Wat een prijzen.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:24 schreef Momo het volgende:
twitter:stephan_bosman twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 22:03:34Wat een ongelofelijke onzin dit nieuws over een tekort aan mondkapjes. Ik kan er morgen 10 miljoen regelen #FFP3 (¤5,40 ps) en 6 miljoen #FFP2 ( ¤1,85 ps)en allen met topkwaliteit. Week in week uit. #mondkapjes #COVID19 Hier speelt iets anders https://t.co/a8EeqeuQmV reageer retweet
Het gaat mij ook primair over zakelijk reizen. Kan me voorstellen dat het dan sowieso minder druk is op sommige legs, echter als ik zie hoe vol een klein vliegtuigje op dinsdagmiddag zit richting Zwitserland, en op dinsdagavond de terugvlucht dezelfde mensen zie zitten, dan zijn er ook genoeg legs die louter zakelijk vliegen. Dan wordt of het luchtruim een stuk drukker op die leg(want je moet dan meer vluchten inzetten voor dezelfde aantal pax te vervoeren) of veel mensen zouden ervoor moeten kiezen niet meer zoveel zakelijk te vliegen.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:22 schreef _I het volgende:
[..]
Zei gelijk al dat vliegen niet meer voor het gewone volk wordt. Ze willen nu al af van 1 mln goedkope vluchten als de boel weer open kan. Voor 22 euro naar Nice zit er niet meer in.
Vliegen voor werk zal wel snel hervatten.
Nee, dan ben ik mij terdege bewust. Daar voorzie ik dus ook best problemen. 30 graden in de zomer, lekker al die goedkope airco units aan en de lucht rondblazen.
Denk wel dat de ziekteverschijnselen dan mee zullen vallen, omdat zomer. Maar bijkomend effect is dat er dan een enorme groep is die ziek is, waarmee de 2e golf bijna een garantie wordt.
Dat virus is heel slim, die kan gewoon in iemand gaan euh "zitten" tijdens de zomer en dan actief worden als het weer herfst is.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:22 schreef _I het volgende:
[..]
Zei gelijk al dat vliegen niet meer voor het gewone volk wordt. Ze willen nu al af van 1 mln goedkope vluchten als de boel weer open kan. Voor 22 euro naar Nice zit er niet meer in.
Vliegen voor werk zal wel snel hervatten.
Nee, dan ben ik mij terdege bewust. Daar voorzie ik dus ook best problemen. 30 graden in de zomer, lekker al die goedkope airco units aan en de lucht rondblazen.
Denk wel dat de ziekteverschijnselen dan mee zullen vallen, omdat zomer. Maar bijkomend effect is dat er dan een enorme groep is die ziek is, waarmee de 2e golf bijna een garantie wordt.
Die klimaatregels spelen ook nog en aan die lening van KLM zouden eisen zijn gesteld. Dus er gaan hoe dan ook zaken veranderen in de wereld van het vliegen.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:28 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het gaat mij ook primair over zakelijk reizen. Kan me voorstellen dat het dan sowieso minder druk is op sommige legs, echter als ik zie hoe vol een klein vliegtuigje op dinsdagmiddag zit richting Zwitserland, en op dinsdagavond de terugvlucht dezelfde mensen zie zitten, dan zijn er ook genoeg legs die louter zakelijk vliegen. Dan wordt of het luchtruim een stuk drukker op die leg(want je moet dan meer vluchten inzetten voor dezelfde aantal pax te vervoeren) of veel mensen zouden ervoor moeten kiezen niet meer zoveel zakelijk te vliegen.
Ik weet niet of louter zakelijk vliegen nou zo vee beter is. Ik heb namelijk het idee dat ik op een zakelijke trip meer mensen dicht om me heen heb (vliegtuig, maar ook op kantoor, restaurant, congressen) dan een prové vakantietripje.
Het is niet alleen in de zomer wanneer de airco aanstaat. Dat ververs systeem werk altijd.
Overigens is op ons kantoor in NL de airco ook de verwarming in de winter.
?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat virus is heel slim, die kan gewoon in iemand gaan euh "zitten" tijdens de zomer en dan actief worden als het weer herfst is.
Dat,liften en wc's zijn de voornaamste redenen om kantoren nu niet weer massaal bemand te hebben maar thuiswerken te verplichten waar mogelijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in veel moderne (kantoor) gebouwen de ramen vaak niet open kúnnen en er sprake is van een luchtververssysteem.
Nu weet ik niet hoe vaak dit in Nederland voorkomt, maar zeker in de VS en Aziatische kantoren waar ik kom.
Overigens ook in ziekenhuizen niet.
Bron?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat virus is heel slim, die kan gewoon in iemand gaan euh "zitten" tijdens de zomer en dan actief worden als het weer herfst is.
Voor de filedruk, én het milieu, zou het zeer goed zijn als er veel meer thuis gewerkt zou gaan worden.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat,liften en wc's zijn de voornaamste redenen om kantoren nu niet weer massaal bemand te hebben maar thuiswerken te verplichten waar mogelijk.
Eerst maar eens goed onderzoeken en oplossingen bieden.
KLM hebben vele niet persé nodig om te vliegen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:30 schreef _I het volgende:
[..]
Die klimaatregels spelen ook nog en aan die lening van KLM zouden eisen zijn gesteld. Dus er gaan hoe dan ook zaken veranderen in de wereld van het vliegen.
Het zal niet alleen bij KLM gaan spelen.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
KLM hebben vele niet persé nodig om te vliegen natuurlijk.
Uiteindelijk wel ja. Probleem nu is dat de directie in veel gevallen mensen terug op kantoor wil.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor de filedruk, én het milieu, zou het zeer goed zijn als er veel meer thuis gewerkt zou gaan worden.
Wellicht dat de overheid, met corona in het achterhoofd en met het milieu als uitgangspunt hierin wat kan gaan betekenen tzt.
Al dan niet fiftyfifty.
https://www.telegraaf.nl/(...)and-houdt-met-coronaquote:Britse minister: ’Onderzoek of dood kinderen verband houdt met corona’
LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk is onrust ontstaan nu enkele kinderen met geen enkele onderliggende ziekte zijn overleden aan een zeldzame ontsteking, waarvan onderzoekers denken dat het mogelijk verband houdt met het coronavirus. Dat heeft de Britse minister van Volkgezondheid Matt Hancock dinsdag gezegd in Britse media.
Artsen in Groot-Brittannië, maar ook Italië, onderzoeken deze mogelijke link nu. De kinderen werden naar het ziekenhuis gebracht met hoge koorts en gezwollen slagaderen.
Het gaat vooral om jonge kinderen onder de negen jaar en hun ziekte lijkt heel erg op Kawasaki, een aandoening die vooral in delen van Azië voorkomt. ,,Er zijn enkele kinderen aan overleden, die geen onderliggend lijden hadden”, zei Hancock bij LBC radio. ,,Het is zeldzaam, hoewel natuurlijk zeer ernstig voor de kinderen die het wel krijgen, maar het aantal gevallen is klein”, aldus Hancock. Hij gaf daarbij geen exacte cijfers.
,,Het is een nieuwe ziekte waarvan we denken dat deze kan worden veroorzaakt door het coronavirus, maar we zijn daar niet 100% zeker van omdat sommige mensen die het hebben gekregen niet positief zijn getest. Dus we doen veel onderzoek nu, maar het is iets waar we ons zorgen over maken.”
Ouders gewaarschuwd
De onderzoekers zijn er nog niet uit of er een verband is met corona, daarvoor is het aantal slachtoffers te gering, maar Victoria Atkins, bewindspersoon bij Binnenlandse Zaken, waarschuwt ouders goed op te letten op de verschijnselen. ,,Het maakt maar weer eens duidelijk hoe weinig we nog over het coronavirus weten.”
Tot nu toe wordt aangenomen dat kinderen juist veel minder last hebben van corona.
Dat virus heeft een soort van vetlaagje om zichzelf te beschermen. Dat vetlaagje smelt in de zomer. Dat wil dat virus niet dus het zoekt een gastheer om in te verblijven.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:33 schreef _I het volgende:
[..]
?
Zeg niet dat het in iemand gaat zitten.. Als er een verspreiding is die mild is, omdat het zomer is en de ziekte milder verloopt, dan zijn er veel meer mensen ziek aan het einde van de zomer dan dat het zich zou verspreiden met heftige klachten.
Ok, verspreider danquote:Op woensdag 29 april 2020 08:19 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, want er mogen geen groepen mensen >50 (100?) bij elkaar komen. Dus super spreaders krijg je sowieso niet zo snel meer.
Ah, joh, dacht dat je sarcastisch was.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat virus heeft een soort van vetlaagje om zichzelf te beschermen. Dat vetlaagje smelt in de zomer. Dat wil dat virus niet dus het zoekt een gastheer om in te verblijven.
Tenminste dat heeft iemand mij wijsgemaakt
Slim! Redelijk makkelijk om te gooien ookquote:Op woensdag 29 april 2020 08:21 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wij delen de voedselpakketten nu ook buiten uit.
Ik ben vrijwilliger bij de voedselbank.
Wat is niet haalbaar? En vanwaar je weerstand?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ok, verspreider dan
Het klinkt leuk, maar is praktisch en organisatorisch niet uitvoerbaar lijkt me
Enig risico moet je kunnen nemen, anders ligt echt alles stil of wordt onwerkbaar
Nouja, voor mezelf niet zozeer. Ik heb een grens passeer toestemming voor zowel Belgie als Duitsland (en Frankrijk) vanuit mijn werkgever.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:44 schreef _I het volgende:
[..]
Het zal niet alleen bij KLM gaan spelen.
En als grenzen dichtblijven voor plezierverkeer, heb je weinig keuzes qua vliegvelden.
Daarom heb ik het over zakelijk vliegen. Niet dat het anders vliegen is, maar werkgevers betalen sneller een hogere prijs.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nouja, voor mezelf niet zozeer. Ik heb een grens passeer toestemming voor zwel Belgie als Duitsland (en Frankrijk) vanuit mijn werkgever.
Anyway, ik zie ons wel weer zakelijk vliegen in 2021. Los van de ticketprijzen, maar die zijn zakelijk toch minder belangrijk.
Waarop zou je die voedselpakketten omgooien?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Slim! Redelijk makkelijk om te gooien ook
Hoop wel dat er meer thuis gewerkt mag worden. Dat het werkt (voor de meeste mensen) is wel duidelijk. Wel merk ik dat sommigen het er wel moeilijk mee hebben, omdat ze afgeleid raken, lastiger vragen kunnen stellen dan snel de collega naast je even aanschieten of zich gewoon alleen voelen. Voor mijzelf scheelt het weer een plek in de trein, het gedoe met altijd de tijd in de gaten houden om die trein te halen, vroeg op ivm reistijd van anderhalf uur enkele reis.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor de filedruk, én het milieu, zou het zeer goed zijn als er veel meer thuis gewerkt zou gaan worden.
Wellicht dat de overheid, met corona in het achterhoofd en met het milieu als uitgangspunt hierin wat kan gaan betekenen tzt.
Al dan niet fiftyfifty.
Toch komen kinderen in de meeste landen na amper terug in de statistieken.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)and-houdt-met-corona
Er zijn dus ook al kinderen overleden met deze verschijnselen, eerder werd hier gezegd dat het niet erg was omdat er geen kinderen overleden waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |