abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192825998
topic gesloten

[ Bericht 98% gewijzigd door Lavenderr op 27-04-2020 13:52:05 ]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 10:52:57 #2
284411 crew  heywoodu
pi_192826025
Ah, een paar weekjes gaan dingen anders dan anders en mensen beginnen uit hun stringetjes te schieten, je kon er op wachten O+
pi_192826058
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:52 schreef heywoodu het volgende:
Ah, een paar weekjes gaan dingen anders dan anders en mensen beginnen uit hun stringetjes te schieten, je kon er op wachten O+
Je vindt het geen probleem dat het OMT totaal geen openheid van zaken geeft?
If you’re not a “conspiracy theorist”, then you’re just not paying attention!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 10:57:46 #4
284411 crew  heywoodu
pi_192826073
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:55 schreef aioli het volgende:

[..]

Je vindt het geen probleem dat het OMT totaal geen openheid van zaken geeft?
Ik zie het nut er niet van in om aan ons, totale leken, allerlei data te geven waarvan het gros van de mensen hier toch - wat de data ook zegt - gaat zeggen dat het (maatregelen en dergelijken) 'dus allemaal onzin' is. Dat wéét je gewoon vooraf. Dat is data en informatie die prima gebruikt kan en moet worden (en wordt) door de experts, niet door mensen die er geen fuck vanaf weten zoals jij en ik.
pi_192826090
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik zie het nut er niet van in om aan ons, totale leken, allerlei data te geven waarvan het gros van de mensen hier toch - wat de data ook zegt - gaat zeggen dat het (maatregelen en dergelijken) 'dus allemaal onzin' is. Dat wéét je gewoon vooraf. Dat is data en informatie die prima gebruikt kan en moet worden (en wordt) door de experts, niet door mensen die er geen fuck vanaf weten zoals jij en ik.
:D je burgerrechten verdwijnen als sneeuw voor de zon en jij wilt niet weten of dat wel gelegitimeerd is?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 11:00:38 #6
284411 crew  heywoodu
pi_192826110
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:58 schreef aioli het volgende:

[..]

:D je burgerrechten verdwijnen als sneeuw voor de zon en jij wilt niet weten of dat wel gelegitimeerd is?
Op basis van wat moet ik dat weten? Op basis van data en modellen die wij echt niet juist kunnen interpreteren?
pi_192826118
Die zwarte lijst is een lachertje. Net als dit topic.
pi_192826131
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Op basis van wat moet ik dat weten? Op basis van data en modellen die wij echt niet juist kunnen interpreteren?
Het gaat er om dat die modellen en cijfers openbaar zouden moeten zijn. Er worden draconische maatregelen toegepast met gigantische gevolgen.

Nee, we houden alles onder de pet. Geen lastige vragen alsjeblieft.

:N
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 11:02:28 #9
284411 crew  heywoodu
pi_192826139
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:01 schreef aioli het volgende:

[..]

Het gaat er om dat die modellen en cijfers openbaar zouden moeten zijn. Er worden draconische maatregelen toegepast met gigantische gevolgen.

Maar wat moeten we dan met die modellen en cijfers? Daar ga je niet echt op in. En 'dan kunnen we het controleren' is niet echt een argument, want wij kunnen daar niks mee. Het zou alleen maar voor onrust en gezeik van Truus op Facebook zorgen, dat is voor de algehele gezondheid een stuk gevaarlijker.
pi_192826188
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar wat moeten we dan met die modellen en cijfers? Daar ga je niet echt op in. En 'dan kunnen we het controleren' is niet echt een argument, want wij kunnen daar niks mee. Het zou alleen maar voor onrust en gezeik van Truus op Facebook zorgen, dat is voor de algehele gezondheid een stuk gevaarlijker.
Dat continue geen paniek willen zaaien is echt minachting van de burger.
Bovendien niet de taak van het rivm ook imo.
pi_192826222
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:01 schreef aioli het volgende:

[..]

De notulen van de de ministerraad zijn ook niet openbaar, die zijn zelfs staatsgeheim. Verder maakt het OMT het beleid niet, het OMT adviseert, het kabinet maakt het beleid en legt daar , op dit moment zelfs wekelijks verantwoording in de 2e kamer over af. De besluiten die het kabinet neemt worden door de 2e kamer gesteund.

Vergelijk het maar met een oorlog. Dan Wordt het kabinet door militairen geadviseerd. Denk je dan dat die adviezen openbaar gemaakt zouden worden?
pi_192826225
Oh nee de maatregelen!
De economie!
De zomer zonder festivals!

"we leggen de hele samenleving plat voor wat bejaarden met overgewicht"
pi_192826234
quote:

[..]

Wow.
  maandag 27 april 2020 @ 11:12:18 #14
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192826255
quote:

[..]

Dit inderdaad. Als ze echt alles openbaar maken dan wordt echt alles een stok om mee te slaan. Zeker omdat er nog best veel dingen niet duidelijk zijn over het virus. Alle kamer debatten, technische briefings, hackathons voor de app zijn wel allemaal openbaar gewoon.
pi_192826305
quote:
Ik zie het nut er niet van in om aan ons, totale leken,
Ho wacht even..
Iedereen is tegenwoordig viroloog, hoor. Alle 17 miljoen+ Nederlanders. Ook Gerda op Facebook. En uiteráárd alle FOK!kers.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192826319
quote:

[..]

Daar zijn onderzoeksjournalisten voor, die wel verstand van zaken hebben. En in een democratie is daar de WOB voor, die erin voorziet dat die journalisten daadwerkelijk de informatie kunnen krijgen die nodig is om de regering afdoende te controleren. Dat is hun taak en een peiler van onze rechtsstaat.

Maar alles wat in het OMT wordt besproken en besloten, is voor het gemak maar uitgesloten van de WOB. Dus ons land wordt nu bestuurd door een ondemocratisch en oncontroleerbaar groepje van mensen waarvan we niet eens weten wie het precies zijn. Hoe hard je het ook probeert te bagatelliseren, en hoe hard je ook "crisis" roept: dat is ondemocratisch en niet in de haak.
pi_192826325
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Daar zijn onderzoeksjournalisten voor, die wel verstand van zaken hebben. En in een democratie is daar de WOB voor, die erin voorziet dat die journalisten daadwerkelijk de informatie kunnen krijgen die nodig is om de regering afdoende te controleren. Dat is hun taak en een peiler van onze rechtsstaat.

Maar alles wat in het OMT wordt besproken en besloten, is voor het gemak maar uitgesloten van de WOB. Dus ons land wordt nu bestuurd door een ondemocratisch en oncontroleerbaar groepje van mensen waarvan we niet eens weten wie het precies zijn. Hoe hard je het ook probeert te bagatelliseren, en hoe hard je ook "crisis" roept: dat is ondemocratisch en niet in de haak.
^O^
pi_192826327
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ho wacht even..
Iedereen is tegenwoordig viroloog, hoor. Alle 17 miljoen+ Nederlanders. Ook Gerda op Facebook. En uiteráárd alle FOK!kers.
En niet alleen viroloog, maar ook epidemioloog en vooral ook econoom..
pi_192826339
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:01 schreef Jaeger85 het volgende:
Die zwarte lijst is een lachertje. Net als dit topic.
Pas maar op. Straks sta jij er ook op :o
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 27 april 2020 @ 11:18:44 #20
284411 crew  heywoodu
pi_192826344
quote:

[..]

Hier, een hele lijst.
https://nos.nl/collectie/(...)coronabeleid-bepalen
pi_192826358
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ho wacht even..
Ik zou het liever allround willen noemen.
pi_192826378
quote:

[..]

De enige experts zitten in OMT, verder zijn er echt geen andere experts in de wereld. :')
pi_192826393
quote:
Dus ons land wordt nu bestuurd door een ondemocratisch en oncontroleerbaar groepje van mensen waarvan we niet eens weten wie het precies zijn.
De regering is volledig democratisch gekozen en wordt gecontroleerd door de Tweede Kamer. En we weten precies wie het zijn.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 27 april 2020 @ 11:22:34 #24
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826397
quote:

[..]

Dit dus
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 27 april 2020 @ 11:23:21 #25
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826404
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De regering is volledig democratisch gekozen en wordt gecontroleerd door de Tweede Kamer. En we weten precies wie het zijn.
Maar die luisteren alleen naar omt
pi_192826426
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:23 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar die luisteren alleen naar omt
Daarom werden de scholen een aantal weken geleden gesloten zeker? Omdat het OMT dat niet nodig vond, maar Gillende Gerda op Facebook wél?
pi_192826459
We zijn tegenwoordig blijkbaar ook allemaal deskundigen staatsrecht.

Ik snap TS en aanverwanten wel hoor: We zijn het niet eens met de maatregelen, dus richten we onze pijlen nu maar op het OMT., En gillen wat over dat het zogenaamd niet democratisch zou zijn.

Regering regeert en wordt gecontroleerd door de 2e kamer. Zo werkt onze democratie.
  maandag 27 april 2020 @ 11:29:42 #28
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192826474
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarom werden de scholen een aantal weken geleden gesloten zeker? Omdat het OMT dat niet nodig vond, maar Gillende Gerda op Facebook wél?
Gillende Gerda niet jankende leraren die altijd janken
  maandag 27 april 2020 @ 11:32:20 #29
65846 Bocaj
"It Is What It Is."
pi_192826504
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:15 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

D66 stemmer zeker die hebben het niet zo op democratie
’Kabinet komt met spoedwet noodmaatregelen coronavirus’.
quote:
Het kabinet werkt aan een spoedwet om de maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus een steviger juridische basis te geven. Binnen enkele weken moet deze wet de noodverordeningen vervangen waarin de maatregelen nu zijn vastgelegd.

Dat bevestigen bronnen in Den Haag aan NRC. De nieuwe wet moet een einde maken aan de, volgens juristen, ’onhoudbare’, ’ondemocratische’ en ’ongrondwettelijke’ noodverordeningen. De daarin vastgelegde maatregelen als het verbod op groepsvorming zonder anderhalve meter afstand te houden, raken de grondwettelijk vastgelegde vrijheid van vereniging, godsdienst en onderwijs. En dat de politie te volle huizen binnengaat, schendt het recht op de persoonlijke levenssfeer.

Ingaan tegen de Grondwet is alleen toegestaan als het wettelijk is vastgelegd - dat is bij de noodverordeningen niet het geval. De nieuwe wet moet dat beter regelen, waardoor burgerrechten (tijdelijk) ingeperkt kunnen worden. Dat kan betekenen dat burgers makkelijker gestraft kunnen worden als ze maatregelen niet opvolgen.
pi_192826518
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:28 schreef JFlip het volgende:
Regering regeert en wordt gecontroleerd door de 2e kamer. Zo werkt onze democratie.
Dat is ondemocratisch, hoor!!!
pi_192826565
  maandag 27 april 2020 @ 11:38:34 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192826586
quote:

[..]

Welke burgerrechten verdwijnen er dan??? :D
  maandag 27 april 2020 @ 11:38:50 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192826590
quote:

[..]

Nee, maar andere expert zouden dit wel moeten kunnen controleren lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 27 april 2020 @ 11:39:38 #34
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192826601
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:36 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Net een maffiabaas met die G-klasse achter hem. :7
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 27 april 2020 @ 11:40:22 #35
459912 FlippingCoin
pi_192826611
quote:

[..]

Precies ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_192826679
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 11:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Welke burgerrechten verdwijnen er dan??? :D
Je bent natuurlijk nog net zo vrij als voorheen in de nieuwe upcoming anderhalvemetermaatschappij.

Noodwetje in de maak.

We zijn de spreekwoordelijke kikkers in de pan.

pi_192826686
quote:
16s.gif Op maandag 27 april 2020 11:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee, maar andere expert zouden dit wel moeten kunnen controleren lijkt mij.
Waarom en wie dan? En in welke rol, en met wel doel dan? En waarom geldt dat dan alleen voor het OMT, en niet voor andere adviesorganen waarop de regering normaliter zijn beleid bepaalt? Het overleg met de SER bijvoorbeeld is volgens mij ook niet openbaar.
  maandag 27 april 2020 @ 11:49:03 #38
483584 incel
they/them
pi_192826698
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:09 schreef Sapstengel het volgende:
Oh nee de maatregelen!
De economie!
De zomer zonder festivals!

"we leggen de hele samenleving plat voor wat bejaarden met overgewicht"
Dit dus. Schrikbarend hoeveel mensen dit accepteren. Je wordt er depressief van.
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_192826701
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:50 schreef Ragnar13 het volgende:
De baas van het RIVM Jaap van Dissel, die heeft de leiding heeft over het Outbreak Management Team en het OMT adviseert het kabinet over de corona maatregelen. Het kabinet neemt deze maatregelen een op een over.
Het is een advies wat het OMT geeft. Ze hoeven dit dus niet een op een over te nemen.

quote:
Die Jaap van Dissel staat echter op de zwarte lijst van artsen. Toen deze baas in de tuchtcollege zat die foute artsen moest aanpakken, heeft ie in ieder geval een foute arts op alle punten vrijgesproken. Dat lijkt dus geen betrouwbaar iemand.
Iemand mag geen fouten maken?

quote:
Het blijkt nu dat er bij dat OMT er geen controle op de adviezen mogelijk is die ze geven omdat alles in het geheim gebeurt.
De notulen van de OMT-bijeenkomsten zijn niet openbaar en ook de gebruikte modellen, data en onderliggende stukken die het OMT-team hanteert, worden niet gepubliceerd.
Das niet ideal inderdaad, mede omdat we hier 17 miljoen specialisten hebben, die allemaal hun eigen mening hebben.

quote:
Dus er is alle reden om aan te nemen dat de adviezen die het OMT aan de regering doet niet kloppen.
Wow....

quote:
De maatregelen die het kabinet handhaaft zijn illegaal en tegen de grondwet. Er is dus ook geen enkele transparantie over hoe die maatregelen tot stand komen.
Altijd mooi om te zien, dat men snel vergeet waarom men deze maatregelen geeft genomen. En dat men eigenlijk nog niet beseft dat we de maatregelen nog heel lang zullen houden totdat er een vaccinatie beschikbaar is.
Er hooft ook maar weer iets te gebeuren, en je hebt zo weer een hotspot en een grote uitbraak van corona te pakken.

Het is nu ook niet zo geweest dat we de tijd hadden om alles eerst in een wet vast te leggen en alles volledig uit te werken. We komen nu in rustiger vaarwater, en kunnen we dingen goed vastleggen. Zoals een tijdelijke wet waar men nu mee bezig is Spoedwet voor noodmaatregelen

quote:
Het wordt tijd om dit OMT naar huis te sturen en per direct de maatregelen te stoppen.
Jij wilt dus meteen fase 2 krijgen van de corona besmettingen, door het stoppen van de maatregelen?

Gelukkig zitten er bij het OMT wel specialisten, die gelukkig ook weten waarover ze praten.

Het is altijd mooi om te zien, hoe snel men alles is vergeten, waarom we bepaalde dingen doen. En dat de meeste eigenlijk geen idee hebben, waar we nu mee te maken hebben. Corona is er nog wel een tijdje hoor. Inclusief vele maatregelen.
pi_192826787
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:49 schreef incel het volgende:

Dit dus. Schrikbarend hoeveel mensen dit accepteren. Je wordt er depressief van.
Eigenlijk laat je hierdoor zien, dat je niet snapt wat corona eigenlijk met je doet, en eigenlijk schaamtelijk.
Het zijn namelijk niet alleen bejaarden met overgewicht. Daar ga je dus al volledig op fout. De hele
Het betreft ook jongeren met overgewicht, mensen met long problemen, lever patienten, diabetes patienten. Wat dacht je van iedereen die met chomo behandelt wordt? Iedereen met een zwakke gezondheid loopt een verhoogt risico.

De zorg zou instorten, indien we geen maatregelen zouden nemen. Waarbij alle zorg eigenlijk gehinderd zou worden. Van botbreuken tot kanker patienten.

Je wordt eigen depressief van dit soort mensen, die dit niet snappen.
  maandag 27 april 2020 @ 11:55:01 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192826793
quote:

[..]

Sorry, maar hier moest ik wel om lachen :D

Heb je de vragen van de "journalisten" na de persconferenties gehoord? Alsof ze gewoon een uur hadden liggen pitten. Ze kunnen niet eens een eenduidig stuk tekst schrijven, laat staan waardevolle vragen stellen.

Verder vind ik dat we wél op moeten letten dat deze "tijdelijke" maatregelen niet zo tijdelijk zijn als het kwartje van Kok. Wat dat betreft vertrouw ik de politiek niet echt :')
En die app hoef ik ook niet. Iets met privacy.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 27 april 2020 @ 11:55:55 #42
483584 incel
they/them
pi_192826806
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Eigenlijk laat je hierdoor zien, dat je niet snapt wat corona eigenlijk met je doet, en eigenlijk schaamtelijk.
Het zijn namelijk niet alleen bejaarden met overgewicht. Daar ga je dus al volledig op fout. De hele
Het betreft ook jongeren met overgewicht, mensen met long problemen, lever patienten, diabetes patienten. Wat dacht je van iedereen die met chomo behandelt wordt? Iedereen met een zwakke gezondheid loopt een verhoogt risico.

De zorg zou instorten, indien we geen maatregelen zouden nemen. Waarbij alle zorg eigenlijk gehinderd zou worden. Van botbreuken tot kanker patienten.

Oh precies hetzelfde dus als alle andere griepgolven?

Nee is maar goed dat er 70.000 bedrijven failliet gaan, een miljoen mensen werkloos worden en een hoop mensen depressief worden, zelfmoord plegen, relaties die kapot gaan, kinderen die getraumatiseerd raken etc. Dit is het allemaal waard dus!
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
  maandag 27 april 2020 @ 11:56:39 #43
459912 FlippingCoin
pi_192826818
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:47 schreef JFlip het volgende:

[..]

Waarom en wie dan? En in welke rol, en met wel doel dan? En waarom geldt dat dan alleen voor het OMT, en niet voor andere adviesorganen waarop de regering normaliter zijn beleid bepaalt? Het overleg met de SER bijvoorbeeld is volgens mij ook niet openbaar.
Omdat de regering het advies van de OVM direct overneemt en a.d.h.v. dit advies met verregaande maatregelen komt met grote impact, dan lijkt het mij wenselijk dat iig de journalistiek hier inzicht in heeft.
  maandag 27 april 2020 @ 11:57:18 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192826824
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:49 schreef Rolfieo het volgende:

Iemand mag geen fouten maken?
Jawel maar daar hangen ook consequenties aan. Normaal gesproken dan.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192826894
Een democratie wordt juist niet geleid door adviezen van specialisten/experts in een beperkt vakgebied. Ik zie hier steeds dat als argument naar voren wordt gebracht om, wat er nu gebeurt, recht te spreken.
pi_192826898
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Kijk dit ff alsjeblieft:

En als je daar te lui voor bent zou je dit eens kunnen lezen:

quote:
Stanford University epidemiologist John Ioannidis calls out media for panicking the public over COVID-19

John Ioannidis, a professor of medicine, epidemiology, and population health at Stanford University, says he's "perfectly happy" to be under virtual lockdown in California due to the COVID-19 pandemic.

And he readily acknowledges the importance of sensitizing the public to following instructions to shelter in place to curb the spread of the novel coronavirus.

In addition, Ioannidis recognizes that a large number of people may die from COVID-19.

But in a video posted on YouTube, the codirector of the Meta-Research Innovation Center at Stanford said he worries that media outlets are "falling into a trap of sensationalism".

And he suggested that this is making the situation worse for people.

"We don't want to get them into panic," Ioannidis said. "This doesn't really help."

As of today, there are more than 100,000 deaths that have been attributed to the novel coronavirus. Leading the list is Italy at 18,849, followed by the United States at 18,016.

Ioannidis is the lead author of an unrefereed preprint of an article evaluating the relative risk of COVID-19 among people under 65 years old. It was posted on medRxiv, relying on data compiled up to April 4.

It looked at eight countries (Belgium, Germany, Italy, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, and Switzerland), three states (Louisiana, Michigan, and Washington), and one city (New York) with at least 250 COVID-19 deaths and where there was an age breakdown.

In the European countries studied, Ioannidis and his two fellow researchers reported that those under 65 years of age had a 34-fold to 73-fold lower risk of dying of COVID-19 than those 65 years and older.

However, there was only a 13-fold to 15-fold lower risk for those under 65 years of age in New York City, Louisiana, and Michigan.

Those under 65 accounted for five to nine percent of all COVID-19 deaths in the eight European countries.

However, nearly 30 percent of COVID-19 deaths involved people under 65 in three of the U.S. hotbeds.

In Germany, the absolute risk of COVID-19 was 1.7 per million. That contrasted with 79 per million in New York City, which is threatening to overrun the city's health-care system.

"The COVID-19 death risk in people <65 years old during the period of fatalities from the epidemic was equivalent to the death risk from driving between 9 miles per day (Germany) and 415 miles per day (New York City)," the paper states.

But for those 80 years and older in Germany, the COVID-19 fatality rate rose to one in 6,000. In Spain, the risk of death was one in 420 for those 80 years and older.

World Health Organization may have missed the mark

In the YouTube video above, Ioannidis pointed out that his research focuses on appraising evidence and understanding the strengths and weaknesses of data.

He stated that because this pandemic is new, most of the information about it "is not reliable".

In addition, Ioannidis said there are "major gaps" in understanding the following key features of the pandemic:

* how lethal is the virus?

* how many people has it infected?

* how many will it infect?

* what is the likely eventual impact and how effective are different measures that are being applied?

As an example, he cited a World Health Organization estimate in March that the case-fatality rate was 3.4 percent.

That was based on the number of confirmed COVID-19 deaths being divided by the number of confirmed positive test results.

Ioannidis questioned the accuracy of the WHO estimate, based on a variety of reasons.

He noted that the fatality rate was much lower on the Diamond Princess cruise ship, where 19 percent of passengers were infected.

"Among those who were infected, as of now, one percent had died," Ioannidis said. "One percent is a figure that pertains to a population of mostly elderly people.

"The mean age of the passengers and crew was 58 years old and the median, I believe, was close to 65," he continued. "And we know now that there is a very strong age gradient. People who are older have a higher risk. People who are young have a much lower risk."

Based on this data, Ioannidis estimated that in a country like the United States, the fatality rate from COVID-19 would more likely be between 0.05 to one percent of those infected.

"As we discussed, many of the features of this pandemic, of course, are serious," he emphasized. "But I think that the estimates are exaggerated. And I think that there is a risk of really making some fundamental decisions about the structure of our civilization, of our society, of our future, that may not be appropriate."

As an example, he cited the risks of constructing a society over the longer term around where everything is done at a distance.

"Flattening the curve to avoid overwhelming the health system is conceptually sound—in theory," he wrote in a paper in March. "A visual that has become viral in media and social media shows how flattening the curve reduces the volume of the epidemic that is above the threshold of what the health system can handle at any moment.

"Yet if the health system does become overwhelmed, the majority of the extra deaths may not be due to coronavirus but to other common diseases and conditions such as heart attacks, strokes, trauma, bleeding, and the like that are not adequately treated," he continued. "If the level of the epidemic does overwhelm the health system and extreme measures have only modest effectiveness, then flattening the curve may make things worse:

"Instead of being overwhelmed during a short, acute phase, the health system will remain overwhelmed for a more protracted period. That’s another reason we need data about the exact level of the epidemic activity."
In the early stages, the pandemic hit particularly hard in Iran, where this photo was taken, Italy, and South Korea, as well as China.

What went wrong in Italy?

Ioannidis said in the YouTube video that he's collaborating with scientists "leading the Italian response" to the pandemic.

He proposed multiple explanations for the large number of fatalities in that country.

First is demographics: Italy has the oldest population in Europe. The average age of death from COVID-19 in Italy is 81.

"Also, most of these people have lots of other underlying diseases," Ioannidis said in the video. "Italy is a country with a very strong history of smoking.

"It has very high rates, therefore, of chronic obstructive pulmonary disease. It has very high rates of coronary heart disease. And these are very strong risk factors for having a bad outcome in this infection."

Ioannidis then delivered this provocative statement: "It still remains to be decided how many of these infections are deaths with SARS-CoV-2 versus deaths by SARS-CoV-2."

Next, he noted that Italy has a "relatively low number" of intensive-care beds per population, only about one-third per population of the number in the United States.

The Italian health-care system runs at near full capacity in most winters.

According to Ioannidis, this means that if a little bit more capacity is added, "it can very easily collapse."

These weren't the only factors.

He also pointed out in the video that Italy was the first European country to be hit hard by the novel coronavirus.

It was an "exotic pathogen" and everyone wanted to do their best to contain the outbreak.

"So, they said 'we need to admit these people to the hospital even if they had modest or not so severe symptoms'. This resulted in a very bad decision-making," Ioannidis observed. "And I think that this is something that every other setting that is hit by an epidemic wave needs to avoid.

"By admitting these mild or moderate cases very quickly, they became saturated," he continued. "And when they started getting the severe cases, they just had no room for them."

Not only that, but hospitals became "heavily colonized" by a new virus that remained on surfaces.

"Many of their medical personnel got infected in that heavily infested environment," he added. "So there's a lot of factors that created like the perfect storm."
Maps like this one produced by Johns Hopkins University present a scary picture about the extent of COVID-19 in the United States.

Ioannidis said about 60 million people die per year on Earth.

But COVID-19 may be the only disease that has a website meter counting every single fatality. And he believes that's fuelling the public's alarm.

He also worries that those with financial or other conflicts of interest may try to exploit this situation and "kind of take over the entire agenda", which could put many more lives at risk.

"It should be something we should all be united about—saving lives, getting the best outcome, and really knowing what are the next steps about what we do with this epidemic," Ionnadis concluded, "and what we do with our world at large."

https://www.straight.com/(...)-some-of-myths-about
pi_192826911
quote:
16s.gif Op maandag 27 april 2020 11:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omdat de regering het advies van de OVM direct overneemt en a.d.h.v. dit advies met verregaande maatregelen komt met grote impact, dan lijkt het mij wenselijk dat iig de journalistiek hier inzicht in heeft.
Verkeerde voorstelling van zaken. Ten eerste is het uitgebrachte advies openbaar. Ten tweede wordt niet alles automatisch overgenomen, niet nu en niet in de toekomst. Ten derde wordt door het kabinet verantwoording over de door het kabinet genomen maatregelen afgelegd in de plaats waar dat hoort: in het parlement.
  maandag 27 april 2020 @ 12:06:51 #48
459912 FlippingCoin
pi_192826924
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:05 schreef JFlip het volgende:

[..]

Verkeerde voorstelling van zaken. Ten eerste is het uitgebrachte advies openbaar. Ten tweede wordt niet alles automatisch overgenomen, niet nu en niet in de toekomst. Ten derde wordt door het kabinet verantwoording over de door het kabinet genomen maatregelen afgelegd in de plaats waar dat hoort: in het parlement.
Ja haalt er nu zaken bij die niks afdoen aan wat ik schrijf, vrind.
pi_192827030
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:55 schreef incel het volgende:
Ik heb nog geen griepgolf de ziekhuizen binnen 4 weken zien overloaden?
Of dat de griep zo besmettelijk is?

quote:
Nee is maar goed dat er 70.000 bedrijven failliet gaan, een miljoen mensen werkloos worden en een hoop mensen depressief worden, zelfmoord plegen, relaties die kapot gaan, kinderen die getraumatiseerd raken etc. Dit is het allemaal waard dus!
De wereld is soms niet altijd eerlijk en leuk. Welkom bij het echte leven.
Wat is een zorgmedewerker waard? Die werken nu al weken 200%?

Maar wat is een mensenleven waard?
pi_192827069
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jawel maar daar hangen ook consequenties aan. Normaal gesproken dan.
Berisping, en we gaan weer door met het leven?
Of wil je de doodstraf invoeren?

Het maakt iemand niet onbekwaam, als die een fout heeft gemaakt.
Van je fouten leer je ook.
pi_192827095
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:55 schreef incel het volgende:

[..]

Uh nee, niet precies hetzeflde als andere griepgolven.
Maar zolang jij blijft geloven dat het wel zo is zal het allemaal inderdaad voor jou niet kloppen.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_192827252
Ik vind het argument dat ze niet vrijuit kunnen spreken als er verslagen worden gemaakt, nogal vreemd. Hoezo zou je dan niet vrijuit kunnen spreken? Je spreekt toch vanuit je deskundigheid? Of ben je bang door de mand te vallen omdat je dingen roept die nergens op slaan?
Ik denk dat het maken van bandopnames een stok achter de deur is dat ze zich niet te buiten gaan aan meninkjes maar blijven bij feiten.
Het zijn ook maar mensen. Geen heiligen zoals Rutte denkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mondkapje op 27-04-2020 12:37:30 ]
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 12:39:33 #53
236264 crew  capricia
pi_192827357
Worden van andere adviesorganen wel allerlei notulen/gespreksopnamen openbaar?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 27 april 2020 @ 13:23:32 #54
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192827941
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:16 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Berisping, en we gaan weer door met het leven?
Of wil je de doodstraf invoeren?

Het maakt iemand niet onbekwaam, als die een fout heeft gemaakt.
Van je fouten leer je ook.
Bij mensen op dergelijke posities hebben beslissingen impact. Als blijkt dat je daar niet mee om kan gaan danwel blijk geeft van andere belangen moet je niet beloond worden met een andere hoge functie, maar een stapje terug doen.
pi_192828010
De site zwartelijstartsen.com is een zeer louche, dubieuze site, vooral gefincancieerd door één extreem wraakzuchtig persoon, die zo veel mogelijk artsen in haar val probeert mee te trekken. Al jaren lang. Dezelfde persoon achter de louche stichting SIN.

Pakken we betrouwbare informatie erbij, dan zien we dat Jaap van Dissel helemaal niet op de zwarte lijst staat.
  maandag 27 april 2020 @ 13:36:00 #56
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192828061
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:30 schreef Arts-assistent het volgende:
De site zwartelijstartsen.com is een zeer louche, dubieuze site, vooral gefincancieerd door één extreem wraakzuchtig persoon, die zo veel mogelijk artsen in haar val probeert mee te trekken. Al jaren lang. Dezelfde persoon achter de louche stichting SIN.

Pakken we betrouwbare informatie erbij, dan zien we dat Jaap van Dissel helemaal niet op de zwarte lijst staat.
Inderdaad, als je verder op hem doorzoekt, dan zie je juist dat hij een zeer gerespecteerd wetenschapper is!
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  maandag 27 april 2020 @ 13:36:38 #57
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192828071
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 12:31 schreef Mondkapje het volgende:
Geen heiligen zoals Rutte denkt.
Mwah
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_192828079
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:36 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Inderdaad, als je verder op hem doorzoekt, dan zie je juist dat hij een zeer gerespecteerd wetenschapper is!
Ik heb gastcollege's van hem gehad, ik heb hem in ieder geval heel hoog in het vaandel.
pi_192828101
pi_192828102
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 13:36 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Mwah
[ afbeelding ]
Great.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 13:49:36 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_192828221
quote:

[..]

dit
quote:

[..]

en dit

Het is laster }:|
Derhalve slotje.
  maandag 27 april 2020 @ 13:50:23 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192828231
Haten op Jaapgod :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: