Dat is bijna praktisch het geval, de gemiddelde corona dode is een jaar of 80 en heeft meerdere ziektes onder zijn leden.quote:Op maandag 20 april 2020 14:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Je gaat ludovici niet overtuigen. Die zit helemaal in zijn bubble dat dit "maar een griepje" is waaraan alleen maar obese 80-plussers overlijden. Niets aan de hand dus, gewoon weer verder met het leven.
Waarom?quote:Op maandag 20 april 2020 20:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan zijn je reacties al helemaal triest.
Aha. Bron?quote:Op maandag 20 april 2020 19:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat die kinderen er goed tegen kunnen en zo geimmuniseerd worden.
Want mensen als jij gaan de straat op als het open wordt gegooid? Natuurlijk niet, mensen blijven gewoon lekker 1.5 meter afstand houden en binnen als ze bang zijn voor het virus.quote:Op maandag 20 april 2020 15:07 schreef NoPicNic het volgende:
Gooi de economie maar helemaal open nu er nog geen vaccin is tegen Covid 19. Toe maar. Honderdduizenden sterven dan waaronder duizenden jongeren die menen dat zij onkwetsbaar zijn. Toe maar hoor.
Of is er ook al geen geloof meer in medische statistieken en wetenschap?
Ey, die cijfers zijn gewoon onderbouwd, dat jij niet kan nadenken is jouw probleem, als je een zinnige discussie wilt geef ik je 1 optie: Reageer er inhoudelijk op.quote:Op maandag 20 april 2020 18:01 schreef probeer het volgende:
Klopt. Dat doe ik dan ook niet alleen maar omdat hij een tegengestelde mening heeft. Dat doe ik omdat hij in elk topic over Corona mbt de economie komt angstzaaien met zijn feitenvrije relaas vol aannames en uit de lucht gegrepen cijfers.
Dat zijn kinderen en jonge ouders veelal, die hebben geen noemenswaardig risico van een besmetting met Corona.quote:Op maandag 20 april 2020 18:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Weer met honderden in 1 gebouw lijkt me niet heel slim nu.
Omdat dan je laatdunkende houding naar de sector al helemaal nergens op slaat. Juist dan zou je moeten weten waar hun belang ligt.quote:
Echt hoor, je bent er ook zelf bij als je zelf niet besmet wilt worden koste wat het kost.quote:Op maandag 20 april 2020 18:53 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zeker worden die gehandhaafd. Kijk eens om je heen man.
Wij hebben die ondernemers nodig.
Zonder ondernemers is er geen werk.
Zonder werk betaalt niemand belasting.
Als niemand belasting betaalt is het wachten tot de koek op is en:
1. Niemand meer geholpen kan worden
2. Niemand zichzelf meer kan helpen want het is verboden om te ondernemen. Dat recht wordt veel mensen gewoon afgepakt.
Wat als vrijheid je meest kostbare recht is? En als je zelf met plezier een risico wil nemen om je vrijheid terug te krijgen.
En als de reactie is: "Dit doe je niet alleen voor jezelf. Dit doe je voor anderen."
Dan mogen die anderen lekker binnen blijven, dan worden zij niet ziek en ik heb mijn vrijheid terug. 2 winnaars.
? Dit is echt common knowledge, er is niet of nauwelijks een kind gestorven aan Covid-19 in NL.quote:
Wel typerend, dat de angst regeert over feiten.quote:
Uit de Volkskrant van vandaag:quote:Op maandag 20 april 2020 20:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
? Dit is echt common knowledge, er is niet of nauwelijks een kind gestorven aan Covid-19 in NL.
quote:Tot nu toe zijn er in de leeftijdscategorie tussen de 5 en 20 jaar slechts 31 opnamen geweest in het ziekenhuis, dat is 0,3 procent van het totaal aantal opnamen in Nederland. In de leeftijd van 0 tot 4 zijn er nog wel 38 opnamen geweest, vermoedelijk vooral baby’s die deels uit voorzorg naar het ziekenhuis worden verwezen. Geen enkele baby is tot nu toe naar de intensive care doorverwezen. Slechts een enkele scholier komt terecht op de intensive care. Er is één sterfgeval te betreuren geweest van een jongere, dit was een 18- of 19-jarige met een onderliggende ziekte.
Kids lesgeven? Dat ligt nu echt op een lager pitje.quote:Op maandag 20 april 2020 20:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat dan je laatdunkende houding naar de sector al helemaal nergens op slaat. Juist dan zou je moeten weten waar hun belang ligt.
Ja, precies?quote:Op maandag 20 april 2020 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uit de Volkskrant van vandaag:
[..]
Voor een docent staat het leerlingbelang altijd voorop. De meningen zijn zonder meer verdeeld, maar zowel de leraar die pleit voor sluiting als degene die pleit voor opening doet dat omdat hij of zij denkt dat dat voor de kinderen de beste optie is.quote:Op maandag 20 april 2020 20:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kids lesgeven? Dat ligt nu echt op een lager pitje.
Prima, maareh, balen dat de angst zo hard regeert dan bij die leraren.quote:Op maandag 20 april 2020 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor een docent staat het leerlingbelang altijd voorop. De meningen zijn zonder meer verdeeld, maar zowel de leraar die pleit voor sluiting als degene die pleit voor opening doet dat omdat hij of zij denkt dat dat voor de kinderen de beste optie is.
Ik ben zelf van kamp opening trouwens.
En dat denk jij oprecht? Volgens mij maken mensen gewoon een afweging. Je wil een baan waar je het naar je zin hebt. Een goed salaris. Enig aanzien in de maatschappij. En mensen helpen.quote:Op maandag 20 april 2020 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor een docent staat het leerlingbelang altijd voorop. De meningen zijn zonder meer verdeeld, maar zowel de leraar die pleit voor sluiting als degene die pleit voor opening doet dat omdat hij of zij denkt dat dat voor de kinderen de beste optie is.
Ik ben zelf van kamp opening trouwens.
Het is uitstel van executie voor de meeste hoor. Als je echt een risicogeval bent snap ik je volledig, voor de rest van die zeikerds, rem het wat af maar doe verder gewoon normaalquote:Op maandag 20 april 2020 20:34 schreef luxerobots het volgende:
Overigens denk ik dat iedereen voor zichzelf kiest.
Je gezondheid in gevaar brengen als dat niet nodig is? Daar kiest niemand voor.
Die willen gewoon betaald worden, uiteraard.quote:Op maandag 20 april 2020 20:34 schreef luxerobots het volgende:
Ik zou ook wel eens willen zien of zzp'ers in het onderwijs er hetzelfde over denken als mensen met een vast contract. Ik denk het niet namelijk.
Precies wat momenteel gebeurd dus.quote:Op maandag 20 april 2020 20:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is uitstel van executie voor de meeste hoor. Als je echt een risicogeval bent snap ik je volledig, voor de rest van die zeikerds, rem het wat af maar doe verder gewoon normaal
Scholen dicht is niet normaal, dat was de stomste zet die ze hebben kunnen nemen.quote:Op maandag 20 april 2020 20:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies wat momenteel gebeurd dus.
Huh what the fuck is hier aan de hand?quote:Op maandag 20 april 2020 20:38 schreef LXIV het volgende:
Olie onder de nul dollar per vat nu. Verder vallen de economische gevolgen wel mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |