abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192719902
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 19:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Hoe dan? Studie betaalt ze zelf en TS betaalt hoe dan ook z'n huis. Of zij er nou bij woont of niet. Hou je de boodschappen over. Deel je die 50/50.
Natuurlijk betaalt hij de rekening. Als hij een kinderwens heeft zal hij die een tijdje in de koelkast moeten zetten. Ook kan hij zeven jaar verwachten dat zijn vriendin nauwelijks iets financieel kan bijdragen en moet ze nog de oude en huidige schuld zien af te lossen. Ondanks dat TS niet direct betrokken is bij de kosten omtrent studie en leenschulden, leeft hij wel samen met een partner waarvan hij voor zichzelf en haar de levensonderhoudskosten moet betalen. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn, maar zijn vriendin en ouders gaan er heel simpel mee om.

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:03 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ze is 23. Is het nu een wijze investering?
Nog steeds niet, maar het zou eventueel wel kunnen veranderen. Vraag is alleen of TS op tijd zijn handen eruit trekt wanneer het uiteindelijk toch een bodemloze put blijkt te zijn. Je hoeft namelijk niet die zeven jaar uit te zingen om te kunnen beoordelen of het iets wordt of niet.
pi_192719921
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 17:39 schreef Twintig het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. Ze kan niet omgaan met geld heeft schulden en een mbo niv2 dat zie niet heeft afgemaakt. Dus ze gaat alleen voor een hoog salaris en een baan met een hoog titel omdat ze denkt dat dat wel stabiliteit geeft en een vastigheid geeft maar ook voor zelfrespect/ onafhankelijkheid?
Haar motivatie is stabiliteit en vastigheid, En ze denkt dit te kunnen bereiken met een master.
En als je heel veel schulden hebt geen baan hebt en je woning verloren hebt, dan maak je inderdaad snel keuzes die je niet overdenkt. Dus eigenlijk wat ze nodig heeft is stabiliteit en vastigheid.

Welke mbo niv2 heeft ze? welk studie? Verzorging, rechten?
En welk master wil ze doen en welk beroep wil ze doen?
Wat zijn haar hobbies en passies?

Jij hebt stabiliteit en vastigheid en dat wil je dus ook bij haar zien.

Dus je kan haar vragen is haar motivatie stabiliteit en vastigheid? Zo ja als je dat ook met een andere beroep kan krijgen zou je dat dan ook doen? Dus als je even dat idee van een master halen loslaat.
Dat kun je net zo goed met mbo of hbo bereiken.
En als het inderdaad stabiliteit en vastigheid is en ja dat kan ook met een master beroep dan is de kans groot dat ze het af zal maken.

Een ander ding waar je naar kan kijken is wat voor interseses ze nuheeft en welke vakken ze in het verleden gekozen heeft. En wat haar hobbies zijn en passies zijn als dat klopt en je ziet een consistent lijn of patroon en haar ambitie sluit aan op dat patroon of lijn dan kun je er van uitgaan dat het wel de beste beslissing is en ze er voor gaat en af zal maken.
Maar als dat niet zo is dan moet je kijken wat haar drijft? Dat kun je dus kijken naar de waarden die ze probeert na te streven. En dan een opleiding aanraden die bij haar waarden aansluit en jou dus ook stabiliteit geeft en haar ook.
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik probeer ook achter haar ware motivatie te komen en ik nijg ook sterk naar zelfrespect, maar ook respect van een ander. Ik ben ook bang dat ze vanwege haar verleden nu snelle ondoordachte keuzes maakt.

De waarden die ze nastreeft durf ik niet te zeggen. Het idee van deze opleiding kwam behoorlijk uit de lucht vallen en ik weet ook niet precies waar die drijfveer dan ligt.

Haar familie gaf ook aan om inderdaad een 21+ test te doen voor HBO, maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet wijzer is eerst je mbo te doen aangezien veel mensen afhaken op HBO. Maarja, dat zou ook niet mijn probleem echt moeten zijn.

Dilemma dilemma.
  maandag 20 april 2020 @ 19:30:40 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192720256
Kan ze niet gewoon iets minder ambitieus doen. Politieagent bijvoorbeeld. Zijn er te weinig van en een typisch beroep dat veel lui zonder diploma's gaan doen om er nog wat van te maken. En je kan doorgroeien

[ Bericht 5% gewijzigd door Hexagon op 20-04-2020 19:44:57 ]
  maandag 20 april 2020 @ 19:35:59 #104
545 dop
:copyright: dop
pi_192720357
Wat maakt haar nu zo geweldig?
Zoals Je haar in het topic omschrijft is helemaal niet zo geweldig.
Ze lijkt helemaal niet bij je te passen.
In een volwassen en gelijkwaardige relatie zou dit onderwerp toch niet z'n stekelige discussie hoeven zijn?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 20 april 2020 @ 19:47:45 #105
451005 Grems
Clown World
pi_192720582
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 13:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

Waarom kon ze eigenlijk niet terug naar d'r ouders?
Die zaten er natuurlijk niet op te wachten om haar nog minimaal 7 jaar te onderhouden :')
  maandag 20 april 2020 @ 19:54:39 #106
451005 Grems
Clown World
pi_192720723
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef lexi1990 het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik probeer ook achter haar ware motivatie te komen en ik nijg ook sterk naar zelfrespect, maar ook respect van een ander. Ik ben ook bang dat ze vanwege haar verleden nu snelle ondoordachte keuzes maakt.

De waarden die ze nastreeft durf ik niet te zeggen. Het idee van deze opleiding kwam behoorlijk uit de lucht vallen en ik weet ook niet precies waar die drijfveer dan ligt.
Ik wel.

Ze zit lekker op haar plek, heeft aangevoeld dat jij het niet zo ziet zitten om haar thuis lekker te laten chillen op dit punt in jullie relatie dus dan maar the next best thing: een zeer langduring zweefplan waardoor zij effectief kan chillen en jij de komende 10+ ( niks 7 ) jaar niets kunt zeggen want ze is bezig met jullie toekomst!!!. Tot ze over 2 jaar zwanger is of een prettiger nest heeft gevonden.

Graag gedaan gr gr
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 20:14:00 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192721144
quote:

[..]

Hoe dan? Studie betaalt ze zelf en TS betaalt hoe dan ook z'n huis. Of zij er nou bij woont of niet. Hou je de boodschappen over. Deel je die 50/50.
Gemeentebelastingen zijn ook vaak hoger met meerderen dan alleen. Goed, is niet veel, maar toch. Nee die ouders maken zich er heel makkelijk van af.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192721177
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef lexi1990 het volgende:

[..]

Haar familie gaf ook aan om inderdaad een 21+ test te doen voor HBO, maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet wijzer is eerst je mbo te doen aangezien veel mensen afhaken op HBO. Maarja, dat zou ook niet mijn probleem echt moeten zijn.

Dilemma dilemma.
Het kan dus 2 dingen betekenen Of ze heeft het gevoel van dat ze op krediet leeft en schulden heeft. En dat ze jouw of haar omgeving ook schuldig os en ze “terug moet betalen” en dat ze dus wel onafhankelijk wil zijn.
En daarom zegt ze van ik ga een opleiding doen en een master halen en universiteit doen als een soort van ik ga het je terug betalen.
Misschien ziet ze jou met alle respect als iemand die een soort charitatief haar onderdak heeft aangeboden?
En ze jouw wil bewijzen van dat ze het zelf ook kan en dat ze er wat terug voor moet doen en dus niet afhankelijk van jouw wil zijn. Dus een soort van overcompensatie.

Dus wat ik zou doen in dat geval is gewoon met haar in gesprek gaan en zeggen van. Je hoeft niks terug te “ betalen” ik kan je wel stabiliteit en vastigheid geven als je dat wil ook voor de toekomst. En als je toch schuldig voelt en misschien gewoon een baan wil hebben om bezig te zijn of wat wil bijdragen. Mag je van mij ook op een mbo niveau wat doen of HBO, dus van mij hoeft dat niet. ( Dat legt dan gewoon minder druk op haar over dat ze moet bewijzen of terugbetalen. Bovendien geeft dat het gevoel van vastigheid en stabiliteit.)

Als ze dat gevoel heeft en gerustgesteld is ( en dan kan ze helder een keuze maken uit meer ruimte en vrije wil.) Dan zeg je van En als je toch een master wil doen prima! Gewoon doen en ervoor gaan! Als ze dan toch een master wil doen of een hoge studie dan weet je van dat het echt een doordrongen keus is en dat ze dat echt wil, dan is dat prima en is er een grotere kans dat ze het gaat afmaken.
pi_192721307
quote:

[..]

Hier ben ik het ook wel weer een beetje mee eens. En als ze naast d'r studie gewoon een bijbaantje neemt kan ze daar ook nog gewoon aan mee betalen.
  maandag 20 april 2020 @ 20:24:48 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192721383
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gemeentebelastingen zijn ook vaak hoger met meerderen dan alleen. Goed, is niet veel, maar toch. Nee die ouders maken zich er heel makkelijk van af.
Ik vind die ouders geen partij in het geheel, eerlijk gezegd. Ze is 23, die financiėle verantwoordelijkheid is er dus eigenlijk niet meer. Ik zou juist denken dat die ouders zeggen: zoek dit maar uit met je partner.

En dan is het aan die partner om het met haar uit te zoeken.
The love you take is equal to the love you make.
  Eindredactie Games maandag 20 april 2020 @ 20:37:49 #111
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_192721715
Wat een gelul hier. Mijn vrouw heeft zich in 6jaar tijd opgewerkt van mbo4 naar een afgeronde Master studie. Allemaal deeltijd, naast een baan van 36 uur.

Ja je moet er wat voor laten. Elk weekend uitgaan zat er niet meer in (maar dat vond ik ook wel prima).
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Spellchecker maandag 20 april 2020 @ 20:41:49 #112
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192721815
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef Oscar. het volgende:
Wat een gelul hier. Mijn vrouw heeft zich in 6jaar tijd opgewerkt van mbo4 naar een afgeronde Master studie. Allemaal deeltijd, naast een baan van 36 uur.

Ja je moet er wat voor laten. Elk weekend uitgaan zat er niet meer in (maar dat vond ik ook wel prima).
Hoelang kenden jullie elkaar?
  maandag 20 april 2020 @ 20:43:50 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192721865
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef Oscar. het volgende:

Ja, als jouw vrouw het kon, dan kan de vriendin van TS het ook. En TS is een lul als hij er bedenkingen bij heeft.

:')
pi_192721992
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 20:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, als jouw vrouw het kon, dan kan de vriendin van TS het ook. En TS is een lul als hij er bedenkingen bij heeft.

:')
Nee maar andersom geldt net zo natuurlijk. Dat het per definitie niet kan.

Maar TS moet vooral doen wat voor hém goed voelt. Dat kunnen wij niet beslissen.
  maandag 20 april 2020 @ 20:50:52 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192722028
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 20:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee maar andersom geldt net zo natuurlijk. Dat het per definitie niet kan.

Maar TS moet vooral doen wat voor hém goed voelt. Dat kunnen wij niet beslissen.
Dat het per definitie niet zou kunnen, daar gaat het topic helemaal niet over.
  maandag 20 april 2020 @ 21:02:26 #116
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192722290
- weg met je offtopic gedoe -

[ Bericht 50% gewijzigd door CoolGuy op 20-04-2020 21:44:09 ]
  Eindredactie Games maandag 20 april 2020 @ 21:17:00 #117
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_192722661
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:41 schreef maily het volgende:

[..]

Hoelang kenden jullie elkaar?
Een jaar. Maar er wordt hier gedaan alsof hij meteen tekent voor 7 jaar, terwijl ze nog niet eens begonnen is aan haar mbo opleiding. Laat haar dat maar eerst halen, en ga dan een nieuw gesprek aan of een hbo opleiding dan haalbaar is.
  maandag 20 april 2020 @ 21:24:03 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192722866
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2020 21:17 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Een jaar. Maar er wordt hier gedaan alsof hij meteen tekent voor 7 jaar, terwijl ze nog niet eens begonnen is aan haar mbo opleiding. Laat haar dat maar eerst halen, en ga dan een nieuw gesprek aan of een hbo opleiding dan haalbaar is.
Laat haar zich eerst maar eens verdiepen in de opleiding. Want ook dat heeft ze nog niet gedaan.

TS twijfelt aan haar motivatie. En terecht.
  Spellchecker maandag 20 april 2020 @ 21:25:17 #119
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192722900
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 21:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Laat haar zich eerst maar eens verdiepen in de opleiding. Want ook dat heeft ze nog niet gedaan.

Dit dus.
  maandag 20 april 2020 @ 21:27:24 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192722965
Kijk eens goed naar een kinderwens. De combinatie van jonge kinderen en studeren kan heel gunstig zijn. En beter dan na 7 jaar studeren erachter komen dat ze liever full-time moeder is.

Verder is van mbo naar master aan de uni mogelijk, maar misschien niet voor haar intelligentie. Dus wat is plan b als dat halverwege strandt?
  Eindredactie Games maandag 20 april 2020 @ 21:33:14 #121
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_192723119
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 21:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij is vooral bezig met de "Wat als" vraag. Maar dan kun je net zo goed de hele dag in bed blijven liggen, want wat als.
  maandag 20 april 2020 @ 21:37:27 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192723203
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2020 21:33 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Hij is vooral bezig met de "Wat als" vraag. Maar dan kun je net zo goed de hele dag in bed blijven liggen, want wat als.
Nou, als ze net 5 maanden verkering hebben en het samenwonen was al geen bewuste keuze, dan lijkt het me juist heel belangrijk dat hij en zijn vriendin een heleboel van die ‘wat nou als’-gevallen met elkaar gaan bespreken.

Dat is gewoon verstandig.
  Eindredactie Games maandag 20 april 2020 @ 21:41:34 #123
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_192723313
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 21:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, als ze net 5 maanden verkering hebben en het samenwonen was al geen bewuste keuze, dan lijkt het me juist heel belangrijk dat hij en zijn vriendin een heleboel van die ‘wat nou als’-gevallen met elkaar gaan bespreken.

Dat is gewoon verstandig.
Dat moet je je hele relatie door doen.
pi_192723556
Ik denk dat er echt 0 gevallen zijn van afgelopen 5 jaar in Nederland die vanuit MBO niveau 2 doorgestroomd zijn. En die uiteindelijk de universiteit hebben afgerond.

Er is heel een groot verschil tussen MBO niveau 4 / Mavo of Havo enerzijds en MBO niveau 2. Leerlingen worden bewust op dat niveau ingedeeld omdat ze de intelligentie simpelweg niet bezitten.

Niveau 2 is echt nog een veel lager niveau dan de andere niveaus. Laat haar eerst maar eens eens een toelatingstest HBO doen. Dat zal al moeilijk zat zijn.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  maandag 20 april 2020 @ 21:50:43 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192723564
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2020 21:41 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Dat moet je je hele relatie door doen.
En zeker nu, in het begin van de relatie als het gaat om beslissingen met verstrekkende consequenties. Dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')