En bij welke van de twee categorieën hoor jij? Aangezien er volgens jou maar twee zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 04:11 schreef raptorix het volgende:
Ik ging vandaag voor eerst sinds de lockdown weer naar het kantoor (moest video setup testen voor webinar), echt 60% van de mensen in de tram oudjes, de rest voornamelijk tokkies die gratis reizen wel prima vinden.
NL gaat volgende week ook afbouwen neem ik aan. Ze willen natuurlijk wel die app er door heen jassen, dus de angst moet groot blijven ook met 3 cases per dag.quote:Op woensdag 29 april 2020 00:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)-stapsgewijs-af.html
In julo dus weer een redelijk normaal leven. Dat heet uitzicht.
Hier in NL heb je het uitzicht dat je burgerrechten de tyfus kunnen krijgen en je voor eeuwig niet meer met je maten een biertje kan happen met je lange haren.
Ja wat is het nu; virus killen, wat onmogelijk is, of verspreiding door laten gaan op een lager pitje?quote:Op woensdag 29 april 2020 07:24 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)esmetting-immuniteit
Besmettingsgraad is weer gestegen, volgenss Diederik Gommers.
Ik denk dat er geen oplossing is.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja wat is het nu; virus killen, wat onmogelijk is, of verspreiding door laten gaan op een lager pitje?
Daarom, gewoon leven. Het virus ebt weg in de zomer, en in het najaar zal het wel weer langskomen.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen oplossing is.
https://nos.nl/artikel/23(...)tel-immuun-zijn.html
Er is ook nog niet bewezen dat mensen immuun raken na ziek te zijn geweest, dus dat plan met die immuniteitsmuur kan ook nog helemaal in duigen vallen..
Het is heel hard om te zeggen, maar met lockdown gaan er mensen door, maar verder gespreid, en zonder lockdown gaan er meer mensen tegelijk dood.quote:
En andere mensen ook waarschijnlijkquote:Op woensdag 29 april 2020 07:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is heel hard om te zeggen, maar met lockdown gaan er mensen dood, maar verder gespreid, en zonder lockdown gaan er meer mensen tegelijk dood.
Ja. maar ik denk dat niemand eerlijk gaat zeggen " we gooien de economie weer open, want die mensen gaat toch hoe dan ook dood."quote:Op woensdag 29 april 2020 07:40 schreef Molo het volgende:
[..]
En andere mensen ook waarschijnlijk
Andere groepen in moeilijkheden, werkloosheid, huiselijk geweld, psychisch wat minder sterke mensen etc. Plus de directe coronadoden
Kiezen uit twee (of meer) kwaden
Er zit nog een wereld tussen. Waarin we doen wat we deden, maar met aanpassingen.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is heel hard om te zeggen, maar met lockdown gaan er mensen door, maar verder gespreid, en zonder lockdown gaan er meer mensen tegelijk dood.
Ik zit nu in een volle bus in Zwitserland, want het regent, 1 mondkap in totaal. Over 2 weken kunnen we zien of het effect heeft op het verloop, of niet natuurlijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:42 schreef _I het volgende:
[..]
Er zit nog een wereld tussen. Waarin we doen wat we deden, maar met aanpassingen.
Die app zou moeten meten wanneer iemand binnen 1,5 meter is gekomen. Dat zou niet moeten mogen, dus is overbodig. Mochten er momenten zijn waarop mensen toch dichterbij komen (OV), dan zou je mondkapjes kunnen gebruiken.
Hoop niet dat die noodwet er voor gaat zorgen dat je straks bekeurd kan worden als je app zegt binnen 1,5 meter van iemand te zijn gekomen. Dan ligt het digitaal vast dat je de regels hebt overschreden.
Zoveel mogelijk thuiswerkenOV vermijden, geen contact/teamsporten, geen (dicht op elkaar gepakte) horeca en grote evenementen zouden ook al een heel groot effect kunnen hebben.
Dan is er prima te leven en zullen er snel zat alternatieven komen voor de dingen die niet langer kunnen. Aanpassen is een stuk minder erg dan aan/uit.
"Hoop niet dat die noodwet er voor gaat zorgen dat je straks bekeurd kan worden als je app zegt binnen 1,5 meter van iemand te zijn gekomen. Dan ligt het digitaal vast dat je de regels hebt overschreden."quote:Op woensdag 29 april 2020 07:42 schreef _I het volgende:
[..]
Er zit nog een wereld tussen. Waarin we doen wat we deden, maar met aanpassingen.
Die app zou moeten meten wanneer iemand binnen 1,5 meter is gekomen. Dat zou niet moeten mogen, dus is overbodig. Mochten er momenten zijn waarop mensen toch dichterbij komen (OV), dan zou je mondkapjes kunnen gebruiken.
Hoop niet dat die noodwet er voor gaat zorgen dat je straks bekeurd kan worden als je app zegt binnen 1,5 meter van iemand te zijn gekomen. Dan ligt het digitaal vast dat je de regels hebt overschreden.
Zoveel mogelijk thuiswerkenOV vermijden, geen contact/teamsporten, geen (dicht op elkaar gepakte) horeca en grote evenementen nog even niet doen; zouden ook al een heel groot effect kunnen hebben.
Dan is er prima te leven en zullen er snel zat alternatieven komen voor de dingen die niet langer kunnen. Aanpassen is een stuk minder erg dan aan/uit.
Klopt, is politiek niet heel slimquote:Op woensdag 29 april 2020 07:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. maar ik denk dat niemand eerlijk gaat zeggen " we gooien de economie weer open, want die mensen gaat toch hoe dan ook dood."
Dat zegt echt niemand.
Tja, hier regent het ook al twee dagen en is het best frisjes. Ben benieuwd wat dit doet, en of men het herkend als een factor.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zit nu in een volle bus in Zwitserland, want het regent, 1 mondkap in totaal. Over 2 weken kunnen we zien of het effect heeft op het verloop, of niet natuurlijk.
Ik verwacht op het grote verloop weinig, misschien dat het die dag een beetje meer verspreid. Maar goed, over 3 weken weten we het, of we er zo goed als vanaf zijn voor de zomer, of niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:48 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, hier regent het ook al twee dagen en is het best frisjes. Ben benieuwd wat dit doet, en of men het herkend als een factor.
Is er wel ventilatie?
Nee, want er zat wel een tijdslimiet aan. Als je zou gaan pingen bij iedereen die in je cirkel komt, wordt het een spinnenweb vanjewelste.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
"Hoop niet dat die noodwet er voor gaat zorgen dat je straks bekeurd kan worden als je app zegt binnen 1,5 meter van iemand te zijn gekomen. Dan ligt het digitaal vast dat je de regels hebt overschreden."
Dat is ook een "mission impossible" van die 1,5 meter.
als ik in de supermarkt netjes in de rij sta op 1,5 meter, en er besluit om iemand met een karretje door mijn 1,5 meter te lopen, dan heb je in principe al een bekeuring te pakken.
Ik verwacht wel een stijging, maar 1 die je niet ziet.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik verwacht op het grote verloop weinig, misschien dat het die dag een beetje meer verspreid. Maar goed, over 3 weken weten we het, of we er zo goed als vanaf zijn voor de zomer, of niet.
https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hpquote:Op woensdag 29 april 2020 07:48 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, hier regent het ook al twee dagen en is het best frisjes. Ben benieuwd wat dit doet, en of men het herkend als een factor.
Is er wel ventilatie?
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 29 april 2020 07:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hp
"De tweede optie zijn kleine aerosolen, die lang in de lucht kunnen blijven zweven en zelfs uren later nog ingeademd kunnen worden door een ander persoon, die vervolgens geïnfecteerd kan worden."
Omdat je de kans gaat verkleinen binnen redelijke maatregelen die kunt treffen, maar niet op nul of tegen nul aan gaat krijgenquote:Op woensdag 29 april 2020 07:58 schreef _I het volgende:
[..]
Wat bedoel je?![]()
Bij SARS staat op de website van het RIVM;
Besmettingsweg: mens op mens via druppels (tijdens praten, hoesten, niezen) of door direct contact met lichaamsvloeistoffen. Luchtverversingssystemen. Feces aerosolen
Maar nu bij de vraag aan ondernemers hoe ze vorm gaan geven aan de "anderhalvemetermaatschappij" wordt nergens een eis gesteld aan luchtkwaliteit of hygiene van gedeelde toiletten.. Ook bij het OV niet. (weet niet of campings dit zelf hebben geïnitieerd of dat het een eis was dat iedereen eigen sanitair had.)
Het was dus altijd al bekend en een factor bij SARS, waarom is dat niet gelijk meegenomen in de adviezen rond SARS2?
Ja, die anderhalve meter is inderdaad om de kans te verkleinen, als je de kans helemaal zou willen uitsluiten zou je minsten 8 meter afstand moeten houden en dat is gewoon niet haalbaar in de samenleving.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat je de kans gaat verkleinen binnen redelijke maatregelen die kunt treffen, maar niet op nul of tegen nul aan gaat krijgen
Dus nog wel kansen op besmettingen, maar (veel) minder
Niet dat die app er gaat komen, maar indien het zo zou zijn, zou ik plots heel vergeetachtig worden en dat ding thuis of in de auto vergeten.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:50 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, want er zat wel een tijdslimiet aan. Als je zou gaan pingen bij iedereen die in je cirkel komt, wordt het een spinnenweb vanjewelste.
Die app is sowieso een mission impossible. Geen kenner gehoord over het feit dat dit een sluitende en zuivere oplossing is.
Denk dat we iets moeten uitvinden wat je op je hoofd kan zetten, zodat je je telefoon 2 meter boven je kan bewaren, zodat je altijd genoeg afstand houdt van iedereen.
Snap ik. Maar er zijn plekken waar je met goede luchtbeheersing een deel van het risico kan afdekken, buiten menselijk handelen om. Waarom zou je deze zaken, hoeft niet verplicht, meegeven aan ondernemers als een mogelijk bijdrage aan een oplossing.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat je de kans gaat verkleinen binnen redelijke maatregelen die kunt treffen, maar niet op nul of tegen nul aan gaat krijgen
Dus nog wel kansen op besmettingen, maar (veel) minder
Sterker nog, dat is 1.5 meter al niet. Een paar weken geleden sprongen mensen nog in de bosjes als je op de stoep liep. Nu lopen ze gewoon door als vanouds.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, die anderhalve meter is inderdaad om de kans te verkleinen, als je de kans helemaal zou willen uitsluiten zou je minsten 8 meter afstand moeten houden en dat is gewoon niet haalbaar in de samenleving.
En wat te denken van vliegtuigen?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:05 schreef _I het volgende:
[..]
Snap ik. Maar er zijn plekken waar je met goede luchtbeheersing een deel van het risico kan afdekken, buiten menselijk handelen om. Waarom zou je deze zaken, hoeft niet verplicht, meegeven aan ondernemers als een mogelijk bijdrage aan een oplossing.
Als mijn ouders in een tehuis zouden zitten, zou het mij uitermate interesseren hoe er daar met "lucht" wordt omgegaan.
Wordt waarschijnlijk als kleine factor gezien in het geheelquote:Op woensdag 29 april 2020 08:05 schreef _I het volgende:
[..]
Snap ik. Maar er zijn plekken waar je met goede luchtbeheersing een deel van het risico kan afdekken, buiten menselijk handelen om. Waarom zou je deze zaken, hoeft niet verplicht, meegeven aan ondernemers als een mogelijk bijdrage aan een oplossing.
Als mijn ouders in een tehuis zouden zitten, zou het mij uitermate interesseren hoe er daar met "lucht" wordt omgegaan.
Ben zelf geen voorstander van die app, maar als er een goed doel lag en de technische haalbaarheid voldoende was, zou ik met plezier meewerken aan die app.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:05 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Niet dat die app er gaat komen, maar indien het zo zou zijn, zou ik plots heel vergeetachtig worden en dat ding thuis of in de auto vergeten.
Ja, ik vrees ook dat als ze de economie weer open gaan gooien dat dat een ramp wordt.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is 1.5 meter al niet. Een paar weken geleden sprongen mensen nog in de bosjes als je op de stoep liep. Nu lopen ze gewoon door als vanouds.
Die schijnen al redelijke filters te hebben in het luchtsysteem. Maar weet er het mijne niet vanaf.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En wat te denken van vliegtuigen?
Dan moet je het al heul actief gaan controleren of iemand z'n telefoon wel bij zich heeft, daar is de capaciteit niet voor. Ik mag hopen de wil ook niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:07 schreef _I het volgende:
[..]
Ben zelf geen voorstander van die app, maar als er een goed doel lag en de technische haalbaarheid voldoende was, zou ik met plezier meewerken aan die app.
Het hele idee dat ik mijn telefoon nooit meer mee zou nemen in het openbaar, staat natuurlijk haaks op de effectiviteit van die app.
Het geeft wel aan dat het niet gaat werken.
Die zuurstofmaskers hebben maar voor een beperkte tijd luchtquote:Op woensdag 29 april 2020 08:08 schreef _I het volgende:
[..]
Die schijnen al redelijke filters te hebben in het luchtsysteem. Maar weet er het mijne niet vanaf.
Voor een lange vlucht zou je ook iedereen zuurstofmaskers kunnen geven, ze zitten ten slotte toch al in elk vliegtuig. (Als dit zou bijdragen, natuurlijk)
Ja, ik ben er heilig van overtuigd dat "buiten" stukken minder risico geeft als "binnen", en dat als je de lucht zou kunnen beheersen tot op detail, dat je besmettingen tot een minimum terugbrengt, zonder enig menselijk handelen.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Wordt waarschijnlijk als kleine factor gezien in het geheel
Of denk jij er anders over?
Die toiletten zouden wel eens de grootste verspreider kunnen zijn of worden in de toekomst.quote:Op woensdag 29 april 2020 07:58 schreef _I het volgende:
[..]
Wat bedoel je?![]()
Bij SARS staat op de website van het RIVM;
Besmettingsweg: mens op mens via druppels (tijdens praten, hoesten, niezen) of door direct contact met lichaamsvloeistoffen. Luchtverversingssystemen. Feces aerosolen
Maar nu bij de vraag aan ondernemers hoe ze vorm gaan geven aan de "anderhalvemetermaatschappij" wordt nergens een eis gesteld aan luchtkwaliteit of hygiene van gedeelde toiletten.. Ook bij het OV niet. (weet niet of campings dit zelf hebben geïnitieerd of dat het een eis was dat iedereen eigen sanitair had.)
Het was dus altijd al bekend en een factor bij SARS, waarom is dat niet gelijk meegenomen in de adviezen rond SARS2?
En wat is dan een redelijke oplossing daarvoor?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:11 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, ik ben er heilig van overtuigd dat "buiten" stukken minder risico geeft als "binnen", en dat als je de lucht zou kunnen beheersen tot op detail, dat je besmettingen tot een minimum terugbrengt, zonder enig menselijk handelen.
Waarmee ik niet denk dat dit dé oplossing is, maar waarmee ik wel wil zeggen dat dit een minieme eis zou moeten zijn, buiten alle zaken die we zelf als mensen kunnen doen.
Ik denk ook dat als je met 4 zieke mensen op een afdeling wordt gelegd, en je hebt allemaal covid, dat je een ernstiger ziekteverloop hebt, dan dat je in je eigen bed zou liggen. (De medsche behandeling niet meegenomen).
Het kan nooit goed zijn dat je de lucht deelt met andere zieken.
quote:Op woensdag 29 april 2020 08:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die zuurstofmaskers hebben maar voor een beperkte tijd lucht
Dat zou niet moeten mogen, dus pertinent op tegen.quote:Dan moet je het al heul actief gaan controleren of iemand z'n telefoon wel bij zich heeft, daar is de capaciteit niet voor. Ik mag hopen de wil ook niet.
Eensch! Dus zou bij het openen van een restaurant er minimaal iemand moeten zijn die de toiletten reinigt en ventileert. Of ze niet openstellen voor publiek.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die toiletten zouden wel eens de grootste verspreider kunnen zijn of worden in de toekomst.
Dar helpt die 1,5 meter niks aan.
Die afstandsregel is sowieso geen haalbare kaart. Het werkt niet in de praktijk. Op straat wordt er nog enigszins op gelet. Zodra de deur van het huis, kantoor, etc. achter zich sluit wordt de uitvoering ervan al drastisch minder.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die toiletten zouden wel eens de grootste verspreider kunnen zijn of worden in de toekomst.
Dar helpt die 1,5 meter niks aan.
En dan wordt die persoon superspreaderquote:Op woensdag 29 april 2020 08:13 schreef _I het volgende:
[..]
Eensch! Dus zou bij het openen van een restaurant er minimaal iemand moeten zijn die de toiletten reinigt en ventileert. Of ze niet openstellen voor publiek.
Ik vlieg liever gister dan vandaag nog, het is een essentieel onderdeel van mijn werk normaal gesproken.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:12 schreef _I het volgende:
[..]Je moet ergens beginnen met denken aan oplossingen.
[..]
Dat zou niet moeten mogen, dus pertinent op tegen.
Ramen openen, luchtkwaliteit meten op afdelingen waar meerdere mensen liggen, zorgen dat toiletten altijd schoon en geventileerd zijn. Allemaal zaken die naast die 1,5 meter zouden kunnen en veel extra risico afdekken.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:12 schreef Molo het volgende:
[..]
En wat is dan een redelijke oplossing daarvoor?
Vergeet niet dat in veel moderne (kantoor) gebouwen de ramen vaak niet open kúnnen en er sprake is van een luchtververssysteem.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:17 schreef _I het volgende:
[..]
Ramen openen, luchtkwaliteit meten op afdelingen waar meerdere mensen liggen, zorgen dat toiletten altijd schoon en geventileerd zijn. Allemaal zaken die naast die 1,5 meter zouden kunnen en veel extra risico afdekken.
Nee, want er mogen geen groepen mensen >50 (100?) bij elkaar komen. Dus super spreaders krijg je sowieso niet zo snel meer.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:15 schreef Molo het volgende:
[..]
En dan wordt die persoon superspreader![]()
Wij delen de voedselpakketten nu ook buiten uit.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:14 schreef Molo het volgende:
Alle zieken en bejaarden in de frisse buitenlucht op een duin leggen op gepaste afstand net als in vroegere tijden met tuberculose
Zei gelijk al dat vliegen niet meer voor het gewone volk wordt. Ze willen nu al af van 1 mln goedkope vluchten als de boel weer open kan. Voor 22 euro naar Nice zit er niet meer in.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in veel moderne (kantoor) gebouwen de ramen vaak niet open kúnnen en er sprake is van een luchtververssysteem.
Nu weet ik niet hoe vaak dit in Nederland voorkomt, maar zeker in de VS en Aziatische kantoren waar ik kom.
twitter:stephan_bosman twitterde op dinsdag 28-04-2020 om 22:03:34Wat een ongelofelijke onzin dit nieuws over een tekort aan mondkapjes. Ik kan er morgen 10 miljoen regelen #FFP3 (¤5,40 ps) en 6 miljoen #FFP2 ( ¤1,85 ps)en allen met topkwaliteit. Week in week uit. #mondkapjes #COVID19 Hier speelt iets anders https://t.co/a8EeqeuQmV reageer retweet
Zal niet zo'n vaart lopen met die vluchten, en anders wijken wij uit naar buurlanden.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:22 schreef _I het volgende:
[..]
Zei gelijk al dat vliegen niet meer voor het gewone volk wordt. Ze willen nu al af van 1 mln goedkope vluchten als de boel weer open kan. Voor 22 euro naar Nice zit er niet meer in.
Vliegen voor werk zal wel snel hervatten.
Nee, dan ben ik mij terdege bewust. Daar voorzie ik dus ook best problemen. 30 graden in de zomer, lekker al die goedkope airco units aan en de lucht rondblazen.
Denk wel dat de ziekteverschijnselen dan mee zullen vallen, omdat zomer. Maar bijkomend effect is dat er dan een enorme groep is die ziek is, waarmee de 2e golf bijna een garantie wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |