abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2020 @ 18:19:34 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192718951
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:06 schreef LXIV het volgende:
Ik hoop toch echt dat de scholen weer opengaan boven alles. Veel beter voor de kinderen. RIVM wilde de scholen ook nooit sluiten, maar omdat veel leraren deserteerden is het toch gebeurd.
Dat online les is leuk, maar geen weken achtereen.
Tuurlijk, geef de leraren de schuld...

Echt _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192718980
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:07 schreef LXIV het volgende:
En ook voor mezelf veel relaxter natuurlijk. Kinderen beginnen zo langzamerhand wel lastig te worden.
Aap uit de mouw.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192719012
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tuurlijk, geef de leraren de schuld...

Echt _O-
Nou, de scholen zijn dichtgegaan vanwege een roep uit het onderwijs en omdat docenten zichzelf massaal ziek meldden.
  maandag 20 april 2020 @ 18:24:22 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192719039
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, de scholen zijn dichtgegaan vanwege een roep uit het onderwijs en omdat docenten zichzelf massaal ziek meldden.
Ofwel, of meneer en mevrouw leraar even het risico wil lopen door gewoon in het publieke domein te blijven werken terwijl paps en mams veilig vanuit thuis hun 'tijd kunnen indelen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192719056
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ofwel, of meneer en mevrouw leraar even het risico wil lopen door gewoon in het publieke domein te blijven werken terwijl paps en mams veilig vanuit thuis hun 'tijd kunnen indelen'.
Veel papa's en mama's zijn zzp'ers of werkzaam in een vitaal beroep.
  maandag 20 april 2020 @ 18:25:40 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192719060
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Veel papa's en mama's zijn zzp'ers of werkzaam in een vitaal beroep.
En veel ook niet. En die hoor je nu zeiken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192719111
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En veel ook niet. En die hoor je nu zeiken.
Veel ouders zeiken, maar ik weet ook dat het percentage zeikerds in het onderwijs erg hoog is.
  maandag 20 april 2020 @ 18:29:04 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192719113
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Veel ouders zeiken, maar ik weet ook dat het percentage zeikerds in het onderwijs erg hoog is.
Natuurlijk, luxerobots.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 april 2020 @ 18:34:36 #234
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192719218
Ik ben het eens met de OP.

Al die moraalridders die de gezondheidzorg als een religie zien en het in leven houden van mensen als iets heiligs. Niet wetende dat we een stel dikke oude rokende ongezonde vetzakken in leven aan het houden zijn. En de economie maar als bijzaak zien.

Waaraan hebben we al deze technologie te danken dan? Hoe stel je je de gezondheidszorg voor bij een ongezonde economie? Als we zo doorgaan en straks alles in elkaar stort. Hoe houden we de zorgverleners en het hele zorgstelsel nog in leven dan? Die moeten toch ook thuis een bed hebben om in te slapen en iets te eten hebben?
  maandag 20 april 2020 @ 18:35:21 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192719234
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:34 schreef Ixnay het volgende:

Al die moraalridders die de gezondheidzorg als een religie zien en het in leven houden van mensen als iets heiligs. Niet wetende dat we een stel dikke oude rokende ongezonde vetzakken in leven aan het houden zijn. En de economie maar als bijzaak zien.

Waaraan hebben we al deze technologie te danken dan? Hoe stel je je de gezondheidszorg voor bij een ongezonde economie? Als we zo doorgaan en straks alles in elkaar stort. Hoe houden we de zorgverleners en het hele zorgstelsel nog in leven dan? Die moeten toch ook thuis een bed hebben om in te slapen en iets te eten hebben?
Top dat je nog even aangeeft dat het gros van de anti-lockdown mensen echt nog steeds geen idee heeft waar het over gaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192719274
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:34 schreef Ixnay het volgende:

Wat klaag je toch, de maatregelen worden door de ondernemers toch nauwelijks gehandhaafd?
  maandag 20 april 2020 @ 18:53:24 #237
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192719547
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat klaag je toch, de maatregelen worden door de ondernemers toch nauwelijks gehandhaafd?
Zeker worden die gehandhaafd. Kijk eens om je heen man.

Wij hebben die ondernemers nodig.
Zonder ondernemers is er geen werk.
Zonder werk betaalt niemand belasting.
Als niemand belasting betaalt is het wachten tot de koek op is en:
1. Niemand meer geholpen kan worden
2. Niemand zichzelf meer kan helpen want het is verboden om te ondernemen. Dat recht wordt veel mensen gewoon afgepakt.

Wat als vrijheid je meest kostbare recht is? En als je zelf met plezier een risico wil nemen om je vrijheid terug te krijgen.

En als de reactie is: "Dit doe je niet alleen voor jezelf. Dit doe je voor anderen."

Dan mogen die anderen lekker binnen blijven, dan worden zij niet ziek en ik heb mijn vrijheid terug. 2 winnaars.
  maandag 20 april 2020 @ 19:11:43 #238
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192719875
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]

2. Niemand zichzelf meer kan helpen want het is verboden om te ondernemen. Dat recht wordt veel mensen gewoon afgepakt.

Wat als vrijheid je meest kostbare recht is? En als je zelf met plezier een risico wil nemen om je vrijheid terug te krijgen.

En als de reactie is: "Dit doe je niet alleen voor jezelf. Dit doe je voor anderen."

Dan mogen die anderen lekker binnen blijven, dan worden zij niet ziek en ik heb mijn vrijheid terug. 2 winnaars.
Het mooie is dat de overheid dit soort berichten ook leest en dat onder andere dankzij jou het opheffen van maatregelen juist langzamer zal gaan.

De categorie “ te dom om te poepen” is namelijk precies de categorie waarvoor de huidige maatregelen bedoeld zijn. Dus vooral blijven klagen jongens dan komt het helemaal goed.
  maandag 20 april 2020 @ 19:35:11 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192720346
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 18:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Weer met honderden in 1 gebouw lijkt me niet heel slim nu.
Juist wel
The End Times are wild
  maandag 20 april 2020 @ 19:36:37 #240
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192720372
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Juist wel
Want?
  maandag 20 april 2020 @ 19:38:45 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192720413
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klopt. RIVM wilde de scholen open houden. Maar de boel was toch al niet meer te draaien.
Daarom was dat ‘applaus’ voor de onderwijzers ook zo wrang. Als 1 beroepsgroep het onmiddellijk heeft laten afweten zijn het de onderwijzers.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2020 @ 19:39:30 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192720424
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Want?
Omdat die kinderen er goed tegen kunnen en zo geimmuniseerd worden.
The End Times are wild
  maandag 20 april 2020 @ 19:41:31 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192720458
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Enorm veel mensen werken gewoon door in het publiek domein. De mensen die volledig kunnen thuiswerken zijn een minderheid.
The End Times are wild
pi_192720541
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou het ook wel erg prettig vinden om weer eens naar de kapper te kunnen. Wel benieuwd hoe dat dan gaat. Iedereen bij de voordeur verplicht een mondkapje op? :P
Ja.
Vakman pur sang
pi_192720754
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 19:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Klopt. RIVM wilde de scholen open houden. Maar de boel was toch al niet meer te draaien.
Daarom was dat ‘applaus’ voor de onderwijzers ook zo wrang. Als 1 beroepsgroep het onmiddellijk heeft laten afweten zijn het de onderwijzers.
Onmiddeljk?

Is 'na paar weken toen nog onbekend was dat alléén bejaarde mensen ziek worden' hetzelfde als 'onmiddellijk'?

altijd al een aversie tegen leraren gehad?
pi_192720930
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 18:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Volgens mijn ervaring met ondernemers zijn ondernemers gewoon provo's, staan namelijk toe dat hun vrienden te dicht op kwetsbare mensen gaan staan. Die vrienden van de ondernemers hebben dus geen last van handhavers, dat was al en dat zal waarschijnlijk ook nooit ten goede veranderen.
pi_192720933
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

IK denk dat je onderschat wat het effect gaat zijn als de boel echt serieus oplaait en we forse IC capaciteit nodig hebben. Het IC-personeel werkt zich nu de pleuris om de crisis het hoofd te bieden met zeer restrictieve maatregelen. Die IC capaciteit moet sowieso weer afgeschaald worden naar een normaal niveau en dan wordt het keuzes maken wie we wel in ziekenhuizen gaan opnemen en wie niet. Tevens is corona een risico voor normale patiënten die een relatief zware ingreep moeten ondergaan, dus daar moet je dan ook heel goed gaan scheiden. De consequentie van iedereen weer vrolijk z'n gang laten gaan is dat de hele definitie van 'risicogroep' niet meer zo relevant is. Je overspoelt je zorg en ook heel veel patiënten die in principe gered zouden kunnen worden gaan de pijp uit. Keuze die je kunt maken, maar doen alsof je nu enkel wat bejaarden in hun hok moet laten is een karikatuur.

Maar je leest ook over het feit heen dat ook al zou de overheid doodleuk alle restricties opheffen, de horeca niet opeens weer stampvol zou zitten.
Dat laatste wat je zegt lees ik niet overheen en is gewoon een feit natuurlijk, dus mijn hele stelling is al, het gaat weinig effect hebben op totaal IC opnames want risicogroepen isoleren zichzelf, 1.5 meter houden we in stand etc etc etc. Daarnaast komen jonge gezonde mensen echt nauwelijks op de IC vanwege Corona.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 20 april 2020 @ 20:05:40 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192720958
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 19:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Onmiddeljk?

Is 'na paar weken toen nog onbekend was dat alléén bejaarde mensen ziek worden' hetzelfde als 'onmiddellijk'?

altijd al een aversie tegen leraren gehad?
Nee? Ik kom zelfs uit een lerarenfamilie
The End Times are wild
  maandag 20 april 2020 @ 20:06:15 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192720970
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 20:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee? Ik kom zelfs uit een lerarenfamilie
Dan zijn je reacties al helemaal triest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_192720972
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 14:28 schreef Monolith het volgende:
Je betoog is ook wat tegenstrijdig. Enerzijds moet de 'enorme economische schade' worden voorkomen, maar anderzijds moeten horeca en evenementen gesloten blijven en 1,5 meter gehandhaafd blijven. Maar wat gaat dat dan precies waar opleveren? Je internationale handel ligt plat, je horeca, evenementen en toerisme liggen plat. Welke sectoren zijn er dan zo vreselijk mee geholpen?
Educatie gaat dan in ieder geval door.

Horeca komt na educatie en is minder essentieel dan educatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')