Ja precies. Ik zou echt dat soort massa entertainment gesloten houden tot nader order.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, domme mensen blijven domme mensenAls ik 50 mensen bij de panda's zie staan dan loop ik sowieso door, met of zonder coronacrisis.
Als je de grafiek van Zweden op logaritmisch zet, ziet het er inderdaad zo uit , met de pijl rechtsboven.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt altijd zo wanneer je aan het begin van een exponentiële curve zit.
[ afbeelding ]
In mijn omgeving werkt iedereen gewoon door eigenlijk. Zo heeft iedereen wel een anecdote.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:40 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ik zie iig in mijn omgeving veel mensen die niet mogen werken , onslagen zijn of vrijwel zeker gaan worden en een slecht perspectief hebben.
Je snapt ook dat in de voorgaande weken "normale" zieken met kanker niet behandeld konden worden he? Dit probleem gaat echt niet alleen om de mensen met Corona.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, dat is toch prima?
Mijn plaat blijft alleen maar hangen omdat ik hier reageer op hetzelfde type berichten. Er zweeft hier een ongezonde angst door het topic die het aantal doden niet in perspectief zet.
Daarom breng ik jullie dat graag bij.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen angst en realisme
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt echt heel spannend daar de komende weken. Als zo'n virus eenmaal wijdverspreid is, kun je het moeilijk weer snel tot een halt roepen.
Het enige wat je tot nu bij hebt gedragen in dit topic is onzin.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom breng ik jullie dat graag bij.
Ik denk dat het grootste probleem de kinderen zijn. Je kunt heel jonge kinderen wel vertellen dat ze niet met hun handen (en mond en neus en hun hele lichaam) constant overal aan moeten zitten, maar dat zijn ze alweer vergeten voor jij uitgepraat bent.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, maar daar kunnen mensen ook zelf bewust van zijn denk ik dan. Niet overal aanzitten als bezoeker en als park de indoor shows (zoals de zeeleeuwen show in Ouwehand) niet door laten gaan. Je kan zelfs met timeslots gaan werken. Er zijn in ieder geval genoeg oplossingen te bedenken om de schade te beperken.
Ik merk wel dat ik bizar veel aan het eten ben, nu ik thuiszit. Ben er wel achtergekomen dat eten eigenlijk een hobby is van mij.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb zin om onbeperkt spareribs te etenmaar dat kan niet
Die brengen ze wel hoor.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb zin om onbeperkt spareribs te etenmaar dat kan niet
Heb je nog een plaatje van de griep bij mensen die nooit griep hebben gehad?quote:Op woensdag 22 april 2020 14:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een plaatje voor de het is maar griep roepers.
Dat doe je niet. Jij brengt, zoals een aantal anderen, heel nare "ach, arme oude mensen tellen toch niet mee en ik kan niet op stap nu" sfeer bij.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom breng ik jullie dat graag bij.
De effecten verspreiden ook naar andere sectoren natuurlijk: vissers die niet kunnen afzetten aan restaurants, taxichauffeurs die geen klanten hebben, congreszalen die niet verhuurd worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
True, luchtvaart is wel een pijnlijke, maar daar zijn wij ook afhankelijk van andere landen. Hotels valt natuurlijk onder horeca. Daarnaast heb je natuurlijk nog dingen zoals dierentuinen, pretparken etc.
Er moest snel en hard worden ingegrepen, dus alles is gewoon gesloten. Nu wordt er in meer detail gekeken naar wat er mogelijk is. Ik verwacht dat de komende tijd steeds stap voor stap dingen weer open gaan. Het zou best kunnen dat dat bijvorbeeld voor dierentuinen geldt.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef ludovico het volgende:
Wat ook een beetje het punt is dat ik wil maken: Met veel veiligheidsmaatregelen heb je echt al 95% van het aantal besmettingen te pakken, die dierentuin sluiten is een zandkorrel in de Sahara.
Mijn omgeving echt helemaal niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
In mijn omgeving werkt iedereen gewoon door eigenlijk. Zo heeft iedereen wel een anecdote.
quote:Op woensdag 22 april 2020 14:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is dan nog met een maandlang maatregelen ......quote:Op woensdag 22 april 2020 14:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Das niet waar, als je een beetje wilt blijven leven moet je accepteren dat er doden vallen. En aangezien jij wss ook niet een helm op zet als je gaat fietsen, ben je gewoon een dikke hypocriet.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Dat doe je niet. Jij brengt, zoals een aantal anderen, heel nare "ach, arme oude mensen tellen toch niet mee en ik kan niet op stap nu" sfeer bij.
En toch weet hij net als andere kuiven een groep te bereiken die alleen zo tot een zekere waanzin wordt opgehitst. Zolang dit vermaak is, is dat leuk.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Jensen kun je gewoon echt niet meer serieus nemen en de mensen die hem wel serieus nemen kan ik ook niet serieus nemen.
quote:Op woensdag 22 april 2020 14:45 schreef Noek het volgende:
[..]Dat wordt hier echt al weken niet meer geroepen.
Nouquote:Op woensdag 22 april 2020 14:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb je nog een plaatje van de griep bij mensen die nooit griep hebben gehad?
En heb je nog een bron dat "griep roepers" niet erkennen dat het wel de grote broer variant is?
Heb je nog een plaatje met de builenpest erin ter vergelijking?
1) Dat lijkt samen te hangen met dat ze minder ziek worden, zegt niets over de twee punten die ik aanhaal. Want lijkt er sterk naar dat minder ziek = minder antistoffen en wellicht dus ook niet ziek = geen antistoffen, maar mogelijk wel drager?quote:Op woensdag 22 april 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zijn sterke indicaties voor. Slechts 1% in deze categorie heeft antistoffen. Tegenover veel meer bij volwassenen.
[..]
Volwassenen besmetten kinderen, nauwelijks andersom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |