Bij de eerste aankondiging van de regels zei Mark dat het advies was dit niet achter de voordeur te handhaven.quote:
dat bnw gepraat over een app komt ook elke keer weer terug....quote:Op donderdag 16 april 2020 18:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele manier ter sprake gekomen, dus dat lijkt me een zinloos vergezicht.
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 16 april 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
Bij de eerste aankondiging van de regels zei Mark dat het advies was dit niet achter de voordeur te handhaven.
Haha, ga niet alle toespraken terugkijken voor je.quote:
In Nederland hebben we niet zo veel gebouwen met airconditioning. Waarom zou zo'n wolk niet zo ver kunnen komen als het in een air stream terecht komt?quote:Op donderdag 16 april 2020 18:52 schreef Remco het volgende:
[..]
Dit soort filmpjes zijn zowel bij Jinek als bij Op1 volledig ontkracht door virologen. Als dit het geval was, was 90% van Nederland besmet geraakt in maart.
in de context van hetgeen hij zei betekende die dat je niet wordt bekeurd als je met 4 of 5 personen op een verjaardag in je huis samen bent.quote:
omdat dat in de werkelijkheid niet gebeurd.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:59 schreef Arkai het volgende:
[..]
In Nederland hebben we niet zo veel gebouwen met airconditioning. Waarom zou zo'n wolk niet zo ver kunnen komen als het in een air stream terecht komt?
Geen prioriteit is wat anders dan dat er niet op gehandhaafd gaat worden.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:59 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, ga niet alle toespraken terugkijken voor je.
Bijeenkomsten verboden, maar handhaven thuis geen prioriteit
NOS
https://www.funx.nl/news/(...)spreiden-bij-hoestenquote:Op donderdag 16 april 2020 18:59 schreef Arkai het volgende:
[..]
In Nederland hebben we niet zo veel gebouwen met airconditioning. Waarom zou zo'n wolk niet zo ver kunnen komen als het in een air stream terecht komt?
quote:Hoewel de video nu enorm veel gedeeld wordt, zijn er ook mensen die kritisch zijn. Zo vertelde viroloog Anne Wensing in Op1 dat de animatie niet overeenkomt met de werkelijkheid. ''Dit is geen reële situatie, want zo zien virussen er niet uit. [...] Virussen zijn niet zo groot en dit is ook geen virus dat zich over lange afstanden verspreid.'' Waar de animatie precies op gebaseerd is, kan ze niet beoordelen, omdat het uitgebreide onderzoek nog niet in te zien is.
Eens, maar het gebeurt nu wel.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen prioriteit is wat anders dan dat er niet op gehandhaafd gaat worden.
Die zag al cheques met zijn hoofd erop voor zich.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:04 schreef vosss het volgende:
Die motie van 1000 euro voor elke werkende Nederlander vond ik wel een goeie
Rutte lachen.
"Ik zie dat de minister president enthousiast is"!!
Mee eens.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:04 schreef _I het volgende:
[..]
Eens, maar het gebeurt nu wel.
Niets mis met zaken vooraf duidelijk stellen. Jij kan het BNW vinden, ik vind het gewoon het volgen van gezond verstand. Zonder randvoorwaarden lijkt het mij onmogelijk een goed plan op te stellen.
En momenteel zijn ze dus bezig met de randvoorwaarden op te stellen. In samenwerking met de maatschappij.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:04 schreef _I het volgende:
Zonder randvoorwaarden lijkt het mij onmogelijk een goed plan op te stellen.
Met alle respect voor virologen maar wat voor verstand hebben zij nou van luchtverplaatsing en dispersie? Zeggen dat virussen er niet zo uit zien is ook een teken dat ze geen verstand heeft van modelanimaties. Zolang virussen in aerosolen zitten verpakt, kunnen die wel degelijk flinke afstanden overbruggen. En dat zegt iemand die er beroepsmatig mee te maken heeft.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.funx.nl/news/(...)spreiden-bij-hoesten
[..]
Er is van de week een lijst opgesteld door Bits of Freedom;quote:Op donderdag 16 april 2020 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En momenteel zijn ze dus bezig met de randvoorwaarden op te stellen. In samenwerking met de maatschappij.
Dan weet je dus ook dat je niet besmet kunt raken van een zeer beperkte virusconcentratie.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:09 schreef Arkai het volgende:
Zolang virussen in aerosolen zitten verpakt, kunnen die wel degelijk flinke afstanden overbruggen. En dat zegt iemand die er beroepsmatig mee te maken heeft.
Ik geloof niet dat het verplicht gaat worden. Daar gaat zoveel tegenstand tegen komen. Niet alleen vanuit de bevolking.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:11 schreef _I het volgende:
▼ 10. Nooit onder dwang van overheid en derden.
Alle punten zijn genoemd vandaag en/of in de afgelopen weken, behalve punt 10.
Nogmaals. Ik snap dat ze er nog mee bezig zijn enzo. Maar dit is het enige punt wat mij interesseert. De rest geloof ik wel dat ze daar aan gaan voldoen.
Ik kan de viral load niet beoordelen in een aerosool maar ik kan je wel vertellen dat deze makkelijk 20 meter in de lucht kunnen overbruggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan weet je dus ook dat je niet besmet kunt raken van een zeer beperkte virusconcentratie.
Dan zie ik niet hoe het bij gaat dragen aan de exit strategie.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het verplicht gaat worden. Daar gaat zoveel tegenstand tegen komen. Niet alleen vanuit de bevolking.
Het zou ook haaks staan op Ruttes relaas over de 'volwassen democratie' en 'gezond verstand' van de manier waarop hij alle maatregelen aankondigt.
quote:Op donderdag 16 april 2020 19:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoewel de video nu enorm veel gedeeld wordt, zijn er ook mensen die kritisch zijn. Zo vertelde viroloog Anne Wensing in Op1 dat de animatie niet overeenkomt met de werkelijkheid. ''Dit is geen reële situatie, want zo zien virussen er niet uit.
Dat is ook wat zij erkent, maar dat deze animatie, voor de leek, suggereert dat je met één nies mensen drie paden verderop kunt besmetten. Dus de studie/animatie kan nog steeds kloppen, maar deze video wordt verkeerd geïnterpreteerd door mensen die geen gedegen kennis hebben van wat de animatie daadwerkelijk wil communiceren.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:14 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik kan de viral load niet beoordelen in een aerosool maar ik kan je wel vertellen dat deze makkelijk 20 meter in de lucht kunnen overbruggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |