Nou precies daar. Of ze kunnen het virus overdragen of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:39 schreef Zwansen het volgende:
RIVM: “Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig klachten te krijgen van het coronavirus en weinig bij te dragen aan de verspreiding van het virus.”
Waar spreekt het RIVM zich tegen? Ze zeggen toch niet dat de kans 0 is? Aangezien opa en oma een risicogroep zijn is de kans misschien klein, maar de impact wel groot als er toch iemand besmet wordt...
Volgens mij is de kern van alles wat er nu bekend is 'ze kunnen het krijgen, ze kunnen het overdragen, en ze worden er zelf niet of nauwelijks ziek van'.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:45 schreef DustPuppy het volgende:
Als ze het niet kunnen, hebben opa en oma geen enkel probleem.
Dus ipv dat kinderen 24/7 thuis zitten moeten ze alleen wegblijven bij risicogroepen voor hetzelfde resultaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Volgens mij is de kern van alles wat er nu bekend is 'ze kunnen het krijgen, ze kunnen het overdragen, en ze worden er zelf niet of nauwelijks ziek van'.
Waarmee het dus in theorie niet zo'n probleem is om al die kinderen weer bij elkaar te zetten, maar die kinderen komen dus op enig moment ook weer bij volwassenen uit.
Dat zou kunnen denk ik, maar als de ouders van dat kind in een risicogroep vallen dan kan dat dus al niet. Of als de juf of meester een risicogroep is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus ipv dat kinderen 24/7 thuis zitten moeten ze alleen wegblijven bij risicogroepen voor hetzelfde resultaat?
Eens dat dit niet kan.quote:Kabinet schuift Wob-verzoeken over corona op lange baan
Het kabinet maakt de komende weken geen documenten openbaar over de coronacrisis, hoewel journalisten daar wel om vragen. Wob-verzoeken van verschillende media, waaronder deze site, zijn opgeschort tot minimaal 1 juni. ,,Dit kán gewoon niet.”
En dat is dus in 25% van de gevallen zo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zou kunnen denk ik, maar als de ouders van dat kind in een risicogroep vallen dan kan dat dus al niet. Of als de juf of meester een risicogroep is.
Precies dit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op dit moment lijkt me betrouwbaarheid voor de regering inderdaad best belangrijk.
Niks rebels aan hoor, dat maak jij er van. Ze lopen meer risico in de supermarkt dus dit kan prima, je kunt ook gewoon je verstand gebruiken hoor ipv generieke regels op alle situaties toe te passen.quote:
Dat is mijn punt ook. Het is te vroeg.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou precies daar. Of ze kunnen het virus overdragen of niet.
Als ze het niet kunnen, hebben opa en oma geen enkel probleem.
Even in ogenschouw nemende het onderzoeksrapport van afgelopen week uit China die stelt dat 44% van de secundaire gevallen veroorzaakt werd dor a/pre-symptomatische transmissie lijkt het mij in dit stadium en voordat het eigen onderzoek naar verspreiding onder kinderen is afgerond nog erg risicovol om de scholen weer open te gooien.
Om Femke Halsema te quoten, "mijn kinderen zijn geen sociaal experiment"quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zal toch ergens een keer versoepeling moeten komen, en juist de scholen is dan de eerste logische plek:
- beperkte risicogroep
- scholen dicht is nu een enorme economische beperking, door scholen te openen kunnen ouders meer gaan werken
Het is dan pas 4 mei ofwel 11 mei dat de scholen open gaan, in een groot gedeelte van het land duurt het dus nog 3 weken vanaf vandaag dat het daadwerkelijk zover is
Ja lekker bezig zijn met WOB verzoeken voor journalisten waar je een heel protocol moet volgen en die er een clickbait verhaal van maken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)lange-baan~a0859f1d/
[..]
Eens dat dit niet kan.
Nouja, ik denk niet je het zo simpel kunt stellen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus ipv dat kinderen 24/7 thuis zitten moeten ze alleen wegblijven bij risicogroepen voor hetzelfde resultaat?
En dat is dus ook de bedoeling, risico's moeten genomen worden. Jij hebt vast of een uitkering of je bent steenrijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Volgens mij is de kern van alles wat er nu bekend is 'ze kunnen het krijgen, ze kunnen het overdragen, en ze worden er zelf niet of nauwelijks ziek van'.
Waarmee het dus in theorie niet zo'n probleem is om al die kinderen weer bij elkaar te zetten, maar die kinderen komen dus op enig moment ook weer bij volwassenen uit.
Kinderen bij opa en oma brengen is russische roulette spelen met hun gezondheid in veel gevallen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niks rebels aan hoor, dat maak jij er van. Ze lopen meer risico in de supermarkt dus dit kan prima, je kunt ook gewoon je verstand gebruiken hoor ipv generieke regels op alle situaties toe te passen.
Die pensioenfondsen lopen slecht omdat de crisis wereldwijd is. Wat we hier in Nederland doen is van geen enkele invloed op de financiële positie van het ABP.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat is dus ook de bedoeling, risico's moeten genomen worden. Jij hebt vast of een uitkering of je bent steenrijk.
Gisteren kwam ook al het nieuws naar buiten dat de dekkingsgraad van pensioenfondsen flink gedaald is, zelfs tot onder het dieptepunt van de kredietcrisis. Kun je nagaan wat er mee gebeurt als we op deze voet door gaan zoals jij graag ziet.
Leg even aan alle ouders uit dat er met hun kind een risico genomen moet worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat is dus ook de bedoeling, risico's moeten genomen worden. Jij hebt vast of een uitkering of je bent steenrijk.
Gisteren kwam ook al het nieuws naar buiten dat de dekkingsgraad van pensioenfondsen flink gedaald is, zelfs tot onder het dieptepunt van de kredietcrisis. Kun je nagaan wat er mee gebeurt als we op deze voet door gaan zoals jij graag ziet.
Mij hebben ze al mee, ik zie er geen probleem in dat ze weer naar school gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Leg even aan alle ouders uit dat er met hun kind een risico genomen moet worden.
Kijken hoeveel je er mee krijgt.
Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Leg even aan alle ouders uit dat er met hun kind een risico genomen moet worden.
Kijken hoeveel je er mee krijgt.
Hoeveel dode ouders, leraren, opa's en oma's wil je trouwens accepteren als deel van dit risico?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
En dat is dus ook de bedoeling, risico's moeten genomen worden.
Als ik iemand moet gaan uitleggen dat een school een iets hoger belang dient dan dat van een kroeg dan zijn we denk ik wel klaarquote:Daarom vond ik die kroeg open voor mensen onder de 30 een goede vergelijking.
- beperkte risicogroep
- inkomsten voor sector die hard geraakt wordt
- sociale interactie wat men nodig heeft.
Maar dan is iedereen massaal tegen? Waarom dan wel en met scholen open niet?
Je creëert in essentie hetzelfde. Veel interactie onderling door een groep die weinig risico loopt.
Logistiek gezien is het zelfs makkelijker.
Wat een rare vergelijking. Corona is geen extinction level event en heb jij een dino wel eens een lening zien afsluiten of producten zien ruilen?quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking. Corona is geen extinction level event en heb jij een dino wel eens een lening zien afsluiten of producten zien ruilen?
Hoeveel wil jij er accepteren voor een werkbaar leefklimaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoeveel dode ouders, leraren, opa's en oma's wil je trouwens accepteren als deel van dit risico?
10?
100?
1000?
10000?
Want we hebben het over anderhalf miljoen schoolkinderen. Dat je een beeld hebt.
Prachtig staaltje egocentrisme toch?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Als ik iemand moet gaan uitleggen dat een school een iets hoger belang dient dan dat van een kroeg dan zijn we denk ik wel klaar
Die je dus niet op de oude vertrouwde manier naar school laat gaan, maar in een gecontroleerde 1,5 meter manier. In kleinere klassen. Dat dat niet gaat in een kleuterklas lijkt me logisch, maar in een groep 3 en hoger moet dat prima uitvoerbaar zijnquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoeveel dode ouders, leraren, opa's en oma's wil je trouwens accepteren als deel van dit risico?
10?
100?
1000?
10000?
Want we hebben het over anderhalf miljoen schoolkinderen. Dat je een beeld hebt.
Er zal gewoon een plan komen vanavond hoe dit vorm wordt gegeven, kleine groepjes, bureau's uit elkaar, spreiding van kinderen brengen etc.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
10?
100?
1000?
10000?
Slechte vergelijking, corona is geen global killer.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 21 april 2020 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gisteren kwam ook al het nieuws naar buiten dat de dekkingsgraad van pensioenfondsen flink gedaald is, zelfs tot onder het dieptepunt van de kredietcrisis. Kun je nagaan wat er mee gebeurt als we op deze voet door gaan zoals jij graag ziet[/quote[ afbeelding ]
Zie Denemarken. Daar gebeurt het ook in kleinere klassen met >2m afstand tussen de leerlingen. Of het direct zo effectief is als eerder valt te betwijfelen, maar het is in ieder geval een poging die je op deze manier prima kunt wagen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Die je dus niet op de oude vertrouwde manier naar school laat gaan, maar in een gecontroleerde 1,5 meter manier. In kleinere klassen. Dat dat niet gaat in een kleuterklas lijkt me logisch, maar in een groep 3 en hoger moet dat prima uitvoerbaar zijn
Het wordt tijd dat het geknoei van de pensioenfondsen tegen het licht wordt gehouden. Een beetje belegger heeft de afgelopen jaren 20% of meer rendement per jaar gehaald, maar wij zitten met pensioenfondsen die problemen hebben met hun dekkingsgraad. Dan doen ze het niet goed.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, je wordt gek hier van de mensen waar he-le-maal niks kan, die overal problemen in zien, behalve in huis zitten en alles naar de knoppen laten gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zie Denemarken. Daar gebeurt het ook in kleinere klassen met >2m afstand tussen de leerlingen. Of het direct zo effectief is als eerder valt te betwijfelen, maar het is in ieder geval een poging die je op deze manier prima kunt wagen.
Niet qua risicoverspreiding.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Als ik iemand moet gaan uitleggen dat een school een iets hoger belang dient dan dat van een kroeg dan zijn we denk ik wel klaar
Daar ben ik het wel mee eens, maar dat hebben we nu niet dus kunnen we niet lekker binnen blijven zitten en denken dat alles over een half jaar verder hobbelt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat het geknoei van de pensioenfondsen tegen het licht wordt gehouden. Een beetje belegger heeft de afgelopen jaren 20% of meer rendement per jaar gehaald, maar wij zitten met pensioenfondsen die problemen hebben met hun dekkingsgraad. Dan doen ze het niet goed.
Zo'n pensioenfonds, dat kun je prima zelf doen. In Australie hebben ze daar prima ervaring mee - en de uitkering is belastingvrij.
Weten we niet. Wat als het voor altijd blijft als hiv nadat je besmet bent. Je t-cellen kapot maakt elke keer als het op komt?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Slechte vergelijking, corona is geen global killer.
Gelukkig is niet iedereen zo bang / negatief als jij, dan was de wereld al naar de knoppen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weten we niet. Wat als het voor altijd blijft als hiv nadat je besmet bent. Je t-cellen kapot maakt elke keer als het op komt?
Daarom moet er dus meer kennis over het virus komen. Hopelijk over een paar maanden weten we veel meer.
Helemaal mee eens, ik heb met mijn indexfonds 30% rendement behaald, ik kreeg afgelopen week nog een brief van een van mijn pensioenfondsen dat ze niet kunnen indexeren omdat ze een te lage dekkingsgraad hebben... Unglaublichquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat het geknoei van de pensioenfondsen tegen het licht wordt gehouden. Een beetje belegger heeft de afgelopen jaren 20% of meer rendement per jaar gehaald, maar wij zitten met pensioenfondsen die problemen hebben met hun dekkingsgraad. Dan doen ze het niet goed.
Zo'n pensioenfonds, dat kun je prima zelf doen. In Australie hebben ze daar prima ervaring mee - en de uitkering is belastingvrij.
Ik gok niks in het begin.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:23 schreef DustPuppy het volgende:
Maar als iemand zijn kinderen nu thuis houdt, omdat hij/zij het onveilig vindt?
Wat gaan we dan doen met de leerplicht etc?
Kan ik mij wel voorstellen, stel je hebt zelf een auto-immuun ziekte, laat je je kinderen dan gewoon naar school gaan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:23 schreef DustPuppy het volgende:
Maar meneer van Dissel zei dat het veilig was?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan ik mij wel voorstellen, stel je hebt zelf een auto-immuun ziekte, laat je je kinderen dan gewoon naar school gaan?
eerste weken flexibel mee omgaan denk ikquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:23 schreef DustPuppy het volgende:
En we moeten luisteren naar deskundigen en expertsquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar meneer van Dissel zei dat het veilig was?
Waar komt toch het idee vandaan dat "de economie" iets is wat je onherstelbaar kunt beschadigen? Europa is tot tweemaal toe aan puin geschoten. Kijk tot welke welvaart we gekomen zijn. In 2001 en 2008 hebben we een ook behoorlijke economische crisis gehad. Is ook weer goed gekomen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gelukkig is niet iedereen zo bang / negatief als jij, dan was de wereld al naar de knoppen.
Ach hou op, dan krijg je van die ‘wetenschapsjournalisten’ die ergens inzien dat keuzes gemaakt worden op basis van onderzoeken A t/m Y en dan heeft die persoon op YouTube onderzoek Z gezien en krijg je Telegraaf-koppen met ‘KABINET SPEELT MET LEVENS DOOR WETENSCHAP TE NEGEREN!”quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Eens dat dit niet kan.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach hou op, dan krijg je van die ‘wetenschapsjournalisten’ die ergens inzien dat keuzes gemaakt worden op basis van onderzoeken A t/m Y en dan heeft die persoon op YouTube onderzoek Z gezien en krijg je Telegraaf-koppen met ‘KABINET SPEELT MET LEVENS DOOR WETENSCHAP TE NEGEREN!”
Ik denk dat we de scholen open moeten doen op vrijwillige basis. Zowel van de docenten als de ouders. Dan krijg je sowieso al kleinere klassen, wat dus prima is. En dan halve dagen les en de andere helft kan de docent besteden aan de kinderen die thuis bleven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:23 schreef DustPuppy het volgende:
Die zijn die 5k kinderen die kwijt zijn nog aan het zoeken joh, komt goed.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:23 schreef DustPuppy het volgende:
Het kost ministeries en uitvoeringsorganisaties enorm veel tijd om aan alle WOB-verzoeken te voldoen. Niet dat ik tegen de WOB ben, maar kan me heel goed voorstellen dat ze nu zeggen: deze mensen zetten we eerst in op het bestrijden van de crisis en pas daarna op het aanleveren van stukken aan journalisten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Eens dat dit niet kan.
Laat je toch een stagiaire alle zinnen zwart maken. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het kost ministeries en uitvoeringsorganisaties enorm veel tijd om aan alle WOB-verzoeken te voldoen. Niet dat ik tegen de WOB ben, maar kan me heel goed voorstellen dat ze nu zeggen: deze mensen zetten we eerst in op het bestrijden van de crisis en pas daarna op het aanleveren van stukken aan journalisten.
Onherstelbaar heb ik nooit gezegd, wel denk ik dat we nog ergere tijden tegemoet gaan dan we nu hebben met de coronacrisis als de lockdown nog maanden gaat duren zoals sommige mensen willen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:27 schreef JFlip het volgende:
[..]
Waar komt toch het idee vandaan dat "de economie" iets is wat je onherstelbaar kunt beschadigen? Europa is tot tweemaal toe aan puin geschoten. Kijk tot welke welvaart we gekomen zijn. In 2001 en 2008 hebben we een ook behoorlijke economische crisis gehad. Is ook weer goed gekomen.
Is nogal vreemd, aangezien WOB-verzoeken vrij specifieke kennis vraagt. Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat dat dezelfde personen zijn die nu meedenken over het evt. versoepelen van maatregelen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het kost ministeries en uitvoeringsorganisaties enorm veel tijd om aan alle WOB-verzoeken te voldoen. Niet dat ik tegen de WOB ben, maar kan me heel goed voorstellen dat ze nu zeggen: deze mensen zetten we eerst in op het bestrijden van de crisis en pas daarna op het aanleveren van stukken aan journalisten.
nee, tis een uitzendkracht van Tempo Team die even al die verzoeken afhandelt, nou goed...quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is nogal vreemd, aangezien WOB-verzoeken vrij specifieke kennis vraagt. Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat dat dezelfde personen zijn die nu meedenken over het evt. versoepelen van maatregelen.
Vermoeiend stukje framing dat vaak voorbij komt maar heb het écht nog niemand horen zeggen. Wordt wel continu gebruikt als schijnargument door mensen zoals jij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Onherstelbaar heb ik nooit gezegd, wel denk ik dat we nog ergere tijden tegemoet gaan dan we nu hebben met de coronacrisis als de lockdown nog maanden gaat duren zoals sommige mensen willen.
dit ja...quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vermoeiend stukje framing dat vaak voorbij komt maar heb het écht nog niemand horen zeggen. Wordt wel continu gebruikt als schijnargument door mensen zoals jij.
Zelfde laconieke houding als het is maar een griepje roepers dus zo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gelukkig is niet iedereen zo bang / negatief als jij, dan was de wereld al naar de knoppen.
Vooruit, niet letterlijk gebruikt, maar wel geimpliceerd door mensen die niks vinden kunnenquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vermoeiend stukje framing dat vaak voorbij komt maar heb het écht nog niemand horen zeggen. Wordt wel continu gebruikt als schijnargument door mensen zoals jij.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weten we niet. Wat als het voor altijd blijft als hiv nadat je besmet bent. Je t-cellen kapot maakt elke keer als het op komt?
Daarom moet er dus meer kennis over het virus komen. Hopelijk over een paar maanden weten we veel meer.
Ik denk helemaal niet dat het wel los zal lopen als je zaken te snel vrijgeeft. Ik ben alleen van mening dat er een start gemaakt moet worden met het kijken naar wat er versoepeld kan worden. En daar zullen ongetwijfeld risico's aan vast zitten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfde laconieke houding als het is maar een griepje roepers dus zo.
Wat is beter een logische rationele benadering of ach, het zal wel los lopen?
Het is gewoon verantwoord carnaval te laten doorgaan, het risico is minimaal.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:39 schreef mark6791 het volgende:
Het is gewoon verantwoord de lagere scholen open te laten gaan. De risico's zijn echt minimaal.
Je moet daarbij ook nog denken dat het aantal besmette mensen een stuk minder is dan de (sterk afgenomen) aantallen opnames laten zien, simpelweg om de opnames nog een week of twee achterlopen.
Wees blij dat zij dat experiment voor ons doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
Verdomme, die lui lopen ver op ons voor![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)00-personen-weer-toe
In elk geval gaat het gezonde verstand weer indalen.
dit geldt daar nu nog niet he? lees je uberhaupt wel?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
![]()
Gaat Rutte het ook aankondigen vanavond vanaf 10 mei?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit geldt daar nu nog niet he? lees je uberhaupt wel?
Goed sociaal experiment. Gewoon doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is gewoon verantwoord carnaval te laten doorgaan, het risico is minimaal.
Het is verantwoord op ski vakantie te gaan naar Italië, het risico is minimaal.
Scholen open in dit stadium is je progressie grotendeels weggooien en blind varen met kinderen, leraren en ouders als experiment omdat er nog te veel onduidelijk is over dit virus.
Maarja dit is weer hetzelfde als het is maar een griepje. Over 2 maanden is het weer niemand zag dit aankomen!
Alleen mbt situaties waarbij veel interactie is horeca, festivals, scholen, voetbalwedstrijden, concerten etc.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vooruit, niet letterlijk gebruikt, maar wel geimpliceerd door mensen die niks vinden kunnen
[..]
misschien niet vanaf 10 mei, maar wellicht vanaf 1 juni ofzo. mensen worden helemaal gek omdat er een land is dat een paar weekjes op ons voorloopt.... echt hoor... doe normaal.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gaat Rutte het ook aankondigen vanavond vanaf 10 mei?
Denk het niet hoor. Maar hopelijk kijkt hij wel mee.
Ja, het normale leven dus waar je mensen tegenkomt,quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Alleen mbt situaties waarbij veel interactie is horeca, festivals, scholen, voetbalwedstrijden, concerten etc.
Dit, niet alleen nu, maar überhaupt. Ik wil niet eens weten hoeveel geld het de overheid kost om aan al die verzoeken te voldoen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee ik ben net zo stekeblind als jij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit geldt daar nu nog niet he? lees je uberhaupt wel?
Oki, dat kan bv op plekken waar amper corona is, bv hoge noorden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat het wel los zal lopen als je zaken te snel vrijgeeft. Ik ben alleen van mening dat er een start gemaakt moet worden met het kijken naar wat er versoepeld kan worden. En daar zullen ongetwijfeld risico's aan vast zitten.
Denemarken👌quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
![]()
Sommige van die dingen kan je enigszins in goede banen leiden en zijn optioneel tov school waarbij je riskeert jeugdzorg op je dak te krijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, het normale leven dus waar je mensen tegenkomt,
OV
Winkelcentrum
Kantoor
Park
Sportclub
Fabriekshal
etc.
Dit is dan wel weer een mooie bijkomstigheid van de crisis.quote:Prijs Amerikaanse olie sluit op min 37,63 dollar
De prijs voor een vat Amerikaanse olie stond bij het sluiten van de beurs 55,90 dollar lager dan gisteren, op min 37,63 dollar. De prijsdaling komt grotendeels doordat contracten voor de maand mei morgen aflopen, en om die reden massaal van de hand gedaan worden.
Voor juni ligt de prijs van een vat Amerikaanse olie hoger. Brentolie sloot 2,51 dollar lager, op 25,57 dollar per vat.
Eerst vergelijk je school met een kroeg, en daarna met carnaval vieren en op ski-vakantie gaan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is gewoon verantwoord carnaval te laten doorgaan, het risico is minimaal.
Het is verantwoord op ski vakantie te gaan naar Italië, het risico is minimaal.
Scholen open in dit stadium is je progressie grotendeels weggooien en blind varen met kinderen, leraren en ouders als experiment omdat er nog te veel onduidelijk is over dit virus.
Maarja dit is weer hetzelfde als het is maar een griepje. Over 2 maanden is het weer niemand zag dit aankomen!
En dat nog wel op piekdinsdag.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:05 schreef Multatilu het volgende:
Gaat ook snel de goede kant op zeg:
[ afbeelding ]
Ik denk dat als je alleen het hoge noorden zou doen je niet echt een representatief beeld krijgt. Dan gaat het daar perfect, iedereen blij en in het zuiden kan het dan alsnog helemaal mis gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oki, dat kan bv op plekken waar amper corona is, bv hoge noorden.
Voor de rest optioneel in kleine groepen in dagdelen ofzo met jonge leraressen voor de klas, ouderen online.
Ik ben het niet perse oneens hoor. Vind massaal open alleen een slecht idee, vooral in dit stadium zoals gezegd. Nu er nog veel vraagtekens zijn.
Die weten het echt niet eerder als wij, anders ligt alles zo op straatquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:08 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens, ik ontvang net een appje van het KDV, dat er DIY kitjes klaarliggen voor moederdag en die op afspraak af te halen zijn.
Ze hebben in ieder geval geen bericht gekregen dat ze open mogen. Niet dat je hieruit de conclusie kan trekken dat het pertinent niet gaat gebeuren.
Leuk hoor dat mensen zo blij zijn met onze lockdown. Want behalve de supermarkten zijn er wat winkels open. Hiervoor ging ik ook niet voor Jan lul bij random winkels naar binnen. Voor de rest is alles kwa sociale activiteiten gewoon gestopt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:04 schreef Simmertje het volgende:
Denemarken waren de eerste die alles op slot hadden gegooid he, veel strengere lockdown dan hier. En nu opeens bazen omdat ze 10 mei weer dingen opengooien.
Oké doemdenkerquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:11 schreef TheVoice4ever het volgende:
die stijging gaat nog komen, na die versoepeling
Vast wel, dus bestel online maar siliconenkit om de kieren bij je kozijnen te dichten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:11 schreef TheVoice4ever het volgende:
die stijging gaat nog komen, na die versoepeling
geen doemdenker, maar realist, dit is veels te vroegquote:
Dat de leidsters het niet weten snap ik. Maar zo'n bestuur ook niet?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Die weten het echt niet eerder als wij, anders ligt alles zo op straat
Schoenmaker blijf bij je leest. Al ging zelfs dat peilen hem al zeer beroerd af de laatste jaren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:18 schreef Lafoy het volgende:
Ik zit de website van Maurice de Hond te lezen. Die man is totaal aluhoedje aan het gaan. Berichten vol aannames, typen in hoofdletters![]()
https://www.maurice.nl/20(...)n-5-maart-in-kessel/
Denk het ook niet, zelf denk ik dat 11 mei de scholen pas open gaan, dan is de meivakantie overal voorbij en hebben ze nog bijna 3 weken om zaken voor te bereiden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat de leidsters het niet weten snap ik. Maar zo'n bestuur ook niet?
Het is namelijk vrij ' groots' opgezet, en geen bedenksel van de leidsters.
Dat is na moederdagquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk het ook niet, zelf denk ik dat 11 mei de scholen pas open gaan, dan is de meivakantie overal voorbij en hebben ze nog bijna 3 weken om zaken voor te bereiden.
Sowieso ook mosterd na de maaltijd. Dat evenement van Peel en Maas was allang bekend.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:18 schreef Lafoy het volgende:
Ik zit de website van Maurice de Hond te lezen. Die man is totaal aluhoedje aan het gaan. Berichten vol aannames, typen in hoofdletters![]()
https://www.maurice.nl/20(...)n-5-maart-in-kessel/
Kijk aan, de Deense fun4two kan weer open. En gezien de gemiddelde bezoekersaantallen van Deense voetbalclubs kan de competitie ook wel weer van start.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
![]()
Er zit natuurlijk geen vertraging in registratie van het aantal IC-bedden dat in gebruik is.quote:
Dat staat anders wel op hun website.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk geen vertraging in registratie van het aantal IC-bedden dat in gebruik is.
Ja, daar zit vertraging in. Maar die vertraging is er constant. Dus toen daar een paar dagen geleden nog 1180 stond had het misschien ook wel 1220 moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk geen vertraging in registratie van het aantal IC-bedden dat in gebruik is.
Andere vraag is kan het verspreid worden dmv ademhaling in een gesloten ruimte als een klas? Dat maakt 1,5 meter nutteloos.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Eerst vergelijk je school met een kroeg, en daarna met carnaval vieren en op ski-vakantie gaan?
Wat voor beeld heb jij van naar school gaan? Ook naar school gaan kan echt in goede banen geleid worden met wat aanpassingen. Ook met 1.5 meter afstand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |