Oh de mythische droom in stand houden die bij 0.0000001% van de Amerikanen uitkomt, van krantenjongen tot miljardair.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, want als je iets door de staat in je schoot geworpen krijgt in plaats van er zelf keihard voor geknokt te hebben, dan is het communistisch. Ze hebben daar echt de mentaliteit, dat wanneer je het gratis krijgt zonder er iets voor te hoeven doen, je het niet verdiend hebt want dan ben je geen winnaar.
Jup. En dat was in de tijd van de pioniers die zelf in het midden van de prairie één of ander boerderijtje gingen beginnen nog iets wat voor iedereen (die toen die kant op trok) prima haalbaar, maar toen de VS ging industrialiseren werd dat natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oh de mythische droom in stand houden die bij 0.0000001% van de Amerikanen uitkomt, van krantenjongen tot miljardair.![]()
Toch mooi dat ze in die sprookjes blijven trappen.
Wat mij moeten ondergaan is ongeveer hetzelfde als iemand met een enkelband. Dat is een vrijheidsstraf.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja want als je thuis leeft in je eigen huis alleen maar een beetje andere mensen ontziet ben je je volledige vrijheid kwijt.
Helemaal amerikanen die echt ontzettend veel meer ruimte hebben dan wij in nederland, waar je meestal al 1,5m afstand tot de volgende persoon hebt, als je buiten komt je 9 van de 10 keer in een auto zit. En wat gaan ze doen juist vreemden opzoeken om samen schreeuwend met bordjes te zwaaien.
Heeft niet direct met vrijheid te maken maar meer met als iemand zegt dat iets handig is om te doen dan daar direct het slechtste achter te denken en dan maar het tegenovergestelde te doen.
Zou me niets verbazen als een aantal van de protesters ook nog preppers zijn en prima jaren in hun bunker zouden kunnen overleven als dat zou moeten.
Overdrijven is ook een kunst. Dat ik nu even niet naar de kroeg kan vind ik geen beperking van mijn vrijheid.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat mij moeten ondergaan is ongeveer hetzelfde als iemand met een enkelband. Dat is een vrijheidsstraf.
De meeste mensen die ergens anders aan zouden bezwijken gaan niet eens naar het ziekenhuis omdat de vooruitzichten niet beter zijn dan herstel in een verpleeghuis of gewoon sterven daar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:52 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan zijn mensen die niet in korte termijn aan iets anders bezweken zouden zijn?
Denk dat Italië en Spanje genoeg bewijs geleverd hebben dat dit wel werkt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar er is geen bewijs dat een lockdown effectief is. Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis en daar is ook echt helemaal niks te doen. Iedereen is de hele dag bezig met domme tiktok filmpjes. De ramp die zou komen kwam niet. Ondertussen wel alle niet essentiele operaties gecancelled waardoor veel mensen in de problemen komen.
Beide landen hebben vooral ook laten zien wat er gebeurt als je niets doet. Ik moet bekennen dat ik best ben geschrokken van de horrorverhalen die overwaaiden vanuit Italië.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Denk dat Italië en Spanje genoeg bewijs geleverd hebben dat dit wel werkt.
Er gaan straks meer mensen dood aan uitgestelde zorg dan aan Corona. De grootste hoax van de 21-ste eeuw.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar er is geen bewijs dat een lockdown effectief is. Mijn vrouw werkt in een ziekenhuis en daar is ook echt helemaal niks te doen. Iedereen is de hele dag bezig met domme tiktok filmpjes. De ramp die zou komen kwam niet. Ondertussen wel alle niet essentiele operaties gecancelled waardoor veel mensen in de problemen komen.
Net zoals de Spaanse griep natuurlijk een hoax was.....quote:Op woensdag 22 april 2020 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaan straks meer mensen dood aan uitgestelde zorg dan aan Corona. De grootste hoax van de 21-ste eeuw.
Hoe kom je aan die wijsheid, beste Lodewijk?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaan straks meer mensen dood aan uitgestelde zorg dan aan Corona. De grootste hoax van de 21-ste eeuw.
Corona is ook juist een reden om zorg uit te stellen. Ik ken iemand die eigenlijk een chemo en aanvullende behandeling moet,maar dat wordt nu uitgesteld omdat daarbij corona oplopen gewoon einde oefening is dus die zit noodgedwongen in thuisquarantaine. Met je hoax.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom dan geen chemo als je toch in thuisquarantaine zit?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Corona is ook juist een reden om zorg uit te stellen. Ik ken iemand die eigenlijk een chemo en aanvullende behandeling moet,maar dat wordt nu uitgesteld omdat daarbij corona oplopen gewoon einde oefening is dus die zit noodgedwongen in thuisquarantaine. Met je hoax.
Zo even verandert.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:48 schreef Eiwitshake het volgende:
Die Amerikanen beseffen tenminste wat een gigantische economische ramp ons hun te wachten staat omdat ze sociale stelsels communistisch vinden.
Omdat het niet alleen chemo is, maar ook nog een stamcelbehandeling geloof ik. Ken de exacte details niet, maar omdat de gemeten waarden nu nog goed zijn stellen is de behandeling voor de zekerheid nog even uitgesteld.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom dan geen chemo als je toch in thuisquarantaine zit?
Omdat al je weerstand dan wegvalt. Dan kun je thuisquarantainen wat je wil, maar met het kleinstje pufje ben je al ziek.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom dan geen chemo als je toch in thuisquarantaine zit?
Dat beseffen wij ons hier in Nederland ook heel goed. Niets voor niets benadrukte Rutte gisteren dat we worstelen met een duivels dilemma.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:48 schreef Eiwitshake het volgende:
Die Amerikanen beseffen tenminste wat een gigantische economische ramp ons te wachten staat.
De reactie erop om de hele wereld voor onbepaalde tijd stil te zetten is erger dan de kwaal. Het zijn de pokken niet!quote:Op woensdag 22 april 2020 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die wijsheid, beste Lodewijk?
Dat bedoel ik juist. Mensen met hartproblemen die niet naar het ziekenhuis durven terwijl die hartproblemen voor hen veel gevaarlijker zijn dan corona.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Corona is ook juist een reden om zorg uit te stellen. Ik ken iemand die eigenlijk een chemo en aanvullende behandeling moet,maar dat wordt nu uitgesteld omdat daarbij corona oplopen gewoon einde oefening is dus die zit noodgedwongen in thuisquarantaine. Met je hoax.
quote:Op woensdag 22 april 2020 14:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reactie erop om de hele wereld voor onbepaalde tijd stil te zetten is erger dan de kwaal. Het zijn de pokken niet!
Leest het nog eens.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. Mensen met hartproblemen die niet naar het ziekenhuis durven terwijl die hartproblemen voor hen veel gevaarlijker zijn dan corona.
Kinderen zijn blijkbaar niet vatbaar of minder vatbaar voor corona om het te krijgen dan wel over te dragen, daarom gaan scholen weer langzaam aan open. Maar als dit zo is dan is deze versoepelende maatregel eigenlijk om het even, het zal weinig veranderen in de druk op de zorg. Waarom dan niet wat andere zaken extra versoepelen?quote:Op woensdag 22 april 2020 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beseffen wij ons hier in Nederland ook heel goed. Niets voor niets benadrukte Rutte gisteren dat we worstelen met een duivels dilemma.
Maar stel dat we dat economie volgende week heropenen met als gevolg dat het aantal sterfgevallen exponentieel toeneemt. Dan worden jij en ik daar niet op aangekeken, maar ons kabinet. Ik snap dus wel dat Rutte voorzichtig is.
Dat doen ze dadelijk als experiment voor de wereld wel in sommige staten van de us. Dan zien we als wereld 2 maanden daarna wel of dit een goede keuze was.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kinderen zijn blijkbaar niet vatbaar of minder vatbaar voor corona om het te krijgen dan wel over te dragen, daarom gaan scholen weer langzaam aan open. Maar als dit zo is dan is deze versoepelende maatregel eigenlijk om het even, het zal weinig veranderen in de druk op de zorg. Waarom dan niet wat andere zaken extra versoepelen?
Wat doen deze staten precies?quote:Op woensdag 22 april 2020 15:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat doen ze dadelijk als experiment voor de wereld wel in sommige staten van de us. Dan zien we als wereld 2 maanden daarna wel of dit een goede keuze was.
Het weer naar school laten gaan van kinderen is ook niet bedoeld om de druk op de zorg te verlichten. Het in stand houden van de overige restricties is bedoeld om de druk op de zorg te verlichten. Doordat de instroom nu lager is en de uitstroom toeneemt, zie je bijvoorbeeld dat het aantal patiënten op ICs gestaag daalt. Het aantal coronapatiënten alleen al zit nog steeds ruim boven wat we normaal aan IC-capaciteit hebben, maar het gaat zeker de goede kant op.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kinderen zijn blijkbaar niet vatbaar of minder vatbaar voor corona om het te krijgen dan wel over te dragen, daarom gaan scholen weer langzaam aan open. Maar als dit zo is dan is deze versoepelende maatregel eigenlijk om het even, het zal weinig veranderen in de druk op de zorg. Waarom dan niet wat andere zaken extra versoepelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |