En dan moet het nog worden gemeld bij het RIVM. Sommige gevallen van vorige maand zijn pas vandaag gemeld.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, dan nog. Het is niet zo dat je zodra je klachten krijgt direct naar het ziekenhuis moet en dus opgenomen zal zijn.
Week (tot max 2) incubatietijd, klachten ontwikkelen, en het kan maar zo zijn dat je pas in week 3 naar het ziekenhuis moet.
Wanneer je nagaat dat in China bij dit soort aantallen alleen dubbele luchtweginfecties geteld werden als nieuwe gevallen, en hier ook asymptomatische personen, zijn we er bijna hoor.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
We zijn er iig nog lang niet - dat moge duidelijk zijn. Versoepeling zal mondjesmaat blijven gaan en we moeten blij zijn wanneer het tegen einde zomer weer een beetje normaal open is allemaal (zeg ik vanuit mijn onderbuikgevoel).
Ook Rutte en co hebben recht op weekend en/of een vrije week. Verder wordt er gewoon overleg gepleegd natuurlijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:19 schreef Remco het volgende:
Het is toch eigenlijk belachelijk dat wij in deze tijd nog aan weekenden en vakanties doen. Geen technische briefing, geen persconferenties, niet kloppende cijfers. Alleen omdat de gemiddelde mens niet werkt in het weekend en de vakanties.
Ik vind ook dat het nog te vroeg is om een conclusie te trekken - terwijl je hier met Pasen struikelde over het 'wacht de cijfers over twee weken maar af!! schreeuwers -, maar het is wel interessant. Als de komende week de cijfers af blijven vlakken kun je twee dingen concluderen. Of de toegenomen activiteit met Pasen heeft geen verdere verspreiding veroorzaakt, of het was gewoon niet zo druk buiten als (hier) werd aangenomen.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja klopt, het doet alleen niets af aan het verhaal. Je kan op basis van cijfers gewoon geen conclusies trekken over het paasweekend en de effecten daarvan.
Bijzonder boude uitspraak.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
Zo ging het ook in Wuhan.
Over 10 dgn nog 30-40 nieuwe besmettingen per dag.
[ afbeelding ]
Grootste effecten zijn er vanwege geen evenementen en 1.5 meter.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het nog te vroeg is om een conclusie te trekken - terwijl je hier met Pasen struikelde over het 'wacht de cijfers over twee weken maar af!! schreeuwers -, maar het is wel interessant. Als de komende week de cijfers af blijven vlakken kun je twee dingen concluderen. Of de toegenomen activiteit met Pasen heeft geen verdere verspreiding veroorzaakt, of het was gewoon niet zo druk buiten als (hier) werd aangenomen.
Pas maar op. Haal je dat weg werken we straks 24-7.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:19 schreef Remco het volgende:
Het is toch eigenlijk belachelijk dat wij in deze tijd nog aan weekenden en vakanties doen. Geen technische briefing, geen persconferenties, niet kloppende cijfers. Alleen omdat de gemiddelde mens niet werkt in het weekend en de vakanties.
Op papier zijn we er bijna ja - maar dat moet ook vertaald kunnen worden in de vorm van versoepeling. In die zin zijn we er denk ik nog lang niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:21 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je nagaat dat in China bij dit soort aantallen alleen dubbele luchtweginfecties geteld werden als nieuwe gevallen, en hier ook asymptomatische personen, zijn we er bijna hoor.
Die twee weken had ook wel kunnen kloppen als we hier aan testen testen testen dedenquote:Op woensdag 29 april 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het nog te vroeg is om een conclusie te trekken - terwijl je hier met Pasen struikelde over het 'wacht de cijfers over twee weken maar af!! schreeuwers -, maar het is wel interessant. Als de komende week de cijfers af blijven vlakken kun je twee dingen concluderen. Of de toegenomen activiteit met Pasen heeft geen verdere verspreiding veroorzaakt, of het was gewoon niet zo druk buiten als (hier) werd aangenomen.
Of buiten zijn heeft minder effect op de verspreiding dan gedacht?quote:Op woensdag 29 april 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die gaan echt heel rap komen.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Op papier zijn we er bijna ja - maar dat moet ook vertaald kunnen worden in de vorm van versoepeling. In die zin zijn we er denk ik nog lang niet.
Wij zittten niet zo extreem in lock down als zij he.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
Zo ging het ook in Wuhan.
Over 10 dgn nog 30-40 nieuwe besmettingen per dag.
[ afbeelding ]
Is dat nodig? Of kun je via ziekmeldingen van kinderen omdat iemand in het gezin ziek is, redelijk wat opmaken?quote:Op woensdag 29 april 2020 14:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Die twee weken had ook wel kunnen kloppen als we hier aan testen testen testen deden
Maar nu duurt het net even wat langer. Je hebt wel gelijk verder, het is ook interessant. Juist omdat we anders tot twee/drie weken na openen van de scholen moeten wachten op wat informatie over effecten van het opheffen van zo'n maatregel.
Geen evenementen, geen horeca, thuiswerken, 1,5 meter. Deze dragen het meeste bij denk ik. De rest is inderdaad peanuts.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Grootste effecten zijn er vanwege geen evenementen en 1.5 meter.
De overige maatregelen zijn pinda's op het geheel.
Met meer activiteit wordt de 1,5e meter minder in acht genomen.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Grootste effecten zijn er vanwege geen evenementen en 1.5 meter.
De overige maatregelen zijn pinda's op het geheel.
Waar baseer je dat op? RIVM en Rutte blijven er op hameren dat we niet te veel moeten verwachten de komende periode.quote:
Buiten zijn heeft eerder een positief effect.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Of buiten zijn heeft minder effect op de verspreiding dan gedacht?
In de praktijk is gebleken dat niet zo extreem effectiever is, bij mijn weten.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:24 schreef ludovico het volgende:
Wij zittten niet zo extreem in lock down als zij he.
Haha wat? Jij wil mensen 24/7 laten werken? Even vergeten wat er met Bruins gebeurde?quote:Op woensdag 29 april 2020 14:19 schreef Remco het volgende:
Je plaatst een grafiek vanuit China met andere startwaarden, maatregels en telling.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
Kun je dat verklaren?
Ik plaats er zelfs een overzicht bij, dezelfde trend zie je overal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |