abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192852713
Ik ging vandaag voor eerst sinds de lockdown weer naar het kantoor (moest video setup testen voor webinar), echt 60% van de mensen in de tram oudjes, de rest voornamelijk tokkies die gratis reizen wel prima vinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192852927
Wie kan mij helpen aan het nummer van een illegale underground kapper in Utrecht?
  woensdag 29 april 2020 @ 07:08:22 #53
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192852997
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 02:15 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dit hoort in BNW thuis.
Dan geef je me toch aan?
2019: The Great Awakening
pi_192853005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 04:11 schreef raptorix het volgende:
Ik ging vandaag voor eerst sinds de lockdown weer naar het kantoor (moest video setup testen voor webinar), echt 60% van de mensen in de tram oudjes, de rest voornamelijk tokkies die gratis reizen wel prima vinden.
En bij welke van de twee categorieën hoor jij? Aangezien er volgens jou maar twee zijn.
pi_192853016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 00:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/coronav(...)-stapsgewijs-af.html

In julo dus weer een redelijk normaal leven. Dat heet uitzicht.

Hier in NL heb je het uitzicht dat je burgerrechten de tyfus kunnen krijgen en je voor eeuwig niet meer met je maten een biertje kan happen met je lange haren.
NL gaat volgende week ook afbouwen neem ik aan. Ze willen natuurlijk wel die app er door heen jassen, dus de angst moet groot blijven ook met 3 cases per dag.

Elk land is nu al aan het vertellen dat zij de goede inspanning hebben gedaan om het virus te killen, soort China 2.0. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 29-04-2020 07:30:55 ]
pi_192853035
https://www.rtlnieuws.nl/(...)esmetting-immuniteit

Besmettingsgraad is weer gestegen, volgenss Diederik Gommers.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192853058
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:24 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)esmetting-immuniteit

Besmettingsgraad is weer gestegen, volgenss Diederik Gommers.
Ja wat is het nu; virus killen, wat onmogelijk is, of verspreiding door laten gaan op een lager pitje?
pi_192853078
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja wat is het nu; virus killen, wat onmogelijk is, of verspreiding door laten gaan op een lager pitje?
Ik denk dat er geen oplossing is.

https://nos.nl/artikel/23(...)tel-immuun-zijn.html

Er is ook nog niet bewezen dat mensen immuun raken na ziek te zijn geweest, dus dat plan met die immuniteitsmuur kan ook nog helemaal in duigen vallen..
pi_192853082
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen oplossing is.

https://nos.nl/artikel/23(...)tel-immuun-zijn.html

Er is ook nog niet bewezen dat mensen immuun raken na ziek te zijn geweest, dus dat plan met die immuniteitsmuur kan ook nog helemaal in duigen vallen..
Daarom, gewoon leven. Het virus ebt weg in de zomer, en in het najaar zal het wel weer langskomen.
pi_192853099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Daarom, gewoon leven
Het is heel hard om te zeggen, maar met lockdown gaan er mensen door, maar verder gespreid, en zonder lockdown gaan er meer mensen tegelijk dood.

Maar hoe dan ook, mensen die al een grote kans hadden om dood te gaan, gaan toch dood.
  woensdag 29 april 2020 @ 07:40:20 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192853105
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is heel hard om te zeggen, maar met lockdown gaan er mensen dood, maar verder gespreid, en zonder lockdown gaan er meer mensen tegelijk dood.
En andere mensen ook waarschijnlijk

Andere groepen in moeilijkheden, werkloosheid, huiselijk geweld, psychisch wat minder sterke mensen etc. Plus de directe coronadoden
Kiezen uit twee (of meer) kwaden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192853119
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:40 schreef Molo het volgende:

[..]

En andere mensen ook waarschijnlijk

Andere groepen in moeilijkheden, werkloosheid, huiselijk geweld, psychisch wat minder sterke mensen etc. Plus de directe coronadoden
Kiezen uit twee (of meer) kwaden
Ja. maar ik denk dat niemand eerlijk gaat zeggen " we gooien de economie weer open, want die mensen gaat toch hoe dan ook dood."

Dat zegt echt niemand.
pi_192853125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Het is heel hard om te zeggen, maar met lockdown gaan er mensen door, maar verder gespreid, en zonder lockdown gaan er meer mensen tegelijk dood.
Er zit nog een wereld tussen. Waarin we doen wat we deden, maar met aanpassingen.

Die app zou moeten meten wanneer iemand binnen 1,5 meter is gekomen. Dat zou niet moeten mogen, dus is overbodig. Mochten er momenten zijn waarop mensen toch dichterbij komen (OV), dan zou je mondkapjes kunnen gebruiken.

Hoop niet dat die noodwet er voor gaat zorgen dat je straks bekeurd kan worden als je app zegt binnen 1,5 meter van iemand te zijn gekomen. Dan ligt het digitaal vast dat je de regels hebt overschreden.

Zoveel mogelijk thuiswerkenOV vermijden, geen contact/teamsporten, geen (dicht op elkaar gepakte) horeca en grote evenementen nog even niet doen; zouden ook al een heel groot effect kunnen hebben.

Dan is er prima te leven en zullen er snel zat alternatieven komen voor de dingen die niet langer kunnen. Aanpassen is een stuk minder erg dan aan/uit.
pi_192853137
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:42 schreef _I het volgende:

[..]

Er zit nog een wereld tussen. Waarin we doen wat we deden, maar met aanpassingen.

Die app zou moeten meten wanneer iemand binnen 1,5 meter is gekomen. Dat zou niet moeten mogen, dus is overbodig. Mochten er momenten zijn waarop mensen toch dichterbij komen (OV), dan zou je mondkapjes kunnen gebruiken.

Hoop niet dat die noodwet er voor gaat zorgen dat je straks bekeurd kan worden als je app zegt binnen 1,5 meter van iemand te zijn gekomen. Dan ligt het digitaal vast dat je de regels hebt overschreden.

Zoveel mogelijk thuiswerkenOV vermijden, geen contact/teamsporten, geen (dicht op elkaar gepakte) horeca en grote evenementen zouden ook al een heel groot effect kunnen hebben.

Dan is er prima te leven en zullen er snel zat alternatieven komen voor de dingen die niet langer kunnen. Aanpassen is een stuk minder erg dan aan/uit.
Ik zit nu in een volle bus in Zwitserland, want het regent, 1 mondkap in totaal. Over 2 weken kunnen we zien of het effect heeft op het verloop, of niet natuurlijk.
pi_192853149
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:42 schreef _I het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk thuiswerkenOV vermijden, geen contact/teamsporten, geen (dicht op elkaar gepakte) horeca en grote evenementen nog even niet doen; zouden ook al een heel groot effect kunnen hebben.

"Hoop niet dat die noodwet er voor gaat zorgen dat je straks bekeurd kan worden als je app zegt binnen 1,5 meter van iemand te zijn gekomen. Dan ligt het digitaal vast dat je de regels hebt overschreden."

Dat is ook een "mission impossible" van die 1,5 meter.

als ik in de supermarkt netjes in de rij sta op 1,5 meter, en er besluit om iemand met een karretje door mijn 1,5 meter te lopen, dan heb je in principe al een bekeuring te pakken.
  woensdag 29 april 2020 @ 07:47:11 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192853153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja. maar ik denk dat niemand eerlijk gaat zeggen " we gooien de economie weer open, want die mensen gaat toch hoe dan ook dood."

Dat zegt echt niemand.
Klopt, is politiek niet heel slim

Of Trump moet het zeggen, maar die heeft het al gezegd en weer ingetrokken, hmmm 🤔
pi_192853164
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik zit nu in een volle bus in Zwitserland, want het regent, 1 mondkap in totaal. Over 2 weken kunnen we zien of het effect heeft op het verloop, of niet natuurlijk.
Tja, hier regent het ook al twee dagen en is het best frisjes. Ben benieuwd wat dit doet, en of men het herkend als een factor.

Is er wel ventilatie?
pi_192853178
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:48 schreef _I het volgende:

[..]

Tja, hier regent het ook al twee dagen en is het best frisjes. Ben benieuwd wat dit doet, en of men het herkend als een factor.

Is er wel ventilatie?
Ik verwacht op het grote verloop weinig, misschien dat het die dag een beetje meer verspreid. Maar goed, over 3 weken weten we het, of we er zo goed als vanaf zijn voor de zomer, of niet.
pi_192853188
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

"Hoop niet dat die noodwet er voor gaat zorgen dat je straks bekeurd kan worden als je app zegt binnen 1,5 meter van iemand te zijn gekomen. Dan ligt het digitaal vast dat je de regels hebt overschreden."

Dat is ook een "mission impossible" van die 1,5 meter.

als ik in de supermarkt netjes in de rij sta op 1,5 meter, en er besluit om iemand met een karretje door mijn 1,5 meter te lopen, dan heb je in principe al een bekeuring te pakken.
Nee, want er zat wel een tijdslimiet aan. Als je zou gaan pingen bij iedereen die in je cirkel komt, wordt het een spinnenweb vanjewelste.

Die app is sowieso een mission impossible. Geen kenner gehoord over het feit dat dit een sluitende en zuivere oplossing is.

Denk dat we iets moeten uitvinden wat je op je hoofd kan zetten, zodat je je telefoon 2 meter boven je kan bewaren, zodat je altijd genoeg afstand houdt van iedereen. :P
pi_192853212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik verwacht op het grote verloop weinig, misschien dat het die dag een beetje meer verspreid. Maar goed, over 3 weken weten we het, of we er zo goed als vanaf zijn voor de zomer, of niet.
Ik verwacht wel een stijging, maar 1 die je niet ziet.

Verzorgingstehuizen zullen met koud nat weer toch de verwarming weer gaan aanzetten en ramen dichthouden. Dus dat zit hem meer in de oversterfte dan in IC-opnames als hier mensen sterven ten gevolge van dit weer.

We gaan het meemaken.
pi_192853213
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:48 schreef _I het volgende:

[..]

Is er wel ventilatie?
https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hp

"De tweede optie zijn kleine aerosolen, die lang in de lucht kunnen blijven zweven en zelfs uren later nog ingeademd kunnen worden door een ander persoon, die vervolgens geïnfecteerd kan worden."
pi_192853250
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hp

"De tweede optie zijn kleine aerosolen, die lang in de lucht kunnen blijven zweven en zelfs uren later nog ingeademd kunnen worden door een ander persoon, die vervolgens geïnfecteerd kan worden."
Wat bedoel je? :@

Bij SARS staat op de website van het RIVM;

Besmettingsweg: mens op mens via druppels (tijdens praten, hoesten, niezen) of door direct contact met lichaamsvloeistoffen. Luchtverversingssystemen. Feces aerosolen

Maar nu bij de vraag aan ondernemers hoe ze vorm gaan geven aan de "anderhalvemetermaatschappij" wordt nergens een eis gesteld aan luchtkwaliteit of hygiene van gedeelde toiletten.. Ook bij het OV niet. (weet niet of campings dit zelf hebben geïnitieerd of dat het een eis was dat iedereen eigen sanitair had.)

Het was dus altijd al bekend en een factor bij SARS, waarom is dat niet gelijk meegenomen in de adviezen rond SARS2?
  woensdag 29 april 2020 @ 08:01:54 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192853263
quote:
11s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:58 schreef _I het volgende:

[..]

Wat bedoel je? :@

Bij SARS staat op de website van het RIVM;

Besmettingsweg: mens op mens via druppels (tijdens praten, hoesten, niezen) of door direct contact met lichaamsvloeistoffen. Luchtverversingssystemen. Feces aerosolen

Maar nu bij de vraag aan ondernemers hoe ze vorm gaan geven aan de "anderhalvemetermaatschappij" wordt nergens een eis gesteld aan luchtkwaliteit of hygiene van gedeelde toiletten.. Ook bij het OV niet. (weet niet of campings dit zelf hebben geïnitieerd of dat het een eis was dat iedereen eigen sanitair had.)

Het was dus altijd al bekend en een factor bij SARS, waarom is dat niet gelijk meegenomen in de adviezen rond SARS2?
Omdat je de kans gaat verkleinen binnen redelijke maatregelen die kunt treffen, maar niet op nul of tegen nul aan gaat krijgen

Dus nog wel kansen op besmettingen, maar (veel) minder
pi_192853284
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Omdat je de kans gaat verkleinen binnen redelijke maatregelen die kunt treffen, maar niet op nul of tegen nul aan gaat krijgen

Dus nog wel kansen op besmettingen, maar (veel) minder
Ja, die anderhalve meter is inderdaad om de kans te verkleinen, als je de kans helemaal zou willen uitsluiten zou je minsten 8 meter afstand moeten houden en dat is gewoon niet haalbaar in de samenleving.
pi_192853288
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:50 schreef _I het volgende:

[..]

Nee, want er zat wel een tijdslimiet aan. Als je zou gaan pingen bij iedereen die in je cirkel komt, wordt het een spinnenweb vanjewelste.

Die app is sowieso een mission impossible. Geen kenner gehoord over het feit dat dit een sluitende en zuivere oplossing is.

Denk dat we iets moeten uitvinden wat je op je hoofd kan zetten, zodat je je telefoon 2 meter boven je kan bewaren, zodat je altijd genoeg afstand houdt van iedereen. :P
Niet dat die app er gaat komen, maar indien het zo zou zijn, zou ik plots heel vergeetachtig worden en dat ding thuis of in de auto vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')