Ja en alsof we die daling door kunnen trekken. We hebben nog altijd 8 bedden meer open op IC dan normaal. Wat echt veel is. De helft van de patiënten ligt >3 weken. En de verwachting is dat die er volgende week nog allemaal zullen liggen.quote:Op zondag 26 april 2020 09:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, er ligt nu nog steeds veel te veel. Mensen zien alleen maar 'dalende cijfers'Maar het is nog steeds vol.

Artikel oogt weinig overtuigend.quote:Op zondag 26 april 2020 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
A prominent Israeli mathematician, analyst and former general claims simple statistical analysis demonstrates that the spread of COVID-19 peaks after about 40 days and declines to almost zero after 70 days. No matter where it strikes, and no matter what measures governments impose to try to thwart it.
Ben ik toch niet de enige die dit opgemerkt heeft. Vooral doorgaan met de maatregelen.
https://www.timesofisrael(...)f-out-after-70-days/

Je hoeft er maar een paar grafieken bij te pakken om het zelf te zien, maar wiskundige mogen niks zeggen over exponentiële groei en patronen, mondjes dicht.quote:

Uiteraard. Maar als er al een tijdje 70-80 per dag worden opgenomen, zoals in dat artikel staat, dan is het wel vreemd dat in de Brabantse ziekenhuisopnamegrafiek van het RIVM de afgelopen dagen steeds minder dan 10 zijn (eerste ygrid lijn is 25). Ook na de updates. Zou kunnen dat een heel groot percentage van de genoemde verdachte gevallen toch geen COVID-19 heeft of dat de testuitslag heel lang op zich laat wachten. Maar dan nog vind ik het verschil tussen 70-80 en ~10 wel groot.quote:Op zondag 26 april 2020 09:17 schreef HPoi het volgende:
[..]
Het RIVM meldde zaterdagmiddag dat er in de afgelopen 24 uur in het hele land 100 nieuwe ziekenhuisopnames zijn. Dat aantal ligt lager dan de 120 nieuwe opnames in Brabant. Dit komt doordat de RIVM-cijfers soms achterlopen omdat informatie nog niet is doorgegeven. Ook meldt het RIVM alleen het aantal ziekenhuisopnames van mensen bij wie het virus definitief is vastgesteld. Bij een deel van de 120 Brabantse ziekenhuisopnames is er een ernstige verdenking, maar is de uitslag van de officiële test nog niet binnen.
Bron: Omroep Brabant
Forse toename van aantal nieuwe coronapatiënten in ziekenhuizen: 'Dit baart ons zorgen'
https://www.omroepbrabant(...)Dit-baart-ons-zorgen

Ik kan straks wel eens kijken. Ik weet van alle Brabantse ziekenhuizen de instroom.quote:Op zondag 26 april 2020 09:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als er al een tijdje 70-80 per dag worden opgenomen, zoals in dat artikel staat, dan is het wel vreemd dat in de Brabantse ziekenhuisopnamegrafiek van het RIVM de afgelopen dagen steeds minder dan 10 zijn (eerste ygrid lijn is 25). Ook na de updates. Zou kunnen dat een heel groot percentage van de genoemde verdachte gevallen toch geen COVID-19 heeft of dat de testuitslag heel lang op zich laat wachten. Maar dan nog vind ik het verschil tussen 70-80 en ~10 wel groot.
[ afbeelding ]

Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheidquote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
Maar het wordt echt niet drukker hoor. Foto uit de Gelderlander.

Blijf zoveel mogelijk thuis...….quote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]

Top! En kan je ook inschatten welk aandeel van de verdachte gevallen ook daadwerkelijk Corona heeft? (Ik neem aan dat elk verdacht geval meermaals getest wordt?)quote:Op zondag 26 april 2020 09:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan straks wel eens kijken. Ik weet van alle Brabantse ziekenhuizen de instroom.

We hebben geen lockdown!! Je mag nog winkelen, maar als je het doet dan vinden we je wel stout!quote:

Ziet er goed uit, ziekenhuizen worden niet overspoeld dus vooral zo doorgaan. Hopelijk worden er flink wat mensen besmet en dat ze slechts milde tot geen symptomen vertonen.quote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]

Ja er is geen lockdown maar als je de dingen gaat doen die nog mogen komt de binnenzitbrigade je aanpakken.quote:Op zondag 26 april 2020 09:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheid
Ook geweldig om Cesare en jij te horen zeggen dat er nog zoveel mag waaronder winkelen. Maar op het moment dat mensen dat gaan doen alsnog gaan lopen zeiken.

Nouja dat is dus precies hetgeen ik mij enorm aan stoor. We worden geacht zoveel mogelijk thuis te blijven. Ik doe dat ook netjes. En het gros van de mensen loopt te bitchen en te klagen over een lockdown, maar trekt er wel gewoon massaal op uit. Doe ff normaal. Dankzij die mensen duurt het allemaal onnodig lang.quote:Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
We hebben geen lockdown!! Je mag nog winkelen, maar als je het doet dan vinden je wel stout!

Ja gek, ik snap die eigen-schuld-mentaliteit niet zo. Ja, misschien voor een land dat een idioot als Bolsonaro kiest (alsnog beetje zware straf, maar dat terzijde), maar bij de meeste landen en regio's heb ik toch het idee dat het overal had kunnen gebeuren.quote:Op zondag 26 april 2020 09:44 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat is al zo vanaf de eerste week. Men vroeg zich hier af waarom niemand Italië ging helpen, terwijl er hier al commentaar was op Brabantse mensen op de ic in het noorden. Die moesten maar in Brabant blijven.
En maar commentaar hebben op Brabant

Wil dat commentaar wel even lezen dat Brabanders naar t Noorden gingen en dat ze daar moesten blijven.quote:Op zondag 26 april 2020 09:44 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat is al zo vanaf de eerste week. Men vroeg zich hier af waarom niemand Italië ging helpen, terwijl er hier al commentaar was op Brabantse mensen op de ic in het noorden. Die moesten maar in Brabant blijven.
En maar commentaar hebben op Brabant

Kan ik bij ons ziekenhuis wel terugkijken. Maar dat wisselt.quote:Op zondag 26 april 2020 09:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Top! En kan je ook inschatten welk aandeel van de verdachte gevallen ook daadwerkelijk Corona heeft? (Ik neem aan dat elk verdacht geval meermaals getest wordt?)

Wel op een verstandige manier.quote:Op zondag 26 april 2020 09:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Haha geweldig. Opkomen voor je rechten. Voor onze vrijheid
Ook geweldig om Cesare en jij te horen zeggen dat er nog zoveel mag waaronder winkelen. Maar op het moment dat mensen dat gaan doen alsnog gaan lopen zeiken.

Want ik kan ruiken wanneer de rest ook gaat?quote:Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel op een verstandige manier.
Dat is net als een paar weken terug met naar het bos.
Als half Nederland er loopt, wat heeft het dan voor zin?

1.5 meter toch? Moet aardig lukken in een bos.quote:Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel op een verstandige manier.
Dat is net als een paar weken terug met naar het bos.
Als half Nederland er loopt, wat heeft het dan voor zin?

Ik kan dat terug zoeken, maar dan moet ik heel veel topics terug zoeken. Het is echt gezegdquote:Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Wil dat commentaar wel even lezen dat Brabanders naar t Noorden gingen en dat ze daar moesten blijven.
Ik lees ongeveer alles en heb dar niet gezien dus prove me wrong.

Ik ben heel benieuwd naar wat je functie in het ziekenhuis is? Kan je die delen of kan dat niet?quote:Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kan ik bij ons ziekenhuis wel terugkijken. Maar dat wisselt.
In het begin was bijna niemand positief. Toen hebben we een periode gehad dat bijna iedereen positief was die we testte. De laatste weken is dat weer wat minder.
Er worden meerdere tests gedaan. En zelfs als je na 2 tests negatief bent, dan kun je obv klinisch beeld alsnog als positief worden aangemerkt.

Lijkt me stug. Ik heb in een klein dorpje in Limburg binnen een half uur wiet, coke, speed, LSD, heroïne of weet ik wat al dies meer zij te pakken en dan hoef ik niet eens de deur uit.quote:Op zondag 26 april 2020 09:49 schreef Noek het volgende:
Heb wel gelezen dat t lastig werd om aan drugs te komen als Brabant op slot ging.

RvBquote:Op zondag 26 april 2020 09:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar wat je functie in het ziekenhuis is? Kan je die delen of kan dat niet?

Helaas krijg je dit nu.Ik merk het in Drachten ook, de teugels laat men vieren en ook in de supermarkten is gewoon het toezicht minder geworden op eea. Het gedrag valt natuurlijk niet goed te praten, maar is gewoon mens eigen.Dit gedrag wordt gevoed doordat er ons wel bepalingen zijn opgelegd, maar met gewoon nog teveel ruimte er omheen en die ruimte wordt nu benut.Striktere regelgeving was daarin gewoon duidelijk geweest.Tevens mag ook de media zich eea aanrekenen, want elke roeptoeter die maar wat te melden heeft over dit virus krijgt publiciteit,vaak zijn die verhalen ook nog tegenstrijdig met elkaar en de mens hoort nou éénmaal wat hij wil horen.Tenslotte: gelukkig valt het hier in het noorden (nog) ontzettend mee, mensen nemen het totale plaatje voor lief en gaan de straat weer op.Wat volgt is kuddegedrag.quote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]

@Lenny_Leonard kennende is dat iets van schoonmaker.quote:Op zondag 26 april 2020 09:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar wat je functie in het ziekenhuis is? Kan je die delen of kan dat niet?

haha lijkt wel de Ramblas in Barcelona voor de crisisquote:Op zondag 26 april 2020 09:41 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]

DM gestuurdquote:Op zondag 26 april 2020 09:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |