abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192663979
Dat je met elkaar probeert om een ramp af te wenden kan ik inkomen.

Maar dat je burgers verplicht om thuis te blijven en boetes zet op dingen die voorheen volkomen normaal waren zoals bijeenkomsten vind ik ver gaan. Mijns inziens verdient een overheid altijd een gezond wantrouwen, omdat bij macht corruptie en misbruik altijd op de loer liggen.

Een bevolking die bang is, daar kun je een hoop mee doen. Vrijheden inperken, een app ontwikkelen waarmee de overheid allerlei privégegevens over individuele mensen kan achterhalen, misschien mensen wel verplichten om een vaccin te nemen (een inbreuk op de keuzevrijheid en de lichamelijke integriteit).

Tel daarbij op dat Rutte het steeds heeft over het "nieuwe normaal" en mij bekruipt een beangstigend gevoel. In tijden van crisis is het voor machthebbers heel makkelijk om een bepaalde agenda door te drukken. Denk maar aan de Patriot Act in de VS die na 9/11 plotseling klaar lag (en dus veel eerder was geschreven).

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is de inbreuk op mensenrechten legitiem? En moet dat misschien zo blijven na deze crisis? Of moeten we er juist voor waken dat we essentiële mensenrechten niet voorgoed kwijtraken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2020 12:17:30 ]
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:21:28 #2
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192664065
Gezond wantrouwen en waakzaamheid zijn is altijd goed. Privacy is ook een groot ding dus vooral op dat gebied vind ik dat je beiden volop in mag zetten.

Maar ik ben er ook van overtuigd dat we geen mensenrechtenschendend land zijn of worden zoals China, Noord Korea en andere dictaturen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192664116
Hier is al een topic over geweest en nee het is geen inbreuk.
pi_192664132
De inbreuk op mensenrechten zie ik vooral door de bevolking zelf geëist worden.

In het anderhalve met economie topic gaf ik het volgende al aan:

quote:
Als je sommige reacties op fok, andere forums en social media leest willen heel veel mensen de politiestaat optuigen omdat jongeren zich als jongeren gedragen. Verontrustend eigenlijk dat grote delen van de bevolking uit angst voor hun eigen sterfelijkheid de invoering van de politiestaat eisen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_192664135
Ik vraag me af of mensen verplichten te laten vaccineren wel mogelijk. Tot nu toe is het altijd op vrijwillige basis geweest en volgens mij kun je dat niet zomaar veranderen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192664248
Grotendeels met je eens.
Met dit voorbehoud. In het verleden was het falen van het een of het ander altijd te wijten aan 'hunnie' (vul zelf maar wat in... Communisten, hippies, feministen, moslims, joden, rijken, armen, vrouwen, mannen, zwart, blank, enz.)
Nu zijn we zelf onze grootste vijand geworden.

Je hebt het ook over essentiële mensenrechten. Wat versta je daaronder?
Er zorg voor dragen dat de generaties na ons weer veilig en mondkaploos door het leven kan, lijkt mij essentieel genoeg.
Ik vind dit ook heel angstaanjagend. Heb er diverse nachtmerries over gehad.
Verplichte vaccinaties begin ik niet aan. Niet zolang ik niet overtuigd ben van de noodzaak in deze.

Misschien ben ik dan een idioot met een aluhoedje, maar ik denk dan aan een scene uit 'I Robot' waar de hoofdfiguur met zijn baas een biertje drinkt in een bar. En afrekent door zijn duim op de bartap te duwen. Dan zie je een soort kassabon. (Irrelevant detail: 2 biertjes kosten dan 50 dollar!), dat schijnt dan onze toekomst te zijn.

En, als ik heel eerlijk ben, ik heb geen flauw idee waar dit eindigt. Heb al eerder mijn onrust hierover geuit. Het is nu bijna zomer, maar wat als het straks weer winter wordt? Hebben we dan nog elektriciteit? Warm water?

Vanmorgen weer eens boodschappen gehaald en de supermarkten staan nog steeds de winkelwagentjes af te poetsen. Maar nergens lege schappen gezien. Ik betaal nog steeds met contant geld en ik leef nog steeds. :o
Mondkapjes: vanmorgen eentje gezien als ik die man met een sjaal om zijn gezicht niet meereken.

Rutte is een mooie handpop. Ik kan die man met de beste wil van de wereld niet serieus nemen.
Mijn advies: doe gewoon wat jou het beste lijkt in je eigen regio. Ga niet lopen provoceren of hoesten of niezen naar andere toe.
Hou rekening met elkaar. Daar komt het uiteindelijk op aan. Laat Den Haag de touwtering krijgen.
pi_192664258
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:25 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me af of mensen verplichten te laten vaccineren wel mogelijk. Tot nu toe is het altijd op vrijwillige basis geweest en volgens mij kun je dat niet zomaar veranderen.
Wellicht kan men jou dan de toegang ontzeggen tot gezondheidszorg, uitkering of andere financiële of materiële ondersteuning, openbare weg etc.. Veel succes dan met je vrijheid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192664459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht kan men jou dan de toegang ontzeggen tot gezondheidszorg, uitkering of andere financiële of materiële ondersteuning, openbare weg etc.. Veel succes dan met je vrijheid.
En dat moeten we juist niet hebben. Want Morrigan betaalt dus ook gewoon zijn maandelijkse premie.
Tussentijds ineens een verplichting om zo'n vaccinatie te nemen, lijkt mij je reinste gangstermethode.
En laat jij jezelf lekker inenten uit angst voor repercussies.
Maar dat geeft jou dus geen enkel recht om voor anderen te bepalen dat ze dan geen recht meer hebben op gezondheidszorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 17-04-2020 13:01:58 ]
pi_192664612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Vanmorgen weer eens boodschappen gehaald en de supermarkten staan nog steeds de winkelwagentjes af te poetsen. Maar nergens lege schappen gezien. Ik betaal nog steeds met contant geld en ik leef nog steeds. :o
Mondkapjes: vanmorgen eentje gezien als ik die man met een sjaal om zijn gezicht niet meereken.
Woon je in een stad of een dorp?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192664693
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:52 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Woon je in een stad of een dorp?
Ik woon in een buitenwijk van een stad.
pi_192664717
Een tijdelijke politiestaat is gewoon nodig om dit geintje ff in te dammen.
Maar als blijkt dat het virus niet weggaat en het zich muteert (waardoor vaccinaties vrijwel waardeloos worden) moet je je wel afvragen of de regels dan wel moeten blijven.
pi_192664749
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:25 schreef Morrigan het volgende:
Kiezen voor vrijheid is voor vele geen optie want 0.1% van Nederland gaat dood.

Daarom zal en moet de andere 99.9% van alles slikken.
pi_192664816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:00 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Toch nog 17.000 mensen.
Die mogen allemaal maar lekker deaudt gaan?
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:03:42 #14
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192664820
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 12:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik woon in een buitenwijk van een stad.
Dan snap ik je.
Hier (in een dorp met 11.000 inwoners) worden karretjes niet gepoetst. Er staat een tafeltje met een bus Glassex en een rol Tork. Wie zijn karretje wil poetsen gaat zijn gang maar. Dat is misschien 1 persoon per uur.
Mondkapjes zie je hier zo goed als niet, en als je er eentje ziet, dan is het een Belg met zo'n ding.
Bij de kassa's hangen van die plastic schermen omdat dat landelijk zo is geregeld en contant betalen wordt zonder morren geaccepteerd.

Twee dorpen verderop slaat de paranoia wel toe. Ik hoop dat dat vooral daar blijft en niet overslaat naar hier.
pi_192664841
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:00 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ooit zullen alle Fokkertjes die nu hier schrijven ook dood gaan.
Heeft geen zak te maken met de huidige coronacrisis.
Als de overheid bepaalde zaken wil afdwingen ivm de volksgezondheid, wordt het tijd om in opstand te komen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:05:44 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192664874
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Toch nog 17.000 mensen.
Per jaar gaan er sowieso al 150.000 dood in Nederland. Helaas moeten we om zeker te weten dat het niet meer dan 150.000 is wachten tot december.
pi_192665046
quote:

[..]

Toch nog 17.000 mensen.
Dat laatste beweert niemand, maar hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood aan griep? Als je op een bepaalde leeftijd komt mag je toch ook een keer gaan?

Een politiestaat optuigen en de economie laten instorten zijn verregaande maatregelen om een handjevol bejaarde mensen nog 5-10 jaar extra te geven.
pi_192665183
quote:

[..]

Toch nog 17.000 mensen.
Dat hedde gij goe gezien jongen.

Alleen zou ik er geen lekker voor gooien. Zoals de 130-150k die elk jaar dood gaan met een gem leeftijd van 80+ hetzelfde geldt voor corona patienten.
pi_192665435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:15 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Dat laatste beweert niemand, maar hoeveel mensen gaan er jaarlijks dood aan griep? Als je op een bepaalde leeftijd komt mag je toch ook een keer gaan?

Een politiestaat optuigen en de economie laten instorten zijn verregaande maatregelen om een handjevol bejaarde mensen nog 5-10 jaar extra te geven.
Ja, die griepdoden kennen we inmiddels wel he.. Paar jaar geleden zijn er in 5 maanden tijd 7500 mensen doodgegaan aan de griep. Inmiddels in 1 maand 3000 officieel en 6000+ onofficieel met de maatregelen die er zijn. Dus dat excuus kun je schrappen.

En ga even lekker weg met je politiestaat, je woont hier in een vrij land. beter dan dit kun je het bijna niet hebben tenzij je naar scandanavie gaat. In een samenleving heb je nu eenmaal regels en daar heb je je aan te houden. Het staat je altijd vrij om naar china te verhuizen, dan zie je wat een echte politiestaat is.
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:56:18 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_192665797
We moeten zien wat de blijvende gevolgen zijn hier.In het kader van nood kan ik me er enige voorstelling bij maken. Toch baart het me wel zorgen wat dit in de wereld oplevert. Niet alleen China, die nu nog beter mensen kan controleren, maar ook dichter in de buurt.

Dan heb ik het bijvoorbeeld Viktor Orban die het parlement buitspel heeft gezet wegens 'crisistoestand' en waar direct wetten over bijvoorbeeld geslachtsverandering doorgevoerd worden. Of Polen, dat van de situatie gebruik maakt nog strengere abortuswetten in te voeren omdat er nu toch een demonstratieverbod is.

Dat zijn dan gewoon landen in de EU.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192666307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:33 schreef Queryn het volgende:

[..]

Ja, die griepdoden kennen we inmiddels wel he.. Paar jaar geleden zijn er in 5 maanden tijd 7500 mensen doodgegaan aan de griep. Inmiddels in 1 maand 3000 officieel en 6000+ onofficieel met de maatregelen die er zijn. Dus dat excuus kun je schrappen.

En ga even lekker weg met je politiestaat, je woont hier in een vrij land. beter dan dit kun je het bijna niet hebben tenzij je naar scandanavie gaat. In een samenleving heb je nu eenmaal regels en daar heb je je aan te houden. Het staat je altijd vrij om naar china te verhuizen, dan zie je wat een echte politiestaat is.
Ga even lekker weg met je politiestaat?

Je kan altijd wijzen naar landen waar het erger is. Maar als je nu met vier gasten rondloopt, dan kun je een forse boete krijgen. Dat is niet mijn definitie van vrijheid.
pi_192666325
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:56 schreef OProg het volgende:
We moeten zien wat de blijvende gevolgen zijn hier.In het kader van nood kan ik me er enige voorstelling bij maken. Toch baart het me wel zorgen wat dit in de wereld oplevert. Niet alleen China, die nu nog beter mensen kan controleren, maar ook dichter in de buurt.

Dan heb ik het bijvoorbeeld Viktor Orban die het parlement buitspel heeft gezet wegens 'crisistoestand' en waar direct wetten over bijvoorbeeld geslachtsverandering doorgevoerd worden. Of Polen, dat van de situatie gebruik maakt nog strengere abortuswetten in te voeren omdat er nu toch een demonstratieverbod is.

Dat zijn dan gewoon landen in de EU.
Het idee dat er alleen pareltjes in de EU zitten is enigzins achterhaald. Helemaal met de aanstaande toetreding van Albanië.
  vrijdag 17 april 2020 @ 14:32:04 #23
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192666332
In Engeland trapt de politie je deur in drieën als ze vermoeden dat je visite hebt:

Video in Tweet.
BanTheBBC twitterde op maandag 13-04-2020 om 09:21:16 GRAPHIC: Police smashed a residents door in looking for 'social gatherings'. The police are out of control. These Police should be prosecuted for criminal damage and abuse of power. Got given a right serve. #CoronaPolice #CoronaCops https://t.co/ReF17tUrZy reageer retweet
En die tering agentjes houden geen gepaste afstand en dragen geen beschermende zooi.
  vrijdag 17 april 2020 @ 14:35:06 #24
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192666391
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:30 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Ga even lekker weg met je politiestaat?

Je kan altijd wijzen naar landen waar het erger is. Maar als je nu met vier gasten rondloopt, dan kun je een forse boete krijgen. Dat is niet mijn definitie van vrijheid.
Kijk … dit is ook het VK op dit moment:

pi_192666396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:35 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Kijk … dit is ook het VK op dit moment:

[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')