Is niet helemaal duidelijk, in Baden-Württemberg is een sjaal voldoende.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Moeten de Duitsers zelf maskers op de kop tikken, worden ze geleverd of mogen ze bv ook met sjaals en bandana's om lopen?
https://www.bbc.com/news/world-europe-52382196quote:Rhineland-Palatinate in the south-west says pupils will be given reusable masks as they slowly start to return to school at the beginning of May, while in Bavaria masks are mandatory for everyone aged seven and over from Monday.
Even the type of mask is not consistently specified. Prime Minister Winfried Kretschmann of Baden-Württemberg has said medical masks should be reserved for health workers, while scarves or cloth covers would be sufficient for people on the street.
Ik zie dat gewoon als iemand die ons meeneemt in zijn denkproces, in zijn afwegingen. En tegelijkertijd snapt hij ook dat de beslissingen op zijn schouders komen te liggen. Nederland wordt niet opeens een zelfsturend team.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:
Met uitspraken "Ik heb er ook heel lang over nagedacht", etc. en vervalt zodoende in een soort schoolmeester retoriek.
En hoe had je dat voor je gezien? We gaan drie weken afwachten op een niet nader genoemd besluit en dan opeens gaan de scholen weer open?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, hij pleit voor een versoepeling nu indien scholen besluit niet was genomen. "Had gekund". Nu dus niet meer, hij spreekt zichzelf dus helemaal niet tegen als je het artikel gewoon goed leest.
Is ongetwijfeld zo, maar ik wil met mijn huisarts vooral bespreken in hoeverre ik tot een risicogroep behoor en daar kan ze denk ik wel bij helpen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zou niet meer vertrouwen hebben in de huisarts (niets ten nadele van de huisarts, maar hij heeft van virussen ook weinig kaas gegeten) eerlijk gezegd.
Dat is ook een prima pad om te bewandelen. Sowieso hebben zij echt wel wat kennis over COVID opgedaan de laatste tijd. En bij echte twijfel is er ook echt wel ruimte om je eventueel door te verwijzen. Maar voor het inschatten van risico's kun je ze prima consulteren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is ongetwijfeld zo, maar ik wil met mijn huisarts vooral bespreken in hoeverre ik tot een risicogroep behoor en daar kan ze denk ik wel bij helpen.
Het zal vast een bijdrage hebben geleverd, maar dat het anders niet gelukt zou zijn is echt te weinig credits voor de andere partijen die hier een grote hand in hebben gehad. Ik durf zelfs de stelling wel aan dat het gros van de opschaling te danken is aan de mensen op het landelijke centrum in Rotterdam dan aan de oproepen van Gommers.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn noodkreten in de media hebben er waarschijnlijk wel toe geleid dat de IC-capaciteit het heeft gehouden.
Bedankt voor dit stukje wetenschappelijk inzicht dat mij in al die jaren tekort is geschoten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom moet je die kans op toeval ook verlagen door meer datapunten te verzamelen.
Ah, en dit en dit en dat. Succes met deze discussie verder. Je had gewoon geen gelijk, laten we het daar bij laten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoe had je dat voor je gezien? We gaan drie weken afwachten op een niet nader genoemd besluit en dan opeens gaan de scholen weer open?
En hij stelt ook niet dat het kabinet mensen als kinderen behandelt. Dat is gewoon de kop die het AD ervan gemaakt heeft.
Zo simpel is het niet. Statistisch significant =/= praktisch significant.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom moet je die kans op toeval ook verlagen door meer datapunten te verzamelen.
Link anders nog even een wikipedia artikel om je argument kracht bij te zetten!quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Statistisch significant =/= praktisch significant.
nee, toon maar aan dan want er is geen sprake van geweest dat door druk via de pers de IC capaciteit is opgevoerdquote:
Dus als een discussie meer dan drie berichten duurt en iemand oprechte vragen aan je stelt ga je doen alsof het om "gelijk willen hebben"? Je komt hier alleen om je stream of consciousness te droppen? Zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ah, en dit en dit en dat. Succes met deze discussie verder. Je had gewoon geen gelijk, laten we het daar bij laten.
Hehe, dus jij zegt "nee" zonder onderbouwing. Ik zeg "Jawel" zonder onderbouwing, maar ik moet het dan maar onderbouwen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee, toon maar aan dan want er is geen sprake van geweest dat door druk via de pers de IC capaciteit is opgevoerd
Moet ik een link geven naar een basiscursus statistiek om dit te beargumenteren?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Link anders nog even een wikipedia artikel om je argument kracht bij te zetten!
Jij roept 1 ding, ik reageer daarop dat het niet zo is wat ook niet zo is bleek uit je eigen quotes. Ik heb verder geen zin in je verdere vragen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als een discussie meer dan drie berichten duurt en iemand oprechte vragen aan je stelt ga je doen alsof het om "gelijk willen hebben"? Je komt hier alleen om je stream of consciousness te droppen? Zeg dat dan gewoon.
Je wil niet als kind behandeld worden, maar gaat een inhoudelijke discussie uit de weg.
Wat jij wil, het maakt mij niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet ik een link geven naar een basiscursus statistiek om dit te beargumenteren?
Dat spreek ik ook niet tegen.quote:Meer datapunten is niet per definitie beter.
dan blijft het gewoon nee omdat het gewoon onzin is dat de IC capaciteit is verhoogd door druk vanuit de media. Nu jij weerquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hehe, dus jij zegt "nee" zonder onderbouwing. Ik zeg "Jawel" zonder onderbouwing, maar ik moet het dan maar onderbouwen.
Begin jij maar.
Was ook geen aanvalquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is ongetwijfeld zo, maar ik wil met mijn huisarts vooral bespreken in hoeverre ik tot een risicogroep behoor en daar kan ze denk ik wel bij helpen.
Wat wil je nou allemaal precies? Je bent net zo onnavolgbaar als een vijfjarige.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat jij wil, het maakt mij niet zoveel uit.
[..]
Dat spreek ik ook niet tegen.
Wie heeft het eigenlijk over druk vanuit de media? En nee, niet nu ik weer. Jij zegt dat het onzin is, waarom is het onzin?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan blijft het gewoon nee omdat het gewoon onzin is dat de IC capaciteit is verhoogd door druk vanuit de media. Nu jij weer
Het is ook niet uit te leggen dat de thuiszorg van je buurvrouw wel beschermd naar binnen wandelt en dat er bij jou iemand zonder bescherming komt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
wat een kutland is het toch ook!, mag je als thuiszorg nog niet eens een mondkapje opzetten ter preventie, want richtlijnen RIVM.
Het liefst zou ik willen dat jij stopt met posten, maar dat zal er wel niet inzitten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat wil je nou allemaal precies? Je bent net zo onnavolgbaar als een vijfjarige.
De toon waarmee hij de laatste persco's doet, doen me heel sterk terugdenken aan een middelbare school leraar, die de klas niet echt onder controle had. Zijn gelaatsuitdrukkingen zijn voor mij veranderd van iemand die normaal straalt en positief is, naar iemand die pessimisme vertegenwoordigd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie dat gewoon als iemand die ons meeneemt in zijn denkproces, in zijn afwegingen. En tegelijkertijd snapt hij ook dat de beslissingen op zijn schouders komen te liggen. Nederland wordt niet opeens een zelfsturend team.
En waarom is vertellen dat we goed bezig zijn gelijk handelen als een kind? Of geeft jouw baas je nooit dat soort complimenten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |