Misschien moeten meer mensen eens aan nuance gaan doen.quote:Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap de link ook niet....dat bepaalde users denken dat ''binnen de economie weer meer open gooien vanwege crisis - mensen die werkloos raken, etc'' gelijk staat aan ''ach, die oudjes kunnen me wat''. Ook in een wereld waar de economie weer wat meer op gang komt kan je manieren bedenken om de risico groepen extra te beschermen. Met die logica kan je er ook voor kiezen om te roepen dat users die willen dat de huidige situatie doorzet eigenlijk wil dat er zoveel mogelijk mensen hun inkomen verliezen of in een depressie terecht komen.
Mja, maar we kunnen toch niet opgesloten blijven zitten?quote:Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef quirina het volgende:
Er gaan wel veel bejaarden dood aan corona, maar ook wel veel jongere mensen met een zwakkere gezondheid of met een aandoening.
Jongere mensen waarop je op het eerste gezicht niets ziet en niet zou zeggen dat ze tot een risicogroep behoren.
Als je alles opengooit lopen deze mensen ook gevaar.
Wie kent er nou niet iemand met bijvoorbeeld astma, diabetes,ziekte van crohn om even een paar te noemen. Die kunnen Corona slecht overleven hoor.
Precies, het is een zaak van EN de economie EN kwetsbaren beschermen. En ja, dan zullen er nare maatregelen bij zijn, of juist opheffen van maatregelen, die of de economie flink raken of ten koste gaan van de bescherming van kwetsbaren.quote:Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap de link ook niet....dat bepaalde users denken dat ''binnen de economie weer meer open gooien vanwege crisis - mensen die werkloos raken, etc'' gelijk staat aan ''ach, die oudjes kunnen me wat''. Ook in een wereld waar de economie weer wat meer op gang komt kan je manieren bedenken om de risico groepen extra te beschermen.
Dat sowieso.quote:Op maandag 27 april 2020 21:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moeten meer mensen eens aan nuance gaan doen.
Het is ook in Italië en Spanje waargenomen:quote:Op maandag 27 april 2020 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom is dat elders niet aan de hand?
https://www.bbc.com/news/health-52439005quote:The alert, issued by NHS England, said there was "a growing concern" that a coronavirus-related inflammatory syndrome is emerging in children in the UK or that there may be another, as yet unidentified, infection linked to these cases.
These young patients of varying ages were extremely ill. They had similar features to toxic shock syndrome, which can include a high temperature, low blood pressure, a rash and difficulty breathing.
Some also had gastrointestinal symptoms - tummy pain, vomiting or diarrhoea - and inflammation of the heart, as well as abnormal blood test results.
Experts say these are the signs you can see when the body becomes overwhelmed as it tries to fight off an infection.
The alert advises these cases need urgent treatment.
But experts stress that very few children become severely ill with coronavirus - evidence from around the world suggests they are the population least affected by the disease.
Dr Nazima Pathan, a consultant in Paediatric Intensive Care in Cambridge, said colleagues in Spain and Italy had been reporting similar cases: "Some of the children have presented with a septic shock type illness and rashes - the kind of presentation we would expect to see in toxic shock syndrome and Kawasaki disease (which affects blood vessels and the heart).
Zat users de situatie bagatelliseren door te doen of alleen 80+ met morbide obesitas en een maand te leven op de ic liggen.quote:Op maandag 27 april 2020 21:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie genoeg mensen die het niet eens hebben over horeca, maar de economie in het algemeen. Dat jij (velen anderen voor jou tevens ook hoor) er dan meteen van maakt dat het ze gaat om het terrasje zegt meer iets over jou dan over de users in kwestie. Het komt nogal generaliserend over. Er zullen best users zijn die de schijt hebben aan de risico groepen en écht enkel wat willen zuipen op een terras, maar het merendeel van de users die over de economie begint geeft ook gewoon om de ouderen hoor. Het is in ieder geval niet iets wat je voor hun kan bepalen; je hebt geen idee wat de user in kwestie denkt of niet.
Je zit dan ook niet opgesloten.quote:Op maandag 27 april 2020 21:10 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Mja, maar we kunnen toch niet opgesloten blijven zitten?
Die eerste alinea...ja, die users zijn ook generaliserend bezig. Spreekt voor zich.quote:Op maandag 27 april 2020 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zat users de situatie bagatelliseren door te doen of alleen 80+ met morbide obesitas en een maand te leven op de ic liggen.
Dat vind ik net zo generaliserend.
We kunnen het natuurlijk over de economie of oplossingen hepbben, dat moet ook. Maar het helpt niet als mensen met een terras moet open, allen bejaarden gaan dood post komen en alle mensen die zeggen zich zorgen hierover maken in de bres springen voor de user die dan aangevallen wordt erop.
Dat is net een gematigde moslim die de kant van een fundamentalist kiest.
Dan vind ik het niet raar dat mensen over één kam geschoren worden.
Aan de andere kant hoeven mensen die van zichzelf weten dat ze er niet op die manier in staan zich opk niet aangevallen te voelen. Niemand zegt immers dat iedereen zo denkt.
Misschien een inenting die deze kinderen niet gehad hebben en daardoor deze verschijnselen hebben..quote:Op maandag 27 april 2020 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ms wordt dat (nog) niet zo overal zo onderkend als afwijkend en verder ben ik benieuwd over welke aantallen spreekt om het significant te maken. Als het gaat om (jonge) kinderen zal je die sws niet vaak aantreffen op de (IC <20jr = <1% , in NL zijn dat bij benadering minder dan 10 kinderen). En als ze er al zijn, zijn het kinderen met reeds een onderliggend probleem.quote:Op maandag 27 april 2020 20:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten hoe slecht dat ongeveer ligt.quote:Op maandag 27 april 2020 21:06 schreef quirina het volgende:....
Wie kent er nou niet iemand met bijvoorbeeld astma, diabetes,ziekte van crohn om even een paar te noemen. Die kunnen Corona slecht overleven hoor.
Dit jaquote:Op maandag 27 april 2020 20:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Net als Cuomo die NY zei ga maar een vitaal beroep doen.
Het komt allemaal bot over maar bevat wel een kern van waarheid.
We horen te weinig innovatieve oplossingen maar geklaag dat alles open moet asap.
Ipv a la bruce lee een be water mindset toe te passen, flexibel te zijn en je aan te passen aan de situatie is het in veel gevallen wachten tot de situatie terug gedraaid wordt en de pootjes omhoog.
Als ik kijk naar de cijfers in de UK dan zijn er in de leeftijd 15-44 jaar 126 doden door Corona gevallen, geen enkele jonger. Dus die jonge kinderen hebben if geen positieve coronatest of ze leven nogquote:Op maandag 27 april 2020 21:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ms wordt dat (nog) niet zo overal zo onderkend als afwijkend en verder ben ik benieuwd over welke aantallen spreekt om het significant te maken. Als het gaat om (jonge) kinderen zal je die sws niet vaak aantreffen op de (IC <20jr = <1% , in NL zijn dat bij benadering minder dan 10 kinderen). En als ze er al zijn, zijn het kinderen met reeds een onderliggend probleem.
"https://www.bbc.com/news/health-52439005 ... It is unclear how many children have experienced the reaction, although the numbers will be low."
... ook waar is dat artikel pop gebaseerd met het zal laag zijn .....
Niet om lullig te doen is hetgeen voor mij telt is vooral a) overleven de kinderen en/of b) houden ze er welke schade van over. Tot op heden zijn de vooruitzichten uiterst bemoedigend.
Met kinderen weet je het natuurlijk nooit zeker, soms tot in doodsangst 40+ ziek en twee dagen later al weer helemaal het happy kindje de je blijmoedig mogen uitmelken.
Als het zo lokaal is, dan kan je beter onderzoeken of dat daar aan de omgeving ligt. Gezien sws de lage aantallen besmettingen die vwb kinderen in beeld komen; zal het moeilijk zijn iets te zeggen.
klant mondkapje gaat niet, kan je niet fatsoenlijk knippenquote:Op maandag 27 april 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoorde van een kapster dat ze overwegen plexiglas tussen de stoelen te zetten, zodat de klanten tegen elkaar beschermd zijn. En dan de kapper zelf met handschoenen en mondpakje, klant ook mondkapje. Zoiets.
weer fearmongering? we weten het niet, we zullen het wel zienquote:Op maandag 27 april 2020 19:37 schreef Za het volgende:
Speciaal voor @:Vosss:
Duitslands belangrijkste viroloog waarschuwt voor krachtigere tweede coronagolf die overal tegelijk begint
We krijgen dan situaties waarbij tankwagens met ontsmettingsmiddel door de straten rijden, omdat dat dan nog de enige maatregelen zijn om, in een wanhopige poging, er nog een schepje bovenop te doen”, aldus Drosten.
https://www.welingelichte(...)tegelijk-begint.html
Zo eentje met elastiek om de oren toch wel?quote:Op maandag 27 april 2020 21:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klant mondkapje gaat niet, kan je niet fatsoenlijk knippen
Dat kunnen we tenigszins terug zien in de ziekenhuiscijfers toch?quote:Op maandag 27 april 2020 21:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten hoe slecht dat ongeveer ligt.
OK we weten dat naarmate je ouder bent, je immuunsysteem gaat overreageren. Soit.
Ik ben benieuwd of en in hoeverre dat risico voor de "gangbare" (wat een naar woord) volksaandoeningen zit en binnen de beperking verder redelijk normaal kunt leven.
Diabetes, nieraandoening maar ook astma wil voor mij niet per definitie zeggen dat je dus een sitting-duck bent voor Covid19. Dit om ook even te relativeren (zonder te bagatelliseren),
Dat iemand met een half/gedeactiveerd imuunsysteem evt voortvloeind uit een chemo en dan uiterst kwetsbaar is, lijkt mij logisch. Die mensen leven sws al op semi-lockdown.
De man is doorgeslagen, de woordkeuze alleen al. IMOquote:Op maandag 27 april 2020 21:48 schreef THEFXR het volgende:
weer fearmongering? we weten het niet, we zullen het wel zien
Welke site is dat?quote:
Trieste grensquote:
kapper kan gewoon open, thuiszorg komt ook zonder masker bij de klanten binnen.quote:Op maandag 27 april 2020 20:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Die man bij Pauw gisteren. Met z'n economie... Bouw je kapperszaak maar om naar een afhaalrestaurant meneer de ondernemert. Hup hup werken voor je kankergeld want de economie.
Mensen vergeten dat "de economie open gooien" enkel kan als je een manier hebt om dat te doen zonder dat het aantal nieuwe besmettingen weer omhoog gaat. Zoniet moet je na 1 of 2 maanden weer alles dicht gooien. Het maakt niet uit of je de risicogroepen beschermt, het enige verschil is dat je dan het aantal nieuwe besmettingen enkele weken langer kan laten oplopen vooraleer de ziekenhuizen vol liggen, maar dat punt zal je sowieso bereiken.quote:Op maandag 27 april 2020 21:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mensen vergeten dat ouderen die economie ook gewoon nodig hebben. Denk alleen al aan het gegeven dat hun pensioen nu op korten staat voor volgend jaar, tenzij er nog een flinke inhaalslag is dit jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |