Dat is technisch. Zag geen vraag aangaande het handhaven of het gebruik van de app, vooral van de mogelijkheden.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dus waar nu input over gevraagd wordt. Om mee te denken hoe zo'n app zinvol ingezet kan worden.
Lol wat? Hoe kom je er bij dat die rode lijn verzonnen is? Je denkt dat ze uberhaupt geen modellen gebruiken?quote:Op donderdag 16 april 2020 18:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit is geen voorspelling. Dit is gewoon een grafiek zoals de werkelijkheid nu loopt. De rode lijn is gewoon verzonnen.
Neemt niet weg dat de huidige maatregelen echt wel effect hebben, maar overdrijven is ook een kunst.
Hoe kun je gaan (nadenken over) handhaven op iets wat nog niet bestaat?quote:Op donderdag 16 april 2020 18:44 schreef _I het volgende:
Handhaven is toch iets van de overheid, niet van commerciële bedrijven? En die vraag zou nu ook al beantwoord kunnen worden. Los van hoe die app gaat werken.
Tuurlijk gebruiken ze modellen, maar die rode lijn is nogal een overdreven weergave. Eerdere modellen gaven een realistischer beeld. https://www.google.nl/sea(...)QAw&biw=1829&bih=921quote:Op donderdag 16 april 2020 18:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lol wat? Hoe kom je er bij dat die rode lijn verzonnen is? Je denkt dat ze uberhaupt geen modellen gebruiken?
Omdat de kernvraag is wat je gaat doen met de informatie die vrijkomt met de app die je voor ogen hebt.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe kun je gaan (nadenken over) handhaven op iets wat nog niet bestaat?
Waarom zou je die moeten handhaven?quote:Op donderdag 16 april 2020 18:47 schreef _I het volgende:
[..]
En voor het tracen en isoleren van risicogevallen. Dit kan gelijk uitgelegd worden hoe dit te handhaven.
Dat is weer afhankelijk van de exitstrategie, dus daar kun je nog niet zoveel over zeggen.quote:Randvoorwaarden kunnen toch vooraf gesteld worden. Dat de app nooit aan derden getoond hoeft te worden bijvoorbeeld.
Op mij komt hij over als iemand die bang is de verkeerde keuze te maken, en daardoor veel ontwijkt, zodat later de schuld kan worden doorgeschoven. Is niet specifiek met die app, Rutte doet hetzelfde door vage termen te introduceren.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat moet 'ie anders zeggen dan? Het is de Kamer die hém vraagt te komen, hè. Niet andersom.
Het staat de Kamer vrij om gewoon te zeggen 'oké, je hebt nog geen informatie, want er is nog geen app, prima, gaan we allemaal naar huis en kom je terug wanneer er wel iets concreets ligt'.
Dat zeg jij.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zou je die moeten handhaven?
[..]
Dat is weer afhankelijk van de exitstrategie, dus daar kun je nog niet zoveel over zeggen.
precies, daarom moet je ook in je elleboog hoesten en heeft dat niks met de 1.5m te maken.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:51 schreef Arkai het volgende:
3D-model van een persoon die hoest en de wolk met hoestdruppeltjes die het veroorzaakt. Na een enkele hoestaanval, duurt het tot wel 6 minuten voordat er geen aerosolen meer in de lucht zijn. Daar is geen 1.5 meter tegen opgewassen.
Dit soort filmpjes zijn zowel bij Jinek als bij Op1 volledig ontkracht door virologen. Als dit het geval was, was 90% van Nederland besmet geraakt in maart.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:51 schreef Arkai het volgende:
3D-model van een persoon die hoest en de wolk met hoestdruppeltjes die het veroorzaakt. Na een enkele hoestaanval, duurt het tot wel 6 minuten voordat er geen aerosolen meer in de lucht zijn. Daar is geen 1.5 meter tegen opgewassen.
Die wolk is een sterke vertekening van de realiteit.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:51 schreef Arkai het volgende:
Op mij komt het over als iemand die gewoon niet meer informatie kan geven die de Kamer maakt. We krijgen bijna letterlijk een kijkje in de overwegingen van het kabinet en haar adviseurs. En dat betekent dus dat het beleid gemaakt wordt terwijl we er naar kijken. Het heeft geen enkele zin om mensen aan te vallen op zaken waar ze zelf ook nog geen antwoord op hebben.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Op mij komt hij over als iemand die bang is de verkeerde keuze te maken, en daardoor veel ontwijkt, zodat later de schuld kan worden doorgeschoven. Is niet specifiek met die app, Rutte doet hetzelfde door vage termen te introduceren.
Zo'n filmpje kan ik ook maken, kan die wolk nog groter maken, net zoals die steile rode grafiek.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:52 schreef Remco het volgende:
[..]
Dit soort filmpjes zijn zowel bij Jinek als bij Op1 volledig ontkracht door virologen. Als dit het geval was, was 90% van Nederland besmet geraakt in maart.
Dit is op geen enkele manier ter sprake gekomen, dus dat lijkt me een zinloos vergezicht.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:51 schreef _I het volgende:
In mijn ogen is het in geen enkele exitstrategie geoorloofd dat de politie mij ooit gaat vragen om mijn app te tonen. Kan ik dit niet of is deze "rood", dat ze ook nog eens een mogelijkheid hebben om me te bekeuren.
Exact! En dat kan, mij niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele manier ter sprake gekomen, dus dat lijkt me een zinloos vergezicht.
De plaatjes die getoond worden zijn niet dingen die uit de rivm modellering volgden, maar gewoon random tekeningen. Die rode lijn is al bij op zijn minst 3 verschillende briefings voorbij gekomen (althans, geüpdatet)quote:Op donderdag 16 april 2020 18:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tuurlijk gebruiken ze modellen, maar die rode lijn is nogal een overdreven weergave. Eerdere modellen gaven een realistischer beeld. https://www.google.nl/sea(...)QAw&biw=1829&bih=921
De grafiek klopt ook niet met eerdere voorspellingen.
1. Een hoge korte piek zonder maatregelen
2. Een lange lage piek met maatregelen
In genoemde grafiek is de duur gelijk?
Wanneer is dit beweerd?quote:Op donderdag 16 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:
Er zouden ook geen boetes bij mensen thuis uitgedeeld worden. En dat gebeurt nu ook.
Waarom? Voor een gebouw met airconditioning (filmpje) kan het letterlijk zo hard gaan. Een beetje airco blaast lucht makkelijk 20 meter verder een gebouw in.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die wolk is een sterke vertekening van de realiteit.
Bij de eerste aankondiging van de regels zei Mark dat het advies was dit niet achter de voordeur te handhaven.quote:
dat bnw gepraat over een app komt ook elke keer weer terug....quote:Op donderdag 16 april 2020 18:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele manier ter sprake gekomen, dus dat lijkt me een zinloos vergezicht.
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 16 april 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
Bij de eerste aankondiging van de regels zei Mark dat het advies was dit niet achter de voordeur te handhaven.
Haha, ga niet alle toespraken terugkijken voor je.quote:
In Nederland hebben we niet zo veel gebouwen met airconditioning. Waarom zou zo'n wolk niet zo ver kunnen komen als het in een air stream terecht komt?quote:Op donderdag 16 april 2020 18:52 schreef Remco het volgende:
[..]
Dit soort filmpjes zijn zowel bij Jinek als bij Op1 volledig ontkracht door virologen. Als dit het geval was, was 90% van Nederland besmet geraakt in maart.
in de context van hetgeen hij zei betekende die dat je niet wordt bekeurd als je met 4 of 5 personen op een verjaardag in je huis samen bent.quote:
omdat dat in de werkelijkheid niet gebeurd.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:59 schreef Arkai het volgende:
[..]
In Nederland hebben we niet zo veel gebouwen met airconditioning. Waarom zou zo'n wolk niet zo ver kunnen komen als het in een air stream terecht komt?
Geen prioriteit is wat anders dan dat er niet op gehandhaafd gaat worden.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:59 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, ga niet alle toespraken terugkijken voor je.
Bijeenkomsten verboden, maar handhaven thuis geen prioriteit
NOS
https://www.funx.nl/news/(...)spreiden-bij-hoestenquote:Op donderdag 16 april 2020 18:59 schreef Arkai het volgende:
[..]
In Nederland hebben we niet zo veel gebouwen met airconditioning. Waarom zou zo'n wolk niet zo ver kunnen komen als het in een air stream terecht komt?
quote:Hoewel de video nu enorm veel gedeeld wordt, zijn er ook mensen die kritisch zijn. Zo vertelde viroloog Anne Wensing in Op1 dat de animatie niet overeenkomt met de werkelijkheid. ''Dit is geen reële situatie, want zo zien virussen er niet uit. [...] Virussen zijn niet zo groot en dit is ook geen virus dat zich over lange afstanden verspreid.'' Waar de animatie precies op gebaseerd is, kan ze niet beoordelen, omdat het uitgebreide onderzoek nog niet in te zien is.
Eens, maar het gebeurt nu wel.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen prioriteit is wat anders dan dat er niet op gehandhaafd gaat worden.
Die zag al cheques met zijn hoofd erop voor zich.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:04 schreef vosss het volgende:
Die motie van 1000 euro voor elke werkende Nederlander vond ik wel een goeie
Rutte lachen.
"Ik zie dat de minister president enthousiast is"!!
Mee eens.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:04 schreef _I het volgende:
[..]
Eens, maar het gebeurt nu wel.
Niets mis met zaken vooraf duidelijk stellen. Jij kan het BNW vinden, ik vind het gewoon het volgen van gezond verstand. Zonder randvoorwaarden lijkt het mij onmogelijk een goed plan op te stellen.
En momenteel zijn ze dus bezig met de randvoorwaarden op te stellen. In samenwerking met de maatschappij.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:04 schreef _I het volgende:
Zonder randvoorwaarden lijkt het mij onmogelijk een goed plan op te stellen.
Met alle respect voor virologen maar wat voor verstand hebben zij nou van luchtverplaatsing en dispersie? Zeggen dat virussen er niet zo uit zien is ook een teken dat ze geen verstand heeft van modelanimaties. Zolang virussen in aerosolen zitten verpakt, kunnen die wel degelijk flinke afstanden overbruggen. En dat zegt iemand die er beroepsmatig mee te maken heeft.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.funx.nl/news/(...)spreiden-bij-hoesten
[..]
Er is van de week een lijst opgesteld door Bits of Freedom;quote:Op donderdag 16 april 2020 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En momenteel zijn ze dus bezig met de randvoorwaarden op te stellen. In samenwerking met de maatschappij.
Dan weet je dus ook dat je niet besmet kunt raken van een zeer beperkte virusconcentratie.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:09 schreef Arkai het volgende:
Zolang virussen in aerosolen zitten verpakt, kunnen die wel degelijk flinke afstanden overbruggen. En dat zegt iemand die er beroepsmatig mee te maken heeft.
Ik geloof niet dat het verplicht gaat worden. Daar gaat zoveel tegenstand tegen komen. Niet alleen vanuit de bevolking.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:11 schreef _I het volgende:
▼ 10. Nooit onder dwang van overheid en derden.
Alle punten zijn genoemd vandaag en/of in de afgelopen weken, behalve punt 10.
Nogmaals. Ik snap dat ze er nog mee bezig zijn enzo. Maar dit is het enige punt wat mij interesseert. De rest geloof ik wel dat ze daar aan gaan voldoen.
Ik kan de viral load niet beoordelen in een aerosool maar ik kan je wel vertellen dat deze makkelijk 20 meter in de lucht kunnen overbruggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan weet je dus ook dat je niet besmet kunt raken van een zeer beperkte virusconcentratie.
Dan zie ik niet hoe het bij gaat dragen aan de exit strategie.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het verplicht gaat worden. Daar gaat zoveel tegenstand tegen komen. Niet alleen vanuit de bevolking.
Het zou ook haaks staan op Ruttes relaas over de 'volwassen democratie' en 'gezond verstand' van de manier waarop hij alle maatregelen aankondigt.
quote:Op donderdag 16 april 2020 19:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoewel de video nu enorm veel gedeeld wordt, zijn er ook mensen die kritisch zijn. Zo vertelde viroloog Anne Wensing in Op1 dat de animatie niet overeenkomt met de werkelijkheid. ''Dit is geen reële situatie, want zo zien virussen er niet uit.
Dat is ook wat zij erkent, maar dat deze animatie, voor de leek, suggereert dat je met één nies mensen drie paden verderop kunt besmetten. Dus de studie/animatie kan nog steeds kloppen, maar deze video wordt verkeerd geïnterpreteerd door mensen die geen gedegen kennis hebben van wat de animatie daadwerkelijk wil communiceren.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:14 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik kan de viral load niet beoordelen in een aerosool maar ik kan je wel vertellen dat deze makkelijk 20 meter in de lucht kunnen overbruggen.
De curve wordt zover geplat, zodat we de komende 2 jaar nog wel zoet mee zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:18 schreef -XOR- het volgende:
Is er al een exitstrategie bekend eigenlijk, doen we het met een flattened curve of willen we het virus zo goed als uitgeroeid hebben?
Volgens sommige mensen werkt de flattened curve niet maar moeten we de curve crushen. Liefst nog in de kiem smoren.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:18 schreef -XOR- het volgende:
Is er al een exitstrategie bekend eigenlijk, doen we het met een flattened curve of willen we het virus zo goed als uitgeroeid hebben?
Dat is dus wat momenteel onderzocht wordt. In hoeverre er op vrijwillige basis een deelnemersgroep kan ontstaan die groot genoeg is om een app zinvol te laten bijdragen.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:15 schreef _I het volgende:
[..]
Dan zie ik niet hoe het bij gaat dragen aan de exit strategie.
Crush is wat we denken te doen, en waar nu beleid op wordt gemaakt, maar onmogelijk is.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:20 schreef Arkai het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen werkt de flattened curve niet maar moeten we de curve crushen. Liefst nog in de kiem smoren.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |