Weten we in elk geval zeker dat er na 20 mei versoepeling komt.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Als Ernst Kuipers al zegt dat tot 20 mei wachten wat lafjes is dan ziet het er goed uit![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)inder-doden-123.html
Ik zei ook niet op het juiste moment, ik zei op een bepaald moment. In het begin vond ik ze wat minder sterk.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hmm, niet mee eens. Hoogtepunt was 1600+ COVID-19 patiënten op de IC volgens mij? Dat is bijna 500 meer dan totale reguliere IC capaciteit. Normale zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald, medewerkers op de IC's staan onder erg hoge druk en hebben hulp nodig van collega's van andere afdelingen.
Het was ook nog eens NVIC die op tijd ging opschalen, terwijl RIVM zei dat de piek later zou komen.
Ik noem dat niet de juiste maatregelen op het juiste moment. Als ik ze een compliment zou geven zou het nu zijn, omdat ze niet te snel willen afbouwen, maar het eerst aan willen zien.
Het gaat nu hardquote:Op donderdag 23 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:
Volgende zeven dagen iedere dag -43 en we zitten precies op 700 begin meiDit model werkt tot nu toe
Je zal een plateau gaan houden, aan de politiek om te bepalen hoe hoog. Hoe hoger, hoe meer vrijhedenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:30 schreef KingRadler het volgende:
Nu richting 0 besmettingen dat gaat lastig worden als we de grenzen weer open zetten.
98% van de landen zit min of meer in een situatie dat de ic capaciteit meer dan nominaal is opgeschaald. Je kunt deze kut situatie aan niemand wijten vind ik.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hmm, niet mee eens. Hoogtepunt was 1600+ COVID-19 patiënten op de IC volgens mij? Dat is bijna 500 meer dan totale reguliere IC capaciteit. Normale zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald, medewerkers op de IC's staan onder erg hoge druk en hebben hulp nodig van collega's van andere afdelingen.
Het was ook nog eens NVIC die op tijd ging opschalen, terwijl RIVM zei dat de piek later zou komen.
Ik noem dat niet de juiste maatregelen op het juiste moment. Als ik ze een compliment zou geven zou het nu zijn, omdat ze niet te snel willen afbouwen, maar het eerst aan willen zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Daar zit wel schot in. Vorige week vond ik het echt matig maar de laatste dagen gaat het wel snel.quote:
Dat snap ik als mens die met anderen communiceert en nee dat is geen onzin om de discussie aan te willen houden.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, maar dat snap je zelf ook wel.
Leg mij "Carnaval viert men in kleine kring" dan eens uit, of zijn reactie op het pre/asymptomatische transmissie onderzoek.
Er zijn heel veel te dikke kinderen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
quote:Op donderdag 23 april 2020 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
98% van de landen zit min of meer in een situatie dat de ic capaciteit meer dan nominaal is opgeschaald. Je kunt deze kut situatie aan niemand wijten vind ik.Toen het wel aan het licht kwam werd er amper opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gereageerd. Niet door Italië en niet door Nederland.Go hard or go home
Hoe lager hoe meer vrijheden. Bij minder besmettingen kan je per gevalquote:Op donderdag 23 april 2020 16:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zal een plateau gaan houden, aan de politiek om te bepalen hoe hoog. Hoe hoger, hoe meer vrijheden
hm ja, alleen hebben ze dan nog geen gerelateerde gezondheidsklachten die het gevaarlijk maken. 13 % waarvan 2.1 obees.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er zijn heel veel te dikke kinderen.
https://www.volksgezondhe(...)overgewicht-kinderen
Obesitas is geen probleem in de wereld van corona.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er zijn heel veel te dikke kinderen.
https://www.volksgezondhe(...)overgewicht-kinderen
Wat gooehoooed!quote:Op donderdag 23 april 2020 16:37 schreef koemleit het volgende:
In ziekenhuis waar ik werkzaam ben hebben we op dit moment zo'n 30 corono's liggen waarvan de helft ongeveer op de IC.
op de hoogtijdagen was dit ongeveer 180 stuks.
dus.
dan weten jullie dat.
Elk Westers landquote:Op donderdag 23 april 2020 16:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Obesitas is geen probleem in de wereld van corona.
New York![]()
Nee joh, we stoppen het met de lockdown en maanden thuis te zitten (denken we), niet door gezonder te leven.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Elk Westers land
Het is wel een probleem.
Dat receptoren verhaal icm vetcellen is meer een gevolg dan oorzaak.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
quote:Leeuwarder courant
Het SARS-Covid19-virus, dat we van plaatjes kennen als een soort zeemijn, dringt de longcellen binnen via de ACE2-receptoren, legt Van der Voort uit. Deze angiotensine-converterende enzymen zijn eiwitten aan de buitenkant van cellen.
Het coronavirus is specifiek dol op ACE2-receptoren in de longen. Het grijpt zich aan dit eiwit vast en dringt vervolgens de longcellen binnen. Hoe meer vetweefsel, des te meer ACE2-receptoren, des te meer plek voor het virus om schade aan te richten.
Vrouwen hebben over het algemeen ook een hoger vetpercentage ten opzichte van mannen. Mannen worden juist harder getroffen, dus ik denk dat je theorie niet kloptquote:Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |