abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2020 @ 14:17:38 #276
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192906901
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch opvallend dat vandaag nog gesteld werd dat de R0 naar verwachting nog steeds onder de 1 zit. Maar wat weten ze bij het RIVM er nou van, hè. Je kunt prima een dartpijl in je bord gooien om de R0 te bepalen.
Het RIVM maakt de schatting van de R0 voornamelijk op basis van het aantal ziekenhuis opnames. En die ging een hele periode omlaag, dus is de verwachting dat je R0 ook onder de 1 ligt.

Nu is het aantal nieuwe ziekenhuisopnames al een paar dagen stabiel. Als de R0 al onder de 1 ligt dan is dat niet ruim onder de 1 in ieder geval.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 mei 2020 @ 14:18:01 #277
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192906906
R0 rond de één houden is prima, soms net er boven, soms net er onder. Belangrijkste is gewoon dat de zorg het aan kan en ze zijn nog steeds aan het zoeken hoe ze dat het beste kunnen balanseren.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 14:19:12 #278
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192906920
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:18 schreef Kyran het volgende:
R0 rond de één houden is prima, soms net er boven, soms net er onder. Belangrijkste is gewoon dat de zorg het aan kan en ze zijn nog steeds aan het zoeken hoe ze dat het beste kunnen balanseren.
Waar ik mij zorgen om maak is dat die R0 zo dicht tegen de 1 zit met de huidige maatregelen. Dat geeft wel aan hoe weinig marge je hebt voor versoepeling van maatregelen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 14:19:35 #279
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192906927
quote:
Het schommelt wel per seconde, dagen, weken... Maar het is echt moeilijk om alles in balans te houden lijkt me.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192906931
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maurice de Hont legt het in begrijpelijke Taalunie waarom die lockdown geen enkel effect heeft, in tegenstelling tot zogenaamde “superspreader events”. Maar goed, Maurice de Hondt heeft schijnbaar weinig te zeggen want meneer is enkel een excel-expert.
Ook Maurice de Hond heeft geen oplossing maar kan de cijfers wel terugvoeren op logica.
Maurice de Hond is een kwakzalver en dus allesbehalve een autoriteit. Welke studie tot viroloog of epidemioloog heeft hij gedaan? Aan de Bond van Kwakzalvers?

Oplichter dat het is. Hierdoor brokkelt dus ook het vertrouwen in het RIVM en de maatregelen af. Door dit soort kwakzalvers die iedereen en alles die wel wetenschappelijke expertise hebben proberen af te bluffen doordat ze hun grote mond gebruiken. Bah :r
pi_192906932
quote:
Lees mijn eerder Posts. Balanceren is natte vinger werk.
pi_192906948
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maurice de Hont legt het in begrijpelijke Taalunie waarom die lockdown geen enkel effect heeft, in tegenstelling tot zogenaamde “superspreader events”. Maar goed, Maurice de Hondt heeft schijnbaar weinig te zeggen want meneer is enkel een excel-expert.
Ook Maurice de Hond heeft geen oplossing maar kan de cijfers wel terugvoeren op logica.
Ik vind dat hij wel zinnige dingen zegt. Zijn punt wordt ondersteund door de carnaval uitbraak. En hij is ook groot voorstander van mondkapjes om de verspreiding via aerosolen tegen te gaan.
pi_192906951
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:19 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Waar ik mij zorgen om maak is dat die R0 zo dicht tegen de 1 zit met de huidige maatregelen. Dat geeft wel aan hoe weinig marge je hebt voor versoepeling van maatregelen.
Met een R0 van 0,8 kan het hard gaan. Exponentiële daling werkt hetzelfde als exponentiële groei.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192906956
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:19 schreef Breekfast het volgende:

[..]

En er dus niet veel meer kan dan de maatregelen langer te verlengen. En zelfs wellicht de volledige maand juni in volledige lockdown met hele strikte naleving en handhaving, als dat de R0 definitief onder 1 houdt?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 14:22:15 #285
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192906964
quote:
soms denk ik dat er teveel focus was op die IC bedden capaciteit en de verpleegtehuizen waren vergeten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 mei 2020 @ 14:22:20 #286
416575 crew  Evenstar
pi_192906965
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:19 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Lees mijn eerder Posts. Balanceren is natte vinger werk.
Is het ook, daarom moeten ze voorzichtig zijn en dingen rustig aan loslaten met de beste bedoelingen. Daarnaast vooral niet teveel uitgaan van "het zal wel loslopen", want dat gevoel krijg ik heel erg bij het RIVM (of in ieder geval de interviews die ze geven.

Verder is het inderdaad 50% natte vinger werk, 50% wetenschap, want wij/zij weten gewoon nog niet alles.
pi_192906971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heeft hij nog een extra studie gedaan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 13:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het boeit met niet zoveel, het komt overeen met andere data, zoals van Chris Martenson Peak Prosperity
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Chris Martenson, PhD (Duke), MBA (Cornell) is an economic researcher and futurist specializing in energy and resource depletion, and co-founder of PeakProsperity.com

Doctor..
...
Welk punt wilde je maken?
pi_192906972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heeft hij nog een extra studie gedaan?
Ach die Koopmans heeft wel de 'juiste' kwalificaties maar loopt ook regelmatig onzin te verkondigen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 14:23:00 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192906974
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:19 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Maurice de Hond is een kwakzalver en dus allesbehalve een autoriteit. Welke studie tot viroloog of epidemioloog heeft hij gedaan? Aan de Bond van Kwakzalversers?

Oplichter dat het is. Hierdoor brokkelt dus ook het vertrouwen in het RIVM en de maatregelen af. Door dit soort kwakzalvers die iedereen en alles die wel wetenschappelijke expertise hebben proberen af te bluffen doordat ze hun grote mond gebruiken. Bah :r
hij heeft idd geen best trackrecord op Wiki
pi_192906982
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:21 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik vind dat hij wel zinnige dingen zegt. Zijn punt wordt ondersteund door de carnaval uitbraak. En hij is ook groot voorstander van mondkapjes om de verspreiding via aerosolen tegen te gaan.
Het punt is niet dat hij een kwakzalver is (*ahum* Jensen *ahum*) die volstrekte nonsens vertelt, maar dat hij niet de hele waarheid heeft maar mensen wel zijn volledige strekking als waarheid beschouwt.

Niemand ontkent dat grote bijeenkomsten funest zijn qua verspreidingsrisico.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192906986
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als het ver genoeg onder de 1 zakt kom je op het punt dat het mogelijk is om besmettingen te traceren en volgen, zodat dmv quarantaine verdere verspreiding kan worden voorkomen.
Het hele beleid is mij nog niet duidelijk, willen ze naar wat jij zegt toe? Als het zo laag is zijn, zijn daar dan de juiste mensen en spullen voor om contactonderzoek te doen?

Of gaan we voor het groepsimmuniteit verhaal? Daar lijkt het huidige beleid nog steeds op teogespitst te zijn.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 14:24:32 #292
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192906994
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:21 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

En er dus niet veel meer kan dan de maatregelen langer te verlengen. En zelfs wellicht de volledige maand juni in volledige lockdown met hele strikte naleving en handhaving, als dat de de R0 definitief onder 1 houdt?
Ja dat weet je zelf ook niet en dus ik ook niet, maar het is echt niet te voorspellen als de R0 definitief onder 1 zal houden, Dit is echt afhankelijk van hoe we met de maatregelen zullen omgaan en hanteren. Kijk als we massaal de maatregelen negeren kan het weer explosief stijgen met de R0 boven 1, dat is op zich gevaarlijker dat je sneller hierdoor besmet wordt met COVID-19.
pi_192907002
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het punt is niet dat hij een kwakzalver is (*ahum* Jensen *ahum*) die volstrekte nonsens vertelt, maar dat hij niet de hele waarheid heeft maar mensen wel zijn volledige strekking als waarheid beschouwt.

Niemand ontkent dat grote bijeenkomsten funest zijn qua verspreidingsrisico.
Klopt maar niemand heeft de hele waarheid in pacht. Het RIVM heeft er ook al een aantal keer flink naast gezeten.
pi_192907005
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
Of gaan we voor het groepsimmuniteit verhaal? Daar lijkt het huidige beleid nog steeds op teogespitst te zijn.
Uiteindelijk is dat op de lange termijn wel de enige mogelijkheid om enigszins terug naar een normale samenleving te kunnen gaan.
pi_192907011
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:19 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Maurice de Hond is een kwakzalver en dus allesbehalve een autoriteit. Welke studie tot viroloog of epidemioloog heeft hij gedaan? Aan de Bond van Kwakzalvers?

Aha want de virologen hebben wél de expertise? Die zeggen notabene bij de talkshows zelf dat ze niet weten hoe het virus zich gedraagt en hoe we verder moeten. Ze pleiten alleen voor een lockdown.
Waarom dan niet luisteren naar iemand die expert is met cijfertjes en statistiek en op basis daarvan een conclusie kan trekken?
pi_192907014
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Is het ook, daarom moeten ze voorzichtig zijn en dingen rustig aan loslaten met de beste bedoelingen. Daarnaast vooral niet teveel uitgaan van "het zal wel loslopen", want dat gevoel krijg ik heel erg bij het RIVM (of in ieder geval de interviews die ze geven.

Verder is het inderdaad 50% natte vinger werk, 50% wetenschap, want wij/zij weten gewoon nog niet alles.
Ro is dus nu natte vingerwerk omdat ze niet genoeg testen.
Zoals al eerder aangegeven is het officiële aantal besmettingen van 40.000 geen maatstaf. Daar kun je dus niet vanuit gaan. Omdat het werkelijk aantal veel hoger ligt. Schattingen zijn bij 5% 850000
  zaterdag 2 mei 2020 @ 14:26:11 #297
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192907015
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat op de lange termijn wel de enige mogelijkheid om enigszins terug naar een normale samenleving te kunnen gaan.
Immuniteit duurt wel erg lang zeker denk ik.
pi_192907020
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:21 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Hij heeft in ieder geval een andere invalshoek en dat kan nooit kwaad. Helemaal onzin is het zeker niet. En om de Hond nou af te serveren omdat hij geen viroloog of iets dergelijks is... dan kan hij ook geen onderzoek doen naar voetbalstatistieken omdat hij geen voetballer is... oftewel, een kletskoekargument.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 mei 2020 @ 14:27:14 #299
416575 crew  Evenstar
pi_192907028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vraag is vooral of het uberhaupt haalbaar is, want daar zijn ook nog alle meningen over verdeeld. Ik zou het uiteindelijk ook één van de beste oplossingen vinde, maar tsja ...
pi_192907031
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Aha want de virologen hebben wél de expertise? Die zeggen notabene bij de talkshows zelf dat ze niet weten hoe het virus zich gedraagt en hoe we verder moeten. Ze pleiten alleen voor een lockdown.
Waarom dan niet luisteren naar iemand die expert is met cijfertjes en statistiek en op basis daarvan een conclusie kan trekken?
Waarom twijfel jij aan wetenschappers en geloof je zo'n oplichter als Maurice de Hond wel.
Wat mij betreft schuift hij nergens meer aan.
Trek vooral de wetenschap maar in de twijfel, gekkie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')