abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192740181
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 april 2020 @ 20:40:13 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192740561
ryanstruyk twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 04:34:39 Reported US coronavirus cases:

8 weeks ago: 53 cases
7 weeks ago: 102 cases
6 weeks ago: 678 cases
5 weeks ago: 4,459 cases
4 weeks ago: 42,663 cases
3 weeks ago: 160,698 cases
2 weeks ago: 398,809 cases
1 weeks ago: 582,594 cases
Right now: 786,638 cases reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192740622
Naar een ander onderwerp:

The Death of the Department Store: ‘Very Few Are Likely to Survive’

https://www.nytimes.com/2(...)ge#commentsContainer
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 april 2020 @ 20:43:24 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192740640
crampell twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:10:23 Kentucky reports highest coronavirus infection increase after a week of protests to reopen state https://t.co/A1gBfTcSYl reageer retweet
Zucht. Branch Covidians, Covidiots, Coroknownothings.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192740810
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Ulx het volgende:
crampell twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:10:23 Kentucky reports highest coronavirus infection increase after a week of protests to reopen state https://t.co/A1gBfTcSYl reageer retweet
Zucht. Branch Covidians, Covidiots, Coroknownothings.
Zag je die beangstigende foto van de man met een geel masker op de trappen en het wapen 8)7 in zijn armen. Mijn god.

Verder las ik een stukje Amerikaanse geschiedenis.
Dat zou ws iedere high school student toch wel weten, zo vaderlandslievend als men is.

“ But luckily for the young nation, the army’s commander was familiar with this formidable foe. George Washington’s embrace of science-based medical treatments—despite stiff opposition from the Continental Congress—prevented a potentially disastrous defeat, and made him the country’s first public health advocate.“

https://www.nationalgeogr(...)ersial-inoculations/
pi_192740929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:45 schreef klappernootopreis het volgende:
let wel: alle bewoners op de planeet zijn hetzelfde. NIEMAND heeft in mijn ogen meer rechten dan de anderen. Zelfs als die 10.000 meer verdienen of een ander kleurtje hebben. Vluchtelingen hebben dezelfde rechten imho.
Daar ga ik ver in mee.

Maar dat is bepaald niet hoe links NL er over denkt. Trump is wat dat betreft toleranter tav zijn illegalen.
pi_192741020
-nee, weer datzelfde lijstje. -

[ Bericht 97% gewijzigd door capricia op 21-04-2020 23:55:51 ]
pi_192741060
Stop eens met dat nepnieuws lijstje, dat is meer voor ONZ. Er is je al 100 keer uitgelegd dat er niks van klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192741191
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:58 schreef Hanca het volgende:
Stop eens met dat nepnieuws lijstje, dat is meer voor ONZ. Er is je al 100 keer uitgelegd dat er niks van klopt.
Ik vroeg hem al om een bron. Nu bevestigt hij dat niet te leveren. En blijkbaar haalde een mod die vorige reactie van hem weg toen ik probeerde zijn kaart terug te vinden. :N
pi_192741235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik vroeg hem al om een bron.
Ben je doof?

https://www.worldometers.info/coronavirus/
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:06:47 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_192741279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Ze willen de zaken weer open. Niet zo heel gek.

De VS scoren slecht met corona, maar een land als NL, dat 11 mei de scholen weer opengooit, scoort 2 x zo slecht vooralsnog

[ afbeelding ]
Je zet er nu in ieder geval "vooralsnog" bij, dat maakt de troll ietsjes beter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192741296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik vroeg hem al om een bron. Nu bevestigt hij dat niet te leveren. En blijkbaar haalde een mod die vorige reactie van hem weg toen ik probeerde zijn kaart terug te vinden. :N
De bron interesseert niet, er kan geen bron zijn omdat elk land anders telt. Dit is zeggen dat de Rocky Mountains hoger zijn dan de Himalaya, omdat de Rocky Mountains 14.440 hoog zijn en de Himalaya 8.848, zonder te vermelden dat je feet met meters vergelijkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:12:23 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192741411
quote:

[..]

De VS scoren slecht met corona, maar een land als NL, dat 11 mei de scholen weer opengooit, scoort 2 x zo slecht vooralsnog

[ afbeelding ]
Ze scoren duidelijk een 3 of 4, misschien wel 5
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192741424
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Nogmaals, dergelijke vergelijkingen zijn tamelijk onzinnig, zeker in dit stadium.

Leg Nederland bijvoorbeeld naast de staat New York. Die zijn zowel qua omvang als inwonertal vergelijkbaar. Dan doet New York het vele malen slechter. Het is dus maar net door welke bril je de cijfers bekijkt.

Het virus is nog niet doorgedrongen tot alle gemeenschappen in de VS. Mocht dat gebeuren, dan verschuift het beeld heel snel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:24:19 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192741685
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is een vergelijk dat om 100 verschillende redenen niet op gaat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192741790
In de VS heb je claims dat er teveel doden aan Corona worden toegeschreven. Hier is het precies andersom. Wat beide landen moeten doen is testen testen en nogmaals testen.
pi_192741829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:29 schreef Chivaz het volgende:
In de VS heb je claims dat er teveel doden aan Corona worden toegeschreven. Hier is het precies andersom. Wat beide landen moeten doen is testen testen en nogmaals testen.
Wie claimt dat dan precies?
pi_192741882
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:37:09 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192741952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:29 schreef Chivaz het volgende:
https://www.nytimes.com/i(...)=cur&smid=tw-nytimes

In NYC is er 30% meer oversterfte dan gerapporteerde coronadoden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192742163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie claimt dat dan precies?
https://www.nytimes.com/2(...)onavirus-deaths.html

Men gaat er van uit dat die mensen zijn gestorven door het Corona virus. Zeker weten doen ze niet, hier in de verzorgingshuizen gaat het precies de andere kant op.
Je kan het idd niet echt vergelijken dus daarom testen testen en nogmaals testen.
pi_192742265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Men gaat er van uit dat die mensen zijn gestorven door het Corona virus. Zeker weten doen ze niet, hier in de verzorgingshuizen gaat het precies de andere kant op.
Je kan het idd niet echt vergelijken dus daarom testen testen en nogmaals testen.
Hier rapporteert het CBS dan weer over oversterfte.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192742342
quote:

[..]

Je verzint er alleen bij dat er wordt geclaimd dat het dodenaantal te hoog is.

Wat jij doet zeggen dat New York er teveel telt en wij te weinig. Dat lijkt mij tegenstrijdig. Je kunt eerder stellen dat het de cijfers in NY de realiteit dichter benaderen, terwijl wij te conservatief tellen.

Dat laatste doen we ook. Echte cijfers kun je bij het CBS en lokale overheden opvragen. Zo zijn in een dorp hier verderop al 55 coronadoden gevallen (aldus de gemeente), terwijl het er volgens het RIVM slechts 14 zijn.
pi_192742404
quote:

[..]

Maar zoals Van Dissel vorige week al tegen de Tweede Kamer zei: testen doe je niet om statistieken leuk in te kunnen vullen, testen doe je met het doel om de ziekte zo goed mogelijk te kunnen bestrijden. Het testen van mensen die ernstig ziek zijn op een afdeling van een verzorgingstehuis waar al corona heerst en waar de mensen die afdeling niet af gaan heeft dus bijvoorbeeld weinig zin. Dat is puur testen voor de statistiek.

Testen van gezinsleden van een bekend coronageval is dus bijvoorbeeld ook vrij nutteloos, als die gezinsleden ook klachten hebben. Die moeten toch al thuis blijven.
pi_192742462
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat jij doet zeggen dat New York er teveel telt en wij te weinig. Dat lijkt mij tegenstrijdig. Je kunt eerder stellen dat het de cijfers in NY de realiteit dichter benaderen, terwijl wij te conservatief tellen.

Dat laatste doen we ook. Echte cijfers kun je bij het CBS en lokale overheden opvragen. Zo zijn in een dorp hier verderop al 55 coronadoden gevallen (aldus de gemeente), terwijl het er volgens het RIVM slechts 14 zijn.
Die misleidende claim is hier al eerder langs gekomen. Toen deed een Republikeinse staatssenator en tevens huisarts het voorkomen alsof de CDC adviseerde om maar allerhande vage sterfgevallen toe te schrijven aan corona, terwijl er enkel in de richtlijnen werd gesteld dat bij sterke vermoedens van corona dit als mogelijke of waarschijnlijke doodsoorzaak opgenomen kon worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192742600
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik verzin het niet ik had het van een of andere journalist. Ik kan het helaas even niet meer terug vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')