Die zaten er natuurlijk niet op te wachten om haar nog minimaal 7 jaar te onderhoudenquote:Op maandag 20 april 2020 13:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom kon ze eigenlijk niet terug naar d'r ouders?
Ik wel.quote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef lexi1990 het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik probeer ook achter haar ware motivatie te komen en ik nijg ook sterk naar zelfrespect, maar ook respect van een ander. Ik ben ook bang dat ze vanwege haar verleden nu snelle ondoordachte keuzes maakt.
De waarden die ze nastreeft durf ik niet te zeggen. Het idee van deze opleiding kwam behoorlijk uit de lucht vallen en ik weet ook niet precies waar die drijfveer dan ligt.
Gemeentebelastingen zijn ook vaak hoger met meerderen dan alleen. Goed, is niet veel, maar toch. Nee die ouders maken zich er heel makkelijk van af.quote:Op maandag 20 april 2020 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe dan? Studie betaalt ze zelf en TS betaalt hoe dan ook z'n huis. Of zij er nou bij woont of niet. Hou je de boodschappen over. Deel je die 50/50.
Het kan dus 2 dingen betekenen Of ze heeft het gevoel van dat ze op krediet leeft en schulden heeft. En dat ze jouw of haar omgeving ook schuldig os en ze “terug moet betalen” en dat ze dus wel onafhankelijk wil zijn.quote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef lexi1990 het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik probeer ook achter haar ware motivatie te komen en ik nijg ook sterk naar zelfrespect, maar ook respect van een ander. Ik ben ook bang dat ze vanwege haar verleden nu snelle ondoordachte keuzes maakt.
De waarden die ze nastreeft durf ik niet te zeggen. Het idee van deze opleiding kwam behoorlijk uit de lucht vallen en ik weet ook niet precies waar die drijfveer dan ligt.
Haar familie gaf ook aan om inderdaad een 21+ test te doen voor HBO, maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet wijzer is eerst je mbo te doen aangezien veel mensen afhaken op HBO. Maarja, dat zou ook niet mijn probleem echt moeten zijn.
Dilemma dilemma.
Hier ben ik het ook wel weer een beetje mee eens. En als ze naast d'r studie gewoon een bijbaantje neemt kan ze daar ook nog gewoon aan mee betalen.quote:Op maandag 20 april 2020 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe dan? Studie betaalt ze zelf en TS betaalt hoe dan ook z'n huis. Of zij er nou bij woont of niet. Hou je de boodschappen over. Deel je die 50/50.
Ik vind die ouders geen partij in het geheel, eerlijk gezegd. Ze is 23, die financiële verantwoordelijkheid is er dus eigenlijk niet meer. Ik zou juist denken dat die ouders zeggen: zoek dit maar uit met je partner.quote:Op maandag 20 april 2020 20:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gemeentebelastingen zijn ook vaak hoger met meerderen dan alleen. Goed, is niet veel, maar toch. Nee die ouders maken zich er heel makkelijk van af.
Hoelang kenden jullie elkaar?quote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef Oscar. het volgende:
Wat een gelul hier. Mijn vrouw heeft zich in 6jaar tijd opgewerkt van mbo4 naar een afgeronde Master studie. Allemaal deeltijd, naast een baan van 36 uur.
Ja je moet er wat voor laten. Elk weekend uitgaan zat er niet meer in (maar dat vond ik ook wel prima).
Ja, als jouw vrouw het kon, dan kan de vriendin van TS het ook. En TS is een lul als hij er bedenkingen bij heeft.quote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef Oscar. het volgende:
Wat een gelul hier. Mijn vrouw heeft zich in 6jaar tijd opgewerkt van mbo4 naar een afgeronde Master studie. Allemaal deeltijd, naast een baan van 36 uur.
Ja je moet er wat voor laten. Elk weekend uitgaan zat er niet meer in (maar dat vond ik ook wel prima).
Nee maar andersom geldt net zo natuurlijk. Dat het per definitie niet kan.quote:Op maandag 20 april 2020 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als jouw vrouw het kon, dan kan de vriendin van TS het ook. En TS is een lul als hij er bedenkingen bij heeft.
Dat het per definitie niet zou kunnen, daar gaat het topic helemaal niet over.quote:Op maandag 20 april 2020 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee maar andersom geldt net zo natuurlijk. Dat het per definitie niet kan.
Maar TS moet vooral doen wat voor hém goed voelt. Dat kunnen wij niet beslissen.
Een jaar. Maar er wordt hier gedaan alsof hij meteen tekent voor 7 jaar, terwijl ze nog niet eens begonnen is aan haar mbo opleiding. Laat haar dat maar eerst halen, en ga dan een nieuw gesprek aan of een hbo opleiding dan haalbaar is.quote:
Laat haar zich eerst maar eens verdiepen in de opleiding. Want ook dat heeft ze nog niet gedaan.quote:Op maandag 20 april 2020 21:17 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Een jaar. Maar er wordt hier gedaan alsof hij meteen tekent voor 7 jaar, terwijl ze nog niet eens begonnen is aan haar mbo opleiding. Laat haar dat maar eerst halen, en ga dan een nieuw gesprek aan of een hbo opleiding dan haalbaar is.
Dit dus.quote:Op maandag 20 april 2020 21:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat haar zich eerst maar eens verdiepen in de opleiding. Want ook dat heeft ze nog niet gedaan.
TS twijfelt aan haar motivatie. En terecht.
Hij is vooral bezig met de "Wat als" vraag. Maar dan kun je net zo goed de hele dag in bed blijven liggen, want wat als.quote:Op maandag 20 april 2020 21:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat haar zich eerst maar eens verdiepen in de opleiding. Want ook dat heeft ze nog niet gedaan.
TS twijfelt aan haar motivatie. En terecht.
Nou, als ze net 5 maanden verkering hebben en het samenwonen was al geen bewuste keuze, dan lijkt het me juist heel belangrijk dat hij en zijn vriendin een heleboel van die ‘wat nou als’-gevallen met elkaar gaan bespreken.quote:Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Hij is vooral bezig met de "Wat als" vraag. Maar dan kun je net zo goed de hele dag in bed blijven liggen, want wat als.
Dat moet je je hele relatie door doen.quote:Op maandag 20 april 2020 21:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, als ze net 5 maanden verkering hebben en het samenwonen was al geen bewuste keuze, dan lijkt het me juist heel belangrijk dat hij en zijn vriendin een heleboel van die ‘wat nou als’-gevallen met elkaar gaan bespreken.
Dat is gewoon verstandig.
En zeker nu, in het begin van de relatie als het gaat om beslissingen met verstrekkende consequenties. Dus.quote:Op maandag 20 april 2020 21:41 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Dat moet je je hele relatie door doen.
Iddquote:Op maandag 20 april 2020 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als jouw vrouw het kon, dan kan de vriendin van TS het ook. En TS is een lul als hij er bedenkingen bij heeft.
Dan doe vooral ewn suggestie hoe hij het beter zou kunnen aanpakken.quote:Op maandag 20 april 2020 22:06 schreef ZarB het volgende:
Voor iemand die zichzelf zo geslaagd vindt pak je dit wel verdomd onhandig aan. Dit is een recipe for disaster. Dat zou een mbo niveau 2er nog kunnen zien.
Staan al genoeg tips voor ts die allemaal wel aardig in dezelfde lijn zijn. Moet goed komen.quote:Op maandag 20 april 2020 22:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan doe vooral ewn suggestie hoe hij het beter zou kunnen aanpakken.
Lekker iemand anders zoeken.quote:Op maandag 20 april 2020 22:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan doe vooral ewn suggestie hoe hij het beter zou kunnen aanpakken.
Ah ja, maar dat ie het niet handig aanpakt was nog niet vaak genoeg gezegd natuurijk.quote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Staan al genoeg tips voor ts die allemaal wel aardig in dezelfde lijn zijn. Moet goed komen.
Heb je mijn eerdere reacties ook gelezen?quote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef Werkman het volgende:
[..]
Lekker iemand anders zoeken.
Ga toch weg man!
Ze zijn nog allebei piepjong!
Wie gaat zichzelf nou na 5 maanden verkering 7 jaar vastleggen?
Wat dit betreft ben ik het trouwens wel eens met iemand anders die zei dat TS natuurlijk niet ineens aan die 7 jaar vastzit.quote:Op maandag 20 april 2020 22:11 schreef Werkman het volgende:
[..]
Lekker iemand anders zoeken.
Ga toch weg man!
Ze zijn nog allebei piepjong!
Wie gaat zichzelf nou na 5 maanden verkering 7 jaar vastleggen?
Nu vind ik dat je wel erg veel veronderstellingen doet op een beetje info van alleen TS.quote:Op maandag 20 april 2020 22:02 schreef Werkman het volgende:
@:lexi1990 Ik heb wel een beetje mensenkennis en als ik jouw manier van schrijven lees dan krijg ik de indruk dat is een hele redelijke gozer, en van redelijke gozers word jammer genoeg altijd misbruik gemaakt.
Helaas ken ik dit zelf ook maar al te goed, je bent jong en je wilt wat en je hebt er heel wat voor over.
helaas kom je er op latere leeftijd altijd achter dat de prijs altijd te hoog was want dit gaat gewoon niet goed.
ik kan nou wel lezen dat jouw vriendin een te gemakkelijk type is die geen grenzen heeft, geen benul en geen besef.
Alles in de relatie is voor haar, moet op haar afgestemd worden, en wat krijg jij terug?
Je komt in een val waarin je altijd ja moet zeggen en als je een keer nee verkoopt dan gaan ze afstandelijk worden,dan kan je zien dat ze altijd moeilijk gaan doen.
Om je emotioneel onderdruk te zetten met als gevolg dat je kaalgeplukt en berooid achterblijft, zowel geestelijk als lichamelijk.
Niet aan beginnen. en als je er al aan begonnen bent maak het dan uit.
Hier ga je gegarandeerd spijt van krijgen.
Denk er maar eens aan als je haar droom waar maakt wie zegt het gedurende die zeven jaar niet uit gaat en dat ze dan op de lange duur misschien niet iets krijgt met een ander.
Lekker samen met een ander verder de vruchten plukken van jou arbeid en opoffering.
Wat maakt haar trouwens zo uniek voor jou? zijn er geen anderen?
In het kort: Met onstabiele mensen kan je geen stabiele relatie opbouwen!
Onthou dat!
nee niet alles.quote:Op maandag 20 april 2020 22:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb je mijn eerdere reacties ook gelezen?
Waar moet ik anders op af gaan dan? Ik moet het net als jullie doen met de informatie die ik hier kan lezen. Lees trouwens mijn vorige post eens terug.quote:Op maandag 20 april 2020 22:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu vind ik dat je wel erg veel veronderstellingen doet op een beetje info van alleen TS.
Ja, ze komt in een gespreid bedje. De kans dat ze zó dom dat dit zomaarohwateenontzettendgelukkigetoevalligheid is en dat daar niets van manipulatie bij zit lijkt mij ook vrij klein.quote:Op maandag 20 april 2020 22:19 schreef Werkman het volgende:
[..]
nee niet alles.
Maar weet je wat mij opvalt?
Het past allemaal zo makkelijk op tijd in elkaar voor mevrouw.
TS neemt haar in huis net terwijl het bij haar oude werkgever afloopt en ze de huur van het appartement niet meer kan betalen, vervolgens als ze ijskoud bij hem inzit heeft madame gelijk een heel plannenstelsel klaar. Toevallige timing?
Ze mag dan wel dom zijn maar zelfs de domste vrouw heeft altijd wel in de gaten wanneer ze een echte sukkel tegen komen die ze goed kan gebruiken!
De verkering kan over een jaar over gaanquote:Op maandag 20 april 2020 22:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat dit betreft ben ik het trouwens wel eens met iemand anders die zei dat TS natuurlijk niet ineens aan die 7 jaar vastzit.
De verkering kan ook gewoon uit gaan. Dus wat heet vastleggen.
Naast studie (waar ze al wel veel moeite voor moet doen lijkt me omdat ze van niveau 2 naar uni moet, master) kan ze na haar mbo ook gewoon lenen en zelfs tijdens de mbo nog stufi ontvangen/zelf een lening aanvragen (ondanks dat ze dan nog meer schulden krijgt) en bijdragen aan het huishouden vind ik.quote:Op maandag 20 april 2020 10:30 schreef herverwijderd het volgende:
Ja doei, na 5 maanden al opdraaien voor 7 jaar studie? Mooi dus niet he. Je kan haar op andere manier dan financieel ondersteunen, maar ik zou er niet voor gaan betalen.
edit: sorry, ik had die andere post van je niet gelezen. Ze moet gewoon bijdragen in het huishouden lijkt me, aan de woonkosten en de boodschappen enzo. Kan ze dat, en daarnaast nog studeren... prima, dan zou ik er geen probleem mee hebben, ook al zie ik dit plan niet echt slagen.
Ik neem wel aan dat jouw vrouw een stabieler en standvastiger type is dan de vriendin van de TS.quote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef Oscar. het volgende:
Geen idee, dat weet je pas als ze het haalt of halverwege stoptquote:Op maandag 20 april 2020 23:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik neem wel aan dat jouw vrouw een stabieler en standvastiger type is dan de vriendin van de TS.
Juist. en waar manipulatie komt kijken kan het nooit een gelukkige en gezonde relatie worden.quote:Op maandag 20 april 2020 22:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ze komt in een gespreid bedje. De kans dat ze zó dom dat dit zomaarohwateenontzettendgelukkigetoevalligheid is en dat daar niets van manipulatie bij zit lijkt mij ook vrij klein.
Noem me misschien naïef maar zijn er echt mensen die op die manier een relatie in gaan?quote:Op maandag 20 april 2020 22:19 schreef Werkman het volgende:
[..]
nee niet alles.
TS neemt haar in huis net terwijl het bij haar oude werkgever afloopt en ze de huur van het appartement niet meer kan betalen, vervolgens als ze ijskoud bij hem inzit heeft madame gelijk een heel plannenstelsel klaar. Toevallige timing?
Ze mag dan wel dom zijn maar zelfs de domste vrouw heeft altijd wel in de gaten wanneer ze een echte sukkel tegen komen die ze goed kan gebruiken!
Meer dan jij in 100 jaar tijd te vreten kan geven.quote:Op maandag 20 april 2020 23:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Noem me misschien naïef maar zijn er echt mensen die op die manier een relatie in gaan?
Had jouw vrouw ook een voorgeschiedenis van mislukte banen, gefaalde studies, schulden bij exen en haar broek niet op kunnen houden?quote:Op maandag 20 april 2020 23:14 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Geen idee, dat weet je pas als ze het haalt of halverwege stopt
Je beschrijft nu iedereen die in zijn 20ste nog bedenkt dat een opleiding halen best wel handig is. Want anders was je netjes vanaf de basisschool, middelbare school en dan een vervolgopleiding gedaan.quote:Op maandag 20 april 2020 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Had jouw vrouw ook een voorgeschiedenis van mislukte banen, gefaalde studies, schulden bij exen en haar broek niet op kunnen houden?
Wat nu ook zo is? Huh? Je zegt in een ander berichtje dat jullie momenteel de woonlasten en de kosten voor boodschappen delen. Wat is het nou?quote:Op maandag 20 april 2020 10:09 schreef lexi1990 het volgende:
Ik moet wel iets uit de weg helpen. Mijn schoonouders willen niet dat ik de studie bekostig, dat moet ze toch echt zelf doen, maar zij verwachten wel dat ik het huis regel (wat nu dus ook zo is) en ik eigenlijk op haar moet "wachten". "Alle extra inkomsten zijn handig vanuit haar kant, maar verwacht het niet te veel tijdens de studie".
Dit klopt zeker, ik wist immers zelf als studerende dat ik niet veel te makken had. Wat betreft studie / mijn leven blijven de financiën redelijk gescheiden, maar waar ik zelf niet op zit te wachten is dat ik jaren de boodschappen betaal, jaren lang niet veel kan doen, terwijl ik wel echt van haar houd. Iemand dumpen is niet zomaar een optie, maar toch voel ik me een beetje radeloos.
Seksistische onzin. Je fantaseert er van alles bij. Vrouw dit, vrouw dat, bijzonder sneu je laatste alinea. Als de topicopener een vrouw was geweest en het zou gaan over haar vriend, dan had je het zeker ambitie genoemd. Dan was het hele scenario van profiteren niet in je opgekomen.quote:Op maandag 20 april 2020 22:19 schreef Werkman het volgende:
[..]
nee niet alles.
quote:Op maandag 20 april 2020 11:45 schreef lexi1990 het volgende:
[..]
Ze zit op dit moment in de UWV en betaald van dat geld ook deels de woonkosten en boodschappen. Met de studie erbij zal ze dat niet meer hebben. Het inkomen zal aanzienlijk minder worden. De exacte route weet ze nog niet en is ook niet naar een open dag geweest.
Niks seksistische onzin. Mannen en vrouwen verschillen nu eenmaal nogal fors van elkaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 02:54 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Seksistische onzin. Je fantaseert er van alles bij. Vrouw dit, vrouw dat, bijzonder sneu je laatste alinea. Als de topicopener een vrouw was geweest en het zou gaan over haar vriend, dan had je het zeker ambitie genoemd. Dan was het hele scenario van profiteren niet in je opgekomen.
Want waarom schilder je iemand af als een van profiteur? Heeft ze om geld gevraagd? Moet hij de studie betalen? Betaalt ze nu niks? Allemaal nope.
Iemand die op dr 23e plannen en dromen heeft om te studeren en die niet met geld om kan gaan.. oké. Ze is vast niet de enige. Ja, ze is snel bij hem ingetrokken maar betaalt gewoon haar deel:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |