abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 april 2020 @ 15:54:26 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192768440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:25 schreef erkel het volgende:

[..]

Ik kan het niet onderbouwen verder dan dit :P en het is meer een educated guess, maar lijkt mij ook geen probleem en de tafeltjes op normale afstand inderdaad. De leraar of lerares nog wel steeds op 1,5 meter houden, want de kans op besmetting is nog steeds aanwezig.
In mijn denken moet je er gewoon vanuit gaan of zelfs stellen dat die juf/meester per definitie besmet wordt; dan hoef je ook geen rare maatregelen voor/met kinderen in die hupsende-leeftijd toe te passen. En ja, die juf/meester zit/moet buiten schooltijd sws in isolatie, een beetje wat ik ook zie met zorgpersoneel dat werkt in/met Covid19 cohorten. Het is niet wenselijk dat die zich met andere - buiten de sector - gaan ophouden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 23 april 2020 @ 15:57:00 #102
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192768468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit ja, want daarna lopen mensen weg met wat er gezegd is.

"Ja, maar het is niet besmettelijk als je geen klachteb hebt" etc.
Dat was ook een hele domme. Toen hij vorige week werd geconfronteerd met de onderzoeksresultaten waarbij gesteld werd dat 44% van de besmettingen in China pre/asymptomatisch waren zei hij zoiets als: "Ja de mensen dachten dat ze geen symptomen hadden, maar die hadden ze stiekem toch wel hoor."

What.The.Fuck.Jaap!?

Als je het huidige beleid baseert op het idee dat mensen binnen moeten blijven zodra ze lichte symptomen hebben, maar je zegt vervolgens dat mensen dat eigenlijk helemaal niet goed kunnen aanvoelen, dan ondermijn je toch meteen je hele beleid?

Wat een achterlijke opmerking was dat, zeg!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192768491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat was ook een hele domme. Toen hij vorige week werd geconfronteerd met de onderzoeksresultaten waarbij gesteld werd dat 44% van de besmetting in China pre/asymptomatisch waren zei hij zoiets als: "Ja de mensen dachten dat ze geen symptomen hadden, maar die hadden ze stiekem toch wel hoor."

What.The.Fuck.Jaap!?
Hij heeft in ieder geval geen hoge pet op van de Nederlandse burger. Dat is wel duidelijk
  donderdag 23 april 2020 @ 15:59:37 #104
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192768511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hij heeft in ieder geval geen hoge pet op van de Nederlandse burger. Dat is wel duidelijk
De Chinese burger dan, in dat geval.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192768517
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:45 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb vanaf het begin af aan al een probleem met de stelligheid waarmee Jaap dingen brengt.

"Niet van mens tot mens overdraagbaar"
"Niet heel erg besmettelijk."
"Carnaval viert men in kleine kring." :|W
etc.

Een wetenschapper zoals hij zou toch ook moeten begrijpen dat "we weten het nog niet" ook een geldig antwoord is?
Hier ben ik het wel mee eens, ik snap niet waar de stelligheid van Jaap vandaan komt.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:01:37 #106
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_192768536
Samenvatting van persco hervatting Bundesliga.
- Startpunt is nog onbekend, moet goedkeur van Merkel komen
- Clubs krijgen mediageld zodat ze dit seizoen niet failliet gaan, als het seizoen niet wordt afgemaakt wordt dit seizoen erop ingehouden.
- Niet ondenkbaar om tot maart zonder publiek te spelen
- Als speler corona heeft gaat heel het schema krap worden door 14 dagen quarantaine van teams
- Als fans naar stadion komen verliest dat team met 2-0

https://www.kicker.de/5ea18738580430bfec88090a/liveticker
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
  donderdag 23 april 2020 @ 16:03:47 #107
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192768558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:45 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb vanaf het begin af aan al een probleem met de stelligheid waarmee Jaap dingen brengt.

"Niet van mens tot mens overdraagbaar"
"Niet heel erg besmettelijk."
"Carnaval viert men in kleine kring." :|W
etc.

Een wetenschapper zoals hij zou toch ook moeten begrijpen dat "we weten het nog niet" ook een geldig antwoord is?
Je (nofi) bent hier "duidelijk" geen wetenschapper.
Voor een wetenschapper is een onderbouwde en bewezen vaststelling 'waar' totdat die ontkracht wordt. Wetenschap is dan ook geen waarheid in de zin van het woord maar een "theorie" totdat er een betere verklaring komt.

Toegegeven dat de alles wat het RIVM wordt aangeleund vooral de "gebrekkige" communicatie is. De inhoud klopt 100% .... dat dit later niet zo blijkt ... is dan nieuwe kennis die voorheen er niet was.

Kortom, waar je voor pleit is dat het RIVM & Co's de mond wordt gesnoerd en dat zou ik zelf jammer vinden want die transparantie vind ik helemaal geweldig. Geen doekjes en geen verhaaltjes, gewoon zeggen wat de best mogelijk kennis is. En ja, statistiek is nooit een individuele garantie voor het individu of de groepjes en zelfs volkeren.

Dat het publiek niet mee weet/wil omgaan met "vaagheden" aan "kennis" is niet iets dat je de wetenschapper kunt verwijten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192768564
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:01 schreef mabo11 het volgende:
Samenvatting van persco hervatting Bundesliga.
- Startpunt is nog onbekend, moet goedkeur van Merkel komen
- Clubs krijgen mediageld zodat ze dit seizoen niet failliet gaan, als het seizoen niet wordt afgemaakt wordt dit seizoen erop ingehouden.
- Niet ondenkbaar om tot maart zonder publiek te spelen
- Als speler corona heeft gaat heel het schema krap worden door 14 dagen quarantaine van teams
- Als fans naar stadion komen verliest dat team met 2-0

https://www.kicker.de/5ea18738580430bfec88090a/liveticker
- spelers worden sowieso wel x besmet, heel het schema in de war dan.
- Dortmund supporter doet eem schalke shirt aan, easy win.
- enorn voordeel Leipzig omdat ze toch geeb fabs hebbeb.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:06:32 #109
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192768594
quote:
16s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je (nofi) bent hier "duidelijk" geen wetenschapper.
Voor een wetenschapper is een onderbouwde en bewezen vaststelling 'waar' totdat die ontkracht wordt. Wetenschap is dan ook geen waarheid in de zin van het woord maar een "theorie" totdat er een betere verklaring komt.

Toegegeven dat de alles wat het RIVM wordt aangeleund vooral de "gebrekkige" communicatie is. De inhoud klopt 100% .... dat dit later niet zo blijkt ... is dan nieuwe kennis die voorheen er niet was.

Kortom, waar je voor pleit is dat het RIVM & Co's de mond wordt gesnoerd en dat zou ik zelf jammer vinden want die transparantie vind ik helemaal geweldig. Geen doekjes en geen verhaaltjes, gewoon zeggen wat de best mogelijk kennis is. En ja, statistiek is nooit een individuele garantie voor het individu of de groepjes en zelfs volkeren.

Dat het publiek niet mee weet/wil omgaan met "vaagheden" aan "kennis" is niet iets dat je de wetenschapper kunt verwijten.
Dat is natuurlijk onzin, maar dat snap je zelf ook wel.

Leg mij "Carnaval viert men in kleine kring" dan eens uit, of zijn reactie op het pre/asymptomatische transmissie onderzoek.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 april 2020 @ 16:06:46 #110
186611 Haags
pi_192768596
IC: -42
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 16:07:29 #111
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192768607
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat was ook een hele domme. Toen hij vorige week werd geconfronteerd met de onderzoeksresultaten waarbij gesteld werd dat 44% van de besmettingen in China pre/asymptomatisch waren zei hij zoiets als: "Ja de mensen dachten dat ze geen symptomen hadden, maar die hadden ze stiekem toch wel hoor."

What.The.Fuck.Jaap!?

Als je het huidige beleid baseert op het idee dat mensen binnen moeten blijven zodra ze lichte symptomen hebben, maar je zegt vervolgens dat mensen dat eigenlijk helemaal niet goed kunnen aanvoelen, dan ondermijn je toch meteen je hele beleid?

Wat een achterlijke opmerking was dat, zeg!
Mooi toch, alles baseren op dat mensen die besmettelijk zijn binnenblijven en dan zelf indirect toegeven dat dat niet gebeurt en niemand in de kamer die daar dan op ingaat.....
pi_192768627
quote:
16s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:03 schreef Vallon het volgende:

Toegegeven dat de alles wat het RIVM wordt aangeleund vooral de "gebrekkige" communicatie is. De inhoud klopt 100% .... dat dit later niet zo blijkt ... is dan nieuwe kennis die voorheen er niet was.

Het is geen nieuwe kennis dat carnaval juist NIET in kleine groepjes gevierd wordt.

Tevens was het op voorhand ook al gewoon duidelijk en onomstotelijk bewezen dat het zeer besmettelijk was.

Dus de inhoud klopt niet 100%, ook niet op de momenten dat men die uitspraken deed.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:14:36 #113
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192768701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
IC: -42
^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:16:11 #114
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192768723
Gaat goed :) Ook in the UK gaat het volgens mij langzaam beter nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192768780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
IC: -42
We zouden Jaap ook complimenten kunnen geven. Op een bepaald moment de juiste maatregelen geadviseerd, waarmee overbelasting IC is voorkomen en toch enige vrijheid voor de bevolking in stand is gehouden.

Een knap uitgevoerde balanceeract.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 16:19:57 #116
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192768782
Volgende zeven dagen iedere dag -43 en we zitten precies op 700 begin mei :P Dit model werkt tot nu toe _O_
  donderdag 23 april 2020 @ 16:21:48 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192768802
Als Ernst Kuipers al zegt dat tot 20 mei wachten wat lafjes is dan ziet het er goed uit _O_
https://www.nu.nl/coronav(...)inder-doden-123.html
pi_192768804
Het past allemaal perfect in het fictieve model - "overal in Europa gaan de besmettingen omlaag".
Eind dit jaar weer een opleving, damn wat is de natuur toch mooi. ^O^
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 16:22:20 #119
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192768809
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

We zouden Jaap ook complimenten kunnen geven. Op een bepaald moment de juiste maatregelen geadviseerd, waarmee overbelasting IC is voorkomen en toch enige vrijheid voor de bevolking in stand is gehouden.

Een knap uitgevoerde balanceeract.
Hmm, niet mee eens. Hoogtepunt was 1600+ COVID-19 patiënten op de IC volgens mij? Dat is bijna 500 meer dan totale reguliere IC capaciteit. Normale zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald, medewerkers op de IC's staan onder erg hoge druk en hebben hulp nodig van collega's van andere afdelingen.

Het was ook nog eens NVIC die op tijd ging opschalen, terwijl RIVM zei dat de piek later zou komen.

Ik noem dat niet de juiste maatregelen op het juiste moment. Als ik ze een compliment zou geven zou het nu zijn, omdat ze niet te snel willen afbouwen, maar het eerst aan willen zien.
pi_192768849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:45 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb vanaf het begin af aan al een probleem met de stelligheid waarmee Jaap dingen brengt.

"Niet van mens tot mens overdraagbaar"
"Niet heel erg besmettelijk."
"Carnaval viert men in kleine kring." :|W
etc.

Een wetenschapper zoals hij zou toch ook moeten begrijpen dat "we weten het nog niet" ook een geldig antwoord is?
Daarom, elke dag wat anders zeggen, als het maar overeen komt met de dagcijfers, met het sentiment dat er leeft.
pi_192768857
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Als Ernst Kuipers al zegt dat tot 20 mei wachten wat lafjes is dan ziet het er goed uit _O_
https://www.nu.nl/coronav(...)inder-doden-123.html
Weten we in elk geval zeker dat er na 20 mei versoepeling komt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192768881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hmm, niet mee eens. Hoogtepunt was 1600+ COVID-19 patiënten op de IC volgens mij? Dat is bijna 500 meer dan totale reguliere IC capaciteit. Normale zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald, medewerkers op de IC's staan onder erg hoge druk en hebben hulp nodig van collega's van andere afdelingen.

Het was ook nog eens NVIC die op tijd ging opschalen, terwijl RIVM zei dat de piek later zou komen.

Ik noem dat niet de juiste maatregelen op het juiste moment. Als ik ze een compliment zou geven zou het nu zijn, omdat ze niet te snel willen afbouwen, maar het eerst aan willen zien.
Ik zei ook niet op het juiste moment, ik zei op een bepaald moment. In het begin vond ik ze wat minder sterk.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:28:48 #123
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192768889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:
Volgende zeven dagen iedere dag -43 en we zitten precies op 700 begin mei :P Dit model werkt tot nu toe _O_
Het gaat nu hard
  donderdag 23 april 2020 @ 16:30:19 #124
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192768901
Nu richting 0 besmettingen dat gaat lastig worden als we de grenzen weer open zetten.
pi_192768910
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:30 schreef KingRadler het volgende:
Nu richting 0 besmettingen dat gaat lastig worden als we de grenzen weer open zetten.
Je zal een plateau gaan houden, aan de politiek om te bepalen hoe hoog. Hoe hoger, hoe meer vrijheden :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192768926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hmm, niet mee eens. Hoogtepunt was 1600+ COVID-19 patiënten op de IC volgens mij? Dat is bijna 500 meer dan totale reguliere IC capaciteit. Normale zorg is afgeschaald, IC capaciteit is opgeschaald, medewerkers op de IC's staan onder erg hoge druk en hebben hulp nodig van collega's van andere afdelingen.

Het was ook nog eens NVIC die op tijd ging opschalen, terwijl RIVM zei dat de piek later zou komen.

Ik noem dat niet de juiste maatregelen op het juiste moment. Als ik ze een compliment zou geven zou het nu zijn, omdat ze niet te snel willen afbouwen, maar het eerst aan willen zien.
98% van de landen zit min of meer in een situatie dat de ic capaciteit meer dan nominaal is opgeschaald. Je kunt deze kut situatie aan niemand wijten vind ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192768945
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
Go hard or go home
pi_192768958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
IC: -42
Daar zit wel schot in. Vorige week vond ik het echt matig maar de laatste dagen gaat het wel snel.
Fijn!
Go hard or go home
  donderdag 23 april 2020 @ 16:35:32 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192768965
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, maar dat snap je zelf ook wel.

Leg mij "Carnaval viert men in kleine kring" dan eens uit, of zijn reactie op het pre/asymptomatische transmissie onderzoek.
Dat snap ik als mens die met anderen communiceert en nee dat is geen onzin om de discussie aan te willen houden.

Ik kan de redenatie van een "kennisinstituut" die zaken zo kwalificeert prima snappen.
Net zoals ik ook goed kan bedenken dat het nu niet klopt.
Wanneer je echt wil weten wat de "terechte" redenatie is, wil ik wel overwegen om samen met jou, daar tijd in te steken om het te onderzoeken. Niet dat dit wat oplevert anders dan kunnen schoppen tegen de kerk.

Het is met de kennis van nu, serieus vette pech geweest dat verder uitstekend uitlegbaar is en niets bijdraagt aan oplossingen. Als je "alleen" wilt horen dat ze ongelijk hadden: "Ja dat hebben ze, klaarblijkelijk".

Overigens is er qua stelling geen wijziging van redenaties.
Alles wat wij (gaan) doen is gebaseerd om met de beste kennis en overwegingen van nu; te proberen de pandemie zo goed mogelijk te beheersen.
In dat proces zijn, zullen en worden gegarandeerd fouten gemaakt. Reden te meer om vooral kritisch te blijven wat er NU en STRAKS gebeurd en in mindere mate terug te kijken naar wat verkeerd was.

* Vallon hoopt zich straks bezig te houden met een Parlementaire Enquête :9 :7
....want dat betekent imo ook dat we de situatie hebben opgelost.

Ook voorzichtig zijn in de mediale teneur dat wat vroeger fout bleek, dan niet daarom betekent dat wat nu of straks; ook wel niet zal kloppen.

Er zijn geen garanties te geven anders dan de best mogelijke adviezen aan te nemen die je voor en op je eigen situatie moet toepassen/afwegen zonder daarmee een ander dan (ook) tot iets anders te dwingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 23 april 2020 @ 16:35:33 #130
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192768968
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
Er zijn heel veel te dikke kinderen.
https://www.volksgezondhe(...)overgewicht-kinderen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192768972
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

98% van de landen zit min of meer in een situatie dat de ic capaciteit meer dan nominaal is opgeschaald. Je kunt deze kut situatie aan niemand wijten vind ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen het wel aan het licht kwam werd er amper op
gereageerd. Niet door Italië en niet door Nederland.
Go hard or go home
pi_192768989
In ziekenhuis waar ik werkzaam ben hebben we op dit moment zo'n 30 corono's liggen waarvan de helft ongeveer op de IC.

op de hoogtijdagen was dit ongeveer 180 stuks.

dus.
dan weten jullie dat.
pi_192768998
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je zal een plateau gaan houden, aan de politiek om te bepalen hoe hoog. Hoe hoger, hoe meer vrijheden :)
Hoe lager hoe meer vrijheden. Bij minder besmettingen kan je per geval
- meer contact tracing doen
- meer testen uitvoeren
- meer mogelijk blootgestelde personen in quarantaine plaatsen

en kan de rest van de bevolking van meer vrijheden genieten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192769003
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:35 schreef mazaru het volgende:

[..]

Er zijn heel veel te dikke kinderen.
https://www.volksgezondhe(...)overgewicht-kinderen
hm ja, alleen hebben ze dan nog geen gerelateerde gezondheidsklachten die het gevaarlijk maken. 13 % waarvan 2.1 obees.
Bij volwassen slaat de weegschaal veel extremer uit. Ja
Go hard or go home
pi_192769015
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:35 schreef mazaru het volgende:

[..]

Er zijn heel veel te dikke kinderen.
https://www.volksgezondhe(...)overgewicht-kinderen
Obesitas is geen probleem in de wereld van corona.
New York :')
pi_192769031
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:37 schreef koemleit het volgende:
In ziekenhuis waar ik werkzaam ben hebben we op dit moment zo'n 30 corono's liggen waarvan de helft ongeveer op de IC.

op de hoogtijdagen was dit ongeveer 180 stuks.

dus.
dan weten jullie dat.
Wat gooehoooed!
Lagen er 180 op de IC of 180 in het ziekenhuis?
Go hard or go home
pi_192769048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Obesitas is geen probleem in de wereld van corona.
New York :')
Elk Westers land
Het is wel een probleem.
Go hard or go home
pi_192769060
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:40 schreef Noek het volgende:

[..]

Elk Westers land
Het is wel een probleem.
Nee joh, we stoppen het met de lockdown en maanden thuis te zitten (denken we), niet door gezonder te leven.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:41:52 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192769067
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
Dat receptoren verhaal icm vetcellen is meer een gevolg dan oorzaak.

Ik prik even een leesbaar Google artikel:
quote:
Leeuwarder courant
Het SARS-Covid19-virus, dat we van plaatjes kennen als een soort zeemijn, dringt de longcellen binnen via de ACE2-receptoren, legt Van der Voort uit. Deze angiotensine-converterende enzymen zijn eiwitten aan de buitenkant van cellen.

Het coronavirus is specifiek dol op ACE2-receptoren in de longen. Het grijpt zich aan dit eiwit vast en dringt vervolgens de longcellen binnen. Hoe meer vetweefsel, des te meer ACE2-receptoren, des te meer plek voor het virus om schade aan te richten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 23 april 2020 @ 16:43:26 #140
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192769095
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
Vrouwen hebben over het algemeen ook een hoger vetpercentage ten opzichte van mannen. Mannen worden juist harder getroffen, dus ik denk dat je theorie niet klopt :+
Weisst
  donderdag 23 april 2020 @ 16:43:41 #141
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192769099
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:33 schreef Noek het volgende:
Als het virus zich hecht aan de receptoren van vetcellen en het kan zich daardoor makkelijker en veel meer verspreiden door het lijf (hoge bmi) dan is het wel logisch dat kinderen weinig klachten/symptomen hebben want over het algemeen hebben die geen ongezond hoog vetpercentage. Of is dat heel dom gedacht?
Je hebt een punt
pi_192769103
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:35 schreef mazaru het volgende:

[..]

Er zijn heel veel te dikke kinderen.
https://www.volksgezondhe(...)overgewicht-kinderen
Gaat wel over erngstig overgewicht (BMI >30), maar niet de risico-groep, morbide obees (BMI > 40).
pi_192769104
Als obesitas echt bewezen een probleem is zou een campagne gestart moeten worden om mensen te stiumleren af te vallen.

Wij hebben 15% mensen met obesitas en 50% met overgewicht. Die cijfers kunnen makkelijk omlaag als het belang ervan benadrukt wordt.
  donderdag 23 april 2020 @ 16:44:40 #144
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192769112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nee joh, we stoppen het met de lockdown en maanden thuis te zitten (denken we), niet door gezonder te leven.

Als we echt een lockdown zouden hebben dan zouden mensen helemaal steeds dikker worden. Gelukkig mogen we hier nog naar buiten om te gaan hardlopen, wandelen en fietsen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192769115
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Wat gooehoooed!
Lagen er 180 op de IC of 180 in het ziekenhuis?
180 in het ziekenhuis totaal. IC capaciteit is echt max 23 (en dan issie al flink uitgebreid) zelfs met die 15 zitten we zwaar over capaciteit
pi_192769122
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

98% van de landen zit min of meer in een situatie dat de ic capaciteit meer dan nominaal is opgeschaald. Je kunt deze kut situatie aan niemand wijten vind ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
China heeft met veel minder kennis (een geheel nieuw virus) een stuk sneller gehandeld dan veel landen met een karrevracht aan kennis.
pi_192769123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:43 schreef erkel het volgende:

[..]

Vrouwen hebben over het algemeen ook een hoger vetpercentage ten opzichte van mannen. Mannen worden juist harder getroffen, dus ik denk dat je theorie niet klopt :+
Ja maar wij zijn t sterke geslacht. Soberzo!
Je hebt vast gelijk.
Go hard or go home
pi_192769132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Gaat wel over erngstig overgewicht (BMI >30), maar niet de risico-groep, morbide obees (BMI > 40).
Ik vraag me of dat de risico groep is of de groep van de risico groep die groter risico loopt?
pi_192769159
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:44 schreef mazaru het volgende:

[..]

Als we echt een lockdown zouden hebben dan zouden mensen helemaal steeds dikker worden. Gelukkig mogen we hier nog naar buiten om te gaan hardlopen, wandelen en fietsen.
Ik denk dat mensen nu wel dikker worden, ook met milde lockdown. Stress, onzekerheid heeft een slechte uitwerking op het eetgedrag en alcohol consumptie stijgt in dat geval ook.
pi_192769171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als obesitas echt bewezen een probleem is zou een campagne gestart moeten worden om mensen te stiumleren af te vallen.

Wij hebben 15% mensen met obesitas en 50% met overgewicht. Die cijfers kunnen makkelijk omlaag als het belang ervan benadrukt wordt.
Ja dit gegeven is echt bij niemand bekend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')