abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Miss SHO zaterdag 2 mei 2020 @ 17:56:12 #1
22592 crew  Ole
pi_192909874
En hier weer verder.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 2 mei 2020 @ 17:57:52 #2
22592 crew  Ole
pi_192909911
TT paste niet :P
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192910087
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 17:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat er debiel veel werkdruk is geloof ik meteen. Het zit 'm in dat niet even 30 cm naar rechts gaan als je in een gangpad iemand tegemoet komt lopen. Dat soort dingen. Kost geen extra tijd. Gisteren ook, zo'n gastje dat verschillende keren echt in het midden van de gang ging lopen. Dan snap je het toch niet helemaal :')
Daar heb je gelijk in ;)
pi_192910257
In supermarkten de paden zoveel mogelijk als éénrichtingsverkeer gaan inrichten.
pi_192910289
In het plaatselijke winkelcentrum met bijna 100 winkels zijn de looppaden met ducktape opgedeeld in een linker- en rechterbaan. Iedereen houdt zich er netjes aan.
pi_192910305
In "mijn" Jumbo vandaag wederom geen enorme drukte. Wel een rij van ongeveer 30 meter van mensen die (aan de overkant) de Action ingingen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 20:12:20 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192912153
Was al lichtelijk geïrriteerd want ik had een kleine ruzie gehad met m'n vriendin. Dus ik ga naar de AH, alles prima, karretjes netjes apart (wel gewassen/niet gewassen). Loop ik met die kar naar binnen, ga ik door die automatische eenrichtingsverkeer poortjes en wat gebeurd er, ik loop door het poortje en zo'n fossiel die blijkbaar naar buiten moest (waarom niet als een normaal mens langs de kassa lopen??) probeert zich er tegelijkertijd doorheen te wurmen terwijl ik er nog niet uit ben. Ik zeg er wat van en dan krijg je die typisch bejaarde grote bek terug. Heb hem met m'n kar aan de kant geduwd en meneer droop af. Echt, sommige mensen :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 02-05-2020 20:25:16 ]
  zondag 3 mei 2020 @ 08:36:40 #8
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192921456
quote:
4s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:45 schreef Leonos het volgende:
Was net tering druk in de appie, alle kinderen zijn ook weer gezellig mee en de 1.5 meter boeit niemand.
Genieten O+
Undercover-acteur Tom Waes ontploft in supermarkt. In België al niet veel anders... _O-
pi_192925885
Bij de Lidl waren ze gestopt met de karretjeschoonmaakbewaker die ze braaf uitdeelde. Nee, nu hingen er keukenrollen en gietertjes met ontsmettingsmiddel buiten en moest je zelf je karretje schoonmaken. Karretjes werden teruggebracht en gehaald op dezelfde plek, dus het ging lekker chaotisch.

Iedereen pakt dat gietertje ook vast :')

In de winkel werd er in het gangpad ook geruzied, maar ik kon het zien. Hoorde iemand in ieder geval schreeuwen tegen een ander.

Manmanman :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192925899
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:40 schreef Knipoogje het volgende:
Bij de Lidl waren ze gestopt met de karretjeschoonmaakbewaker die ze braaf uitdeelde. Nee, nu hingen er keukenrollen en gietertjes met ontsmettingsmiddel buiten en moest je zelf je karretje schoonmaken. Karretjes werden teruggebracht en gehaald op dezelfde plek, dus het ging lekker chaotisch.

Iedereen pakt dat gietertje ook vast :')

In de winkel werd er in het gangpad ook geruzied, maar ik kon het zien. Hoorde iemand in ieder geval schreeuwen tegen een ander.

Manmanman :')
Bij de Leidl. Wat verwacht je dan
  Spellchecker zondag 3 mei 2020 @ 14:44:34 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192925932
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 08:36 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Undercover-acteur Tom Waes ontploft in supermarkt. In België al niet veel anders... _O-
Nou wat een geweldige column!
Helpt toch geen reet helaas ....
pi_192926127
Niet bij de supermarkt, wel bij Zuidplein. Er zijn linten gespannen en pijlen op de vloer gezet in welke richting gelopen dient te worden. En toch nog heel veel mensen die tegen de stroom in liepen :{ Of ze zijn gewoon te dom om te poepen, of ze hebben er gewoon schijt aan.
pi_192926166
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet bij de supermarkt, wel bij Zuidplein. Er zijn linten gespannen en pijlen op de vloer gezet in welke richting gelopen dient te worden. En toch nog heel veel mensen die tegen de stroom in liepen :{ Of ze zijn gewoon te dom om te poepen, of ze hebben er gewoon schijt aan.
Rotterdam Zuid kan je wel uitgaan van te dom om te poepen.
pi_192926197
quote:
4s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:08 schreef Leonos het volgende:

[..]

Rotterdam Zuid kan je wel uitgaan van te dom om te poepen.
Het was wel een bepaalde slag mensen zeg maar. Toppunt was wel een vrouw die in het midden van het pad met een kinderwagen liep en aan beide kanten loslopende kinderen. Uiteraard ook tegen de richting in :N
pi_192926404
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het was wel een bepaalde slag mensen zeg maar. Toppunt was wel een vrouw die in het midden van het pad met een kinderwagen liep en aan beide kanten loslopende kinderen. Uiteraard ook tegen de richting in :N
Bij mijn supermarkt lopen altijd jonge mensen tussen 20-40 jaar in het midden van de gangpaden. Tevens als je niet uitkijkt buigen ze over je heen om spullen te pakken als je even iets van onderste plank pakt.

Meestal sjiek geklede mensen; meestal bij wijn en frisdrank gangpaden.

In mijn supermarkt is het juist tegenovergesteld, mensen die eruit zien als armoedzaaier zijn juist degenen die afstand bewaren en keurig wachten totdat anderen iets hebben gepakt voordat zij pakken. Sjiek geklede mensen hebben overal lak aan, dringen zelfs voor bij kassa's :')

Tevens dringen ouderen ook vaak voor bij kassa's, voor de crisis ook al :')
  zondag 3 mei 2020 @ 15:33:08 #16
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192926476
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:28 schreef Yiwei het volgende:

[..]


In mijn supermarkt is het juist tegenovergesteld, mensen die eruit zien als armoedzaaier zijn juist degenen die afstand bewaren en keurig wachten totdat anderen iets hebben gepakt voordat zij pakken. Sjiek geklede mensen hebben overal lak aan, dringen zelfs voor bij kassa's :')

Tevens dringen ouderen ook vaak voor bij kassa's, voor de crisis ook al :')
Klopt.
Zegt niets waar je woont en of je arm bent of rijk. Heeft gewoon met mentaliteit te maken
  zondag 3 mei 2020 @ 15:59:09 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192926802
Belgie: Mondmaskers vanaf dinsdag te koop in supermarkten: prijs onder 1 euro

https://www.hln.be/nieuws(...)der-1-euro~a290feb5/

========================
Dit hoort de volgende stap te zijn voor NL, mondkap verplichten, goedkoop in de super verkopen en alles kan weer open. Daarna is het rustig afwachten totdat de vaccins beschikbaar zijn.
pi_192927260
In mij AH is het al wekenlang zo druk alsof het Kerst is of zo. Voor de Corona waren er tijden dat het rustig was, maar nu is het tot nu toe altijd stampvol. Enorm lange rijen in de gangpaden voor de kassa’s. Als je dus dingen nodig hebt van die paden moet je steeds in die rij gaan staan, want iedereen staat in het midden. Je kunt er niet langs of je moet je er langs wurmen. En dan heb je zelfs fysiek contact.
Plotseling ook hele groepen jongeren die gillend van het lachen overal doorheen rennen wat ik voor de Corona nog nooit heb gezien. Ook alle andere winkels zijn afgeladen. De drogist met gangpaden van iets van 80 cm. Vol. Het personeel staat pontificaal uit te pakken zodat je er zowat overheen moet klimmen. Mensen die uitgebreid 100 vragen stellen over een kam of een elastiekje waardoor er een stuwmeer ontstaan van mensen die op 5 mm. van elkaar af staan. Mensen die ineens met cash betalen bij de kassa en heel moeilijk staan te tellen of ze wel goed hebben teruggekregen.
Bij de kippenboer stond een rij van minstens 30 mensen...

Waarom?? Of komt het doordat boodschappen doen nu nog het enige uitje is en niemand meer uit eten of naar de kapper kan?
Ik ben telkens verbijsterd. En ja.. ik loop er ook.. maar waar komen ineens al die mensen vandaan?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_192927888
Ben al een week niet meer geweest maar de laatste keer viel het me op dat er wel gel is om je handen te ontsmetten, maar niemand controleert of je die ook gebruikt. Het is weer eens m.n. de categorie 65+ die gewoon doorloopt. Dan ben je toch weer heel blij dat je thuisblijft om de levens van die mensen te redden.
pi_192927919
Gisteren een man (65+) tot twee maal erop moeten wijzen dat hij afstand moest houden.
pi_192927946
Ik bestel voortaan wel online. Opbokken met dat pleurisvolk.
pi_192928603
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:47 schreef Injetta het volgende:
In mij AH is het al wekenlang zo druk alsof het Kerst is of zo. Voor de Corona waren er tijden dat het rustig was, maar nu is het tot nu toe altijd stampvol. Enorm lange rijen in de gangpaden voor de kassa’s. Als je dus dingen nodig hebt van die paden moet je steeds in die rij gaan staan, want iedereen staat in het midden. Je kunt er niet langs of je moet je er langs wurmen. En dan heb je zelfs fysiek contact.
Plotseling ook hele groepen jongeren die gillend van het lachen overal doorheen rennen wat ik voor de Corona nog nooit heb gezien. Ook alle andere winkels zijn afgeladen. De drogist met gangpaden van iets van 80 cm. Vol. Het personeel staat pontificaal uit te pakken zodat je er zowat overheen moet klimmen. Mensen die uitgebreid 100 vragen stellen over een kam of een elastiekje waardoor er een stuwmeer ontstaan van mensen die op 5 mm. van elkaar af staan. Mensen die ineens met cash betalen bij de kassa en heel moeilijk staan te tellen of ze wel goed hebben teruggekregen.
Bij de kippenboer stond een rij van minstens 30 mensen...

Waarom?? Of komt het doordat boodschappen doen nu nog het enige uitje is en niemand meer uit eten of naar de kapper kan?
Ik ben telkens verbijsterd. En ja.. ik loop er ook.. maar waar komen ineens al die mensen vandaan?
Heel herkenbaar, wat mij is opgevallen is dat er in mijn supermarkt mensen heel weinig kopen.

Wekenlang zie ik al dat ik de enige ben die week boodschappen doe. De rest koopt een croissant en een blikje frisdrank, of een fles wijn en een pak koek, of kwark met pakje ham, enz.

In het begin mijzelf druk gemaakt dat ik niet aan groente en fruit kan komen. Dat de bananen altijd uitverkocht zijn, enz. Dit bleek nergens voor nodig te zijn.

In de supermarkten ook haast geen groente en fruit in iemands mandje gezien, of op de kassaband.

Vaak genoeg mijzelf afgevraagd waar mensen op leven. Lijkt wel alsof mensen zichzelf niet kunnen vermaken, en zo elk gezinslid om de beurt boodschappen gaat doen ofzo.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:05:06 #23
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_192929155
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Bij de Leidl. Wat verwacht je dan
Bij zulke winkels heb ik dus handschoentjes aan ..altijd handig.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_192929938
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:47 schreef Injetta het volgende:
In mij AH is het al wekenlang zo druk alsof het Kerst is of zo. Voor de Corona waren er tijden dat het rustig was, maar nu is het tot nu toe altijd stampvol. Enorm lange rijen in de gangpaden voor de kassa’s. Als je dus dingen nodig hebt van die paden moet je steeds in die rij gaan staan, want iedereen staat in het midden. Je kunt er niet langs of je moet je er langs wurmen. En dan heb je zelfs fysiek contact.
Plotseling ook hele groepen jongeren die gillend van het lachen overal doorheen rennen wat ik voor de Corona nog nooit heb gezien. Ook alle andere winkels zijn afgeladen. De drogist met gangpaden van iets van 80 cm. Vol. Het personeel staat pontificaal uit te pakken zodat je er zowat overheen moet klimmen. Mensen die uitgebreid 100 vragen stellen over een kam of een elastiekje waardoor er een stuwmeer ontstaan van mensen die op 5 mm. van elkaar af staan. Mensen die ineens met cash betalen bij de kassa en heel moeilijk staan te tellen of ze wel goed hebben teruggekregen.
Bij de kippenboer stond een rij van minstens 30 mensen...

Waarom?? Of komt het doordat boodschappen doen nu nog het enige uitje is en niemand meer uit eten of naar de kapper kan?
Ik ben telkens verbijsterd. En ja.. ik loop er ook.. maar waar komen ineens al die mensen vandaan?
Welke buurt woon jij? :')

Kan je je dochter niet thuis laten?

[ Bericht 18% gewijzigd door trein2000 op 03-05-2020 21:04:00 ]
pi_192930751
Al het bloem op. En een verbod om meer dan 2 meelproducten te kopen!

Wat is dit nu weer?

Verder wel ok, neem nu weer mijn zoontje mee.
pi_192931001
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:51 schreef skrn het volgende:
Al het bloem op. En een verbod om meer dan 2 meelproducten te kopen!

Wat is dit nu weer?

Verder wel ok, neem nu weer mijn zoontje mee.
Die neem ik ook altijd mee, heeft hij tenminste nog een uitje.
  Moderator / Miss SHO zondag 3 mei 2020 @ 21:04:26 #27
22592 crew  Ole
pi_192931029
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:51 schreef skrn het volgende:
Al het bloem op. En een verbod om meer dan 2 meelproducten te kopen!

Wat is dit nu weer?

Verder wel ok, neem nu weer mijn zoontje mee.
Is bijna altijd uitverkocht. Vandaar!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192931327
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Die neem ik ook altijd mee, heeft hij tenminste nog een uitje.
Pas maar op wat je zegt, veel users hier zijn het daar niet mee eens, zo heb ik al ondervonden.
pi_192933073
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:37 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]


Zoals ik zie, lekker met mijn kind geweest. En ik vind dat er veel stellen zijn met ieder een winkelwagen, lekker de boel ophouden en paden blokkeren.

Dat is niet helemaal de bedoeling vind ik. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door capricia op 03-05-2020 23:17:08 ]
pi_192934387
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:02 schreef skrn het volgende:

[..]

Zoals ik zie, lekker met mijn kind geweest. En ik vind dat er veel stellen zijn met ieder een winkelwagen, lekker de boel ophouden en paden blokkeren.

Dat is niet helemaal de bedoeling vind ik. :{
Waarom jij met je kind en ik niet met mijn partner?
dag
pi_192935616
Hier bij de plaatselijke Jumbo iedereen druk bezig met ontsmetten van de karretjes om vervolgens de zelfscanners vast te pakken die iedereen in z'n handen heeft gehad (en niet worden gedesinfecteerd) :'(
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_192937747
Gister naar supermarkt geweest (Jumbo). Was daar niks aan de hand maar letterlijk het hele plein zat vol met mensen en dan met name ouderen. Heb het idee dat veel mensen de coronaregels zat zijn. Ook echt hele gezinnen op bankjes.
  maandag 4 mei 2020 @ 10:23:09 #33
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192937748
Off topic is verwijderd.
Spoilers!
pi_192938171
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom jij met je kind en ik niet met mijn partner?
^O^
pi_192938492
Vanmorgen om 8 uur naar de Jumbo, karretjes worden ontsmet, rustig, personeel vriendelijk en 2 trays halve liters Amstel voor nog geen 2 tientjes.

Mij hoor je niet klagen. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Zalmslaatje op 04-05-2020 12:39:39 ]
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192938557
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:17 schreef skrn het volgende:

[..]

Pas maar op wat je zegt, veel users hier zijn het daar niet mee eens, zo heb ik al ondervonden.
Mij persoonlijk maakt het geen reet uit maar het wordt door el minister presidente specifiek benoemd en afgeraden. Ga alleen winkelen, maak er geen uitje van met je kinderen. Als je dan alsnog je kinderen meeneemt naar de winkel als vorm van uitje kun je opmerkingen verwachten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 11:19:49 ]
pi_192938613
quote:
4s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

Welke buurt woon jij? :')

Kan je je dochter niet thuis laten?
Ik woon niet in een gegoede buurt zeg maar... Ik ga uitwijken naar een andere buurt voor de boodschappen. Kijken of dat ‘beter’ is.

En... ik heb geen dochter. Doe mijn boodschappen alleen. Vind het nu echt geen pretje. Vond ik al nooit, maar nu vind ik het echt heel vervelend. Bestellen is geen optie, pas na 3 weken is er plek. Dan moet je nu ineens gaan inschatten wat je over 3 weken nodig hebt. Maar ja.... is misschien toch een alternatief.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 11:19:48 #38
236264 crew  capricia
pi_192938669
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom jij met je kind en ik niet met mijn partner?
Omdat je partner niet in het winkelwagentje blijft zitten?
Definitely not CIA
pi_192938677
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:15 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik woon niet in een gegoede buurt zeg maar... Ik ga uitwijken naar een andere buurt voor de boodschappen. Kijken of dat ‘beter’ is.

En... ik heb geen dochter. Doe mijn boodschappen alleen. Vind het nu echt geen pretje. Vond ik al nooit, maar nu vind ik het echt heel vervelend. Bestellen is geen optie, pas na 3 weken is er plek. Dan moet je nu ineens gaan inschatten wat je over 3 weken nodig hebt. Maar ja.... is misschien toch een alternatief.
je kunt de bestelling, althans bij de appie, nog tot 12 uur van te voren aanpassen, dus bestel wat flessen champagne, dan zit je aan het minimum bedrag en verander dat tegen de tijd dat het zover is.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 11:22:03 #40
236264 crew  capricia
pi_192938707
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:15 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik woon niet in een gegoede buurt zeg maar... Ik ga uitwijken naar een andere buurt voor de boodschappen. Kijken of dat ‘beter’ is.

En... ik heb geen dochter. Doe mijn boodschappen alleen. Vind het nu echt geen pretje. Vond ik al nooit, maar nu vind ik het echt heel vervelend. Bestellen is geen optie, pas na 3 weken is er plek. Dan moet je nu ineens gaan inschatten wat je over 3 weken nodig hebt. Maar ja.... is misschien toch een alternatief.
AH..die tijdsloten komen random vrij.
Dus kijk gewoon een paar keer per dag even in die app. Meestal komt er echt wel een plekje vrij.
En zorg dat je je al wat in je mandje hebt liggen.
Definitely not CIA
pi_192938793
Wij doen vaak boodschappen op de fiets, neem ik mijn man niet mee houdt dat dus ik dat ik 4 keer per week de winkel in moet, neem ik hem wel mee dan is dat 2 keer.
Ieder een eigen winkelwagentje, hij richting de zuivel en ik doe de vlees en groente. Bij de kassa komen we mekaar weer tegen, leggen alles op de band, hij pakt in en ik betaal
Maar hier is het wel rustig bij de supermarkten, supermarkten die de winkelwagentjes niet schoonmaken daar kom ik niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sorella op 04-05-2020 11:33:05 ]
pi_192938858
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:15 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ik woon niet in een gegoede buurt zeg maar... Ik ga uitwijken naar een andere buurt voor de boodschappen. Kijken of dat ‘beter’ is.

En... ik heb geen dochter. Doe mijn boodschappen alleen. Vind het nu echt geen pretje. Vond ik al nooit, maar nu vind ik het echt heel vervelend. Bestellen is geen optie, pas na 3 weken is er plek. Dan moet je nu ineens gaan inschatten wat je over 3 weken nodig hebt. Maar ja.... is misschien toch een alternatief.
Zelf woon ik ook niet in de beste buurt (voornamelijk Surinaams, Antilliaans en West Afrikaans) maar als ik mijn buurt met blanken of moslim wijken vergelijk lijkt men zich hier veel meer bewust van afstand houden en hygiëne. :)

En voor 10 uur 's morgens hoef je al helemaal niet bang te zijn dat je iemand tegenkomt. :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192939000
het ligt er ook heel erg aan merk ik wanneer je naar de super gaat. Ik ga zelf altijd op dinsdagmorgen voor 10.00 uur dan doe ik gelijk de boodschappen voor de hele week plus die van mijn vader. Het is dan echt een stuk rustiger. En ik ga tegenwoordig altijd naar de Jumbo daar hebben ze de boel goed voor elkaar qua hygiene
pi_192939809
Ik snap dat winkelkarretjes gedoe niet eigenlijk er staan altijd ruim voldoende buiten, je kan toch ook gewoon een teller bij de ingang neerzetten wat bijhoud hoeveel aanwezig zijn.

Echt afstand houden met een winkelkar nou nee gebeurd nog steeds niet, mensen gaan er nog met creatieve manieren mee om zoals bij de winkelkar weglopen of achter je aan zeulen om toch even bij dat ene schap te komen.
pi_192939833
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Evertjan het volgende:
het ligt er ook heel erg aan merk ik wanneer je naar de super gaat. Ik ga zelf altijd op dinsdagmorgen voor 10.00 uur dan doe ik gelijk de boodschappen voor de hele week plus die van mijn vader. Het is dan echt een stuk rustiger. En ik ga tegenwoordig altijd naar de Jumbo daar hebben ze de boel goed voor elkaar qua hygiene
Hier precies zo gewoon op gekke tijden gaan is het altijd rustig of rond etenstijd.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 12:37:42 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192939917
Het beste is voor 10:00 uur gaan meestal of na 20:00 uur. Nadeel van 20:00 is dat sommige dingen eventueel op zijn, voordeel van voor 10:00 uur is dat de meeste tokkies nog slapen.
pi_192941067
Ik vertik het nog om een supermarkt in te gaan omdat mensen gewoon schijt aan de maatregelen hebben. Overal prachtige posters en ik hoef geen muntje meer in mn kar te doen, maar om tussen de mensenmassa van in en uitlopende mensen door te komen én de 1,5 meter afstand te houden is onmogelijk in mijn lokale AH. Verder iedereen braaf met een kar maar deze lekker centraal laten staan zodat je lekker wendbaar bent. Waarom mogen jongeren 1 voor 1 een blikje RedBull en een frikandelbroodje komen halen?

Ik heb een aantal mensen er op aangesproken vandaag, maar die kijken zo verdwaasd dat ik gewoon maar weer ga bestellen ondanks de veel te dure producten.
pi_192941186
Mensen hier die zich druk maken over schoongemaakte wagentjes maar dan weer wel meermaals per week zich onder de mensen begeven omdat voor 1 week boodschappen doen zogenaamd voor hun niet mogelijk is. _O-

Die schoongemaakte wagentjes maakt me niets uit, gewoon na een winkelsessie je handen wassen en klaar. De grootste besmettingenskans is en blijft alsnog door de lucht en niet door indirect contact.
pi_192941359
in de lokale kleinere supermarkt (IGA) echt ideaal, vooral als je rond een uurtje of 6 gaat, ik was van de week de enige in de hele supermarkt en alles weer op voorraad.

vorige week naar de grotere woolworths geweest, wat een drukke chaos daar, echt niet fijn.
ze laten wel een bepaald aantal personen binnen maar nog veel te druk.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 4 mei 2020 @ 14:04:21 #50
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192941409
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef Basp1 het volgende:
Die schoongemaakte wagentjes maakt me niets uit, gewoon na een winkelsessie je handen wassen en klaar. De grootste besmettingskans is en blijft alsnog door de lucht en niet door indirect contact.
Ja, ik pak ook nog gewoon een kar uit het rek en stop er een eigen muntje in...
Daarna doe ik gewoon mijn boodschapjes... (En in gangpaden doen we niet moeilijk en lopen we gewoon langs elkaar heen met de kar... niemand loopt te zeiken erover!)
Handen wassen thuis doe ik meer omdat de achterklep van mijn auto vies is... :D
pi_192942368
Ben net voor het eerst sinds het begin van de lockdown maar eens op een 'druk' tijdstip (middag) geweest. Jumbo. Ook een ervaring op zich. Waar de AH een pompje met handgel heeft, daar heeft de Jumbo buiten een hele wastafel met water en zeep geïnstalleerd met dranghekken zodat je er langs wordt geleid. Of je kunt er gewoon omheen lopen zodat je naar binnen kunt zonder je handen te wassen. Er controleert toch niemand, dus 3x raden wat alle klanten doen...

Supermarkt tijdens een druk tijdstip, denk je dat er iemand anderhalve meter afstand houdt? Are you kidding me? Het hele beleid is een lachtertje, bedacht door raamambtenaren die zelf lekker thuis werken en alles laten bezorgen. En dan ben ik nog blij dat ik rond 14u ben gegaan en niet 17u of zo.

Heb nu ook voor het eerst meegemaakt dat alle kassa's open zijn. Dan sta je keurig achter je lijn op 1,5m van de persoon voor je, maar op 0,5m van degene in de rij naast je. Er is wel een soort zeil tussen de loopbanden aangebracht maar dat loopt niet door de hele rij. Gelukkig heeft onderzoek van Jaap van Dissel uitgewezen dat het virus zich alleen verticaal en naar voren verspreidt, niet horizontaal, dus de obese, zichtbaar kwetsbare mevrouw in scootmobiel naast mij hoeft nergens bang voor te zijn.

Het is vandaag 4 mei, in principe een werkdag, maar kan me voorstellen dat veel mensen vrij zijn plus veel studenten en pensionado's. Het is overal op straat druk genoeg dat 1,5m absoluut onmogelijk is. Auto's en vrachtwagens op de stoep. Mensen die keurig met 1,5m er tussen in de rij staan om een kleinere winkel binnen te mogen, waar jij echter absoluut niet met 1,5m afstand langs kunt. Ja je kunt het fietspad op maar dan heb je weer fietsers en hardlopers waar je volgens de NPO-virologen minstens 20m afstand van moet houden, of was het 50? Ikke niet begrijpselen.

Uit deze puur anecdotische ervaring durf ik wel de voorspelling te doen dat de anderhalvemetersamenleving een doodgeboren kindje is, en dat is maar goed ook. Ja het werkt als iedereen thuis blijft, maar dat zou met het Nieuwe Normaal niet meer nodig zijn. Laten we gewoon kappen met deze onzin en afspreken dat iedereen die bang is voor het virus gewoon een mondkapje op doet. Of liever nog in top tot teen in een hazmat-pak, wordt ook leuk in de zomer. En voor de rest gewoon normaal doen. En wie dat niet wil doet maar z'n boodschappen om 8 uur 's ochtends en kan verder lekker thuis blijven.

Er is simpelweg no way in hell dat dit gaat werken. Ik las ergens de voorspelling dat er straks een tweedeling in de maatschappij komt tussen de doorlopers en de aandekantspringers. Ik ga niet actief de persoonlijke ruimte van iemand opzoeken maar 1,5m gaat echt niet gebeuren. Over een paar maand heeft iedereen een paar keer iemand op minder dan 1,5 gepasseerd, zich gerealiseerd dat hij of zij niet is doodgegaan, en kunnen we weer normaal doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vasilevski op 04-05-2020 15:48:54 ]
pi_192942706
Vanmorgen rond 10 uur bij de AH XL geweest hier. Een oase van rust en zeeën van ruimte, ik denk dat er nog geen 20 klanten binnen waren. Heerlijk.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_192943544
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:17 schreef Vasilevski het volgende:
Laten we gewoon kappen met deze onzin en afspreken dat iedereen die bang is voor het virus gewoon een mondkapje op doet.
Mondkapjes zijn nauwelijks te krijgen. Waar wil je die vandaan halen?
pi_192943639
Mensen aan de kassa bij AH vandaag zeikstralen tegen de caissière waarom de huishoudbakjeszegels wel worden uitgegeven en de koopzegels niet. FYI huishuidbakjeszegels zijn stickertjes en aan die koopzegels moet je likken om ze te plakken. Ik vind het echt verontrustend hoe dom sommige mensen zijn hoor.
  maandag 4 mei 2020 @ 16:35:33 #55
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192943652
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:29 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Mondkapjes zijn nauwelijks te krijgen. Waar wil je die vandaan halen?
De Hema.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192943702
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:35 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

De Hema.
Ik zie daar nergens mondkapjes. Maar goed, het topic ging over de supermarkt. Al weken niet meer geweest :D Misschien vanavond toch eens gaan. De online super had een paar producten niet :(
  maandag 4 mei 2020 @ 16:40:17 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192943750
Zijn de supers morgen wel gewoon open? Ik vergeet altijd hoe dat zit op 5 mei

:@
  maandag 4 mei 2020 @ 16:41:20 #58
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192943767
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen aan de kassa bij AH vandaag zeikstralen tegen de caissière waarom de huishoudbakjeszegels wel worden uitgegeven en de koopzegels niet. FYI huishuidbakjeszegels zijn stickertjes en aan die koopzegels moet je likken om ze te plakken. Ik vind het echt verontrustend hoe dom sommige mensen zijn hoor.
Je MOET helemaal niet likken als je dat niet wil. Een vochtige spons werkt ook.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 4 mei 2020 @ 16:41:32 #59
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192943774
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:37 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik zie daar nergens mondkapjes. Maar goed, het topic ging over de supermarkt. Al weken niet meer geweest :D Misschien vanavond toch eens gaan. De online super had een paar producten niet :(
Je stelt een vraag over waar iets te halen valt, maar beperkt impliciet de mogelijke antwoordopties tot 'de supermarkt'.

Topvragen stel jij zeg.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192943775
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn de supers morgen wel gewoon open? Ik vergeet altijd hoe dat zit op 5 mei

:@
Volgens mij is de boel elke 5 jaar dicht/vrij, dat is morgen dus het geval. Supers zijn wel open.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192943840
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:41 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Volgens mij is de boel elke 5 jaar dicht/vrij, dat is morgen dus het geval. Supers zijn wel open.
Eéns in de 5 jaar is het een officiële feestdag, dit jaar ook.
dag
pi_192943872
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Eéns in de 5 jaar is het een officiële feestdag, dit jaar ook.
Lekker met z'n allen naar het.. oh..

Hier was het rond 12.00 lekker rustig in de grote AH. Op één gangpad na, waar iedereen op elkaar stond te wachten :') Loop dan door en ga een paar minuten later nog eens proberen denk ik dan 8)7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192943895
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Je MOET helemaal niet likken als je dat niet wil. Een vochtige spons werkt ook.
Ok ok. Maar dan nog, een beetje tegen een caissière zeuren terwijl ze daar in Zaandam alles bepalen. Uiteraard is het wel lekker makkelijk om tegen zo'n vrouw tekeer te gaan. Vind het maar kansloos.
  maandag 4 mei 2020 @ 16:49:11 #64
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192943945
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ok ok. Maar dan nog, een beetje tegen een caissière zeuren terwijl ze daar in Zaandam alles bepalen. Uiteraard is het wel lekker makkelijk om tegen zo'n vrouw tekeer te gaan. Vind het maar kansloos.
Is ook kansloos. Die caissières voeren ook alleen maar het nutteloze opgelegde beleid uit. En ze gaan jou heus niet vertellen dat ze het er ook niet mee eens zijn want dat wordt dan een negatieve aantekening in hun dossier.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 4 mei 2020 @ 17:05:18 #65
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192944191
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:17 schreef Vasilevski het volgende:

Uit deze puur anecdotische ervaring durf ik wel de voorspelling te doen dat de anderhalvemetersamenleving een doodgeboren kindje is, en dat is maar goed ook. Ja het werkt als iedereen thuis blijft, maar dat zou met het Nieuwe Normaal niet meer nodig zijn. Laten we gewoon kappen met deze onzin en afspreken dat iedereen die bang is voor het virus gewoon een mondkapje op doet. Of liever nog in top tot teen in een hazmat-pak, wordt ook leuk in de zomer. En voor de rest gewoon normaal doen.
Weer één die het niet begrijpt. Mondkapjes helpen, maar vooral omdat ze de besmettelijkheid van besmette mensen beperken.

IEDEREEN moet die dingen dus op, wil het effect hebben, en willen we de maatschappij weer enigszins normaal open kunnen gooien.

"Mondkapjes alleen voor bange mensen", of "draag lekker zelf mondkapjes als je dat zo graag wilt", reken ik tot de minst intelligente uitspraken die hier telkens weer herhaald worden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 4 mei 2020 @ 17:07:10 #66
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192944224
Mensen zijn niet "besmet", ze hebben een virus opgelopen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192945189
Ik kom meestal bij een kleine Spar, en mensen snappen nog steeds niet dat je voor 1 boodschap ook een mandje moet pakken, maar wel elke keer in discussie gaan met personeel, Nederland het land van: Ja maar....

|:( |:( |:(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192945447
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:09 schreef Charlies het volgende:

[..]

|:( lekker belangrijk wat voor geloof iemand heeft in de supermarkt...
Eens.
  Moderator / Miss SHO maandag 4 mei 2020 @ 18:32:04 #69
22592 crew  Ole
pi_192945548
Nou! er blijven figuren, wat voor afkomst dan ook die denken dat afspraken voor hun niet gelden o|O
Zie ook TT
Echt doe niet zo moeilijk!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192945756
Bij ons worden de karretjes niet meer schoongemaakt door het personeel behalve als het niet druk is en zelf kan je dat ook niet doen.

Tot zover de bezorgdheid van Dirk voor onze gezondheid.
pi_192945884
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:42 schreef macca728 het volgende:
Bij ons worden de karretjes niet meer schoongemaakt door het personeel behalve als het niet druk is en zelf kan je dat ook niet doen.

Tot zover de bezorgdheid van Dirk voor onze gezondheid.
Of ze krijgen een hoop gezeik van klanten dat ze de karren niet goed schoonmaken. Dat ze gewoon denken, bekijk het met jullie winkelwagens, maak ze zelf maar schoon. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, klanten worden steeds chagerijniger.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-05-2020 19:54:47 ]
pi_192945924
Ik heb niemand zien zeuren over het schoonmaken, nu wel over het niet schoonmaken.

Al worden ze inderdaad slecht schoongemaakt want het personeel neemt het totaal niet serieus lijkt het.
pi_192945962
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen aan de kassa bij AH vandaag zeikstralen tegen de caissière waarom de huishoudbakjeszegels wel worden uitgegeven en de koopzegels niet. FYI huishuidbakjeszegels zijn stickertjes en aan die koopzegels moet je likken om ze te plakken. Ik vind het echt verontrustend hoe dom sommige mensen zijn hoor.
Het gaat toch juist om het feit dat je die zegels moet geven aan klanten, contactmoment dus.
Dan maakt het niet uit welke zegels het zijn natuurlijk.

en die zegels hoef je inderdaad niet perse te likken maar dat kan je ook de volgende dag doen als het virus toch wel dood moet zijn op die zegels.
pi_192946006
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:50 schreef macca728 het volgende:
Ik heb niemand zien zeuren over het schoonmaken, nu wel over het niet schoonmaken.

Al worden ze inderdaad slecht schoongemaakt want het personeel neemt het totaal niet serieus lijkt het.
Ik heb er meerdere gelezen in dit topic.
pi_192946043
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het gaat toch juist om het feit dat je die zegels moet geven aan klanten, contactmoment dus.
Dan maakt het niet uit welke zegels het zijn natuurlijk.

en die zegels hoef je inderdaad niet perse te likken maar dat kan je ook de volgende dag doen als het virus toch wel dood moet zijn op die zegels.
Wij hebben helemaal geen contactmoment. Alles wordt neergelegd en daarna gepakt.
  Spellchecker maandag 4 mei 2020 @ 18:59:53 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192946128
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen aan de kassa bij AH vandaag zeikstralen tegen de caissière waarom de huishoudbakjeszegels wel worden uitgegeven en de koopzegels niet. FYI huishuidbakjeszegels zijn stickertjes en aan die koopzegels moet je likken om ze te plakken. Ik vind het echt verontrustend hoe dom sommige mensen zijn hoor.
Mensen likken die koopzegels?!
  maandag 4 mei 2020 @ 19:06:20 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192946237
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:59 schreef maily het volgende:
Mensen likken die koopzegels?!
Mijn moeder gebruikte daarvoor al een natte spons in 1980.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 4 mei 2020 @ 19:17:18 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192946428
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:17 schreef Vasilevski het volgende:
Ben net voor het eerst sinds het begin van de lockdown maar eens op een 'druk' tijdstip (middag) geweest. Jumbo. Ook een ervaring op zich. Waar de AH een pompje met handgel heeft, daar heeft de Jumbo buiten een hele wastafel met water en zeep geïnstalleerd met dranghekken zodat je er langs wordt geleid. Of je kunt er gewoon omheen lopen zodat je naar binnen kunt zonder je handen te wassen. Er controleert toch niemand, dus 3x raden wat alle klanten doen...

Supermarkt tijdens een druk tijdstip, denk je dat er iemand anderhalve meter afstand houdt? Are you kidding me? Het hele beleid is een lachtertje, bedacht door raamambtenaren die zelf lekker thuis werken en alles laten bezorgen. En dan ben ik nog blij dat ik rond 14u ben gegaan en niet 17u of zo.

Heb nu ook voor het eerst meegemaakt dat alle kassa's open zijn. Dan sta je keurig achter je lijn op 1,5m van de persoon voor je, maar op 0,5m van degene in de rij naast je. Er is wel een soort zeil tussen de loopbanden aangebracht maar dat loopt niet door de hele rij. Gelukkig heeft onderzoek van Jaap van Dissel uitgewezen dat het virus zich alleen verticaal en naar voren verspreidt, niet horizontaal, dus de obese, zichtbaar kwetsbare mevrouw in scootmobiel naast mij hoeft nergens bang voor te zijn.

Het is vandaag 4 mei, in principe een werkdag, maar kan me voorstellen dat veel mensen vrij zijn plus veel studenten en pensionado's. Het is overal op straat druk genoeg dat 1,5m absoluut onmogelijk is. Auto's en vrachtwagens op de stoep. Mensen die keurig met 1,5m er tussen in de rij staan om een kleinere winkel binnen te mogen, waar jij echter absoluut niet met 1,5m afstand langs kunt. Ja je kunt het fietspad op maar dan heb je weer fietsers en hardlopers waar je volgens de NPO-virologen minstens 20m afstand van moet houden, of was het 50? Ikke niet begrijpselen.

Uit deze puur anecdotische ervaring durf ik wel de voorspelling te doen dat de anderhalvemetersamenleving een doodgeboren kindje is, en dat is maar goed ook. Ja het werkt als iedereen thuis blijft, maar dat zou met het Nieuwe Normaal niet meer nodig zijn. Laten we gewoon kappen met deze onzin en afspreken dat iedereen die bang is voor het virus gewoon een mondkapje op doet. Of liever nog in top tot teen in een hazmat-pak, wordt ook leuk in de zomer. En voor de rest gewoon normaal doen. En wie dat niet wil doet maar z'n boodschappen om 8 uur 's ochtends en kan verder lekker thuis blijven.

Er is simpelweg no way in hell dat dit gaat werken. Ik las ergens de voorspelling dat er straks een tweedeling in de maatschappij komt tussen de doorlopers en de aandekantspringers. Ik ga niet actief de persoonlijke ruimte van iemand opzoeken maar 1,5m gaat echt niet gebeuren. Over een paar maand heeft iedereen een paar keer iemand op minder dan 1,5 gepasseerd, zich gerealiseerd dat hij of zij niet is doodgegaan, en kunnen we weer normaal doen.
Amen.

Ik heb het al eerder geschreven, maar de echte wereld is nu eenmaal geen schaakspel waarin mensen stukken zijn die om de beurt een stap mogen zetten volgens een vooraf gesteld setje regels. De echte wereld is dynamisch, die kun je niet op deze manier (blijven) reguleren. Bovendien is het veelal schijnveiligheid, voortkomend uit een soort angst om de 'controle' te verliezen over een bepaalde situatie.
pi_192946564
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 19:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mijn moeder gebruikte daarvoor al een natte spons in 1980.
Bwoaahh lekker hoor.
pi_192947290
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 18:59 schreef maily het volgende:

[..]

Mensen likken die koopzegels?!
Ik geef toe dat mijn post te kort door de bocht was :) Maar ja, er zijn mensen die aan die zegels likken ja.
  Spellchecker maandag 4 mei 2020 @ 20:56:35 #81
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192948759
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik geef toe dat mijn post te kort door de bocht was :) Maar ja, er zijn mensen die aan die zegels likken ja.
Brrr .... ook zonder corona ....
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2020 @ 23:06:21 #82
88815 The_Emotion
98.3
pi_192951509
Ik merk dat de huismerken frisdrank niet meer in de schappen staan.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_192951684
quote:
13s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:41 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Je stelt een vraag over waar iets te halen valt, maar beperkt impliciet de mogelijke antwoordopties tot 'de supermarkt'.

Topvragen stel jij zeg.
Feit blijft: mondkapjes zijn in Nederland zo goed als niet te krijgen. Je schiet met wat losse flodders. En dan kunnen we net zo goed weer terug on topic.

En ik val @SillyWalks bij. Mondkapjes zijn er niet om jezelf te beschermen, maar anderen. Iedereen moet ze dragen, anders heeft het geen enkele zin.
  maandag 4 mei 2020 @ 23:22:01 #84
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192951736
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:18 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Feit blijft: mondkapjes zijn in Nederland zo goed als niet te krijgen. Je schiet met wat losse flodders. En dan kunnen we net zo goed weer terug on topic.

En ik val @:Sillywalks bij. Mondkapjes zijn er niet om jezelf te beschermen, maar anderen. Iedereen moet ze dragen, anders heeft het geen enkele zin.
Ja zie maar eens een Hema in de buurt te vinden inderdaad, onbegonnen werk.

En als je zo geilt op on topic blijven kopen we voor de zoveelste ‘ben al tijden niet geweest’ post ook niet echt veel he.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192951964
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:18 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Feit blijft: mondkapjes zijn in Nederland zo goed als niet te krijgen. Je schiet met wat losse flodders. En dan kunnen we net zo goed weer terug on topic.

En ik val @:Sillywalks bij. Mondkapjes zijn er niet om jezelf te beschermen, maar anderen. Iedereen moet ze dragen, anders heeft het geen enkele zin.
België heeft mondkapjes verplicht gesteld en heeft er 300 miljoen(!) in bestelling staan.
Dat moet in NL ook gaan kunnen..
dag
  dinsdag 5 mei 2020 @ 01:09:29 #86
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192952739
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:41 schreef Peter het volgende:

[..]

België heeft mondkapjes verplicht gesteld en heeft er 300 miljoen(!) in bestelling staan.
Dat moet in NL ook gaan kunnen..
Ik ben het met je eens dat voor bepaalde beroepsgroepen alsmede voor hypochonders die dingen best beschikbaar mogen komen. Maar niet om ze te verplichten voor iedereen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192952847
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen aan de kassa bij AH vandaag zeikstralen tegen de caissière waarom de huishoudbakjeszegels wel worden uitgegeven en de koopzegels niet. FYI huishuidbakjeszegels zijn stickertjes en aan die koopzegels moet je likken om ze te plakken. Ik vind het echt verontrustend hoe dom sommige mensen zijn hoor.
Je kunt toch gewoon zeggen dat ze er de komende week (nog) niet aan moeten likken?

Ik vond het ook vreemd toen mijn moeder het zei. Sowieso vind ik het vreemd dat die koopzegels niet gewoon ingebouwd zijn bij die scan&go-apparaten, maar dat terzijde.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192953246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 01:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon zeggen dat ze er de komende week (nog) niet aan moeten likken?

Ik vond het ook vreemd toen mijn moeder het zei. Sowieso vind ik het vreemd dat die koopzegels niet gewoon ingebouwd zijn bij die scan&go-apparaten, maar dat terzijde.
jij vind alles vreemd wat niet normaal is in deze crisis, jij hebt het liefste alles open, iedereen op vakantie, net of er niks aan de hand is in de wereld.

word toch eens wakker man
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192953601
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 23:22 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja zie maar eens een Hema in de buurt te vinden inderdaad, onbegonnen werk.

En als je zo geilt op on topic blijven kopen we voor de zoveelste ‘ben al tijden niet geweest’ post ook niet echt veel he.
Hier heeft de Hema echt geen mondkapjes.
pi_192953676
De meeste mensen proberen wel die 1,5 meter te houden. Maar een deel van de mensen doen alsof er niks aan de hand is.

Ergernis is wel dat stelletjes schijnbaar (of moeder met zoon/dochter van 15-16 jaar bijvoorbeeld) toch samen boodschappen willen doen. Beide met een winkelwagen. In één winkelwagen zitten de boodschappen en de andere leeg want dat gebruikt de partner (of zoon/dochter) om achter de ander te lopen. En dan gaan ze ook nog eens zo staan dat ze van alles blokkeren.
pi_192957947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 03:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jij vind alles vreemd wat niet normaal is in deze crisis, jij hebt het liefste alles open, iedereen op vakantie, net of er niks aan de hand is in de wereld.

word toch eens wakker man
Wat een ongefundeerde aannames... 8)7

Als je die domme actiezegels kunt uitdelen kun je ook koopzegels uitdelen. Hoe jij daar in vredesnaam uithaalt dat ik van mening ben dat we alles open zouden moeten gooien... dan moet je wel heel veel hersengymnastiek doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192958144
Ik zie het verschil ook niet.

De 1 lik je, de ander plak je, heb je allebei fysiek contact, maar je hebt ook de keuze om ze de volgende dag op te plakken.

Je kan ze ook op een andere manier aan gaan bieden, digitaal desnoods.
pi_192958376
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een ongefundeerde aannames... 8)7

Als je die domme actiezegels kunt uitdelen kun je ook koopzegels uitdelen. Hoe jij daar in vredesnaam uithaalt dat ik van mening ben dat we alles open zouden moeten gooien... dan moet je wel heel veel hersengymnastiek doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 14:52 schreef macca728 het volgende:
Ik zie het verschil ook niet.

De 1 lik je, de ander plak je, heb je allebei fysiek contact, maar je hebt ook de keuze om ze de volgende dag op te plakken.

Je kan ze ook op een andere manier aan gaan bieden, digitaal desnoods.
De AH-koopzegels zijn zegels met een daadwerkelijke fiscale waarde, die kun je dus niet zomaar digitaal opslaan. Daar zitten nogal wat haken en ogen aan qua regelgeving en veiligheid.

Die actiezegels hebben geen fiscale waarde en die kun je momenteel al digitaal sparen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 15:21:18 ]
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 15:27:44 #94
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192958475
Ik zie dat op den duur die koopzegels ook digitaal kan sparen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192958491
Ja of doe die ook op een sticker.

De kans dat je er corona van krijg is net zo groot (of veel kleiner) als je de staatsloterij wint.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:40:58 #96
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192960111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:27 schreef F1gamer het volgende:
Ik zie dat op den duur die koopzegels ook digitaal kan sparen
Maar dan raken mensen ze niet meer kwijt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192962813
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:19 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]


[..]

De AH-koopzegels zijn zegels met een daadwerkelijke fiscale waarde, die kun je dus niet zomaar digitaal opslaan. Daar zitten nogal wat haken en ogen aan qua regelgeving en veiligheid.

Die actiezegels hebben geen fiscale waarde en die kun je momenteel al digitaal sparen.
Bij Hoogvliet kon je ze minimaal tien jaar geleden al digitaal sparen, dus blijkbaar is dat gewoon mogelijk, al zou dat bij AH misschien wat veranderingen vergen. Ik zou het iig heel fijn vinden als de koopzegels digitaal gaan, raak ik ze ook niet meer kwijt en als ze ze dan ook nog eens digitaal uitbetalen zit ik niet met contant geld dat ik ervoor krijg. Maar dan wordt het gewoon een veredelde vertraagde korting en dat zie ik niet gebeuren.

En het is sowieso schijnveiligheid dat ze ze nu niet meer aanbieden. Als ik met mijn boekje aan kom moeten ze het nog wel uitbetalen volgens mij. (Overigens zag ik dit wel aankomen, dus ik heb de weken voor deze strakkere regels mijn boekjes ingeleverd gelukkig).

Het gaat nu vooral om de kosten denk ik. Zegels die kwijt raken leveren winst op wat het systeem betaalbaar houdt. En maak je daar ook stickers van wordt het te duur verwacht ik, plus dat ik geen zin heb om 100 stickers te moeten plakken als ik boodschappen heb gedaan. 20 rijtjes zegels is dan veel sneller. Voor AH is het dus niet interessant om het aan te passen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 6 mei 2020 @ 12:32:32 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192972247
Was weer prima te doen vanochtend, iedereen probeerde zich netjes aan de afstand te houden, al lukte het soms niet helemaal omdat paden nu eenmaal smal zijn. 1 mondkapje gezien. Bij de kassa's liep het lekker vlot door.
pi_192974023
Moest even iets halen bij de Action, vreselijk!! Druk, moest buiten op karretje wachten, ging wel heel snel. Veel mensen met mondkapjes en hielden (daarom?) geen afstand en iedereen rende maar in de rondte als een kip zonder kop. Snel gepakt wat ik nodig had en snel weer weg!!! Ben er voorlopig wel weer klaar mee!!!
  woensdag 6 mei 2020 @ 16:53:11 #100
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_192976221
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:27 schreef soapie het volgende:
Moest even iets halen bij de Action, vreselijk!! Druk, moest buiten op karretje wachten, ging wel heel snel. Veel mensen met mondkapjes en hielden (daarom?) geen afstand en iedereen rende maar in de rondte als een kip zonder kop. Snel gepakt wat ik nodig had en snel weer weg!!! Ben er voorlopig wel weer klaar mee!!!
Kom het eiland niet meer af, supermarkt gemiddeld drie klanten in de winkel. De rest bestel ik online
pi_192976845
In de Appie XL hier zijn ze ineens gestopt met winkelwagentjes schoonmaken bij de ingang. Geen idee waarom. Mensen mogen het nu zelf doen met een spuitfles en een doekje.
pi_192977404
Omdat het personeel dus geld kost.
  donderdag 7 mei 2020 @ 04:08:39 #103
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192987234
Omdat ze nu eindelijk snappen dat het mensen een rotzorg zal wezen of die karretjes een beetje afgeveegd zijn of niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192988370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 04:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Omdat ze nu eindelijk snappen dat het mensen mij een rotzorg zal wezen of die karretjes een beetje afgeveegd zijn of niet.
Spreek voor jezelf... ik maak mijn karretje schoon voor- en na gebruik, zoals ik ook zovele anderen (gelukkig) zie doen. Ik ga hier niet beweren dat iedereen het doet (horken blijven nu eenmaal horken), maar bij mijn Appie XL zie ik meer mensen hun karretje wel schoonmaken, dan niet.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192988539
Hier wordt het nog gewoon gedaan voor je.

[ Bericht 52% gewijzigd door Muck op 07-05-2020 09:24:10 ]
  donderdag 7 mei 2020 @ 08:04:51 #106
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192988667
Vind met het 'zelf doen' niets mis. Dan kan men het zo uitgebreid doen als zijzelf willen, of gewoon niet doen.
pi_192989321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 07:54 schreef JochemSjakie het volgende:
Hier wordt het nog gewoon gedaan voor je.
Hier wordt het ook voor je gedaan. Er is een rij schone karren en een rij ingeleverde, dus vuile karren.
Vindt het prima zo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Muck op 07-05-2020 09:24:20 ]
  Moderator / Miss SHO donderdag 7 mei 2020 @ 10:36:13 #108
22592 crew  Ole
pi_192990873
quote:
6s.gif Op donderdag 7 mei 2020 08:04 schreef Cue_ het volgende:
Vind met het 'zelf doen' niets mis. Dan kan men het zo uitgebreid doen als zijzelf willen, of gewoon niet doen.
Same here!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192990937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 04:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Omdat ze nu eindelijk snappen dat het mensen een rotzorg zal wezen of die karretjes een beetje afgeveegd zijn of niet.
Zijn genoeg die dat vereisen.
Zelf vraag ik me af of het echt nodig is, gewoon je handen ontsmetten na het winkelen en tijdens het winkelen niet aan je gezicht etc. zitten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_192991537
Onze Appie is heel correct: er staan schone karren klaar en je levert hem bij de spuitende schoonmaker weer in. De Dirk was eerst nog correcter: daar werd je kar bespoten als je binnenkwam. Maar nu mag je het helemaal zelf uitzoeken. Ook geen probleem, want ik snuif heerlijk een handvol desinfectant op, is pure alcohol....
pi_192992817
Bij mijn Jumbo vanochtend heel netjes geregeld. Stond constant een meisje klaar om alle karren schoon te maken. In de Jumbo zelf hield iedereen (voor zo ver mogelijk) netjes afstand. Ik probeer vooral rekening te houden met ouderen.
pi_192995926

Er is weer gist! In de middag! De crisis is voorbij *O*
pi_192996070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:24 schreef Esther1983 het volgende:
Ik probeer vooral rekening te houden met ouderen.
Alleen jammer dat die oudjes dat zelf niet doen!!
pi_192996957
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Er is weer gist! In de middag! De crisis is voorbij *O*
Bij de Aldi was ook weer een pallet met bloem binnengekomen. Was alweer bijna leeg, maar kon toch een pak kopen.
pi_193000099
Mijn boodschappen van de Plus worden zo bezorgd, ben benieuwd of de bloem erbij zit. Bij de AH laatst niet nl.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193000149
Vanaf morgen worden de broodjes bij AH weer los in de bakken gelegd.
pi_193000971
Helaas geen bloem en zelfrijzend bakmeel bij de boodschappen. Wel de volkoren tarwemeel, daar ben ik heel happy mee want pannenkoeken *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193001215
Wilde wat kopen in de pauze bij de action.
Waren er meer die dat van plan waren. Er stond een rij van hier tot Tokio!
Niks gekocht dus.
  donderdag 7 mei 2020 @ 21:04:33 #119
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193001900
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:30 schreef quirina het volgende:
Wilde wat kopen in de pauze bij de action.
Waren er meer die dat van plan waren. Er stond een rij van hier tot Tokio!
Niks gekocht dus.
LOL :D
Ook mijn ervaring, alleen meteen om 9 uur in de ochtend kun je daar terecht als je snel ff iets nodig hebt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator / Miss SHO donderdag 7 mei 2020 @ 21:13:43 #120
22592 crew  Ole
pi_193002125
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanaf morgen worden de broodjes bij AH weer los in de bakken gelegd.
:o
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_193002165
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 20:30 schreef quirina het volgende:
Wilde wat kopen in de pauze bij de action.
Waren er meer die dat van plan waren. Er stond een rij van hier tot Tokio!
Niks gekocht dus.
Dat heb ik ook al weken inderdaad. :Y
Ik ga er ook niet op wachten.
pi_193002336
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al weken inderdaad. :Y
Ik ga er ook niet op wachten.
Was laatst in een andere stad, was druk maar kon redelijk doorlopen. En ze hadden alles wat ik moest hebben (botten, pismatjes, snoepjes en een speeltje voor de hont) *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons is de Action zo ontzettend waardeloos daar stap ik nieteens meer binnen. Ongeorganiseerd en echt met bijna alles misgrijpen.

[ Bericht 11% gewijzigd door mascara-klodder op 07-05-2020 21:27:18 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker donderdag 7 mei 2020 @ 21:55:51 #123
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193003227
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Was laatst in een andere stad, was druk maar kon redelijk doorlopen. En ze hadden alles wat ik moest hebben (botten, pismatjes :@ :{w , snoepjes en een speeltje voor de hont) *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons is de Action zo ontzettend waardeloos daar stap ik nieteens meer binnen. Ongeorganiseerd en echt met bijna alles misgrijpen.
:@
pi_193003357
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 21:55 schreef maily het volgende:

[..]

:@
Puppy Pads dan :* Gelijk 4 pakken meegenomen, hoef ik zo’n 2 maanden niet meer de Action in :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193003476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:11 schreef gombro het volgende:
Onze Appie is heel correct: er staan schone karren klaar en je levert hem bij de spuitende schoonmaker weer in. De Dirk was eerst nog correcter: daar werd je kar bespoten als je binnenkwam. Maar nu mag je het helemaal zelf uitzoeken. Ook geen probleem, want ik snuif heerlijk een handvol desinfectant op, is pure alcohol....
Ja, bij mijn Jumbo was het ook. De gebruikte kar inleveren, en schoongemaakte karren staan aan de andere kant.

Eerst stond het aangegeven als: 'vieze karren' links, 'schone karren' rechts.

Nu hebben ze 'vies' vervangen door 'gebruikt'.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:46:33 #126
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193015841
Heeft één van jullie wel eens meegemaakt dat een persoon in de supermarkt compleet door het lint ging als je bijvoorbeeld elkaar tegemoet komt in een gangpad?

Zo van "afstand houden, afstand houden, afstand houden" en zelfs al in de achteruit stand gaan staan? :')
  Spellchecker vrijdag 8 mei 2020 @ 15:52:27 #127
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193015951
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:00 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Puppy Pads dan :* Gelijk 4 pakken meegenomen, hoef ik zo’n 2 maanden niet meer de Action in :+
Ik bedacht vanmorgen "tena-teckel" :+
pi_193016533
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:46 schreef Bocaj het volgende:
Heeft één van jullie wel eens meegemaakt dat een persoon in de supermarkt compleet door het lint ging als je bijvoorbeeld elkaar tegemoet komt in een gangpad?

Zo van "afstand houden, afstand houden, afstand houden" en zelfs al in de achteruit stand gaan staan? :')
Haha! dat zijn dezelfde mensen als diegene die er ook voor zijn om een karretje te pakken als je alleen maar bij de servicebalie hoeft te zijn.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:59:50 #129
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_193016923
Hier totale chaos, van tokkies die karretjes weigeren tot moeders wiens kroost vrijelijk rondloopt in de supermarkt tot pratende opa's die geen afstand iets boeit :')

Zo gaat het lang duren rofl
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 17:06:28 #130
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193016982
In de supermarkten waar ik kom doen mensen over het algemeen wel hun best. Maar helemaal "zuiver in de Corona-leer" een supermarkt bezoeken is sowieso onmogelijk, dus ik erger me er niet meer zo over als er eens wat "overtredingen" van de regels plaatsvinden. Zelfs met het geploeter in de supermarkten dalen de cijfers nog steeds, dus "je best doen" is denk ik nog steeds voldoende.
pi_193018216
Voor wie koopzegels bij AH spaart, de uitgifte is verplaatst van 11 mei naar 1 juni.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 8 mei 2020 @ 18:33:11 #132
22592 crew  Ole
pi_193018298
Eergisteren bij Jumbo in dorp waar mijn ouders wonen. Perfect geregeld en mensen gedroegen zich voorbeeldig!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_193018680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voor wie koopzegels bij AH spaart, de uitgifte is verplaatst van 11 mei naar 1 juni.
Het inleveren ook? Heb nog 14 boekjes vol liggen hier. Ach, dan maar wachten :)
pi_193019468
Je kan zien dat het niet meer belangrijk is, bij Dirk moest je gewoon weer betalen voor een karretje en bij Lidl werd de kassa naast een andere kasse geopend terwijl de andere allemaal dicht waren.

Mensen stonden dus weer gewoon naast elkaar, ja waarom moet je dan afstand houden.
pi_193019492
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 15:46 schreef Bocaj het volgende:
Heeft één van jullie wel eens meegemaakt dat een persoon in de supermarkt compleet door het lint ging als je bijvoorbeeld elkaar tegemoet komt in een gangpad?

Zo van "afstand houden, afstand houden, afstand houden" en zelfs al in de achteruit stand gaan staan? :')
Ja een vrouw durfde de bocht niet te maken, omdat een klant netjes stond te wachten op antwoord van een medewerker met zijn karretje naast zich, terwijl hij tegen het schap stond.
pi_193019949
Er zijn mensen die heel panisch reageren als je nadert en mensen die alles aan hun laars lappen en desnoods dwars door je heen lopen.
Wat ik zelf wel lastig vind zijn die vakkenvullers. In mijn AH zijn dat er heel veel. Die zitten, staan voor de producten en bewegen geen millimeter. Onmogelijk om met 1,5 m afstand dan iets te pakken. Alsof de winkel er eigenlijk is voor die vakkenvullers en niet voor mensen die iets willen kopen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:50:56 #137
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_193019952
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanaf morgen worden de broodjes bij AH weer los in de bakken gelegd.
Bah
pi_193020171
Die 1,5 mtr. is absurd en belachelijk!!!
  vrijdag 8 mei 2020 @ 19:59:36 #139
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193020231
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:57 schreef mthecatlover het volgende:
Die 1,5 mtr. is absurd en belachelijk!!!
Te veel? Te weinig? Aan loze kreten hebben we weinig.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193021073
Loze kreten genoeg de laatste tijd dacht ik zo...
pi_193023799
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:50 schreef Injetta het volgende:
Er zijn mensen die heel panisch reageren als je nadert en mensen die alles aan hun laars lappen en desnoods dwars door je heen lopen.
Wat ik zelf wel lastig vind zijn die vakkenvullers. In mijn AH zijn dat er heel veel. Die zitten, staan voor de producten en bewegen geen millimeter. Onmogelijk om met 1,5 m afstand dan iets te pakken. Alsof de winkel er eigenlijk is voor die vakkenvullers en niet voor mensen die iets willen kopen.
Daarom maakt het ook weinig uit. Het lijken er ook 20x zoveel als normaal.
pi_193034455
Je kan ook gewoon even vragen aan die vakkenvuller of je erbij mag om iets te pakken. Hoe moet hij/zij nou weten wat jij wilt pakken?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 19:42:09 #143
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_193035001
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:50 schreef Injetta het volgende:
Er zijn mensen die heel panisch reageren als je nadert en mensen die alles aan hun laars lappen en desnoods dwars door je heen lopen.
Wat ik zelf wel lastig vind zijn die vakkenvullers. In mijn AH zijn dat er heel veel. Die zitten, staan voor de producten en bewegen geen millimeter. Onmogelijk om met 1,5 m afstand dan iets te pakken. Alsof de winkel er eigenlijk is voor die vakkenvullers en niet voor mensen die iets willen kopen.
Omdat die vakkenvullers de hele dag staan te vullen en quota hebben. Jij bent een van de 200 die er op een dag langs moet.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Spellchecker zaterdag 9 mei 2020 @ 20:14:37 #144
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193035538
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 19:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Je kan ook gewoon even vragen aan die vakkenvuller of je erbij mag om iets te pakken. Hoe moet hij/zij nou weten wat jij wilt pakken?
Doe ik ook. Ik wacht wel even ... wil ze niet opjutten.
Is gebeurd dat ik stond te wachten en iemand anders doodleuk ertussendoor kwam schuiven ...
pi_193035652
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 20:14 schreef maily het volgende:

[..]

Doe ik ook. Ik wacht wel even ... wil ze niet opjutten.
Is gebeurd dat ik stond te wachten en iemand anders doodleuk ertussendoor kwam schuiven ...
Ik ook :)

Vind het wel heel makkelijk om iemand de schuld van iets te geven omdat jij je mond niet opentrekt.
pi_193036236
Aangezien we overvolle winkelstraat hadden in de stad , maar even naar Maxis gereden.
Wat een bende daar!
Geen manden en karren die schoon gemaakt worden of die je zelf schoon kan maken.
Opmerking over gemaakt en werd even flink afgesnauwd bij de xenos daar :')
Had gelukkig nog vinyl handschoentjes in mijn tasje en heb die gebruikt.
Verder was het superdruk daar. Ik heb gekocht wat Ik moest hebben en ben gauw weer weggegaan. :{w dikke nono die Maxis.
pi_193045206
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 21:00 schreef quirina het volgende:
Aangezien we overvolle winkelstraat hadden in de stad , maar even naar Maxis gereden.
Wat een bende daar!
Geen manden en karren die schoon gemaakt worden of die je zelf schoon kan maken.
Opmerking over gemaakt en werd even flink afgesnauwd bij de xenos daar :')
Had gelukkig nog vinyl handschoentjes in mijn tasje en heb die gebruikt.
Verder was het superdruk daar. Ik heb gekocht wat Ik moest hebben en ben gauw weer weggegaan. :{w dikke nono die Maxis.
Maxis? bestaat dat nog? Dacht dat die grote supermarkten al jaren geleden failliet waren gegaan?
  zondag 10 mei 2020 @ 09:31:38 #148
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193045345
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:17 schreef Evertjan het volgende:
Maxis
Winkelcentrum Maxis denk ik, niet de supermarkt. Die zijn inderdaad al enige tijd niet meer helaas.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193045365
Ja het winkelcentrum daar heet gewoon nog steeds Maxis.
Zit van alle standaard ahold,blokker,Brenninkmeijer winkels in. :')
pi_193045376
quote:
19s.gif Op zondag 10 mei 2020 09:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Winkelcentrum Maxis denk ik, niet de supermarkt. Die zijn inderdaad al enige tijd niet meer helaas.
Die supermarkt die er tientallen jaren geleden was herinner ik me ook wel ja.
Vieze warenhuis supermarkt combi waar vogels doorheen vlogen.
  zondag 10 mei 2020 @ 14:12:52 #151
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193048486
Complimenten voor Lidl Oudenbosch. Ik was al 8 weken geen supermarkt meer in geweest en maakte me best wel druk door alle verhalen hier maar het viel 100% mee. Een vriendelijke karschoonmaker, looprichting bij de ingang, schermen voor de kassamedewerker en ook tussen de kassa's, ook nog een afstandhouder naast de kassa zodat je niet klem naast de medewerker staat met inpakken. De klanten deden normaal. 1 Rennend kind, 2 stellen die samen waren. Maar de winkel is zo ruim opgezet en rustig dat ik van niemand last heb gehad. Ik moest alleen even 20 seconden wachten bij een opstopping in het zuivelschap.

Ik heb zelfs gist gescoord *O*
Spoilers!
pi_193048602
Maar het hangt echt af van je vestiging.

Hier werden er gewoon 2 kassa's NAAST elkaar geopend, waardoor mensen dus wel afstand hielden in de lengte maar in de breedte NAAST elkaar stonden. Geen looprichting naar de ingang (en ook nog de straatkrantverkoper pal naast de deur.....)

Bij een andere vestiging van Lidl idd wat jij schetst, karschoonmaakster, looprichting, prima.

Bij Dirk ook, bij de ene vestiging gewoon weer 50 cent in het karretje gooien, bij de andere een karschoonmaker en geen muntje.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 10 mei 2020 @ 17:34:05 #153
74056 crew  ToT
pi_193050720
Net ff naar een andere supermarkt gegaan als waar ik normaal naar toe ga.
Tafeltje met spuitflacon direct voor de karretjes, 1 oud fossiel zit daar haar karretje te poetsen terwijl een andere oude fossiel daar de boel ook zat te blokkeren terwijl ze op de ander zat te wachten.
Loop gewoon om dat mens heen en wacht ACHTER haar op je beurt!
Ik wilde van mijn wagentje af en kreeg een snauw van dat ik maar op hen moest wachten.
Karretje voor hun neus losgelaten, schouders opgehaald en ben weggelopen. Nu moest dat tweede bejaarde mensje om mijn wagentje heen manoeuvreren.. Pech gehad hoor! De persoon achter mij deed exact het zelfde.
En voor zulke slechtgemanierde geraniumaanbidders ben je dan zo voorzichtig wat het virus betreft. :')
pi_193051330
Ik lees in dit topic zoveel ergenis over andere mensen, maar volgens mij is er niemand (en daar gaan we weer) die op het moment suprème zijn mond open trekt. Dat voorkomt zoveel ergenis, van beide kanten. Gewoon netjes zeggen wat je wilt en dan zijn de meeste gevallen zo opgelost zodat je achteraf niet op een forum je ongenoegen hoeft te melden.

Dat is met een hoop dingen zo, mensen communiceren gewoon niet meer met elkaar.
pi_193051368
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees in dit topic zoveel ergenis over andere mensen, maar volgens mij is er niemand (en daar gaan we weer) die op het moment suprème zijn mond open trekt. Dat voorkomt zoveel ergenis, van beide kanten. Gewoon netjes zeggen wat je wilt en dan zijn de meeste gevallen zo opgelost zodat je achteraf niet op een forum je ongenoegen hoeft te melden.

Dat is met een hoop dingen zo, mensen communiceren gewoon niet meer met elkaar.
De minachting voor wat oudere mensen word ik persoonlijk onpasselijk van.

Het gefoeter op de vakkenvullers ook. Zonder die lui hadden deze beroepsklagers de kont niet af kunnen vegen hoor.
Of pasta kunnen eten :r
En die lui waren ook allemaal te dom om gewoon standaard een pak rijst of pasta of pleepapier op voorraad te hebben.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193051451
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

De minachting voor wat oudere mensen word ik persoonlijk onpasselijk van.

Het gefoeter op de vakkenvullers ook. Zonder die lui hadden deze beroepsklagers de kont niet af kunnen vegen hoor.
Of pasta kunnen eten :r
En die lui waren ook allemaal te dom om gewoon standaard een pak rijst of pasta of pleepapier op voorraad te hebben.
Het zijn allebei makkelijke prooien om op te foeteren hè. Maar wel achteraf uiteraard.
pi_193060118
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:34 schreef ToT het volgende:
Net ff naar een andere supermarkt gegaan als waar ik normaal naar toe ga.
Tafeltje met spuitflacon direct voor de karretjes, 1 oud fossiel zit daar haar karretje te poetsen terwijl een andere oude fossiel daar de boel ook zat te blokkeren terwijl ze op de ander zat te wachten.
Loop gewoon om dat mens heen en wacht ACHTER haar op je beurt!
Ik wilde van mijn wagentje af en kreeg een snauw van dat ik maar op hen moest wachten.
Karretje voor hun neus losgelaten, schouders opgehaald en ben weggelopen. Nu moest dat tweede bejaarde mensje om mijn wagentje heen manoeuvreren.. Pech gehad hoor! De persoon achter mij deed exact het zelfde.
En voor zulke slechtgemanierde geraniumaanbidders ben je dan zo voorzichtig wat het virus betreft. :')
:')
Gedraag je.
pi_193060211
Ik merk in onze plaatselijke supermarkt dat mensen de laatste weken weer makkelijker een praatje maken. Wel altijd over Corona/de situatie an sich en dat we allemaal gewoon even moeten aanpassen. Er heerst niet meer zo’n gespannen sfeertje. :)
  maandag 11 mei 2020 @ 16:48:14 #159
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193068495
quote:
Op zich geen slechte aanbieding
  maandag 11 mei 2020 @ 17:55:13 #161
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193068818
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:33 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Op zich geen slechte aanbieding
*O*
  Spellchecker maandag 11 mei 2020 @ 18:53:38 #162
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193069584
quote:
18 rollen 4-laags ... dat kun je makkelijk verdubbelen ... nou snap ik de uitdrukking "volumevoordeel" :D
pi_193069622
quote:
Voor die prijs heb je ze het gehele jaar door bij de Kruidvat. 8 rollen zijn daar ¤2.20....
  maandag 11 mei 2020 @ 18:57:53 #164
58711 soapie
Zeeperd
pi_193069656
quote:
Hoezo? Hele pallet meegenomen??
pi_193069825
Dit is pas een mooie actie en niet die prutsactie van de Aldi qua wc papier.

24 (!) rollen bij de Plus van Page voor ¤5.50

https://www.plus.nl/produ(...)-zak-24-stuks-596874
  maandag 11 mei 2020 @ 19:16:11 #166
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193069929
M'n Lidl heeft nu ook weer de 4,5kg zakken witte rijst *O*
Het is lang geleden dat ik die gezien heb (begin maart voor het laatst)
  Spellchecker maandag 11 mei 2020 @ 19:26:08 #167
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193070060
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:16 schreef slashdotter3 het volgende:
M'n Lidl heeft nu ook weer de 4,5kg zakken witte rijst *O*
Het is lang geleden dat ik die gezien heb (begin maart voor het laatst)
4,5 kilo .... doe je dat bij thuiskomst in een tonnetje? Of hoe bewaar je dat?
En hoelang doe je ermee?

Vragen, vragen .... :@
  maandag 11 mei 2020 @ 19:30:19 #168
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193070132
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:07 schreef kol7680 het volgende:
Dit is pas een mooie actie en niet die prutsactie van de Aldi qua wc papier.

24 (!) rollen bij de Plus van Page voor ¤5.50

https://www.plus.nl/produ(...)-zak-24-stuks-596874
Ja, die heb ik ook... maar is niet 4 laags... maar desondanks ook goed!
  maandag 11 mei 2020 @ 19:31:08 #169
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193070142
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:57 schreef soapie het volgende:

[..]

Hoezo? Hele pallet meegenomen??
Neuh... wou niet asociaal doen! :')
  maandag 11 mei 2020 @ 19:32:50 #170
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193070159
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:26 schreef maily het volgende:

4,5 kilo .... doe je dat bij thuiskomst in een tonnetje? Of hoe bewaar je dat?
En hoelang doe je ermee?

Vragen, vragen .... :@
Puntje afknippen en afsluiten met een wasknijper ^O^

Over rijst gesproken, het klopt voor geen meter wat ze aanbevelen als hoeveelheid water.
Bij de Zilvervliesrijst staat er 6x zoveel water toevoegen. Maar als je dat doet dan krijg je gewoon congee (pap) en is het niet meer te vreten. Ik hou het gewoon op 2x
  maandag 11 mei 2020 @ 19:34:35 #171
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193070182
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:55 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Voor die prijs heb je ze het gehele jaar door bij de Kruidvat. 8 rollen zijn daar ¤2.20....
Ja, maar: Het toiletpapier is 3-laags en extra zacht.
https://www.kruidvat.nl/k(...)oiletpapier/p/577178
pi_193073002
Bij bol is schijtlint ook in de aanbieding. |:)
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 09:14:59 #173
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_193078300
Het was hier afgelopen zaterdag afgeladen druk bij de Vomar. Die hebben echt veel te veel winkelwagentjes voor het winkeloppervlak. Ben maar teruggegaan want het was echt niet normaal.
Ook hebben ze bij zowel Vomar als Deen geen gerecycled wc-papier, dat ultrazachte hoef ik niet. De enige die dat nu wel heeft is Lidl, moet ik daar weer heen.
Vrij vervelend allemaal, we proberen het aantal winkelbezoeken tot een mimimum te beperken.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:18:33 #174
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_193078366
quote:
2s.gif Op zondag 10 mei 2020 17:34 schreef ToT het volgende:
Net ff naar een andere supermarkt gegaan als waar ik normaal naar toe ga.
Tafeltje met spuitflacon direct voor de karretjes, 1 oud fossiel zit daar haar karretje te poetsen terwijl een andere oude fossiel daar de boel ook zat te blokkeren terwijl ze op de ander zat te wachten.
Loop gewoon om dat mens heen en wacht ACHTER haar op je beurt!
Ik wilde van mijn wagentje af en kreeg een snauw van dat ik maar op hen moest wachten.
Karretje voor hun neus losgelaten, schouders opgehaald en ben weggelopen. Nu moest dat tweede bejaarde mensje om mijn wagentje heen manoeuvreren.. Pech gehad hoor! De persoon achter mij deed exact het zelfde.
En voor zulke slechtgemanierde geraniumaanbidders ben je dan zo voorzichtig wat het virus betreft. :')
De ironie :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 09:38:09 #175
74056 crew  ToT
pi_193078620
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

De ironie :D
Mwah, als zij mij de weg blokkeren, ga ik niet beleefd blijven wachten.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 09:43:57 #176
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193078708
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwah, als zij mij de weg blokkeren, ga ik niet beleefd blijven wachten.
Snap ik wel. Ging gister naar supermarkt. Wacht netjes op afstand om mensen die naar buiten gaan de ruimte te geven. Blijven ze in de ingang hangen om iets op telefoon aan elkaar te laten zien. Zucht. Komt er een migranten familie van 3 generaties die zich er door heen wurmt.

Fuck hun dan loop ik er gewoon doorheen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 09:47:22 #177
74056 crew  ToT
pi_193078755
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Snap ik wel. Ging gister naar supermarkt. Wacht netjes op afstand om mensen die naar buiten gaan de ruimte te geven. Blijven ze in de ingang hangen om iets op telefoon aan elkaar te laten zien. Zucht. Komt er een migranten familie van 3 generaties die zich er door heen wurmt.

Fuck hun dan loop ik er gewoon doorheen
Precies.
Ik probeer in de supermarkt ook wel een beetje om mensen heen te lopen, en als het echt haast niet anders kan dan vlak langs hen heen te lopen, dan kijk ik wel de andere kant op en merk vaak dat zij op dat moment ook het zelfde doen, zodat je elkaar niet direct in de giechel zit te hijgen.
  woensdag 13 mei 2020 @ 08:40:16 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193098018
Volgens mij hebben ze bij mijn Aldi de plastic handschoenen weggedaan.
Nu is er niets meer om schoon te maken / je te beschermen vanuit de winkel gezien.
Vraag me af of het eenmalig was of dat ze nu zoiets hebben van; dat regelen de mensen zelf maar.
Winkelwagen is nog wel verplicht.
pi_193098459
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:40 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij hebben ze bij mijn Aldi de plastic handschoenen weggedaan.
Nu is er niets meer om schoon te maken / je te beschermen vanuit de winkel gezien.
Vraag me af of het eenmalig was of dat ze nu zoiets hebben van; dat regelen de mensen zelf maar.
Winkelwagen is nog wel verplicht.
Je moet ook niet iets verwachten bij de Aldi, die draaien elk dubbeltje drie keer om.
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:29:24 #180
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193098676
quote:
4s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:16 schreef Leonos het volgende:
Je moet ook niet iets verwachten bij de Aldi, die draaien elk dubbeltje drie keer om.
Ze deden het wel in het begin, eerst nog met doekjes en handschoenen, daarnaar enkel handschoenen en nu niets meer.
pi_193099618
Ik heb boterhamzakjes, die ik om mijn handen doe; goedkoper dan handschoenen, valt niet erg op, en na een aantal dagen kan ik ze hergebruiken, (evt virus is dan wel dood ga ik vanuit). Zo hoe ik de winkelwagen niet vast te houden met blote handen.
Ik werk in de zorg, ben dus extra voorzichtig.
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:26:25 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193100242
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:40 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij hebben ze bij mijn Aldi de plastic handschoenen weggedaan.
Nu is er niets meer om schoon te maken / je te beschermen vanuit de winkel gezien.
Vraag me af of het eenmalig was of dat ze nu zoiets hebben van; dat regelen de mensen zelf maar.
Winkelwagen is nog wel verplicht.
Bij mijn Aldi idem dito. Eerst nog handschoentjes bij de wagens, nu alleen nog wat doekjes en wat spray om de handgreep van je karretje schoon te maken.

Het boeit mij overigens niet, ik hoef echt niet per se handschoentjes aan.
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:30:36 #183
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193100311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij mijn Aldi idem dito. Eerst nog handschoentjes bij de wagens, nu alleen nog wat doekjes en wat spray om de handgreep van je karretje schoon te maken.

Het boeit mij overigens niet, ik hoef echt niet per se handschoentjes aan.
Dat idd ook. Daarbij ook eigen verantwoordelijkheid. Vindt niet perse dat de supermarkt het dient te faciliteren.
pi_193100345
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik lees in dit topic zoveel ergenis over andere mensen, maar volgens mij is er niemand (en daar gaan we weer) die op het moment suprème zijn mond open trekt. Dat voorkomt zoveel ergenis, van beide kanten. Gewoon netjes zeggen wat je wilt en dan zijn de meeste gevallen zo opgelost zodat je achteraf niet op een forum je ongenoegen hoeft te melden.

Dat is met een hoop dingen zo, mensen communiceren gewoon niet meer met elkaar.
Als je communiceert loop je hier in Den Haag en omgeving het gevaar door tokkies in elkaar geramd te worden. Dan maar liever mn lippen op elkaar houden. Stukje gezonde zelfbescherming.

NWS / "Afstand AUB": 53-jarige man uit Rijswijk zwaar mishandeld
pi_193100389
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:32 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Als je communiceert loop je hier in Den Haag en omgeving het gevaar door tokkies in elkaar geramd te worden. Dan maar liever mn lippen op elkaar houden. Stukje gezonde zelfbescherming.

NWS / "Afstand AUB": 53-jarige man uit Rijswijk zwaar mishandeld
In elkaar geramd worden door bejaarden? Of door vakkenvullers?
pi_193100436
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Snap ik wel. Ging gister naar supermarkt. Wacht netjes op afstand om mensen die naar buiten gaan de ruimte te geven. Blijven ze in de ingang hangen om iets op telefoon aan elkaar te laten zien. Zucht. Komt er een migranten familie van 3 generaties die zich er door heen wurmt.

Fuck hun dan loop ik er gewoon doorheen
Veel mensen blijven winkelen toch als een uitje zien. Hangt ook niet zozeer af van hun afkomst.
pi_193100458
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

In elkaar geramd worden door bejaarden? Of door vakkenvullers?
Tja, ik kies toch liever voor de weg van de minste weerstand en zeg niks. Geen gedoe ook.
pi_193100527
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:39 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Tja, ik kies toch liever voor de weg van de minste weerstand en zeg niks. Geen gedoe ook.
Prima als dat gedaan wordt, maar dan moet daarna ook niet gemekkerd worden. Al ben ik van mening dat als je mensen netjes benaderd je echt niet in elkaar gemept wordt oid.
pi_193101349
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:23 schreef macca728 het volgende:
Maar het hangt echt af van je vestiging.

Hier werden er gewoon 2 kassa's NAAST elkaar geopend, waardoor mensen dus wel afstand hielden in de lengte maar in de breedte NAAST elkaar stonden. Geen looprichting naar de ingang (en ook nog de straatkrantverkoper pal naast de deur.....)

Bij een andere vestiging van Lidl idd wat jij schetst, karschoonmaakster, looprichting, prima.

Bij Dirk ook, bij de ene vestiging gewoon weer 50 cent in het karretje gooien, bij de andere een karschoonmaker en geen muntje.
Hier zijn ook meerdere supermarkten waar ze 2 kassa's naast elkaar openen. Maar daar hangt wel van dat doorzichtig zeil tussen.
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:44:59 #190
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193118519
hier in eindhoven bij Albert Heijn iets drukker dan afgelopen weken

kan misschien komen omdat scholen weer open zijn, moeders die hun kind afzetten en dan vervolgens boodschappen
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193118839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:44 schreef TheVoice4ever het volgende:
hier in eindhoven bij Albert Heijn iets drukker dan afgelopen weken

kan misschien komen omdat scholen weer open zijn, moeders die hun kind afzetten en dan vervolgens boodschappen
Dus eerst is het te druk omdat de kinderen thuis zijn en nu omdat moeders boodschappen kunnen doen omdat hun kinderen niet thuis zijn.

Ga eens niet zo letten op een ander ofzo.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193118867
Eindhoven is trouwens fucking groot.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_193119000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:44 schreef TheVoice4ever het volgende:
hier in eindhoven bij Albert Heijn iets drukker dan afgelopen weken

Je staat de hele dag bezoekers te tellen of heb je het over de moment opname dat je zelf in de winkel was. :D

Gisteren weer eens naar de supermarkt geweest ik kwam nog een oude bekende tegen daar een half uur mee zitten te ouwehoeren in een hoek van de winkel om maar niet teveel mensen te storen. :D
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:06:23 #194
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193119006
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dus eerst is het te druk omdat de kinderen thuis zijn en nu omdat moeders boodschappen kunnen doen omdat hun kinderen niet thuis zijn.

Ga eens niet zo letten op een ander ofzo.
chill, spreek je uit ervaring?

bij de kassa was het gelukkig niet druk, meteen aan de beurt eigenlijk

dus ja over het algemeen liep niet iedereen op elkaars lip ofzo
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:07:31 #195
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193119031
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je staat de hele dag bezoekers te tellen of heb je het over de moment opname dat je zelf in de winkel was. :D

Gisteren weer eens naar de supermarkt geweest ik kwam nog een oude bekende tegen daar een half uur mee zitten te ouwehoeren in een hoek van de winkel om maar niet teveel mensen te storen. :D
dat, toen mijn ouders in de winkel waren
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193119208
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:07 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

dat, toen mijn ouders in de winkel waren
Een korte moment opname zegt natuurlijk niets over de algemene drukte. Als je toevallig dan net een paar treuzelende oudjes in de winkel hebt is het meteen al drukker omdat deze langer in de winkel blijven rondslingeren. :D
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:19:05 #197
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193119261
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een korte moment opname zegt natuurlijk niets over de algemene drukte. Als je toevallig dan net een paar treuzelende oudjes in de winkel hebt is het meteen al drukker omdat deze langer in de winkel blijven rondslingeren. :D
nee maar wel gewoon leuk anderhalve meter regel negeren, en hele tijd buurten met elkaar over hoe geweldig het is dat kappers weer open zijn (ook met hoesten in het rond en niet aan binnenkant van elleboog ofzo) maar ja die drukte op zich ja oké het is een supermarkt en mensen moeten nou eenmaal boodschappen doen klopt
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193119300
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gisteren weer eens naar de supermarkt geweest ik kwam nog een oude bekende tegen daar een half uur mee zitten te ouwehoeren in een hoek van de winkel om maar niet teveel mensen te storen. :D
Doe dat dan lekker buiten...
pi_193119409
quote:
4s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:20 schreef Leonos het volgende:

[..]

Doe dat dan lekker buiten...
Nee, ik wil lekker hier mensen over de flos helpen om al zoiets simpels als in een hoek van een supermarkt uit de loop met geen schappen in die hoek met een oude kennis bijpraten. _O-
pi_193119682
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee, ik wil lekker hier mensen over de flos helpen om al zoiets simpels als in een hoek van een supermarkt uit de loop met geen schappen in die hoek met een oude kennis bijpraten. _O-
Ok :P
  vrijdag 15 mei 2020 @ 14:43:24 #201
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193142840
We gaan vandaag weer boodschapjes doen. :') Alleen nog mayo en ketchup etc in de koelkast!
Geen zin in afhaal chinees of falafel schotel... :D En het kost ook wat natuurlijk! ;)

Ik ga nu groene groenten kopen en misschien wat pasta en (afbak) brood etc! Het moet nu gezond zijn! :Y
pi_193260600
Het valt mij vooral op dat het gros van de mensen gewoonweg niet erg handig is / vooruit denkt.

Voorbeelden:

- Rij wachtenden bij de karretjes, maar op het moment supreme dat je aan de beurt bent om een kar te pakken niet al een muntje bij de hand hebben maar dat eerst nog moeten zoeken.

- Bij het terugzetten van het karretje de boodschappen (deels) nog moeten inpakken voordat ze uit de kar kunnen worden gehaald, intussen de weg blokkerend voor anderen die ook een karretje moeten pakken of wegzetten.

- Middenin de looproute de kar gaan staan schoonmaken.

- Direct na het hekje bij de ingang stilstaan om op een boodschappenlijstje te kijken welke kant men uit moet, zich niet bewust van de rij achter zich. Dit was overigens ook al voor Corona zo. Voorheen kon ik er echter zelf langs glippen omdat ik veelal geen kar nodig heb. Tegenwoordig probeer ik geduldig vriendelijk te verzoeken of ze een paar stappen door kunnen lopen, wat me regelmatig boze blikken oplevert.

- In de winkel gaan staan klessebessen met een buurvrouw, netjes op 1,5 meter afstand van elkaar, maar daarmee wel het hele pad blokkerend.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 18:41:43 #203
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_193260681
Muntjes? Hier in de wijde omgeving zijn de karretjes muntloos gemaakt.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator / Miss SHO vrijdag 22 mei 2020 @ 18:47:17 #204
22592 crew  Ole
pi_193260751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:41 schreef djkoelkast het volgende:
Muntjes? Hier in de wijde omgeving zijn de karretjes muntloos gemaakt.
Híer ook. In de kleine winkels blijft het kennelijk voor veel mensen te veel moeite om een mandje mee te nemen :%
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_193260853
Hier was het de eerste weken ook muntloos, maar dat is nu weer teruggedraaid.
pi_193260863
Ik heb de hele covid periode mijn winkelgedrag niet aangepast, maar ik ben alleenstaand en woon in de binnenstad met veel supermarkten om mij heen. Ja, de 1ste week met die hamsterpaniek, toen ben ik gewoon wat minder gegaan en heb alleen het hoognodige gekocht en verder mijn voorraadkast / vriezer geplunderd voor avondeten. Maar al gauw was het business as usual en dat betekent voor mij dat ik om de dag even wat ga halen voor 2 dagen. Het is hier nooit zo druk dat ik denk, oh laat ik maar voor de hele week halen dan help ik de drukte te verminderen. Ik merk hier ook geen problemen met asociaal gedrag en dat vind ik best wel mooi om te zien want ik woon naast een ex-vogelaar wijk
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_193260984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:41 schreef djkoelkast het volgende:
Muntjes? Hier in de wijde omgeving zijn de karretjes muntloos gemaakt.
Hier alleen bij Dirk muntje nodig en dan ook nog wel of niet. Sommige karretjes dus muntloos wat alleen maar tot chaos leidt.

Eerst was het schoonmaken ook voorbij maar nu staat er weer een medewerker schoon te maken in het karretjesvak, wat leidt tot wachtrijen en tot contact met de medewerker, die gewoon niet op afstand kan staan zo.

Echt slecht geregeld.
pi_193261000
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:47 schreef Ole het volgende:

[..]

Híer ook. In de kleine winkels blijft het kennelijk voor veel mensen te veel moeite om een mandje mee te nemen :%
Mag dat niet gewoon ? Bij ons mag je ook wel mandjes nemen. In kleine winkels is een karretje zinloos want dan laten mensen hun karretje midden in het gangpad staan en gaan ze alles halen verder,
  Moderator / Miss SHO vrijdag 22 mei 2020 @ 19:08:56 #209
22592 crew  Ole
pi_193261016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mag dat niet gewoon ? Bij ons mag je ook wel mandjes nemen. In kleine winkels is een karretje zinloos want dan laten mensen hun karretje midden in het gangpad staan en gaan ze alles halen verder,
Ik bedoel juist dat ze ook daarvoor te belazerd zijn ! Mandjes zijn ook om aantal mensen in de winkel in de gaten te houden.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_193261028
Ah ok, ja die mensen moet je gewoon niet helpen bij de kassa en liefst eerder er uitzetten.

Sowieso is een mandje altijd al verplicht geweest.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 22 mei 2020 @ 19:11:35 #211
22592 crew  Ole
pi_193261043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:09 schreef macca728 het volgende:
Ah ok, ja die mensen moet je gewoon niet hepen bij de kassa en liefst eerder er uitzetten.
Werken allemaal prima gasten daar. Moeten echt elke minuut iemand aanspreken 8)7 eerste week snap ik nog. Maar nu weet je dat toch?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_193382697
Chaos... Overal. (ben bij Lidl, Aldi, Jumbo en AH geweest vandaag) En nog steeds de gangpaden niet overal vrij van aanbiedingdisplays waardoor je niet in kan halen (paden zijn breed genoeg hiervoor)

Mooi weekend voor de boeg, iedereen massaal de winkel in voor de barbecue lijkt het wel.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_193382783
Onze AH lijkt er helemaal niet meer op te letten hoeveel mensen binnen zijn. Zelfs een mandje hoeft niet meer.

Is geen hele grote AH qua oppervlakte, maar er komen wel veel mensen op af. Dus toen ze nog wel telden stond er vaak een rij buiten.
pi_193382841
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:21 schreef Chia het volgende:
Onze AH lijkt er helemaal niet meer op te letten hoeveel mensen binnen zijn. Zelfs een mandje hoeft niet meer.

Is geen hele grote AH qua oppervlakte, maar er komen wel veel mensen op af. Dus toen ze nog wel telden stond er vaak een rij buiten.
Hier kijken ze ook nergens meer naar. Mensen die met z'n 2-en 1 kar hebben, mensen met 4 kinderen bij zich (en 1 kar). Bij de Hoogvliet letten ze er nog wel op. Ik moest buiten wachten en werd nogal giftig toen ik zag dat er 3 keer een stel met 6 karren naar binnen ging. Ik snap echt niet waarom je zo nodig samen boodschappen moet doen, zeker niet als je ziet dat mensen moeten wachten.

En 4 jonge gasten met 4 karretjes voor me, bij de kassa. Ze praatten volop met elkaar, dus ze hoorden ook bij elkaar. En wat kochten ze? 3 blikjes cola :'). En ook nog eens verdeeld over 3 karren en apart afrekenen :')

Ik probeer geduldig te blijven, besef heel goed dat boodschappen doen niet meer 'ff gauw' kan. Maar door dit soort dingen word ik echt bloed sjaggo.
pi_193384095
Misschien kunnen BOA's supermarkten eens boetes gaan geven, als die nergens meer op letten.
Supermarkten lijken me nog steeds een groot besmettingsrisico als er teveel mensen binnen zijn en geen afstand houden.

Inderdaad ook overal aanbiedingsschappen in de weg, vakkenvullers met hele paletten op piekuren....

Het signaal geef je nu ook dat het eigenlijk weer normaal is en dat is het gewoon nog niet.
pi_193384256
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:38 schreef macca728 het volgende:
Misschien kunnen BOA's supermarkten eens boetes gaan geven, als die nergens meer op letten.
Supermarkten lijken me nog steeds een groot besmettingsrisico als er teveel mensen binnen zijn en geen afstand houden.

Inderdaad ook overal aanbiedingsschappen in de weg, vakkenvullers met hele paletten op piekuren....

Het signaal geef je nu ook dat het eigenlijk weer normaal is en dat is het gewoon nog niet.
Dat signaal is er overal idd.
Overal gedragen mensen zich alsof het virus weg is, probleem opgelost en worden de maatregelen genegeerd of overschreden.
Het zelfde het is maar ewn griepje volk is er alweer een poos klaar mee en dat zie je aan alles.

Poosje terug had bv ook de ijssalon mondkapjes, spatschermen en afstand houden.
Nu zijn die eerste 2 weg em afstand wordt ook steeds minder.

Geen 1 kapper ook een mondkapje, het zal me verbazen als ze uberhaupt vragen stellen of weigeren.
Als we geen 2e golf krijgen is het ondanks de bevolking ipv dankzij.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 15:58:04 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193384307
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:38 schreef macca728 het volgende:
Misschien kunnen BOA's supermarkten eens boetes gaan geven, als die nergens meer op letten.
Supermarkten lijken me nog steeds een groot besmettingsrisico als er teveel mensen binnen zijn en geen afstand houden.

Inderdaad ook overal aanbiedingsschappen in de weg, vakkenvullers met hele paletten op piekuren....

Het signaal geef je nu ook dat het eigenlijk weer normaal is en dat is het gewoon nog niet.
Aboutaleb heeft al aangegeven dat ze niet strak gaan handhaven op anderhalve meter bij horeca etc, en dat hij daar niet alleen in staat.

Denk dus niet dat ze supermarktrazzias gaan houden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 30 mei 2020 @ 16:19:47 #218
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193384610
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:38 schreef macca728 het volgende:
Misschien kunnen BOA's supermarkten eens boetes gaan geven, als die nergens meer op letten.
Supermarkten lijken me nog steeds een groot besmettingsrisico als er teveel mensen binnen zijn en geen afstand houden.

Inderdaad ook overal aanbiedingsschappen in de weg, vakkenvullers met hele paletten op piekuren....
"Besmetting" is al helemaal een non-issue. Hoeveel vakkenvullers zijn er al doodgegaan (of zelfs maar ziek geworden) gedurende deze hele paniek?
quote:
Het signaal geef je nu ook dat het eigenlijk weer normaal is en dat is het gewoon nog niet.
Het is al lang normaal, alleen angsthazen, hypochonders en politici vinden van niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193384987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:47 schreef Ole het volgende:

[..]

Híer ook. In de kleine winkels blijft het kennelijk voor veel mensen te veel moeite om een mandje mee te nemen :%
Die mandjes voegen ook niks nadanull toe, de super is nooit druk hier er zijn altijd ruim voldoende over en ben al op de gekste tijden geweest.

Blijft geneuzel als je een eigen tas hebt nog eens apart een extra mandje mee te moeten nemen(overgens met winkelkar wordt hier ook niet aan 1,5mtr gehouden mensen lopen gewoon bij de kar weg als ze er niet bij kunnen).

Het is dan ook een gewone bullshit regel geworden, ik snap het wel ze moeten zorgen dat er niet teveel mensen binnen komen.

Ze kunnen ook gewoon de deur op slot doen indien er teveel mensen binnen komen, er zijn prachtige systemen voor met een teller/stoplicht en helemaal niet duur.

[ Bericht 3% gewijzigd door mrevil1337 op 30-05-2020 16:54:50 ]
pi_193386890
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:46 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Die mandjes voegen ook niks nadanull toe, de super is nooit druk hier er zijn altijd ruim voldoende over en ben al op de gekste tijden geweest.

Blijft geneuzel als je een eigen tas hebt nog eens apart een extra mandje mee te moeten nemen(overgens met winkelkar wordt hier ook niet aan 1,5mtr gehouden mensen lopen gewoon bij de kar weg als ze er niet bij kunnen).

Het is dan ook een gewone bullshit regel geworden, ik snap het wel ze moeten zorgen dat er niet teveel mensen binnen komen.

Ze kunnen ook gewoon de deur op slot doen indien er teveel mensen binnen komen, er zijn prachtige systemen voor met een teller/stoplicht en helemaal niet duur.
Mandjes en/of winkelwagens waren bij ons al sowieso de norm. Als jij met alleen een tas de winkel inloopt en vervolgens je boodschappen in je tas doet, staat dat best raar en ook wel verdacht. Je moest eens weten hoeveel er uit supermarkten wordt gestolen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 19:41:25 #221
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193387657
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mandjes en/of winkelwagens waren bij ons al sowieso de norm. Als jij met alleen een tas de winkel inloopt en vervolgens je boodschappen in je tas doet, staat dat best raar en ook wel verdacht. Je moest eens weten hoeveel er uit supermarkten wordt gestolen.
Geen probleem bij Jumbo. Scannertje mee en je boodschappen in de tas. Steekproefje? Tas op de balie en kassamiep scant een aantal artikelen die in je tas zitten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 19:48:27 #222
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_193387813
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Geen probleem bij Jumbo. Scannertje mee en je boodschappen in de tas. Steekproefje? Tas op de balie en kassamiep scant een aantal artikelen die in je tas zitten.
Bij de AH scan je gewoon met je eigen telefoon, geen getrut met van die scanners.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_193387903
Hier (Appie XL) wordt het ook steeds minder. Eerst stopten ze met karretjes schoonmaken en aangeven, mocht je zelf doen indien gewenst. Niet lang daarna stonden de mandjes er ineens weer.

Ben net geweest, had wat rustiger verwacht maar was nog best druk. En er liepen in een pad 4 kleine buitenlandse jongetjes met elk een mandje te kutten/spelen/schuiven, en geen spoor van ouders of iets te zien. En uiteraard zei Appie er ook niks van. Althans niet toen ik er was.

En ook weer heel veel stellen uiteraard.
pi_193388253
Vanmiddag was het rustig in de supermarkt. Alleen waren de doekjes om je kar mee schoon te maken op. Klant na klant (ik stond te wachten op mijn kar) aan het mopperen. Dus ik bij binnenkomst in de winkel een medewerker aangeschoten. Binnen 15 seconden lagen er weer nieuwe doekjes. Hoe moeilijk kan het zijn om even iemand aan te spreken ipv bij elkaar te klagen :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 30 mei 2020 @ 20:31:20 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193388558
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:52 schreef Modus het volgende:
Hier (Appie XL) wordt het ook steeds minder. Eerst stopten ze met karretjes schoonmaken en aangeven, mocht je zelf doen indien gewenst. Niet lang daarna stonden de mandjes er ineens weer.

Ben net geweest, had wat rustiger verwacht maar was nog best druk. En er liepen in een pad 4 kleine buitenlandse jongetjes met elk een mandje te kutten/spelen/schuiven, en geen spoor van ouders of iets te zien. En uiteraard zei Appie er ook niks van. Althans niet toen ik er was.

En ook weer heel veel stellen uiteraard.
Lang weekend he, dan is het altijd nog drukker in de supermarkt op zaterdag dan normaal.

Nu met thuiswerken ga ik altijd doordeweeks, en dan zo eind van de ochtend. Ideaal tijdstip. Meteen m'n pauze gehad.
pi_193393271
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 19:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mandjes en/of winkelwagens waren bij ons al sowieso de norm. Als jij met alleen een tas de winkel inloopt en vervolgens je boodschappen in je tas doet, staat dat best raar en ook wel verdacht. Je moest eens weten hoeveel er uit supermarkten wordt gestolen.
O ik ben nog nooit aangesproken, iedereen doet het bij ons ook geen vreemde gezichten etc.
Ik heb wel eens een steekproef bij zelfscan gehad, wordt even gechecked en je kan gewoon weer gaan.

Eigen tas niet mee in de winkel is een achterhaald concept, trouwens de Jumbo vestigingen doen daar niet moeilijk over.

Alleen nu bij COVID-19 is dat een gedonder.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 23:39:28 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193393351
Stellen gaan ook weer samen. Alleen dan niet met 1 kar meer waardoor de ruimte in de winkels nog kleiner wordt.

Laten we gewoon stoppen met deze onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 30 mei 2020 @ 23:56:07 #228
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193393619
Het valt me op dat mensen steeds vaker staan te socializen in de supermarkt terwijl dat niet de bedoeling was. Bij mijn lokale supermarkt zie ik het personeel dat zelf ook doen met klanten. Tja.

Zolang de cijfers er goed uit zien is het niet anders vrees ik. En dat die cijfers goed zijn is natuurlijk positief. Bij een nieuwe piek worden de teugels wel weer aangetrokken en tot die tijd is het een "best effort" situatie.
  zondag 31 mei 2020 @ 09:59:32 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193397429
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 23:56 schreef beantherio het volgende:
Het valt me op dat mensen steeds vaker staan te socializen in de supermarkt terwijl dat niet de bedoeling was. Bij mijn lokale supermarkt zie ik het personeel dat zelf ook doen met klanten. Tja.

Zolang de cijfers er goed uit zien is het niet anders vrees ik. En dat die cijfers goed zijn is natuurlijk positief. Bij een nieuwe piek worden de teugels wel weer aangetrokken en tot die tijd is het een "best effort" situatie.
Mensen zijn nu eenmaal geen robots, op een gegeven moment is het voor velen gewoon klaar en gaan ze elkaar weer opzoeken. De cijfers geven ook geen enkele aanleiding meer om als een kluizenaar nog hele dagen in je huis te gaan zitten.
  zondag 31 mei 2020 @ 10:50:58 #230
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193397992
AH Apeldoornselaan, 's-Gravenhage. Moods Gold Filter ruim op voorraad.

Deze buurt heeft bijna alleen nog maar Poolse en Turkse winkels maar er is nog een 'sigarenboer' die Nederlands is. Uiteraard wil ik die mensen helpen maar toen ik er 2 pakjes Moods Gold vroeg had ze er maar een. Ja... Wat moet je dan? Maar iets anders kopen om ze hoe dan ook te steunen? Nee toch...
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_193401749
Ik wilde nog even wat brood halen, stond er gewoon een rij voor de supermarkt. Paar andere geprobeerd maar ook daar stonden rijen. Gaat iedereen tegenwoordig op zondag ofzo.
pi_193402014
quote:
9s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:23 schreef Gehrman het volgende:
Ik wilde nog even wat brood halen, stond er gewoon een rij voor de supermarkt. Paar andere geprobeerd maar ook daar stonden rijen. Gaat iedereen tegenwoordig op zondag ofzo.
Mensen worden helemaal wild als het 25+ graden is en halen een shitload aan bbq spullen waar ze nog 3 x van kunnen bbq'en. Je zou nog op zoek kunnen gaan naar een buurtsuper. Mcd bij mij om de hoek is nooit knetterdruk.
  Redactie Frontpage zondag 31 mei 2020 @ 17:16:50 #233
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_193403456
quote:
9s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:23 schreef Gehrman het volgende:
Ik wilde nog even wat brood halen, stond er gewoon een rij voor de supermarkt. Paar andere geprobeerd maar ook daar stonden rijen. Gaat iedereen tegenwoordig op zondag ofzo.
Hoewel er steeds meer supermarkten altijd open zijn zijn er nog genoeg die op een feestdag als vandaag (1e pinksterdag) wel nog dicht gaan. Daardoor gaan mensen dus naar supermarkten die wel open zijn waardoor het daar drukker is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_193403627
Laat die 1.5 meter gewoon varen, iedereen verplicht mondkapjes in de winkels en supermarkten en iedereen mag gewoon naar binnen.

Dat doen ze toch ook in Hong Kong en zeg maar dat zit eraan te komen overal in de wereld behalve in Nederland en Zweden.

Goed handen wassen en mondkapjes en de economie kan gewoon weer vol draaien. Is er haat tegen mondkapjes of zo vanuit de overheid/ RIVM. In hun eigen onderzoeken van 2007/2008 kwam al naar voren dat mondkapjes helpen tegen de overdracht van virussen.

Zijn ze achterlijk ofzo. In Nederland loopt iedereen in de winkels alsof er niks aan de hand is. Verplicht dan tenminste de mondkapjes, zo houdt iedereen zijn eigen aerosolen lekker bij zich en is er een 95% reductie in overdracht.

Argh Nederland, waarom altijd denken dat je het beter weet. Zelfs Trump loopt met zo een ding buitenom de camera's .

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenorium op 31-05-2020 20:01:44 ]
pi_193404287
En dan kopen ze een mondkapje of maken er zelf 1 en die dragen ze dan niet 1 keer om daarna zoals het hoort weg te gooien maar ze dragen zo,n ding meerdere keren, heeft dus totaal geen nut meer.
pi_193404399
Jumbo maakt de winkelwagens al een week niet meer schoon dat mag je nu zelf doen.

Bij AH moet je sindskort een muntje in de winkelwagen doen om te voorkomen dat klanten winkelwagens mee naar huis nemen. :?

Ook bij AH is het altijd zelf schoonmaken geweest.

Bij Plus maken ze de winkelwagens wel schoon maar ze dragen geen handschoenen dus ze gaan er met een doekje over en reiken de winkelwagen aan je aan met hun blote handen.
  zondag 31 mei 2020 @ 18:16:37 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193404422
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 15:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mensen worden helemaal wild als het 25+ graden is en halen een shitload aan bbq spullen waar ze nog 3 x van kunnen bbq'en. Je zou nog op zoek kunnen gaan naar een buurtsuper. Mcd bij mij om de hoek is nooit knetterdruk.
Daarom heb ik de supermarkt lekker links laten liggen afgelopen dagen, die gekte kan me gestolen worden. Ik ga dinsdag wel weer eens kijken.
  zondag 31 mei 2020 @ 18:40:38 #238
58711 soapie
Zeeperd
pi_193404964
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:15 schreef Nober het volgende:
Jumbo maakt de winkelwagens al een week niet meer schoon dat mag je nu zelf doen.

Bij AH moet je sindskort een muntje in de winkelwagen doen om te voorkomen dat klanten winkelwagens mee naar huis nemen. :?

Ook bij AH is het altijd zelf schoonmaken geweest.

Bij Plus maken ze de winkelwagens wel schoon maar ze dragen geen handschoenen dus ze gaan er met een doekje over en reiken de winkelwagen aan je aan met hun blote handen.
Jumbo hier vandaag nog wel!
pi_193405258
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:15 schreef Nober het volgende:


Ook bij AH is het altijd zelf schoonmaken geweest.

Bij jouw AH misschien, bij de mijne niet. Hier worden de karretjes nog altijd voor je schoongemaakt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_193405358
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:40 schreef soapie het volgende:

[..]

Jumbo hier vandaag nog wel!
bij onze Jumbo alleen nog overdag na 18.00 moet je als klant het zelf doen
pi_193406304
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:15 schreef Nober het volgende:
Jumbo maakt de winkelwagens al een week niet meer schoon dat mag je nu zelf doen.

Bij AH moet je sindskort een muntje in de winkelwagen doen om te voorkomen dat klanten winkelwagens mee naar huis nemen. :?

Ook bij AH is het altijd zelf schoonmaken geweest.

Bij Plus maken ze de winkelwagens wel schoon maar ze dragen geen handschoenen dus ze gaan er met een doekje over en reiken de winkelwagen aan je aan met hun blote handen.
Met handschoenen zou het net zo gevaarlijk zijn, want het virus blijft aan de buitenkant van de handschoenen zitten.
pi_193406318
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:58 schreef Evertjan het volgende:

[..]

bij onze Jumbo alleen nog overdag na 18.00 moet je als klant het zelf doen
Na 18.00 gaat het virus slapen denken ze :)
  zondag 31 mei 2020 @ 22:08:04 #243
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193408859
Lokale AH:

quote:
De afgelopen weken hebben wij voor uw en onze veiligheid de winkelwagens te allen tijde schoongemaakt. Met de landelijke versoepeling per 1 juni blijven wij dit doen, maar iets minder frequent dan u van ons gewend bent.

Vanaf dinsdag 2 juni zullen wij op de drukke momenten de winkelwagens blijven schoonmaken voor u. Op deze momenten zullen wij de bestaande werkwijze hanteren: de rechter twee rijen zijn schone winkelwagens en uw gebruikte kar kunt u in de linker twee rijen plaatsen. Op de rustigere momenten zal er boven de winkelwagens de tekst ‘zelf schoonmaken indien gewenst’ hangen. Als u zelf de winkelwagen schoon wilt maken, dan kunt u dit uiteraard doen. Naast de winkelwagens zullen twee plekken worden ingericht, waarop de benodigde schoonmaakmiddelen staan.

Per 2 juni kunt u ook weer gebruik maken van een mandje. Het is de bedoeling dat u deze zelf schoonmaakt indien u dit wenst. Wij zullen alle mandjes ook dagelijks blijven schoonmaken, maar dus niet de gehele dag door. Wel geldt: maak gebruik van een winkelwagen óf mandje als u bij ons boodschappen komt doen.

Elke dag doen wij onze uiterste best om het boodschappen doen bij ons zo aangenaam mogelijk te maken. Voor uw en onze veiligheid willen wij u hierbij nogmaals stimuleren om zoveel mogelijk alleen boodschappen te komen doen en 1.5 meter afstand te houden.
Ontzettend bedankt voor uw medewerking #wedoenhetsamen 💙
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193409162
Wij doen het samen behalve als het rustig is, dan doet u het alleen....
pi_193409299
Hier nog altijd dezelfde routine: iemand van het personeel maakt alle karren schoon (nouja, een beetje snel wat vegen met een doekje), neemt gebruikte weer in en deelt schone uit aan nieuwe klanten.
pi_193409606
Mag je dan ook weer met tweeen de winkel in? Na 1 juni dus.
pi_193409712
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:44 schreef Tegan het volgende:
Mag je dan ook weer met tweeen de winkel in? Na 1 juni dus.
Geen idee eigenlijk. Hier gaan ze nu al met z'n tweeën de winkel in maar dan ieder een eigen kar.
Een apart gezicht, ook groepjes tieners, elk met een kar, met 3 blikjes energydrink erin...
  zondag 31 mei 2020 @ 22:53:30 #248
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193409802
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:44 schreef Tegan het volgende:
Mag je dan ook weer met tweeen de winkel in? Na 1 juni dus.
Dat is nooit verboden geweest, maar het is wel de bedoeling. Ook na 1 juni. Gewoon alleen gaan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193409904
Als het nodig is vind ik alleen gaan prima hoor. Maar als straks overal op straat/horeca/bioscoop weer van alles mag, dan heeft met tweeën boodschappen doen (met één kar) wel mijn voorkeur.

Met de hele extended familie is weer een ander uiterste natuurlijk.
pi_193410216
Soms ga ik mee met mijn vrouw in de supermarkt, één met een kar en de ander met een mandje. Samen gaat toch net iets efficiënter en kan ik ook wat dingen pakken die ik spontaan wil meenemen.

Onze kids hebben al sinds februari geen supermarkt van binnen meer gezien.
pi_193410361
Vrienden van mij moesten gisteren bij de Leen Bakker 4 mandjes meenemen.. ook 2 voor hun 3 en 1 jarige zonen die op de arm en schouders zaten 8)7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193410421
Kinderen meenemen naar de supermarkt :')
pi_193410489
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:20 schreef Gehrman het volgende:
Kinderen meenemen naar de supermarkt :')
Waar moet je ze dan laten als je geen oppas hebt?

Nu zou ik persoonlijk niet met het hele gezin gaan, maar als je geen oppas hebt kun je niet anders dan je kind(eren) meenemen.
pi_193410801
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waar moet je ze dan laten als je geen oppas hebt?

Nu zou ik persoonlijk niet met het hele gezin gaan, maar als je geen oppas hebt kun je niet anders dan je kind(eren) meenemen.
Ze moesten toevallig samen iets uitzoeken. Kinderen van 3 en 1 kun je moeilijk thuislaten dan.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193410882
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:34 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ze moesten toevallig samen iets uitzoeken. Kinderen van 3 en 1 kun je moeilijk thuislaten dan.
Eens, maar in hoeverre kun je dat niet via internet doen?

Wat anders: we willen graag een commode van de Ikea. We kijken online welke we willen hebben (het liefst kijk naar zoiets in de winkel zelf, maar dan zouden we inderdaad met het hele gezin moeten gaan) en vriend haalt het alleen af. Het is niet anders.
  maandag 1 juni 2020 @ 09:21:13 #256
58711 soapie
Zeeperd
pi_193414624
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Eens, maar in hoeverre kun je dat niet via internet doen?

Wat anders: we willen graag een commode van de Ikea. We kijken online welke we willen hebben (het liefst kijk naar zoiets in de winkel zelf, maar dan zouden we inderdaad met het hele gezin moeten gaan) en vriend haalt het alleen af. Het is niet anders.
Inderdaad, of je wacht nog even tot het wel weer kan.
pi_193415409
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Vrienden van mij moesten gisteren bij de Leen Bakker 4 mandjes meenemen.. ook 2 voor hun 3 en 1 jarige zonen die op de arm en schouders zaten 8)7
Klopt. Dat is bij de Zeeman ook.
Ik was met mijn 2 jarige daar. Zij zat vast in de wandelwagen maar ik moet een mandje hebben en dan zetten ze een mandje neer bij de kassa voor mijn dochter. Zij telt dan ook mee als klant want ze mogen maar 15 klanten tegelijk binnen hebben.
  maandag 1 juni 2020 @ 11:02:35 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193416041
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Vrienden van mij moesten gisteren bij de Leen Bakker 4 mandjes meenemen.. ook 2 voor hun 3 en 1 jarige zonen die op de arm en schouders zaten 8)7
Heerlijk die betuttelende regeltjesfetisj in Nederland _O_
  maandag 1 juni 2020 @ 11:04:06 #259
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193416071
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heerlijk die betuttelende regeltjesfetisj in Nederland _O_
Nee, is de makkelijkste manier van foutloos begrenzen van de hoeveelheid klanten in de winkel.
  maandag 1 juni 2020 @ 11:07:50 #260
338319 ZarB
Piña colada
pi_193416135
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Vrienden van mij moesten gisteren bij de Leen Bakker 4 mandjes meenemen.. ook 2 voor hun 3 en 1 jarige zonen die op de arm en schouders zaten 8)7
Dat is al maanden zo. Vraag ik me af wat er zo dringend kan zijn dat je met het hele gezin naar LB móet.

Die mandjes geven het maximaal aantal klanten aan. Een kind is ook een persoon. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 1 juni 2020 @ 11:09:29 #261
338319 ZarB
Piña colada
pi_193416172
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:04 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Nee, is de makkelijkste manier van foutloos begrenzen van de hoeveelheid klanten in de winkel.
Precies. Ik verbaas me dan weer over mensen die zich nu nog verbazen over regels die al maanden gelden. Hier in de supermarkt zijn ook tokkies (het zijn meestal tokkies) die toch met complete gezinnen naar binnen stampen en dan zeuren over het karretje per persoon.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193416253
Dit was een redelijke rel in België, hier een beknopt artikel:

https://m.hbvl.be/cnt/dmf(...)t-papa-overleden-was

Decathlon had gewoon niet moeten zeggen dat er 2 volwassenen mee moesten. Ik snap ook gewoon niet waarom dat moest. Verder had de moeder gewoon thuis moeten blijven met haar kinderen. Fietsen kun je prima online bestellen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Sunshine1982 op 01-06-2020 11:23:13 ]
  Spellchecker maandag 1 juni 2020 @ 11:34:53 #263
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193416536
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 23:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Eens, maar in hoeverre kun je dat niet via internet doen?

Wat anders: we willen graag een commode van de Ikea. We kijken online welke we willen hebben (het liefst kijk naar zoiets in de winkel zelf, maar dan zouden we inderdaad met het hele gezin moeten gaan) en vriend haalt het alleen af. Het is niet anders.
Je kunt toch met het hele gezin naar de parkeergarage. Jij gaat eerst bij die commode kijken en daarna je vriend. Is er toch iemand bij de kinderen.
pi_193416651
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:34 schreef maily het volgende:

[..]

Je kunt toch met het hele gezin naar de parkeergarage. Jij gaat eerst bij die commode kijken en daarna je vriend. Is er toch iemand bij de kinderen.
Dat is inderdaad ook een oplossing :) Misschien gaan we het zo wel doen.
  maandag 1 juni 2020 @ 12:02:36 #265
338319 ZarB
Piña colada
pi_193416960
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 11:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit was een redelijke rel in België, hier een beknopt artikel:

https://m.hbvl.be/cnt/dmf(...)t-papa-overleden-was

Decathlon had gewoon niet moeten zeggen dat er 2 volwassenen mee moesten. Ik snap ook gewoon niet waarom dat moest. Verder had de moeder gewoon thuis moeten blijven met haar kinderen. Fietsen kun je prima online bestellen.
Kan t bericht niet lezen want betaalmuur, maar België is er altijd wel een ster in om van die clickbait koppen te hebben. Lekker op de emotie.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:47:26 #266
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193490218
Bij mij ook alles 'back to normal...' Geen ontsmetting karretje meer (Jumbo/Aldi/AH) en gij zult weer betalen voor je kar! (Zag ook weer meer vrouwen met kinderen en man in de winkel.)
Boodschappen doen is weer een uitje! *O*

Geen problemen mee... ^O^
pi_193490588
Hier mag je bij de ene supermarkt je kar zelf ontsmetten (en die is altijd rustig dus voorkeur) en bij de ander doen ze het nog voor je. Overal gratis karren, behalve als klanten een ‘gratis’ muntje willen scoren en je dus twee of meer aaneen geklonken karren uit de rij trekt }:|
Maar vandaag zag ik leuke aanbiedingen bij de Plus die in een ander dorp ligt. Bezorgvenster voor morgen kunnen boeken dus nu komt het aan de voordeur. *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193492040
bij Aldi iemand zonder kar, 2 vrouwen helemaal in paniek van ja ik kan nergens heen (want kleine winkel en iedereen verder met een kar)

Laat alsjeblieft dan die regels los als je als winkel toch niet handhaaft
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:42:44 #269
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193492277
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 16:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar vandaag zag ik leuke aanbiedingen bij de Plus die in een ander dorp ligt.
Zeker 1 + 1 gratis (wasmiddel, afwasmiddel, etc.) ;)
pi_193493971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeker 1 + 1 gratis (wasmiddel, afwasmiddel, etc.) ;)
Pringels, B&J, saucijzenbroodjes... en dat wasmiddel ja :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193494997
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 15:47 schreef Bocaj het volgende:
Bij mij ook alles 'back to normal...' Geen ontsmetting karretje meer (Jumbo/Aldi/AH) en gij zult weer betalen voor je kar! (Zag ook weer meer vrouwen met kinderen en man in de winkel.)
Boodschappen doen is weer een uitje! *O*

Geen problemen mee... ^O^
Hier bij de AH staan de karretjes ook weer vast. Tot gisteren stond er de hele dag een personeelslid die de gebruikte karretjes in ontvangst nam, schoonmaakte en weer bij de andere schone karretjes zetten.

Staat nu ook geen personeel meer bij, wel een tafeltje met een rol tork papier en een spuitbus desinfectiemiddel en klanten moeten zelf de kar weer poetsen. Ook hebben ze alle draagmandjes en plastic rolmandjes weer op hun plek gezet, die mogen ook weer gebruikt worden in plaats van een kar.

De Aldi had al eerder de karren weer vast gezet. Al na een week of 2 volgens mij, daar waren ze er zat van dat klanten de karren telkens langs het hele winkelcentrum op de parkeerplaats dumpten, stond soms geen kar meer bij de winkelunit, allemaal buiten.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:41:20 #272
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193495780
De kassière nieste vanochtend half op mijn boodschappen terwijl ze zonder handschoenen mijn spullen aan het afrekenen was. :') :D

Ik moest er meer om lachen dan dat ik echt boos was. Ik hou me nog wel aan de regels maar ik maak me er ook niet meer druk om als anderen dat nauwelijks meer doen.
pi_193495823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:41 schreef beantherio het volgende:
De kassière nieste vanochtend half op mijn boodschappen terwijl ze zonder handschoenen mijn spullen aan het afrekenen was. :') :D

Ik moest er meer om lachen dan dat ik echt boos was. Ik hou me nog wel aan de regels maar ik maak me er ook niet meer druk om als anderen dat nauwelijks meer doen.
Misschien voelde ze die nies wel spontaan opkomen en had ze geen tijd daar om daar op te reageren. Om maar gelijk te zeggen dat iemand zich niet aan de regels houdt.. Wel had ze misschien even sorry kunnen zeggen.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 22:45:16 #274
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193495848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Misschien voelde ze die nies wel spontaan opkomen en had ze geen tijd maar om daar op te reageren. Om maar gelijk te zeggen dat iemand zich niet aan de regels houdt.. Wel had ze misschien even sorry kunnen zeggen.
Natuurlijk deed ze dat niet bewust. Dat weet ik wel. Dat met die handschoenen was wel vreemd: daar waren ze wel heel strikt mee bij mijn supermarkt. Zoals gezegd maakte het me niet veel uit.
pi_193495912
Vandaag bij AH al 2 keer die doorzichtige schermen bij de kassa door klanten er af gelopen :D Zitten ook wel een beetje amateuristisch vast met twee haakjes.
pi_193497043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:45 schreef beantherio het volgende:

[..]

Natuurlijk deed ze dat niet bewust. Dat weet ik wel. Dat met die handschoenen was wel vreemd: daar waren ze wel heel strikt mee bij mijn supermarkt. Zoals gezegd maakte het me niet veel uit.
Die handschoenen zijn er niet voor de klant, maar voor de kassiere zelf, anders zouden ze die na elke klant moeten wisselen of reinigen. En het lijkt me dat zij zelf mogen beslissen of ze die willen dragen. Waar ik mijn boodschappen doe draagt vrijwel niemand ze, alleen mensen op de versafdelingen, maar die dragen ze volgens mij altijd al, en een enkele vakkenvuller.

Dat niezen zou ik overigens wel wat van gezegd hebben als er niet eens een poging gedaan werd om in de elleboog en met het hoofd afgewend te niezen. Dat is gewoon niet netjes, ook voor de Corona-tijd al was dat not-done.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 5 juni 2020 @ 23:54:31 #277
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193497152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat niezen zou ik overigens wel wat van gezegd hebben als er niet eens een poging gedaan werd om in de elleboog en met het hoofd afgewend te niezen. Dat is gewoon niet netjes, ook voor de Corona-tijd al was dat not-done.
Ze deed dus wel een poging om haar elleboog te bereiken (ze had volgens mij ook nog iets in haar hand) maar dat lukte dus niet helemaal. Het was een ongelukkig moment en zeker niet een bewuste fout.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 05:46:33 #278
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193499476
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:43 schreef Alieda-R het volgende:
Ook hebben ze alle draagmandjes en plastic rolmandjes weer op hun plek gezet, die mogen ook weer gebruikt worden in plaats van een kar.
Inderdaad, ik zag ook weer een blauwe muur aan glimmende mandjes bij de ah staan... :D
pi_193501825
Ik heb hier het idee dat ze dat hele maximum qua aantal klanten allang overboord gegooid hebben.
Ik moest laatst wachten op een karretje, toen was het al vrij druk. Maar toen kwam ik de zaterdag voor Pinksteren weer, en toen waren er nog tig karren beschikbaar terwijl het veel drukker was dan toen ik op een kar moest wachten. Het was voor mijn gevoel toen net zo druk als in het pre-corona tijdperk de dag voor een feestdag.
Bij de broodafdeling zag ik een medewerkster zonder tang of handschoenen broodjes in zakjes doen,ik vind dat normaal al niet erg hygienisch, maar vind het nu helemaal raar.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 12:21:17 #280
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_193502881
Er is nu echt al sinds het begin van het coronagebeuren geen gist te krijgen in alle supermarkten hier in de buurt. 8)7
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  zaterdag 6 juni 2020 @ 13:04:20 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193503323
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 12:21 schreef Kaji het volgende:
Er is nu echt al sinds het begin van het coronagebeuren geen gist te krijgen in alle supermarkten hier in de buurt. 8)7
Heb ik nog ruimschoots op voorraad. Hamsterèèn!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193503426
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 10:57 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb hier het idee dat ze dat hele maximum qua aantal klanten allang overboord gegooid hebben.
Ik moest laatst wachten op een karretje, toen was het al vrij druk. Maar toen kwam ik de zaterdag voor Pinksteren weer, en toen waren er nog tig karren beschikbaar terwijl het veel drukker was dan toen ik op een kar moest wachten. Het was voor mijn gevoel toen net zo druk als in het pre-corona tijdperk de dag voor een feestdag.
Bij de broodafdeling zag ik een medewerkster zonder tang of handschoenen broodjes in zakjes doen,ik vind dat normaal al niet erg hygienisch, maar vind het nu helemaal raar.
Ik heb liever een medewerker die het met blote handen doet, maar die handen regelmatig wast, niet erin hoest of aan zijn neus of andere lichaamsdelen zit, dan een medewerker met handschoenen aan die denkt dat hij daardoor automatisch veilig werkt en zelden of nooit van handschoenen wisselt gedurende de dag.

Maar het allerliefste inderdaad de tang. Want daarvan weet je vrij zeker dat die alleen met broodjes in contact komt en nergens anders voor gebruikt wordt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:24:20 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193587911
Bij de Aldi hier is het winkelwagen per persoon verplicht kennelijk losgelaten. Zag vanochtend twee oudere echtparen, beide duo's met slechts 1 kar.
pi_193588216
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar het allerliefste inderdaad de tang. Want daarvan weet je vrij zeker dat die alleen met broodjes in contact komt en nergens anders voor gebruikt wordt.
Waar iedereen met z'n broodpoten aanzit...
pi_193588431
plaatselijke jumbo is gestopt met het schoonmaken van de karren. Klanten worden verzocht het zelf te doen wat wel wel weer kostelijke taferelen oplevert. Ook mag je gelukkig weer boodschappen doen met een mandje ipv een karretje. *O* *O* *O*
pi_193589126
Hier doen ze volgens mij ook niks meer qua controle op aantal mensen binnen. Karretjes en mandjes zijn onbeperkt te pakken, staat nog een verdwaalde spuitfles naast de ingang. Alleen mandjes moeten ergens centraal worden ingeleverd, die worden wellicht nog schoongemaakt.

Verder bij de kassa nog de strepen op de grond en de schermen tussen kassarijen onderling en voor de cassière. Qua drukte was het eik wel gewoon weer als pre-corona.
pi_193589691
Waarom denken mensen dat handschoenen hygiënisch zijn? Dat zijn ze totaal niet namelijk. Bovendien werkt dat ruk. Je voelt het product niet, je voelt het verpakkingsmateriaal niet. Dat maakt dat dingen inpakken lastiger zijn dan dat je het met blote handen doet. Ik weet dat ze het bij AH liever niet hebben, dus dragen de medewerkers geen handschoenen.

Ik ga ervan uit dat het vers personeel regelmatig handen wast en als ik dat niet kan haal ik afbakspul.
  donderdag 11 juni 2020 @ 20:18:48 #288
14505 OProg
A Life in Music
pi_193589972
Hier in het dorp is mijn supermarkt tegenwoordig tot 22:00 open. Wat een heerlijke rust dat laatste uur met meer vakkenvullers dan klanten. 8-)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193589997
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 20:18 schreef OProg het volgende:
Hier in het dorp is mijn supermarkt tegenwoordig tot 22:00 open. Wat een heerlijke rust dat laatste uur met meer vakkenvullers dan klanten. 8-)
Ik denk dat je in de wintermaanden helemaal een kanon door die zaak kan schieten :D
pi_193591398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 18:45 schreef mthecatlover het volgende:

[..]

Waar iedereen met z'n broodpoten aanzit...
Jij pakt de tang altijd eerst aan het deel vast waarmee je het brood ook pakt en draait hem daarna om?
Omslachtig :D

De andere kant van die tang is net zo ‘vies’ als een winkelkarretje, weegschaal, pinapparaat en menig produkt wat in de winkel staat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193594654
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 21:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De andere kant van die tang is net zo ‘vies’ als een winkelkarretje, weegschaal, pinapparaat en menig produkt wat in de winkel staat.
Precies, daarom laat ik die links liggen...
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:18:04 #292
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193596562
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 00:15 schreef mthecatlover het volgende:

[..]

Precies, daarom laat ik die links liggen...
Bij die Aldi waar ik gister was, was het eerder al verplicht een tang te gebruiken. Maar ze hadden intussen sommige broodjes wel weer voorverpakt liggen, daar gold het kennelijk niet voor, dus dan mocht je wel met je hand die bak in. Lekker verwarrend weer.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 09:55:58 #293
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_193597194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 18:42 schreef Bocaj het volgende:


Zeker 1 + 1 gratis (wasmiddel, afwasmiddel, etc.) ;)
Aankomende week ook bij AH 1+1 gratis😀😉.
pi_193597216
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 09:55 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Aankomende week ook bij AH 1+1 gratis😀😉.
Wel jammer dat het elke keer dezelfde producten zijn.
pi_193597885
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag bij AH al 2 keer die doorzichtige schermen bij de kassa door klanten er af gelopen :D Zitten ook wel een beetje amateuristisch vast met twee haakjes.
Op mijn werk (bedrijfskantine) hangt ook zo’n ding. Die heb ik er ook al een keer per ongeluk af gestoten. Hangt aan het plafond vast met 3 haakjes. :P
pi_193668385
Overal weer muntjes nodig voor je verplichte winkelwagentje.

Bij Plus moet je 50 cent pinnen als je geen muntje bij je hebt dus ben zonder wagentje de winkel in gegaan dat bleek gewoon te kunnen. Fuck de regels.
pi_193668394
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:28 schreef Nober het volgende:
Overal weer muntjes nodig voor je verplichte winkelwagentje.

Bij Plus moet je 50 cent pinnen als je geen muntje bij je hebt dus ben zonder wagentje de winkel in gegaan dat bleek gewoon te kunnen. Fuck de regels.
Wij gaan ook binnenkort stoppen met de karren en mandjes schoonmaak. Het kost gewoon bergen met geld.
  woensdag 17 juni 2020 @ 11:32:05 #298
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193668427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:28 schreef Nober het volgende:
Overal weer muntjes nodig voor je verplichte winkelwagentje.

Bij Plus moet je 50 cent pinnen als je geen muntje bij je hebt dus ben zonder wagentje de winkel in gegaan dat bleek gewoon te kunnen. Fuck de regels.
De revolutie is begonnen!
pi_193668456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De revolutie is begonnen!
Ook nog tegen een pion aangelopen bij de action alsof die blanke stippen de 1,5m niet voldoende duidelijk maken. Pion laten liggen waar die eindigde helaas geen applaus noch staande ovatie ontvangen.
pi_193668470
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 11:35 schreef Nober het volgende:

[..]

Ook nog tegen een pion aangelopen bij de action alsof die blanke stippen de 1,5m niet voldoende duidelijk maken. Pion laten liggen waar die eindigde helaas geen applaus noch staande ovatie ontvangen.
Stoer! _O_
pi_193668478
Maar de maatregelen zijn in mijn super ook nergens meer te bekennen. Wel leren zelfscannen door de crisis :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')