Er zijn genoeg oplossingen om zonder publiek te spelen en mensen zo toch nog te vermaken in deze tijd. Als mensen al geen events hebben in zomer EN niets op tv gaat het helemaal mis.quote:
Leuk, een quote van mij totaal uit context halen en hierop plakken. Point made.quote:
Goed artikel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:56 schreef JANdeDERDE het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verreageren-a3996962
Interessant artikel wat gaat over een econoom. Die voor de EU een rapport heeft geschreven over de economische gevolgen van een pandemie voor de EU.
Hij spreekt al over 'Zelfmoord' mbt onze reactie erop.
Mogelijk ook een principieel punt, maar ik heb liever dat mijn eigen wedstrijden doorgaan in plaats van dat er een uitzondering wordt gemaakt zodat ik kan kijken naar multi-miljonairs.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
Er zijn genoeg oplossingen om zonder publiek te spelen en mensen zo toch nog te vermaken in deze tijd. Als mensen al geen events hebben in zomer EN niets op tv gaat het helemaal mis.
Ik weet het ook niet, maar ik houd de aantallen van een aantal gemeentes in de gaten (waar ik zelf en dierbaren wonen) en daaruit kreeg ik ook al niet het idee dat het echt aan het dalen was.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat gebeurt daar in Flevoland en Noord-Holland?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat om het aantal nieuwe meldingen.
Hier gaan we dus niet uitkomen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Leuk, een quote van mij totaal uit context halen en hierop plakken. Point made.
Maar misschien moet je nog eens teruggaan naar het punt dat ik initieel maakte i.p.v. mij aan te vallen op één percentage?
Lijkt me makkelijk te verklaren door het grotere beschikbare aantal testen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat gebeurt daar in Flevoland en Noord-Holland?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat om het aantal nieuwe meldingen.
Het gaat de komende weken ook wel weer stijgen. Mensen beginnen steeds meer schijt te krijgen aan de coronamaatregelen. Recept voor ellende.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, maar ik houd de aantallen van een aantal gemeentes in de gaten (waar ik zelf en dierbaren wonen) en daaruit kreeg ik ook al niet het idee dat het echt aan het dalen was.
Ik vraag me af of de daling in de RIVM-cijfers niet vooral komt doordat de ernstigste brandhaarden in (vooral) Brabant enigszins geblust zijn, terwijl er in de rest van het land niet echt sprake is van daling. (?)
Nogmaals, ik weet het ook niet, maar in de gemeentes die ik check (voornamelijk in N-H) zie ik niet echt een daling.
Nee, ik zeg dat men panisch doet over sterftecijfers die, in het licht bezien van het aantal doden op een heel jaar, helemaal niet schrikbarend hoog zijn. Zeker als je het afzet tegen de potentiële daling aan sterftecijfers in de komende jaren (ervan uitgaande dat er een vaccin gaat komen tegen de tijd dat de volgende griepgolf er is).quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:11 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hier gaan we dus niet uitkomen.
Jij zegt dat de oversterfte vooralsnog 5% door een korte periode te vergelijken met een lange periode.
Wat ik heb begrepen is alcohol al schadelijk vanaf 1 glas...quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:04 schreef Apotheose het volgende:
[..]
drinkers als in alcoholisten of ook diegene die wekelijks eens een biertje pakt? Verder: prima
Ja, en het is pas leuk vanaf 4 glazen... Dat is dan weer zo jammerquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is alcohol al schadelijk vanaf 1 glas...
Laten we het van de positieve kant bekijken als deze pandamie afgesloten is krijgen we de jaren daarna statistisch gezien ondersterfte.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Uiteindelijk is stabiel slecht natuurlijk wel de nieuwe normaal totdat we een vaccin hebben. Maar het plaatje hierboven laat wel de stille ramp in verzorgingshuizen goed zien.
Of de gevolgen van de slechte economie beginnen op te borrelen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Laten we het van de positieve kant bekijken als deze pandamie afgesloten is krijgen we de jaren daarna statistisch gezien ondersterfte.
https://ourworldindata.org/coronavirusquote:
Nee dan begrijp je het niet. Je moet uberhaupt klachten hebben om getest te zijn om niet onnodige tests te verspillen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt toch best veel dat er gemiddeld dus 20% positief getest wordt.. of ligt dat aan mij?
behalve dat je op zo'n skûtsje wel op elkaar zitquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:57 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
sowieso, geen contactsporten he. En vergeet skûtsje silen niet
De gemiddelde levensverwachting van een 82 jarige (gemiddelde leeftijd COVID sterfte) in het huidige tijdsvak is nog 8 jaar, dus die statistisch lagere ondersterfte komende tijd smeert zich over lange tijd uit.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Laten we het van de positieve kant bekijken als deze pandamie afgesloten is krijgen we de jaren daarna statistisch gezien ondersterfte.
Vleeseters en voortplanters ook niet vergeten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:02 schreef nils7 het volgende:
Laten we dit ook even door trekken naar rokers, drinkers en drugs gebruikers?
dat zal best kloppen inderdaad.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is alcohol al schadelijk vanaf 1 glas...
En wat dacht je van de mensen die te lang zitten op een dag.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:23 schreef highender het volgende:
[..]
Vleeseters en voortplanters ook niet vergeten.
En het overgrote deel van de 82-jarigen leeft ook nog gewoon. Er valt weinig te zeggen over de vraag of de mensen die nu op 82-jarige leeftijd sterven de 90 gehaald zouden hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:22 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De gemiddelde levensverwachting van een 82 jarige (gemiddelde leeftijd COVID sterfte) in het huidige tijdsvak is nog 8 jaar, dus die statistisch lagere ondersterfte komende tijd smeert zich over lange tijd uit.
Bron: CBS, via deze tool: https://www.berekenhet.nl(...)vensverwachting.html
Als je de sterftecijfers in de komende jaren wil verlagen is collectieve zelfmoord de beste manier.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat men panisch doet over sterftecijfers die, in het licht bezien van het aantal doden op een heel jaar, helemaal niet schrikbarend hoog zijn. Zeker als je het afzet tegen de potentiële daling aan sterftecijfers in de komende jaren (ervan uitgaande dat er een vaccin gaat komen tegen de tijd dat de volgende griepgolf er is).
[..]
Verwachte sterfteleeftijdquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:22 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De gemiddelde levensverwachting van een 82 jarige (gemiddelde leeftijd COVID sterfte) in het huidige tijdsvak is nog 8 jaar, dus die statistisch lagere ondersterfte komende tijd smeert zich over lange tijd uit.
Bron: CBS, via deze tool: https://www.berekenhet.nl(...)vensverwachting.html
Ironisch gezien kosten ongezonde mensen die bijvoorbeeld overgewicht hebben en roken en overlijden op hun 70ste ons zorgsysteem minder geld dan iemand die 90 jaar wordt en gezond heeft geleefd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nah, als mensen vet vreten maar daarna het eraf lopen met hardlopen dan laat ze lekker. Obese zijn zonder gebruik van zorgsysteem ook prima, maar als ze in ziekenhuis komen waarbij hun gewicht een factor speelde dan dus op die behandeling een sterk verhoogd eigen risico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |