abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192750990
quote:
4s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

De laatste dagen niet hoor.
Dat klopt.

Ik heb niet de indruk dat het erge cijfers zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 april 2020 @ 14:24:23 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192751017
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mee eens en daarbij, over precies 3 weken komt alweer het volgende beslismoment - als het goed is staan we er dan een stuk rooskleuriger voor en kan er opnieuw versoepeld worden.
Hmmmmm... ik zou maar niet te veel daarvan verwachten anders dat ms een aantal contactberoepen (vv. zichzelf opleggende maatregelen) weer gereguleerd opengaan.

* Vallon stelt het haast onvermijdelijke "tondeuse-ruinge" moment uit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192751024
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Inderdaad. Sommige mensen doen heel dramatisch alsof hier een volledig lockdown is, maar feit is dat we een stuk meer vrijheden hebben dan veel landen om ons heen. In de UK mag je maar een keer per dag je huis uit, in zuid Europa heb je een formulier nodig om naar buiten te gaan en zijn bovendien alle bedrijven gesloten.

Het had echt een stuk erger gekund hier.
Mensen raken echt onnodig in paniek. We zitten helemaal niet in lockdown, ook niet in een intelligente lockdown. Je mag gewoon doen en laten wat je wil. Enkel winkels, evenementen zijn in principe gesloten. Daarnaast thuiswerken. Dat is het voor nu wel zo'n beetje qua belangrijkste maatregelen.

Het is nou ook weer niet zo dat ALLE ondernemingen gesloten zijn. Multinationals en al zijn gewoon open, alleen via thuiswerken. De ondernemingen die worden geraakt, zijn vooral de ondernemingen die ook geraakt worden door seizoenseffecten (horeca etc.) en contactberoepen.
pi_192751026
statistieken 34k

in het echt vermoed ik hier over 100k besmet of zoiets, maar ja als je niet genoeg test hier :')
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2020 @ 14:26:24 #55
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192751039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:24 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Mensen raken echt onnodig in paniek. We zitten helemaal niet in lockdown, ook niet in een intelligente lockdown. Je mag gewoon doen en laten wat je wil. Enkel winkels, evenementen zijn in principe gesloten. Daarnaast thuiswerken. Dat is het voor nu wel zo'n beetje qua belangrijkste maatregelen.
Wij zitten meer in een soort van social lockdown. Vooral sociale dingen staan op een laag pitje, voor het rest gaat het leven gewoon door. Behalve horeca en wat contactberoepen draait economie grotendeels ook gewoon door.

Scholen en opvang gaan weer open, IKEA gaat weer open, bouwmarkten en tuincentra waren al open, dus eigenlijk draait een groot deel gewoon prima door.
pi_192751046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:24 schreef TheVoice4ever het volgende:
statistieken 34k

in het echt vermoed ik hier over 100k besmet of zoiets, maar ja als je niet genoeg test hier :')
34k is echt heel conservatief. Volgens mij meten ze dan ook alleen de patiënten met ernstige Corona die ook nog eens in het ziekenhuis belanden. Dus die 34k zijn vooral ernstige gevallen. Ik denk dat de hele NL Corona populatie wel kan oplopen tot 250k-300k. Dit is even een hele grove aanname zonder rekenkundige argumenten.
pi_192751049
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmmmmm... ik zou maar niet te veel daarvan verwachten anders dat ms een aantal contactberoepen (vv. zichzelf opleggende maatregelen) weer gereguleerd opengaan.

* Vallon stel het haast onvermijdelijke "tondeuse-ruinge" moment uit.
Nou ja, als de IC afname zo doorzet heb je over 21 dagen echt wel je gehoopte capaciteit op de IC bereikt (600 bedden geloof ik). Dat zal gekoppeld worden aan de versoepeling van maatregelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192751053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:13 schreef Markesh het volgende:
In Zweden loopt het steeds meer op.

682 besmettingen
172 doden
Zolang de IC niet overbelast wordt, en de stijging afgevlakt blijft, zijn ze gewoon goed op weg.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2020 @ 14:27:43 #59
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192751055
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:24 schreef TheVoice4ever het volgende:
statistieken 34k

Denk dat 100k echt een hele hele hele lage schatting is hoor.

Als je die 3% van Sanquin doortrekt kom je al op ruim half miljoen uit. Al denk ik dat die 3% te laag uitvalt i.v.m. de groep die ze getest hebben.
pi_192751056
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nog wel ja, gaan hard omhoog nu met 173 per miljoen inmiddels.
0.0173% van de bevolking per dag. 1/50.000 zweden. 365 dagen per jaar.. gemiddeld leven 80 jaar... 25.000 dagen te leven per persoon. Iedere 25.000 dagen 1 persoon dood, met normale cijfers. 2 per 50.000 dus.

Tjah. :+
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192751057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:24 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Het is nou ook weer niet zo dat ALLE ondernemingen gesloten zijn. Multinationals en al zijn gewoon open, alleen via thuiswerken. De ondernemingen die worden geraakt, zijn vooral de ondernemingen die ook geraakt worden door seizoenseffecten (horeca etc.) en contactberoepen.
Als individu mag je bijna alles nog ja. Maar in groepsverband haast niks. Een makkie voor een huismus maar heel moeilijk voor een sociaal iemand.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192751065
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Inderdaad. Sommige mensen doen heel dramatisch alsof hier een volledig lockdown is, maar feit is dat we een stuk meer vrijheden hebben dan veel landen om ons heen. In de UK mag je maar een keer per dag je huis uit, in zuid Europa heb je een formulier nodig om naar buiten te gaan en zijn bovendien alle bedrijven gesloten.

Het had echt een stuk erger gekund hier.
Wat alleen geen excuus is om dan maar niet te versoepelen als het ''goed'' gaat (niet dat je dat zegt overigens). Mits die versoepelingen mogelijk zouden zijn in contrast met de nummers van dat moment. De stap van gister is er eentje, maar wel een enorm kleine stap; er had imo wel iets meer gekund, maar daar denkt ieder individu anders over zien we ook hier.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:22 schreef Sucuk het volgende:
Vergeet niet om de besmettingen in proportie te vergelijken met de bevolkingsaantallen.

De Verenigde Staten heeft zo'n 328 miljoen inwoners, waarvan 825k besmet (conservatief, lage schatting). Besmettingsgraad is 0.25.

Nederland heeft zo'n 17 miljoen inwoners, waarvan 34k besmet (conservatief, lage schatting). Besmettingsgraad is 0.20.

Zweden heeft zo'n 10 miljoen inwoners, waarvan 15k besmet (conservatief, lage schatting). Besmettinsgraad is 0.15.

Zo goed doet Zweden het naar mijn mening ook weer niet.
Nog steeds een lagere besmettingsgraad met heel wat minder maatregelen. Dus op dit moment zou ik nou niet bepaald zeggen dat ze het daar niet redelijk/goed doen. Wel eens dat er daar een stijgende lijn is, maar die is er volgens mij eerder ook geweest, waarna de cijfers opeens weer wat daalden, dus dat kan ook nog steeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2020 14:30:24 ]
pi_192751067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:22 schreef Sucuk het volgende:
Vergeet niet om de besmettingen in proportie te vergelijken met de bevolkingsaantallen.

De Verenigde Staten heeft zo'n 328 miljoen inwoners, waarvan 825k besmet (conservatief, lage schatting). Besmettingsgraad is 0.25.

Nederland heeft zo'n 17 miljoen inwoners, waarvan 34k besmet (conservatief, lage schatting). Besmettingsgraad is 0.20.

Zweden heeft zo'n 10 miljoen inwoners, waarvan 15k besmet (conservatief, lage schatting). Besmettinsgraad is 0.15.

Zo goed doet Zweden het naar mijn mening ook weer niet.
Ga er maar van uit dat het net zo dodelijk is voor alle bevolkingsgroepen / dat de foutmarge daarin een stuk lager is dan de manier waarop wordt gemeten.
pi_192751069
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wij zitten meer in een soort van social lockdown. Vooral sociale dingen staan op een laag pitje, voor het rest gaat het leven gewoon door. Behalve horeca en wat contactberoepen draait economie grotendeels ook gewoon door.

Scholen en opvang gaan weer open, IKEA gaat weer open, bouwmarkten en tuincentra waren al open, dus eigenlijk draait een groot deel gewoon prima door.
Heel goed verwoord. Sociale lockdown. Goed bedacht.

Ik heb zelf niet het gevoel dat ik beperkt wordt in mijn leven. Ik doe nog steeds de dingen die ik doe. Alleen veel voorzichtiger.

De media, kranten als het Algemeen Dagblad en kanalen als Jensen, maken het ernstiger en dramatischer dan dat het daadwerkelijk is.
pi_192751081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vergeet de luchtvaart en toerisme niet. Hotels, etc.
  woensdag 22 april 2020 @ 14:30:07 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192751091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:28 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Heel goed verwoord. Sociale lockdown. Goed bedacht.

Ik heb zelf niet het gevoel dat ik beperkt wordt in mijn leven. Ik doe nog steeds de dingen die ik doe. Alleen veel voorzichtiger.

De media, kranten als het Algemeen Dagblad en kanalen als Jensen, maken het ernstiger en dramatischer dan dat het daadwerkelijk is.
Jensen kun je gewoon echt niet meer serieus nemen en de mensen die hem wel serieus nemen kan ik ook niet serieus nemen.
pi_192751095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:28 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Iedereen die iets te verkopen heeft moet je met argusogen bekijken in deze.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 22 april 2020 @ 14:30:53 #68
12221 Tijn