Het is iets als ik krijg mijn geld gestort dus er geen probleem.quote:Op maandag 27 april 2020 19:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is inderdaad onbegrijpelijk, is het nu simpelheid, ontkenning of zijn mensen wereldvreemd?
Lol, jij denkt dat ze daar op overleefden? Lijkt me waarschijnlijker dat die Thaise instructeur ze op een wet market gekocht heeft, en dat ze die moeten eten om hun "moed" te tonen. In de jungle zullen cobra's en schorpioenen zelden op het menu staan, en enkel een idioot zou een scorpioen levend vangen en opeten als ie werkelijk wil overleven.quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is cobra's en schorpioenen eten of sterven, maar PETA probeert ook weer makkelijk puntjes te scoren.
En dat dringende advies lees je alleen op internet. Wordt verder niks mee gedaan.quote:Op maandag 27 april 2020 20:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is geen verplichting maar een dringend advies.
[..]
nederlandwereldwijd.nl/do(...)en-naar-nederland#35
Je verzint het niet
https://www.theguardian.c(...)ce-masks-coronavirusquote:Fines of between ¤25 and ¤10,000 can be imposed on those who fail to wear a mask, with rates differing widely across the country, and some states, such as Berlin and Brandenburg, insisting they would not levy fines at all, but would rely instead on people showing each other mutual respect by wearing them. Other states said they would allow a few days of grace for people to get used to the new rule.
The heftiest fines will apply to shopkeepers whose staff are caught not wearing masks, and there are incremental fine systems in some states for repeat offenders.
[..]
A poll by the Kantar market research institute found that acceptance for mask wearing was extremely high, with 97% of those asked saying they supported the rule and recognised the importance of keeping it to help tackle coronavirus.
Je bedoelt dat volk wat bibberend door de Luxaflex naar buiten kijkt of het corona virus ze komt halen?quote:Op maandag 27 april 2020 20:07 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Volk gaat muiten omdat ze niet op vakantie kunnen?
Het is echt te hopen dat we nooit in een oorlog terecht komen met dit volk....
Dat lijkt me wel het doel tijdens een survivalcursus ja. Training om te overleven in extreme scenario's.quote:Op maandag 27 april 2020 20:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol, jij denkt dat ze daar op overleefden? Lijkt me waarschijnlijker dat die Thaise instructeur ze op een wet market gekocht heeft, en dat ze die moeten eten om hun "moed" te tonen. In de jungle zullen cobra's en schorpioenen zelden op het menu staan, en enkel een idioot zou een scorpioen levend vangen en opeten als ie werkelijk wil overleven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groeiden daar overal mango's, kokosnoten en bamboescheuten dan zouden ze ongetwijfeld een PETA-vriendelijk dieet volgen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Er zijn nu al behoorlijk wat schrijnende gevallen gecreëerd. Mijn vriend genereert 80% van zijn inkomsten met een contactberoep wat hij nu niet kan uitoefenen, maar dit kost hem maar 25% van zijn werktijd/opdrachten. Zijn andere werkzaamheden onder de vlag van zijn onderneming genereert hij maar 20% van zijn inkomsten mee, maar dit kost hem 75% van zijn tijd/opdrachten.quote:Op maandag 27 april 2020 19:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Eigen schuld is een groot woord, eigen risico wel. En natuurlijk vind ik dat de schrijnende gevallen wel door de overheid geholpen moeten worden hoor.
Even is natuurlijk dan een relatief begrip. En wat als je net iets begonnen bent? Ik ken er zat die net geïnvesteerd hadden in iets en nu met startschulden zitten en geen inkomsten.quote:Maar er zijn ook zat ondernemingen die de afgelopen jaren tonnen/miljoenen nettowinst behaald hebben. Laat hen dan maar even interen op hun reserves.
Barre tijden... Lijkt me alle reden om de boel weer open te gooien zeg.quote:Op maandag 27 april 2020 20:14 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Het is iets als ik krijg mijn geld gestort dus er geen probleem.
Ik ken mensen die werken in verzorgingshuizen ik weet van de problemen met betrekking tot beschermings materiaal.
Ik ken ook mensen die op de schop stoel zitten omdat als hun bedrijf nu dicht blijft tot 1 juni dit fataal is (kapperszaak).
Ik ken ook mensen in ziekenhuizen en ja het virus is heel erg de lock down was ook te verdedigen maar nu het terug loopt niet meer nu moet er een slimme exit komen.
De cijfers laten zien dat je onder de 50 weinig te vrezen hebt voor het virus daarboven wordt het wat gevaarlijker maar dit heeft veelal te maken met onderliggende klachten die mensen naar mate ze ouder worden meer kunnen krijgen.
De gemiddelde leeftijd van overlijden is 81 dit zegt al genoeg deze mensen moeten we dus isoleren en beschermen, niet jonge gezinnen met een koopwoning of huurhuis in financiële ellende storten.
Ik heb er ook last van daar mijn wederhelft in de kinderopvang werkt met een flex contract 0 uren ze werkt gemiddeld 32 uur maar ja nu dicht is geen geld.
Gelukkig gaat het weer open en overleven wij het wel tijdelijk met 1 inkomen dan sparen we een maand maar 600 ofzo ipv 2000.
Maar voor veel gezinnen gaat dit niet op.
Wat is nou de meerwaarde van een post als deze? Voel jij je dan beter als je zo over anderen kunt praten?quote:Op maandag 27 april 2020 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je bedoelt dat volk wat bibberend door de Luxaflex naar buiten kijkt of het corona virus ze komt halen?
Ik denk niet dat het openlijk rellen wordt, wel dat het flink omzeild wordt waarmee de strekking van het doel niet meer wordt opgevolgd. Je krijgt dan een soort papieren werkelijkheid.quote:Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat 'hou vol' is intussen de houdbaarheidsdatum wel voorbij. Rutte moet volgende maand gewoon met concrete richtlijnen en oplossingen komen, anders gaat het volk straks echt aan het muiten. Zeker met het oog op de zomer die voor de deur staat, en mensen die niet op vakantie kunnen.
Mensen hebben amper solidariteit voor risicogroepen en ouderen. Gewoon natuurlijke selectie en hard zijn.quote:Op maandag 27 april 2020 20:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kap eens met die valse aannames. Het is moeilijk voor te stellen, maar er zijn zowaar mensen die de economie erbij halen omdat ze zich zorgen maken om de mensen die werkloos raken nu, die in depressies terecht komen, die in de schulden belanden, etc. Mensen vergeten nog wel eens dat we niet enkel stil moeten staan bij de directe zieken van Corona, maar ook bij de mensen wiens leven indirect geraakt wordt. Irritant dat dat dagelijks gezegd moet worden...
Je kan wel bijdehand doen.quote:Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Barre tijden... Lijkt me alle reden om de boel weer open te gooien zeg.
Oh het was niet sarcastisch hoor. 1400 pm is een behoorlijk bedrag en ik ben ervoor om het -voorzichtig en gefaseerd- weer open te gooien.quote:Op maandag 27 april 2020 20:33 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Je kan wel bijdehand doen.
Als je leest zeg ik dat wij het wel overleven maar vele gezinnen niet en de mensen die ik ken die op de schopstoel zitten komen in problemen.
En zo zijn er nog een half miljoen Nederlanders
Oh dit stond er eerst niet bij. Ik heb zelf geen last van inkomensverlies vooralsnog want ik ben in loondienst. Mijn vriend is geen deel van mijn financiële huishouding en hij redt het ook nog zij het tandenknarsend.quote:Op maandag 27 april 2020 20:33 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Je kan wel bijdehand doen.
Als je leest zeg ik dat wij het wel overleven maar vele gezinnen niet en de mensen die ik ken die op de schopstoel zitten komen in problemen.
En zo zijn er nog een half miljoen Nederlanders
Van de rest niet haten kan er niks aan doen dat jij met minder rond moet komen had je maar een vak moeten leren.
Oké nou ja het behoorlijk inderdaad maar ja wat ik al zei wij overleven het wel.quote:Op maandag 27 april 2020 20:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh het was niet sarcastisch hoor. 1400 pm is een behoorlijk bedrag en ik ben ervoor om het -voorzichtig en gefaseerd- weer open te gooien.
twitter:BBCNews twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:44:14"I think it is entirely plausible that this is caused by this virus"
Chief medical officer Chris Whitty on a rare but dangerous reaction in children that is causing growing concern
https://t.co/BivB6D6JOb https://t.co/duUNC4YBvN reageer retweet
twitter:BBCNews twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:39:54"It's really too early to say whether there is a link" between a severe illness in children and coronavirus, says medical director of NHS England, Stephen Powis
"We have asked our experts to look into this as a matter of urgency"
https://t.co/BivB6D6JOb https://t.co/PMHqINLu0A reageer retweet
Niks, net als het continue aanhalen dat mensen die zich zorgen maken over economische zaken alleen maar op vakantie willen of op het terras wíllen zitten.quote:Op maandag 27 april 2020 20:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is nou de meerwaarde van een post als deze? Voel jij je dan beter als je zo over anderen kunt praten?
Nou ik dacht dat je het hatelijk bedoelde in eerste instantiequote:Op maandag 27 april 2020 20:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dit stond er eerst niet bij. Ik heb zelf geen last van inkomensverlies vooralsnog want ik ben in loondienst. Mijn vriend is geen deel van mijn financiële huishouding en hij redt het ook nog zij het tandenknarsend.
Dus omdat anderen hinderlijk doen, doe jij het ook?quote:Op maandag 27 april 2020 20:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niks, net als het continue aanhalen dat mensen die zich zorgen maken over economische zaken alleen maar op vakantie willen of op het terras wíllen zitten.
Dat is gewoon hinderlijk.
Die zitten op de zolderkamer toch achter het toetsenbord?quote:Op maandag 27 april 2020 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je bedoelt dat volk wat bibberend door de Luxaflex naar buiten kijkt of het corona virus ze komt halen?
Dat bedoelde ik ook. Misschien had ik 'muiten' tussen aanhalingstekens moeten zetten.quote:Op maandag 27 april 2020 20:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het openlijk rellen wordt, wel dat het flink omzeild wordt waarmee de strekking van het doel niet meer wordt opgevolgd. Je krijgt dan een soort papieren werkelijkheid.
Er zijn toch heel wat scenario schrijvers op Fok! verloren gegaan....Fantasieen niet te krapquote:Op maandag 27 april 2020 20:07 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Volk gaat muiten omdat ze niet op vakantie kunnen?
Het is echt te hopen dat we nooit in een oorlog terecht komen met dit volk....
Je zorgen maken over de economie en gewoon alles open willen gooien want "alleen 80 jaar of ouder sterft" is nogal een verschil.quote:Op maandag 27 april 2020 20:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niks, net als het continue aanhalen dat mensen die zich zorgen maken over economische zaken alleen maar op vakantie willen of op het terras wíllen zitten.
Dat is gewoon hinderlijk.
Thanks, zo ben ik dan wel weer:)quote:Op maandag 27 april 2020 20:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus omdat anderen hinderlijk doen, doe jij het ook?
Lekker constructief wel.
Waarom is dat elders niet aan de hand?quote:Op maandag 27 april 2020 20:40 schreef Smack10 het volgende:
Over toename zieke kinderen op de IC in de UK:twitter:BBCNews twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:44:14"I think it is entirely plausible that this is caused by this virus"
Chief medical officer Chris Whitty on a rare but dangerous reaction in children that is causing growing concern
https://t.co/BivB6D6JOb https://t.co/duUNC4YBvN reageer retweettwitter:BBCNews twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:39:54"It's really too early to say whether there is a link" between a severe illness in children and coronavirus, says medical director of NHS England, Stephen Powis
"We have asked our experts to look into this as a matter of urgency"
https://t.co/BivB6D6JOb https://t.co/PMHqINLu0A reageer retweet
Ik zie dat het inderdaad erg naar gelezen kan worden, had het niet zo "sarcastoform" moeten schrijven.quote:Op maandag 27 april 2020 20:40 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nou ik dacht dat je het hatelijk bedoelde in eerste instantie
Terwijl het meer als vergelijk ging als 1 inkomen wegvalt hoeveel er weg valt en dat t voor veel gezinnen onhoudbaar kan worden
Die man bij Pauw gisteren. Met z'n economie... Bouw je kapperszaak maar om naar een afhaalrestaurant meneer de ondernemert. Hup hup werken voor je kankergeld want de economie.quote:Op maandag 27 april 2020 20:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je zorgen maken over de economie en gewoon alles open willen gooien want "alleen 80 jaar of ouder sterft" is nogal een verschil.
Lijkt me wel. Op vakantie gaat daardoor ook al niet.quote:Op maandag 27 april 2020 20:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moeten mensen niet sowieso twee weken in quarantaine bij binnenkomst?
Precies. Er is niks mis met je zorgen maken over de economie en willen nadenken over hoe je de maatregelen kunt versoepelen, afbouwen, bijstellen en alles. Dat is iets anders dan domweg gillen dat alleen bejaarden en dikke mensen doodgaan doorgaans en dat dat de recessie niet waard is.quote:Op maandag 27 april 2020 20:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je zorgen maken over de economie en gewoon alles open willen gooien want "alleen 80 jaar of ouder sterft" is nogal een verschil.
Ik begreep dat dit nog maar een paar dagen/week speelt. Dus nieuw. Mutatie?quote:Op maandag 27 april 2020 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom is dat elders niet aan de hand?
Misschien komt dat elders nog, ik had er een topic over geopend maar die moest dicht om de één of andere reden.quote:Op maandag 27 april 2020 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat maak jij erg van, niemand wil dat vanaf 1 mei alles opeens weer open is. Dat moet gefaseerd gaan uiteraard.quote:Op maandag 27 april 2020 20:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat gillen heb ik hier dan ook weinig mensen tot niemand zien doen. Behalve over op terrassen zitten.quote:Op maandag 27 april 2020 20:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Er is niks mis met je zorgen maken over de economie en willen nadenken over hoe je de maatregelen kunt versoepelen, afbouwen, bijstellen en alles. Dat is iets anders dan domweg gillen dat alleen bejaarden en dikke mensen doodgaan doorgaans en dat dat de recessie niet waard is.
Weinig, maar zeker niet niemand.quote:Op maandag 27 april 2020 20:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat gillen heb ik hier dan ook weinig mensen tot niemand zien doen. Behalve over op terrassen zitten.
Oke bedankt Jaap, ik zal de farmaceuten inlichten dat ze kunnen stoppen met het vaccin.quote:Op maandag 27 april 2020 20:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Als m'n voorspellingen kloppen met 70 dagen corona verslagen, hebben we hier nog 2 weken totdat corona geëlimineerd is.
Vandaag nog maar +103 cases.
Inderdaad, iets meer nuance zou welkom zijn.quote:Op maandag 27 april 2020 20:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weinig, maar zeker niet niemand.
Misschien moeten beide kanten zichzelf eens censureren en niet alles zonder meer in het topic plempen.
Van beide kampen. Jouw opmerking over hoe bang mensen zijn, zou je ook achterwege kunnen laten.quote:Op maandag 27 april 2020 20:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, iets meer nuance zou welkom zijn.
Scenario schrijvers van wat...… Mysterie in de ballen bak van Mac Donalds..... WTFquote:Op maandag 27 april 2020 20:43 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Er zijn toch heel wat scenario schrijvers op Fok! verloren gegaan....Fantasieen niet te krap
Net als Cuomo die NY zei ga maar een vitaal beroep doen.quote:Op maandag 27 april 2020 20:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Die man bij Pauw gisteren. Met z'n economie... Bouw je kapperszaak maar om naar een afhaalrestaurant meneer de ondernemert. Hup hup werken voor je kankergeld want de economie.
Nou gillen is wat overdreven maar er zijnhier behoorlijk wat posts gemaakt van mensen die vinden dat het risico voor de kwetsbare mensen ondergeschikt is aan de economie (en die het punt missen van de piek op de IC die onder een bepaalde grens moet blijven omdat het anders niet meer gaat over alleen de kwetsbaren).quote:Op maandag 27 april 2020 20:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat gillen heb ik hier dan ook weinig mensen tot niemand zien doen. Behalve over op terrassen zitten.
Ik zie genoeg mensen die het niet eens hebben over horeca, maar de economie in het algemeen. Dat jij (velen anderen voor jou tevens ook hoor) er dan meteen van maakt dat het ze gaat om het terrasje zegt meer iets over jou dan over de users in kwestie. Het komt nogal generaliserend over. Er zullen best users zijn die de schijt hebben aan de risico groepen en écht enkel wat willen zuipen op een terras, maar het merendeel van de users die over de economie begint geeft ook gewoon om de ouderen hoor. Het is in ieder geval niet iets wat je voor hun kan bepalen; je hebt geen idee wat de user in kwestie denkt of niet.quote:Op maandag 27 april 2020 20:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen hebben amper solidariteit voor risicogroepen en ouderen. Gewoon natuurlijke selectie en hard zijn.
Waarom zou ik dan geloven dat ze wel solidariteit hebben voor zzp'ers in de horeca?
Als je er zo individualistisch in staat is het toch aannemelijker dat egoïstische redenen er aan ten grondslag liggen.
Niet voor iedereen nogmaals maar wel een groot deel helaas.
Maar ik snap de zorgen niet zo. Uiteindelijk gaat de vvd echt niet de economie laten klappen. Kapitalisme > zorg uiteindelijk en op een gegeven moment krijgen we de vraag, hoeveel is een mensenleven waard?
Binnenkort gaat alles grotendeels weer open net als in Zwitserland. Voor heel veel beroepen kan dat ook wel met enig maatwerk.
We horen nooit iemand over andere sectoren trouwens zoals fysio, nagelsallons,rijscholen, installateurs, loodgieters etc.
Het is altijd horeca en dan vooral het terras was het onderwerp is van alle zorgen. Vandaar dat ik skeptisch ben erover.
Maar ik ben het ook wel eens met dat we op een gegeven naar een leefbare situatie met een juiste balans moeten.
Zou mooi zijn als het in de zomer al kan.
Mensen vergeten dat ouderen die economie ook gewoon nodig hebben. Denk alleen al aan het gegeven dat hun pensioen nu op korten staat voor volgend jaar, tenzij er nog een flinke inhaalslag is dit jaar.quote:Op maandag 27 april 2020 21:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie genoeg mensen die het niet eens hebben over horeca, maar de economie in het algemeen. Dat jij (velen anderen voor jou tevens ook hoor) er dan meteen van maakt dat het ze gaat om het terrasje zegt meer iets over jou dan over de users in kwestie. Het komt nogal generaliserend over. Er zullen best users zijn die de schijt hebben aan de risico groepen en écht enkel wat willen zuipen op een terras, maar het merendeel van de users die over de economie begint geeft ook gewoon om de ouderen hoor. Het is in ieder geval niet iets wat je voor hun kan bepalen; je hebt geen idee wat de user in kwestie denkt of niet.
Ik snap de link ook niet....dat bepaalde users denken dat ''binnen de economie weer meer open gooien vanwege crisis - mensen die werkloos raken, etc'' gelijk staat aan ''ach, die oudjes kunnen me wat''. Ook in een wereld waar de economie weer wat meer op gang komt kan je manieren bedenken om de risico groepen extra te beschermen. Met die logica kan je er ook voor kiezen om te roepen dat users die willen dat de huidige situatie doorzet eigenlijk wil dat er zoveel mogelijk mensen hun inkomen verliezen of in een depressie terecht komen. Niet achter elke uitspraak zit een hidden meaning.quote:Op maandag 27 april 2020 21:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mensen vergeten dat ouderen die economie ook gewoon nodig hebben. Denk alleen al aan het gegeven dat hun pensioen nu op korten staat voor volgend jaar, tenzij er nog een flinke inhaalslag is dit jaar.
Misschien moeten meer mensen eens aan nuance gaan doen.quote:Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap de link ook niet....dat bepaalde users denken dat ''binnen de economie weer meer open gooien vanwege crisis - mensen die werkloos raken, etc'' gelijk staat aan ''ach, die oudjes kunnen me wat''. Ook in een wereld waar de economie weer wat meer op gang komt kan je manieren bedenken om de risico groepen extra te beschermen. Met die logica kan je er ook voor kiezen om te roepen dat users die willen dat de huidige situatie doorzet eigenlijk wil dat er zoveel mogelijk mensen hun inkomen verliezen of in een depressie terecht komen.
Mja, maar we kunnen toch niet opgesloten blijven zitten?quote:Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef quirina het volgende:
Er gaan wel veel bejaarden dood aan corona, maar ook wel veel jongere mensen met een zwakkere gezondheid of met een aandoening.
Jongere mensen waarop je op het eerste gezicht niets ziet en niet zou zeggen dat ze tot een risicogroep behoren.
Als je alles opengooit lopen deze mensen ook gevaar.
Wie kent er nou niet iemand met bijvoorbeeld astma, diabetes,ziekte van crohn om even een paar te noemen. Die kunnen Corona slecht overleven hoor.
Precies, het is een zaak van EN de economie EN kwetsbaren beschermen. En ja, dan zullen er nare maatregelen bij zijn, of juist opheffen van maatregelen, die of de economie flink raken of ten koste gaan van de bescherming van kwetsbaren.quote:Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap de link ook niet....dat bepaalde users denken dat ''binnen de economie weer meer open gooien vanwege crisis - mensen die werkloos raken, etc'' gelijk staat aan ''ach, die oudjes kunnen me wat''. Ook in een wereld waar de economie weer wat meer op gang komt kan je manieren bedenken om de risico groepen extra te beschermen.
Dat sowieso.quote:Op maandag 27 april 2020 21:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moeten meer mensen eens aan nuance gaan doen.
Het is ook in Italië en Spanje waargenomen:quote:Op maandag 27 april 2020 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/health-52439005quote:The alert, issued by NHS England, said there was "a growing concern" that a coronavirus-related inflammatory syndrome is emerging in children in the UK or that there may be another, as yet unidentified, infection linked to these cases.
These young patients of varying ages were extremely ill. They had similar features to toxic shock syndrome, which can include a high temperature, low blood pressure, a rash and difficulty breathing.
Some also had gastrointestinal symptoms - tummy pain, vomiting or diarrhoea - and inflammation of the heart, as well as abnormal blood test results.
Experts say these are the signs you can see when the body becomes overwhelmed as it tries to fight off an infection.
The alert advises these cases need urgent treatment.
But experts stress that very few children become severely ill with coronavirus - evidence from around the world suggests they are the population least affected by the disease.
Dr Nazima Pathan, a consultant in Paediatric Intensive Care in Cambridge, said colleagues in Spain and Italy had been reporting similar cases: "Some of the children have presented with a septic shock type illness and rashes - the kind of presentation we would expect to see in toxic shock syndrome and Kawasaki disease (which affects blood vessels and the heart).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |