abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192663979
Dat je met elkaar probeert om een ramp af te wenden kan ik inkomen.

Maar dat je burgers verplicht om thuis te blijven en boetes zet op dingen die voorheen volkomen normaal waren zoals bijeenkomsten vind ik ver gaan. Mijns inziens verdient een overheid altijd een gezond wantrouwen, omdat bij macht corruptie en misbruik altijd op de loer liggen.

Een bevolking die bang is, daar kun je een hoop mee doen. Vrijheden inperken, een app ontwikkelen waarmee de overheid allerlei privégegevens over individuele mensen kan achterhalen, misschien mensen wel verplichten om een vaccin te nemen (een inbreuk op de keuzevrijheid en de lichamelijke integriteit).

Tel daarbij op dat Rutte het steeds heeft over het "nieuwe normaal" en mij bekruipt een beangstigend gevoel. In tijden van crisis is het voor machthebbers heel makkelijk om een bepaalde agenda door te drukken. Denk maar aan de Patriot Act in de VS die na 9/11 plotseling klaar lag (en dus veel eerder was geschreven).

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is de inbreuk op mensenrechten legitiem? En moet dat misschien zo blijven na deze crisis? Of moeten we er juist voor waken dat we essentiële mensenrechten niet voorgoed kwijtraken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 12:17:30 ]
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:21:28 #2
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192664065
Gezond wantrouwen en waakzaamheid zijn is altijd goed. Privacy is ook een groot ding dus vooral op dat gebied vind ik dat je beiden volop in mag zetten.

Maar ik ben er ook van overtuigd dat we geen mensenrechtenschendend land zijn of worden zoals China, Noord Korea en andere dictaturen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192664116
Hier is al een topic over geweest en nee het is geen inbreuk.
pi_192664132
De inbreuk op mensenrechten zie ik vooral door de bevolking zelf geëist worden.

In het anderhalve met economie topic gaf ik het volgende al aan:

quote:
Als je sommige reacties op fok, andere forums en social media leest willen heel veel mensen de politiestaat optuigen omdat jongeren zich als jongeren gedragen. Verontrustend eigenlijk dat grote delen van de bevolking uit angst voor hun eigen sterfelijkheid de invoering van de politiestaat eisen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_192664135
Ik vraag me af of mensen verplichten te laten vaccineren wel mogelijk. Tot nu toe is het altijd op vrijwillige basis geweest en volgens mij kun je dat niet zomaar veranderen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192664248
Grotendeels met je eens.
Met dit voorbehoud. In het verleden was het falen van het een of het ander altijd te wijten aan 'hunnie' (vul zelf maar wat in... Communisten, hippies, feministen, moslims, joden, rijken, armen, vrouwen, mannen, zwart, blank, enz.)
Nu zijn we zelf onze grootste vijand geworden.

Je hebt het ook over essentiële mensenrechten. Wat versta je daaronder?
Er zorg voor dragen dat de generaties na ons weer veilig en mondkaploos door het leven kan, lijkt mij essentieel genoeg.
Ik vind dit ook heel angstaanjagend. Heb er diverse nachtmerries over gehad.
Verplichte vaccinaties begin ik niet aan. Niet zolang ik niet overtuigd ben van de noodzaak in deze.

Misschien ben ik dan een idioot met een aluhoedje, maar ik denk dan aan een scene uit 'I Robot' waar de hoofdfiguur met zijn baas een biertje drinkt in een bar. En afrekent door zijn duim op de bartap te duwen. Dan zie je een soort kassabon. (Irrelevant detail: 2 biertjes kosten dan 50 dollar!), dat schijnt dan onze toekomst te zijn.

En, als ik heel eerlijk ben, ik heb geen flauw idee waar dit eindigt. Heb al eerder mijn onrust hierover geuit. Het is nu bijna zomer, maar wat als het straks weer winter wordt? Hebben we dan nog elektriciteit? Warm water?

Vanmorgen weer eens boodschappen gehaald en de supermarkten staan nog steeds de winkelwagentjes af te poetsen. Maar nergens lege schappen gezien. Ik betaal nog steeds met contant geld en ik leef nog steeds. :o
Mondkapjes: vanmorgen eentje gezien als ik die man met een sjaal om zijn gezicht niet meereken.

Rutte is een mooie handpop. Ik kan die man met de beste wil van de wereld niet serieus nemen.
Mijn advies: doe gewoon wat jou het beste lijkt in je eigen regio. Ga niet lopen provoceren of hoesten of niezen naar andere toe.
Hou rekening met elkaar. Daar komt het uiteindelijk op aan. Laat Den Haag de touwtering krijgen.
pi_192664258
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:25 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me af of mensen verplichten te laten vaccineren wel mogelijk. Tot nu toe is het altijd op vrijwillige basis geweest en volgens mij kun je dat niet zomaar veranderen.
Wellicht kan men jou dan de toegang ontzeggen tot gezondheidszorg, uitkering of andere financiële of materiële ondersteuning, openbare weg etc.. Veel succes dan met je vrijheid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192664459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht kan men jou dan de toegang ontzeggen tot gezondheidszorg, uitkering of andere financiële of materiële ondersteuning, openbare weg etc.. Veel succes dan met je vrijheid.
En dat moeten we juist niet hebben. Want Morrigan betaalt dus ook gewoon zijn maandelijkse premie.
Tussentijds ineens een verplichting om zo'n vaccinatie te nemen, lijkt mij je reinste gangstermethode.
En laat jij jezelf lekker inenten uit angst voor repercussies.
Maar dat geeft jou dus geen enkel recht om voor anderen te bepalen dat ze dan geen recht meer hebben op gezondheidszorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 17-04-2020 13:01:58 ]
pi_192664612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Vanmorgen weer eens boodschappen gehaald en de supermarkten staan nog steeds de winkelwagentjes af te poetsen. Maar nergens lege schappen gezien. Ik betaal nog steeds met contant geld en ik leef nog steeds. :o
Mondkapjes: vanmorgen eentje gezien als ik die man met een sjaal om zijn gezicht niet meereken.
Woon je in een stad of een dorp?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192664693
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Woon je in een stad of een dorp?
Ik woon in een buitenwijk van een stad.
pi_192664717
Een tijdelijke politiestaat is gewoon nodig om dit geintje ff in te dammen.
Maar als blijkt dat het virus niet weggaat en het zich muteert (waardoor vaccinaties vrijwel waardeloos worden) moet je je wel afvragen of de regels dan wel moeten blijven.
pi_192664749
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:25 schreef Morrigan het volgende:
Kiezen voor vrijheid is voor vele geen optie want 0.1% van Nederland gaat dood.

Daarom zal en moet de andere 99.9% van alles slikken.
pi_192664816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:00 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Toch nog 17.000 mensen.
Die mogen allemaal maar lekker deaudt gaan?
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:03:42 #14
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192664820
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik woon in een buitenwijk van een stad.
Dan snap ik je.
Hier (in een dorp met 11.000 inwoners) worden karretjes niet gepoetst. Er staat een tafeltje met een bus Glassex en een rol Tork. Wie zijn karretje wil poetsen gaat zijn gang maar. Dat is misschien 1 persoon per uur.
Mondkapjes zie je hier zo goed als niet, en als je er eentje ziet, dan is het een Belg met zo'n ding.
Bij de kassa's hangen van die plastic schermen omdat dat landelijk zo is geregeld en contant betalen wordt zonder morren geaccepteerd.

Twee dorpen verderop slaat de paranoia wel toe. Ik hoop dat dat vooral daar blijft en niet overslaat naar hier.
pi_192664841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:00 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ooit zullen alle Fokkertjes die nu hier schrijven ook dood gaan.
Heeft geen zak te maken met de huidige coronacrisis.
Als de overheid bepaalde zaken wil afdwingen ivm de volksgezondheid, wordt het tijd om in opstand te komen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:05:44 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192664874
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Toch nog 17.000 mensen.
Per jaar gaan er sowieso al 150.000 dood in Nederland. Helaas moeten we om zeker te weten dat het niet meer dan 150.000 is wachten tot december.
pi_192665046
quote:

[..]

Toch nog 17.000 mensen.
Dat laatste beweert niemand, maar hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood aan griep? Als je op een bepaalde leeftijd komt mag je toch ook een keer gaan?

Een politiestaat optuigen en de economie laten instorten zijn verregaande maatregelen om een handjevol bejaarde mensen nog 5-10 jaar extra te geven.
pi_192665183
quote:

[..]

Toch nog 17.000 mensen.
Dat hedde gij goe gezien jongen.

Alleen zou ik er geen lekker voor gooien. Zoals de 130-150k die elk jaar dood gaan met een gem leeftijd van 80+ hetzelfde geldt voor corona patienten.
pi_192665435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:15 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Dat laatste beweert niemand, maar hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood aan griep? Als je op een bepaalde leeftijd komt mag je toch ook een keer gaan?

Een politiestaat optuigen en de economie laten instorten zijn verregaande maatregelen om een handjevol bejaarde mensen nog 5-10 jaar extra te geven.
Ja, die griepdoden kennen we inmiddels wel he.. Paar jaar geleden zijn er in 5 maanden tijd 7500 mensen doodgegaan aan de griep. Inmiddels in 1 maand 3000 officieel en 6000+ onofficieel met de maatregelen die er zijn. Dus dat excuus kun je schrappen.

En ga even lekker weg met je politiestaat, je woont hier in een vrij land. beter dan dit kun je het bijna niet hebben tenzij je naar scandanavie gaat. In een samenleving heb je nu eenmaal regels en daar heb je je aan te houden. Het staat je altijd vrij om naar china te verhuizen, dan zie je wat een echte politiestaat is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:56:18 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_192665797
We moeten zien wat de blijvende gevolgen zijn hier.In het kader van nood kan ik me er enige voorstelling bij maken. Toch baart het me wel zorgen wat dit in de wereld oplevert. Niet alleen China, die nu nog beter mensen kan controleren, maar ook dichter in de buurt.

Dan heb ik het bijvoorbeeld Viktor Orban die het parlement buitspel heeft gezet wegens 'crisistoestand' en waar direct wetten over bijvoorbeeld geslachtsverandering doorgevoerd worden. Of Polen, dat van de situatie gebruik maakt nog strengere abortuswetten in te voeren omdat er nu toch een demonstratieverbod is.

Dat zijn dan gewoon landen in de EU.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192666307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:33 schreef Queryn het volgende:

[..]

Ja, die griepdoden kennen we inmiddels wel he.. Paar jaar geleden zijn er in 5 maanden tijd 7500 mensen doodgegaan aan de griep. Inmiddels in 1 maand 3000 officieel en 6000+ onofficieel met de maatregelen die er zijn. Dus dat excuus kun je schrappen.

En ga even lekker weg met je politiestaat, je woont hier in een vrij land. beter dan dit kun je het bijna niet hebben tenzij je naar scandanavie gaat. In een samenleving heb je nu eenmaal regels en daar heb je je aan te houden. Het staat je altijd vrij om naar china te verhuizen, dan zie je wat een echte politiestaat is.
Ga even lekker weg met je politiestaat?

Je kan altijd wijzen naar landen waar het erger is. Maar als je nu met vier gasten rondloopt, dan kun je een forse boete krijgen. Dat is niet mijn definitie van vrijheid.
pi_192666325
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:56 schreef OProg het volgende:
We moeten zien wat de blijvende gevolgen zijn hier.In het kader van nood kan ik me er enige voorstelling bij maken. Toch baart het me wel zorgen wat dit in de wereld oplevert. Niet alleen China, die nu nog beter mensen kan controleren, maar ook dichter in de buurt.

Dan heb ik het bijvoorbeeld Viktor Orban die het parlement buitspel heeft gezet wegens 'crisistoestand' en waar direct wetten over bijvoorbeeld geslachtsverandering doorgevoerd worden. Of Polen, dat van de situatie gebruik maakt nog strengere abortuswetten in te voeren omdat er nu toch een demonstratieverbod is.

Dat zijn dan gewoon landen in de EU.
Het idee dat er alleen pareltjes in de EU zitten is enigzins achterhaald. Helemaal met de aanstaande toetreding van Albanië.
  vrijdag 17 april 2020 @ 14:32:04 #23
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192666332
In Engeland trapt de politie je deur in drieën als ze vermoeden dat je visite hebt:

Video in Tweet.
BanTheBBC twitterde op maandag 13-04-2020 om 09:21:16 GRAPHIC: Police smashed a residents door in looking for 'social gatherings'. The police are out of control. These Police should be prosecuted for criminal damage and abuse of power. Got given a right serve. #CoronaPolice #CoronaCops https://t.co/ReF17tUrZy reageer retweet
En die tering agentjes houden geen gepaste afstand en dragen geen beschermende zooi.
  vrijdag 17 april 2020 @ 14:35:06 #24
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192666391
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:30 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Je kan altijd wijzen naar landen waar het erger is. Maar als je nu met vier gasten rondloopt, dan kun je een forse boete krijgen. Dat is niet mijn definitie van vrijheid.
Kijk … dit is ook het VK op dit moment:

pi_192666396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:35 schreef kontkapje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_192666444
Ik ben blij dat meer mensen wakker beginnen te worden
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 17 april 2020 @ 14:40:51 #27
14505 OProg
A Life in Music
pi_192666481
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:32 schreef kontkapje het volgende:
In Engeland trapt de politie je deur in drieën als ze vermoeden dat je visite hebt:

Video in Tweet.
BanTheBBC twitterde op maandag 13-04-2020 om 09:21:16 GRAPHIC: Police smashed a residents door in looking for 'social gatherings'. The police are out of control. These Police should be prosecuted for criminal damage and abuse of power. Got given a right serve. #CoronaPolice #CoronaCops https://t.co/ReF17tUrZy reageer retweet
En die tering agentjes houden geen gepaste afstand en dragen geen beschermende zooi.
Mag hij nog van geluk spreken,

quote:
In Nigeria hebben politieagenten tijdens het handhaven van de coronamaatregelen achttien mensen doodgeschoten. Dat zijn meer doden dan tot nu toe in het Afrikaanse land zijn gevallen door het virus zelf, aldus een nationale mensenrechtencommissie. Nigeria telt voor zover bekend twaalf coronadoden en ongeveer vierhonderd besmettingen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192666489
Het is natuurlijk bizar dat we thuis zitten omdat we anders een tekort aan IC-bedden hebben op last van een regering die op diezelfde IC-bedden heeft bezuinigd.
pi_192666611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:24 schreef Jaeger85 het volgende:
Hier is al een topic over geweest en nee het is geen inbreuk.
Wel degelijk. Maar een gerechtvaardigde inbreuk. Geen schending dus.
zie email 27 oktober
pi_192666667
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wel degelijk. Maar een gerechtvaardigde inbreuk. Geen schending dus.
Ik, en velen met mij, wagen dit te betwijfelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 14:50:52 ]
pi_192666710
Hoe kan een corrupte overheid te werk gaan?

1. Creëer een probleem.
2. Dring jouw agenda op als oplossing voor het probleem.
  Admin vrijdag 17 april 2020 @ 14:53:23 #32
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192666730
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:50 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Ik, en velen met mij, wagen dit te betwijfelen.
start een zaak, dan hoef je er niet over te speculeren ^O^
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192666753
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:53 schreef Danny het volgende:

[..]

start een zaak, dan hoef je er niet over te speculeren ^O^
Goed om je hier te treffen. :)

Heeft het forum van overheidswege richtlijnen gekregen over hoe er met discussies over corona moet worden omgegaan of wordt dat aan het forum zelf overgelaten?

Ik wilde dit in het feedback subforum vragen, maar het kan net zo goed hier.
  Admin vrijdag 17 april 2020 @ 14:55:59 #34
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192666773
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:52 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Hoe kan een corrupte overheid te werk gaan?

1. Creëer een probleem.
Suggereer je nu dat de overheid Corona heeft gecreëerd?

quote:
2. Dring jouw agenda op als oplossing voor het probleem.
De ENIGE oplossing voor een pandemie is een lockdown. Wees blij dat we hier nog maar in beperkte mate een lockdown hebben.
Het zijn de mensen die tegen dit soort maatregelen zijn die imo gevaarlijk zijn voor de samenleving en volksgezondheid. Mensen die vanuit hun onderbuik en facebookwijsheden de veiligheid van anderen ondermijnen en proberen de boel op te hitsen.
  Admin vrijdag 17 april 2020 @ 14:57:12 #35
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192666794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:54 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Goed om je hier te treffen. :)

Heeft het forum van overheidswege richtlijnen gekregen over hoe er met discussies over corona moet worden omgegaan of wordt dat aan het forum zelf overgelaten?
Wij hebben helemaal niets aan richtlijnen gekregen. Van niemand.

quote:
Ik wilde dit in het feedback subforum vragen, maar het kan net zo goed hier.
Tuurlijk. En het antwoord is duidelijk. Niemand, dus ook geen enkele overheidsdienst, heeft contact met ons opgenomen of ons ook maar *iets* voorgeschreven.
pi_192666797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:55 schreef Danny het volgende:

[..]

Suggereer je nu dat de overheid Corona heeft gecreëerd?
Niet per se. Wel dat het op zijn minst wordt uitgebuit / aangegrepen voor...
  Admin vrijdag 17 april 2020 @ 14:57:58 #37
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192666813
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:57 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Niet per se. Wel dat het op zijn minst wordt uitgebuit / aangegrepen voor...
Ik zie het omgekeerd; mensen die tegen de maatregelen zijn die er nu liggen buiten mensenlevens uit. Die zien liever tienduizenden mensen sterven. Dát zijn de echter uitbuiters.
pi_192666840
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:57 schreef Danny het volgende:

[..]

Wij hebben helemaal niets aan richtlijnen gekregen. Van niemand.
[..]

Tuurlijk. En het antwoord is duidelijk. Niemand, dus ook geen enkele overheidsdienst, heeft contact met ons opgenomen of ons ook maar *iets* voorgeschreven.
Oké, chill.

Ik wil de boel absoluut niet ophitsen. Het zou wel fijn zijn als je een open discussie hier mag voeren over het virus en over de maatregelen. Met respect voor elkaars standpunten uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 14:59:55 ]
pi_192666866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:57 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik zie het omgekeerd; mensen die tegen de maatregelen zijn die er nu liggen buiten mensenlevens uit. Die zien liever tienduizenden mensen sterven. Dát zijn de echter uitbuiters.
Experts zeggen dat een vaccin en/of groepsimmuniteit nog 1 jaar of 1,5 jaar kan duren.

Hoe zie jij onze samenleving en economie voor je na 1,5 jaar (gedeeltelijke) lockdown?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 15:02:06 ]
  Admin vrijdag 17 april 2020 @ 15:02:17 #40
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192666880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:59 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Oké, chill.

Ik wil de boel absoluut niet ophitsen. Het zou wel fijn zijn als je een open discussie hier mag voeren over het virus en over de maatregelen. Met respect voor elkaar standpunten uiteraard.
Een open discussie is prima, maar waar wel een duidelijke grens moet zijn is bij het in gevaar brengen van mensenlevens. Verder zijn imo zeer domme uitspraken als 'ze buiten het uit' prima, maar kijk dan niet raar op als je voor dom wordt uitgemaakt. Elke mongool kan bedenken dat de overheid helemaal niets heeft aan een instortende economie, en elke mongool kan bedenken dat het volkomen logisch is dat er alles aan wordt gedaan om zoveel mogelijk slachtoffers te voorkomen. Daar kan geen aluhoedje, anti-overheid, anarchistische complotbullshit tegenop.
  Admin vrijdag 17 april 2020 @ 15:04:39 #41
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192666922
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:01 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

Experts zeggen dat een vaccin en/of groepsimmuniteit nog 1 jaar of 1,5 jaar kan duren.
Hoe zie jij onze samenleving en economie voor je na 1,5 jaar (gedeeltelijke) lockdown?
dat is iets voor latere zorg. Ik zie eerst voor me hoe we zoveel mogelijk mensenlevens redden en het virus onder controle krijgen. De wederopbouw en economie gaan een stuk sneller als het meerendeel van je bevolking nog in leven is.
Verder zijn er ook experts die over kortere periodes spreken. Het lijkt me nu verre van nuttig om over watals scenarios te speculeren. Al zeker als dat gebeurt met het ondermijnen van de huidige maatregelen die bedoeld zijn om zoveel mogelijk mensenlevens te redden.

Hier laat ik 't ff bij :)
pi_192667051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:02 schreef Danny het volgende:

[..]

Een open discussie is prima, maar waar wel een duidelijke grens moet zijn is bij het in gevaar brengen van mensenlevens. Verder zijn imo zeer domme uitspraken als 'ze buiten het uit' prima, maar kijk dan niet raar op als je voor dom wordt uitgemaakt. Elke mongool kan bedenken dat de overheid helemaal niets heeft aan een instortende economie, en elke mongool kan bedenken dat het volkomen logisch is dat er alles aan wordt gedaan om zoveel mogelijk slachtoffers te voorkomen. Daar kan geen aluhoedje, anti-overheid, anarchistische complotbullshit tegenop.
Dat is met alle respect jouw bescheiden mening. Dat je woorden als dom en mongool gebruikt moet je zelf weten. Dat is niet de manier waarop ik discussieer of hoe ik met andermans mening omga. Die respecteer ik, hoe dom die in mijn visie ook is.
pi_192667126
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:04 schreef Danny het volgende:

[..]

dat is iets voor latere zorg. Ik zie eerst voor me hoe we zoveel mogelijk mensenlevens redden en het virus onder controle krijgen. De wederopbouw en economie gaan een stuk sneller als het meerendeel van je bevolking nog in leven is.
Verder zijn er ook experts die over kortere periodes spreken. Het lijkt me nu verre van nuttig om over watals scenarios te speculeren. Al zeker als dat gebeurt met het ondermijnen van de huidige maatregelen die bedoeld zijn om zoveel mogelijk mensenlevens te redden.

Ik twijfel eraan of dat iets van latere zorg is. Er zijn al veel bedrijven in de problemen en werkloosheid dreigt voor veel mensen. Lijkt me niet verkeerd om over eventuele nadelige gevolgen na te denken.

Uiteraard ben ik er helemaal voor om zoveel mogelijk mensen te redden. Mensen denken helaas vaak zwart wit en denken dan dat ik pleit om slachtoffers maar te laten creperen ofzo.

Ik laat het hier ook even bij. Ik wens je nog een fijne middag. :)
pi_192667751
quote:

[..]

Omdat jouw definitie van vrijheid anderen kan beschadigen. Dat is geen politiestaat vriend. Een politiestaat is wanneer jij bijvoorbeeld gearresteerd wordt omdat jij een andere mening hebt dan anderen. Wanneer jij zonder enige vorm van juridisch proces in de gevangenis gegooid wordt zonder dat je iets gedaan hebt, dat is een politiestaat. Hier in nederland roepen dat je in een politiestaat leeft is echt heel erg zielig. En ja, als je in Nederland woont kun je naar elk ander land wijzen waar het erger is, dit is een land waar burgers de meeste rechten hebben.
pi_192667824
Bekeuringstaat
pi_192668200
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:48 schreef Queryn het volgende:

[..]

Omdat jouw definitie van vrijheid anderen kan beschadigen. Dat is geen politiestaat vriend. Een politiestaat is wanneer jij bijvoorbeeld gearresteerd wordt omdat jij een andere mening hebt dan anderen. Wanneer jij zonder enige vorm van juridisch proces in de gevangenis gegooid wordt zonder dat je iets gedaan hebt, dat is een politiestaat. Hier in nederland roepen dat je in een politiestaat leeft is echt heel erg zielig. En ja, als je in Nederland woont kun je naar elk ander land wijzen waar het erger is, dit is een land waar burgers de meeste rechten hebben.
Jouw definitie van veiligheid kan anderen beschadigen.

Het is wel degelijk een politiestaat als burgers in hun bewegingsvrijheid worden beperkt, niet meer kunnen samenscholen, niet meer kunnen demonstreren, als ze middels een uitgebreide propagandacampagne in de massamedia bang worden gemaakt (kijk bijvoorbeeld eens hoe geprikkeld en gepikeerd je zelf reageert), als er op het overtreden van de "nieuwe regels" flinke boetes staan en als je straks verplicht wordt gevaccineerd, omdat je anders niet meer mag meedoen.

Politici, die in het verleden meerdere malen aantoonbaar hebben gelogen, blindelings vertrouwen, dat is pas heel erg zielig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 16:14:59 ]
pi_192675404
Dit jaar zullen alleen in Nederland al 70.000 bedrijven omvallen.

#stopdelockdown
pi_192675580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:02 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik wil graag terugkomen op deze bijzonder arrogante reactie.

Jouw bewering dat we mensenlevens moeten redden wordt door de cijfers helemaal niet ondersteund. Landen als Japan en Zweden die geen lockdown hebben gedaan hebben helemaal niet meer doden.

Mensen als jij zijn zelf bang voor het virus en vinden daarom dat ik ook bang moet zijn en komen met drogredenen dat er mensenlevens op het spel staan. Nee, je bent zelf gewoon bang. En als je meent dat je moreel verheven bent, jij denkt helemaal niet na over de grote economische gevolgen en de ellende die dat voor mensen kan hebben. Hongersnoden, doden. Nee, als jij je nu maar even veilig kan voelen. DAT is pas dom en egoïstisch.
  vrijdag 17 april 2020 @ 22:58:53 #49
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192675711
quote:

[..]

Waarom zou je met 4 gasten rond willen lopen? De gayparade gaat dit jaar niet door hoor.
pi_192675788
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:48 schreef Queryn het volgende:

[..]

Blij dat iemand dit vergezochte onderwerp in de juiste proporties zet.
pi_192675899
Ben het eens met TS zijn standpunten. Zeker als je deze stukken leest, mensen wordt eens wakker.

Stop de lockdown nu!

‘Covid-19’: ongekend Corona-killervirus of vooral ongekende paniek?

Bron: https://medium.com/@Stefa(...)-paniek-1864865605c0
pi_192676050
Goed topic. Hier heb ik onlangs ook een topic over geopend. En je raad het al, niet serieus genomen en weggelachen. Het is jammer dat zoveel mensen niet inzien dat het middel inmiddels erger is dan de kwaal zelf, en mensen dit accepteren alsof het niets is. Ja het virus is heel erg en ja er moet iets tegen gedaan worden. Hier zijn andere manieren voor met bewezen technieken. 1.5 meter is schijnveiligheid en hoef je niet de hele samenleving voor op zijn gat te leggen. Mensen word wakker! En ik merk dat er steeds meer mensen wakker worden en dit is een goed teken. Redeneer met gezond verstand en neem wat de media zegt met een korreltje zout.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192676056
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:04 schreef andre77 het volgende:

[..]

Blij dat iemand dit vergezochte onderwerp in de juiste proporties zet.
Op sommige plekken werden al drones ingezet om mensen in de gaten te houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 23:20:41 ]
pi_192676078
Deze maatregelen zijn ronduit extreem en zullen op de langere termijn voor nog veel meer problematiek zorgen.

Hoeveel ondernemers en ZZP'ers zullen door deze beslissing om moeten vallen? En wie zegt dat het daarna wel weer kan? Ik snap dat de druk op de IC bedden niet te hoog mag worden, maar deze zullen ook betaald moeten worden door een gezonde en draaiende economie. Die help je met deze maatregelen totaal om zeep.
Het veelgehoorde argument 'wachten op een vaccin' vind ik ook vreemd. Alsof dat het wondermiddel gaat zijn. Wat als er straks weer een nieuwe strain is, gaan we dan weer maanden op slot? Totaal onrealistisch en de kwaliteit van leven in 'het vrije westen' komt hiermee onder druk te staan. En de gevolgen daarvan (economie, mentaal / sociaal welzijn etc) zullen veel groter zijn dan de directe gevallen van corona.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen die roepen "prima maatregelen" een eigen bedrijf hebben of de klappen nu al direct voelen.
pi_192676222
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:20 schreef kol7680 het volgende:

Ik ben benieuwd hoeveel mensen die roepen "prima maatregelen" een eigen bedrijf hebben of de klappen nu al direct voelen.
Dat antwoord is heel simpel. Nee. Die mensen hebben nergens last van. Anders miepten ze wel anders. Het feit is dat het overgrote deel van NL wel last heeft van deze maatregelen en straks zonder inkomen te zitten. Maar dat maakt deze mensen niet uit.
Ik denk eerder dat deze mensen bang zijn, ze schijten 7 kleuren stront. Bang door al de malaise in de media en de doemscenario's geschetst door de wetenschappers. Bang dat ze het virus krijgen. En daar mag de samenleving voor boeten volgens hun, omdat zij het niet kunnen handelen. Ik vind dit erg eigenwijs en triest.
  vrijdag 17 april 2020 @ 23:31:26 #56
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192676337
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:04 schreef Danny het volgende:

[..]

Lekker hoor Nu 10.000 levens redden maar omdat het nog 1 5 jaar duurt voor een vaccin als die al komt een miljoen levens verwoesten way 2 go :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192676525
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat antwoord is heel simpel. Nee. Die mensen hebben nergens last van. Anders miepten ze wel anders. Het feit is dat het overgrote deel van NL wel last heeft van deze maatregelen en straks zonder inkomen te zitten. Maar dat maakt deze mensen niet uit.
Ik denk eerder dat deze mensen bang zijn, ze schijten 7 kleuren stront. Bang door al de malaise in de media en de doemscenario's geschetst door de wetenschappers. Bang dat ze het virus krijgen. En daar mag de samenleving voor boeten volgens hun, omdat zij het niet kunnen handelen. Ik vind dit erg eigenwijs en triest.
Klopt. Jammer ook dat er totaal niet iets van een sprankje hoop is op een exit strategie plan van het kabinet binnekort. Oef.
pi_192676618
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Klopt. Jammer ook dat er totaal niet iets van een sprankje hoop is op een exit strategie plan van het kabinet binnekort. Oef.
Lekker het van maand tot maand bekijken inderdaad. Echt lachwekkend. Zo weet niemand waar hij aan toe is.

Kom met een concreet plan van aanpak. Dit is een dikke middelvinger naar je bevolking toe. Maar we gaan kijken wat 21 april ons brengt. Ik verwacht er niet veel van. "We gaan kijken hoe het er over een paar weken uitziet en de zaken er voor staan. Eventueel ruimte voor wat versoepeling dan." :P
  vrijdag 17 april 2020 @ 23:55:25 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192676779
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lekker het van maand tot maand bekijken inderdaad. Echt lachwekkend. Zo weet niemand waar hij aan toe is.

Kom met een concreet plan van aanpak. Dit is een dikke middelvinger naar je bevolking toe. Maar we gaan kijken wat 21 april ons brengt. Ik verwacht er niet veel van. "We gaan kijken hoe het er over een paar weken uitziet en de zaken er voor staan. Eventueel ruimte voor wat versoepeling dan." :P
Die versoepeling is er al, de tandartsen gaan weer aan de slagen schoenen- en modewinkels gaan weer open
  vrijdag 17 april 2020 @ 23:59:48 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192676844
quote:

[..]

De horeca is natuurlijk niet de grootste werkgever hè :')
En ja een verstandig mens kijkt naar wat wetenschappers te zeggen hebben en niet naar wat een horecabaas of z'n klanten voor advies geven
  zaterdag 18 april 2020 @ 00:04:28 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192676914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:35 schreef kontkapje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
1984, right there.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192677400
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

De horeca is natuurlijk niet de grootste werkgever hè :')
En ja een verstandig mens kijkt naar wat wetenschappers te zeggen hebben en niet naar wat een horecabaas of z'n klanten voor advies geven
Een medisch wetenschapper heeft alleen baat bij om de gezondheidszorg zoveel mogelijk te ontlasten. Een econoom buigt zich over het vraagstuk hoe de economie zo min mogelijk schade toe te brengen. Tot nu toe zijn er veel medisch wetenschappers aan het woord die dus zonder enige economische belangen scenario's gaan schetsen in de media. Lekker met zijn allen binnenblijven tot een vaccin is wat het beeld nu is en mensen zijn het er nog mee eens ook zonder enige kijk naar het economisch belang.
  zaterdag 18 april 2020 @ 00:44:39 #63
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192677430
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 00:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een medisch wetenschapper heeft alleen baat bij om de gezondheidszorg zoveel mogelijk te ontlasten. Een econoom buigt zich over het vraagstuk hoe de economie zo min mogelijk schade toe te brengen. Tot nu toe zijn er veel medisch wetenschappers aan het woord die dus zonder enige economische belangen scenario's gaan schetsen in de media. Lekker met zijn allen binnenblijven tot een vaccin is wat het beeld nu is en mensen zijn het er nog mee eens ook zonder enige kijk naar het economisch belang.
Het is natuurlijk niet zo dat mensen nu ineens hun geld in de zak houden hè. Die economie draait wel door. Alleen misschien niet op een manier die jou goed uitkomt
pi_192677457
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een ding wat Rutte dinsdag gaat zeggen is al bekend. Hou vol!
pi_192677728
Laat Rutte maar lekker, over een jaar zijn er verkiezingen dan voelt hij de pijn wel...

Wanneer dit soort dingen te lang gaan duren, dan worden mensen vanzelf boos en vervelend en gaan ze tegenwerken. Let maar op als dit maanden gaat duren dan zal je steeds meer mensen zien die denken dan fuck you!
Interessant he ?
  zaterdag 18 april 2020 @ 01:56:52 #66
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192678114
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 01:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Laat Rutte maar lekker, over een jaar zijn er verkiezingen dan voelt hij de pijn wel...

Wanneer dit soort dingen te lang gaan duren, dan worden mensen vanzelf boos en vervelend en gaan ze tegenwerken. Let maar op als dit maanden gaat duren dan zal je steeds meer mensen zien die denken dan fuck you!
Er zijn twee mogelijkheden die tot een eind van deze maatregelen leiden:

Ofwel zegt Rutte dat het genoeg geweest is
ofwel is het wachten tot een meerderheid van de bevolking het zat is en gaat muiten.
  Moderator zaterdag 18 april 2020 @ 02:11:01 #67
236264 crew  capricia
pi_192678263
Je hebt de medische wetenschap aan de ene kant. De economie aan de andere kant.
Het is aan de politiek om daar een afweging en keuzes in te maken.
De partijen die er zitten zijn gewoon democratisch gekozen.
En geen enkele regering, en zeker de VVD niet, wil maatregelen nemen die ervoor zorgen dat bedrijven hun deuren moeten sluiten.

Er is echt wel wat aan de hand hoor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192678312
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 02:11 schreef capricia het volgende:
Je hebt de medische wetenschap aan de ene kant. De economie aan de andere kant.
Het is aan de politiek om daar een afweging en keuzes in te maken.
De partijen die er zitten zijn gewoon democratisch gekozen.
En geen enkele regering, en zeker de VVD niet, wil maatregelen nemen die ervoor zorgen dat bedrijven hun deuren moeten sluiten.

Er is echt wel wat aan de hand hoor.
De derde kant zijn grondrechten. Family life bijvoorbeeld. Je kunt je afvragen in hoeverre de sluiting van verpleeghuizen daarmee nog in overeenstemming is bijvoorbeeld. Als 25% van het personeel besmet is, is een beperkte bezoekregeling dan nog een onaanvaardbaar risico.
Realistisch gezien is met 25% besmet het niet de vraag of het uitbreekt maar wanneer, moet je dan zo'n zware maatregel nemen als een totaal verbod op bezoek? Ik neig naar het antwoord 'Nee', niet in verhouding.

En zo zijn er nog wel wat meer scherpe kantjes aan het beleid waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Maar in het algemeen denk ik dat de overheid wel binnen de kaders opereert ja.
zie email 27 oktober
  zaterdag 18 april 2020 @ 02:37:45 #69
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192678469
17.000.000 Nederlanders
2400 IC bedden
Huidig aantal Corona bevestigde gevallen 30,000
Gemiddeld aantal besmetting per dag 1000

Doel van lockdown is om de druk op IC laag te houden, toch?
Op deze wijze kunnen we járen zo doorgaan zolang er geen vaccin (die sws door een grote groep geweigerd zal gaan worden) beschikbaar komt.

Tot welk punt willen ze dan dat we thuis blijven zitten? Tot huidige aantal gevallen de 17miljoen heeft bereikt? De Herd-Immunity? :')
We hebben geen China-stijl 100% lockdown, dus die besmettingen blijven vrolijk doorgaan. Rutte kan de 28e gewoonweg niet zeggen: " Jeej :D We gaan open" - want dan zouden we voor niets zijn dichtgegaan (en voor niets de economie naar de klote hebben geholpen).

Als je kijkt naar de huidige aanpak is het duidelijk; NL kan niet geheel open en NL kan niet geheel dicht, dus gaat er iets in het midden gebeuren daar het nog een lange, lange tijd in beslag zal gaan nemen,.. en dat is het nieuwe normaal, wat mogelijk stapje voor stapje abnormaler zal gaan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door KNAK op 18-04-2020 02:44:56 ]
Mai pben rai~!
pi_192679536
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 02:37 schreef KNAK het volgende:
17.000.000 Nederlanders
2400 IC bedden
Huidig aantal Corona bevestigde gevallen 30,000
Gemiddeld aantal besmetting per dag 1000

Doel van lockdown is om de druk op IC laag te houden, toch?
Op deze wijze kunnen we járen zo doorgaan zolang er geen vaccin (die sws door een grote groep geweigerd zal gaan worden) beschikbaar komt.

Tot welk punt willen ze dan dat we thuis blijven zitten? Tot huidige aantal gevallen de 17miljoen heeft bereikt? De Herd-Immunity? :')
We hebben geen China-stijl 100% lockdown, dus die besmettingen blijven vrolijk doorgaan. Rutte kan de 28e gewoonweg niet zeggen: " Jeej :D We gaan open" - want dan zouden we voor niets zijn dichtgegaan (en voor niets de economie naar de klote hebben geholpen).

Als je kijkt naar de huidige aanpak is het duidelijk; NL kan niet geheel open en NL kan niet geheel dicht, dus gaat er iets in het midden gebeuren daar het nog een lange, lange tijd in beslag zal gaan nemen,.. en dat is het nieuwe normaal, wat mogelijk stapje voor stapje abnormaler zal gaan worden.
Misschien moeten we de komende periode gebruiken om de ic-capaciteit structureel te verhogen naar -noem een getal- 7500, puur en alleen voor Corona. Dan zouden de maatregelen ongetwijfeld versoepelen. Echter krijg je dit niet in zo’n korte tijd voor elkaar, daar hebben er simpelweg get personeel niet voor op zo’n korte termijn. Het huidige gekwalificeerde personeel raakt al overbelast. De mensen die deze taken er in korte tijd bij hebben gekregen hebben het ook zwaar. Je bent als verpleegkundige op een afdeling orthopedie niet gewend dat je patiënt ernstig ziek is en niet in staat om te communiceren. Je kiest bewust voor die doelgroep omdat het bij je karakter past.

Oplopende ziekte bij zorgpersoneel kan de hele maatschappij gaan beschadigen/lamleggen. Zelf denken onsterfelijk te zijn veranderd daar niks aan...want een groot aantal van onze samenleving is zeer vatbaar voor dit virus. Met of de dood of zeer langdurige en kostbare revalidatie als gevolg.
Fingerspitzgefühl
pi_192679649
TS heeft ook een fillempie van Jensen gezien hoor
  zaterdag 18 april 2020 @ 08:01:53 #72
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192679764
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:11 schreef kol7680 het volgende:
Ben het eens met TS zijn standpunten. Zeker als je deze stukken leest, mensen wordt eens wakker.

Stop de lockdown nu!

Bron: https://medium.com/@:Stef(...)-paniek-1864865605c0
Goed stuk maar zal door de corona angst poepers wel als onzin en niet waar gezien worden
  Admin zaterdag 18 april 2020 @ 08:06:25 #73
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192679795
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:11 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Dat is met alle respect jouw bescheiden mening. Dat je woorden als dom en mongool gebruikt moet je zelf weten. Dat is niet de manier waarop ik discussieer of hoe ik met andermans mening omga. Die respecteer ik, hoe dom die in mijn visie ook is.
Je hebt gelijk, ik was wat agitated op dat moment van schrijven en had best wat respectvoller kunnen zijn. Mijn welgemeende excuses.
Dat neemt niet weg dat ik het verder totaal niet met je eens ben en dat ik vind dat het uiten van dergelijke zaken zeker bij kan dragen aan het ondermijnen van de veiligheid van alle burgers. En daar mag best een beetje voorzichtig mee worden omgesprongen. Het is al erg genoeg dat er zoveel anti-vaxxers rondlopen.
Ik hoop persoonlijk dan ook dat iedereen die zich simpelweg niet aan de huidig geldende regels houdt flink wordt beboet of wmb bij herhaling gewoon wordt opgepakt. Het niet volgen van de regels is spelen met andermans leven.

En hier laat ik 't nu echt bij :)
  Admin zaterdag 18 april 2020 @ 08:08:40 #74
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192679807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:11 schreef kol7680 het volgende:

Stop de lockdown nu!

Bron: https://medium.com/@:Stef(...)-paniek-1864865605c0
pontificaal bovenaan de pagina:
"Anyone can publish on Medium per our Policies, but we don’t fact-check every story."

Gewoon even zodat niet iedereen denkt dat wat daar geschreven wordt op enige waarheid berust zou moeten zijn. 'Het staat op het internet dus is het waar' is niet een heel veilige manier om met dingen om te gaan.
pi_192680831
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 00:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat mensen nu ineens hun geld in de zak houden hè. Die economie draait wel door. Alleen misschien niet op een manier die jou goed uitkomt
Ja, je krijgt ook nieuwe economie.
Plexieglas voor in de winkels.
Mondkapjes natuurlijk.
Stoepkrijt.
Servicediensten van ICT'ers die online werken mogelijk maken of ouderen instrueren over Zoom en Teams.
Schoonmaakdoekjes.

Sommige mensen denken zo star in de pre-Corona-economie.
Dat we perse weer terug moeten naar massa-entertainment, massa-voetbal etc.
Als je al leest hoe fel en dreinend die Tour de France organisatie (ASO, what's in a name) wil hebben dat met een paar weekjes uitstel de Tour toch wel door moet gaan....
Die leven in een bubble.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 18 april 2020 @ 11:33:55 #76
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192681808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:08 schreef Danny het volgende:

[..]

pontificaal bovenaan de pagina:
"Anyone can publish on Medium per our Policies, but we don’t fact-check every story."

Gewoon even zodat niet iedereen denkt dat wat daar geschreven wordt op enige waarheid berust zou moeten zijn. 'Het staat op het internet dus is het waar' is niet een heel veilige manier om met dingen om te gaan.
Dat kan het hoeft ook niet waar te zijn maar alles wat op nu.nl staat is dus wel waar wil je zeggen :')
  zaterdag 18 april 2020 @ 11:43:04 #77
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192681911
Ik had dit al in een ander topic gepost, maar ik denk dat het beter hier had gekund:

quote:
Politie deelt coronaboetes uit in Rotterdamse 'shishalounge'

De politie in Rotterdam is donderdagavond een woning binnengevallen waar mensen zich niet aan de geldende regels tegen het coronavirus hielden. Acht aanwezigen in het huis kregen een boete, vijf van hen zijn aangehouden omdat zij zich niet konden identificeren. Twee mensen bleken nog openstaande boetes te hebben.

De politie hield de woning al enige dagen in de gaten. Er bleken veel verschillende mensen te komen en gaan. Het huis lijkt volgens de politie niet als woning te dienen en had door de hoeveelheid waterpijpen die binnen werden aangetroffen veel weg van een shishalounge. Ook waren er tafelspellen aanwezig. Geen van de acht mensen die binnen waren, staat ingeschreven op het adres.

Een boete wegens de geldende noodverordening kan oplopen tot 400 euro. Deze schrijft voor dat groepen van drie of meer personen 1,5 meter afstand van elkaar houden.
WTF! "Ook waren er tafelspellen aanwezig".

Oh noes!! Geen tafelspellen alsjeblieft. Sluit ze maar op. Onttrek deze figuren uit de nieuwe anderhalve meter samenleving. Het nieuwe normaal.

"Maar agent, waarom? Wat heb ik misdaan?"
"U zat godverredomme te Rummikubben en u heeft backgammon in uw bezit. U bent aangehouden"

:')

Is dit nu het 'Nieuwe normaal' waar over gesproken wordt?

Hier nog zo'n voorbeeld:

Politie komt even je deur intrappen omdat ze denken dat je visite hebt.
De man heeft nog geluk dat ze hem niet pepperen en tegen de grond werken.

quote:
4 contagions with no mask, no gloves, touching things, raising their voices spraying droplets all because they think this guy in his home alone is dangerous to the public!
Echt :(

[ Bericht 4% gewijzigd door kontkapje op 18-04-2020 11:49:00 ]
  Admin zaterdag 18 april 2020 @ 13:34:38 #78
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192683368
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 11:33 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat kan het hoeft ook niet waar te zijn maar alles wat op nu.nl staat is dus wel waar wil je zeggen :')
RIVM
WHO

Je hoeft geen nieuwsbronnen te geloven als er gewoon wetenschappelijke officiële bronnen zijn natuurlijk, maar ALS je dan nieuwsbronnen gelooft is journalistiek wel te prefereren boven een random facebookberichtje natuurlijk. Maar hou gewoon het RIVM aan. Daar komt geen journalist of blogger aan te pas.
  Admin zaterdag 18 april 2020 @ 13:38:07 #79
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192683405
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 11:43 schreef kontkapje het volgende:
Ik had dit al in een ander topic gepost, maar ik denk dat het beter hier had gekund:
[..]

WTF! "Ook waren er tafelspellen aanwezig".

Oh noes!! Geen tafelspellen alsjeblieft. Sluit ze maar op. Onttrek deze figuren uit de nieuwe anderhalve meter samenleving. Het nieuwe normaal.

"Maar agent, waarom? Wat heb ik misdaan?"
"U zat godverredomme te Rummikubben en u heeft backgammon in uw bezit. U bent aangehouden"

:')

Is dit nu het 'Nieuwe normaal' waar over gesproken wordt?

Hier nog zo'n voorbeeld:

Politie komt even je deur intrappen omdat ze denken dat je visite hebt.
De man heeft nog geluk dat ze hem niet pepperen en tegen de grond werken.
[..]

Echt :(
Jup, volkomen logisch. Er zijn noodverordeningen van kracht en daaraan dient iedereen gewoon te voldoen. Met z'n achten een bordspelletje spelen hoort niet, tenzij je daadwerkelijk in hetzelfde huis wóónt.
Dus met wat matties bij elkaar komen mag niet. Dat is volgens mij voor iedereen duidelijk en dan moet je natuurlijk niet gaan klagen als je heel stoer toch dingen doet die niet mogen en je wordt ervoor op de bon geslingerd.
Zou het een standaardwet zijn zou het nogal debiel zijn, maar in dit geval proberen we een samenleving zo snel mogelijk weer uit deze maatregelen te krijgen en het aantal slachtoffers tot een minimum te beperken. En iedereen die daaraan niet wenst mee te werken mag wmb gewoon worden aangepakt.
pi_192683432
Men had ook wel een scenario zonder economische ramp kunnen bedenken als ze een ‘politiestaat’ zouden willen doorvoeren.
pi_192683474
https://www.volkskrant.nl(...)is-gekomen~bb4d99bd/

Maar de meest fundamentele vraag: gaat een tracing app daadwerkelijk helpen? Juist die vraag mocht niet gesteld worden, zeggen de experts: De app moet en zal er komen.
  zaterdag 18 april 2020 @ 14:24:05 #82
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192683932
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 13:38 schreef Danny het volgende:

[..]

Jup, volkomen logisch. Er zijn noodverordeningen van kracht en daaraan dient iedereen gewoon te voldoen. Met z'n achten een bordspelletje spelen hoort niet, tenzij je daadwerkelijk in hetzelfde huis wóónt.
Dus met wat matties bij elkaar komen mag niet. Dat is volgens mij voor iedereen duidelijk en dan moet je natuurlijk niet gaan klagen als je heel stoer toch dingen doet die niet mogen en je wordt ervoor op de bon geslingerd.
Zou het een standaardwet zijn zou het nogal debiel zijn, maar in dit geval proberen we een samenleving zo snel mogelijk weer uit deze maatregelen te krijgen en het aantal slachtoffers tot een minimum te beperken. En iedereen die daaraan niet wenst mee te werken mag wmb gewoon worden aangepakt.
Als nu zou blijken dat het een zeer dodelijk virus is dat vele miljoenen slachtoffers maakt dan zou ik zo'n tijdelijke wet niet gek vinden. Mits natuurlijk ook nog eens bewezen is dat al die maatregelen helpen het virus te bestrijden.

Nu riekt het meer naar een groot sociaal experiment dat bovendien ook nog volgens diverse scenario's jaren kan gaan aanhouden. Men spreekt van 'het nieuwe normaal', 'de nieuwe wereld' en 'de anderhalvemetermaatschappij'. De kans is dus vrij groot dat dit een standaard wet gaat worden.

Dit vond ik wel veel wijsheid bevatten:
quote:
I've been saying all along that if the conventional wisdom is correct, we should be seeing millions of cases and hundreds of thousands of deaths in India by now. I've been there - life itself is a "mass gathering." Sanitation and hygiene practices are..let's just say..lacking.
Mensen zijn helemaal murw geluld door de MSM scare mongering
pi_192683984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:06 schreef Danny het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik was wat agitated op dat moment van schrijven en had best wat respectvoller kunnen zijn. Mijn welgemeende excuses.
Dat neemt niet weg dat ik het verder totaal niet met je eens ben en dat ik vind dat het uiten van dergelijke zaken zeker bij kan dragen aan het ondermijnen van de veiligheid van alle burgers. En daar mag best een beetje voorzichtig mee worden omgesprongen. Het is al erg genoeg dat er zoveel anti-vaxxers rondlopen.
Ik hoop persoonlijk dan ook dat iedereen die zich simpelweg niet aan de huidig geldende regels houdt flink wordt beboet of wmb bij herhaling gewoon wordt opgepakt. Het niet volgen van de regels is spelen met andermans leven.

En hier laat ik 't nu echt bij :)
Thanks, dat is erg sympathiek.

Let's agree to disagree. ;)
pi_192684283
Ik vind het toch frappant dat er gedaan wordt over 'het nieuwe normaal' alsof het altijd zo zou moeten zijn. Dit moet je zien als een noodverordening ook zal dit misschien nog maanden moeten duren. Er zal op een gegeven moment ook een afweging gemaakt moeten worden, dit kan nu even niet anders maar tot het einde van dit jaar (slechtste scenario) houdt niemand vol. Ik voorzie binnenkort in Europa écht heel veel sociale onrust, mensen gaan dit niet eeuwig pikken. Er wordt nu al steeds vaker gesproken over een opsluiting/lockdown voor alleen kwetsbare personen voor langere tijd.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_192684325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 14:24 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Als nu zou blijken dat het een zeer dodelijk virus is dat vele miljoenen slachtoffers maakt dan zou ik zo'n tijdelijke wet niet gek vinden. Mits natuurlijk ook nog eens bewezen is dat al die maatregelen helpen het virus te bestrijden.

Nu riekt het meer naar een groot sociaal experiment dat bovendien ook nog volgens diverse scenario's jaren kan gaan aanhouden. Men spreekt van 'het nieuwe normaal', 'de nieuwe wereld' en 'de anderhalvemetermaatschappij'. De kans is dus vrij groot dat dit een standaard wet gaat worden.

Dit vond ik wel veel wijsheid bevatten:
[..]

Mensen zijn helemaal murw geluld door de MSM scare mongering
Alles nu gelijk open gooien is net zo goed een experiment.
- Hoeveel mensen gaan opeens cafés of restaurants bezoeken.
- Hoeveel mensen gaan drukte opzoeken.
- Heef dit positief effect op de economie.
- Zullen er veel meer mensen ziek worden.
- Kan de zorg het aan als veel mensen opeens ziek worden.
- Kan de economie het aan als opeens veel mensen ziek worden.

De vraag is natuurlijk of de regering dit experiment aandurft. Zij zijn natuurlijk toch wel verantwoordelijk als het mis gaat. Het is daarom ook vrij makkelijk om vanaf de zijlijn commentaar te geven.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 18 april 2020 @ 15:04:35 #86
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192684455
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 14:50 schreef StarmanFR het volgende:
Ik vind het toch frappant dat er gedaan wordt over 'het nieuwe normaal' alsof het altijd zo zou moeten zijn. Dit moet je zien als een noodverordening ook zal dit misschien nog maanden moeten duren. Er zal op een gegeven moment ook een afweging gemaakt moeten worden, dit kan nu even niet anders maar tot het einde van dit jaar (slechtste scenario) houdt niemand vol. Ik voorzie binnenkort in Europa écht heel veel sociale onrust, mensen gaan dit niet eeuwig pikken. Er wordt nu al steeds vaker gesproken over een opsluiting/lockdown voor alleen kwetsbare personen voor langere tijd.
Volgens Robot Jetten is dat ook zo:

Jetten op online congres: coronacrisis 'game changer' voor decennia

Althans, hij zegt het niet letterlijk maar als je de nieuwsberichtjes goed in de gaten houdt, dan zie je dat je langzaamaan wordt klaargestoomd voor het 'nieuwe normaal' waarvan niemand nog exact weet hoe dat er uit gaat zien, maar het gaat voor een lange periode "nodig" zijn is wat we horen en lezen.
  Admin zaterdag 18 april 2020 @ 15:20:17 #87
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192684646
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:51 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

Jouw bewering dat we mensenlevens moeten redden wordt door de cijfers helemaal niet ondersteund. Landen als Japan en Zweden die geen lockdown hebben gedaan hebben helemaal niet meer doden.
Die hebben een vergelijkbaar sterftepercentage.
Zweden heeft as we speak 1511 doden op 13822 besmettingen. 10,93%
Dat is vergelijkbaar met ons sterftepercentage. In Nederland verspreidt de ziekte zich echter veel sneller dan in Zweden. Dat is niet gek, want in Zweden is de bevolkingsdichtheid 22 mensen per km2 , waar we in Nederland met 521 mensen per km2 leven. Zonder de gedeeltelijke lockdown zoals we die nu hebben zouden we niet 40.000 maar 400.000 besmettingen hebben, zo niet meer. En daarmee geen 4.000 doden, maar 40.000.

Japan heeft een bevolkingsdichtheid van 336 per km2. Vrij dichtbevolkt dus, en heeft een sterftepercentage van ~2%. Die doen het dus erg goed, zowel wat betreft het beperken van het aantal besmettingen als het beperken van het sterftepercentage. Hoe dat laatste gebeurt is onduidelijk. Mogelijk worden ook daar niet alle sterfgevallen meegeteld (zoals dat ook in vrijwel overal in de rest van de wereld niet gebeurt). Het gaat verder nogal ver om te stellen dat Japan niets zou doen. Nee, er is geen 'lockdown', maar dit heeft Japan wél gedaan:
- The initial response of the Japanese government to the COVID-19 outbreak was a policy of containment that focused on the repatriation of Japanese citizens from Wuhan, the point of origin of the pandemic, and the introduction of new border control regulations.
- On 28 January, PM Abe designated the new coronavirus as an "infectious disease" under the Infectious Diseases Control Law, which allows the government to order patients with COVID-19 to undergo hospitalization. He also designated the disease as a "quarantinable infectious disease" under the Quarantine Act, which allows the government to quarantine people suspected of infection and order them to undergo diagnosis and treatment.
- On 1 February, PM Abe announced during the Fourth Meeting of the Novel Coronavirus Response Headquarters that he would enact restrictions to deny entry of foreign citizens who had a history of visiting Hubei province within 14 days and those who possess a Chinese passport issued by Hubei province

- On 25 February, the Abe Administration introduced the "Basic Policies for Novel Coronavirus Disease Control" to act as the government's uniform basic policy on COVID-19 control.[109] After a spike of infections in Italy, Iran, and South Korea, PM Abe decided that the government's disease countermeasures would prioritize the prevention of large-scale clusters in Japan. This includes the government's controversial requests to suspend such large-scale gatherings as community events and school operations, as well as its policy to limit patients with light cold symptoms from visiting medical facilities to prevent them from overwhelming hospital resources.

- On 25 February, the Abe Administration adopted the "Basic Policies for Novel Coronavirus Disease Control" based on the advice that it received from the Expert Meeting. First, the new policies advised local medical institutions that it is better for people with lighter, cold-like symptoms to rely on bed rest at home, rather than seeking medical help from clinics or hospitals. The policy also recommends people at a higher risk of infection -including the elderly and patients with pre-existing conditions – to avoid hospital visits for such non-treatment purposes as completing prescription orders by letting them fill the forms over the telephone instead of in person.

- Third, the policy asks those with any cold symptoms to take time off from work and avoid leaving their homes. Government officials urged companies to let employees work from home and commute at off-peak hours. The Japanese government also made an official request to local governments and businesses to cancel large-scale events.

- On 27 February, PM Abe requested the closures of all schools from 2 March to the end of spring vacations, which usually conclude in early April.

- To provide a stronger legal basis for its COVID-19 countermeasures, the National Diet passed an amendment to the "Special Measures Act to Counter New Types of Influenza of 2012" on 13 March. The new act allows the Prime Minister to declare a "state of emergency" in specific areas where COVID-19 poses a grave threat to the lives and economic livelihood of residents. During such a period, governors of affected areas will receive the following powers: (1) to instruct residents to avoid unnecessary outings unless they are workers in such essential services as health care and public transportation; (2) to restrict the use or request the temporary closure of businesses and facilities - including schools, social welfare facilities, theatres, music venues and sports stadiums; (3) to expropriate private land and buildings for the purpose of erecting new hospitals; and (4) to requisition medical supplies and food from companies that refuse to sell them, punish those that hoard or do not comply, and force firms to help transport emergency goods [...] On 13 March, the National Diet passed the revisions, which are effective for the next two years

- On 25 March, the Ministry of Health, Labour and Welfare announced that the daily number of confirmed cases in Tokyo increased from 17 to 41 cases compared to the day before.[55] Tokyo Governor Yuriko Koike held an emergency press conference in the late afternoon, stating that "the current situation is a serious situation where the number of infected people may explode." She requested residents to refrain from nonessential outings during the upcoming weekend.

- On 30 March, Governor Koike requested residents to refrain from nonessential outings for the next two weeks until 12 April due to a continued increase in infections in Tokyo.

- On 3 April, Professor Nishiura Hiroshi of the Ministry of Health's Cluster Response Team presented the initial findings of his COVID-19 epidemiological models to the public.He concluded that the government could prevent an explosive spread of the virus in Japan if it adopted strict restrictions on outings that reduced social interactions by 80 per cent

- On 7 April, PM Abe proclaimed a one-month state of emergency from 8 April to 6 May for Tokyo and the prefectures of Kanagawa, Saitama, Chiba, Osaka, Hyogo and Fukuoka

- On 10 April, Governor Koike announced closure requests for six categories of businesses in Tokyo. They include amusement facilities, universities and cram schools, sports and recreation facilities, theatres, event and exhibition venues. and commercial facilities. She also asked restaurants to limit opening hours between 5 a.m. and 8 p.m. and stop serving alcohol at 7 p.m.

- On 11 April, Professor Nishiura presented the remaining findings of his COVID-19 epidemiological models.[132][133] He determined that reducing social interactions by 80 per cent would decrease the COVID-19 infection rate to a manageable level in 15 days; 70 per cent in 34 days; 65 per cent in 70 days; and 50 per cent in 3 months. Any rate below 60 percent would result in an increase in the number of cases.

- On 16 April the declaration made on 8 April was expanded upon to include every prefecture in the country.

En dan natuurlijk nog:
- The outbreak has affected professional sports in Japan. Nippon Professional Baseball's preseason games and the Haru Basho sumo tournament in Osaka were announced to be held behind closed doors, while the J.League football and Top League rugby suspended or postponed play entirely. On the weekend of 29 February, the Japan Racing Association closed its horse racing meets to spectators and off-track betting until further notice, but continued to offer wagering by phone and online.
The expansion of COVID-19 into a global pandemic led to concerns over the 2020 Summer Olympics and Paralympics in Tokyo. In March 2020, it was announced that the Games would be postponed by a year, for the first time in the history of the modern Olympics.

- On 26 February, Prime Minister Shinzo Abe has suggested that major sporting, cultural and other events should be cancelled, delayed or scaled down for about two weeks amid the new coronavirus outbreak.[183] As a result, J-pop groups Perfume and Exile cancelled their concerts scheduled that night at Tokyo Dome and Kyocera Dome Osaka respectively, both of which have a capacity of 55,000.[184] On 27 February, AnimeJapan 2020, originally scheduled to be held in Tokyo Big Sight in late March, was cancelled.[185]

A number of major amusement parks announced temporary closures; on 28 February 2020, Tokyo Disneyland, Tokyo DisneySea and Tokyo Disney Resort were temporarily closed from 29 February.[186][187] Universal Studios Japan also announced a closure the same day.[188] By mid-March, some attractions began to re-open to extents, with Huis Ten Bosch and Legoland Japan Resort reopening with limited services (outdoor attractions only, visitors subject to temperature checks before entering) on 23 March.[189][190] However, the Disney parks and Universal Studios Japan have since delayed their re-openings until mid-to-late April, with the Disney parks targeting at least 20 April.[188][191][192]

Affected by the shortage of outsourced staff due to the COVID-19 outbreak, many Japanese animated films and TV shows announced changes or postponed broadcasts due to production problems, including A Certain Scientific Railgun T (deferred for broadcast, changed to rebroadcast), Asteroid in Love, A3! (Delay extension), Kukuriraige -Sanxingdui Fantasy- (Delay extension), etc.[193][194] On 31 March, TV Asahi announced that Rio Komiya, who plays Jūru Atsuta in the toku series Mashin Sentai Kiramager, had tested positive for COVID-19.[195][196] While production had been suspended, it was stated that there were still enough completed episodes remaining to last through mid-May.[197][198]

On 25 March, it was announced that famed Japanese comedian Ken Shimura had tested positive for COVID-19.[199][70] Shimura died on 29 March at the age of 70.

En geen lockdown:
https://www.businessinsid(...)ckdown-photos-2020-3

De maatregelen daar verschillen helemaal niet zoveel van de maatregelen hier.

quote:
Mensen als jij zijn zelf bang voor het virus en vinden daarom dat ik ook bang moet zijn en komen met drogredenen dat er mensenlevens op het spel staan.
:?

Ik verzin die 155.000+ doden niet he?
En in Nederland hebben we er nu 3601 op 31589 besmettingen (beide zijn de getallen zover bekend). 11.4% sterfte. Zonder lockdown zou het aantal besmettingen explosief hoger zijn, maar zouden volgens jou nog steeds 3601 doden zijn gevallen? Of ontken je ook dat een lockdown voor minder besmettingen zorgt?

Verder is Amerika een goed voorbeeld van wat er gebeurt als je te lang doet alsof er niets aan de hand is:

2500-3000 doden per dag erbij de laatste dagen.
Zelfs Trump snapt inmiddels dat het land niet zomaar weer open kan en hoewel hij de verantwoordelijkheid volledig bij de gouverneurs van de verschillende staten heeft neergelegd heeft hij wel een paar richtlijnen voor wanneer een volgende fase ingevoerd kan worden. En als iemand Corona een hoax vond was hij het wel. Als iemand het onnodig vond maatregelen te nemen was hij het wel. Als iemand tegen een lockdown was was hij het wel. En zelfs HIJ snapt dat je niet gewoon verder kunt alsof er niets aan de hand is. En wat is hij pur sang? Juist, een begenadigd zakenman.

quote:
Nee, je bent zelf gewoon bang.
Nee, ik ben gepast voorzichtig en maak me meer zorgen om de gevolgen van het virus op bijvoorbeeld mijn moeder, vrouw of kinderen dan om mijn eigen verveling thuis. Ik blijf liever binnen dan dat ik het risico loop direct of indirect een van mijn dierbaren aan Covid-19 kwijt te raken. Gek he?

quote:
En als je meent dat je moreel verheven bent
Dat denk ik niet. Dit heeft meer te maken met gezond verstand dan moraliteit.

quote:
jij denkt helemaal niet na over de grote economische gevolgen en de ellende die dat voor mensen kan hebben. Hongersnoden, doden. Nee, als jij je nu maar even veilig kan voelen. DAT is pas dom en egoïstisch.
Jij denkt dat met een veelvoud aan doden de economie NIET een klap zou krijgen? Serieus?
Wel duidelijk dat je de economie boven mensenlevens stelt in ieder geval. Is je goed recht, maar persoonlijk liggen mijn prioriteiten bij mensenlevens in het algemeen en die van mijn dierbaren in het bijzonder.

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:19 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

Op sommige plekken werden al drones ingezet om mensen in de gaten te houden.
Heel goed. In de huidige situatie blijkt dat hard nodig, omdat er mensen zijn die denken dat dit virus ongevaarlijk is, alleen maar omdat ze het niet kunnen zien, of die het belangrijker vinden om in deze tijd gezellig de buurt te besmetten omdat ze bij elkaar willen komen, dan bij te dragen aan het veilig houden van onze medemens.

quote:

[..]

Ik heb een eigen bedrijf (FOK!) en geen idee of die draaiende kan blijven. Als het lang genoeg duurt niet (want adverteerders adverteren momenteel gek genoeg niet zoveel) en het lijkt lang genoeg te gaan duren om zakelijk en persoonlijk failliet te gaan. Dat zal de tijd moeten uitwijzen. En nog steeds vind ik de gezondheid van mijn dierbaren belangrijker.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:31 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Lekker hoor Nu 10.000 levens redden maar omdat het nog 1 5 jaar duurt voor een vaccin als die al komt een miljoen levens verwoesten way 2 go :')
Ik heb nergens gehoord dat we anderhalf jaar in een lockdown blijven? Wat is daarvan jouw betrouwbare bron van informatie? Want ik heb er vanuit bv de overheid niets over gehoord. Die hebben het over een anderhalvemeter samenleving de komende maanden/jaren, dus is dat de informatie waar ik me op baseer. Ik baseer me vanzelfsprekend niet op mogelijk uit mijn eigen duim gezogen wat-als scenarios. Dat zou nogal nutteloos zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:40 schreef kol7680 het volgende:

[..]

ergens rond de 21e horen we meer, heb ik begrepen. Sowieso loop je altijd achter de feiten aan omdat je geen idee hebt wat er over twee weken gebeurt. Pas na een week of twee weet je wat de situatie van vandaag voor gevolgen heeft. Een virus roei je niet zomaar uit en als er toch mensen besluiten een grote bijeenkomst te houden kan het zomaar zijn dat er opeens toch weer een piek komt.

De voorwaarden voor versoepeling zijn inmiddels wel gesteld.
max 700 bedden op de ic's bezet, contactonderzoek op orde en ruimschoots voldoende kunnen testen. Wanneer die doelen bereikt worden is natuurlijk voor iedereen koffiedik kijken, maar we lijken momenteel op de goede weg te zijn. En zolang iedereen zich aan de lockdownregels houdt zal dat ook wel de goede kant op blijven gaan. Helaas zijn er mensen die die regels liever aan hun laars lappen. Zodra dat er teveel worden gaan we weer de verkeerde kant op en duurt het allemaal gewoon weer een maand of drie langer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:55 schreef the-eye het volgende:

[..]

Die versoepeling is er al, de tandartsen gaan weer aan de slagen schoenen- en modewinkels gaan weer open
precies. maar sommige mensen hier gaan liever gewoon allemaal weer doen wat ze altijd deden. En als er dan familieleden, vrienden, collega's etc overlijden dan moet dat maar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 07:36 schreef Nielsch het volgende:
TS heeft ook een fillempie van Jensen gezien hoor
Ja, want dat is in tegenstelling tot alles wat er in de rest van de wereld gebeurt, wél een betrouwbare bron blijkbaar :D Ik blijf me hier idd verbazen door wat mensen hier zoal uitkramen. Tot hun moeder het oploopt en overlijdt natuurlijk. Maar dan is het opeens 'anders'.
Of zouden ze dan alsnog zeggen dat het veel eerder had moeten gebeuren omdat dat beter is voor de financiën?
pi_192684945
Ik vind dat nog wel meevallen, want de regels zijn goed na te leven zonder inbreuk te doen op de mensenrechten. Maar dat gezeur op televisie, van deugmensjes met acties die denken dat ze goed bezig zijn en bn-ers die zich zogenaamd profileren met liedjes. Dat is wel een inbreuk op de mensenrechten.
Check it out
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:50:57 #89
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192685825
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:20 schreef Danny het volgende:

Een sterftepercentage van 11.4% :?

Ja, als je er vanuit gaat dat die 31589 die je noemt alle besmette gevallen betreft en dat afzet tegen het aantal doden toegeschreven aan corona, dan kom je wel aan dat soort percentages ja.

Klopt alleen geen zak van als je zo gaat rekenen. Er zijn natuurlijk veel meer besmette personen, maar niet iedereen wordt getest.

Nu snap ik ook meteen waarom je zo'n voorstander van rigoureuze maatregelen bent.
pi_192685935
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:20 schreef Danny het volgende:

[..]

Die hebben een vergelijkbaar sterftepercentage.
Zweden heeft as we speak 1511 doden op 13822 besmettingen. 10,93%
Dat is vergelijkbaar met ons sterftepercentage. In Nederland verspreidt de ziekte zich echter veel sneller dan in Zweden. Dat is niet gek, want in Zweden is de bevolkingsdichtheid 22 mensen per km2 , waar we in Nederland met 521 mensen per km2 leven. Zonder de gedeeltelijke lockdown zoals we die nu hebben zouden we niet 40.000 maar 400.000 besmettingen hebben, zo niet meer. En daarmee geen 4.000 doden, maar 40.000.

Japan heeft een bevolkingsdichtheid van 336 per km2. Vrij dichtbevolkt dus, en heeft een sterftepercentage van ~2%. Die doen het dus erg goed, zowel wat betreft het beperken van het aantal besmettingen als het beperken van het sterftepercentage. Hoe dat laatste gebeurt is onduidelijk. Mogelijk worden ook daar niet alle sterfgevallen meegeteld (zoals dat ook in vrijwel overal in de rest van de wereld niet gebeurt). Het gaat verder nogal ver om te stellen dat Japan niets zou doen. Nee, er is geen 'lockdown', maar dit heeft Japan wél gedaan:
- The initial response of the Japanese government to the COVID-19 outbreak was a policy of containment that focused on the repatriation of Japanese citizens from Wuhan, the point of origin of the pandemic, and the introduction of new border control regulations.
- On 28 January, PM Abe designated the new coronavirus as an "infectious disease" under the Infectious Diseases Control Law, which allows the government to order patients with COVID-19 to undergo hospitalization. He also designated the disease as a "quarantinable infectious disease" under the Quarantine Act, which allows the government to quarantine people suspected of infection and order them to undergo diagnosis and treatment.
- On 1 February, PM Abe announced during the Fourth Meeting of the Novel Coronavirus Response Headquarters that he would enact restrictions to deny entry of foreign citizens who had a history of visiting Hubei province within 14 days and those who possess a Chinese passport issued by Hubei province

- On 25 February, the Abe Administration introduced the "Basic Policies for Novel Coronavirus Disease Control" to act as the government's uniform basic policy on COVID-19 control.[109] After a spike of infections in Italy, Iran, and South Korea, PM Abe decided that the government's disease countermeasures would prioritize the prevention of large-scale clusters in Japan. This includes the government's controversial requests to suspend such large-scale gatherings as community events and school operations, as well as its policy to limit patients with light cold symptoms from visiting medical facilities to prevent them from overwhelming hospital resources.

- On 25 February, the Abe Administration adopted the "Basic Policies for Novel Coronavirus Disease Control" based on the advice that it received from the Expert Meeting. First, the new policies advised local medical institutions that it is better for people with lighter, cold-like symptoms to rely on bed rest at home, rather than seeking medical help from clinics or hospitals. The policy also recommends people at a higher risk of infection -including the elderly and patients with pre-existing conditions – to avoid hospital visits for such non-treatment purposes as completing prescription orders by letting them fill the forms over the telephone instead of in person.

- Third, the policy asks those with any cold symptoms to take time off from work and avoid leaving their homes. Government officials urged companies to let employees work from home and commute at off-peak hours. The Japanese government also made an official request to local governments and businesses to cancel large-scale events.

- On 27 February, PM Abe requested the closures of all schools from 2 March to the end of spring vacations, which usually conclude in early April.

- To provide a stronger legal basis for its COVID-19 countermeasures, the National Diet passed an amendment to the "Special Measures Act to Counter New Types of Influenza of 2012" on 13 March. The new act allows the Prime Minister to declare a "state of emergency" in specific areas where COVID-19 poses a grave threat to the lives and economic livelihood of residents. During such a period, governors of affected areas will receive the following powers: (1) to instruct residents to avoid unnecessary outings unless they are workers in such essential services as health care and public transportation; (2) to restrict the use or request the temporary closure of businesses and facilities - including schools, social welfare facilities, theatres, music venues and sports stadiums; (3) to expropriate private land and buildings for the purpose of erecting new hospitals; and (4) to requisition medical supplies and food from companies that refuse to sell them, punish those that hoard or do not comply, and force firms to help transport emergency goods [...] On 13 March, the National Diet passed the revisions, which are effective for the next two years

- On 25 March, the Ministry of Health, Labour and Welfare announced that the daily number of confirmed cases in Tokyo increased from 17 to 41 cases compared to the day before.[55] Tokyo Governor Yuriko Koike held an emergency press conference in the late afternoon, stating that "the current situation is a serious situation where the number of infected people may explode." She requested residents to refrain from nonessential outings during the upcoming weekend.

- On 30 March, Governor Koike requested residents to refrain from nonessential outings for the next two weeks until 12 April due to a continued increase in infections in Tokyo.

- On 3 April, Professor Nishiura Hiroshi of the Ministry of Health's Cluster Response Team presented the initial findings of his COVID-19 epidemiological models to the public.He concluded that the government could prevent an explosive spread of the virus in Japan if it adopted strict restrictions on outings that reduced social interactions by 80 per cent

- On 7 April, PM Abe proclaimed a one-month state of emergency from 8 April to 6 May for Tokyo and the prefectures of Kanagawa, Saitama, Chiba, Osaka, Hyogo and Fukuoka

- On 10 April, Governor Koike announced closure requests for six categories of businesses in Tokyo. They include amusement facilities, universities and cram schools, sports and recreation facilities, theatres, event and exhibition venues. and commercial facilities. She also asked restaurants to limit opening hours between 5 a.m. and 8 p.m. and stop serving alcohol at 7 p.m.

- On 11 April, Professor Nishiura presented the remaining findings of his COVID-19 epidemiological models.[132][133] He determined that reducing social interactions by 80 per cent would decrease the COVID-19 infection rate to a manageable level in 15 days; 70 per cent in 34 days; 65 per cent in 70 days; and 50 per cent in 3 months. Any rate below 60 percent would result in an increase in the number of cases.

- On 16 April the declaration made on 8 April was expanded upon to include every prefecture in the country.

En dan natuurlijk nog:
- The outbreak has affected professional sports in Japan. Nippon Professional Baseball's preseason games and the Haru Basho sumo tournament in Osaka were announced to be held behind closed doors, while the J.League football and Top League rugby suspended or postponed play entirely. On the weekend of 29 February, the Japan Racing Association closed its horse racing meets to spectators and off-track betting until further notice, but continued to offer wagering by phone and online.
The expansion of COVID-19 into a global pandemic led to concerns over the 2020 Summer Olympics and Paralympics in Tokyo. In March 2020, it was announced that the Games would be postponed by a year, for the first time in the history of the modern Olympics.

- On 26 February, Prime Minister Shinzo Abe has suggested that major sporting, cultural and other events should be cancelled, delayed or scaled down for about two weeks amid the new coronavirus outbreak.[183] As a result, J-pop groups Perfume and Exile cancelled their concerts scheduled that night at Tokyo Dome and Kyocera Dome Osaka respectively, both of which have a capacity of 55,000.[184] On 27 February, AnimeJapan 2020, originally scheduled to be held in Tokyo Big Sight in late March, was cancelled.[185]

A number of major amusement parks announced temporary closures; on 28 February 2020, Tokyo Disneyland, Tokyo DisneySea and Tokyo Disney Resort were temporarily closed from 29 February.[186][187] Universal Studios Japan also announced a closure the same day.[188] By mid-March, some attractions began to re-open to extents, with Huis Ten Bosch and Legoland Japan Resort reopening with limited services (outdoor attractions only, visitors subject to temperature checks before entering) on 23 March.[189][190] However, the Disney parks and Universal Studios Japan have since delayed their re-openings until mid-to-late April, with the Disney parks targeting at least 20 April.[188][191][192]

Affected by the shortage of outsourced staff due to the COVID-19 outbreak, many Japanese animated films and TV shows announced changes or postponed broadcasts due to production problems, including A Certain Scientific Railgun T (deferred for broadcast, changed to rebroadcast), Asteroid in Love, A3! (Delay extension), Kukuriraige -Sanxingdui Fantasy- (Delay extension), etc.[193][194] On 31 March, TV Asahi announced that Rio Komiya, who plays Jūru Atsuta in the toku series Mashin Sentai Kiramager, had tested positive for COVID-19.[195][196] While production had been suspended, it was stated that there were still enough completed episodes remaining to last through mid-May.[197][198]

On 25 March, it was announced that famed Japanese comedian Ken Shimura had tested positive for COVID-19.[199][70] Shimura died on 29 March at the age of 70.

En geen lockdown:
https://www.businessinsid(...)ckdown-photos-2020-3

De maatregelen daar verschillen helemaal niet zoveel van de maatregelen hier.
[..]

:?
[ afbeelding ]
Ik verzin die 155.000+ doden niet he?
En in Nederland hebben we er nu 3601 op 31589 besmettingen (beide zijn de getallen zover bekend). 11.4% sterfte. Zonder lockdown zou het aantal besmettingen explosief hoger zijn, maar zouden volgens jou nog steeds 3601 doden zijn gevallen? Of ontken je ook dat een lockdown voor minder besmettingen zorgt?

Verder is Amerika een goed voorbeeld van wat er gebeurt als je te lang doet alsof er niets aan de hand is:

[ afbeelding ]
2500-3000 doden per dag erbij de laatste dagen.
Zelfs Trump snapt inmiddels dat het land niet zomaar weer open kan en hoewel hij de verantwoordelijkheid volledig bij de gouverneurs van de verschillende staten heeft neergelegd heeft hij wel een paar richtlijnen voor wanneer een volgende fase ingevoerd kan worden. En als iemand Corona een hoax vond was hij het wel. Als iemand het onnodig vond maatregelen te nemen was hij het wel. Als iemand tegen een lockdown was was hij het wel. En zelfs HIJ snapt dat je niet gewoon verder kunt alsof er niets aan de hand is. En wat is hij pur sang? Juist, een begenadigd zakenman.
[..]

Nee, ik ben gepast voorzichtig en maak me meer zorgen om de gevolgen van het virus op bijvoorbeeld mijn moeder, vrouw of kinderen dan om mijn eigen verveling thuis. Ik blijf liever binnen dan dat ik het risico loop direct of indirect een van mijn dierbaren aan Covid-19 kwijt te raken. Gek he?
[..]

Dat denk ik niet. Dit heeft meer te maken met gezond verstand dan moraliteit.
[..]

Jij denkt dat met een veelvoud aan doden de economie NIET een klap zou krijgen? Serieus?
Wel duidelijk dat je de economie boven mensenlevens stelt in ieder geval. Is je goed recht, maar persoonlijk liggen mijn prioriteiten bij mensenlevens in het algemeen en die van mijn dierbaren in het bijzonder.
[..]

Heel goed. In de huidige situatie blijkt dat hard nodig, omdat er mensen zijn die denken dat dit virus ongevaarlijk is, alleen maar omdat ze het niet kunnen zien, of die het belangrijker vinden om in deze tijd gezellig de buurt te besmetten omdat ze bij elkaar willen komen, dan bij te dragen aan het veilig houden van onze medemens.
[..]

Ik heb een eigen bedrijf (FOK!) en geen idee of die draaiende kan blijven. Als het lang genoeg duurt niet (want adverteerders adverteren momenteel gek genoeg niet zoveel) en het lijkt lang genoeg te gaan duren om zakelijk en persoonlijk failliet te gaan. Dat zal de tijd moeten uitwijzen. En nog steeds vind ik de gezondheid van mijn dierbaren belangrijker.
[..]

Ik heb nergens gehoord dat we anderhalf jaar in een lockdown blijven? Wat is daarvan jouw betrouwbare bron van informatie? Want ik heb er vanuit bv de overheid niets over gehoord. Die hebben het over een anderhalvemeter samenleving de komende maanden/jaren, dus is dat de informatie waar ik me op baseer. Ik baseer me vanzelfsprekend niet op mogelijk uit mijn eigen duim gezogen wat-als scenarios. Dat zou nogal nutteloos zijn.
[..]

ergens rond de 21e horen we meer, heb ik begrepen. Sowieso loop je altijd achter de feiten aan omdat je geen idee hebt wat er over twee weken gebeurt. Pas na een week of twee weet je wat de situatie van vandaag voor gevolgen heeft. Een virus roei je niet zomaar uit en als er toch mensen besluiten een grote bijeenkomst te houden kan het zomaar zijn dat er opeens toch weer een piek komt.

De voorwaarden voor versoepeling zijn inmiddels wel gesteld.
max 700 bedden op de ic's bezet, contactonderzoek op orde en ruimschoots voldoende kunnen testen. Wanneer die doelen bereikt worden is natuurlijk voor iedereen koffiedik kijken, maar we lijken momenteel op de goede weg te zijn. En zolang iedereen zich aan de lockdownregels houdt zal dat ook wel de goede kant op blijven gaan. Helaas zijn er mensen die die regels liever aan hun laars lappen. Zodra dat er teveel worden gaan we weer de verkeerde kant op en duurt het allemaal gewoon weer een maand of drie langer.
[..]

precies. maar sommige mensen hier gaan liever gewoon allemaal weer doen wat ze altijd deden. En als er dan familieleden, vrienden, collega's etc overlijden dan moet dat maar.
[..]

Ja, want dat is in tegenstelling tot alles wat er in de rest van de wereld gebeurt, wél een betrouwbare bron blijkbaar :D Ik blijf me hier idd verbazen door wat mensen hier zoal uitkramen. Tot hun moeder het oploopt en overlijdt natuurlijk. Maar dan is het opeens 'anders'.
Of zouden ze dan alsnog zeggen dat het veel eerder had moeten gebeuren omdat dat beter is voor de financiën?
Met jouw redeneringen kunnen we wel ons hele leven binnen blijven als je het zo bekijkt. Want stel je voor dat je naar buiten gaat dat je aangereden wordt door een auto of er een vliegtuig op jouw neerstort. De kans dat je door corona sterft is vele malen kleiner dan je denkt. Recoveries zijn vele malen hoger dan de doden en er zijn ook veel meer mensen besmet dan we weten. De aantallen doden die gevallen zijn, is echt peanuts en totaal niet gerechtvaardigd om de hele wereld op te sluiten. Ik zeg niet dat het niet erg is, natuurlijk is iedere dode 1 teveel, maar we kunnen niet iedereen beschermen. Hoe hard dat ook is. Ik hoorde niemand een aantal jaren geleden tijdens de griepgolf schreeuwen om een lockdown. Dat je zegt dat: "het zou je maar treffen dat iemand van je naasten het krijgt." Dat kan. Dat wil niet zeggen dat dat ook gebeurd of dat ze er aan gaan sterven. Kunnen we het autorijden ook wel verbieden, want stel je voor dat mijn moeder verongelukt. Dat kan, risico's horen bij het leven.

Dat jij vindt dat deze maatregelen rechtvaardig zijn mag je vinden. Maar het staat totaal niet in verhouding. Mensen vallen niet bij bosjes neer en zeker niet onder de 70 jaar. Er zijn ongetwijfeld 20x meer recoveries dan doden. Mensen zijn massaal bang gemaakt door de media.
  zaterdag 18 april 2020 @ 17:17:11 #91
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192686080
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Met jouw redeneringen kunnen we wel ons hele leven binnen blijven als je het zo bekijkt. Want stel je voor dat je naar buiten gaat dat je aangereden wordt door een auto of er een vliegtuig op jouw neerstort. De kans dat je door corona sterft is vele malen kleiner dan je denkt. Recoveries zijn vele malen hoger dan de doden en er zijn ook veel meer mensen besmet dan we weten. De aantallen doden die gevallen zijn, is echt peanuts en totaal niet gerechtvaardigd om de hele wereld op te sluiten. Ik zeg niet dat het niet erg is, natuurlijk is iedere dode 1 teveel, maar we kunnen niet iedereen beschermen. Hoe hard dat ook is. Ik hoorde niemand een aantal jaren geleden tijdens de griepgolf schreeuwen om een lockdown. Dat je zegt dat: "het zou je maar treffen dat iemand van je naasten het krijgt." Dat kan. Dat wil niet zeggen dat dat ook gebeurd of dat ze er aan gaan sterven. Kunnen we het autorijden ook wel verbieden, want stel je voor dat mijn moeder verongelukt. Dat kan, risico's horen bij het leven.

Dat jij vindt dat deze maatregelen rechtvaardig zijn mag je vinden. Maar het staat totaal niet in verhouding. Mensen vallen niet bij bosjes neer en zeker niet onder de 70 jaar. Er zijn ongetwijfeld 20x meer recoveries dan doden. Mensen zijn massaal bang gemaakt door de media.
Hij zit te beven thuis net als de lariekoek als we niks zouden doen dat er 40.000 doden komen of meer daar is geen enkel bewijs voor.
Net zoals er geen bewijs is dat lockdown wel of geen effect heeft t zijn allemaal vermoedens van zogenaamde experts terwijl dit nog niet eerder in het recente verleden heeft plaatsgevonden.

T is daarom ook afwachten hoe bijvoorbeeld Zweden zich ontwikkeld.

Italië is al 6 weken in lockdown en nog steeds elke dag 1000den besmettingen en honderden doden
  zaterdag 18 april 2020 @ 17:21:12 #92
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192686135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:17 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Hij zit te beven thuis net als de lariekoek als we niks zouden doen dat er 40.000 doden komen of meer daar is geen enkel bewijs voor.
Net zoals er geen bewijs is dat lockdown wel of geen effect heeft t zijn allemaal vermoedens van zogenaamde experts terwijl dit nog niet eerder in het recente verleden heeft plaatsgevonden.

T is daarom ook afwachten hoe bijvoorbeeld Zweden zich ontwikkeld.

Italië is al 6 weken in lockdown en nog steeds elke dag 1000den besmettingen en honderden doden
Random iemand op internet:

I've been saying all along that if the conventional wisdom is correct, we should be seeing millions of cases and hundreds of thousands of deaths in India by now. I've been there - life itself is a "mass gathering." Sanitation and hygiene practices are..let's just say..lacking.

Hij heeft een punt.
pi_192686306
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:21 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Random iemand op internet:

Hij heeft een punt.
Dit! Als het echt zo besmettelijk was waren er veel meer gevallen bekend. Wij hoeven geen anderhalve meter afstand te houden. Dat is schijnveiligheid. Mensen in Italië zitten opgesloten in hun huizen en daar zijn nog duizenden nieuwe besmettingen per dag.
pi_192686324
India is toevallig nog niet besmet, naast China, wel heel ''bijzonder'',
zijn maar 1,4 Miljard mensen.
pi_192686472
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:36 schreef Jed1Gam het volgende:
India is toevallig nog niet besmet, naast China, wel heel ''bijzonder'',
zijn maar 1,4 Miljard mensen.
India is ook besmet.
pi_192686497
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:46 schreef mootie het volgende:

[..]

India is ook besmet.
Niet miljoenen doden, 500. Je zou toch zeggen dat het daar al veel eerder begonnen moet zijn, ze doen het beter dan Nederland.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jed1Gam op 18-04-2020 17:53:40 ]
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:05:14 #97
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192686780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Niet miljoenen doden, 500. Je zou toch zeggen dat het daar al veel eerder begonnen moet zijn, ze doen het beter dan Nederland.

Ga er ook maar niet vanuit dat ze in de slums netjes anderhalve meter afstand afdwingen.

Het virus kan niet tegen Currry's denk ik
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:30:42 #98
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192687153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 17:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

India. :')
Denk je nu werkelijk dat ze daar net zo testen als hier? En dat de armste mensen daar dezelfde toegang hebben tot de gezondheidszorg?
Dat ze dezelfde regels in acht nemen qua hygiëne?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192687166
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

India. :')
Denk je nu werkelijk dat ze daar net zo testen als hier? En dat de armste mensen daar dezelfde toegang hebben tot de gezondheidszorg?
Dat ze dezelfde regels in acht nemen qua hygiëne?
Nee dat denk ik niet, miljoenen doden zal wel opvallen ook in India.
  zaterdag 18 april 2020 @ 19:09:49 #100
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192687811
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:50 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Een sterftepercentage van 11.4% :?

Ja, als je er vanuit gaat dat die 31589 die je noemt alle besmette gevallen betreft en dat afzet tegen het aantal doden toegeschreven aan corona, dan kom je wel aan dat soort percentages ja.

Klopt alleen geen zak van als je zo gaat rekenen. Er zijn natuurlijk veel meer besmette personen, maar niet iedereen wordt getest.

Nu snap ik ook meteen waarom je zo'n voorstander van rigoureuze maatregelen bent.
En die 3500 doden zijn ook bij lange na niet eens coronadoden. Met wat pech zijn er al bij al zo'n 350 mensen daadwerkelijk enkel en alleen aan corona overleden en ik vermoed dat zelfs dat nog een hoge inschatting is.
  zaterdag 18 april 2020 @ 19:50:12 #101
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192688536
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En die 3500 doden zijn ook bij lange na niet eens coronadoden. Met wat pech zijn er al bij al zo'n 350 mensen daadwerkelijk enkel en alleen aan corona overleden en ik vermoed dat zelfs dat nog een hoge inschatting is.
Precies. De maatregelen die nu getroffen worden zijn dan ook pure waanzin.
pi_192688607
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:21 schreef ondeugend het volgende:
Gezond wantrouwen en waakzaamheid zijn is altijd goed. Privacy is ook een groot ding dus vooral op dat gebied vind ik dat je beiden volop in mag zetten.

Maar ik ben er ook van overtuigd dat we geen mensenrechtenschendend land zijn of worden zoals China, Noord Korea en andere dictaturen.
Ook niet met de app en de gedachtenpolitie?
No matter what your name is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')