Ja, hij zegt het he? Dus als hij het liegt, lieg ik het nu ook.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:11 schreef _I het volgende:
[..]
Bdjesus, Tesssssssss, das niet best!![]()
Dan lopen er potentieel duizenden tijdbommen rond, die in de herfst of bij een temperatuurdaling alsnog als katalysator kunnen werken. Teh Fukc!
Haha, geef jou niet de schuld, hoor.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, hij zegt het he? Dus als hij het liegt, lieg ik het nu ook.
Ik had ook liever een beetje goed nieuws gehad.
Fijne dag!
Zet ik daarna mijn telefoon toch uit? Weg functionaliteit.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Als je bij alle plekken waar je naar binnen wil, zoals treinen, winkels en openbare gebouwen, verplicht bent om je app te laten zien dan heb je het probleem in een keer opgelost.
True, het is ook echt belachelijk. bij mijn bedrijf werkte niemand thuis. Het was niet mogelijk en bestuur wil het niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als het aan de bedrijven zelf ligt komt straks iedereen weer naar kantoor idd.
Vandaar dat de overheid vanuit milieu oogpunt straks wel bedrijven kan gaan verplichten om mensen al dan niet deels thuis te laten werken.
Daar valt veel winst te halen qua uitstoot e.d. En aangezien de milieu doelstellingen gehaald moeten worden zie ik hierin wel wat gebeuren straks, op welke manier dan ook.
Ik merk in mijn omgeving ook dat veel mensen ook echt niet meer terug willen naar de oude situatie qua reistijd e.d., omdat ze nu én gewoon hun werk kunnen doen, én veel meer tijd voor zichzelf en hun gezin overhouden.
Een aantal heeft zelfs aangegeven om elders te gaan solliciteren als straks hun werkgever weer iedereen verplicht op kantoor wil hebben 5 dagen in de week.
Kappers dus nog niet open, volgens verwachting.quote:Mondkapjes voorlopig niet beschikbaar voor contactberoepen buiten de zorg
Er zijn voorlopig geen mondkapjes beschikbaar voor kappers en andere contactberoepen. Dat zei minister Van Rijn van Volksgezondheid bij de aanbieding van de eerste mondkapjes die zijn geproduceerd door drie Nederlandse bedrijven.
"Voorlopig is alle aandacht nodig voor de zorg, want alle zorgmedewerkers moeten beschermd kunnen werken", zei Van Rijn. Hij weet dat er behoefte is aan meer, maar "die luxe hebben we voorlopig niet".
"Wij hebben inkoop, hergebruik en productie in eigen land en dat geheel geeft licht aan het einde van de tunnel, daar kunnen we de acute tekorten misschien een beetje mee tegemoetkomen, maar we zijn er nog niet."
Het is de verwachting dat het kabinet morgen besluit de maatregelen niet te versoepelen. Onder anderen kappers kunnen dan voorlopig niet aan het werk.
De drie Nederlandse bedrijven, Auping, DSM en Afpro Filters, gaan een miljoen medische mondkapjes per week produceren. "Ongelooflijk belangrijk", zegt Van Rijn daarover, gezien het tekort op de wereldmarkt.
De bedrijven kunnen tot een kwart produceren van het aantal mondkapjes dat nodig is. "Daardoor zijn we minder afhankelijk van het buitenland", zegt Van Rijn. De bedrijven leveren tegen kostprijs. "We vinden dat onze gezondheidsmedewerkers beschermd hun werk moeten kunnen doen", zegt oud-minister Edith Schippers, president van chemiebedrijf DSM.
"Je kunt nog niet voorzien hoeveel er nodig is en hoelang het nodig is en of we ze ook voor andere beroepen nodig hebben. Dat weten we gewoon niet goed", aldus Schippers.
De meeste mondkapjes komen nu uit China. "Het blijft nog elke dag vechten", zegt Van Rijn. "Gelukkig hebben we nu een luchtbrug met Azië zodat we een vaste aanvoer hebben, maar tegelijkertijd heb je altijd leveringsonzekerheid."
NOS
Hij zegt dat niet. Hij zegt dat er virussen bestaan die dat doen. Zijn sowieso geen coronavirussen en het is al een heel discutabel punt waar amper geen wetenschappelijke literatuur over te vinden is.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij zegt dat in dit filmpje.
Hij zegt dat dat virus in je cellen wacht.
Dus als het niet klopt, moet je hem bellen.
Welk tekort op de wereldmarktquote:Op woensdag 29 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Kappers dus nog niet open, volgens verwachting.
Dan zit je eind mei... 18 mei wordt er echt wel wat versoepeld.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Eerst maar eens de gevolgen afwachten van het heropenen van de scholen en de sportverenigingen, denk ik.
maar dat was toch meer hoop dan verwachtingquote:Op woensdag 29 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, dat dus.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Welk tekort op de wereldmarkt
Je reinste flauwekul.
Nou ja, zeg!quote:Op woensdag 29 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Had beide niet. Toen ik Mark hoorde zeggen dat hij angstig was voor de effecten van de scholen, had ik al zo'n vermoeden dat we de komende weken geen versoepeling krijgen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat was toch meer hoop dan verwachting
Bizar ! Kappers gewoon open gooien! 1 klant per keer naar binnen. No Problemoquote:Op woensdag 29 april 2020 09:20 schreef _I het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin begrepen dat er maatregelen getroffen moesten worden. Vanuit mijn logica was niets doen geen optie. Ik snap ook dat je daarna niet alles kunt laten vieren, want dan komt het als een boomerang terug. Ik heb ook altijd geroepen dat je niet moet versoepelen met als reden dat niemand zich aan de regels houdt.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker nu je van landen om je heen, ook die zwaarder getroffen zijn, exitplannen hoort. Hier blijft het angstvallig stil, wat zou daar toch de reden van zijn? Niet dat ze per direct moeten versoepelen, maar iets van een plan communiceren zou het volhouden voor velen makkelijker maken
Worden zelfs geruild met Duitsland tegen meer tests. Oostenrijk koopt ze in. Dus ik vind het enorm knap dat in Nederland wereldwijde tekorten genoemd worden en dat ze vooral op China moeten leunen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, dat dus.
Jullie, Bulgarije, maken ze toch ook gewoon en masse? Alsof alleen China die dingen verkoopt.
Behoorlijk, de kapper bijvoorbeeld kan alleen nog maar niet open door het gebrek aan mondkapjes zo lijkt het. En zelfs dat durven ze niet te zeggen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, zeg!
Wat een geitenland is dit toch eigenlijk. Mond vol over Amerika wat dan een derdewereldland blijkt te zijn en hier is het moeilijk moeilijk om aan mondkapjes te komen en de rest vd wereld heeft ze wel.
Of ze nu helpen of niet, dat laat ik in het midden maar dat je na maanden nog met dit komt is echt so cringie.
Gezien de beperkte plekken in het OV straks mogen de mensen die zo graag naar kantoor willen dan lekker naar kantoor. Ik zag gister die aflevering van Monitor terug over het kantoor na corona....echt blij kan je daar niet van worden. Omdat ze ook aanraden per direct te stoppen met flexplekken zit je sowieso met een tekort aan plekken, nog los van die 1,5. Waar normaal in de ochtend Pietje er is en in de middag Jantje gaat dat dan nu niet werken, of je moet tussendoor die hele werkplek weer schoonmaken. Dus als we toch moeten kiezen wie wel naar kantoor komt, inderdaad lekker de managers zelf als ze dat graag willen plus die mensen die ook graag op kantoor zitten. Dan blijf ik wel thuis. Iedereen happy.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
True, het is ook echt belachelijk. bij mijn bedrijf werkte niemand thuis. Het was niet mogelijk en bestuur wil het niet.
Daarna toen het moest werkten na 1 dag ineens 170 man thuis zonder problemen.
Het is ook grappig, alle introverts vinden het prima en alle managers en mensen die het meest aanwezig zijn qua gedrag vinden het verschrikkelijk.
Daaron verwacht ik ook dat het terug gedraaid wordt overal binnenkort.
Directie kraakt het ook vanaf het begin al af.
Ik snap nog steeds niet goed waarom. Ik vermoed wantrouwen richting de werknemers, controle en zich belangrijk willen voelen wat niet lukt in een geheel onderbezet pand.
Het is ook zo definitief.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, zeg!
Wat een geitenland is dit toch eigenlijk. Mond vol over Amerika wat dan een derdewereldland blijkt te zijn en hier is het moeilijk moeilijk om aan mondkapjes te komen en de rest vd wereld heeft ze wel.
Of ze nu helpen of niet, dat laat ik in het midden maar dat je na maanden nog met dit komt is echt so cringie.
Altijd mooi om dit soort wetenschappelijke en taalkundig correcte posts te zien waarin niet met uitroeptekens en dergelijke gesmeten wordt.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bizar ! Kappers gewoon open gooien! 1 klant per keer naar binnen. No Problemo
Hier krijgen mensen die 100% thuis kunnen werken juist het aanbod voor een 'home office contract'. Je verliest daarbij je reiskostenvergoeding (en in geval van lease-auto niets natuurlijk) en je vaste werkplek (en gratis drinken etc.) Maar je krijgt daarbij wel een onkostenvergoeding voor je internet, ¤280,- per jaar aan kantoorbenodigheden en je mag kiezen bij welke locatie je het jaarlijkse event gaat doen (dat mag dan ook in het buitenland zijn).quote:Op woensdag 29 april 2020 09:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als het aan de bedrijven zelf ligt komt straks iedereen weer naar kantoor idd.
Vandaar dat de overheid vanuit milieu oogpunt straks wel bedrijven kan gaan verplichten om mensen al dan niet deels thuis te laten werken.
Daar valt veel winst te halen qua uitstoot e.d. En aangezien de milieu doelstellingen gehaald moeten worden zie ik hierin wel wat gebeuren straks, op welke manier dan ook.
Ik merk in mijn omgeving ook dat veel mensen ook echt niet meer terug willen naar de oude situatie qua reistijd e.d., omdat ze nu én gewoon hun werk kunnen doen, én veel meer tijd voor zichzelf en hun gezin overhouden.
Een aantal heeft zelfs aangegeven om elders te gaan solliciteren als straks hun werkgever weer iedereen verplicht op kantoor wil hebben 5 dagen in de week.
wel eens over die innovatie, al maanden weet ik niet maar het lijkt nu wat te passief allemaalquote:Op woensdag 29 april 2020 09:27 schreef _I het volgende:
[..]
Had beide niet. Toen ik Mark hoorde zeggen dat hij angstig was voor de effecten van de scholen, had ik al zo'n vermoeden dat we de komende weken geen versoepeling krijgen.
En met de inkooptechnieken van de overheid, had ik niet verwacht dat er ineens ook bescherming zou zijn voor de contactberoepen buiten de zorg.
Daarom was het fijn geweest als ze twee maanden geleden hadden onderzocht en vrijgegeven dat/of eigengemaakt maskers helpen, zodat de gezonde wereld door kan draaien op sommige gebieden.
Wil al maanden innovatie zien, in plaats van alleen een wel/niet vraag, met als enige optie 1,5 meter afstand houden.
2 maanden verder!quote:Op woensdag 29 april 2020 09:27 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Worden zelfs geruild met Duitsland tegen meer tests. Oostenrijk koopt ze in. Dus ik vind het enorm knap dat in Nederland wereldwijde tekorten genoemd worden en dat ze vooral op China moeten leunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |