abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2020 @ 16:26:32 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192768857
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Als Ernst Kuipers al zegt dat tot 20 mei wachten wat lafjes is dan ziet het er goed uit _O_
https://www.nu.nl/coronav(...)inder-doden-123.html
Weten we in elk geval zeker dat er na 20 mei versoepeling komt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192768881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hmm, niet mee eens. Hoogtepunt was 1600+ COVID-19 patiënten op de IC volgens mij? Dat is bijna 500 meer dan totale reguliere IC capaciteit. Normale zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald, medewerkers op de IC's staan onder erg hoge druk en hebben hulp nodig van collega's van andere afdelingen.

Het was ook nog eens NVIC die op tijd ging opschalen, terwijl RIVM zei dat de piek later zou komen.

Ik noem dat niet de juiste maatregelen op het juiste moment. Als ik ze een compliment zou geven zou het nu zijn, omdat ze niet te snel willen afbouwen, maar het eerst aan willen zien.
Ik zei ook niet op het juiste moment, ik zei op een bepaald moment. In het begin vond ik ze wat minder sterk.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:28:48 #123
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192768889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:
Volgende zeven dagen iedere dag -43 en we zitten precies op 700 begin mei :P Dit model werkt tot nu toe _O_
Het gaat nu hard
  donderdag 23 april 2020 @ 16:30:19 #124
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192768901
Nu richting 0 besmettingen dat gaat lastig worden als we de grenzen weer open zetten.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:31:02 #125
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192768910
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:30 schreef KingRadler het volgende:
Nu richting 0 besmettingen dat gaat lastig worden als we de grenzen weer open zetten.
Je zal een plateau gaan houden, aan de politiek om te bepalen hoe hoog. Hoe hoger, hoe meer vrijheden :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 april 2020 @ 16:32:04 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192768926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hmm, niet mee eens. Hoogtepunt was 1600+ COVID-19 patiënten op de IC volgens mij? Dat is bijna 500 meer dan totale reguliere IC capaciteit. Normale zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald, medewerkers op de IC's staan onder erg hoge druk en hebben hulp nodig van collega's van andere afdelingen.

Het was ook nog eens NVIC die op tijd ging opschalen, terwijl RIVM zei dat de piek later zou komen.

Ik noem dat niet de juiste maatregelen op het juiste moment. Als ik ze een compliment zou geven zou het nu zijn, omdat ze niet te snel willen afbouwen, maar het eerst aan willen zien.
98% van de landen zit min of meer in een situatie dat de ic capaciteit meer dan nominaal is opgeschaald. Je kunt deze kut situatie aan niemand wijten vind ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192768945
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
Go hard or go home
pi_192768958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
IC: -42
Daar zit wel schot in. Vorige week vond ik het echt matig maar de laatste dagen gaat het wel snel.
Fijn!
Go hard or go home
  donderdag 23 april 2020 @ 16:35:32 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192768965
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, maar dat snap je zelf ook wel.

Leg mij "Carnaval viert men in kleine kring" dan eens uit, of zijn reactie op het pre/asymptomatische transmissie onderzoek.
Dat snap ik als mens die met anderen communiceert en nee dat is geen onzin om de discussie aan te willen houden.

Ik kan de redenatie van een "kennisinstituut" die zaken zo kwalificeert prima snappen.
Net zoals ik ook goed kan bedenken dat het nu niet klopt.
Wanneer je echt wil weten wat de "terechte" redenatie is, wil ik wel overwegen om samen met jou, daar tijd in te steken om het te onderzoeken. Niet dat dit wat oplevert anders dan kunnen schoppen tegen de kerk.

Het is met de kennis van nu, serieus vette pech geweest dat verder uitstekend uitlegbaar is en niets bijdraagt aan oplossingen. Als je "alleen" wilt horen dat ze ongelijk hadden: "Ja dat hebben ze, klaarblijkelijk".

Overigens is er qua stelling geen wijziging van redenaties.
Alles wat wij (gaan) doen is gebaseerd om met de beste kennis en overwegingen van nu; te proberen de pandemie zo goed mogelijk te beheersen.
In dat proces zijn, zullen en worden gegarandeerd fouten gemaakt. Reden te meer om vooral kritisch te blijven wat er NU en STRAKS gebeurd en in mindere mate terug te kijken naar wat verkeerd was.

* Vallon hoopt zich straks bezig te houden met een Parlementaire Enquête :9 :7
....want dat betekent imo ook dat we de situatie hebben opgelost.

Ook voorzichtig zijn in de mediale teneur dat wat vroeger fout bleek, dan niet daarom betekent dat wat nu of straks; ook wel niet zal kloppen.

Er zijn geen garanties te geven anders dan de best mogelijke adviezen aan te nemen die je voor en op je eigen situatie moet toepassen/afwegen zonder daarmee een ander dan (ook) tot iets anders te dwingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 23 april 2020 @ 16:35:33 #130
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192768968
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
Er zijn heel veel te dikke kinderen.
https://www.volksgezondhe(...)overgewicht-kinderen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192768972
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

98% van de landen zit min of meer in een situatie dat de ic capaciteit meer dan nominaal is opgeschaald. Je kunt deze kut situatie aan niemand wijten vind ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen het wel aan het licht kwam werd er amper op
gereageerd. Niet door Italië en niet door Nederland.
Go hard or go home
pi_192768989
In ziekenhuis waar ik werkzaam ben hebben we op dit moment zo'n 30 corono's liggen waarvan de helft ongeveer op de IC.

op de hoogtijdagen was dit ongeveer 180 stuks.

dus.
dan weten jullie dat.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:37:58 #133
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192768998
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je zal een plateau gaan houden, aan de politiek om te bepalen hoe hoog. Hoe hoger, hoe meer vrijheden :)
Hoe lager hoe meer vrijheden. Bij minder besmettingen kan je per geval
- meer contact tracing doen
- meer testen uitvoeren
- meer mogelijk blootgestelde personen in quarantaine plaatsen

en kan de rest van de bevolking van meer vrijheden genieten.
are we infinite or am I alone
pi_192769003
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:35 schreef mazaru het volgende:

[..]

hm ja, alleen hebben ze dan nog geen gerelateerde gezondheidsklachten die het gevaarlijk maken. 13 % waarvan 2.1 obees.
Bij volwassen slaat de weegschaal veel extremer uit. Ja
Go hard or go home
pi_192769015
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:35 schreef mazaru het volgende:

[..]

Obesitas is geen probleem in de wereld van corona.
New York :')
pi_192769031
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:37 schreef koemleit het volgende:
In ziekenhuis waar ik werkzaam ben hebben we op dit moment zo'n 30 corono's liggen waarvan de helft ongeveer op de IC.

op de hoogtijdagen was dit ongeveer 180 stuks.

dus.
dan weten jullie dat.
Wat gooehoooed!
Lagen er 180 op de IC of 180 in het ziekenhuis?
Go hard or go home
pi_192769048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Obesitas is geen probleem in de wereld van corona.
New York :')
Elk Westers land
Het is wel een probleem.
Go hard or go home
pi_192769060
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Elk Westers land
Het is wel een probleem.
Nee joh, we stoppen het met de lockdown en maanden thuis te zitten (denken we), niet door gezonder te leven.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:41:52 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192769067
quote:
Dat receptoren verhaal icm vetcellen is meer een gevolg dan oorzaak.

Ik prik even een leesbaar Google artikel:
quote:
Leeuwarder courant
Het SARS-Covid19-virus, dat we van plaatjes kennen als een soort zeemijn, dringt de longcellen binnen via de ACE2-receptoren, legt Van der Voort uit. Deze angiotensine-converterende enzymen zijn eiwitten aan de buitenkant van cellen.

Het coronavirus is specifiek dol op ACE2-receptoren in de longen. Het grijpt zich aan dit eiwit vast en dringt vervolgens de longcellen binnen. Hoe meer vetweefsel, des te meer ACE2-receptoren, des te meer plek voor het virus om schade aan te richten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 23 april 2020 @ 16:43:26 #140
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192769095
quote:
Vrouwen hebben over het algemeen ook een hoger vetpercentage ten opzichte van mannen. Mannen worden juist harder getroffen, dus ik denk dat je theorie niet klopt :+
Weisst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')