abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2020 @ 08:25:26 #101
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192853512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:24 schreef Momo het volgende:
stephan_bosman twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 22:03:34 Wat een ongelofelijke onzin dit nieuws over een tekort aan mondkapjes. Ik kan er morgen 10 miljoen regelen #FFP3 (¤5,40 ps) en 6 miljoen #FFP2 ( ¤1,85 ps)en allen met topkwaliteit. Week in week uit. #mondkapjes #COVID19 Hier speelt iets anders https://t.co/a8EeqeuQmV reageer retweet
Wat een prijzen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192853531
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:22 schreef _I het volgende:

[..]

Zei gelijk al dat vliegen niet meer voor het gewone volk wordt. Ze willen nu al af van 1 mln goedkope vluchten als de boel weer open kan. Voor 22 euro naar Nice zit er niet meer in.

Vliegen voor werk zal wel snel hervatten.

Nee, dan ben ik mij terdege bewust. Daar voorzie ik dus ook best problemen. 30 graden in de zomer, lekker al die goedkope airco units aan en de lucht rondblazen.

Denk wel dat de ziekteverschijnselen dan mee zullen vallen, omdat zomer. Maar bijkomend effect is dat er dan een enorme groep is die ziek is, waarmee de 2e golf bijna een garantie wordt.
Het gaat mij ook primair over zakelijk reizen. Kan me voorstellen dat het dan sowieso minder druk is op sommige legs, echter als ik zie hoe vol een klein vliegtuigje op dinsdagmiddag zit richting Zwitserland, en op dinsdagavond de terugvlucht dezelfde mensen zie zitten, dan zijn er ook genoeg legs die louter zakelijk vliegen. Dan wordt of het luchtruim een stuk drukker op die leg(want je moet dan meer vluchten inzetten voor dezelfde aantal pax te vervoeren) of veel mensen zouden ervoor moeten kiezen niet meer zoveel zakelijk te vliegen.

Ik weet niet of louter zakelijk vliegen nou zo vee beter is. Ik heb namelijk het idee dat ik op een zakelijke trip meer mensen dicht om me heen heb (vliegtuig, maar ook op kantoor, restaurant, congressen) dan een prové vakantietripje.

Het is niet alleen in de zomer wanneer de airco aanstaat. Dat ververs systeem werk altijd.

Overigens is op ons kantoor in NL de airco ook de verwarming in de winter.
pi_192853537
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:22 schreef _I het volgende:

[..]

Zei gelijk al dat vliegen niet meer voor het gewone volk wordt. Ze willen nu al af van 1 mln goedkope vluchten als de boel weer open kan. Voor 22 euro naar Nice zit er niet meer in.

Vliegen voor werk zal wel snel hervatten.

Nee, dan ben ik mij terdege bewust. Daar voorzie ik dus ook best problemen. 30 graden in de zomer, lekker al die goedkope airco units aan en de lucht rondblazen.

Denk wel dat de ziekteverschijnselen dan mee zullen vallen, omdat zomer. Maar bijkomend effect is dat er dan een enorme groep is die ziek is, waarmee de 2e golf bijna een garantie wordt.
Dat virus is heel slim, die kan gewoon in iemand gaan euh "zitten" tijdens de zomer en dan actief worden als het weer herfst is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192853561
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:28 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het gaat mij ook primair over zakelijk reizen. Kan me voorstellen dat het dan sowieso minder druk is op sommige legs, echter als ik zie hoe vol een klein vliegtuigje op dinsdagmiddag zit richting Zwitserland, en op dinsdagavond de terugvlucht dezelfde mensen zie zitten, dan zijn er ook genoeg legs die louter zakelijk vliegen. Dan wordt of het luchtruim een stuk drukker op die leg(want je moet dan meer vluchten inzetten voor dezelfde aantal pax te vervoeren) of veel mensen zouden ervoor moeten kiezen niet meer zoveel zakelijk te vliegen.

Ik weet niet of louter zakelijk vliegen nou zo vee beter is. Ik heb namelijk het idee dat ik op een zakelijke trip meer mensen dicht om me heen heb (vliegtuig, maar ook op kantoor, restaurant, congressen) dan een prové vakantietripje.

Het is niet alleen in de zomer wanneer de airco aanstaat. Dat ververs systeem werk altijd.

Overigens is op ons kantoor in NL de airco ook de verwarming in de winter.
Die klimaatregels spelen ook nog en aan die lening van KLM zouden eisen zijn gesteld. Dus er gaan hoe dan ook zaken veranderen in de wereld van het vliegen.
pi_192853563
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat een prijzen.
Haha 5 euro voor een lapje met elastiekje, eenmalig gebruik.
pi_192853580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat virus is heel slim, die kan gewoon in iemand gaan euh "zitten" tijdens de zomer en dan actief worden als het weer herfst is.
?

Zeg niet dat het in iemand gaat zitten.. Als er een verspreiding is die mild is, omdat het zomer is en de ziekte milder verloopt, dan zijn er veel meer mensen ziek aan het einde van de zomer dan dat het zich zou verspreiden met heftige klachten.
pi_192853586
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:18 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Vergeet niet dat in veel moderne (kantoor) gebouwen de ramen vaak niet open kúnnen en er sprake is van een luchtververssysteem.

Nu weet ik niet hoe vaak dit in Nederland voorkomt, maar zeker in de VS en Aziatische kantoren waar ik kom.

Overigens ook in ziekenhuizen niet.
Dat,liften en wc's zijn de voornaamste redenen om kantoren nu niet weer massaal bemand te hebben maar thuiswerken te verplichten waar mogelijk.

Eerst maar eens goed onderzoeken en oplossingen bieden.
pi_192853611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Bron?
  woensdag 29 april 2020 @ 08:39:11 #109
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192853616
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat,liften en wc's zijn de voornaamste redenen om kantoren nu niet weer massaal bemand te hebben maar thuiswerken te verplichten waar mogelijk.

Eerst maar eens goed onderzoeken en oplossingen bieden.
Voor de filedruk, én het milieu, zou het zeer goed zijn als er veel meer thuis gewerkt zou gaan worden.

Wellicht dat de overheid, met corona in het achterhoofd en met het milieu als uitgangspunt hierin wat kan gaan betekenen tzt.
Al dan niet fiftyfifty.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192853636
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:30 schreef _I het volgende:

[..]

Die klimaatregels spelen ook nog en aan die lening van KLM zouden eisen zijn gesteld. Dus er gaan hoe dan ook zaken veranderen in de wereld van het vliegen.
KLM hebben vele niet persé nodig om te vliegen natuurlijk.
  woensdag 29 april 2020 @ 08:43:59 #111
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192853651

Gefeliciteerd maar?
2019: The Great Awakening
pi_192853652
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

KLM hebben vele niet persé nodig om te vliegen natuurlijk.
Het zal niet alleen bij KLM gaan spelen.

En als grenzen dichtblijven voor plezierverkeer, heb je weinig keuzes qua vliegvelden.
pi_192853663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Voor de filedruk, én het milieu, zou het zeer goed zijn als er veel meer thuis gewerkt zou gaan worden.

Wellicht dat de overheid, met corona in het achterhoofd en met het milieu als uitgangspunt hierin wat kan gaan betekenen tzt.
Al dan niet fiftyfifty.
Uiteindelijk wel ja. Probleem nu is dat de directie in veel gevallen mensen terug op kantoor wil.

Zelfs bij een goed gezind bedrijf dat de keuze bij de werknemer legt krijg je dit:
- managers zijn elke dag op kantoor
- werknemers die haten thuiswerken ook
- de rest voelt zich gepusht om ook te komen, eerst paar dagen daarna meer.
- iedereen werkt weer op kantoor na een poosje

Het werkt alleen met verplichting nu en later over naar een balans van 50/50 aanwezigheid bv voor klimaat,file probleem met bv een beloning/boete systeem voor bedrijven.
pi_192853682
quote:
Britse minister: ’Onderzoek of dood kinderen verband houdt met corona’

LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk is onrust ontstaan nu enkele kinderen met geen enkele onderliggende ziekte zijn overleden aan een zeldzame ontsteking, waarvan onderzoekers denken dat het mogelijk verband houdt met het coronavirus. Dat heeft de Britse minister van Volkgezondheid Matt Hancock dinsdag gezegd in Britse media.

Artsen in Groot-Brittannië, maar ook Italië, onderzoeken deze mogelijke link nu. De kinderen werden naar het ziekenhuis gebracht met hoge koorts en gezwollen slagaderen.

Het gaat vooral om jonge kinderen onder de negen jaar en hun ziekte lijkt heel erg op Kawasaki, een aandoening die vooral in delen van Azië voorkomt. ,,Er zijn enkele kinderen aan overleden, die geen onderliggend lijden hadden”, zei Hancock bij LBC radio. ,,Het is zeldzaam, hoewel natuurlijk zeer ernstig voor de kinderen die het wel krijgen, maar het aantal gevallen is klein”, aldus Hancock. Hij gaf daarbij geen exacte cijfers.

,,Het is een nieuwe ziekte waarvan we denken dat deze kan worden veroorzaakt door het coronavirus, maar we zijn daar niet 100% zeker van omdat sommige mensen die het hebben gekregen niet positief zijn getest. Dus we doen veel onderzoek nu, maar het is iets waar we ons zorgen over maken.”

Ouders gewaarschuwd
De onderzoekers zijn er nog niet uit of er een verband is met corona, daarvoor is het aantal slachtoffers te gering, maar Victoria Atkins, bewindspersoon bij Binnenlandse Zaken, waarschuwt ouders goed op te letten op de verschijnselen. ,,Het maakt maar weer eens duidelijk hoe weinig we nog over het coronavirus weten.”

Tot nu toe wordt aangenomen dat kinderen juist veel minder last hebben van corona.
https://www.telegraaf.nl/(...)and-houdt-met-corona

Er zijn dus ook al kinderen overleden met deze verschijnselen, eerder werd hier gezegd dat het niet erg was omdat er geen kinderen overleden waren.
pi_192853683
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:33 schreef _I het volgende:

[..]

?

Zeg niet dat het in iemand gaat zitten.. Als er een verspreiding is die mild is, omdat het zomer is en de ziekte milder verloopt, dan zijn er veel meer mensen ziek aan het einde van de zomer dan dat het zich zou verspreiden met heftige klachten.
Dat virus heeft een soort van vetlaagje om zichzelf te beschermen. Dat vetlaagje smelt in de zomer. Dat wil dat virus niet dus het zoekt een gastheer om in te verblijven.

Tenminste dat heeft iemand mij wijsgemaakt ;)
pi_192853687
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:38 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Bron?
ja, ogenblikje.
  woensdag 29 april 2020 @ 08:48:27 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192853697
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:19 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, want er mogen geen groepen mensen >50 (100?) bij elkaar komen. Dus super spreaders krijg je sowieso niet zo snel meer.
Ok, verspreider dan

Het klinkt leuk, maar is praktisch en organisatorisch niet uitvoerbaar lijkt me

Enig risico moet je kunnen nemen, anders ligt echt alles stil of wordt onwerkbaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192853699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat virus heeft een soort van vetlaagje om zichzelf te beschermen. Dat vetlaagje smelt in de zomer. Dat wil dat virus niet dus het zoekt een gastheer om in te verblijven.

Ah, joh, dacht dat je sarcastisch was. :s)

Hm, klinkt wel mysterieus en interessant. Mag hopen dat het niet zo is. :X
  woensdag 29 april 2020 @ 08:48:46 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192853701
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:21 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wij delen de voedselpakketten nu ook buiten uit.

Ik ben vrijwilliger bij de voedselbank.
Slim! Redelijk makkelijk om te gooien ook
pi_192853713
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok, verspreider dan

Het klinkt leuk, maar is praktisch en organisatorisch niet uitvoerbaar lijkt me

Enig risico moet je kunnen nemen, anders ligt echt alles stil of wordt onwerkbaar
Wat is niet haalbaar? En vanwaar je weerstand?

Het is extra en is geen harde eis. Waarom heb je er bezwaar tegen dat er onderzocht wordt wat er aan de luchtkwaliteit gedaan kan worden in restaurants of verzorgingstehuizen?

En als het mogelijk is een raam open te doen om te luchten is toch niet onhaalbaar?
pi_192853717
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:44 schreef _I het volgende:

[..]

Het zal niet alleen bij KLM gaan spelen.

En als grenzen dichtblijven voor plezierverkeer, heb je weinig keuzes qua vliegvelden.
Nouja, voor mezelf niet zozeer. Ik heb een grens passeer toestemming voor zowel Belgie als Duitsland (en Frankrijk) vanuit mijn werkgever.

Anyway, ik zie ons wel weer zakelijk vliegen in 2021. Los van de ticketprijzen, maar die zijn zakelijk toch minder belangrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2020 08:50:53 ]
pi_192853725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:50 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nouja, voor mezelf niet zozeer. Ik heb een grens passeer toestemming voor zwel Belgie als Duitsland (en Frankrijk) vanuit mijn werkgever.

Anyway, ik zie ons wel weer zakelijk vliegen in 2021. Los van de ticketprijzen, maar die zijn zakelijk toch minder belangrijk.
Daarom heb ik het over zakelijk vliegen. Niet dat het anders vliegen is, maar werkgevers betalen sneller een hogere prijs.
  woensdag 29 april 2020 @ 08:51:30 #123
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192853730
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Slim! Redelijk makkelijk om te gooien ook
Waarop zou je die voedselpakketten omgooien?

8-)
A murky, forgotten land.
pi_192853736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Al dan niet fiftyfifty.
Hoop wel dat er meer thuis gewerkt mag worden. Dat het werkt (voor de meeste mensen) is wel duidelijk. Wel merk ik dat sommigen het er wel moeilijk mee hebben, omdat ze afgeleid raken, lastiger vragen kunnen stellen dan snel de collega naast je even aanschieten of zich gewoon alleen voelen. Voor mijzelf scheelt het weer een plek in de trein, het gedoe met altijd de tijd in de gaten houden om die trein te halen, vroeg op ivm reistijd van anderhalf uur enkele reis.
Door deze situatie zie ik wel in dat het best veel van je vraagt dat naar kantoor gaan. Ik ben nu veel minder gehaast, meer slapen en qua productie/werkomgeving is het thuis ook prima.
Zal vast nog even duren want mag hopen dat zorgpersoneel wat ook met de trein moet voorrang krijgt met zo'n reserveringsapp t.o.v. iemand als ik, een ambtenaar die zijn werk gewoon prima thuis kan doen (met voor mij ook nog eens veel voordelen).
En toch vrees ik dat de manager of het hoger echelon iedereen zo snel mogelijk weer het kantoor in wil slepen :{
pi_192853740
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)and-houdt-met-corona

Er zijn dus ook al kinderen overleden met deze verschijnselen, eerder werd hier gezegd dat het niet erg was omdat er geen kinderen overleden waren.
Toch komen kinderen in de meeste landen na amper terug in de statistieken.
Tot 20 sowieso zelden.
pi_192853765
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:51 schreef _I het volgende:

[..]

Daarom heb ik het over zakelijk vliegen. Niet dat het anders vliegen is, maar werkgevers betalen sneller een hogere prijs.
Ik ook ;)....
pi_192853769
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tot 20 sowieso zelden.
Eerdere verklaring was dat het lichaam van kinderen heel lang kunnen vechten tegen een virus als corona, maar uiteindelijk toch klachten kunnen krijgen.

Meer onderzoek is nodig waarom juist deze kinderen overleden zijn aan "deze zeldzame ontsteking".

Het is zeker belangrijk dit onder de aandacht te brengen of verder te onderzoeken.
pi_192853775
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:55 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Eerdere verklaring was dat het lichaam van kinderen heel lang kunnen vechten tegen een virus als corona, maar uiteindelijk toch klachten kunnen krijgen.

Meer onderzoek is nodig waarom juist deze kinderen overleden zijn aan "deze zeldzame ontsteking".

Het is zeker belangrijk dit onder de aandacht te brengen of verder te onderzoeken.
Daarom vind ik het dus te vroeg om scholen blind open te gooien. Laat eerst maar eens meer info bekend worden over het virus.
  woensdag 29 april 2020 @ 08:56:38 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192853776
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:49 schreef _I het volgende:

[..]

Wat is niet haalbaar? En vanwaar je weerstand?

Het is extra en is geen harde eis. Waarom heb je er bezwaar tegen dat er onderzocht wordt wat er aan de luchtkwaliteit gedaan kan worden in restaurants of verzorgingstehuizen?

En als het mogelijk is een raam open te doen om te luchten is toch niet onhaalbaar?
Moet je eens kijken wat het allemaal gaat inhouden voor bijvoorbeeld zorginstellingen om zo zorg te gaan verlenen, of bejaardenhuizen zo in te regelen (voor zover die er nog zijn).
Dat is niet te doen.
Qua tijd, ruimte, faciliteiten en personeel wat je ervoor nodig hebt.

Heel lullig, ik ervaar weerstand omdat ik denk 'jezus man, dat is niet te doen, neem dat risico dan maar gewoon'.
Want als je het wel gaat doorvoeren kun je drie keer zoveel personeel gaan inzetten, nieuwe gebouwen optuigen etc etc
Ramen open om te luchten lijkt me overigens t.a.t. een handig idee, ook buiten coronatijd
  woensdag 29 april 2020 @ 08:56:52 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192853779
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Waarop zou je die voedselpakketten omgooien?

8-)
LOL _O-
  woensdag 29 april 2020 @ 08:57:05 #131
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192853783
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

NL gaat volgende week ook afbouwen neem ik aan. Ze willen natuurlijk wel die app er door heen jassen, dus de angst moet groot blijven ook met 3 cases per dag.

Ik zou er maar niet al te hard op rekenen:
quote:
Grapperhaus: we zijn er nog lang niet, we moeten blijven volhouden
Minister Ferd Grapperhaus van Justitie vindt dat de Nederlanders zich afgelopen weekeinde en op Koningsdag "voorbeeldig hebben gedragen". Dat zei hij na afloop van de wekelijkse bijeenkomst met burgemeesters in Utrecht tegen journalisten. "Wij zien wel dat mensen meer naar buiten gaan, maar zij hielden zich wel overwegend aan de hygiëneregels en de anderhalve meter afstand. Zij nemen de regels heel serieus. Ik heb er vertrouwen in dat dit zo blijft."

De ministers en de burgemeesters denken wel dat mensen meer de grenzen opzoeken. Grapperhaus waarschuwt dat een verdere versoepeling van de maatregelen er voorlopig niet inzit. "Dit zijn de maatregelen zoals ze zijn. Het is duidelijk dat wij inmiddels een heel eind zijn gekomen, maar we zijn er nog lang niet. Het is een lang traject en dat weten wij ook. We moeten blijven volhouden."

Grapperhaus krijgt steun van de burgemeesters, zei de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls. "Wij moeten waakzaam blijven. We zien nog steeds dat mensen ziek worden en doodgaan. Er is een verbetering, maar die gaat langzaam. We moeten beheersbare stappen zetten."
https://nos.nl/liveblog/2(...)orlopig-niet-in.html
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192853798
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik zou er maar niet al te hard op rekenen:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)orlopig-niet-in.html
Ik snap dat hij het roept, maar het is echt een papierenwerkelijkheid aan het worden.
Mensen hebben en krijgen er schijt aan. Dat zal niet minder worden met de tijd.
pi_192853814
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Moet je eens kijken wat het allemaal gaat inhouden voor bijvoorbeeld zorginstellingen om zo zorg te gaan verlenen, of bejaardenhuizen zo in te regelen (voor zover die er nog zijn).
Dat is niet te doen.
Qua tijd, ruimte, faciliteiten en personeel wat je ervoor nodig hebt.

Heel lullig, ik ervaar weerstand omdat ik denk 'jezus man, dat is niet te doen, neem dat risico dan maar gewoon'.
Want als je het wel gaat doorvoeren kun je drie keer zoveel personeel gaan inzetten, nieuwe gebouwen optuigen etc etc
Ramen open om te luchten lijkt me overigens t.a.t. een handig idee, ook buiten coronatijd
Haha, ik zou het niet zo groot maken.

Het zijn extra handvatten om "iets" mogelijk te maken.

Je mag nu je ouders niet bezoeken in verzorgingstehuizen. Maar als je met mooi weer een oplossing buiten kan bieden, zodat er wel dingen mogelijk zijn die het risico zoveel mogelijk elimineren, dan hoef je dus "het risico niet te nemen".

In restaurants is vaak al een klimaatsysteem. Hier kunnen andere filters in, of iets met UV licht en/of ionisering. Misschien kan je UV-c lampen gebruiken om de lucht te zuiveren.

Ik zie juist mogelijkheden, zeker geen hindernissen. :D
pi_192853816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daarom vind ik het dus te vroeg om scholen blind open te gooien. Laat eerst maar eens meer info bekend worden over het virus.
Ik ben dan ook benieuwd of hier ook wordt naar gekeken in Nederland.

Of komen we weer over 3 maanden dat er ook een probleem speelt onder kinderen ineens. :')
pi_192853823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:58 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik snap dat hij het roept, maar het is echt een papierenwerkelijkheid aan het worden.
Politici zullen in deze tijden ook altijd voorzichting zijn zodat ze niet de schuld kunnen krijgen straks. Dat gaat ons veel geld kosten.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:01:09 #136
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192853830
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:10 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dan moet je het al heul actief gaan controleren of iemand z'n telefoon wel bij zich heeft, daar is de capaciteit niet voor. Ik mag hopen de wil ook niet.
Dat hoeft helemaal niet. Als je bij alle plekken waar je naar binnen wil, zoals treinen, winkels en openbare gebouwen, verplicht bent om je app te laten zien dan heb je het probleem in een keer opgelost.
pi_192853840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet. Als je bij alle plekken waar je naar binnen wil, zoals treinen, winkels en openbare gebouwen, verplicht bent om je app te laten zien dan heb je het probleem in een keer opgelost.
Wat!?

Een toonplicht? Weet je dat zeker dat je dat wilt?
pi_192853858
quote:

[..]

Zeker nu je van landen om je heen, ook die zwaarder getroffen zijn, exitplannen hoort. Hier blijft het angstvallig stil, wat zou daar toch de reden van zijn? Niet dat ze per direct moeten versoepelen, maar iets van een plan communiceren zou het volhouden voor velen makkelijker maken
pi_192853861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik ben dan ook benieuwd of hier ook wordt naar gekeken in Nederland.

Of komen we weer over 3 maanden dat er ook een probleem speelt onder kinderen ineens. :')
Ik garandeer je dat als Jaap dit voorgelegd het afgewimpeld wordt in 1 zin.
Scholen gaan er in ieder geval niet dicht voor blijven nu de keus gemaakt is.

We zullen wel zien hoe het loopt. Ik vraag me wel af hoeveel mensen terughoudend zullen zijn in het nu al naar school sturen van hun kinderen.
pi_192853872
quote:

[..]

nee. Dan ga je maar in china wonen met je 'app verplicht tonen' :W
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 29 april 2020 @ 09:05:42 #141
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192853880
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zeker nu je van landen om je heen, ook die zwaarder getroffen zijn, exitplannen hoort. Hier blijft het angstvallig stil, wat zou daar toch de reden van zijn? Niet dat ze per direct moeten versoepelen, maar iets van een plan communiceren zou het volhouden voor velen makkelijker maken
Eerst maar eens de gevolgen afwachten van het heropenen van de scholen en de sportverenigingen, denk ik.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:06:08 #142
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_192853885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tot 20 sowieso zelden.
als je alleen maar casus patient bent als je voldoet aan hoesten, niezen, koorts e.d. dan tellen ze je niet mee als je alleen maar opgezwollen aderen hebt natuurlijk.. dan kom je niet in het lijstje
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 29 april 2020 @ 09:06:08 #143
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192853886
quote:

[..]

Papieren werkelijkheid of niet, we moeten nog wel een aantal maanden door.
pi_192853890
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:48 schreef _I het volgende:

[..]

Ah, joh, dacht dat je sarcastisch was. :s)

Hm, klinkt wel mysterieus en interessant. Mag hopen dat het niet zo is. :X
Hij zegt dat in dit filmpje.
Hij zegt dat dat virus in je cellen wacht.

Dus als het niet klopt, moet je hem bellen.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:06:24 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192853891
quote:

[..]

Zeker als er alleen maar holle frazen uit de politiek blijven komen.

Het laat de onkunde goed blijken. Maar een plan zoals belgie en spanje en wees open en duidelijk. Dat geeft perspectief.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 09:06:40 #146
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_192853896
In het kader van open deuren intrappen:
https://www.volkskrant.nl(...)-leefstijl~b4800e04/

Je verwacht het niet. :{
F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 29 april 2020 @ 09:08:17 #147
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192853907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:52 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hoop wel dat er meer thuis gewerkt mag worden. Dat het werkt (voor de meeste mensen) is wel duidelijk. Wel merk ik dat sommigen het er wel moeilijk mee hebben, omdat ze afgeleid raken, lastiger vragen kunnen stellen dan snel de collega naast je even aanschieten of zich gewoon alleen voelen. Voor mijzelf scheelt het weer een plek in de trein, het gedoe met altijd de tijd in de gaten houden om die trein te halen, vroeg op ivm reistijd van anderhalf uur enkele reis.
Door deze situatie zie ik wel in dat het best veel van je vraagt dat naar kantoor gaan. Ik ben nu veel minder gehaast, meer slapen en qua productie/werkomgeving is het thuis ook prima.
Zal vast nog even duren want mag hopen dat zorgpersoneel wat ook met de trein moet voorrang krijgt met zo'n reserveringsapp t.o.v. iemand als ik, een ambtenaar die zijn werk gewoon prima thuis kan doen (met voor mij ook nog eens veel voordelen).
En toch vrees ik dat de manager of het hoger echelon iedereen zo snel mogelijk weer het kantoor in wil slepen :{
Als het aan de bedrijven zelf ligt komt straks iedereen weer naar kantoor idd.
Vandaar dat de overheid vanuit milieu oogpunt straks wel bedrijven kan gaan verplichten om mensen al dan niet deels thuis te laten werken.
Daar valt veel winst te halen qua uitstoot e.d. En aangezien de milieu doelstellingen gehaald moeten worden zie ik hierin wel wat gebeuren straks, op welke manier dan ook.

Ik merk in mijn omgeving ook dat veel mensen ook echt niet meer terug willen naar de oude situatie qua reistijd e.d., omdat ze nu én gewoon hun werk kunnen doen, én veel meer tijd voor zichzelf en hun gezin overhouden.
Een aantal heeft zelfs aangegeven om elders te gaan solliciteren als straks hun werkgever weer iedereen verplicht op kantoor wil hebben 5 dagen in de week.
A murky, forgotten land.
pi_192853939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Bdjesus, Tesssssssss, das niet best! :@

Dan lopen er potentieel duizenden tijdbommen rond, die in de herfst of bij een temperatuurdaling alsnog als katalysator kunnen werken. Teh Fukc!
pi_192853942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Leuk verhaal, klopt alleen niks van.
pi_192853946
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:06 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

als je alleen maar casus patient bent als je voldoet aan hoesten, niezen, koorts e.d. dan tellen ze je niet mee als je alleen maar opgezwollen aderen hebt natuurlijk.. dan kom je niet in het lijstje
Dan zou er oversterfte onder kinderen zijn en dat is nergens gerapporteerd toch?
pi_192853973
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:11 schreef _I het volgende:

[..]

Bdjesus, Tesssssssss, das niet best! :@

Dan lopen er potentieel duizenden tijdbommen rond, die in de herfst of bij een temperatuurdaling alsnog als katalysator kunnen werken. Teh Fukc!
Ja, hij zegt het he? Dus als hij het liegt, lieg ik het nu ook.

Ik had ook liever een beetje goed nieuws gehad.

Fijne dag!
pi_192853998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, hij zegt het he? Dus als hij het liegt, lieg ik het nu ook.

Ik had ook liever een beetje goed nieuws gehad.

Fijne dag!
Haha, geef jou niet de schuld, hoor. :D

Jij ook een lekker dagje! Het komt toch zoals het komt.
pi_192854005
quote:

[..]

Zet ik daarna mijn telefoon toch uit? Weg functionaliteit.
pi_192854010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Vandaar dat de overheid vanuit milieu oogpunt straks wel bedrijven kan gaan verplichten om mensen al dan niet deels thuis te laten werken.
Daar valt veel winst te halen qua uitstoot e.d. En aangezien de milieu doelstellingen gehaald moeten worden zie ik hierin wel wat gebeuren straks, op welke manier dan ook.

Ik merk in mijn omgeving ook dat veel mensen ook echt niet meer terug willen naar de oude situatie qua reistijd e.d., omdat ze nu én gewoon hun werk kunnen doen, én veel meer tijd voor zichzelf en hun gezin overhouden.
Een aantal heeft zelfs aangegeven om elders te gaan solliciteren als straks hun werkgever weer iedereen verplicht op kantoor wil hebben 5 dagen in de week.
True, het is ook echt belachelijk. bij mijn bedrijf werkte niemand thuis. Het was niet mogelijk en bestuur wil het niet.
Daarna toen het moest werkten na 1 dag ineens 170 man thuis zonder problemen.

Het is ook grappig, alle introverts vinden het prima en alle managers en mensen die het meest aanwezig zijn qua gedrag vinden het verschrikkelijk.

Daaron verwacht ik ook dat het terug gedraaid wordt overal binnenkort.
Directie kraakt het ook vanaf het begin al af.

Ik snap nog steeds niet goed waarom. Ik vermoed wantrouwen richting de werknemers, controle en zich belangrijk willen voelen wat niet lukt in een geheel onderbezet pand.
pi_192854033
quote:
Mondkapjes voorlopig niet beschikbaar voor contactberoepen buiten de zorg

Er zijn voorlopig geen mondkapjes beschikbaar voor kappers en andere contactberoepen. Dat zei minister Van Rijn van Volksgezondheid bij de aanbieding van de eerste mondkapjes die zijn geproduceerd door drie Nederlandse bedrijven.

"Voorlopig is alle aandacht nodig voor de zorg, want alle zorgmedewerkers moeten beschermd kunnen werken", zei Van Rijn. Hij weet dat er behoefte is aan meer, maar "die luxe hebben we voorlopig niet".

"Wij hebben inkoop, hergebruik en productie in eigen land en dat geheel geeft licht aan het einde van de tunnel, daar kunnen we de acute tekorten misschien een beetje mee tegemoetkomen, maar we zijn er nog niet."

Het is de verwachting dat het kabinet morgen besluit de maatregelen niet te versoepelen. Onder anderen kappers kunnen dan voorlopig niet aan het werk.

De drie Nederlandse bedrijven, Auping, DSM en Afpro Filters, gaan een miljoen medische mondkapjes per week produceren. "Ongelooflijk belangrijk", zegt Van Rijn daarover, gezien het tekort op de wereldmarkt.

De bedrijven kunnen tot een kwart produceren van het aantal mondkapjes dat nodig is. "Daardoor zijn we minder afhankelijk van het buitenland", zegt Van Rijn. De bedrijven leveren tegen kostprijs. "We vinden dat onze gezondheidsmedewerkers beschermd hun werk moeten kunnen doen", zegt oud-minister Edith Schippers, president van chemiebedrijf DSM.

"Je kunt nog niet voorzien hoeveel er nodig is en hoelang het nodig is en of we ze ook voor andere beroepen nodig hebben. Dat weten we gewoon niet goed", aldus Schippers.

De meeste mondkapjes komen nu uit China. "Het blijft nog elke dag vechten", zegt Van Rijn. "Gelukkig hebben we nu een luchtbrug met Azië zodat we een vaste aanvoer hebben, maar tegelijkertijd heb je altijd leveringsonzekerheid."

NOS
Kappers dus nog niet open, volgens verwachting.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:21:37 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854051
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hij zegt dat niet. Hij zegt dat er virussen bestaan die dat doen. Zijn sowieso geen coronavirussen en het is al een heel discutabel punt waar amper geen wetenschappelijke literatuur over te vinden is.

Lijkt me dus een mooi staaltje aandikken.

Hoe dan ook, virussen, zeker die met een lipide membraan zijn in de zomer minder lang actief (dus lagere R0) dan in de winter. Ergo : Lagere verspreiding. Geen volledige stopzetting. En dit geldt dan met name buitenshuis. Binnenhuis verandert er natuurlijk geen flikker en dit effect is in warmere landen veel groter dan in bijvoorbeeld Nederland.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192854057
Weten jullie trouwens ook welke landen er geen lockdown hebben gehad en ook geen maatregelen getroffen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe corona daar heeft huisgehouden. Zijn er veel doden te betreuren door corona, kennen ze daar een IC bedden tekort. Zijn er veel inwoners besmet geraakt. Met andere woorden. Is een land dat nog steeds volop draait er beter af of slechter af betreft de corona.

ps. Ik meende dat Wit Rusland geen lockdown of maatregelen kent, ik kan het verkeerd hebben.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:22:25 #158
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854064
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:

[..]

Welk tekort op de wereldmarkt _O-

Je reinste flauwekul.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192854069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:05 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Eerst maar eens de gevolgen afwachten van het heropenen van de scholen en de sportverenigingen, denk ik.
Dan zit je eind mei... 18 mei wordt er echt wel wat versoepeld.

Maar dan nog, als dat het plan is, zeg dat dan. Nu is er "misschien " eerder versoepeling mogelijk, zonder dat er gemeld wordt waarom het wel of niet zou kunnen.

In de communicatie laten ze wel een flinke steek vallen.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:23:15 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192854077
quote:

[..]

maar dat was toch meer hoop dan verwachting
pi_192854080
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:22 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Welk tekort op de wereldmarkt _O-

Je reinste flauwekul.
Haha, dat dus.
Jullie, Bulgarije, maken ze toch ook gewoon en masse? Alsof alleen China die dingen verkoopt.
pi_192854118
quote:

[..]

Nou ja, zeg!
Wat een geitenland is dit toch eigenlijk. Mond vol over Amerika wat dan een derdewereldland blijkt te zijn en hier is het moeilijk moeilijk om aan mondkapjes te komen en de rest vd wereld heeft ze wel.

Of ze nu helpen of niet, dat laat ik in het midden maar dat je na maanden nog met dit komt is echt so cringie.
Go hard or go home
pi_192854142
Al met al zie je de afgelopen week steeds meer positeive berichten ontstaan. Dat is positief.
Van winkels die weer langzaam en onder voorwaaren open gaan tot bedrijven die weer iets meer kunnen ondernemen.

op naar de stijgende lijn!
Love is in the air!
pi_192854146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar dat was toch meer hoop dan verwachting
Had beide niet. Toen ik Mark hoorde zeggen dat hij angstig was voor de effecten van de scholen, had ik al zo'n vermoeden dat we de komende weken geen versoepeling krijgen.

En met de inkooptechnieken van de overheid, had ik niet verwacht dat er ineens ook bescherming zou zijn voor de contactberoepen buiten de zorg.

Daarom was het fijn geweest als ze twee maanden geleden hadden onderzocht en vrijgegeven dat/of eigengemaakt maskers helpen, zodat de gezonde wereld door kan draaien op sommige gebieden.

Wil al maanden innovatie zien, in plaats van alleen een wel/niet vraag, met als enige optie 1,5 meter afstand houden.
pi_192854148
quote:

[..]

Bizar ! Kappers gewoon open gooien! 1 klant per keer naar binnen. No Problemo
Love is in the air!
pi_192854149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik heb vanaf het begin begrepen dat er maatregelen getroffen moesten worden. Vanuit mijn logica was niets doen geen optie. Ik snap ook dat je daarna niet alles kunt laten vieren, want dan komt het als een boomerang terug. Ik heb ook altijd geroepen dat je niet moet versoepelen met als reden dat niemand zich aan de regels houdt.

Echter, de regeltjes beginnen echt een papieren werkelijkheid te worden, dat moet je als overheid wel herkennen en iets mee doen. Je maakt me namelijk niet wijs dat de regenten niet zien dat de regels niet meer zo streng worden gevolgd. Als je het maar z'n gang laat gaan krijg je zo'n schijnwereld.

Als je dan aan de andere kant wel gaat proberen om een wet in te stellen waarbij de vrijheid van de burgers redelijk beperkt kan worden, roept dat bij mij een heel vervelend gevoel op.
Ook een gevoel van weerstand en recalcitrant gedrag.

Als je dan vervolgens ook ziet dat landen om ons heen wel een visie hebben (los van het feit of die gehaald kan worden) dan bekruipt mij meer en meer het gedachtegoed om de boel de boel te laten.

Laat ik me maar niet opwinden over opmerkingen als 'laten we dan lekker een app tonen verplicht maken' .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2020 09:28:20 ]
  woensdag 29 april 2020 @ 09:27:32 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854150
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef _I het volgende:

[..]

Haha, dat dus.
Jullie, Bulgarije, maken ze toch ook gewoon en masse? Alsof alleen China die dingen verkoopt.
Worden zelfs geruild met Duitsland tegen meer tests. Oostenrijk koopt ze in. Dus ik vind het enorm knap dat in Nederland wereldwijde tekorten genoemd worden en dat ze vooral op China moeten leunen.
pi_192854163
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou ja, zeg!
Wat een geitenland is dit toch eigenlijk. Mond vol over Amerika wat dan een derdewereldland blijkt te zijn en hier is het moeilijk moeilijk om aan mondkapjes te komen en de rest vd wereld heeft ze wel.

Of ze nu helpen of niet, dat laat ik in het midden maar dat je na maanden nog met dit komt is echt so cringie.
Behoorlijk, de kapper bijvoorbeeld kan alleen nog maar niet open door het gebrek aan mondkapjes zo lijkt het. En zelfs dat durven ze niet te zeggen.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:29:05 #169
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192854170
Waarom worden kappers er altijd bijgehaald als t gaat om versoepelingen? :')
pi_192854175
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

True, het is ook echt belachelijk. bij mijn bedrijf werkte niemand thuis. Het was niet mogelijk en bestuur wil het niet.
Daarna toen het moest werkten na 1 dag ineens 170 man thuis zonder problemen.

Het is ook grappig, alle introverts vinden het prima en alle managers en mensen die het meest aanwezig zijn qua gedrag vinden het verschrikkelijk.

Daaron verwacht ik ook dat het terug gedraaid wordt overal binnenkort.
Directie kraakt het ook vanaf het begin al af.

Ik snap nog steeds niet goed waarom. Ik vermoed wantrouwen richting de werknemers, controle en zich belangrijk willen voelen wat niet lukt in een geheel onderbezet pand.
Gezien de beperkte plekken in het OV straks mogen de mensen die zo graag naar kantoor willen dan lekker naar kantoor. Ik zag gister die aflevering van Monitor terug over het kantoor na corona....echt blij kan je daar niet van worden. Omdat ze ook aanraden per direct te stoppen met flexplekken zit je sowieso met een tekort aan plekken, nog los van die 1,5. Waar normaal in de ochtend Pietje er is en in de middag Jantje gaat dat dan nu niet werken, of je moet tussendoor die hele werkplek weer schoonmaken. Dus als we toch moeten kiezen wie wel naar kantoor komt, inderdaad lekker de managers zelf als ze dat graag willen plus die mensen die ook graag op kantoor zitten. Dan blijf ik wel thuis. Iedereen happy.
Wil wel weer naar kantoor in de toekomst maar dat kan dus ook prima af met 1 of 2 dagen waarin je dan meteen je fysieke overleggen doet of andere zaken waarbij fysiek contact handiger is. Het kan zeker met de helft af in ieder geval qua fysieke aanwezigheid. Scheelt mega veel reisbewegingen (milieu, tijd etc) plus veel mensen voelen zich er beter bij als ik ook de aflevering zag over de kantoortuin bij Monitor, waar ook niemand op zit te wachten.
pi_192854178
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou ja, zeg!

Het is ook zo definitief.

Beide met een mondkapje van t-shirt en een ventilator aan. Pff, er moet toch wel iets mogelijk zijn.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:30:02 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854185
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Altijd mooi om dit soort wetenschappelijke en taalkundig correcte posts te zien waarin niet met uitroeptekens en dergelijke gesmeten wordt.
pi_192854192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hier krijgen mensen die 100% thuis kunnen werken juist het aanbod voor een 'home office contract'. Je verliest daarbij je reiskostenvergoeding (en in geval van lease-auto niets natuurlijk) en je vaste werkplek (en gratis drinken etc.) Maar je krijgt daarbij wel een onkostenvergoeding voor je internet, ¤280,- per jaar aan kantoorbenodigheden en je mag kiezen bij welke locatie je het jaarlijkse event gaat doen (dat mag dan ook in het buitenland zijn).
  woensdag 29 april 2020 @ 09:31:16 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192854199
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:27 schreef _I het volgende:

[..]

Had beide niet. Toen ik Mark hoorde zeggen dat hij angstig was voor de effecten van de scholen, had ik al zo'n vermoeden dat we de komende weken geen versoepeling krijgen.

En met de inkooptechnieken van de overheid, had ik niet verwacht dat er ineens ook bescherming zou zijn voor de contactberoepen buiten de zorg.

Daarom was het fijn geweest als ze twee maanden geleden hadden onderzocht en vrijgegeven dat/of eigengemaakt maskers helpen, zodat de gezonde wereld door kan draaien op sommige gebieden.

Wil al maanden innovatie zien, in plaats van alleen een wel/niet vraag, met als enige optie 1,5 meter afstand houden.
wel eens over die innovatie, al maanden weet ik niet maar het lijkt nu wat te passief allemaal
pi_192854209
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:27 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Worden zelfs geruild met Duitsland tegen meer tests. Oostenrijk koopt ze in. Dus ik vind het enorm knap dat in Nederland wereldwijde tekorten genoemd worden en dat ze vooral op China moeten leunen.
2 maanden verder!

Hoeveel geld had het gescheeld als je 2 maanden geleden Bulgarije had gebeld en 100 mln van die dingen had besteld.

BI-ZAR!
  woensdag 29 april 2020 @ 09:32:13 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854215
quote:
12s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:29 schreef _I het volgende:

[..]

Het is ook zo definitief.

Beide met een mondkapje van t-shirt en een ventilator aan. Pff, er moet toch wel iets mogelijk zijn.
Overigens koop je op internet ook gewoon pollenmaskers in bulk. Meer ga je ook niet nodig hebben om verspreiding grotendeels tegen te gaan.

Als het argument is dat men niet tenminste 17.000.000 FFP3-maskers per dag kan verbruiken dan wordt de plank volledig misslagen.
pi_192854233
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Waarom worden kappers er altijd bijgehaald als t gaat om versoepelingen? :')
Die zitten in het pakket met de scholen. Contactberoepen zouden op 28 april horen hoe het verder zou moeten.

De evenementen etc zitten in het pakket van 1 juno. Vandaar dat de kappers nu relevant zijn.
pi_192854242
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik garandeer je dat als Jaap dit voorgelegd het afgewimpeld wordt in 1 zin.
Scholen gaan er in ieder geval niet dicht voor blijven nu de keus gemaakt is.

We zullen wel zien hoe het loopt. Ik vraag me wel af hoeveel mensen terughoudend zullen zijn in het nu al naar school sturen van hun kinderen.
"Met de kennis van nu herkennen we dit beeld niet". aldus Jaap.

Omdat Rutte de scholen wel open moet gooien omdat anders de ouders te boos worden. :')

Nee, ik zeg niet dat de scholen niet open mogen.. maar ze dit wel moeten volgen.
pi_192854250
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:31 schreef _I het volgende:

[..]

2 maanden verder!

Hoeveel geld had het gescheeld als je 2 maanden geleden Bulgarije had gebeld en 100 mln van die dingen had besteld.

BI-ZAR!
Als, als, als..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 april 2020 @ 09:34:36 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854251
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:31 schreef _I het volgende:

[..]

2 maanden verder!

BI-ZAR!
In Turkije wordt ook en masse geproduceerd. Sterker nog : Voor de productie in Bulgarije op gang kwam werden er miljoenen maskers door Turkije gedoneerd. En dat waren wél de FFP3-varianten.

Nu leeft Nederland niet op geweldige voet met zowel Bulgarije als Turkije maar hey, altijd het proberen waard als je zogenaamd tekorten hebt en met Bulgarije zal wel een deal gemaakt kunnen worden aangezien Nederland hen continu de moeder vetoo'd in de EU.
pi_192854255
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:06 schreef SuperwormJim het volgende:
In het kader van open deuren intrappen:
https://www.volkskrant.nl(...)-leefstijl~b4800e04/

Je verwacht het niet. :{
Minder bewegen? :D

Zoveel meer tijd om te sporten, ligt echt aan jezelf dan. :')
  woensdag 29 april 2020 @ 09:35:41 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854267
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:33 schreef _I het volgende:

[..]

Die zitten in het pakket met de scholen. Contactberoepen zouden op 28 april horen hoe het verder zou moeten.

De evenementen etc zitten in het pakket van 1 juno. Vandaar dat de kappers nu relevant zijn.
Ook gewoon als standaardvoorbeeld voor soortgelijke contactberoepen als bijvoorbeeld schoonheidsspecialiste enzo neem ik aan.
pi_192854272
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Inderdaad - mensen moeten van hun luie reet komen en nieuwe manieren van bewegen gaan ontdekken. Ga wandelen, fietsen, hardlopen, mountainbiken. Allemaal prima solo sporten.
pi_192854291
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:32 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Overigens koop je op internet ook gewoon pollenmaskers in bulk. Meer ga je ook niet nodig hebben om verspreiding grotendeels tegen te gaan.

Als het argument is dat men niet tenminste 17.000.000 FFP3-maskers per dag kan verbruiken dan wordt de plank volledig misslagen.
Die heb je niet nodig op alle plekken.

Dat er geen voorraden zijn voor demense snap ik ook, maar in de ouderen- en gehandicapte zorg hadden ze al overdadig aanwezig moeten zijn.

Voor tandartsen en mondhygenisten zouden ffp2 wel mogen van mij. Die zitten toch in je mond te wroeten.
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 09:37:13 #185
5428 crew  miss_sly
pi_192854293
Ik kwam een interessant draadje tegen op Twitter. Een lang draadje wel, dus ik weet niet of ik die tweet voor tweet hier kan kopieren. Een mathematicus die uitlegt waarom nog even volhouden (en dus niet echt nog maanden of jaren) tot exponentiele groei is veranderd in exponentiele krimp beter is voor de volgksgezondheid én voor de economie. Het is een draadje van Bert Slagter/@bslagter.

Het is geen draadje dat paniek zaait en ook niet dat downplayed, maar juist heel realistisch en duidelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 april 2020 @ 09:37:13 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854294
quote:

[..]

"Op de vraag hoe hun gedrag de afgelopen twee weken anders is ten opzichte van de periode voor de coronacrisis, zegt 13 procent vaker te bewegen en te sporten, en 18 procent gezonder te eten. Maar daar staat tegenover dat 38 procent zegt juist minder te bewegen of sporten."

Dat zijn dus echt wel keuzes die zelf worden gemaakt.

Alle tijd van de wereld om je in een gezonde levensstijl te storten.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:37:39 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854298
En dan kan je in Nederland nog gewoon naar alle winkels _O- Sneeuwvlokjes.
pi_192854316
quote:

[..]

"Met de kennis van nu herkennen we dit beeld niet". aldus Jaap.

Omdat Rutte de scholen wel open moet gooien omdat anders de ouders te boos worden. :')

Nee, ik zeg niet dat de scholen niet open mogen.. maar ze dit wel moeten volgen.
Ouders die boos worden is een argument uit dezelfde categorie als het bekende terras-zit argument.
pi_192854324
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als, als, als..
Terug in de tijd kan je niet. Maar ALS je je niet realiseert wat er fout ging in het verleden, zal je het in de toekomst niet aanpassen.

Ze hebben het nu nog steeds over een behoefte van 4-4,5 mln per week, waar wij er zelf 1 mln van kunnen maken. Hou jij jezelf dat ALS doel, dan zal je er nooit genoeg hebben voor contactberoepen en andere gebieden waar ze zouden helpen.

Daarom is het noodzakelijk om te begrijpen wat er anders had gekund, zodat je hier iets mee doet.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:39:37 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854327
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:37 schreef _I het volgende:

[..]

Die heb je niet nodig op alle plekken.

Dat er geen voorraden zijn voor demense snap ik ook, maar in de ouderen- en gehandicapte zorg hadden ze al overdadig aanwezig moeten zijn.

Voor tandartsen en mondhygenisten zouden ffp2 wel mogen van mij. Die zitten toch in je mond te wroeten.
Zelfs de 3-variant lijkt me prima voor tandartsen. Zitten namelijk inderdaad de hele dag in gapende muilen te loeren.
  woensdag 29 april 2020 @ 09:40:04 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192854333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik kwam een interessant draadje tegen op Twitter. Een lang draadje wel, dus ik weet niet of ik die tweet voor tweet hier kan kopieren. Een mathematicus die uitlegt waarom nog even volhouden (en dus niet echt nog maanden of jaren) tot exponentiele groei is veranderd in exponentiele krimp beter is voor de volgksgezondheid én voor de economie. Het is een draadje van Bert Slagter/@:bslagter.

Het is geen draadje dat paniek zaait en ook niet dat downplayed, maar juist heel realistisch en duidelijk.
Spoiler of eerste post?
pi_192854348
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

In Turkije wordt ook en masse geproduceerd. Sterker nog : Voor de productie in Bulgarije op gang kwam werden er miljoenen maskers door Turkije gedoneerd. En dat waren wél de FFP3-varianten.

Nu leeft Nederland niet op geweldige voet met zowel Bulgarije als Turkije maar hey, altijd het proberen waard als je zogenaamd tekorten hebt en met Bulgarije zal wel een deal gemaakt kunnen worden aangezien Nederland hen continu de moeder vetoo'd in de EU.
Liever op de knieën voor Bulgarije die al EU lid is, dan rapporten van China aanpassen als EU.

Genaaid word je toch als je zelf je zaken niet op orde hebt en krijgt.
pi_192854360
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:35 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ook gewoon als standaardvoorbeeld voor soortgelijke contactberoepen als bijvoorbeeld schoonheidsspecialiste enzo neem ik aan.
Yep, en fysiotherapeuten, nagelstylisten, pedicures etc etc
pi_192854373
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso bizar dat wij Nederlanders hier geen eigen keuze in hebben. Een op een behandelingen thuis in een veilige omgeving zorgt voor een minimum aan risico op besmetting. Dan zou de fysio weer aan de slag kunnen, de kapper, de pedicure, schoonheidsspecialist, etc.

Er zijn zoveel contact beroepen die je prima aan huis kunt uitoefenen als alternatief. Eventueel draag je een simpel mondkapje als de klant er om vraagt. Al vind ik dit ook maar schijnveiligheid.

Uiteindelijk moeten we gewoon accepteren dat corona niet weggaat en dat sommige mensen hier dood aan gaan en anderen het overleven. Het klinkt hard maar onze regering leeft momenteel echt in een droomwereld van de 1.5 meter economie die niet werkt.

Een feit: Brazilie waar men soepeler omgaat met corona is ook een uitbraak. Daar zijn er 5000 doden te betreuren in een veel groter land met veel meer inwoners. Wij met onze lockdown hebben 4500 doden te betreuren met veel minder inwoners en zijn we een veel kleiner land.
Neem je nu Belgie met een nog strenger beleid, die heeft nog meer doden te betreuren. Dus echt ik vraag me af in hoe ver helpt deze lockdown nu echt. De cijfers vertellen je elke keer weer tegenstrijdige berichten.

oh en ik heb even Wit Rusland opgezocht, geen maatregelen, geen lockdown het lachertje van de wereld. 79 doden te betreuren. Terwijl dit land volop draait en geen economische schade kent.
pi_192854376
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:41 schreef _I het volgende:

[..]

Yep, en fysiotherapeuten, nagelstylisten, pedicures etc etc
Vallen fysiotherapeuten (en zulks) niet onder de zorgsector officieel (andere tak van sport dus)?
  woensdag 29 april 2020 @ 09:42:47 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192854379
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

het heeft niets met tekorten te maken, het is meer de oude (ambtelijke) procedures gebruiken in een nieuwe situatie en dan met slappe excuses komen van "het is er niet"
  woensdag 29 april 2020 @ 09:43:40 #197
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192854390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik heb vanaf het begin begrepen dat er maatregelen getroffen moesten worden. Vanuit mijn logica was niets doen geen optie. Ik snap ook dat je daarna niet alles kunt laten vieren, want dan komt het als een boomerang terug. Ik heb ook altijd geroepen dat je niet moet versoepelen met als reden dat niemand zich aan de regels houdt.

Echter, de regeltjes beginnen echt een papieren werkelijkheid te worden, dat moet je als overheid wel herkennen en iets mee doen. Je maakt me namelijk niet wijs dat de regenten niet zien dat de regels niet meer zo streng worden gevolgd. Als je het maar z'n gang laat gaan krijg je zo'n schijnwereld.

Als je dan aan de andere kant wel gaat proberen om een wet in te stellen waarbij de vrijheid van de burgers redelijk beperkt kan worden, roept dat bij mij een heel vervelend gevoel op.
Ook een gevoel van weerstand en recalcitrant gedrag.

Als je dan vervolgens ook ziet dat landen om ons heen wel een visie hebben (los van het feit of die gehaald kan worden) dan bekruipt mij meer en meer het gedachtegoed om de boel de boel te laten.

Laat ik me maar niet opwinden over opmerkingen als 'laten we dan lekker een app tonen verplicht maken' .
Wat stel je dan voor? Dus toch maar de regels laten gaan omdat mensen zich er niet maar willen houden?
pi_192854404
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:33 schreef _I het volgende:

[..]

Vind het ook bijzonder dat fysio's nog dicht moeten. Die mag je toch gewoon onder (semi)-medici plaatsen lijkt mij. Genoeg mensen die ernstig last hebben van pijn als ze geen fysio-behandeling krijgen. Met handschoenen en wat kapjes lijkt me dat toch goed te doen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192854410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vallen fysiotherapeuten (en zulks) niet onder de zorgsector officieel (andere tak van sport dus)?
Fysio's mogen alweer.
Niet?

Volgens mij mogen alle medische ondersteuningen weer open.
Go hard or go home
pi_192854422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:45 schreef Noek het volgende:

[..]

Fysio's mogen alweer.
Niet?

Volgens mij mogen alle medische ondersteuningen weer open.
Ja dat dacht ik ook inderdaad - fysio's en chiropractors werken gewoon weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')