abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 april 2020 @ 20:14:34 #205
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192833258
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:34 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Het is inderdaad onbegrijpelijk, is het nu simpelheid, ontkenning of zijn mensen wereldvreemd?
Het is iets als ik krijg mijn geld gestort dus er geen probleem.

Ik ken mensen die werken in verzorgingshuizen ik weet van de problemen met betrekking tot beschermings materiaal.
Ik ken ook mensen die op de schop stoel zitten omdat als hun bedrijf nu dicht blijft tot 1 juni dit fataal is (kapperszaak).
Ik ken ook mensen in ziekenhuizen en ja het virus is heel erg de lock down was ook te verdedigen maar nu het terug loopt niet meer nu moet er een slimme exit komen.

De cijfers laten zien dat je onder de 50 weinig te vrezen hebt voor het virus daarboven wordt het wat gevaarlijker maar dit heeft veelal te maken met onderliggende klachten die mensen naar mate ze ouder worden meer kunnen krijgen.

De gemiddelde leeftijd van overlijden is 81 dit zegt al genoeg deze mensen moeten we dus isoleren en beschermen, niet jonge gezinnen met een koopwoning of huurhuis in financiële ellende storten.

Ik heb er ook last van daar mijn wederhelft in de kinderopvang werkt met een flex contract 0 uren ze werkt gemiddeld 32 uur maar ja nu dicht is geen geld.
Gelukkig gaat het weer open en overleven wij het wel tijdelijk met 1 inkomen dan sparen we een maand maar 600 ofzo ipv 2000.

Maar voor veel gezinnen gaat dit niet op.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 27 april 2020 @ 20:15:08 #206
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192833275
quote:
14s.gif Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het is cobra's en schorpioenen eten of sterven, maar PETA probeert ook weer makkelijk puntjes te scoren. :O
Lol, jij denkt dat ze daar op overleefden? Lijkt me waarschijnlijker dat die Thaise instructeur ze op een wet market gekocht heeft, en dat ze die moeten eten om hun "moed" te tonen. In de jungle zullen cobra's en schorpioenen zelden op het menu staan, en enkel een idioot zou een scorpioen levend vangen en opeten als ie werkelijk wil overleven.
are we infinite or am I alone
pi_192833361
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2020 20:13 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat is geen verplichting maar een dringend advies.
[..]

nederlandwereldwijd.nl/do(...)en-naar-nederland#35

Je verzint het niet :')
En dat dringende advies lees je alleen op internet. Wordt verder niks mee gedaan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 27 april 2020 @ 20:22:00 #208
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192833369
quote:
Fines of between ¤25 and ¤10,000 can be imposed on those who fail to wear a mask, with rates differing widely across the country, and some states, such as Berlin and Brandenburg, insisting they would not levy fines at all, but would rely instead on people showing each other mutual respect by wearing them. Other states said they would allow a few days of grace for people to get used to the new rule.

The heftiest fines will apply to shopkeepers whose staff are caught not wearing masks, and there are incremental fine systems in some states for repeat offenders.

[..]

A poll by the Kantar market research institute found that acceptance for mask wearing was extremely high, with 97% of those asked saying they supported the rule and recognised the importance of keeping it to help tackle coronavirus.
https://www.theguardian.c(...)ce-masks-coronavirus
are we infinite or am I alone
pi_192833374
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:07 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Volk gaat muiten omdat ze niet op vakantie kunnen?
Het is echt te hopen dat we nooit in een oorlog terecht komen met dit volk....
Je bedoelt dat volk wat bibberend door de Luxaflex naar buiten kijkt of het corona virus ze komt halen?
  maandag 27 april 2020 @ 20:23:26 #210
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192833396
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:40 schreef Za het volgende:

[..]

Inmiddels gecorrigeerd naar 2793.
Zag het , scheelt een beetje
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 27 april 2020 @ 20:25:54 #211
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192833437
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, jij denkt dat ze daar op overleefden? Lijkt me waarschijnlijker dat die Thaise instructeur ze op een wet market gekocht heeft, en dat ze die moeten eten om hun "moed" te tonen. In de jungle zullen cobra's en schorpioenen zelden op het menu staan, en enkel een idioot zou een scorpioen levend vangen en opeten als ie werkelijk wil overleven.
Dat lijkt me wel het doel tijdens een survivalcursus ja. Training om te overleven in extreme scenario's.

Je hebt met een paar van deze jongens toch een flinke maaltijd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groeiden daar overal mango's, kokosnoten en bamboescheuten dan zouden ze ongetwijfeld een PETA-vriendelijk dieet volgen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 27 april 2020 @ 20:26:38 #212
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192833451
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Eigen schuld is een groot woord, eigen risico wel. En natuurlijk vind ik dat de schrijnende gevallen wel door de overheid geholpen moeten worden hoor.
Er zijn nu al behoorlijk wat schrijnende gevallen gecreëerd. Mijn vriend genereert 80% van zijn inkomsten met een contactberoep wat hij nu niet kan uitoefenen, maar dit kost hem maar 25% van zijn werktijd/opdrachten. Zijn andere werkzaamheden onder de vlag van zijn onderneming genereert hij maar 20% van zijn inkomsten mee, maar dit kost hem 75% van zijn tijd/opdrachten.

Hij is dus 80% in inkomsten achteruit gegaan, maar helaas wordt de financiële ondersteuning voor de overheid in tijd en opdrachten gemeten en dan moet het 70% van de onderneming betreffen in tijd en opdrachten voor het deel dat weggevallen is om ondersteuning te krijgen.

Gevolg: geen ondersteuning en een terugval van 80% in inkomsten. Nu is hij niet een van die gevallen die na anderhalve week al liepen te janken dat zijn buffer op was maar het is wel geweldig zuur dat hij mag interen op zijn bestaande buffer terwijl een hoop "ondernemers" die vooral gerekend hadden op zonneschijn en een overeenkomstige financiële planning hadden wel hun handje op mogen houden.

quote:
Maar er zijn ook zat ondernemingen die de afgelopen jaren tonnen/miljoenen nettowinst behaald hebben. Laat hen dan maar even interen op hun reserves.
Even is natuurlijk dan een relatief begrip. En wat als je net iets begonnen bent? Ik ken er zat die net geïnvesteerd hadden in iets en nu met startschulden zitten en geen inkomsten.
  maandag 27 april 2020 @ 20:28:39 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192833481
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:14 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Het is iets als ik krijg mijn geld gestort dus er geen probleem.

Ik ken mensen die werken in verzorgingshuizen ik weet van de problemen met betrekking tot beschermings materiaal.
Ik ken ook mensen die op de schop stoel zitten omdat als hun bedrijf nu dicht blijft tot 1 juni dit fataal is (kapperszaak).
Ik ken ook mensen in ziekenhuizen en ja het virus is heel erg de lock down was ook te verdedigen maar nu het terug loopt niet meer nu moet er een slimme exit komen.

De cijfers laten zien dat je onder de 50 weinig te vrezen hebt voor het virus daarboven wordt het wat gevaarlijker maar dit heeft veelal te maken met onderliggende klachten die mensen naar mate ze ouder worden meer kunnen krijgen.

De gemiddelde leeftijd van overlijden is 81 dit zegt al genoeg deze mensen moeten we dus isoleren en beschermen, niet jonge gezinnen met een koopwoning of huurhuis in financiële ellende storten.

Ik heb er ook last van daar mijn wederhelft in de kinderopvang werkt met een flex contract 0 uren ze werkt gemiddeld 32 uur maar ja nu dicht is geen geld.
Gelukkig gaat het weer open en overleven wij het wel tijdelijk met 1 inkomen dan sparen we een maand maar 600 ofzo ipv 2000.

Maar voor veel gezinnen gaat dit niet op.
Barre tijden... Lijkt me alle reden om de boel weer open te gooien zeg.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 20:29:27 #214
5428 crew  miss_sly
pi_192833498
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je bedoelt dat volk wat bibberend door de Luxaflex naar buiten kijkt of het corona virus ze komt halen?
Wat is nou de meerwaarde van een post als deze? Voel jij je dan beter als je zo over anderen kunt praten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 april 2020 @ 20:29:47 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192833504
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat 'hou vol' is intussen de houdbaarheidsdatum wel voorbij. Rutte moet volgende maand gewoon met concrete richtlijnen en oplossingen komen, anders gaat het volk straks echt aan het muiten. Zeker met het oog op de zomer die voor de deur staat, en mensen die niet op vakantie kunnen.
Ik denk niet dat het openlijk rellen wordt, wel dat het flink omzeild wordt waarmee de strekking van het doel niet meer wordt opgevolgd. Je krijgt dan een soort papieren werkelijkheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192833553
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 20:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kap eens met die valse aannames. Het is moeilijk voor te stellen, maar er zijn zowaar mensen die de economie erbij halen omdat ze zich zorgen maken om de mensen die werkloos raken nu, die in depressies terecht komen, die in de schulden belanden, etc. Mensen vergeten nog wel eens dat we niet enkel stil moeten staan bij de directe zieken van Corona, maar ook bij de mensen wiens leven indirect geraakt wordt. Irritant dat dat dagelijks gezegd moet worden...
Mensen hebben amper solidariteit voor risicogroepen en ouderen. Gewoon natuurlijke selectie en hard zijn.

Waarom zou ik dan geloven dat ze wel solidariteit hebben voor zzp'ers in de horeca?

Als je er zo individualistisch in staat is het toch aannemelijker dat egoïstische redenen er aan ten grondslag liggen.

Niet voor iedereen nogmaals maar wel een groot deel helaas.

Maar ik snap de zorgen niet zo. Uiteindelijk gaat de vvd echt niet de economie laten klappen. Kapitalisme > zorg uiteindelijk en op een gegeven moment krijgen we de vraag, hoeveel is een mensenleven waard?

Binnenkort gaat alles grotendeels weer open net als in Zwitserland. Voor heel veel beroepen kan dat ook wel met enig maatwerk.

We horen nooit iemand over andere sectoren trouwens zoals fysio, nagelsallons,rijscholen, installateurs, loodgieters etc.

Het is altijd horeca en dan vooral het terras was het onderwerp is van alle zorgen. Vandaar dat ik skeptisch ben erover.

Maar ik ben het ook wel eens met dat we op een gegeven naar een leefbare situatie met een juiste balans moeten.
Zou mooi zijn als het in de zomer al kan.
  maandag 27 april 2020 @ 20:33:35 #217
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192833561
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Barre tijden... Lijkt me alle reden om de boel weer open te gooien zeg.
Je kan wel bijdehand doen.
Als je leest zeg ik dat wij het wel overleven maar vele gezinnen niet en de mensen die ik ken die op de schopstoel zitten komen in problemen.

En zo zijn er nog een half miljoen Nederlanders

Van de rest niet haten kan er niks aan doen dat jij met minder rond moet komen had je maar een vak moeten leren.
  maandag 27 april 2020 @ 20:34:51 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192833576
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:33 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Als je leest zeg ik dat wij het wel overleven maar vele gezinnen niet en de mensen die ik ken die op de schopstoel zitten komen in problemen.

Oh het was niet sarcastisch hoor. 1400 pm is een behoorlijk bedrag en ik ben ervoor om het -voorzichtig en gefaseerd- weer open te gooien.
  maandag 27 april 2020 @ 20:37:14 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192833611
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 20:33 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Van de rest niet haten kan er niks aan doen dat jij met minder rond moet komen had je maar een vak moeten leren.
Oh dit stond er eerst niet bij. Ik heb zelf geen last van inkomensverlies vooralsnog want ik ben in loondienst. Mijn vriend is geen deel van mijn financiële huishouding en hij redt het ook nog zij het tandenknarsend.
  maandag 27 april 2020 @ 20:39:28 #220
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192833642
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh het was niet sarcastisch hoor. 1400 pm is een behoorlijk bedrag en ik ben ervoor om het -voorzichtig en gefaseerd- weer open te gooien.
Oké nou ja het behoorlijk inderdaad maar ja wat ik al zei wij overleven het wel.

Maar velen niet en als bij hun inkomen van 1400 tot 3000 per maand wegvalt hebben die een probleem.

En dan kunnen mensen hier wel roepen ja alles dicht laten want mensen willen alleen maar naar café dat is veel te simpel gedacht
pi_192833655
Over toename zieke kinderen op de IC in de UK:

BBCNews twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:44:14 "I think it is entirely plausible that this is caused by this virus"

Chief medical officer Chris Whitty on a rare but dangerous reaction in children that is causing growing concern

https://t.co/BivB6D6JOb https://t.co/duUNC4YBvN reageer retweet
BBCNews twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:39:54 "It's really too early to say whether there is a link" between a severe illness in children and coronavirus, says medical director of NHS England, Stephen Powis

"We have asked our experts to look into this as a matter of urgency"

https://t.co/BivB6D6JOb https://t.co/PMHqINLu0A reageer retweet
pi_192833660
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is nou de meerwaarde van een post als deze? Voel jij je dan beter als je zo over anderen kunt praten?
Niks, net als het continue aanhalen dat mensen die zich zorgen maken over economische zaken alleen maar op vakantie willen of op het terras wíllen zitten.

Dat is gewoon hinderlijk.
  maandag 27 april 2020 @ 20:40:48 #223
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192833667
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh dit stond er eerst niet bij. Ik heb zelf geen last van inkomensverlies vooralsnog want ik ben in loondienst. Mijn vriend is geen deel van mijn financiële huishouding en hij redt het ook nog zij het tandenknarsend.
Nou ik dacht dat je het hatelijk bedoelde in eerste instantie
Terwijl het meer als vergelijk ging als 1 inkomen wegvalt hoeveel er weg valt en dat t voor veel gezinnen onhoudbaar kan worden

Maar je geeft zelf ook al aan dat je het red en je vriend net aan dus dan weet je ook wel dat voor velen niet is
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 20:41:36 #224
5428 crew  miss_sly
pi_192833672
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Niks, net als het continue aanhalen dat mensen die zich zorgen maken over economische zaken alleen maar op vakantie willen of op het terras wíllen zitten.

Dus omdat anderen hinderlijk doen, doe jij het ook?
Lekker constructief wel.
pi_192833675
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Die zitten op de zolderkamer toch achter het toetsenbord? _O-
  maandag 27 april 2020 @ 20:43:01 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192833686
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het openlijk rellen wordt, wel dat het flink omzeild wordt waarmee de strekking van het doel niet meer wordt opgevolgd. Je krijgt dan een soort papieren werkelijkheid.
Dat bedoelde ik ook. Misschien had ik 'muiten' tussen aanhalingstekens moeten zetten.
pi_192833689
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:07 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Volk gaat muiten omdat ze niet op vakantie kunnen?
Het is echt te hopen dat we nooit in een oorlog terecht komen met dit volk....
Er zijn toch heel wat scenario schrijvers op Fok! verloren gegaan....Fantasieen niet te krap :P
pi_192833705
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je zorgen maken over de economie en gewoon alles open willen gooien want "alleen 80 jaar of ouder sterft" is nogal een verschil.
pi_192833706
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus omdat anderen hinderlijk doen, doe jij het ook?
Lekker constructief wel.
Thanks, zo ben ik dan wel weer:)
pi_192833709
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:40 schreef Smack10 het volgende:
Over toename zieke kinderen op de IC in de UK:

BBCNews twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:44:14 "I think it is entirely plausible that this is caused by this virus"

Chief medical officer Chris Whitty on a rare but dangerous reaction in children that is causing growing concern

https://t.co/BivB6D6JOb https://t.co/duUNC4YBvN reageer retweet
BBCNews twitterde op maandag 27-04-2020 om 19:39:54 "It's really too early to say whether there is a link" between a severe illness in children and coronavirus, says medical director of NHS England, Stephen Powis

"We have asked our experts to look into this as a matter of urgency"

https://t.co/BivB6D6JOb https://t.co/PMHqINLu0A reageer retweet
Waarom is dat elders niet aan de hand?
  maandag 27 april 2020 @ 20:46:12 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192833721
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:40 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nou ik dacht dat je het hatelijk bedoelde in eerste instantie
Terwijl het meer als vergelijk ging als 1 inkomen wegvalt hoeveel er weg valt en dat t voor veel gezinnen onhoudbaar kan worden
Ik zie dat het inderdaad erg naar gelezen kan worden, had het niet zo "sarcastoform" moeten schrijven.

Ik ben ook nog ontzettend blij met mijn loondienst (een ander vak dan waarvoor ik geleerd heb :P) want ik ken dus veel ondernemers die hun bedrijf zo ineens naar de vaantjes zien gaan. Mijn sportvereniging is er zo eentje, van de grond af opgebouwd door de eigenaar en ineens ligt het maanden stil, zeggen de leden massaal hun abonnement op en tot overmaat van ramp brandde een locatie van hem tot de grond af. Daar kun je niet tegen bufferen.

Ik ben dus voor het erg voorzichtig afbouwen van de maatregelen en dat zou ook kunnen als iedereen zijn kop erbij houdt. Helaas heb ik wat dat betreft weinig vertrouwen in de Nederlansche medemens soms want er zijn er helaas toch een hoop bij die nu al hersenloos domme dingen blijven doen en als de beperkingen wegvallen zouden die bij wijze van spreken zo weer carnaval gaan vieren of met zijn allen naar Torremolinos willen.
pi_192833734
quote:
12s.gif Op maandag 27 april 2020 20:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je zorgen maken over de economie en gewoon alles open willen gooien want "alleen 80 jaar of ouder sterft" is nogal een verschil.
Die man bij Pauw gisteren. Met z'n economie... Bouw je kapperszaak maar om naar een afhaalrestaurant meneer de ondernemert. Hup hup werken voor je kankergeld want de economie.
pi_192833735
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Moeten mensen niet sowieso twee weken in quarantaine bij binnenkomst?
Lijkt me wel. Op vakantie gaat daardoor ook al niet.
  maandag 27 april 2020 @ 20:48:23 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192833747
quote:

[..]

Precies. Er is niks mis met je zorgen maken over de economie en willen nadenken over hoe je de maatregelen kunt versoepelen, afbouwen, bijstellen en alles. Dat is iets anders dan domweg gillen dat alleen bejaarden en dikke mensen doodgaan doorgaans en dat dat de recessie niet waard is.
pi_192833750
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:45 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik begreep dat dit nog maar een paar dagen/week speelt. Dus nieuw. Mutatie?
Goed dat ze het meteen delen zodat we er hier ook alert op kunnen zijn en niet net als met dat Belgische meisje weigeren om door te sturen want 'geen risicogroep'.
pi_192833752
quote:

[..]

Misschien komt dat elders nog, ik had er een topic over geopend maar die moest dicht om de één of andere reden.
pi_192833755
quote:

[..]

Dat maak jij erg van, niemand wil dat vanaf 1 mei alles opeens weer open is. Dat moet gefaseerd gaan uiteraard.

Om de een of andere reden is het hier bij veel mensen of het om op het terras zitten gaat of alles in 1x open.
pi_192833775
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Precies. Er is niks mis met je zorgen maken over de economie en willen nadenken over hoe je de maatregelen kunt versoepelen, afbouwen, bijstellen en alles. Dat is iets anders dan domweg gillen dat alleen bejaarden en dikke mensen doodgaan doorgaans en dat dat de recessie niet waard is.
Klopt helemaal, maar dat gillen heb ik hier dan ook weinig mensen tot niemand zien doen. Behalve over op terrassen zitten.
pi_192833784
Als m'n voorspellingen kloppen met 70 dagen corona verslagen (vanzelf verdwenen), hebben we hier nog 2 weken totdat corona geëlimineerd is.

Vandaag nog maar +103 cases.(Zwitserland)

Nederland nog 3 weken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 27-04-2020 21:22:45 ]
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 20:51:56 #240
5428 crew  miss_sly
pi_192833796
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar dat gillen heb ik hier dan ook weinig mensen tot niemand zien doen. Behalve over op terrassen zitten.
Weinig, maar zeker niet niemand.

Misschien moeten beide kanten zichzelf eens censureren en niet alles zonder meer in het topic plempen.
pi_192833803
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:51 schreef Jed1Gam het volgende:
Als m'n voorspellingen kloppen met 70 dagen corona verslagen, hebben we hier nog 2 weken totdat corona geëlimineerd is.

Vandaag nog maar +103 cases.
Oke bedankt Jaap, ik zal de farmaceuten inlichten dat ze kunnen stoppen met het vaccin.

gr gr Mark.
pi_192833834
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weinig, maar zeker niet niemand.

Misschien moeten beide kanten zichzelf eens censureren en niet alles zonder meer in het topic plempen.
Inderdaad, iets meer nuance zou welkom zijn.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 20:55:20 #243
5428 crew  miss_sly
pi_192833847
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Inderdaad, iets meer nuance zou welkom zijn.
Van beide kampen. Jouw opmerking over hoe bang mensen zijn, zou je ook achterwege kunnen laten.
pi_192833871
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:43 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Er zijn toch heel wat scenario schrijvers op Fok! verloren gegaan....Fantasieen niet te krap :P
Scenario schrijvers van wat...… Mysterie in de ballen bak van Mac Donalds..... WTF
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192833872
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:47 schreef Nober het volgende:

[..]

Die man bij Pauw gisteren. Met z'n economie... Bouw je kapperszaak maar om naar een afhaalrestaurant meneer de ondernemert. Hup hup werken voor je kankergeld want de economie.
Net als Cuomo die NY zei ga maar een vitaal beroep doen.

Het komt allemaal bot over maar bevat wel een kern van waarheid.
We horen te weinig innovatieve oplossingen maar geklaag dat alles open moet asap.

Ipv a la bruce lee een be water mindset toe te passen, flexibel te zijn en je aan te passen aan de situatie is het in veel gevallen wachten tot de situatie terug gedraaid wordt en de pootjes omhoog.
  maandag 27 april 2020 @ 21:01:32 #246
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192833932
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nou gillen is wat overdreven maar er zijnhier behoorlijk wat posts gemaakt van mensen die vinden dat het risico voor de kwetsbare mensen ondergeschikt is aan de economie (en die het punt missen van de piek op de IC die onder een bepaalde grens moet blijven omdat het anders niet meer gaat over alleen de kwetsbaren).
pi_192833933
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mensen hebben amper solidariteit voor risicogroepen en ouderen. Gewoon natuurlijke selectie en hard zijn.

Waarom zou ik dan geloven dat ze wel solidariteit hebben voor zzp'ers in de horeca?

Als je er zo individualistisch in staat is het toch aannemelijker dat egoïstische redenen er aan ten grondslag liggen.

Niet voor iedereen nogmaals maar wel een groot deel helaas.

Maar ik snap de zorgen niet zo. Uiteindelijk gaat de vvd echt niet de economie laten klappen. Kapitalisme > zorg uiteindelijk en op een gegeven moment krijgen we de vraag, hoeveel is een mensenleven waard?

Binnenkort gaat alles grotendeels weer open net als in Zwitserland. Voor heel veel beroepen kan dat ook wel met enig maatwerk.

We horen nooit iemand over andere sectoren trouwens zoals fysio, nagelsallons,rijscholen, installateurs, loodgieters etc.

Het is altijd horeca en dan vooral het terras was het onderwerp is van alle zorgen. Vandaar dat ik skeptisch ben erover.

Maar ik ben het ook wel eens met dat we op een gegeven naar een leefbare situatie met een juiste balans moeten.
Zou mooi zijn als het in de zomer al kan.
Ik zie genoeg mensen die het niet eens hebben over horeca, maar de economie in het algemeen. Dat jij (velen anderen voor jou tevens ook hoor) er dan meteen van maakt dat het ze gaat om het terrasje zegt meer iets over jou dan over de users in kwestie. Het komt nogal generaliserend over. Er zullen best users zijn die de schijt hebben aan de risico groepen en écht enkel wat willen zuipen op een terras, maar het merendeel van de users die over de economie begint geeft ook gewoon om de ouderen hoor. Het is in ieder geval niet iets wat je voor hun kan bepalen; je hebt geen idee wat de user in kwestie denkt of niet.
pi_192833988
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2020 21:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zie genoeg mensen die het niet eens hebben over horeca, maar de economie in het algemeen. Dat jij (velen anderen voor jou tevens ook hoor) er dan meteen van maakt dat het ze gaat om het terrasje zegt meer iets over jou dan over de users in kwestie. Het komt nogal generaliserend over. Er zullen best users zijn die de schijt hebben aan de risico groepen en écht enkel wat willen zuipen op een terras, maar het merendeel van de users die over de economie begint geeft ook gewoon om de ouderen hoor. Het is in ieder geval niet iets wat je voor hun kan bepalen; je hebt geen idee wat de user in kwestie denkt of niet.
Mensen vergeten dat ouderen die economie ook gewoon nodig hebben. Denk alleen al aan het gegeven dat hun pensioen nu op korten staat voor volgend jaar, tenzij er nog een flinke inhaalslag is dit jaar.
pi_192834005
Er gaan wel veel bejaarden dood aan corona, maar ook wel veel jongere mensen met een zwakkere gezondheid of met een aandoening.
Jongere mensen waarop je op het eerste gezicht niets ziet en niet zou zeggen dat ze tot een risicogroep behoren.
Als je alles opengooit lopen deze mensen ook gevaar.
Wie kent er nou niet iemand met bijvoorbeeld astma, diabetes,ziekte van crohn om even een paar te noemen. Die kunnen Corona slecht overleven hoor.
pi_192834012
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Mensen vergeten dat ouderen die economie ook gewoon nodig hebben. Denk alleen al aan het gegeven dat hun pensioen nu op korten staat voor volgend jaar, tenzij er nog een flinke inhaalslag is dit jaar.
Ik snap de link ook niet....dat bepaalde users denken dat ''binnen de economie weer meer open gooien vanwege crisis - mensen die werkloos raken, etc'' gelijk staat aan ''ach, die oudjes kunnen me wat''. Ook in een wereld waar de economie weer wat meer op gang komt kan je manieren bedenken om de risico groepen extra te beschermen. Met die logica kan je er ook voor kiezen om te roepen dat users die willen dat de huidige situatie doorzet eigenlijk wil dat er zoveel mogelijk mensen hun inkomen verliezen of in een depressie terecht komen. Niet achter elke uitspraak zit een hidden meaning.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2020 21:08:58 ]
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 21:09:09 #251
5428 crew  miss_sly
pi_192834047
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap de link ook niet....dat bepaalde users denken dat ''binnen de economie weer meer open gooien vanwege crisis - mensen die werkloos raken, etc'' gelijk staat aan ''ach, die oudjes kunnen me wat''. Ook in een wereld waar de economie weer wat meer op gang komt kan je manieren bedenken om de risico groepen extra te beschermen. Met die logica kan je er ook voor kiezen om te roepen dat users die willen dat de huidige situatie doorzet eigenlijk wil dat er zoveel mogelijk mensen hun inkomen verliezen of in een depressie terecht komen.
Misschien moeten meer mensen eens aan nuance gaan doen.
  maandag 27 april 2020 @ 21:10:31 #252
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192834065
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef quirina het volgende:
Er gaan wel veel bejaarden dood aan corona, maar ook wel veel jongere mensen met een zwakkere gezondheid of met een aandoening.
Jongere mensen waarop je op het eerste gezicht niets ziet en niet zou zeggen dat ze tot een risicogroep behoren.
Als je alles opengooit lopen deze mensen ook gevaar.
Wie kent er nou niet iemand met bijvoorbeeld astma, diabetes,ziekte van crohn om even een paar te noemen. Die kunnen Corona slecht overleven hoor.
Mja, maar we kunnen toch niet opgesloten blijven zitten?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192834069
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap de link ook niet....dat bepaalde users denken dat ''binnen de economie weer meer open gooien vanwege crisis - mensen die werkloos raken, etc'' gelijk staat aan ''ach, die oudjes kunnen me wat''. Ook in een wereld waar de economie weer wat meer op gang komt kan je manieren bedenken om de risico groepen extra te beschermen.
Precies, het is een zaak van EN de economie EN kwetsbaren beschermen. En ja, dan zullen er nare maatregelen bij zijn, of juist opheffen van maatregelen, die of de economie flink raken of ten koste gaan van de bescherming van kwetsbaren.
pi_192834089
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moeten meer mensen eens aan nuance gaan doen.
Dat sowieso.
pi_192834119
quote:

[..]

Het is ook in Italië en Spanje waargenomen:

quote:
The alert, issued by NHS England, said there was "a growing concern" that a coronavirus-related inflammatory syndrome is emerging in children in the UK or that there may be another, as yet unidentified, infection linked to these cases.

These young patients of varying ages were extremely ill. They had similar features to toxic shock syndrome, which can include a high temperature, low blood pressure, a rash and difficulty breathing.

Some also had gastrointestinal symptoms - tummy pain, vomiting or diarrhoea - and inflammation of the heart, as well as abnormal blood test results.

Experts say these are the signs you can see when the body becomes overwhelmed as it tries to fight off an infection.

The alert advises these cases need urgent treatment.

But experts stress that very few children become severely ill with coronavirus - evidence from around the world suggests they are the population least affected by the disease.

Dr Nazima Pathan, a consultant in Paediatric Intensive Care in Cambridge, said colleagues in Spain and Italy had been reporting similar cases: "Some of the children have presented with a septic shock type illness and rashes - the kind of presentation we would expect to see in toxic shock syndrome and Kawasaki disease (which affects blood vessels and the heart).
https://www.bbc.com/news/health-52439005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')