quote:Nineteen Eighty-Four, ook bekend als 1984, is een Britse dystopische sciencefictionfilm uit 1984, geschreven en geregisseerd door Michael Radford, gebaseerd op de gelijknamige roman van George Orwell uit 1949.
Cool. Met Amy Adams zie ik.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Hillbilly Elegy
Het boek was fantastisch en de film doet een zeer geslaagde poging dat na te streven. Glenn Close is kandidaat voor een Oscar met haar rol als Mamaw, werkelijk ijzersterk neergezet. Een mooie film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wordt geïntroduceerd, waarvan ik dacht dat het een slimme fake-out was en dat zoiets banaals geen belangrijke rol in de film zou spelen. Helaas is zowat elke plottwist, elke relevante gebeurtenis, elke character-arc, de essentie van de hele film een gevolg van dezelfde goedkope macguffin. Heel de film blinkt op zowat alle vlakken uit in oninteressante middelmatigheid, moest echt moeite doen om mijn aandacht erbij te houden. Komt niet in de buurt van slecht, ook niet van goed.
Desalniettemin de beste superheldenfilm van 2020, want alsnog beter dan het slaapverwekkende New Mutants, het bespottelijke Bloodshot en het strontvervelende Birds of Prey. En de mid-credit scene was wel geinig.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wonder Woman 1984
Ik was hoopvol nadat critici hem omschreven als de feelgood film die 2020 nodig had. De hoop werd wat minder nadat bleek dat op de meeste sites "het publiek" hem aanzienlijk zwakker vond. Elke keer je ergens gaat kijken, duikelen de gemiddeldes omlaag. Laten we beginnen met het positieve. Gadot en Pine zijn goed bezig, hun scenes zijn leuk,meeslepend en overtuigend. Dan hebben we 't wel gehad met de pluspunten.
De film is (zoals de meeste films de laatste jaren) veel te lang, sleurt veel te veel dood gewicht mee en heeft een bijzonder rommelige en ongestructureerde plot. De Maxwell Lord van Pascal is geen sluwe, coole zakenman, maar een cartooneske idioot. Wiig is zoals gevreesd matig en niet overtuigend, je blijft gewoon Wiig zien die Wiig doet. Alwéér zwakke bad guys, De CGI is weer vaak net niet. Raar, want in Man of Steel en BvS zat dat wel goed en dat zijn films van jaren en jaren geleden, dus ze kunnen het wel bij WB. Misschien krijgen hun DC-films minder middelen dan vroeger, geen idee wat daar het probleem is.
Wat me nog het meest stoorde, dat er in het begin eenEcht compleet mee eens. Woord voor woord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wordt geïntroduceerd, waarvan ik dacht dat het een slimme fake-out was en dat zoiets banaals geen belangrijke rol in de film zou spelen. Helaas is zowat elke plottwist, elke relevante gebeurtenis, elke character-arc, de essentie van de hele film een gevolg van dezelfde goedkope macguffin. Heel de film blinkt op zowat alle vlakken uit in oninteressante middelmatigheid, moest echt moeite doen om mijn aandacht erbij te houden. Komt niet in de buurt van slecht, ook niet van goed.
Desalniettemin de beste superheldenfilm van 2020, want alsnog beter dan het slaapverwekkende New Mutants, het bespottelijke Bloodshot en het strontvervelende Birds of Prey. En de mid-credit scene was wel geinig.Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Wonder Woman 1984
Ik was hoopvol nadat critici hem omschreven als de feelgood film die 2020 nodig had. De hoop werd wat minder nadat bleek dat op de meeste sites "het publiek" hem aanzienlijk zwakker vond. Elke keer je ergens gaat kijken, duikelen de gemiddeldes omlaag. Laten we beginnen met het positieve. Gadot en Pine zijn goed bezig, hun scenes zijn leuk,meeslepend en overtuigend. Dan hebben we 't wel gehad met de pluspunten.
De film is (zoals de meeste films de laatste jaren) veel te lang, sleurt veel te veel dood gewicht mee en heeft een bijzonder rommelige en ongestructureerde plot. De Maxwell Lord van Pascal is geen sluwe, coole zakenman, maar een cartooneske idioot. Wiig is zoals gevreesd matig en niet overtuigend, je blijft gewoon Wiig zien die Wiig doet. Alwéér zwakke bad guys, De CGI is weer vaak net niet. Raar, want in Man of Steel en BvS zat dat wel goed en dat zijn films van jaren en jaren geleden, dus ze kunnen het wel bij WB. Misschien krijgen hun DC-films minder middelen dan vroeger, geen idee wat daar het probleem is.
Wat me nog het meest stoorde, dat er in het begin eenWauw, dat zijn de betere recensiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wordt geïntroduceerd, waarvan ik dacht dat het een slimme fake-out was en dat zoiets banaals geen belangrijke rol in de film zou spelen. Helaas is zowat elke plottwist, elke relevante gebeurtenis, elke character-arc, de essentie van de hele film een gevolg van dezelfde goedkope macguffin. Heel de film blinkt op zowat alle vlakken uit in oninteressante middelmatigheid, moest echt moeite doen om mijn aandacht erbij te houden. Komt niet in de buurt van slecht, ook niet van goed.
Desalniettemin de beste superheldenfilm van 2020, want alsnog beter dan het slaapverwekkende New Mutants, het bespottelijke Bloodshot en het strontvervelende Birds of Prey. En de mid-credit scene was wel geinig.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Wonder Woman 1984
Wat me nog het meest stoorde, dat er in het begin eenIk ben ong. 30m voor einde afgehaakt (als in gestopt met kijken), wat ik dan bij Bloodshot en BoP niet had. Ook verre van goede films, maar al jouw punten plus belabberde CGI, waardeloze "actie"scenes etc maakten dat ik hem echt niet af kon zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wordt geïntroduceerd, waarvan ik dacht dat het een slimme fake-out was en dat zoiets banaals geen belangrijke rol in de film zou spelen. Helaas is zowat elke plottwist, elke relevante gebeurtenis, elke character-arc, de essentie van de hele film een gevolg van dezelfde goedkope macguffin. Heel de film blinkt op zowat alle vlakken uit in oninteressante middelmatigheid, moest echt moeite doen om mijn aandacht erbij te houden. Komt niet in de buurt van slecht, ook niet van goed.
Desalniettemin de beste superheldenfilm van 2020, want alsnog beter dan het slaapverwekkende New Mutants, het bespottelijke Bloodshot en het strontvervelende Birds of Prey. En de mid-credit scene was wel geinig.
Interne logica van de film ging ook alle kanten op, macguffin werkte al naar gelang de wens van Jenkins blijkbaar want eigen regels werden net zo makkelijk overboord gegooid.
Jezus wat irritant zeg.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:43 schreef Kaizen_ het volgende:
Nineteen Eighty-Four (1984)
Nineteen Eighty-Four (1984) - IMDb
[..]
[ afbeelding ]
Het geweldige boek heb ik eergisteren voor de tweede keer uitgelezen en ik krijg mijn partner niet zover om hem ook te lezen. Dus om haar alsnog kennis te laten maken met 'Big Brother' en Winston leek het me een goede keus om de film samen te kijken. Het leek me een goed idee, nou, dat viel dus tegen.
Een score van 7+ op Rotten, ook op IMDB is de score 79%. Desalniettemin heb ik mijn partner vantevoren een sneak preview gegeven over de wereld waarin Winston leeft. Ik had namelijk al verwacht dat de film nooit de diepgang zou hebben als het boek. Maar zelfs na mijn introductie over Oceanië, de Dunkpolitie, de volledige controle over het heden, de 'correcties' van het verleden en watnogmeer, bleek de film gewoon onvoldoende uiteen te zetten.
Het enige dat de film echt goed wegzet, is de grauwe, armoedige en totalitaire sfeer van de wereld waarin Winston leeft.
Op dat na heb ik continu uitleg moeten geven over de context, de personages en zo'n beetje alle diepgang en context die het boek uitbundig geeft. De film sloeg dan ook nergens op als je het boek niet hebt gelezen. Van de hak op de tak, oppervlakkig en zeer onduidelijk. Een aantal voorbeelden:
- O'Brien wordt helemaal niet genoemd in de film totdat hij plots met Winston praat over een woordenboek dat hij mag lenen. Zo'n belangrijk personage wordt veel te laat in het verhaal meegenomen.
- Het verzet en Winston's wens om eraan mee te doen wordt ook totaal niet vermeldt. Als je het boek niet hebt gelezen weet je niet eens dat er een 'verzet' is, of ten minste het idee ervan. Zeer magertjes verwerkt
- Het mooie 'souvenierswinkeltje' speelt een grote rol, maar in de film komt het gewoon niet over dat een simpel schilderij of een koraalstukje simpelweg niet meer bestaat in de huidige wereld.
- Het corrigeren van het verleden wordt met een klein voorbeeld (het chocolade rantsoen) aangekaart, maar had in mijn optiek wel wat duidelijker mogen worden weergegeven. Zonder de achtergrond de wereld warin Winston leeft en zijn beroep, kan dit niet goed overkomen, terwijl het cruciaal is te begrijpen.
Zo heb ik tijdens de hele film met mijn warme Morgan Freeman-stem een poging gedaan de film wat logischer te maken voor mijn partner. Helaas was teveel uitleg nodig en de film is gewoon zeer matig in elkaar gezet. Vandaar ook onbegrijpelijk dat deze film zo hoog scoort. Natuurlijk, het verhaal is legendarisch en ik heb niets meer dan respect voor het boek. Maar dat staat los van een verfilming die gewoon pauper is. Ik ben normaliter niet van de remakes, maar ik weet zeker dat ze hier wel iets mooie van kunnen maken tegenwoordig.
Afgelopen vrijdag (eerste Kerst) met ouders en broer weer (zoals gebruikelijk) filmpje uitgezocht op Netflix, En raad eens welke ze hadden? Dus heb deze meteen maar uitgekozen.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Hillbilly Elegy
Het boek was fantastisch en de film doet een zeer geslaagde poging dat na te streven. Glenn Close is kandidaat voor een Oscar met haar rol als Mamaw, werkelijk ijzersterk neergezet. Een mooie film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 28 december 2020 15:05 schreef Karina het volgende:
Van het weekend Tenet maar eens gekeken. Ik had al best veel reviews etc. gelezen met daarin dat het nogal moeilijk te begrijpen is, nou dat klopte wel, ik begreep er geen bal vanMaar toch wel van genoten, vooral van de aktiescenes dan. Hoe het allemaal werkte... geen idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
quote:Op maandag 28 december 2020 18:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]Ja dat snapte ik dus nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens mij gewoon een theoretisch gekkigheidje om weer een variant op tijdreizen te introduceren.quote:
Van het weekend Tenet maar eens gekeken. Ik had al best veel reviews etc. gelezen met daarin dat het nogal moeilijk te begrijpen is, nou dat klopte wel, ik begreep er geen bal vanMaar toch wel van genoten, vooral van de aktiescenes dan. Hoe het allemaal werkte... geen idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Jammer dat ie cancelled is, al hebben ze het redelijk goed afgesloten zonder te spoilen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:24 schreef flipsen het volgende:
Wij zitten voorlopig nog naar Travelers te kijken, erg leuke serie. Net seizoen 3 begonnen.
We zijn soberso wel van de series tegenwoordig. Ozark hebben we echt verslonden en kunnen niet wachten tot het nieuwe seizoen op Netflix staat...
Wonder Woman 1984
Wat me nog het meest stoorde, dat er in het begin eenBijna volledig mee eens, zeker op t gebied van Maxwell Lord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. wordt geïntroduceerd, waarvan ik dacht dat het een slimme fake-out was en dat zoiets banaals geen belangrijke rol in de film zou spelen. Helaas is zowat elke plottwist, elke relevante gebeurtenis, elke character-arc, de essentie van de hele film een gevolg van dezelfde goedkope macguffin. Heel de film blinkt op zowat alle vlakken uit in oninteressante middelmatigheid, moest echt moeite doen om mijn aandacht erbij te houden. Komt niet in de buurt van slecht, ook niet van goed.
Al vond ik Cheetah nog best ok, en die had een redelijk geloofwaardige origin story arc.
En ik vond New Mutants vermakelijker dan dit.
Maar voor de rest: Eens. Enorme tegenvaller.
DC en hun badguys..... wat een opeenstapeling van cliches, schmoeren en CGI.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Idem hier.. Inception is hierbij gewoon een peulenschilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]ik heb denk ik wel 4-5x hardop geroepen dat ik het eindelijk begreep, maar dan kwam er weer een twist en was ik het weer kwijt. Over een tijdje nog maar eens bekijken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Woah, dit topic bestaat nog! Ik vond die wel een 8 qua vermakelijkheid.quote:Op maandag 11 januari 2021 00:46 schreef H0D3NPYL het volgende:
Palm Springs (2020) - IMDb
When carefree Nyles and reluctant maid of honor Sarah have a chance encounter at a Palm Springs wedding, things get complicated as they are unable to escape the venue, themselves, or each other.
Een redelijke comedy met een vleugje mystery. 7/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |