in a laboratory in Wuhan, China, but didn’t provide any proof for his claims.

“I can tell you that there is a significant amount of evidence that this came from that laboratory in Wuhan,” Pompeo said on ABC’s “This Week.” “These are not the first times that we’ve had a world exposed to viruses as a result of failures in a Chinese lab.”

https://www.bloomberg.com(...)ek&utm_medium=social

Deze opmerking verbaasd me wel een beetje...
Moddergooien gaat beginnen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 3 mei 2020 @ 20:26:19 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192930277
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel mooi dat al die shoppers van afgelopen weekend het lekker verpesten qua verdere versoepeling de komende tijd (op dat gebied). Bedankt allemaal ^O^
Want het RIVM kijkt naar het aantal shoppers?

Denk dat ze liever crucialere cijfers bestuderen.
pi_192930278
quote:

[..]

Ja lijkt het wel op, morgen kijk ik wel weer.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:26:57 #62
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192930289
quote:
Dat heb ik ook paar keren de bericht al gelezen op AD.nl
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192930291
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ja lijkt het wel op, morgen kijk ik wel weer.
Bespaar je de moeite. Heb het al voor je uitgerekend met de cijfers van komende week. 3.45. :)
pi_192930292
quote:
Dat is al sinds Pasen aan de gang toch ?! Zonder directe gevolgen lijkt het. Of waar doel je op?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 20:28:01 ]
pi_192930293
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is dan ook niet de lockdown, door velen hier bewierookt, die zorgt voor een daling in besmettingen. Maar schijnbaar is die info niet waar omdat het niet van een viroloog komt.
Misschien hebben ze in Zweedse verpleeghuizen wel mondkapjes of bleven die mensen wel thuis met hoestklachten.
.
pi_192930310
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hadden ze ten tijde van de Spaanse griep ook stadions vol mensen? Concertgebouwen vol mensen? Een economie zoals die van 2 maanden geleden? Ik zeg niet dat een lockdown géén effect heeft maar het aflasten van evenementen en sportwedstrijden met massa’s toeschouwers of zelfs grote vergaderingen zorgt voor een veel groter effect.
ja, er werd alleen wat minder gereisd.
stadions hadden ze al in de romeinse tijd en concertgebouwen ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192930321
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:27 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite. Heb het al voor je uitgerekend met de cijfers van komende week. 3.45. :)
Thanks, komt goed uit want morgen moet ik weer werken, had er eigenlijk de tijd niet voor.

Prima cijfer op zich trouwens, we maakten ons zorgen om niks.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:28:54 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192930325
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:16 schreef _I het volgende:

[..]

Vind je dat jullie een zware lockdown hadden? Had eerder het idee dat jullie snel reageerden en de juiste maatregelen namen m.b.t. reizigers en verdachte gevallen.

Had niet het idee dat je in je huis gevangen zat, toch!?
Nouja, je mocht naar de supermarkten en op een gegeven moment waren ze zelfs van plan dat tot eenmaal per twee dagen te maximaliseren maar dat bleek niet haalbaar zonder de stad vol met militairen te zetten en zover wilde men nu ook weer niet gaan.

Toch : aan de uitgangswegen rondom de grote steden staan politiecontroles die je declaraties controleren. Veel mensen dachten wat leugens op te geven maar wordt momenteel allemaal gecontroleerd en al vele duizenden mensen hebben boetes gekregen die overeenkomen met twee maandsalarissen per overtreding.

Ouderen hebben alleenrecht op supermarkten tot 10:30 en mogen na 12:30 in principe niet meer op straat zijn. Parken waren verboden toegang, sporten was out of question en sommige gemeenten waar een ontsnapte patiënt vandaan kwam zijn hermetisch afgesloten voor twee weken, dus of je daar nu niet woonde en naar buiten wilde of daar wel woonde en terug naar huis wilde. Je kwam er niet meer in of uit.

Heb persoonlijk het geluk dat ik een erg grote tuin met prachtig uitzicht heb maar denk dat ik het anders op een gegeven moment toch wel goed zat was.

Zeker als je je bedenkt dat er hier in de stad met 90.000 inwoners nog steeds maar een kleine 15 besmettingen zijn. Waarvan er geen enkele buiten in de stad opgelopen is. Allemaal doktoren, mensen die in het ziekenhuis lagen of terugkwamen vanuit het buitenland en dus verplicht in quarantaine moesten voor twee weken met de politie die dat tweemaal dagelijks controleert.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192930336
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Want het RIVM kijkt naar het aantal shoppers?

Denk dat ze liever crucialere cijfers bestuderen.
Nee, maar wed maar dat dit mee gaat wegen.. als ‘men’ zonder noemenswaardige versoepeling zich al zo wars gaat gedragen en het ‘blijf thuis’ steeds meer aan hun laars begint te lappen, dan wordt de keuze voor het verlengen van de maatregelen alleen maar makkelijker voor Rutte en co.
pi_192930340
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:39 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten heel tijd lang heel voorzichtig zijn met alles, wat er ook zal gebeuren in deze knotsgekke wereld. Ik neem aan dat iedereen roept maar van: cafés of restaurant/kappers/contactpersonen zo snel mogelijk weer openen, maar dat kan ECHT nog niet. Wellicht beseffen iedereen dat hoe het ernstig is in Nederland gaande is.
Maar in duitsland is het minder ernstig? Winkels open. Mondkapjes verplicht? Wat is het verschil?
Ben benieuwd hoe het gaat ontwikkelen in duitsland. Ik kan me iig aardig ergeren aan het beleid in nederland. Kappers die niet open mogen omdat nederland geen mondkapjes heeft :')

En sws dat wekenlang benadrukken dat mondkapjes zinloos zijn en zelfs het risico op besmetting verhogen. En dat geroep dat mensen niet weten hoe ze een mondkapje moeten gebruiken alsof we een stel kleuters zijn. Ondertussen is een mondkapje in het europees parlement verplicht :D en gaat bijna heel europa aan de mondkappen.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:29:41 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192930342
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja, er werd alleen wat minder gereisd.
stadions hadden ze al in de romeinse tijd en concertgebouwen ook.
Er werden toch behoorlijk wat mensen de wereld over verplaatst zo tegen het einde van WWI...
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192930353
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, maar wed maar dat dit mee gaat wegen.. als ‘men’ zonder noemenswaardige versoepeling zich al zo wars gaat gedragen en het ‘blijf thuis’ steeds meer aan hun laars begint te lappen, dan wordt de keuze voor het verlengen van de maatregelen alleen maar makkelijker voor Rutte en co.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen.
  zondag 3 mei 2020 @ 20:30:25 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192930354
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:29 schreef SOG het volgende:

[..]

Maar in duitsland is het minder ernstig? Winkels open. Mondkapjes verplicht? Wat is het verschil?
Ben benieuwd hoe het gaat ontwikkelen in duitsland. Ik kan me iig aardig ergeren aan het beleid in nederland. Kappers die niet open mogen omdat nederland geen mondkapjes heeft :')

En sws dat wekenlang benadrukken dat mondkapjes zinloos zijn en zelfs het risico op besmetting verhoogd. En dat geroep dat mensen niet weten hoe ze een mondkapje moeten gebruiken alsof we een stel kleuters zijn. Ondertussen is een mondkapje in het europees parlement verplicht :D en gaat bijna heel europa aan de mondkappen.
Daar heeft men wel een enorme flater mee geslagen. Onvergeeflijk bijna.
pi_192930357
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:29 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Er werden toch behoorlijk wat mensen de wereld over verplaatst zo tegen het einde van WWI...
maar niet zoveel als tegenwoordig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192930371
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is al sinds Pasen aan de gang toch ?! Zonder directe gevolgen lijkt het. Of waar doel je op?
Geen ‘directe’ gevolgen qua besmettingen misschien, maar het wordt simpelweg steeds drukker buiten (is nu ook uit metingen gebleken), winkelcentra stroomden vol dit weekend: voldoende reden om te zeggen dat extra voorzichtigheid verlengd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')