De hoge raad wordt opgeschort of hoe moet ik deze vergelijking interpreteren?quote:Op maandag 27 april 2020 18:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de wet die de Hongaarse noodtoestand aanpaste aan de coronasituatie was nou juist een voorziening opgenomen zodat het constitutioneel hof kon blijven werken.
Dat Hongaarse toestanden in deze weleens een verbetering zouden kunnen inhoudenquote:Op maandag 27 april 2020 19:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hoge raad wordt opgeschort of hoe moet ik deze vergelijking interpreteren?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2020-124.htmlquote:Op maandag 27 april 2020 08:49 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben benieuwd naar de inhoud van deze wet. Gaan ze in de wet de maatregelen zelf vastleggen (waarmee het recht op vereniging, recht op voeren van een onderneming en zo nog wat van die dingen effectief wettelijk wordt opgeschort) of wordt er in die wet vastgelegd dat de macht tot het maken van beslissingen tijdelijk wordt neergelegd bij een ondemocratisch orgaan (de veiligheidsregio's, het OMT of nog iets anders zonder democratische legitimatie).
Op straat zul je het verschil niet merken, maar politiek maakt het nogal wat uit.
Dat is een andere wetquote:Op maandag 27 april 2020 21:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2020-124.html
31 septemberquote:Op maandag 27 april 2020 19:22 schreef detaris het volgende:
Zit er ook een verloopdatum op deze "noodwet"? Mogen we straks ook verplicht de corona app instaleren op de mobiele telefoon?
Even de democratie uitschakelen, goed planquote:Op maandag 27 april 2020 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat Hongaarse toestanden in deze weleens een verbetering zouden kunnen inhouden
Kennelijk was dat je al ontgaan, maar het punt was dat het nogal onzinnig is om op crisis-momenten te zeveren over dergelijke rechten.quote:Op maandag 27 april 2020 18:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je begrijpt wel dat je bijvoorbeeld je privacy verliest als de brandweer al dan niet terecht je huis in komt rennen? Waarom doe je dan alsof je achterlijk bent?
Iemand vroeg welke rechten we waren verloren en ik gaf antwoord. Je bent trouwens echt een eng mannetje als alleen al dit lijstje je helemaal over de pis kan jagen.quote:Op maandag 27 april 2020 23:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Kennelijk was dat je al ontgaan, maar het punt was dat het nogal onzinnig is om op crisis-momenten te zeveren over dergelijke rechten.
Ja vast welquote:Op maandag 27 april 2020 08:16 schreef Tyr80 het volgende:
Waarom zou je de overheid wantrouwen? Zij beschermt ons en dient enkel de belangen van het volk.
Dat soort acties ben ik straks ook bang voor. Niet zo zeer in Nederland, maar wel in andere landen (USA, VK, Latijns-Amerika). Dan krijg je echt een herhaling van de geschiedenis uit de jaren 30.quote:Op maandag 27 april 2020 10:47 schreef Red_85 het volgende:
Want wat nu als die noodwet zo wordt geschreven dat er tijdens die 'nood'periode ook geen verkiezingen meer mogen worden gehouden? Dan zijn wij ALLES kwijt. En reken er op, dat wordt zo gedraaid dat dat ook zo is.
Er wordt al een noodwet voorgesteld he die tegen de grondwet in gaat.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat soort acties ben ik straks ook bang voor. Niet zo zeer in Nederland, maar wel in andere landen (USA, VK, Latijns-Amerika). Dan krijg je echt een herhaling van de geschiedenis uit de jaren 30.
Vroeg bij, klein land. Redelijk verspreide bevolking op een paar plekken na. Ideaal om het in te dammen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:05 schreef Hathor het volgende:
Nieuw Zeeland zegt ondertussen het virus onder controle te hebben en gaat de economie weer opstarten, das vrij snel gegaan daar.
Wat weet jij dat ik niet weet?quote:Op maandag 27 april 2020 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even de democratie uitschakelen, goed plan
Het is alleen nu nog geen noodwet die het parlement buitenspel zet. Dat zie ik in Nederland minder snel gebeuren dan in bovengenoemde landen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er wordt al een noodwet voorgesteld he die tegen de grondwet in gaat.
Nou.. zoals ik het zie, maar ik ben geen jurist.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er wordt al een noodwet voorgesteld he die tegen de grondwet in gaat.
Dus de elite maakt dan weer wel uitzonderingen voor zichzelf. aha.quote:Op maandag 27 april 2020 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet niet eens waar het mee in strijd is. Daarnaast zijn vergaderingen van de kamer uitgezonderd. Maar hé, lekker schreeuwen is wel zo makkelijk hè.
Corruptie bestaat alijd ver weg in china enzovoort maar noooit in eigen land hoor heus.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is alleen nu nog geen noodwet die het parlement buitenspel zet. Dat zie ik in Nederland minder snel gebeuren dan in bovengenoemde landen.
Zelfs als dat zou kunnen dan is er niemand binnen onze huidige overheid die er direct belang bij heeft, dus niemand die het ook zou willen. Dat is in China bijvoorbeeld wel anders.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:29 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
[..]
De overheid kan straks met een rotsmoes dus legaal een 'tijdelijke' politiestaat invoeren. Sheeeeiiit.
Ze kunnen ook zonder rotsmoes tegen de grondwet in gaan. Rechters mogen wetten niet toetsen aan de grondwet, alleen de kamers doen dat.quote:Op dinsdag 28 april 2020 19:29 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
[..]
Corruptie bestaat alijd ver weg in china enzovoort maar noooit in eigen land hoor heus.
De overheid kan straks met een rotsmoes dus legaal een 'tijdelijke' politiestaat invoeren. Sheeeeiiit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |