abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192779470
Al die dingen zijn toch ook mini-enquetes. Elke keer als Ann, Jaap, Diederik, Marion of Ab iets zeggen, weet je gelijk hoe iets valt in de maatschappij.

Denk niet dat die mensen "zomaar iets roepen" in deze tijden.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:20:17 #202
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192779473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Moeten de Duitsers zelf maskers op de kop tikken, worden ze geleverd of mogen ze bv ook met sjaals en bandana's om lopen?
Is niet helemaal duidelijk, in Baden-Württemberg is een sjaal voldoende.
quote:
Rhineland-Palatinate in the south-west says pupils will be given reusable masks as they slowly start to return to school at the beginning of May, while in Bavaria masks are mandatory for everyone aged seven and over from Monday.

Even the type of mask is not consistently specified. Prime Minister Winfried Kretschmann of Baden-Württemberg has said medical masks should be reserved for health workers, while scarves or cloth covers would be sufficient for people on the street.
https://www.bbc.com/news/world-europe-52382196
are we infinite or am I alone
pi_192779475
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:
Met uitspraken "Ik heb er ook heel lang over nagedacht", etc. en vervalt zodoende in een soort schoolmeester retoriek.
Ik zie dat gewoon als iemand die ons meeneemt in zijn denkproces, in zijn afwegingen. En tegelijkertijd snapt hij ook dat de beslissingen op zijn schouders komen te liggen. Nederland wordt niet opeens een zelfsturend team.

En waarom is vertellen dat we goed bezig zijn gelijk handelen als een kind? Of geeft jouw baas je nooit dat soort complimenten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192779506
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, hij pleit voor een versoepeling nu indien scholen besluit niet was genomen. "Had gekund". Nu dus niet meer, hij spreekt zichzelf dus helemaal niet tegen als je het artikel gewoon goed leest.
En hoe had je dat voor je gezien? We gaan drie weken afwachten op een niet nader genoemd besluit en dan opeens gaan de scholen weer open?

En hij stelt ook niet dat het kabinet mensen als kinderen behandelt. Dat is gewoon de kop die het AD ervan gemaakt heeft.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192779510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik zou niet meer vertrouwen hebben in de huisarts (niets ten nadele van de huisarts, maar hij heeft van virussen ook weinig kaas gegeten) eerlijk gezegd.
Is ongetwijfeld zo, maar ik wil met mijn huisarts vooral bespreken in hoeverre ik tot een risicogroep behoor en daar kan ze denk ik wel bij helpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:24:34 #206
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192779527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is ongetwijfeld zo, maar ik wil met mijn huisarts vooral bespreken in hoeverre ik tot een risicogroep behoor en daar kan ze denk ik wel bij helpen.
Dat is ook een prima pad om te bewandelen. Sowieso hebben zij echt wel wat kennis over COVID opgedaan de laatste tijd. En bij echte twijfel is er ook echt wel ruimte om je eventueel door te verwijzen. Maar voor het inschatten van risico's kun je ze prima consulteren.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192779528
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Zijn noodkreten in de media hebben er waarschijnlijk wel toe geleid dat de IC-capaciteit het heeft gehouden.
Het zal vast een bijdrage hebben geleverd, maar dat het anders niet gelukt zou zijn is echt te weinig credits voor de andere partijen die hier een grote hand in hebben gehad. Ik durf zelfs de stelling wel aan dat het gros van de opschaling te danken is aan de mensen op het landelijke centrum in Rotterdam dan aan de oproepen van Gommers.
pi_192779532
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom moet je die kans op toeval ook verlagen door meer datapunten te verzamelen.
Bedankt voor dit stukje wetenschappelijk inzicht dat mij in al die jaren tekort is geschoten.
pi_192779533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En hoe had je dat voor je gezien? We gaan drie weken afwachten op een niet nader genoemd besluit en dan opeens gaan de scholen weer open?

En hij stelt ook niet dat het kabinet mensen als kinderen behandelt. Dat is gewoon de kop die het AD ervan gemaakt heeft.
Ah, en dit en dit en dat. Succes met deze discussie verder. Je had gewoon geen gelijk, laten we het daar bij laten.
pi_192779534
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom moet je die kans op toeval ook verlagen door meer datapunten te verzamelen.
Zo simpel is het niet. Statistisch significant =/= praktisch significant.
pi_192779543
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Statistisch significant =/= praktisch significant.
Link anders nog even een wikipedia artikel om je argument kracht bij te zetten! :)
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:26:51 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192779545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Jawel.
nee, toon maar aan dan want er is geen sprake van geweest dat door druk via de pers de IC capaciteit is opgevoerd
pi_192779552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ah, en dit en dit en dat. Succes met deze discussie verder. Je had gewoon geen gelijk, laten we het daar bij laten.
Dus als een discussie meer dan drie berichten duurt en iemand oprechte vragen aan je stelt ga je doen alsof het om "gelijk willen hebben"? Je komt hier alleen om je stream of consciousness te droppen? Zeg dat dan gewoon.

Je wil niet als kind behandeld worden, maar gaat een inhoudelijke discussie uit de weg.
pi_192779553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee, toon maar aan dan want er is geen sprake van geweest dat door druk via de pers de IC capaciteit is opgevoerd
Hehe, dus jij zegt "nee" zonder onderbouwing. Ik zeg "Jawel" zonder onderbouwing, maar ik moet het dan maar onderbouwen.

Begin jij maar.
pi_192779558
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Link anders nog even een wikipedia artikel om je argument kracht bij te zetten! :)
Moet ik een link geven naar een basiscursus statistiek om dit te beargumenteren?

Meer datapunten is niet per definitie beter.
pi_192779560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus als een discussie meer dan drie berichten duurt en iemand oprechte vragen aan je stelt ga je doen alsof het om "gelijk willen hebben"? Je komt hier alleen om je stream of consciousness te droppen? Zeg dat dan gewoon.

Je wil niet als kind behandeld worden, maar gaat een inhoudelijke discussie uit de weg.
Jij roept 1 ding, ik reageer daarop dat het niet zo is wat ook niet zo is bleek uit je eigen quotes. Ik heb verder geen zin in je verdere vragen.
pi_192779565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Moet ik een link geven naar een basiscursus statistiek om dit te beargumenteren?
Wat jij wil, het maakt mij niet zoveel uit.

quote:
Meer datapunten is niet per definitie beter.
Dat spreek ik ook niet tegen.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:29:55 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192779568
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hehe, dus jij zegt "nee" zonder onderbouwing. Ik zeg "Jawel" zonder onderbouwing, maar ik moet het dan maar onderbouwen.

Begin jij maar.
dan blijft het gewoon nee omdat het gewoon onzin is dat de IC capaciteit is verhoogd door druk vanuit de media. Nu jij weer :)
pi_192779569
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Was ook geen aanval :). Althans niet mijn bedoeling. Dit lijkt me ook een prima insteek.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2020 10:30:56 ]
pi_192779579
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat jij wil, het maakt mij niet zoveel uit.
[..]

Dat spreek ik ook niet tegen.
Wat wil je nou allemaal precies? Je bent net zo onnavolgbaar als een vijfjarige.
pi_192779582
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan blijft het gewoon nee omdat het gewoon onzin is dat de IC capaciteit is verhoogd door druk vanuit de media. Nu jij weer :)
Wie heeft het eigenlijk over druk vanuit de media? En nee, niet nu ik weer. Jij zegt dat het onzin is, waarom is het onzin?

Ik had het over druk vanuit Gommers overigens, o.a. bij de technische briefing, niet vanuit media.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:31:28 #222
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192779585
wat een kutland is het toch ook!, mag je als thuiszorg nog niet eens een mondkapje opzetten ter preventie, want richtlijnen RIVM.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:32:18 #223
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192779595
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
wat een kutland is het toch ook!, mag je als thuiszorg nog niet eens een mondkapje opzetten ter preventie, want richtlijnen RIVM.
Het is ook niet uit te leggen dat de thuiszorg van je buurvrouw wel beschermd naar binnen wandelt en dat er bij jou iemand zonder bescherming komt.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192779597
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat wil je nou allemaal precies? Je bent net zo onnavolgbaar als een vijfjarige.
Het liefst zou ik willen dat jij stopt met posten, maar dat zal er wel niet inzitten.
pi_192779612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zie dat gewoon als iemand die ons meeneemt in zijn denkproces, in zijn afwegingen. En tegelijkertijd snapt hij ook dat de beslissingen op zijn schouders komen te liggen. Nederland wordt niet opeens een zelfsturend team.

En waarom is vertellen dat we goed bezig zijn gelijk handelen als een kind? Of geeft jouw baas je nooit dat soort complimenten?
De toon waarmee hij de laatste persco's doet, doen me heel sterk terugdenken aan een middelbare school leraar, die de klas niet echt onder controle had. Zijn gelaatsuitdrukkingen zijn voor mij veranderd van iemand die normaal straalt en positief is, naar iemand die pessimisme vertegenwoordigd.

Ik zie het ook niet als iets waarvoor je complimentjes zou moeten geven, dat je thuis zit ofzo, zo braaf bezig. Dan wek je gelijk het idee dat je er iets voor terug krijgt, een salarisverhoging bijv.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 24-04-2020 10:42:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')