Natuurlijk betaalt hij de rekening. Als hij een kinderwens heeft zal hij die een tijdje in de koelkast moeten zetten. Ook kan hij zeven jaar verwachten dat zijn vriendin nauwelijks iets financieel kan bijdragen en moet ze nog de oude en huidige schuld zien af te lossen. Ondanks dat TS niet direct betrokken is bij de kosten omtrent studie en leenschulden, leeft hij wel samen met een partner waarvan hij voor zichzelf en haar de levensonderhoudskosten moet betalen. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar zijn vriendin en ouders gaan er heel simpel mee om.quote:Op maandag 20 april 2020 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe dan? Studie betaalt ze zelf en TS betaalt hoe dan ook z'n huis. Of zij er nou bij woont of niet. Hou je de boodschappen over. Deel je die 50/50.
Nog steeds niet, maar het zou eventueel wel kunnen veranderen. Vraag is alleen of TS op tijd zijn handen eruit trekt wanneer het uiteindelijk toch een bodemloze put blijkt te zijn. Je hoeft namelijk niet die zeven jaar uit te zingen om te kunnen beoordelen of het iets wordt of niet.quote:Op maandag 20 april 2020 19:03 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Ze is 23. Is het nu een wijze investering?
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik probeer ook achter haar ware motivatie te komen en ik nijg ook sterk naar zelfrespect, maar ook respect van een ander. Ik ben ook bang dat ze vanwege haar verleden nu snelle ondoordachte keuzes maakt.quote:Op maandag 20 april 2020 17:39 schreef Twintig het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. Ze kan niet omgaan met geld heeft schulden en een mbo niv2 dat zie niet heeft afgemaakt. Dus ze gaat alleen voor een hoog salaris en een baan met een hoog titel omdat ze denkt dat dat wel stabiliteit geeft en een vastigheid geeft maar ook voor zelfrespect/ onafhankelijkheid?
Haar motivatie is stabiliteit en vastigheid, En ze denkt dit te kunnen bereiken met een master.
En als je heel veel schulden hebt geen baan hebt en je woning verloren hebt, dan maak je inderdaad snel keuzes die je niet overdenkt. Dus eigenlijk wat ze nodig heeft is stabiliteit en vastigheid.
Welke mbo niv2 heeft ze? welk studie? Verzorging, rechten?
En welk master wil ze doen en welk beroep wil ze doen?
Wat zijn haar hobbies en passies?
Jij hebt stabiliteit en vastigheid en dat wil je dus ook bij haar zien.
Dus je kan haar vragen is haar motivatie stabiliteit en vastigheid? Zo ja als je dat ook met een andere beroep kan krijgen zou je dat dan ook doen? Dus als je even dat idee van een master halen loslaat.
Dat kun je net zo goed met mbo of hbo bereiken.
En als het inderdaad stabiliteit en vastigheid is en ja dat kan ook met een master beroep dan is de kans groot dat ze het af zal maken.
Een ander ding waar je naar kan kijken is wat voor interseses ze nuheeft en welke vakken ze in het verleden gekozen heeft. En wat haar hobbies zijn en passies zijn als dat klopt en je ziet een consistent lijn of patroon en haar ambitie sluit aan op dat patroon of lijn dan kun je er van uitgaan dat het wel de beste beslissing is en ze er voor gaat en af zal maken.
Maar als dat niet zo is dan moet je kijken wat haar drijft? Dat kun je dus kijken naar de waarden die ze probeert na te streven. En dan een opleiding aanraden die bij haar waarden aansluit en jou dus ook stabiliteit geeft en haar ook.
Die zaten er natuurlijk niet op te wachten om haar nog minimaal 7 jaar te onderhoudenquote:Op maandag 20 april 2020 13:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom kon ze eigenlijk niet terug naar d'r ouders?
Ik wel.quote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef lexi1990 het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik probeer ook achter haar ware motivatie te komen en ik nijg ook sterk naar zelfrespect, maar ook respect van een ander. Ik ben ook bang dat ze vanwege haar verleden nu snelle ondoordachte keuzes maakt.
De waarden die ze nastreeft durf ik niet te zeggen. Het idee van deze opleiding kwam behoorlijk uit de lucht vallen en ik weet ook niet precies waar die drijfveer dan ligt.
Gemeentebelastingen zijn ook vaak hoger met meerderen dan alleen. Goed, is niet veel, maar toch. Nee die ouders maken zich er heel makkelijk van af.quote:Op maandag 20 april 2020 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe dan? Studie betaalt ze zelf en TS betaalt hoe dan ook z'n huis. Of zij er nou bij woont of niet. Hou je de boodschappen over. Deel je die 50/50.
Het kan dus 2 dingen betekenen Of ze heeft het gevoel van dat ze op krediet leeft en schulden heeft. En dat ze jouw of haar omgeving ook schuldig os en ze “terug moet betalen” en dat ze dus wel onafhankelijk wil zijn.quote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef lexi1990 het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik probeer ook achter haar ware motivatie te komen en ik nijg ook sterk naar zelfrespect, maar ook respect van een ander. Ik ben ook bang dat ze vanwege haar verleden nu snelle ondoordachte keuzes maakt.
De waarden die ze nastreeft durf ik niet te zeggen. Het idee van deze opleiding kwam behoorlijk uit de lucht vallen en ik weet ook niet precies waar die drijfveer dan ligt.
Haar familie gaf ook aan om inderdaad een 21+ test te doen voor HBO, maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet wijzer is eerst je mbo te doen aangezien veel mensen afhaken op HBO. Maarja, dat zou ook niet mijn probleem echt moeten zijn.
Dilemma dilemma.
Hier ben ik het ook wel weer een beetje mee eens. En als ze naast d'r studie gewoon een bijbaantje neemt kan ze daar ook nog gewoon aan mee betalen.quote:Op maandag 20 april 2020 19:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vind die ouders geen partij in het geheel, eerlijk gezegd. Ze is 23, die financiėle verantwoordelijkheid is er dus eigenlijk niet meer. Ik zou juist denken dat die ouders zeggen: zoek dit maar uit met je partner.quote:Op maandag 20 april 2020 20:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gemeentebelastingen zijn ook vaak hoger met meerderen dan alleen. Goed, is niet veel, maar toch. Nee die ouders maken zich er heel makkelijk van af.
Hoelang kenden jullie elkaar?quote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef Oscar. het volgende:
Wat een gelul hier. Mijn vrouw heeft zich in 6jaar tijd opgewerkt van mbo4 naar een afgeronde Master studie. Allemaal deeltijd, naast een baan van 36 uur.
Ja je moet er wat voor laten. Elk weekend uitgaan zat er niet meer in (maar dat vond ik ook wel prima).
Ja, als jouw vrouw het kon, dan kan de vriendin van TS het ook. En TS is een lul als hij er bedenkingen bij heeft.quote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef Oscar. het volgende:
Wat een gelul hier. Mijn vrouw heeft zich in 6jaar tijd opgewerkt van mbo4 naar een afgeronde Master studie. Allemaal deeltijd, naast een baan van 36 uur.
Ja je moet er wat voor laten. Elk weekend uitgaan zat er niet meer in (maar dat vond ik ook wel prima).
Nee maar andersom geldt net zo natuurlijk. Dat het per definitie niet kan.quote:Op maandag 20 april 2020 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als jouw vrouw het kon, dan kan de vriendin van TS het ook. En TS is een lul als hij er bedenkingen bij heeft.
Dat het per definitie niet zou kunnen, daar gaat het topic helemaal niet over.quote:Op maandag 20 april 2020 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee maar andersom geldt net zo natuurlijk. Dat het per definitie niet kan.
Maar TS moet vooral doen wat voor hém goed voelt. Dat kunnen wij niet beslissen.
Een jaar. Maar er wordt hier gedaan alsof hij meteen tekent voor 7 jaar, terwijl ze nog niet eens begonnen is aan haar mbo opleiding. Laat haar dat maar eerst halen, en ga dan een nieuw gesprek aan of een hbo opleiding dan haalbaar is.quote:
Laat haar zich eerst maar eens verdiepen in de opleiding. Want ook dat heeft ze nog niet gedaan.quote:Op maandag 20 april 2020 21:17 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Een jaar. Maar er wordt hier gedaan alsof hij meteen tekent voor 7 jaar, terwijl ze nog niet eens begonnen is aan haar mbo opleiding. Laat haar dat maar eerst halen, en ga dan een nieuw gesprek aan of een hbo opleiding dan haalbaar is.
Dit dus.quote:Op maandag 20 april 2020 21:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat haar zich eerst maar eens verdiepen in de opleiding. Want ook dat heeft ze nog niet gedaan.
TS twijfelt aan haar motivatie. En terecht.
Hij is vooral bezig met de "Wat als" vraag. Maar dan kun je net zo goed de hele dag in bed blijven liggen, want wat als.quote:Op maandag 20 april 2020 21:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat haar zich eerst maar eens verdiepen in de opleiding. Want ook dat heeft ze nog niet gedaan.
TS twijfelt aan haar motivatie. En terecht.
Nou, als ze net 5 maanden verkering hebben en het samenwonen was al geen bewuste keuze, dan lijkt het me juist heel belangrijk dat hij en zijn vriendin een heleboel van die ‘wat nou als’-gevallen met elkaar gaan bespreken.quote:Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Hij is vooral bezig met de "Wat als" vraag. Maar dan kun je net zo goed de hele dag in bed blijven liggen, want wat als.
Dat moet je je hele relatie door doen.quote:Op maandag 20 april 2020 21:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, als ze net 5 maanden verkering hebben en het samenwonen was al geen bewuste keuze, dan lijkt het me juist heel belangrijk dat hij en zijn vriendin een heleboel van die ‘wat nou als’-gevallen met elkaar gaan bespreken.
Dat is gewoon verstandig.
En zeker nu, in het begin van de relatie als het gaat om beslissingen met verstrekkende consequenties. Dus.quote:Op maandag 20 april 2020 21:41 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Dat moet je je hele relatie door doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |