Agenten die ingezet worden als verkeerspolitie handelen misschien wat meer verkeersovertredingen af als andere agenten, maar ze worden tevens ingezet voor allerlei andere zaken. Sowieso moeten ze bevoegd zijn om te reageren op noodoproepen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Op zich denk ik dat als je leerling agenten al eerder mee laat draaien op straat, terwijl de opleiding doorloopt dat dat een prima oplossing kan zijn. Dan zet je ze enkel in op de simpele klusjes zoals verkeersboetes.
Dit ja. Bijna 20 jaar geleden ondertussen wel, maar ze namen tijdelijk geen autochtone mannen aan. Letterlijk te horen gekregen dat allochtonen en vrouwen voorrang kregen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:22 schreef spierbal het volgende:
Lekker voor ze. Ooit een keer gesolliciteerd maar paste niet in hun etnisch profiel. Volblank en Nederlands. Iemand uit mijn straat die school niet had afgemaakt maar getint mocht door![]()
Ze verdienen het.
In Rotterdam gaat het die kant inderdaad op:quote:Op zondag 19 april 2020 06:36 schreef MakkieR het volgende:
Politie opleiding verkorten, BOA's bewapenen, meer wapens voor de politie. Ik zie het straks al helemaal voor me, al die schietgrage gefrustreerde quarantaine agenten die zijn frustraties thuis op straat kan botvieren. Als je Nederland echt onveilig wilt maken, moet je vooral dit gaan doen.
quote:Boa's in Rotterdam worden mogelijk toch met wapenstok en pepperspray uitgerust
https://www.ad.nl/rotterd(...)-uitgerust~a58e851e/
Ik ken een aantal vrouwelijke collega's die getrouwd zijn of samenwonen met een politieagent. Dit verhaal hoor je steeds terug, hoe onmogelijk het is om met zo'n persoon samen te leven. De meeste agenten, ik zeg niet alle, kennen het nare trekje, dat zij altijd hun gelijk willen hebben, hoe dan ook. Dat botst thuis en dat brengt veel huiselijk geweld met zich mee. Veel vrouwen doen geen aangifte, want ja aangifte doen tegen een agent waarmee je getrouwd bent, dat is vragen om nog meer problemen, men durft dat stomweg dus niet.quote:Op zondag 19 april 2020 10:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Rotterdam gaat het die kant inderdaad op:
[..]
Nee, ik vind vooral die jonge agenten echt zum kotsen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het niet leuk om te zeggen.. Maar dit is wel waar het op neerkomt.
Ik vind de huidige "lichting" agenten, voor zover ik daar mee in aanraking kom danwel er iets over lees redelijk competent. Als we echter boa+ figuren gaan krijgen word het nog een leuke aflevering.
Succesquote:Op maandag 20 april 2020 09:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
Misschien maar aan melden .
Grootste gedeelte van de opleiding komt overeen met de beveiliging opleiding..
Zal ik wel ontheffing voor krijgen op bepaalde delen.
Kan altijd die wijkagent worden die niemand kan vinden.
Ik woon in het oosten van het land, misschien dat daar wat verschil in zit? Ik herken wel wat je zegt, maar dat is dan wel hear say van kennisen.quote:Op zondag 19 april 2020 22:55 schreef Eiwitshake het volgende:
[..]
Nee, ik vind vooral die jonge agenten echt zum kotsen.
Vergelijk dat eens met een marrechaussee of militair, die gasten stralen veel meer rust en autoriteit uit en lopen niet zo te patsen als de gemiddelde agent.
Hier ben ik het wel mee eensquote:Op zaterdag 18 april 2020 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Op zich denk ik dat als je leerling agenten al eerder mee laat draaien op straat, terwijl de opleiding doorloopt dat dat een prima oplossing kan zijn. Dan zet je ze enkel in op de simpele klusjes zoals verkeersboetes.
Klopt. Zelfs in de vacature stond toen al dat mensen met een migratieachtergrond voorrang hadden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:22 schreef spierbal het volgende:
Lekker voor ze. Ooit een keer gesolliciteerd maar paste niet in hun etnisch profiel. Volblank en Nederlands. Iemand uit mijn straat die school niet had afgemaakt maar getint mocht door![]()
Ze verdienen het.
Precies.quote:Op maandag 20 april 2020 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik woon in het oosten van het land, misschien dat daar wat verschil in zit? Ik herken wel wat je zegt, maar dat is dan wel hear say van kennisen.
Het is natuurlijk extreem cliché, maar een goed voorbeeld zijn hele flauwe boetes die uitgeschreven worden.
Dit was ook mijn idee.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Over een paar jaar krijgen die een vuurwapen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Godver, nog meer incompetentie op straat.
We kunnen boa dan onderhand net zo goed tot agent promoveren.
Alhoewel dit waren de nieuwe agenten oktober 2019 van de nieuwe agenten in Rotterdam.quote:Op maandag 20 april 2020 16:50 schreef TyVole het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs in de vacature stond toen al dat mensen met een migratieachtergrond voorrang hadden.
Hoe is dat geen discriminatie dan?
Mijn oom was agent en die riep 20 jaar geleden al dat je als Nederlander geen moeite hoeft te doen om te solliciteren.
En artsen en verpleegkundigen opleidingen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Begrijp me goed, ik ben er ook niet voor hè. Maar blijkbaar staat er nu een deur open. Er zal maar eens iemand op ideeën komen.
Jammer dat ik een blanke man ben. Ik zie dat ik geen kans maak tegen dit leger van minderheden en vrouwen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 03:01 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Alhoewel dit waren de nieuwe agenten oktober 2019 van de nieuwe agenten in Rotterdam.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |