Op sommige plekken werden al drones ingezet om mensen in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:04 schreef andre77 het volgende:
[..]
Blij dat iemand dit vergezochte onderwerp in de juiste proporties zet.
Dat antwoord is heel simpel. Nee. Die mensen hebben nergens last van. Anders miepten ze wel anders. Het feit is dat het overgrote deel van NL wel last heeft van deze maatregelen en straks zonder inkomen te zitten. Maar dat maakt deze mensen niet uit.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:20 schreef kol7680 het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen die roepen "prima maatregelen" een eigen bedrijf hebben of de klappen nu al direct voelen.
Lekker hoor Nu 10.000 levens redden maar omdat het nog 1 5 jaar duurt voor een vaccin als die al komt een miljoen levens verwoesten way 2 goquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:04 schreef Danny het volgende:
[..]
dat is iets voor latere zorg. Ik zie eerst voor me hoe we zoveel mogelijk mensenlevens redden en het virus onder controle krijgen. De wederopbouw en economie gaan een stuk sneller als het meerendeel van je bevolking nog in leven is.
Verder zijn er ook experts die over kortere periodes spreken. Het lijkt me nu verre van nuttig om over watals scenarios te speculeren. Al zeker als dat gebeurt met het ondermijnen van de huidige maatregelen die bedoeld zijn om zoveel mogelijk mensenlevens te redden.
Hier laat ik 't ff bij
Klopt. Jammer ook dat er totaal niet iets van een sprankje hoop is op een exit strategie plan van het kabinet binnekort. Oef.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat antwoord is heel simpel. Nee. Die mensen hebben nergens last van. Anders miepten ze wel anders. Het feit is dat het overgrote deel van NL wel last heeft van deze maatregelen en straks zonder inkomen te zitten. Maar dat maakt deze mensen niet uit.
Ik denk eerder dat deze mensen bang zijn, ze schijten 7 kleuren stront. Bang door al de malaise in de media en de doemscenario's geschetst door de wetenschappers. Bang dat ze het virus krijgen. En daar mag de samenleving voor boeten volgens hun, omdat zij het niet kunnen handelen. Ik vind dit erg eigenwijs en triest.
Lekker het van maand tot maand bekijken inderdaad. Echt lachwekkend. Zo weet niemand waar hij aan toe is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. Jammer ook dat er totaal niet iets van een sprankje hoop is op een exit strategie plan van het kabinet binnekort. Oef.
Die versoepeling is er al, de tandartsen gaan weer aan de slagen schoenen- en modewinkels gaan weer openquote:Op vrijdag 17 april 2020 23:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lekker het van maand tot maand bekijken inderdaad. Echt lachwekkend. Zo weet niemand waar hij aan toe is.
Kom met een concreet plan van aanpak. Dit is een dikke middelvinger naar je bevolking toe. Maar we gaan kijken wat 21 april ons brengt. Ik verwacht er niet veel van. "We gaan kijken hoe het er over een paar weken uitziet en de zaken er voor staan. Eventueel ruimte voor wat versoepeling dan."
De horeca is natuurlijk niet de grootste werkgever hèquote:Op vrijdag 17 april 2020 23:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat antwoord is heel simpel. Nee. Die mensen hebben nergens last van. Anders miepten ze wel anders. Het feit is dat het overgrote deel van NL wel last heeft van deze maatregelen en straks zonder inkomen te zitten. Maar dat maakt deze mensen niet uit.
Ik denk eerder dat deze mensen bang zijn, ze schijten 7 kleuren stront. Bang door al de malaise in de media en de doemscenario's geschetst door de wetenschappers. Bang dat ze het virus krijgen. En daar mag de samenleving voor boeten volgens hun, omdat zij het niet kunnen handelen. Ik vind dit erg eigenwijs en triest.
1984, right there.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:35 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Kijk … dit is ook het VK op dit moment:
[ afbeelding ]
Een medisch wetenschapper heeft alleen baat bij om de gezondheidszorg zoveel mogelijk te ontlasten. Een econoom buigt zich over het vraagstuk hoe de economie zo min mogelijk schade toe te brengen. Tot nu toe zijn er veel medisch wetenschappers aan het woord die dus zonder enige economische belangen scenario's gaan schetsen in de media. Lekker met zijn allen binnenblijven tot een vaccin is wat het beeld nu is en mensen zijn het er nog mee eens ook zonder enige kijk naar het economisch belang.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
De horeca is natuurlijk niet de grootste werkgever hè
En ja een verstandig mens kijkt naar wat wetenschappers te zeggen hebben en niet naar wat een horecabaas of z'n klanten voor advies geven
Het is natuurlijk niet zo dat mensen nu ineens hun geld in de zak houden hè. Die economie draait wel door. Alleen misschien niet op een manier die jou goed uitkomtquote:Op zaterdag 18 april 2020 00:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een medisch wetenschapper heeft alleen baat bij om de gezondheidszorg zoveel mogelijk te ontlasten. Een econoom buigt zich over het vraagstuk hoe de economie zo min mogelijk schade toe te brengen. Tot nu toe zijn er veel medisch wetenschappers aan het woord die dus zonder enige economische belangen scenario's gaan schetsen in de media. Lekker met zijn allen binnenblijven tot een vaccin is wat het beeld nu is en mensen zijn het er nog mee eens ook zonder enige kijk naar het economisch belang.
Een ding wat Rutte dinsdag gaat zeggen is al bekend. Hou vol!quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Lekker het van maand tot maand bekijken inderdaad. Echt lachwekkend. Zo weet niemand waar hij aan toe is.
Kom met een concreet plan van aanpak. Dit is een dikke middelvinger naar je bevolking toe. Maar we gaan kijken wat 21 april ons brengt. Ik verwacht er niet veel van. "We gaan kijken hoe het er over een paar weken uitziet en de zaken er voor staan. Eventueel ruimte voor wat versoepeling dan."
Er zijn twee mogelijkheden die tot een eind van deze maatregelen leiden:quote:Op zaterdag 18 april 2020 01:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Laat Rutte maar lekker, over een jaar zijn er verkiezingen dan voelt hij de pijn wel...
Wanneer dit soort dingen te lang gaan duren, dan worden mensen vanzelf boos en vervelend en gaan ze tegenwerken. Let maar op als dit maanden gaat duren dan zal je steeds meer mensen zien die denken dan fuck you!
De derde kant zijn grondrechten. Family life bijvoorbeeld. Je kunt je afvragen in hoeverre de sluiting van verpleeghuizen daarmee nog in overeenstemming is bijvoorbeeld. Als 25% van het personeel besmet is, is een beperkte bezoekregeling dan nog een onaanvaardbaar risico.quote:Op zaterdag 18 april 2020 02:11 schreef capricia het volgende:
Je hebt de medische wetenschap aan de ene kant. De economie aan de andere kant.
Het is aan de politiek om daar een afweging en keuzes in te maken.
De partijen die er zitten zijn gewoon democratisch gekozen.
En geen enkele regering, en zeker de VVD niet, wil maatregelen nemen die ervoor zorgen dat bedrijven hun deuren moeten sluiten.
Er is echt wel wat aan de hand hoor.
Misschien moeten we de komende periode gebruiken om de ic-capaciteit structureel te verhogen naar -noem een getal- 7500, puur en alleen voor Corona. Dan zouden de maatregelen ongetwijfeld versoepelen. Echter krijg je dit niet in zo’n korte tijd voor elkaar, daar hebben er simpelweg get personeel niet voor op zo’n korte termijn. Het huidige gekwalificeerde personeel raakt al overbelast. De mensen die deze taken er in korte tijd bij hebben gekregen hebben het ook zwaar. Je bent als verpleegkundige op een afdeling orthopedie niet gewend dat je patiënt ernstig ziek is en niet in staat om te communiceren. Je kiest bewust voor die doelgroep omdat het bij je karakter past.quote:Op zaterdag 18 april 2020 02:37 schreef KNAK het volgende:
17.000.000 Nederlanders
2400 IC bedden
Huidig aantal Corona bevestigde gevallen 30,000
Gemiddeld aantal besmetting per dag 1000
Doel van lockdown is om de druk op IC laag te houden, toch?
Op deze wijze kunnen we járen zo doorgaan zolang er geen vaccin (die sws door een grote groep geweigerd zal gaan worden) beschikbaar komt.
Tot welk punt willen ze dan dat we thuis blijven zitten? Tot huidige aantal gevallen de 17miljoen heeft bereikt? De Herd-Immunity?![]()
We hebben geen China-stijl 100% lockdown, dus die besmettingen blijven vrolijk doorgaan. Rutte kan de 28e gewoonweg niet zeggen: " JeejWe gaan open" - want dan zouden we voor niets zijn dichtgegaan (en voor niets de economie naar de klote hebben geholpen).
Als je kijkt naar de huidige aanpak is het duidelijk; NL kan niet geheel open en NL kan niet geheel dicht, dus gaat er iets in het midden gebeuren daar het nog een lange, lange tijd in beslag zal gaan nemen,.. en dat is het nieuwe normaal, wat mogelijk stapje voor stapje abnormaler zal gaan worden.
Goed stuk maar zal door de corona angst poepers wel als onzin en niet waar gezien wordenquote:Op vrijdag 17 april 2020 23:11 schreef kol7680 het volgende:
Ben het eens met TS zijn standpunten. Zeker als je deze stukken leest, mensen wordt eens wakker.
Stop de lockdown nu!
‘Covid-19’: ongekend Corona-killervirus of vooral ongekende paniek?
Bron: https://medium.com/@:Stef(...)-paniek-1864865605c0
Je hebt gelijk, ik was wat agitated op dat moment van schrijven en had best wat respectvoller kunnen zijn. Mijn welgemeende excuses.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:11 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Dat is met alle respect jouw bescheiden mening. Dat je woorden als dom en mongool gebruikt moet je zelf weten. Dat is niet de manier waarop ik discussieer of hoe ik met andermans mening omga. Die respecteer ik, hoe dom die in mijn visie ook is.
pontificaal bovenaan de pagina:quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:11 schreef kol7680 het volgende:
Ben het eens met TS zijn standpunten. Zeker als je deze stukken leest, mensen wordt eens wakker.
Stop de lockdown nu!
‘Covid-19’: ongekend Corona-killervirus of vooral ongekende paniek?
Bron: https://medium.com/@:Stef(...)-paniek-1864865605c0
Ja, je krijgt ook nieuwe economie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 00:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat mensen nu ineens hun geld in de zak houden hè. Die economie draait wel door. Alleen misschien niet op een manier die jou goed uitkomt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |