De curve wordt zover geplat, zodat we de komende 2 jaar nog wel zoet mee zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:18 schreef -XOR- het volgende:
Is er al een exitstrategie bekend eigenlijk, doen we het met een flattened curve of willen we het virus zo goed als uitgeroeid hebben?

Volgens sommige mensen werkt de flattened curve niet maar moeten we de curve crushen. Liefst nog in de kiem smoren.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:18 schreef -XOR- het volgende:
Is er al een exitstrategie bekend eigenlijk, doen we het met een flattened curve of willen we het virus zo goed als uitgeroeid hebben?

Dat is dus wat momenteel onderzocht wordt. In hoeverre er op vrijwillige basis een deelnemersgroep kan ontstaan die groot genoeg is om een app zinvol te laten bijdragen.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:15 schreef _I het volgende:
[..]
Dan zie ik niet hoe het bij gaat dragen aan de exit strategie.

Crush is wat we denken te doen, en waar nu beleid op wordt gemaakt, maar onmogelijk is.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:20 schreef Arkai het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen werkt de flattened curve niet maar moeten we de curve crushen. Liefst nog in de kiem smoren.
[ afbeelding ]

Dat jij bij je nichtemaatjes op schoot wil zitten, tsja, daar kan ik ook weinig doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jaaa, lekker het volle pond betalen om uit wegwerpplastic te mogen drinken, ver uit elkaars buurt te moeten blijven en weggekeken te worden.

Best oude foto's wel.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:24 schreef Arkai het volgende:
Body bags in Detroit. Chinese toestanden zijn inmiddels overgewaaid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bangmakerij.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:24 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wordt door CNN zelf op internet gezetquote:Op donderdag 16 april 2020 19:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Bangmakerij.
Die toestanden heb je nig niet hoor.

Die tweede zit wel lekker in z'n stoelquote:Op donderdag 16 april 2020 19:24 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik zou nou niet direct servies of bestek met een ander willen delen na een vluchtig handwasje. Wat je bizarre insinuaties betreft... tjaquote:Op donderdag 16 april 2020 19:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat jij bij je nichtemaatjes op schoot wil zitten, tsja, daar kan ik ook weinig doen.
Maar anderhalve meter afstand hoeft echt geen ramp te zijn. En wegwerpplasticUh, oke.

kaart zit in de bovenstaande linkquote:Voor het eerst heeft het RIVM cijfers gepubliceerd over het aantal mensen dat per gemeente is overleden na een besmetting met het coronavirus. Vooral het gebied bij de grens tussen Limburg en Noord-Brabant is zwaar getroffen. In Boekel zijn relatief gezien de meeste patiënten overleden.

ah, goed plaatje.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:20 schreef Arkai het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen werkt de flattened curve niet maar moeten we de curve crushen. Liefst nog in de kiem smoren.
[ afbeelding ]

Die toestanden heb je nog niet?quote:Op donderdag 16 april 2020 19:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Bangmakerij.
Die toestanden heb je nig niet hoor.

#fakenewsquote:Op donderdag 16 april 2020 19:24 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waarom zou dat niet kloppen? Het aantal besmettingen neemt exponentieel toe als je het op zijn beloop laat.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die rode grafiek, wie heeft die getekend? Die gaat ongeveer naar de maan

Crush werkt inderdaad alleen goed als alle landen daaraan meewerken. Daarnaast is er wel degelijk een verschil met het aantal doden tussen een flattened curve en een normale piek. Ziekenhuiszorg heeft wel degelijk invloed en door de ervaringen met nieuwe middelen worden de overlevingskansen steeds beter. Als mensen ook nog eens mondkapjes dragen dan is een flattened curve waarschijnlijk de meest haalbare optie.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
ah, goed plaatje.
Ons Mark schetste aanvankelijk drie scenario's die hiermee overeenkomen (nothing, flatten, crush). Geen land doet helemaal niets (Zweden komt daar nog het dichtst bij in de buurt) het Nederlandse model is flattening en de Fransoos zit bevend binnen terwijl buiten de gendarmerie de wacht houdt (crush). Daarbij horen ook verschillende exitstrategieen. Bij 'flatten' zou je denken dat je op een gegeven moment als de boel een beetje onder controle is (gevaar voor overloaden zorg) je het openbare leven weer gefaseerd gaat oppakken, terwijl je bij 'crush' wacht op het moment waarop je nog maar een tiental gevallen per dag hebt. Dan kun je de boel voorzichtig open gooien en bij besmettingen meteen isoleren. Dat zou ook betekenen dat de 'crush-landen' de grenzen met de 'flatten-landen' dichthouden.

Geef dan een datum wanneer het wel kan De hele wereld versoepeld, maar hier zijn ze weer te bang en luisteren ze naar de verkeerde mensen.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:07 schreef kol7680 het volgende:
Rutte net op het nieuws, kans nihil op enige versoepeling van maatregelen per eind april.
Weten we dat ook weer

Lijkt mij ook, en dan heeft het kabinet toch voor de juiste strategie gekozen, wel zeer knap dan.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:30 schreef Arkai het volgende:
[..]
Crush werkt inderdaad alleen goed als alle landen daaraan meewerken. Daarnaast is er wel degelijk een verschil met het aantal doden tussen een flattened curve en een normale piek. Ziekenhuiszorg heeft wel degelijk invloed en door de ervaringen met nieuwe middelen worden de overlevingskansen steeds beter. Als mensen ook nog eens mondkapjes dragen dan is een flattened curve waarschijnlijk de meest haalbare optie.

Is gewoon van CNN.quote:
twitter:MarshallCohen twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:36:58THREAD: This is the true human cost of #COVID that you don't see on TV very often. CNN obtained photos from ER staff at a Detroit hospital, showing bodies pilled up in vacant spaces because the morgue was full. Nearly 1,500 people have died in Michigan, and 23,000 nationwide. https://t.co/zqzkv1sZAB reageer retweet

Het is ook zeker niet onverwacht. Maar noem dan ook geen datum als er hoe dan ook toch niets gaat veranderen hoe goed of slecht het ook gaatquote:Op donderdag 16 april 2020 19:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geef dan een datum wanneer het wel kan De hele wereld versoepeld, maar hier zijn ze weer te bang en luisteren ze naar de verkeerde mensen.
Rutte blijkt alsmaar meer een hele grote nono.

Cnn is ook echt super betrouwbaar. Vooral als het gaat om trump bashing en moslim protesten.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:26 schreef Arkai het volgende:
[..]
Wordt door CNN zelf op internet gezet

Cnn is dan ook fakenews. Weet iedereenquote:Op donderdag 16 april 2020 19:32 schreef Arkai het volgende:
[..]
Is gewoon van CNN.
twitter:MarshallCohen twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:36:58THREAD: This is the true human cost of #COVID that you don't see on TV very often. CNN obtained photos from ER staff at a Detroit hospital, showing bodies pilled up in vacant spaces because the morgue was full. Nearly 1,500 people have died in Michigan, and 23,000 nationwide. https://t.co/zqzkv1sZAB reageer retweet

Zo'n strikte lockdown doet het ook echt goed, toch spanje, frankrijk en italie?quote:Op donderdag 16 april 2020 19:20 schreef Arkai het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Als je zelfs CNN niet objectief vindt dan vrees ik dat je een moeilijk leven hebt.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Cnn is ook echt super betrouwbaar. Vooral als het gaat om trump bashing en moslim protesten.
Echt hoor!

Kortom, laten we de Zweedse aanpak eens proberen. Ik ben voor!quote:Op donderdag 16 april 2020 19:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo'n strikte lockdown doet het ook echt goed, toch spanje, frankrijk en italie?
Echt hoor.

Het was overal op het nieuws, doden die met heftruck in de koelwagens werden gegooid, massagraven van doden zonder familie, ziekenhuizen vol doden ectquote:Op donderdag 16 april 2020 19:32 schreef Arkai het volgende:
[..]
Is gewoon van CNN.

Mwa, ik twijfel ook een beetje aan die rechter foto met dat ingepakte lijk zittend op een stoel, dat lijkt me een erg onhandige positie voor rigor mortis.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:37 schreef Arkai het volgende:
[..]
Als je zelfs CNN niet objectief vindt dan vrees ik dat je een moeilijk leven hebt.

Mee eensquote:Op donderdag 16 april 2020 19:37 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Kortom, laten we de Zweedse aanpak eens proberen. Ik ben voor!

Onze flatten aanpak is prima, maar Rutte mag nu inderdaad wel eens een exitstrategie uit de doeken doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo'n strikte lockdown doet het ook echt goed, toch spanje, frankrijk en italie?
Echt hoor.

Wel leuk schilderijtje.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:32 schreef Arkai het volgende:
[..]
Is gewoon van CNN.

Dit, het is improviseren en suggereren dat het wel overwogen bedacht om daarmee uit te stralen dat het goed is/komt. Het geeft mij een inkijkje dat men het niet (meer) wee noch wat te doen en zich verschuilt achter experts. Het dilemma van de leider die weet dat elke optie een tast in het duister is.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op mij komt het over als iemand die gewoon niet meer informatie kan geven die de Kamer maakt. We krijgen bijna letterlijk een kijkje in de overwegingen van het kabinet en haar adviseurs. En dat betekent dus dat het beleid gemaakt wordt terwijl we er naar kijken. Het heeft geen enkele zin om mensen aan te vallen op zaken waar ze zelf ook nog geen antwoord op hebben.

Ingenieuze rookruimtes wel.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:39 schreef Arkai het volgende:
Plannen in Italie om Corona-proof de zon op te zoeken en een restaurantje te pakken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nou, geen ambtelijk gejank van rapportjes, 3voud, handtekingen.. scholen open die handel.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:22 schreef quirina het volgende:
Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig klachten te krijgen van het coronavirus en weinig bij te dragen aan de verspreiding van het virus. Maar dringend advies is wel om het aantal jonge kinderen dat samenspeelt te beperken. Belangrijk is dat ook kinderen zo veel mogelijk intensief lichamelijk contact proberen te vermijden en dat zij voor en na het spelen met speelgoed/toestellen hun handen wassen. De ouders of verzorgers die toezicht houden, moeten 1,5 meter afstand tot elkaar houden.
Bron : RIVM
Dus scholen en kinderdagverblijven kunnen prima open.
Net zoals in Denemarken en Noorwegen.
Want kinderen hoesten dus minder virus uit als ze Corona hebben.

Lache als je daar met je huishouden/geliefde zit.quote:

Misschien het idee om ook in Nederland in te voeren, dan hebben we veel meer aan 1,5 meter samenleving.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:39 schreef Arkai het volgende:
Plannen in Italie om Corona-proof de zon op te zoeken en een restaurantje te pakken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die mening deel ik ook.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, ik twijfel ook een beetje aan die rechter foto met dat ingepakte lijk zittend op een stoel, dat lijkt me een erg onhandige positie voor rigor mortis.

quote:Op donderdag 16 april 2020 19:39 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Klopt, door het thuiswerken en het niet kunnen sporten voel ik mij beduidend slechter. Sinds dat hele Corona gebeuren slaap ik ook om de een of andere reden slechter. Ben blij als het allemaal achter de rug is.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]Alles beter dan altijd in huis zitten, dat laatste is ook slecht voor je gezondheid.

Heb je een directe bron voor deze figuurquote:Op donderdag 16 april 2020 19:44 schreef Arkai het volgende:
Beroepen die de meeste kans geven op een besmetting:
[ afbeelding ]

Dat maakt het ook zo wezensvreemd. Allemaal wetenschappers die andere gebieden negeren en zelfs onderling, samen geen kaas kunnen maken en zich vooral lijken in te ingraven.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:09 schreef Arkai het volgende:
[..]
Met alle respect voor virologen maar wat voor verstand hebben zij nou van luchtverplaatsing en dispersie? Zeggen dat virussen er niet zo uit zien is ook een teken dat ze geen verstand heeft van modelanimaties. Zolang virussen in aerosolen zitten verpakt, kunnen die wel degelijk flinke afstanden overbruggen. En dat zegt iemand die er beroepsmatig mee te maken heeft.

Dat begrijp ik ook, het is echt een nare tijd voor ons allemaal... Je mist ook jouw vrienden en ziet ze ook niet meer in deze tijd, neem ik aan. Echter moeten we gewoon weer onze structuur gaan inzetten, dat is het beste.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:53 schreef Arkai het volgende:
[..]
Klopt, door het thuiswerken en het niet kunnen sporten voel ik mij beduidend slechter. Sinds dat hele Corona gebeuren slaap ik ook om de een of andere reden slechter. Ben blij als het allemaal achter de rug is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |