abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192686100
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:47 schreef Hexagon het volgende:
Op zich denk ik dat als je leerling agenten al eerder mee laat draaien op straat, terwijl de opleiding doorloopt dat dat een prima oplossing kan zijn. Dan zet je ze enkel in op de simpele klusjes zoals verkeersboetes.
Agenten die ingezet worden als verkeerspolitie handelen misschien wat meer verkeersovertredingen af als andere agenten, maar ze worden tevens ingezet voor allerlei andere zaken. Sowieso moeten ze bevoegd zijn om te reageren op noodoproepen.

Bovendien zijn er nu nauwelijks verkeersovertredingen. De politie heeft het rustiger dan ooit en dat deze maatregel ingevoerd word duid op een structureel tekort.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192686150
Lekker voor ze. Ooit een keer gesolliciteerd maar paste niet in hun etnisch profiel. Volblank en Nederlands. Iemand uit mijn straat die school niet had afgemaakt maar getint mocht door :')

Ze verdienen het.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_192686307
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:22 schreef spierbal het volgende:
Lekker voor ze. Ooit een keer gesolliciteerd maar paste niet in hun etnisch profiel. Volblank en Nederlands. Iemand uit mijn straat die school niet had afgemaakt maar getint mocht door :')

Ze verdienen het.
Dit ja. Bijna 20 jaar geleden ondertussen wel, maar ze namen tijdelijk geen autochtone mannen aan. Letterlijk te horen gekregen dat allochtonen en vrouwen voorrang kregen.

Moet zeggen dat dat heel goed uitgepakt heeft :')

Was er trouwens ook geen leraren en zorgpersoneels tekort? :s)
pi_192694729
Politie opleiding verkorten, BOA's bewapenen, meer wapens voor de politie. Ik zie het straks al helemaal voor me, al die schietgrage gefrustreerde quarantaine agenten die zijn frustraties thuis op straat kan botvieren. Als je Nederland echt onveilig wilt maken, moet je vooral dit gaan doen.
pi_192696287
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 06:36 schreef MakkieR het volgende:
Politie opleiding verkorten, BOA's bewapenen, meer wapens voor de politie. Ik zie het straks al helemaal voor me, al die schietgrage gefrustreerde quarantaine agenten die zijn frustraties thuis op straat kan botvieren. Als je Nederland echt onveilig wilt maken, moet je vooral dit gaan doen.
In Rotterdam gaat het die kant inderdaad op:

quote:
Boa's in Rotterdam worden mogelijk toch met wapenstok en pepperspray uitgerust
https://www.ad.nl/rotterd(...)-uitgerust~a58e851e/
pi_192697069
Dit heeft dus voor één jaar effect. Daarna heb je ieder jaar gewoon weer dezelfde aanwas, alleen dan met minder training/ervaring. Man, man, man :')
pi_192703418
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 10:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In Rotterdam gaat het die kant inderdaad op:
[..]

Ik ken een aantal vrouwelijke collega's die getrouwd zijn of samenwonen met een politieagent. Dit verhaal hoor je steeds terug, hoe onmogelijk het is om met zo'n persoon samen te leven. De meeste agenten, ik zeg niet alle, kennen het nare trekje, dat zij altijd hun gelijk willen hebben, hoe dan ook. Dat botst thuis en dat brengt veel huiselijk geweld met zich mee. Veel vrouwen doen geen aangifte, want ja aangifte doen tegen een agent waarmee je getrouwd bent, dat is vragen om nog meer problemen, men durft dat stomweg dus niet.

Dat soort mensen moeten dus onze samenleving veilig houden, terwijl er aan veel agenten nogal wat scheelt.
  zondag 19 april 2020 @ 22:55:22 #33
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192706423
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik vind het niet leuk om te zeggen.. Maar dit is wel waar het op neerkomt.

Ik vind de huidige "lichting" agenten, voor zover ik daar mee in aanraking kom danwel er iets over lees redelijk competent. Als we echter boa+ figuren gaan krijgen word het nog een leuke aflevering.
Nee, ik vind vooral die jonge agenten echt zum kotsen.
Vergelijk dat eens met een marrechaussee of militair, die gasten stralen veel meer rust en autoriteit uit en lopen niet zo te patsen als de gemiddelde agent.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_192709678
Misschien maar aan melden .
Grootste gedeelte van de opleiding komt overeen met de beveiliging opleiding..
Zal ik wel ontheffing voor krijgen op bepaalde delen.

Kan altijd die wijkagent worden die niemand kan vinden.
pi_192711537
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 09:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
Misschien maar aan melden .
Grootste gedeelte van de opleiding komt overeen met de beveiliging opleiding..
Zal ik wel ontheffing voor krijgen op bepaalde delen.

Kan altijd die wijkagent worden die niemand kan vinden.
Succes ^O^
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 11:10:09 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192711669
derde jaar politieopleiding is ook niet echt nodig ... lijkt me prima om dat tijdelijk op te schorten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin maandag 20 april 2020 @ 15:22:16 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_192716008
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:55 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Nee, ik vind vooral die jonge agenten echt zum kotsen.
Vergelijk dat eens met een marrechaussee of militair, die gasten stralen veel meer rust en autoriteit uit en lopen niet zo te patsen als de gemiddelde agent.
Ik woon in het oosten van het land, misschien dat daar wat verschil in zit? Ik herken wel wat je zegt, maar dat is dan wel hear say van kennisen.

Het is natuurlijk extreem cliché, maar een goed voorbeeld zijn hele flauwe boetes die uitgeschreven worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_192716920
quote:
Op zich denk ik dat als je leerling agenten al eerder mee laat draaien op straat, terwijl de opleiding doorloopt dat dat een prima oplossing kan zijn. Dan zet je ze enkel in op de simpele klusjes zoals verkeersboetes.
Hier ben ik het wel mee eens
I will do what i must !!
pi_192716961
Gewoon een leerling agent koppelen aan een ervaren rot in het vak dat zou prima kunnen werken
I will do what i must !!
  Moderator maandag 20 april 2020 @ 16:23:24 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192717053
doen ze al afaik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_192717606
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:22 schreef spierbal het volgende:

Ze verdienen het.
Klopt. Zelfs in de vacature stond toen al dat mensen met een migratieachtergrond voorrang hadden.

Hoe is dat geen discriminatie dan?

Mijn oom was agent en die riep 20 jaar geleden al dat je als Nederlander geen moeite hoeft te doen om te solliciteren.
^ To je nesmysl ^
pi_192719985
Goh. Hierdoor zal absoluut niks mis gaan hoor. /s
  maandag 20 april 2020 @ 21:37:31 #43
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192723204
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 15:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik woon in het oosten van het land, misschien dat daar wat verschil in zit? Ik herken wel wat je zegt, maar dat is dan wel hear say van kennisen.

Het is natuurlijk extreem cliché, maar een goed voorbeeld zijn hele flauwe boetes die uitgeschreven worden.
Precies.
Waar wat oudere agenten je nog op een menselijke manier benaderen en je gewoon aanspreken op fout gedrag, schrijven de jonge gastjes vaak op een nogal agressieve manier een bonnetje uit.
En als dat niet lukt gaan ze iets zoeken waar ze je mee kunnen pakken.
Daarmee straal je in mijn ogen juist totaal geen autoriteit uit en daarmee krijg je juist weerstand tegen de politie.
Begrijp me niet verkeerd, de politie hoeft zeker niet je beste vriend te zijn maar een beetje menselijkheid en een spreekwoordelijke tik op de vingers doet vaak meer.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_192725867
quote:
Dit was ook mijn idee.
  dinsdag 21 april 2020 @ 03:00:20 #45
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192726384
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
Godver, nog meer incompetentie op straat.
We kunnen boa dan onderhand net zo goed tot agent promoveren.
Over een paar jaar krijgen die een vuurwapen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 21 april 2020 @ 03:01:58 #46
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192726389
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:50 schreef TyVole het volgende:

[..]

Klopt. Zelfs in de vacature stond toen al dat mensen met een migratieachtergrond voorrang hadden.

Hoe is dat geen discriminatie dan?

Mijn oom was agent en die riep 20 jaar geleden al dat je als Nederlander geen moeite hoeft te doen om te solliciteren.
Alhoewel dit waren de nieuwe agenten oktober 2019 van de nieuwe agenten in Rotterdam.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192727613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begrijp me goed, ik ben er ook niet voor hè. Maar blijkbaar staat er nu een deur open. Er zal maar eens iemand op ideeën komen.
En artsen en verpleegkundigen opleidingen.
Militaire training. Dit is de oplossing voor alles. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:08:23 #48
471637 TomStall
I buried Joey
pi_192727786
"Chirurgenopleiding jaar korter door tekort aan chirurgen"

Waanzinnig plan. Letterlijk: waanzin.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:38:09 #49
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192728340
Agenten zijn veel te veel tijd bezig met bureaucratie. Laat agenten zo veel mogelijk bezig met agentenwerk en laat de administratie doen door administratief medewerkers. Bovendien, dingen als internetoplichting zou sowieso door administratief personeel gedaan kunnen worden. Of door oudere agenten die vanwege lichamelijke of geestelijke problemen in de ziektewet zitten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:41:18 #50
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192728397
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 03:01 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Alhoewel dit waren de nieuwe agenten oktober 2019 van de nieuwe agenten in Rotterdam.
[ afbeelding ]
Jammer dat ik een blanke man ben. Ik zie dat ik geen kans maak tegen dit leger van minderheden en vrouwen. :{
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')