abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192811211
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:14 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat kan je denk ik nooit vergelijken, omdat het altijd extreem multifactorieel is. In simplistische zin opteer ik meer voor het eerste.
Uiteraard, maar ik snap de reactie dat 2400 IC-capaciteit de absolute max is niet. Ik snap dat er vervolgens strenger getrieerd gaat worden, maar op een gegeven moment kun je triage niet nóg strenger uitvoeren lijkt me. Dan maar minder kwaliteit per patiënt i.p.v. mensen met een grote overlevingskans de toegang tot de capaciteit te ontzeggen (wanneer er wel voldoende apparatuur is).

Hoe doet men dat in oorlogssituaties?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192811212
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:51 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

1.5 meter toch? Moet aardig lukken in een bos.
Nou, daar zeg je wat. Ze kunnen beter natuurgebieden en stranden openen dan winkelcentra. Niets anders is zo uitgestrekt als een strand of een bos. Je moet natuurlijk niet allemaal op de officiële parkeerplaatsen parkeren, maar gewoon her en der. (laat ze dat dan ook toestaan)

Paar weken terug heb ik de auto gewoon ergens in de berm geparkeerd en kon zo de Loonse en Drunense duinen in. Daar heb ik gewandeld en mensen gepasseerd met 100 meter afstand ertussen.
pi_192811222
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef HPoi het volgende:

[..]

Nou, daar zeg je wat. Ze kunnen beter natuurgebieden en stranden openen dan winkelcentra. Niets anders is zo uitgestrekt als een strand of een bos. Je moet natuurlijk niet allemaal op de officiële parkeerplaatsen parkeren, maar gewoon her en der. (laat ze dat dan ook toestaan)
Iedereen moet wel de natuur in de buurt opzoeken. Hier in de buurt zijn alle parkeerplaatsen afgesloten rond de ingangen van het bos. Alleen maar toegang voor mensen die met de fiets of lopend kunnen komen dus.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 26 april 2020 @ 10:19:48 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_192811223
Mijn schoonmoeder woont in de binnenstad van Den Bosch. Die merkte een heel duidelijk verschil in drukte tussen dinsdag en woensdag.

Een minieme versoepelingsmaatregel zorgt er voor dat een boel mensen meer vrijheid zien in wat wel/niet mag
pi_192811233
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Je kunt het men ook niet zo kwalijk nemen, aangezien nagenoeg alles wat we zien op de foto's die hier rondslingeren niet verboden is.
Het is een beetje als massaal een paar bier drinken en dan nog rijden onder het mom van ik blaas er niet overheen.

Het is symbolisch voor het hoge ik,ik,ik gehalte en gebrek aan solidariteit.
pi_192811235
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:19 schreef Blik het volgende:
Mijn schoonmoeder woont in de binnenstad van Den Bosch. Die merkte een heel duidelijk verschil in drukte tussen dinsdag en woensdag.

Een minieme versoepelingsmaatregel zorgt er voor dat een boel mensen meer vrijheid zien in wat wel/niet mag
Volgens mij besluiten ook steeds meer winkels open te gaan.
pi_192811248
Na de zeer geringe afname van gisteren zat die Kuipers allerlei redenen te zoeken om de zorgen en de cijfers te downplayen. Dat gaf goed aan in welke tunnelvisie hij en andere beleidsmakers zitten. Iedereen interpreteert de cijfers zo dat deze hun standpunt bevestigen. Het virus maakt langzaamaan een comeback, je merkt en ziet het alles.
pi_192811251
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:10 schreef Montov het volgende:

[..]

Dit is een logisch gevolg van "het nieuwe normaal". Zolang de situatie speciaal is zijn mensen heel bewust aan het handelen. In een nieuwe normaal krijg je op veel zaken een automatische piloot. Dit kan je niet tegenhouden en het zorgt ook niet direct voor een nieuwe golf zolang een aantal basismaatregelen blijven bestaan.
De Chinese Methode werkt ook goed.

Strikte lockdown klaar, jullie mogen weer naar buiten, wel allemaal mondkap op, want anders straf.

Des te minder interpretatie in theoretisch richtlijnen, des te meer mensen zich als robots gaan gedragen die alles letterlijk nemen.

Dan kan je beter eerst een half gevuld centrum hebben, wat drukkerere winkels, dat geleidelijk meer wordt, dan zoiets.

"Ik zie het steeds voller worden" , ja dat is goed.
  zondag 26 april 2020 @ 10:22:37 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_192811259
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij besluiten ook steeds meer winkels open te gaan.
Klopt, zie ook de ikea als bekend voorbeeld
pi_192811266
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Confetti het volgende:
Iedereen interpreteert de cijfers zo dat deze hun standpunt bevestigen. Het virus maakt langzaamaan een comeback, je merkt en ziet het alles.
Heb je het nu over jezelf?

Uit welke cijfers zou zogenaamd blijken dat het virus een comeback maakt?
pi_192811273
Overigens ging het een paar dagen terug nog over Gommers die vond dat het effect van de scholen pas laat bekend is en we nú al wat versoepelingen hadden kunnen doen. Nou, het wordt drukker in de binnensteden, dus dan wordt dat de test case.
pi_192811277
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik snap de reactie dat 2400 IC-capaciteit de absolute max is niet. Ik snap dat er vervolgens strenger getrieerd gaat worden, maar op een gegeven moment kun je triage niet nóg strenger uitvoeren lijkt me. Dan maar minder kwaliteit per patiënt i.p.v. mensen met een grote overlevingskans de toegang tot de capaciteit te ontzeggen (wanneer er wel voldoende apparatuur is).

Hoe doet men dat in oorlogssituaties?
Ik denk dat zodra er echt geen artsen anesthesisten, intensivisten en internisten meer beschikbaar zijn en ook geen IC-verpleegkundigen, dat de kwaliteit van zorg dermate snel omlaag gaat dat het bijna kansloos is. Vergeet niet dat de mensen op de IC vaak op de absolute rand tussen leven en dood balanceren.

De IC heeft de hoofdfunctie om mensen in leven te houden en dan weer terug naar de afdeling te sturen. Dit doet men grofweg door de belangrijkste regulatiesystemen van het lichaam over te nemen, het respiratoire en circulatoire stelsel (en vaak als gevolg ook het nefrogene/endocriene). Dat is zo veel ingewikkelder dan 12x/minuut een ademteug in een lichaam blazen, zoals men soms vermoedt als je mensen hoort praten over snel gemaakte 'beademings' apparaten.
pi_192811279
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

omdat zij, incubatie ontkennen en het niet nodig vinden om preventief maskers of kapjes te dragen, dat is gigantisch misgegaan die in die tehuizen
Maar zij adviseren enkel.
Uiteindelijk ligt de beslissing om geen mondkapjes te dragen bij de directie van de instellingen.
Verder adviseerde het RIVM dat je bij ziekteverschijnselen thuis moet blijven, terwijl hulpverleners in de ouderenzorg gewoon aan het werk moesten van hun leidinggevenden als ze daarbij geen koorts hadden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192811287
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De afnamecijfers van IC- en ziekenhuisopnames die de afgelopen dagen langzaam maar zeker gestagneerd zijn.
pi_192811292
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Even afwachten of aantal covid-19 patiënten op IC blijft dalen. Gisteren was het -4? Das natuurlijk niets.
pi_192811299
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

De afnamecijfers van IC- en ziekenhuisopnames die de afgelopen dagen langzaam maar zeker gestagneerd zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:25 schreef HPoi het volgende:

[..]

Even afwachten of aantal covid-19 patiënten op IC blijft dalen. Gisteren was het -4? Das natuurlijk niets.
Zolang het niet stijgt zou ik dat niet bestempelen als 'comeback'.
  zondag 26 april 2020 @ 10:26:43 #167
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192811301
Ikea opent op 28 April om 09.00 uur haar deuren.
half Nederland kijkt hier hunkert naar uit, aangezien Koningsdag is afgelast.
pi_192811303
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik denk dat zodra er echt geen artsen anesthesisten, intensivisten en internisten meer beschikbaar zijn en ook geen IC-verpleegkundigen, dat de kwaliteit van zorg dermate snel omlaag gaat dat het bijna kansloos is. Vergeet niet dat de mensen op de IC vaak op de absolute rand tussen leven en dood balanceren.

De IC heeft de hoofdfunctie om mensen in leven te houden en dan weer terug naar de afdeling te sturen. Dit doet men grofweg door de belangrijkste regulatiesystemen van het lichaam over te nemen, het respiratoire en circulatoire stelsel (en vaak als gevolg ook het nefrogene/endocriene). Dat is zo veel ingewikkelder dan 12x/minuut een ademteug in een lichaam blazen, zoals men soms vermoedt als je mensen hoort praten over snel gemaakte 'beademings' apparaten.
Helder. ^O^

Ben nog steeds benieuwd hoe men dat doet in oorlogssituaties.
  zondag 26 april 2020 @ 10:27:03 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192811304
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Strikte lockdown klaar, jullie mogen weer naar buiten, wel allemaal mondkap op, want anders straf.

Des te minder interpretatie in theoretisch richtlijnen, des te meer mensen zich als robots gaan gedragen die alles letterlijk nemen.

Dan kan je beter eerst een half gevuld centrum hebben, wat drukkerere winkels, dat geleidelijk meer wordt, dan zoiets.

Als er meer winkels open zijn spreidt het publiek zich ook meer ipv dat ze allemaal naar die ene kleding- of schoenenzaak gaan die wel open is.
pi_192811311
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Helder. ^O^

Ben nog steeds benieuwd hoe men dat doet in oorlogssituaties.
Ik denk dat er dan strikte triage volgt, zoals beschreven in het draaiboek pandemie van de NVIC.
pi_192811313
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
Ik heb al 7 Billy's gereserveerd. Morgen overmorgen om 09:15 ophalen tesamen met 2.000 anderen.
pi_192811314
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Wil dat commentaar wel even lezen dat Brabanders naar t Noorden gingen en dat ze daar moesten blijven.
Ik lees ongeveer alles en heb dar niet gezien dus prove me wrong.
Kaatje heeft gelijk, het is honderd procent zeker gezegd. Misschien door een paar simpele oetlullen, maar dat maakt niet uit, het is gezegd, ook hier op FOK, ook hier in dit topic.

Verder: niveautje weer hoor in dit topic. Vriendelijk ook. Het woord "triest" krijgt steeds nieuwe betekenissen hier op FOK. (niet naar jou, Noek, maar ih algemeen dus)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 26 april 2020 @ 10:28:59 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192811319
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar zij adviseren enkel.
Uiteindelijk ligt de beslissing om geen mondkapjes te dragen bij de directie van de instellingen.
Verder adviseerde het RIVM dat je bij ziekteverschijnselen thuis moet blijven, terwijl hulpverleners in de ouderenzorg gewoon aan het werk moesten van hun leidinggevenden als ze daarbij geen koorts hadden.
door de verkeerde advisering, werken de directeuren van zorgbedrijven op het verkeerde been gezet.
causaal verband tov het RIVM
  zondag 26 april 2020 @ 10:30:17 #174
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192811326
quote:
Bijzondere timing inderdaad.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192811329
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Brabo’s zijn Bourgondisch en egocentrisch. Ik heb die “dat moet toch kunnen (da moe toch kanne”) maatschappij daar altijd erg vermoeiend gevonden. Lawaaiige buren, kinderen die ze voor jouw deur laten spelen, etc. Nogmaals, Corona laat prima zien waar de meeste aso’s wonen.
In Australië blijkbaar? :?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192811336
quote:
15s.gif Op zondag 26 april 2020 10:30 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Bijzondere timing inderdaad.
Misschien dat ze het al 25, 26 of 27 april hadden willen/kunnen doen, maar bewust hebben uitgesteld tot een reguliere werkdag. Ik vind het geen bijzonder gekke timing?
pi_192811337
quote:
Fiasco wordt dat idd. Is totaal niet iets wat urgent is, maar goed.

Kinderen massaal in smaland dumpen want scholen gaan open, rivm zegt kinderen 0,0 risico en verspreiden niet.

Raar genoeg zie ik Ikea ernog voor aan het enigszins in goede banen te leiden met hun looppaden.
pi_192811349
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:18 schreef HPoi het volgende:

[..]

Paar weken terug heb ik de auto gewoon ergens in de berm geparkeerd en kon zo de Loonse en Drunense duinen in. Daar heb ik gewandeld en mensen gepasseerd met 100 meter afstand ertussen.
Precies, geef de mensen iets wat makkelijk kan, strand, bos etc. mag niet dus gaan ze naar de winkel wat wel mag. Regel iets met parkeren en voila.
pi_192811354
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Fiasco wordt dat idd. Is totaal niet iets wat urgent is, maar goed.

Kinderen massaal in smaland dumpen want scholen gaan open, rivm zegt kinderen 0,0 risico en verspreiden niet.

Raar genoeg zie ik Ikea ernog voor aan het enigszins in goede banen te leiden met hun looppaden.
Smalland zal gesloten blijven, net zoals het restaurant.
pi_192811362
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Maar de regulier zorg behoeft toch ook IC bedden? Zijn die afgeschaalde bedden dan opgeruimd of zijn die niet meer beschikbaar voor COVID-19 maar alleen voor regulier?
OK en PACU echt afgeschaald. Daar kan niemand meer op.

Covid hebben we in de helft van de IC bedden. De andere helft is voor trauma/regulier. En dan zitten we dus al boven onze capaciteit te werken. Maar mensen met een hersentumor moeten ook een keer worden geopereerd. Lastig iets. Ga je IC personeel wat meer lucht geven, of ga je alle uitgestelde semi spoed er doorheen duwen
  Moderator zondag 26 april 2020 @ 10:33:59 #181
5428 crew  miss_sly
pi_192811366
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:28 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik heb al 7 Billy's gereserveerd. Morgen overmorgen om 09:15 ophalen tesamen met 2.000 anderen.
Bestellen en ophalen of laten bezorgen kon de hele tijd al, hoor. Daar hoef je hier voor op de 28e te wachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192811367
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:17 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Imho zijn we beter af met laatste. We slopen nu onze economie om tevergeefs mensen te redden die waarschijnlijk binnen 5 jaar aan iets anders waren overleden.
Als je niet overlijdt aan corona, kan je er wel zoek van worden. Ook mensen onder de 85 jaar.

Hoe gaat het met de sectoren waar men gewoon mag doorwerken, zonder restricties. Die dus nauwelijks last hebben van de overheidsmaatregelen. Draaien die wel lekker door? Ik noemen bouw.
pi_192811369
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron van deze foto?
pi_192811377
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bron van deze foto?
Volgens mij was dit een van de heilige bergen in China, op de eerste dag dat hij weer open was voor toeristen. Er mochten alleen niet meer dan 20.000 tegelijk.
pi_192811378
quote:
Hij spreekt hier vanuit het ROAZ lijkt me. Niet vanuit ETZ.
  zondag 26 april 2020 @ 10:35:36 #186
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192811382

Interessante briefing nu er zoveel data is. Must see!
2019: The Great Awakening
  zondag 26 april 2020 @ 10:35:37 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192811383
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je niet overlijdt aan corona, kan je er wel zoek van worden. Ook mensen onder de 85 jaar.

Hoe gaat het met de sectoren waar men gewoon mag doorwerken, zonder restricties. Die dus nauwelijks last hebben van de overheidsmaatregelen. Draaien die wel lekker door? Ik noemen bouw.
Ik zag van de week een gast op een steiger staan die helemaal in hazmat-suit was. Toen dacht ik ' nou nou is dat niet wat overdreven?'

Bleek het om asbestsanering te gaan :@ :')
  zondag 26 april 2020 @ 10:36:00 #188
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192811385
quote:
ook wel benieuwd hoe het daar gaat inderdaad, 1,5m doen ze sowieso niet dus een mooie graadmeter
  zondag 26 april 2020 @ 10:37:05 #189
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192811392
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[ afbeeldin
FarhangNamdar twitterde op zondag 05-04-2020 om 18:58:29 Huangshan Mountains, China,After quarantine was removed, and tours were made free

#Covid_19 #coronavirus #COVID2019 #COVID19 #كورونا https://t.co/542Jn01UeX reageer retweet
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192811393
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Lastig iets. Ga je IC personeel wat meer lucht geven, of ga je alle uitgestelde semi spoed er doorheen duwen
In dit licht snap ik de versoepeling dan ook niet zo heel goed.

Wacht gewoon nog een paar weken om te kijken of de afname echt doorzet zou ik zeggen, zodat het IC personeel even op adem kan komen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192811404
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geef je niet liever 70% kwaliteitszorg aan drie personen dan 100% aan twee personen en de derde heeft pech?
We leveren nu al niet 100%. Minder verpleegkundigen per bed dan je zou willen. Dan lever je gewoon kwaliteit in.
pi_192811408
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Wacht gewoon nog een paar weken om te kijken of de afname echt doorzet zou ik zeggen, zodat het IC personeel even op adem kan komen.
totdat die tweede golf komt, en dan komt daar weer een ruime stijging
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  zondag 26 april 2020 @ 10:41:20 #194
204633 Fred2
Kritisch
pi_192811420
quote:
Ik zeg ook niet we niemand moeten helpen ;)
So we just called him Fred too
pi_192811423
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zag van de week een gast op een steiger staan die helemaal in hazmat-suit was. Toen dacht ik ' nou nou is dat niet wat overdreven?'

Bleek het om asbestsanering te gaan :@ :')
Hahaha

Paar weken geleden, 11 uur savonds. Een rot geluid in onze rustige straat. Enorm veel herrie. Kijken we naar buiten, zie we een traktor (huh) stilstaan met enorm vele lampen. Dat is raar.

Na paar minuten begint dat ding nog meer geluid te maken. Ik kijk naar buiten, ik zie linksachter de traktor rook naar buiten geblazen worden op een meter of 3 hoogte tegen waar grote bomen (geen huizen) staan en die traktor rijdt door en slaat rechtsaf andere straat in.

Dus ik denk: dat ken ik, heb ik gezien op YouTube vanuit Hubei. Ze zijn desinfecterend middel of iets dergelijks aan het sluiten in verband met corona. Waaaattt?!?

Zegt mijn vrouw. Ow dat zijn vast aaltjes. Tegen de eikenprocessierups.

En dat was natuurlijk zo :')
pi_192811429
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 10:37 schreef vosss het volgende:

[..]

"De versoepeling"? Alleen de basisscholen gaan open, niet eens per direct. Reken maar dat er een boel ellende gekoppeld is aan het dichthouden van basisscholen, en dat die blijft toenemen. Ik snap wel dat ze deze afweging hebben gemaakt en de beperkte stijging in besmettingen (of eigenlijk "beperking in de snelheid van de afdaling van de besmettingen") voor lief nemen.
pi_192811437
https://www.ad.nl/binnenl(...)ens-gekost~a123458a/

Prima stuk als je meer wil weten over de praktijk.
  zondag 26 april 2020 @ 10:45:39 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192811463
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 10:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hahaha

Paar weken geleden, 11 uur savonds. Een rot geluid in onze rustige straat. Enorm veel herrie. Kijken we naar buiten, zie we een traktor (huh) stilstaan met enorm vele lampen. Dat is raar.

Na paar minuten begint dat ding nog meer geluid te maken. Ik kijk naar buiten, ik zie linksachter de traktor rook naar buiten geblazen worden op een meter of 3 hoogte tegen waar grote bomen (geen huizen) staan en die traktor rijdt door en slaat rechtsaf andere straat in.

Dus ik denk: dat ken ik, heb ik gezien op YouTube vanuit Hubei. Ze zijn desinfecterend middel of iets dergelijks aan het sluiten in verband met corona. Waaaattt?!?

Zegt mijn vrouw. Ow dat zijn vast aaltjes. Tegen de eikenprocessierups.

En dat was natuurlijk zo :')
Fantasie slaat soms op hol ja :D
pi_192811495
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:25 schreef HPoi het volgende:

[..]

en als je op www.stichgting-nice.nl kijkt zie je dat het aantal opnames op IC van Covid patiënten zo'n beetje op het laagste punt mogelijk is.

Nu is het natuurlijk wel zo, dat hoe lager je zit, hoe groter de kans is dat weer (iets) gaat oplopen.

Sowieso zie je in de grafiek van het Rivm dat het aantal ziekenhuisopnames ook al een week tussen de 50 en 80 per dag is. Dus voorlopig zal het aantal op de IC niet gaan stijgen.
pi_192811505
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 10:35 schreef MangoTree het volgende:

Interessante briefing nu er zoveel data is. Must see!
Hij kan zo in Zweden gaan werken.

Geen stay at home maar juist naar buiten om je immuunsysteem sterk te houden.
Wel naar de kerk gaan of massaal werken want je desinfecteert je boodschappen immers ook niet.

Alsof het een verkoudheid is ipv een nieuw virus waarbij nog veel.onbekend is. Wat asymptomatisch verspreid wordt ook en leidt tot enorm veel ziekenhuisopnames.

Just a flu bro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')