Nee deze is van Dial Qquote:Op zaterdag 18 april 2020 09:33 schreef Sumppi het volgende:
Van Kinepolis krijg ik steeds mail en gister ook met filmquiz. Doen jullie aan zo'n quiz mee?
Sterktequote:Op zaterdag 18 april 2020 09:49 schreef Patapon het volgende:
Hier vanochtend opgestaan met een verslechterde poes.... Zo maar de weekend dienst bellen.
Ja wij doen ze met zijn 2enquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:23 schreef LeSage het volgende:
Doen jullie de quiz met z’n 2, Sarabi? Wij doen in een groep, via Skype.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:20 schreef Patapon het volgende:
We moeten ons voorbereiden op een afscheid....Ze heeft een infuus gehad en iets stimulerend. Maar ze is erg ziek....en de DA denkt dat de waarden verslechteren...
Knuffelquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:20 schreef Patapon het volgende:
We moeten ons voorbereiden op een afscheid....Ze heeft een infuus gehad en iets stimulerend. Maar ze is erg ziek....en de DA denkt dat de waarden verslechteren...
Plannen moet hier toch, want is een livequiz op zaterdagavondquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja wij doen ze met zijn 2enhoeven we minder te plannen
Patapon
Wat naar, veel sterkte.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:20 schreef Patapon het volgende:
Wat ontzettend naar, heel veel sterktequote:Op zaterdag 18 april 2020 11:20 schreef Patapon het volgende:
Ja echt balen. Dan heb jij idd wel geluk gehad vorig jaar.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:23 schreef LeSage het volgende:
Hestia, balen hč, van die festivals... ik ben blij dat Muse vorig jaar op RW was en ik dus ook. Had daar echt heel erg de balen van gehad als dat was gecanceld.
Wat voor soort workout doe je dan? Ik moet ook echt wat gaan doen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:23 schreef LeSage het volgende:
Lamme ochtend even productief gemaakt met een cardio-workout in de tuin. Was best warm nog in de zon en met slechte conditie![]()
Voornemen om weer wat te gaan doen, want ik dij uit tijdens deze quarantaine, terwijl ik hiervoor juist lekker in mijn vel zat.
Lol. Iedereen is aan het puzzelen. Ik heb er gisteravond een afgemaakt, en wil eigenlijk wel een nieuwe starten. Maar vind het zonde om hem nu al af te breken...quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:19 schreef Sumppi het volgende:
Kreeg mail dat de puzzels die ik had uitgezocht uitverkocht zijn (niet aangepast op de site). Nu heb ik via WhatsApp nieuwe uit de winkel gekozen en die komen ze morgen brengen. Verheug me er helemaal op. Gaan mijnen ik samen puzzelen. De laatste keer dat we dat een keer deden is jaren terug.
Te leukquote:Op zaterdag 18 april 2020 16:19 schreef Sumppi het volgende:
Kreeg mail dat de puzzels die ik had uitgezocht uitverkocht zijn (niet aangepast op de site). Nu heb ik via WhatsApp nieuwe uit de winkel gekozen en die komen ze morgen brengen. Verheug me er helemaal op. Gaan mijnen ik samen puzzelen. De laatste keer dat we dat een keer deden is jaren terug.
Wat leukquote:Op zaterdag 18 april 2020 16:19 schreef Sumppi het volgende:
Toevallig, ik doe dus ook haar workoutsquote:Op zaterdag 18 april 2020 16:59 schreef LeSage het volgende:
Ik doe vaak (of nou ja, áls ik sport, dan...) van Optima Vita op YouTube. Zij heeft heel veel verschillende. En als ik yoga doe heb ik meestal filmpjes van yoga with Adriene.
Ik heb net lekker een Duplo-huis gebouwd met jongste, die dat nu al spelend vakkundig af breekt
Dank je welquote:Op zaterdag 18 april 2020 19:54 schreef F1gamer het volgende:
Wat een leuke kussen. Is het zo'n knoopkussen?
Oeh leuk! maar het hoeft natuurlijk niet hequote:Op zaterdag 18 april 2020 19:57 schreef F1gamer het volgende:
Meer dan 15 jaar terug ook 1 gemaakt met een aap erop. Die ligt nog steeds bij mams en moet eens ik een kussen van maken.
quote:Op zaterdag 18 april 2020 20:51 schreef Patapon het volgende:
Wat een k#tdag, ben op van de stress..... poes heeft niets gegeten, klein beetje gedronken en ondanks infuus nog niet geplast....
Ik ben bang dat we morgen weer naar de DA kunnen...
Ik ben doodop en heb niets gedaan vandaag.
Niet zo gek, zoveel zorgen en stress is ook dodelijk vermoeiend. Dikke knuffelquote:Op zaterdag 18 april 2020 20:51 schreef Patapon het volgende:
Wat een k#tdag, ben op van de stress..... poes heeft niets gegeten, klein beetje gedronken en ondanks infuus nog niet geplast....
Mooi dat het zo leuk was en idd respect voor wat ze allemaal verzinnen nuquote:Op zaterdag 18 april 2020 21:43 schreef Sarabi het volgende:
Leuke online bierproeverij gevolgd en daarna de filmquiz gedaan.
Echt respect voor ondernemers die dit nu allemaal verzinnen en hun best doen.
Oh nee wat ongelooflijk naar... Heel erg veel sterktequote:Op zaterdag 18 april 2020 20:51 schreef Patapon het volgende:
Oh wat gaaf! Klinkt echt als leuke dingen. En inderdaad knap hoe creatief mensen kunnen zijn!quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:43 schreef Sarabi het volgende:
Leuke online bierproeverij gevolgd en daarna de filmquiz gedaan.
Echt respect voor ondernemers die dit nu allemaal verzinnen en hun best doen.
Heerlijkquote:Op zondag 19 april 2020 09:58 schreef LeSage het volgende:
Goedemorgen!
Patapon, wat zielig zeg![]()
Ik lag vannacht pas om 2 uur in bed en ben nu net wakker![]()
Na de quiz gisteren hebben we gezellig zitten kletsen en op een gegeven moment bleef ik alleen over met een vriendin, zij zat ondertussen een legpuzzel te maken en ik zat te breien en zo hebben we echt heerlijk zitten kletsen! We kwamen er dus ineens achter dat het 2 uur was
We zijn realistisch. Ze heeft een beetje diarree gehad dus dat was wat lastiger schoonmaken voor haar. Ze poetst zich nog wel.quote:Op zondag 19 april 2020 09:31 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
@:Patapon misschien zeg ik iets heel verkeerds. Maar hoe lang wil je dit aan kijken? Als katten zich al niet meer schoon houden....vraag me af hoe leuk het nog voor haar is.
Klinkt in ieder geval alsof jullie er goed over nadenkenquote:Op zondag 19 april 2020 10:01 schreef Patapon het volgende:
[..]
We zijn realistisch. Ze heeft een beetje diarree gehad dus dat was wat lastiger schoonmaken voor haar. Ze poetst zich nog wel.
Morgen naar onze eigen DA en dan een bloedtest. Als de waarden dan inderdaad nog slechter zijn gaan we een afscheid voorbereiden.
Met onze andere poes hebben we het bij de 1ste keer 4 maanden volgehouden en toen knapte ze flink op, kwam aan en heeft daarna nog 5 jaar geleefd. Bij de 2de keer was het binnen 4 weken over.
Mijn man is juist degene die het het leukst vindt. Hij heeft nu een app om te puzzelen, maar daar vind ik geen klap aan.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Te leukmijn man wil er niet aan geloven
Nee, dat is dan vast geen toeval.quote:Op zondag 19 april 2020 13:34 schreef Patapon het volgende:
[..]
Nee, eerder hartklachten. Maar de cattery waar ze vandaan komen is na dit nest gestopt dus we hebben een vermoeden dat het in deze lijn zit.
2 katten uit hetzelfde nest met hetzelfde probleem kan geen toeval zijn.
Meestal gaan ze een tijdje in een lade en dan na een tijdje als ik die ga opruimen gaan ze toch weg.quote:Op zondag 19 april 2020 20:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gave puzzels en heerlijk ontspannen. Ik heb er altijd een op de bar liggen om mee bezig te gaan.
Wat doen jullie trouwens met volle kleurboeken? Ik heb er net teveel werk in gestoken om hem zonder meer de prullenbak in te tyfen, maar wat moet ik ermee
Dat ken ik... Ben nu bezig met een kleurboek waar ik ruim zes uur per kleurplaat mee bezigquote:Op zondag 19 april 2020 20:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meestal gaan ze een tijdje in een lade en dan na een tijdje als ik die ga opruimen gaan ze toch weg.
Plastificeren en gebruiken als placemats? Of rondjes uitknippen plastificeren en gebruiken als onderzetters?quote:Op zondag 19 april 2020 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat ken ik... Ben nu bezig met een kleurboek waar ik ruim zes uur per kleurplaat mee bezigdus het idee weggooien doet een beetje pijn
Dat is een leuk idee!quote:Op zondag 19 april 2020 20:26 schreef Patapon het volgende:
[..]
Of rondjes uitknippen plastificeren en gebruiken als onderzetters?
Oeh dat zijn gave ideeën!!!quote:Op zondag 19 april 2020 20:26 schreef Patapon het volgende:
[..]
Plastificeren en gebruiken als placemats? Of rondjes uitknippen plastificeren en gebruiken als onderzetters?
Mooie puzzels zeg! Veel plezier met maken!quote:Op zondag 19 april 2020 18:14 schreef Sumppi het volgende:
Vanavond eten bestellen en samen puzzelen:
Eerst:
[ afbeelding ]
Volgende week:
[ afbeelding ]
Zoon is gek op stoomtreinen, vandaar.
Van Gibsons. Mooie puzzels hebben ze.
Haha mooi zo, ik word er ook echt blij vanquote:Op zondag 19 april 2020 21:18 schreef Sarabi het volgende:
Van zo'n boekenkast op kleur kan ik heel blij worden
Dat staat voor mij morgen op de planningquote:Op maandag 20 april 2020 07:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
En mijn keuken heeft een grote schoonmaak nodig.. Dus ik bid de goden voor discipline
Dit is wel echt te cute.quote:Op maandag 20 april 2020 09:39 schreef Lienekien het volgende:
Hij kijkt daar dus inmiddels niet meer van op.Gisteren zei hij na afloop dat hij nog wel 100 jaar gezamenlijk belastingaangifte wil doen. Ook als ik elke keer weer in de stress schiet? Ja, ook dan.
Gelukkig kan hij er zelf ook om lachen!quote:Op maandag 20 april 2020 12:08 schreef LeSage het volgende:
Ik heb gelukkig lang, dik en veel haar, dus daar kan weinig aan mis het komende jaar mocht dat nodig zijn.
Mijn kinderen veranderen langzaam in Beatles en dat laat ik lekker gebeuren.
Vriend heb ik zaterdag met de tondeuse bewerkt. Hij wilde perse stand 3, ik zei al dat dat echt te kort was, maar hij stond er op. Ik heb heel de zaterdagavond keihard moeten lachen als ik hem zag. En hij ook als ie langs een raam of spiegel liepinmiddels iets meer gewend eraan en het groeit wel weer (op sommige plekken dan, want hij begint echt kaal te worden
).
Als de jongste dadelijk in bed ligt ga ik met oudste Lego sorteren. We hebben gisteren een gigantische reiskoffer vol met het oude Lego van vriend opgehaald. Gaan we mooi sorteren in bakken en op zijn kamer zetten![]()
En dan mag ik zelf ook weer gaan bouwen
quote:
Kappers zijn toch dicht, Pin!quote:Op maandag 20 april 2020 13:59 schreef Pinnenmutske het volgende:
Mijn haar wordt lang maar ik mag Nederland niet in.
Ik laat mijn haar knippen bij Brainwash kappers in Roosendaal.
Pffff
De rest van vandaag en dan nog een dag voor de tegels en het stucwerk. We mochten even 1500 euro aftikken als aanbetaling vorige week. Echt zo blij dat we dat 'gewoon' konden. Van onverantwoordelijke studenten naar verantwoordelijke volwassenen in negen jaar tijd.quote:Op maandag 20 april 2020 15:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Oef, alleen gelekt water scheelt wel echt een boel! Zijn ze nog lang bezig denk je?
Nooit leuk, maar fijn dat het kan.quote:Op maandag 20 april 2020 15:22 schreef Sumppi het volgende:
[..]
De rest van vandaag en dan nog een dag voor de tegels en het stucwerk. We mochten even 1500 euro aftikken als aanbetaling vorige week. Echt zo blij dat we dat 'gewoon' konden. Van onverantwoordelijke studenten naar verantwoordelijke volwassenen in negen jaar tijd.
Lastig....quote:Op maandag 20 april 2020 16:06 schreef Sumppi het volgende:
En nu beginnen de vragen binnen te komen van familie en vrienden om binnenkort langs te komen om het nieuwe huis te bekijken.![]()
En waar mijn man prima direct een antwoord zo kan formuleren dat mensen zich niet beledigd voelen lukt mij dat nog altijd niet.
Ik zei: het zou zooo leuk zijn om jullie weer te zien, alleen is het nu niet verstandig.quote:Op maandag 20 april 2020 16:12 schreef IJsdraakje het volgende:
Als standaardreactie "Ik wil het jullie dolgraag laten zien, maar corona, dus ik ontvang geen bezoek"?
Voor een hoop is het ook gewoon nog te ver weg ofzo, dat merk ik hier ook. Te weinig zieken in de directe omgeving en je merkt het eigenlijk alleen als je naar de winkels wil. Dan is iedereen die zich echt strikt aan de richtlijnen houdt al snel een beetje een aansteller.quote:Op maandag 20 april 2020 16:16 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Ik zei: het zou zooo leuk zijn om jullie weer te zien, alleen is het nu niet verstandig.
Het gaat om mensen die zelf elke dag contact hebben met mensen ivm werk. Daarom voelt het denk ik heel raar om dan mensen die je dierbaar zijn niet te zien. Alhoewel nog groter risico met al die contacten..
Ja, dat is een goede tip.quote:Op maandag 20 april 2020 16:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar, extragratis tip van flip, als je bang bent op beledigde reacties: hou uitspraken zo dicht mogelijk bij jezelf. Een "ik zie het niet zitten" of een "ik wil het risico niet nemen (dat ik jullie besmet)" moet je echt heel erg je best voor doen om het als belediging te zien.
quote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef Patapon het volgende:
Onze lieve Kaida is vandaag om 17.45 uur vredig in mijn armen ingeslapen....
Gecondoleerdquote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef Patapon het volgende:
Ach, wat een verdriet.quote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef Patapon het volgende:
quote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef Patapon het volgende:
Heel veel sterktequote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef Patapon het volgende:
Sterktequote:Op maandag 20 april 2020 19:13 schreef Patapon het volgende:
Hebben jullie nog geen meivakantie?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:10 schreef Shandaly het volgende:
Werken, schooltje spelen, proberen niet gillend gek te worden...
Zelfde als iedere dag eigenlijk
Zal dat niet volgende week zijn met koningsdag en de week erna 5 mei?quote:
Even gespiekt, landelijke richtlijn is overal volgende week.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:13 schreef Shandaly het volgende:
Nee, volgende week pas
Regio zuid is met alles wat later, behalve met Corona oplopen
Kan hoor, volgens mij zijn de scholen bij een hoop vakanties redelijk vrij om iets te verschuiven/een week toe te voegen. Beetje hetzelfde met de voorjaarsvakantie, die valt in caranavalsgebied ook altijd wat anders. (En heet het niet eens perse voorjaarsvakantie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:18 schreef Sarabi het volgende:
Huh dacht dat juist de scholen hier (in het zuiden) vanaf vandaag 2 weken vrij hadden. Vond het zo raar omdat het totaal geen mei is 😂
De leerkrachten gaan het echt zwaar hebben ben ik bang. Als ze dat nu natuurlijk niet al hadden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:38 schreef IJsdraakje het volgende:
Weer íets van een ritme voor basisschoolkinderen lijkt me echt heel fijn ja, voor (bijna) alle partijen (het zal wel lekker zwaar worden voor de leerkrachten). Ik vermoed dat het iets wordt als de klassen verdeeld over de dag (anders passen ze niet met genoeg afstand in een lokaal) en dan vooral aandacht voor taal en rekenen, zodat ook de leerlingen met minder geluk in hun thuissituatie in ieder geval iets van onderwijs kunnen volgen.
Zo denk ik er ook overquote:Op dinsdag 21 april 2020 09:52 schreef Sumppi het volgende:
Ik hoop dat ik ze thuis mag houden, maar begrijp heel goed dat dat voor de meesten niet het geval is.
Ik ben ook gewoon bang dat we via de kinderen besmet raken (of dat we de pech hebben dat net zij er enorm ziek van worden). Hebben jullie dat niet? En ik vind het ook niet prettig dat ze leren om afstand te houden van vrienden/ leerkrachten.
Met de termijnen waar ze het over hebben, gaan ze dat laatste toch wel (moeten) leren vrees ik.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:52 schreef Sumppi het volgende:
Ik hoop dat ik ze thuis mag houden, maar begrijp heel goed dat dat voor de meesten niet het geval is.
Ik ben ook gewoon bang dat we via de kinderen besmet raken (of dat we de pech hebben dat net zij er enorm ziek van worden). Hebben jullie dat niet? En ik vind het ook niet prettig dat ze leren om afstand te houden van vrienden/ leerkrachten.
Misschien ligt het aan mijn woonplaats. Maar hier hoor je het net iets te vaak dat jonge gezonde mensen toch ook op de IC liggen/dood gaan. Dus waarschijnlijk heb je gelijk, maar zo voelt het nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:00 schreef LeSage het volgende:
Ik ben niet bang om besmet te raken. Ik ben relatief jong, gezond, ben geen risicogroep. De kans dat het bij mij heel ernstig uitpakt is klein en nu is er weer capaciteit op de IC om geholpen te worden.
Wil niet zeggen dat ik erop hoop, maar de kans dat ik dood ga aan corona is denk ik niet groter dan dat ik dood ga aan een auto-ongeluk, heel cru gezegd.
[quote]quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Met de termijnen waar ze het over hebben, gaan ze dat laatste toch wel (moeten) leren vrees ik.
Ditquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Hopelijk schiet die kudde-immuniteit een beetje op.Meer mogelijkheden om te testen zou ik echt fijn vinden, want ik ben wel ziek geweest, maar was het covid? Zo ja, was het genoeg voor immuniteit? Geen idee.
Ja, maar niet allemaal tegelijk natuurlijk. En ik wil niet de reden zijn dat een oudere niet opgenomen kan worden op de IC wegens voorrang.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:25 schreef LeSage het volgende:
Daarbij, als we nou wel landelijke immuniteit willen, dan zouden we het toch juist wél moeten krijgen?
quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:27 schreef IJsdraakje het volgende:
En ondertussen moet ik keihard lachen om een Facebook-advertentie. Iemand verloot "boek" om me de balans tussen bepaalde dingen te houden, namelijk uit eten gaan en andere sociale gelegenheden () en mijn bodybuilding-dieet-vooruitgang (
![]()
![]()
).
Ik ben normaliter aardig sportief, maar zo'n bodybuilding wedstrijd (in je bikini compleet oranje gespoten zonder ook maar een grammetje vet teveel), HELL NOPE.![]()
![]()
Dat sowieso, maar de combinatie met sociale gelegenheden maakte 'm wel echt af voor me.quote:
Is wel te hopen jaquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar de combinatie met sociale gelegenheden maakte 'm wel echt af voor me.Stond duidelijk al wat langer gepland.
Nee, dat snap ik. Maar om groepsimmuniteit te krijgen zouden wij als ‘gezonde’ bevolkingsgroep toch juist het allemaal moeten krijgen en de oudere groep beschermd moeten worden om het niet te krijgen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, maar niet allemaal tegelijk natuurlijk. En ik wil niet de reden zijn dat een oudere niet opgenomen kan worden op de IC wegens voorrang.
Dit vind ik ook best gek eigenlijkquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben altijd wel benauwd dus geen idee. Ben wel aardig ziek geweest + hoofdpijn (dat heb ik normaal nooit). Maar geen idee....zou fijn zijn als er in deze omgeving wat immuniteit is.
Bedenk me net dat ik al 5 weken niet echt buiten geweest ben, toen ben ik voor het laatst in een supermarkt geweest. Verder wel wat kleine wandelingen door de wijk.
Vanavond iets afgeven bij een kennis een dorp verderop, best spannend
Nou, daarom zou ik graag zien dat er meer getest kan worden, want de huidige aantallen zijn zo onbetrouwbaar als de pest. Een vriend van ons (met contactberoep) was dus ziek met alle coronasymptomen, maar daarvan is nooit geregistreerd dat 'ie corona gehad zou hebben. M'n kerel heeft vlak voor die vriend ziek werd daar contact mee gehad en prompt daarna werd ik ziek, ook nooit getest of geregistreerd. Dus hoe groot is die groep nu écht? Valt te weinig over te zeggen met een steekproef, imo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar om groepsimmuniteit te krijgen zouden wij als ‘gezonde’ bevolkingsgroep toch juist het allemaal moeten krijgen en de oudere groep beschermd moeten worden om het niet te krijgen?
Daar komen nu zo min mogelijk mensen bij in de buurt (als iedereen zich daar aan houdt), dus die groep komt dan niet meer op de IC.
Toch?
2 andere stellen mogen met mij mee bestellen (en dan zet ik een krat bij hun voor de deur). Beide stellen ouder en risicogroep. Maar tot nu toe willen ze liever naar de supermarkt, echt een uitje voor ze. Tja dan vind ik dat ik mijn best heb gedaan. Mijn man en ik horen ook tot de risicogroep met ons gewicht + zwakke longen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit vind ik ook best gek eigenlijk![]()
Dan gaan wij als jonge mensen de tijden voor boodschappen thuis bezorgen bezet houden, zodat de kwetsbare groep wél naar de supermarkt moet.
Jij zou toch juist naar de supermarkt kunnen, zodat je bejaarde buurvrouw dan de boodschappen kan laten bezorgen?
Mja, ik kan me hun gedachtegang ook wel voorstellen, want "ze hebben al zoveel overleefd" en als de supermarkt als een uitje voelt...quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:58 schreef Sarabi het volgende:
Ik dacht juist slim te zijn en aan te bieden om te bestellen voor ze. Want zie de meeste bejaarden dat nog niet zelf doen op de site. Maarja....niet dus.
Ja ergens snap ik het ook wel. Eentje heeft inderdaad de tweede wereldoorlog overleefd en heeft geen zin in om nu opgesloten te zitten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, ik kan me hun gedachtegang ook wel voorstellen, want "ze hebben al zoveel overleefd" en als de supermarkt als een uitje voelt...![]()
Niet dat ik het voor de individuen verstandig vind, maar da's een andere kwestie. Interessante tijden voor filosofen, dat wel.
Oja en vanavond om 22u komen ook de starlink sattelieten voorbijquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, vanavond blijkbaar vallende sterren.
Moh, jammer dat het zo waait, anders was het wel tof geweest om een tijdje buiten te gaan kijken. Denk dat het vanavond te koud gaat zijnquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja en vanavond om 22u komen ook de starlink sattelieten voorbij
Ik vond het verschil in noord groningen al groot dus Hongarije zal inderdaad nog mooier zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Moh, jammer dat het zo waait, anders was het wel tof geweest om een tijdje buiten te gaan kijken. Denk dat het vanavond te koud gaat zijn![]()
Wij gaan in de zomer altijd naar Hongarije en daar kunnen we zo goed vallende sterren spotten, dan pas zie je hoeveel lichtvervuiling wij hier hebben
Nou ja, Noord-Groningen zal ook wel donker zijnquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vond het verschil in noord groningen al groot dus Hongarije zal inderdaad nog mooier zijn.
Wat super mooi! Ik heb nog nooit een vallende ster gezien. Wel heel mooie sterrenhemels gezien in Zweden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Moh, jammer dat het zo waait, anders was het wel tof geweest om een tijdje buiten te gaan kijken. Denk dat het vanavond te koud gaat zijn![]()
Wij gaan in de zomer altijd naar Hongarije en daar kunnen we zo goed vallende sterren spotten, dan pas zie je hoeveel lichtvervuiling wij hier hebben
Da's echt bijna!quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:39 schreef Sumppi het volgende:
Over precies een week vertrekken we naar Drenthe. Misschien dat het daar ook wel goed te zien is.
Dat is super zegquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:30 schreef Sumppi het volgende:
Al wel heel veel! Vanaf vrijdag is mijn man vrij en dan kunnen we dat weekend echt flink wat heen en weer brengen. De garage is dan ook helemaal vrij voor ons, dus dat is heel erg fijn. Hebben we toch alles met zijn tweeën kunnen doen.
Het lullige is dat het niet perse logische regels zijn, maar gedurende de jaren zo gevormd. Mus-sen en mat-ten zijn beiden meervoud en de dubbele medeklinker is om de uitspraak duidelijk te houden (stam + en, dubbele s/t zodat het verschil met ma-ten (maat) duidelijk blijft), maar bij gezinnen is de stam gezin en die verandert in dit geval dus niet in het meervoud.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:12 schreef Sumppi het volgende:
Ik kom niet uit een spellingsregel.![]()
Bij een korte klank de dubbelzetter, dus een tweelingletter.
Voorbeeld:
Mu ssen
Ma tten
Het dik gedrukte is de korte klank.
Nu doet m'n zoon dit:
gezzinnen.
Hoe leg ik uit dat het met 1 z is?
Er is trouwens volgens mij iets met dat ‘ge’. Dat zou je een korte klank noemen, maar ik vermoed dat deze klank (schwa) niet voor verdubbeling zorgt. Maar daar zou ik je zoon niet mee vermoeien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:12 schreef Sumppi het volgende:
Ik kom niet uit een spellingsregel.![]()
Bij een korte klank de dubbelzetter, dus een tweelingletter.
Voorbeeld:
Mu ssen
Ma tten
Het dik gedrukte is de korte klank.
Nu doet m'n zoon dit:
gezzinnen.
Hoe leg ik uit dat het met 1 z is?
Ik had een docent die riep: ‘Jullie zeggen toch ‘kasje’, hč? Niet ‘kastje’?!’quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Het rottige is dat je uitleg staat en valt met je daadwerkelijke uitspraak. Ik zeg bijvoorbeeld eerder pak-ket dan pa-ket (dus echt een korte a), maar pa-ket is geen vreemde uitspraak verder.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had een docent die riep: ‘Jullie zeggen toch ‘kasje’, hč? Niet ‘kastje’?!’
Daar moest ik steeds aan denken toen die anti-inbraakspotjes gingen lopen met ‘lichTje uit’.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had een docent die riep: ‘Jullie zeggen toch ‘kasje’, hč? Niet ‘kastje’?!’
Daar moest ik steeds aan denken toen die anti-inbraakspotjes gingen lopen met ‘lichTje uit’.
Wat fijn dat jullie elkaar weer gaan zien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi
Hoe was jullie dag?
Hier een beetje een saaie dag. De gewone dingen gedaan en verder een beetje meh van geen mensen zien. MAAR morgen komt mijn moeder langsVerheug ik me zo op! Even een kopje thee en bijpraten
Ben benieuwd naar je plan! En wat leuk dat er een vlog komt over het bier. Wordt hij door veel mensen gevolgd?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef Sarabi het volgende:
Hier een fijne dag.
In de tuin in het zonnetje gezeten bij mijn moeder. Een plan gemaakt voor moederdag.
Daarna ons bier bij een kennis afgegeven die er over gaat vloggen. En een klein cadeautje van haar gehad
Fijn dat je je moeder weer gaat zien.
Leuk! Krijgt iedereen een gezicht om te vullen? Of zijn er ook andere figuren?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Hier best een fijne dag achter de rug, had lekker wat werk te doen en daarna nog een paar uur in de tuin aan de gang geweest. Ik zie weer tegels onder het mos vandaan komen.![]()
En kunstproject-embroidery pakket binnen gekregen, dus morgen even naar kijken.
Yup.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:08 schreef Sarabi het volgende:
Je ziet de Starlink sattelieten nu echt goed.
Je gaat toch meestal van een man uitquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:23 schreef Sumppi het volgende:
het staat zelfs in je post. Mooi aantal volgers.
Hier nu vroeg naar bed. Lezen en hopelijk goed slapen.
Bijzonder, maar hoe gaat het zijn als er later nog meer de lucht in gaan. Jammer van de sterrenhemel.quote:
Ik heb er naar gezocht toen ik aan het wandelen was, maar wist niet waar ik op moest letten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:08 schreef Sarabi het volgende:
Je ziet de Starlink sattelieten nu echt goed.
Ik wist het ook nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:14 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb er naar gezocht toen ik aan het wandelen was, maar wist niet waar ik op moest letten.
Wat heerlijk! Ik ben blij voor jequote:Op woensdag 22 april 2020 08:16 schreef LeSage het volgende:
Goedemorgen![]()
Vandaag is de dag dat ik weer werken magwe zijn 3 uurtjes open voor afhaal, maar gewoon het feit even van huis te zijn, mezelf nuttig maken, heerlijk!
En oudste ging gisteren zo dolgelukkig slapen nadat hij hoorde dat hij binnenkort weer naar school mag, echt zo ontroerend.
Nu lekker ochtendje wat opruimen, beetje hangen en lezen. Kinderen kijken nu nog tv en zet ik dadelijk aan de Duplo of treinbaan.
Ik vind het wel altijd leuk om te zien op jouw foto's. Gezelligheid, lekker knus.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen allemaal
Straks met mijn moeder thee drinken. Eerst even mijn huis aan kant maken. Schoon is het wel. Alleen mijn tafel is een soort projectplek geworden en op alle relaxplekken liggen boeken en tijdschriften. Voor mij heel fijn, alleen niet bezoekwaardig
Wat ik ervan begreep, zijn het allemaal gezichten inderdaad.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Leuk! Krijgt iedereen een gezicht om te vullen? Of zijn er ook andere figuren?
Ik ken eigenlijk alleen de Children in Need-versie. Met dat kinderkoor.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:16 schreef Sumppi het volgende:
Ja, dat lijkt me ook wel wat. En nu heb ik dat nummer in mijn hoofd.
Ja, maar die versie ken ik niet.quote:
quote:Op woensdag 22 april 2020 09:33 schreef Sumppi het volgende:
Neeeeeeeeeeeee
Waarom noem je die nou. Aaargh, mijn hoofd.![]()
Is het zo erg, ja?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:33 schreef Sumppi het volgende:
Neeeeeeeeeeeee
Waarom noem je die nou. Aaargh, mijn hoofd.![]()
Aws... Dank je welquote:Op woensdag 22 april 2020 08:24 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Ik vind het wel altijd leuk om te zien op jouw foto's. Gezelligheid, lekker knus.
Fijn LeSage. Weer wat meer in het normale ritme.
Ik heb twee dochters, dus ja.quote:
Leukquote:Op woensdag 22 april 2020 09:47 schreef Lienekien het volgende:
De Great British Sewing Bee begint vanavond! Nemen we op, want 22.15 slaapt mijn man.
Ik vraag me wel eens af hoe dat is als je eigen kinderen zo dwepen met iets, als je zelf als kind helemaal niet zo was.quote:
Er is geloof ik ook nog een vast herhaalmoment.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Leukeens kijken of ik BBC kan opnemen
Opnemen kanquote:Op woensdag 22 april 2020 09:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is geloof ik ook nog een vast herhaalmoment.
Zaterdagavond, kwart over 7, BBC2.
Klopt, nog niet aan gedachtquote:Op woensdag 22 april 2020 11:21 schreef Nanuke het volgende:
Je kan ook harde brokjes in een beetje water doen. Dan wordt het ook zacht.
Fijn dat die wel eet!quote:Op woensdag 22 april 2020 11:20 schreef Patapon het volgende:
Gisteren de crematie voor de poes geregeld. De stress begint een beetje te zakken.
Nu de poes met kiespijn laten eten. Die krijgt nu 3 tot 4 keer per dag natvoer maar moet een beetje aangemoedigd worden. Gelukkig eet ze dan wel haar hele bakje leeg. Vanochtend ging ze zelfs harde brokjes proberen maar ze heeft nog pijn dus dat gaat niet.
Verder toch best druk met werk....reguliere markt verplaatsen en de dodenherdenking regelen.
Fijn dat de trek er in ieder geval nog wel is.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:20 schreef Patapon het volgende:
Gisteren de crematie voor de poes geregeld. De stress begint een beetje te zakken.
Nu de poes met kiespijn laten eten. Die krijgt nu 3 tot 4 keer per dag natvoer maar moet een beetje aangemoedigd worden. Gelukkig eet ze dan wel haar hele bakje leeg. Vanochtend ging ze zelfs harde brokjes proberen maar ze heeft nog pijn dus dat gaat niet.
Verder toch best druk met werk....reguliere markt verplaatsen en de dodenherdenking regelen.
Benieuwd wat je er van gaat makenquote:Op woensdag 22 april 2020 12:45 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het blijken twee gezichtjes in m'n project! En ze hebben me een supermooie paars erbij gegeven, dus die gaat een hoofdrol spelen.
Het is leuk om te zien hoe verschillend ze zijn en elk echt eigen dingen leuk vinden, daar kan ik wel van genieten. Ik leer er ook weer van. Zo kon ik bij Per Seconde Wijzer heel snel alle machines benoemen, dankzij de interesse van mijn zoontje toen.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af hoe dat is als je eigen kinderen zo dwepen met iets, als je zelf als kind helemaal niet zo was.
Leuk om te lezen!quote:Op woensdag 22 april 2020 13:21 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Het is leuk om te zien hoe verschillend ze zijn en elk echt eigen dingen leuk vinden, daar kan ik wel van genieten. Ik leer er ook weer van. Zo kon ik bij Per Seconde Wijzer heel snel alle machines benoemen, dankzij de interesse van mijn zoontje toen.En door mijn oudste dochter ben ik weer gaan bakken en knutselen.
Het is hun eigen ding en die ontwikkeling in smaak en interesses is ook wel mooi om te volgen. Hoe ze ook overnemen van vrienden en vriendinnen (lievelingskleur van geel naar roze). En mijn dochter dus hetzelfde met Frozen. Maar toen ik haar vroeg of ze Elza of Anna wilde zijn reageerde ze niet als haar vriendinnen, maar met: 'mama, ik wil natuurlijk Olaf zijn!'. Naar Frozen II zijn mijn man met zijn beste vriend (grote stoere kerel van ruim 2 meter) meegegaan.![]()
![]()
Ik hoef er niet echt vaak iets mee en gelukkig zijn er ook genoeg dingen waar we samen enthousiast over zijn.
Maar dat liedje..ugh
Wij moesten de film kijken voor de Oscarsquote:Op woensdag 22 april 2020 13:31 schreef Sumppi het volgende:
Die film heb ik nog nooit gezien en de soundtrack heb ik ook nog nooit opgezet.
Ik ben afgehaakt na Bambi.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:32 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb Frozen wel gezien, maar da's omdat Disney
Vanwege het altijd zielige moment in de verhalen?quote:
3 huizen verderopquote:Op woensdag 22 april 2020 14:43 schreef Sumppi het volgende:
Wonen je ouders zo dichtbij jullie?
Hier ging het rijden wel gewoon goed na een aantal weken niet gereden te hebben. Ik heb wel altijd moeite als ik van auto moet wisselen. Mijn eigen auto rolt minder ver uit, dan de gezinsauto. Dan moet ik voor een stoplicht opeens weer gas bij gaan geen, om te voorkomen dat ik meters voor de lijn al stil kom te staan.
Ja. En mijn moeder vond het ook beter dat ik niet keek naar zielige-dierenfilms.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:44 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Vanwege het altijd zielige moment in de verhalen?
Geen wonder dat je niet van horror houdt.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja. En mijn moeder vond het ook beter dat ik niet keek naar zielige-dierenfilms.
Kun je bijna over de schutting naar elkaar zwaaienquote:Op woensdag 22 april 2020 14:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
3 huizen verderop
En ja wisselen van autos was vroeger ook altijd interessant. Ni heb ik geen eigen auto meer.
Ik hou van die krab.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:09 schreef Sumppi het volgende:
Dus, ik zet een liedje van Vaiana op. Het moment dat ze Maui voor het eerst ontmoet.
Dochter komt er gelijk bij staan: 'ben je een fan?' 'oeeeeeeh, ben je op hem verliefd? Hij is een halfgod, weetje' Ze is net zes, maar ik zie haar zo voor me als puber met haar vriendinnen.![]()
![]()
Ja, ik ook.quote:
Heerlijk CotSquote:Op woensdag 22 april 2020 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh mensen wat was het super fijn. Mijn moeder weer eens een knuffel geven. Gewoon praten en ik ben enorm verwend in de boekenwinkel... Vier leesboeken en een boek over tekenen van chibi's.
Lekker ijsje gegeten in de zon. Ik kan het weer even tegen aan om alleen te zijn.
quote:Op woensdag 22 april 2020 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh mensen wat was het super fijn. Mijn moeder weer eens een knuffel geven. Gewoon praten en ik ben enorm verwend in de boekenwinkel... Vier leesboeken en een boek over tekenen van chibi's.
Lekker ijsje gegeten in de zon. Ik kan het weer even tegen aan om alleen te zijn.
Ja dat doe ik ook altijd maar sinds corona schiet dat niet meer opquote:Op woensdag 22 april 2020 18:51 schreef -lieve- het volgende:
Hier meerdere malen besteld via Aliexpres. Ik zie wel eens een NL website voorbij komen, maar dat zijn precies de zelfde van Ali en vaker nog duurder ook.
Ik heb wel eens besteld bij Jobastore (die zwarte kat), prima service als ze wat leuks voor je hebben en prijs valt mee.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:46 schreef Sarabi het volgende:
Hebben jullie ervaring met NLse webshops voor diamond painting?
Thanksquote:Op woensdag 22 april 2020 18:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens besteld bij Jobastore (die zwarte kat), prima service als ze wat leuks voor je hebben en prijs valt mee.
Jij ook een fijne dagquote:Op donderdag 23 april 2020 07:09 schreef Sumppi het volgende:
Fijne dag CotS![]()
Hier komen ze vandaag tegelen en de muren stucen. Weer een dag boven met zijn allen en in een emmer piesen.![]()
Gister viel ik ook erg vroeg al zittend in slaap (tijdens het avondeten!) én ik moest huilen om drie reclames/ spotjes over hoe we in Nederland omgaan met het virus. Onder andere die van de Plus. 'Samen doen we dit en dat.' Hoezo labiel.
Dat is relatief. In de stad leven veel vogels (duiven) ook van wat mensen op straat achterlaten na bijv. snackbarbezoek. Dus dat is wel een vermindering van het aanbod.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:17 schreef Sarabi het volgende:
Leuk
Vogelvoer hang ik nu eigenlijk niet meer in de tuin, er is weer meer dan genoeg gewoon te vinden. Deze winter was het eigenlijk ook bijna niet nodig.
Ja in de stad zal het anders zijnquote:Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is relatief. In de stad leven veel vogels (duiven) ook van wat mensen op straat achterlaten na bijv. snackbarbezoek. Dus dat is wel een vermindering van het aanbod.
Ow das minderquote:Op donderdag 23 april 2020 09:45 schreef LeSage het volgende:
Ik doe het ook niet, want wij vinden de laatste tijd rattenkeutels in de tuinen die ga ik liever niet voeren
Dan zou ik me ook wel bedenken.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:45 schreef LeSage het volgende:
Ik doe het ook niet, want wij vinden de laatste tijd rattenkeutels in de tuinen die ga ik liever niet voeren
Slimme vogelsquote:Op donderdag 23 april 2020 10:27 schreef Muck het volgende:
Ik heb een groot dakterras en behoorlijk wat vogels in de buurt, die afkomen op de boomgaarden. Alleen het dakterras mijden ze als de pest vanwege mijn katten
Geen "kip" op het menu voor Latte?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:27 schreef Muck het volgende:
Ik heb een groot dakterras en behoorlijk wat vogels in de buurt, die afkomen op de boomgaarden. Alleen het dakterras mijden ze als de pest vanwege mijn katten
Gisteren zei je ook iets over gezichtjes, maar ik kon niet terugvinden waar je precies mee bezig bent.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Geen "kip" op het menu voor Latte?
Mogguh trouwens! Zo eens kijken naar m'n gezichtjes, zo te zien zijn mijn klusjes voor werk weer even op.
Deze!quote:Op donderdag 23 april 2020 11:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gisteren zei je ook iets over gezichtjes, maar ik kon niet terugvinden waar je precies mee bezig bent.
#nieuwsgierig
Is dat om je verdriet mee weg te drinken als je maaltje is verpest door het te lang op de barbecue te laten liggen?quote:
Pehehe, ik wilde 'm niet inkoppen.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat om je verdriet mee weg te drinken als je maaltje is verpest door het te lang op de barbecue te laten liggen?
Serieuze vraag.
Aaaaaah! Wat leuk!quote:Op donderdag 23 april 2020 11:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Deze!
https://www.theworldmakers.org/socialdistancingfabric-nl/
quote:Op donderdag 23 april 2020 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat om je verdriet mee weg te drinken als je maaltje is verpest door het te lang op de barbecue te laten liggen?
Serieuze vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |